register Paswoord vergeten?

Mac configuraties

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Berichtdoor Blacksnipe op vr 25 jan 2008 6:27 pm

NeXuS schreef:
Plop schreef:Welke mac zouk nemen als ik wil gamen ( wow, cs ,.. ) in laptop vorm.

PM-me pls

Alvast bedankt

Antwoord is: Geen... Of beter, je bent eerlijk gezegd beter (goedkoper) af met een "gewone" laptop, dan met een MacBook Pro... Een gewone MacBook (zoals de mijne) is totaal niet bedoeld om op te gamen... Een MB Pro zal je veel geld kosten, maar daar kan je wel op gamen.. Je kunt je beter een degelijke VAIO ofzo kopen... MB(Pro's) zijn niet ontworpen om te gamen... Maar om op te werken en te surfen.... :)

... het niet kindjes-gedoe van Windows, zeg maar ;)

ik kom ZOOOOO slecht als ge hoort da iemand ne computer heeft om te gamen...

damn jong, 't is om te zeggen da ge een uurwerk hebt om daar te hangen en nooit naar te kijken :roll:
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor InStyle op vr 25 jan 2008 9:59 pm

UPDATE 25/01/2008:

• Nieuw: MacBook Air !!
InStyle (oude nickname: DarkZero)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor NiTroX op za 26 jan 2008 11:42 am

Brainiac schreef:Maar is 4GB aan werkgeheugen dan ook geen overkill voor iemand die niet aan professionele videobewerking doet, vraag ik mij dan af?
Dat valt best mee. Met werkgeheugen kan je namelijk nog veel meer dan enkel zware grafische toepassingen, in tegenstelling tot de videokaarten waar ik het over had.
Ik heb naast Mac bijvoorbeeld ook nog andere besturingssystemen geïnstalleerd, die ik virtueel draai. Aangezien dat niet echt RAM-vriendelijk is, is 4GB RAM zeker geen overbodige luxe.
2GB zou maar nipt geweest zijn, en aangezien het DDR2-werkgeheugen tegenwoordig enorm goedkoop geworden is, heb ik er bewust voor gekozen om meteen voor de 4GB te gaan.
Momenteel begint 2GB de standaard te worden in de meeste computers, en ik vermoed dat 4GB binnen een jaar de nieuwe standaard zal zijn tegen het huidige tempo waaraan alles evolueert.
[NiTroX' New Signature will be Online Soon!]
NiTroX
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor ares op za 26 jan 2008 11:54 am

ik werk op school met een imac, en af en toe eens op de mac pro
kben heel content van die computers, zo content zelf dak aant sparen ben voor macbook.

sinds ik op die mac's werk moet ik niets meer weten van windows :mrgreen:
Afbeelding
ares
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Brainiac op za 26 jan 2008 12:16 pm

NiTroX schreef:
Brainiac schreef:Maar is 4GB aan werkgeheugen dan ook geen overkill voor iemand die niet aan professionele videobewerking doet, vraag ik mij dan af?
Dat valt best mee. Met werkgeheugen kan je namelijk nog veel meer dan enkel zware grafische toepassingen, in tegenstelling tot de videokaarten waar ik het over had.
Ik heb naast Mac bijvoorbeeld ook nog andere besturingssystemen geïnstalleerd, die ik virtueel draai. Aangezien dat niet echt RAM-vriendelijk is, is 4GB RAM zeker geen overbodige luxe.
2GB zou maar nipt geweest zijn, en aangezien het DDR2-werkgeheugen tegenwoordig enorm goedkoop geworden is, heb ik er bewust voor gekozen om meteen voor de 4GB te gaan.
Momenteel begint 2GB de standaard te worden in de meeste computers, en ik vermoed dat 4GB binnen een jaar de nieuwe standaard zal zijn tegen het huidige tempo waaraan alles evolueert.

XP draait prima met minder dan 512MB; Vista eist dan weer zo'n gig à anderhalve om vlot te draaien. Ubuntu heeft met Beryl e.d. geïnstalleerd meer dan genoeg aan 512, en Mac OS X heeft dan weer zijn buikje meer dan rond met een gig.
Dus ervan uitgaande dat ge niet meer dan 1 besturingssysteem tegelijk naast OS X draaien hebt denk ik toch dat 4 gig werkgeheugen overbodig is.

En om het nu te doen om mee te zijn met de laatste trend lijkt mij vanuit een objectief standpunt bekeken simpelweg geen verstandige keuze voor uw portemonnee.

Dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening. Ik vind het gewoon een beetje zonde van het geld, ook al is RAM tegenwoordig betrekkelijk goedkoop.
Yes, I can be a jerk to people I haven't slept with. I am that good.
Brainiac
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor NiTroX op za 26 jan 2008 12:24 pm

Brainiac schreef:En om het nu te doen om mee te zijn met de laatste trend lijkt mij vanuit een objectief standpunt gezien geen verstandige keuze voor uw portemonnee.

Dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening. Ik vind het gewoon een beetje zonde van het geld, ook al is RAM tegenwoordig betrekkelijk goedkoop.
Ik meen mij anders wel te herinneren dat je (iets meer dan) 2 jaar geleden een iBook gekocht hebt met 1GB werkgeheugen en een 100GB harde schijf.
In die tijd lag de standaard op 256MB à 512MB, waar ook alles mee werkte.
Vanwaar uw keuze om toch een zwaardere computer dan strikt noodzakelijk aan te schaffen?

EDIT: Volgens Pricewatch van Tweakers.net is er tussen de goedkoopste leveranciers van werkgeheugen slechts 12 euro en 3 cent verschil tussen 1GB PC5300 DDR2 en 2GB PC5300 DDR2. Voor 4GB komt dat op een verschil van een kleine 25 euro tussen 2GB en 4GB werkgeheugen. Erg zonde van het geld vind ik het dus niet.
Verder apprecieer ik het dat je bezorgd bent over de keuzes die ik maak in verband met mijn portemonnee.
Laatst bijgewerkt door NiTroX op za 26 jan 2008 12:36 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
NiTroX
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Brainiac op za 26 jan 2008 12:34 pm

NiTroX schreef:
Brainiac schreef:En om het nu te doen om mee te zijn met de laatste trend lijkt mij vanuit een objectief standpunt gezien geen verstandige keuze voor uw portemonnee.

Ik meen mij anders wel te herinneren dat je (iets meer dan) 2 jaar geleden een iBook gekocht hebt met 1GB werkgeheugen en een 100GB harde schijf.
In die tijd lag de standaard op 256MB à 512MB, waar ook alles mee werkte.
Vanwaar uw keuze om toch een zwaardere computer dan strikt noodzakelijk aan te schaffen?

256 à 512 is genoeg voor Windows Me en XP.

Maar weet dat er toen ik die iBook kocht er al gebruik werd gemaakt van Mac OS X Tiger, en om die vlot te kunnen draaien is, net zoals bij Leopard, 1 gig nodig. Daarbij kwam dan nog eens dat ik toen al XP simuleerde voor schoolwerk.

En hoeveel iemand nodig heeft qua opslagruimte hangt uiteraard volledig van de gebruiker af. 100 GB stond bij mij zelfs toen al snel vol met pakken foto- en filmbestanden.

Dus uw veronderstelling dat ik een computer kocht die voor mij zwaarder was dan strikt noodzakelijk is ongegrond.
Brainiac
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Brainiac op za 26 jan 2008 1:01 pm

NiTroX schreef:(...) EDIT: Volgens Pricewatch van Tweakers.net is er tussen de goedkoopste leveranciers van werkgeheugen slechts 12 euro en 3 cent verschil tussen 1GB PC5300 DDR2 en 2GB PC5300 DDR2. Voor 4GB komt dat op een verschil van een kleine 25 euro tussen 2GB en 4GB werkgeheugen. Erg zonde van het geld vind ik het dus niet.
Verder apprecieer ik het dat je bezorgd bent over de keuzes die ik maak in verband met mijn portemonnee.

Dan ben ik kennelijk een man met (andere) principes, die (toch nog) belang hecht aan het kleine.

Afbeelding
Brainiac
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Blacksnipe op za 26 jan 2008 1:31 pm

grow up folks :lol:

zelfs al draaide meer dan 1 virtuele machine, ie ga toch nie meer RAM vreten dan nodig eh ;)

trouwens, welk proggie gebruik je voor 't virtuele?
Bootcamp? Parallels? ...?
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor NiTroX op za 26 jan 2008 2:21 pm

Rammsteinfreak schreef:trouwens, welk proggie gebruik je voor 't virtuele?
VMware Fusion.
NiTroX
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Blacksnipe op za 26 jan 2008 2:37 pm

NiTroX schreef:
Rammsteinfreak schreef:trouwens, welk proggie gebruik je voor 't virtuele?
VMware Fusion.

is't beste na da'k gehoord en gelezen heb, maja... :lol:
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mackjenzie op zo 09 maart 2008 3:01 pm

VRAAGJE:

Er is hier ergens een topic op IT waarbij iemand haarfijn uitlegt wat er juist zo fantastisch is aan apple. Maar ik kan het niet meer vinden!
Please help me!
Mackjenzie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor W0utR op di 01 apr 2008 12:32 pm

Misschien past de vraag hier niet, maar het is hardware.

Heeft iemand van jullie die Time Capsule al getest?
Ik ben van plan zo eentje aan te schaffen omdat ik van mijzelf geen backups maak en als ik plaats te kort heb gewoon alles delete wat ik later dan nodig heb.

En als je die al getest hebt, kan je die ook gebruiken als een externe harde schijf?
W0utR
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Tripped op ma 19 mei 2008 7:47 pm

yo, vraagsje :p

kben aant overwegen om die nieuwe imac te kopen, ma kvraag me af hoe da dan werkt met draadloos internet enzo.

hier heb ik een draadloze router van belkin fzo, en daar werken 3 pc's mee;

geeft da enig probleem om daar ne mac bij te steken?

khad zoiets gezien van mac airport fzo, ma kheb der totaal geen benul van wa da da is :p

THX!
Tripped (oude nickname: FORSAKEN)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zerotolerance op zo 25 mei 2008 10:06 am

imac is compatibel met uw draadloos netwerk.
hier bij ons toch. De macbook pro en den imac sluiten zonder problemen aan op het netwerk van thuis.
en met mijne laptop kan ik overal op eender welk netwerk dat open is.
geen problemen mee.
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor naga op zo 25 mei 2008 10:22 am

macbook geraakt hier ook op elk netwerk dat beschikbaar is (de wireless dat is).Wist niet dat iMac draadloos had ingebouwd. Goed om te weten :).
naga (oude nickname: nagasy)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Blacksnipe op zo 25 mei 2008 10:23 am

nagasy schreef:macbook geraakt hier ook op elk netwerk dat beschikbaar is (de wireless dat is).Wist niet dat iMac draadloos had ingebouwd. Goed om te weten :).

de nieuwe idd wel :)

de oude (wel héél oude) niet direct :)

'k weet nog da'k een AirPort-kaart in m'n iBook moest bouwen :D :p
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zerotolerance op zo 25 mei 2008 6:30 pm

maar ondertussen zitten we wel al 2 generaties verder...
met mijne laptop->no problem
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor Brainiac op zo 25 mei 2008 6:37 pm

W0utR schreef:En als je die al getest hebt, kan je die ook gebruiken als een externe harde schijf?

Ja, die schijf wordt in eerste instantie simpelweg als een externe schijf in 't (draadloos) netwerk gezien.

Dit haal 'k van de website van Apple:

Time Capsule en Time Machine van Leopard vormen samen de ideale back-upoplossing. Dat betekent echter niet dat gebruikers van Tiger, Windows XP en Windows Vista geen gebruik kunnen maken van Time Capsule. Doordat Time Capsule als draadloze harde schijf op hun bureaublad verschijnt, kunnen Tiger- en Windows-gebruikers de schijf rechtstreeks via het draadloze netwerk benaderen en er snel en eenvoudig hun bestanden op bewaren.
Brainiac
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Blacksnipe op zo 25 mei 2008 6:59 pm

ZeroTolerance schreef:maar ondertussen zitten we wel al 2 generaties verder...
met mijne laptop->no problem

ja, tegenwoordig heb ik dan ook een MacBook... ;)
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Re: Mac configuraties

Berichtdoor lukas op zo 17 mei 2009 5:45 pm

Heb juist een iMac besteld, vrijdag komt hij toe!

Heb al enorm veel gelezen en er blijken toch af en toe problemen te zijn me de grafische kaart of met het scherm (veelal 20 inch wel).
Iemand hier ervaring mee?

ik kocht de 24inch met 2.93 Ghz, 1TB HDD, 4 GB RAM, ATI Radeon HD 4850 512MB

EN nog iets, iemand problemen met draadloos toetsenbord en draadloze Mighty Mouse??
Ezekiel 25:17
Afbeelding
lukas
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Blacksnipe op zo 17 mei 2009 5:50 pm

Der is iemand in m'n klas die haar graka van d'r MacBook Pro (oude generatie) na de knoppen heeft geholpen, maar voor de rest bij mijn weten, ken ik niemand... :-)
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor lukas op zo 17 mei 2009 6:46 pm

Nja, over de iMac, vele schijnen problemen te hebben met de radeon 512Mb, zijn er hier al oplossingen voor?
Ezekiel 25:17
Afbeelding
lukas
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor MrStone op do 15 okt 2009 10:16 pm

Ik ben van plan een MacBook te kopen voor mijn muziekhobby. Uiteraard is dit een toch wel grote investering dus wil ik een beetje toelichting voor ik deze bestel.

Wat wil ik ermee: muziek kunnen opnemen, bewerken en maken. Goede muziekbibliotheek, programma om er mee te draaien. Ik heb ook een Denon DJ set (DNS1200 x2 + DNX120). Kan ik een MacBook mss combineren met men DJ set?

Hoe wil ik ermee werken: Hij zal het meeste van de tijd gewoon op men buro staan en aangesloten zijn op extern scherm, toetsenbord en muis. Maar uiteraard kan het misschien nuttig zijn om ook mee opweg etc. te nemen (zeker moest ik deze kunnen combinere met men dj set).

Mijn vragen: Zou ik een 13" of 15" kopen? (hoe groter hoe liever, maar voor thuis heb ik een vast scherm dat groot genoeg is, en hij moet natuurlijk ook niet te groot zijn voor transport)

2.53GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
MacBook Pro 15-inch met glanzend breedbeeldscherm
Verlicht toetsenbord (Belgisch) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

Is dit genoeg voor wat ik er mee wil doen want mijn huidige pc gaat soms echt traag en loopt zelfs soms vast door te veel applicaties tegelijk te gebruiken, ik wil dit probleemloos kunnen doen eigenlijk.

en was overlaatst in een van men vaktijdschriften bewonderd door de logic express 9 die normaal 500 euro kost maar als ik hem voorgeinstalleerd bijkoop is het enkel 180 euro, maar er staat wel alleen maar een franse versie bij ???
MrStone (oude nickname: Mr.Stone)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op do 15 okt 2009 10:33 pm

MrStone schreef:Ik heb ook een Denon DJ set (DNS1200 x2 + DNX120). Kan ik een MacBook mss combineren met men DJ set?

Kan zeker, maar kan even goed met een windows laptop...
MrStone schreef:Mijn vragen: Zou ik een 13" of 15" kopen? (hoe groter hoe liever, maar voor thuis heb ik een vast scherm dat groot genoeg is, en hij moet natuurlijk ook niet te groot zijn voor transport)

Das een moeilijke vraag, 15" lijkt me overzichtelijker als je je laptop ook on the road gaat gebruiken in combinatie met je dj-set...
MrStone schreef:Is dit genoeg voor wat ik er mee wil doen want mijn huidige pc gaat soms echt traag en loopt zelfs soms vast door te veel applicaties tegelijk te gebruiken, ik wil dit probleemloos kunnen doen eigenlijk.

Meer dan genoeg.
MrStone schreef:en was overlaatst in een van men vaktijdschriften bewonderd door de logic express 9 die normaal 500 euro kost maar als ik hem voorgeinstalleerd bijkoop is het enkel 180 euro, maar er staat wel alleen maar een franse versie bij ???

Best eens vragen aan de dealer, als je hem bij een dealer koopt tenminste. Anders Apple een mailtje sturen.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor MrStone op zo 18 okt 2009 4:20 pm

@didier deluxe, bedankt voor je antwoorden ;) ben ondertussen aan het sparen voor de pro, 15 inch, 2.53Ghz :)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op di 20 okt 2009 5:49 pm

Zonet 4 (ver)nieuw(d)e producten uitgekomen...
Het gaat om de iMac, MacBook, Mac mini en de Magic Mouse.
Een overzicht vind je hier: http://www.apple.com/mac/

Ben ik even blij dat ik nog geen muis bij mijn MacBook Pro gekocht had. :)
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Kickass op di 20 okt 2009 5:58 pm

Die muis is chique. :)
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor MrStone op di 20 okt 2009 6:24 pm

En geen nieuwe pro? :(
De rest is wel nice anders :O
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op di 20 okt 2009 6:49 pm

MrStone schreef:En geen nieuwe pro? :(
De rest is wel nice anders :O

De MacBook Pro is nog maar halverwege zijn cyclus, maar waarschijnlijk bedoel je de Mac Pro en die nadert toch wel stilletjes aan het einde van zijn update-cyclus. Ik heb ergens horen vallen dat ze de iMac expres een 27" scherm en een quad-core processor hebben gegeven om wat meer potentiële Mac Pro kopers over te nemen... Ik verwacht de nieuwe Mac Pro begin volgend jaar.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

VorigeVolgende

Keer terug naar Hardware