register Paswoord vergeten?

probleem met netwerk adapter

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

probleem met netwerk adapter

Berichtdoor Wafelsap op di 07 jan 2014 11:55 am

Goede middag, ik heb een probleem!

Ik heb dus twee jaar geleden mezelf een pc in elkaar gestoken, en alles is prima gegaan. Maar nu ben ik op een kot terecht gekomen waar er geen fysieke netwerkkabel is, enkel draadloos netwerk. Het probleem is dat ik destijds geen netwerkkaart (ofzoiets) in mijn pc gestoken heb, en dus kan ik niet verbinden met een draadloos netwerk.

Nu heb ik gisteren in de FNAC dit gekocht: http://www.belkin.com/us/p/P-F7D2102/
Ik heb gewoon gedaan wat gevraagd is: CD insteken, die nest installeren en dan die ontvanger in de USB steken.

Maar het probleem nu is dat ik geen netwerken vind nog steeds niet. Ik krijg da symbooltje met die vier streepjes, maar er staat 'no networks available'. Terwijl er wel degelijk netwerken zijn, en normaal gezien nog sterke verbinding ook, volgens de laptop van kotgenoten.

Nu weet ik niet of jullie mij hiermee gaan kunnen helpen, ma kheb al een hoop websites afgezuimd en ik lijk geen informatie te vinden die met mijn probleem overeenstemt... Niemand lijkt problemen te hebben met da ding behalve ik!

Groeten,
Jo
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Re: probleem met netwerk adapter

Berichtdoor Arnodude53 op di 07 jan 2014 3:41 pm

Is er bijkomende software geïnstalleerd met die CD of alleen de stuurprogramma's? In het geval dat er software geïnstalleerd is kan het zijn dat je deze moet gebruiken in de plaats van de windows netwerk configuratie (als je het hiermee probeerde).

Ben je ook zeker dat je wel ontvangst hebt? Probeer anders eens de usb stick op de pc van een van je kotgenoten ofzo? Of als je anders toevallig een usb verlengkabel hebt liggen kan je eens proberen hem wat hoger ofzo te leggen en zien of je nog altijd geen ontvangst hebt?
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Wafelsap op do 09 jan 2014 5:05 pm

Ik geloof dat het enkel de stuurprogramma's zijn, maar is er een manier om hier zeker van te zijn?
En ja, ik ben zeker dat er ontvangst is, maar hoe kan ik dit precies controleren, iedereen hier op kot heeft zowieso al draadloos ontvangst, kunt ge da op een voorlopige manier uitschakelen om te zien of die usb werkt dan?
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eclipx op do 09 jan 2014 5:20 pm

Doe dit:

Rechtermuis Computer - Beheren - Apparaatbeheer - Installatie Ongedaan maken - Vink stuurprogramma's uit

Steek USB wifi in een andere usb poort

Installeer déze drivers: http://www.belkin.com/us/support-articl ... leNum=4776

Werkt het nog altijd niet? Ga met uw kasticket terug naar de winkel en vraag een omruiling.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Arnodude53 op do 09 jan 2014 5:35 pm

Wafelsap schreef:Ik geloof dat het enkel de stuurprogramma's zijn, maar is er een manier om hier zeker van te zijn?
En ja, ik ben zeker dat er ontvangst is, maar hoe kan ik dit precies controleren, iedereen hier op kot heeft zowieso al draadloos ontvangst, kunt ge da op een voorlopige manier uitschakelen om te zien of die usb werkt dan?

Ja dat gaat in netwerkcentrum (start->configuratiescherm->netwerkcentrum), daar klik je links op adapterinstellingen wijzigen, daar rechtsklik je op de draadloze adapter en dan op uitschakelen, probeer dan is de usb stick te installeren. Moest hij bij andere laptops/computers ook niet werken zou ik hem terug brengen naar de winkel.
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Wafelsap op ma 13 jan 2014 9:55 am

Ok ik heb dit nu geprobeerd, maar op mijn laptop vindt hij wel netwerken. Dit slaat echt nergens op, aangezien ik de laptop op dezelfde plaats had gezet als mijn PC... Dus ontbreekt er iets op mijn PC, ik snap er niks van.

Verschil is wel dat mijn pc op windows 7 draait, en mijn laptop op Vista, weet niet of dit uit maakt? 'k Ben het wel stilaan beu aan het worden, misschien moet ik toch eens terug in de winkel gaan vragen? Nochtans staat op het doosje dat het ook op windows 7 zou moeten werken...

Nest.
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Wafelsap op ma 13 jan 2014 9:57 am

Ik zal nog is proberen met die drivers dan Eclipx, en dan proberen om mijn kasticket terug te vinden, al vrees ik da ik da weg gegooid heb, ik denk daar nooit bij na :D
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor duoyukou9 op do 09 nov 2017 9:16 am

Ok ik heb dit nu geprobeerd, maar op mijn laptop vindt hij wel netwerken.

Onwetende

Berichtdoor bonzaikris op ma 13 nov 2017 6:31 pm

duoyukou9 schreef:Ok ik heb dit nu geprobeerd, maar op mijn laptop vindt hij wel netwerken.

wow oud bericht :D nog probs?

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gamerke op di 14 nov 2017 4:50 am

bonzaikris schreef:
duoyukou9 schreef:Ok ik heb dit nu geprobeerd, maar op mijn laptop vindt hij wel netwerken.

Das een spam bot jammer genoeg, kvrees dat de meeste forum topics hier zo goed als dood zijn :(
Gamerke (oude nickname: gamerke)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bonzaikris op di 14 nov 2017 10:10 pm

Gamerke schreef:
bonzaikris schreef:

Das een spam bot jammer genoeg, kvrees dat de meeste forum topics hier zo goed als dood zijn :(

Khad al wel zoon vermoeden #-o
Rare jongens die romeinen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Hardware