register Paswoord vergeten?

Mac configuraties

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Re: Mac configuraties

Berichtdoor MrStone op di 20 okt 2009 6:54 pm

Didier Deluxe schreef:
MrStone schreef:En geen nieuwe pro? :(
De rest is wel nice anders :O

De MacBook Pro is nog maar halverwege zijn cyclus, maar waarschijnlijk bedoel je de Mac Pro en die nadert toch wel stilletjes aan het einde van zijn update-cyclus. Ik heb ergens horen vallen dat ze de iMac expres een 27" scherm en een quad-core processor hebben gegeven om wat meer potentiële Mac Pro kopers over te nemen... Ik verwacht de nieuwe Mac Pro begin volgend jaar.

Ik had het degelijk over de macbook pro ja :P wist niet dat er een iMac pro was :P (ben zelf nog niet zo lang bezig met het volgen van apple, maar heb nood aan een goede laptop voor muziek applicaties e.d. dus daarmee dat ik had gehoopt dat daar ook een update van kwam)
MrStone (oude nickname: Mr.Stone)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op di 20 okt 2009 7:04 pm

MrStone schreef:Ik had het degelijk over de macbook pro ja :P wist niet dat er een iMac pro was :P (ben zelf nog niet zo lang bezig met het volgen van apple, maar heb nood aan een goede laptop voor muziek applicaties e.d. dus daarmee dat ik had gehoopt dat daar ook een update van kwam)

De vorige iMacs dateren van maart dit jaar.
De huidige MacBook Pro's van juni dit jaar.
Dus ik schat de nieuwe MBP's quasi 100% in de januari of februari volgend jaar, en onder nieuw versta ik niet noodzakelijk een nieuw design, maar ook een verbetering van hardware al dan niet in combinatie met een prijsdaling.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor eclipx op di 27 okt 2009 9:55 am

ik gebruik mijn macbook 1,1 core duo al sinds de eerste maand dat ie uitgekomen was, en nu na tiger, leopard, heb ik er snow leopard op geïnstalleerd en alles werkt nog steeds soepel en snel, zelfs sneller dan op leopard..
  • grote minpunten zijn wel, dat 2 jaar geleden mijn topcase een scheur kreeg, heb ik laten herstellen onder garantie... paar maanden later, is die scheur er opnieuw + aan de andere kant ook één.
  • Bluetooth werkt al sinds 2 jaar niet meer, eerst soms, nu nooit. Heb m'n macbook moeten uitelkaar halen en dat bluetooth kabelltje eruitgetrokken, want mijn mac ging anders niet meer in slaapstand/sluimer
  • en als laatste werkt mijn superdrive al een jaar niet meer. kan niks meer lezen of branden.... (dus ik ben wel verplicht om illegale dmg's te downloaden 8-)
  • enuh vorige maand wou ik mijn bijna zwarte macbook (van stof, rook) eens goed kuisen, en ik heb een beetje té veel water gebruikt, met als gevolg dat de rechterkant van m'n toetsenbord nu ook niet meer werkt -__- er hangt nu een windows toetsenbord aan...

ik zal binnenkort wel een nieuwe laptop kopen, maar ik begin sterk te twijfelen als dat nu een Windows of een Mac zal worden??? Sinds ik een mac gekocht heb, ben ik eigenlijk gestopt met gamen, omdat er gewoon niks draait hierop :s & mijn oude dell laptop van van 200? met een pentium mobile, werkt nog steeds, cd werkt nog steeds & bluetooth werkt nog steeds.....

enja, mac os x is mss wel veilig etc... maar als ge in windows gewoon een goeie antivirus zoals nod32 instaleeerd ebt ge daar ook geen last meer van + spybot s&d
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BramVroy op di 27 okt 2009 10:30 am

Bwah, ik zou gewoon nlaptop'ke met W7 erop kopen. Zoals je zegt, met een degelijk anti-virusprogramma zit je veilig, en het is goedkoper dan een mac (ik ben niet echt een mac fan moet ik eerlijk zeggen)
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 27 jan 2010 9:00 pm

Apple heeft zijn langverwachte tablet geïntroduceerd: de iPad.

Een paar specs:
-9,7" 1024x768 IPS LCD met multi-touch
-Speciaal door Apple ontworpen chip die aan 1 GHz loopt.
-Batterij gaat 10 uur mee, tot een maand in stand-by.
-2.1 Bluetooth
-208.11n WiFi
-weegt minder dan 700 gram
-1,25 cm dik
Laatst bijgewerkt door Didier Deluxe op wo 27 jan 2010 9:07 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Kickass op wo 27 jan 2010 9:03 pm

Prijskaartje?
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 27 jan 2010 9:09 pm

Prijzen in euro ben ik nog niet tegengekomen.
Wel goed nieuws is dat de versie met 3G simlock vrij zal zijn, normaal zal het dus niet onwaarschijnlijk duurder zijn in België dan in de rest van de wereld.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op vr 29 jan 2010 6:14 pm

Fujitsu heeft al acht jaar een iPad

Afbeelding

De naam iPad wordt al enkele jaren gebruikt voor een ander elektronicaproduct. STMicroelectronics registreerde de naam tien jaar geleden al, maar nu blijkt dat ook Fujitsu sinds 2002 een iPad heeft.

Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een tablet, zoals het toestel dat Apple woensdagavond voorstelde. Wel over een mobiele zakcomputer die op het eerste zicht op een oude smartphone lijkt.

Met het toestel kunnen winkeliers rechtstreeks hun prijzen en hun inventaris controleren. Wie wil kan hier een review over het toestel lezen.

Volgens de New York Times heeft Fujitsu de naam in 2003 al geclaimd en is het Japanse bedrijf van plan om dit bij Apple aan te kaarten. Fujitsu gaat nu met zijn advocaten overleggen om de verdere stappen te bepalen.

Nog meer aanvragen

De krant schrijft dat Fujitsu's aanvraag tot handelsmerk vertraging opliep. Dat komt doordat het Californische bedrijf Magtek al een soortgelijke naamsaanvraag had gedaan voor een draagbaar toestel. Sinds juli 2009 heeft het bedrijf zijn aanvraag vernieuwd. Dat was een maand voordat Apple via een tussenbedrijf zijn aanvraag voor de naam indiende.

Eerder deze week raakte al bekend dat ook STMicroelectronics de naam iPad sinds 2000 heeft geregistreerd. Ook bij de lancering van de iPhone was er een geschil met Cisco over de naam. Die zaak werd uiteindelijk onderling geregeld.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/
Moonknight (oude nickname: moonknight)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AxXell__ op do 18 nov 2010 3:49 pm

Heb net een Macbook Air besteld.
en kzit nu met een dubbel gevoel...
langs de ene kant kijk ik er echt naar uit, omdat ie zo licht, gemakkelijk, ... is.
maar langs de andere kant is het toch wel een streep door men rekening :D

khad wel nog een vraagje. ik weet dat je er Windows op kan zetten met dat bootcamp systeem, maar heeft er misschien iemand een link, uitleg ofzo hoe dit precies in zen werk gaat. eventueel met foto's ofzo :)

Alvast bedankt,
Alex
Afbeelding

PSN: AxXelll
AxXell__
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op do 18 nov 2010 4:07 pm

Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Chiconer op do 18 nov 2010 5:00 pm

AxXell__ schreef:Heb net een Macbook Air besteld.
langs de ene kant kijk ik er echt naar uit, omdat ie zo licht, gemakkelijk, ... is.

khad wel nog een vraagje. ik weet dat je er Windows op kan zetten met dat bootcamp systeem, maar heeft er misschien iemand een link, uitleg ofzo hoe dit precies in zen werk gaat. eventueel met foto's ofzo :)

Alvast bedankt,
Alex

gewoon bootcamp-assistent opstarten en die zal u mooi door het proces leiden, zelf moet je niets doen buiten aanduiden hoeveel "disk-space" je wil toekennen aan je windows partitie en op volgende klikken en cd instoppen (deze stap zal wat moeilijk gaan 8-[ ) . Dan weer stappen volgen om windows te instaleren => easy shit, toetsen-bord belgisch (komma) nemen dacht ik. Meer moeilijkheden kom je niet tegen.
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AxXell__ op do 18 nov 2010 7:43 pm

BramVroy schreef:<span><a class="smarterwiki-linkify" href="http://www.simplehelp.net/2009/01/15/using-boot-camp-to-install-windows-7-on-your-mac-the-complete-walkthrough/">http://www.simplehelp.net/2009/01/15/using-boot-camp-to-install-windows-7-on-your-mac-the-complete-walkthrough/</a></span>

Chiconer schreef:gewoon bootcamp-assistent opstarten en die zal u mooi door het proces leiden, zelf moet je niets doen buiten aanduiden hoeveel "disk-space" je wil toekennen aan je windows partitie en op volgende klikken en cd instoppen (deze stap zal wat moeilijk gaan 8-[ ) . Dan weer stappen volgen om windows te instaleren => easy shit, toetsen-bord belgisch (komma) nemen dacht ik. Meer moeilijkheden kom je niet tegen.

Bedankt Bram en Chico, toen ik het zo op de site van apple las dacht ik ook wel dat het 'a piece of cake' ging zijn, maar ik had van iemand gehoord dat hij er toch wel al problemen mee had ondervonden (vraag me niet wat precies) en daarmee wou ik toch effe checken of er inderdaad echte gevaren of problemen zouden kunnen ontstaan..
Afbeelding

AxXell__
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AxXell__ op di 30 nov 2010 7:08 pm

probleem:

heb net win7 64bit op men nieuwe Macbook air geïnstalleerd. maar hij vindt men draadloos netwerk Niet...
terwijl die guide (see above) zei dat hiervoor geen drivers nodig waren.. ik kan nu eigenlijk bijna niks meer doen.
het USB stickje dat met de MAC reinstall software kan ik niet openen, en men superdrive accepteerd geen enkele DVD / CD meer. :S

please help :p

bedankt.

EDIT: Fixed. tis al gelukt alles loopt goed voor de moment :)
Afbeelding

AxXell__
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Reuzenwasbeer op za 18 dec 2010 3:58 pm

Chiconer schreef:

Alvast bedankt,
Alex

gewoon bootcamp-assistent opstarten en die zal u mooi door het proces leiden, zelf moet je niets doen buiten aanduiden hoeveel "disk-space" je wil toekennen aan je windows partitie en op volgende klikken en cd instoppen (deze stap zal wat moeilijk gaan 8-[ ) . Dan weer stappen volgen om windows te instaleren => easy shit, toetsen-bord belgisch (komma) nemen dacht ik. Meer moeilijkheden kom je niet tegen.

en nadat je dit alles gedaan hebt nog eens de mac os x cd insteken...
Reuzenwasbeer (oude nickname: denbeteren)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Deo_Volente op zo 02 jan 2011 9:11 pm

Alvast bedankt,
Alex

Misschien ben ik gans fout, zou kunnen maar ben geen computer-tot-in-de-details-kenner dus denk ik het volgende. Pas op, ik denk maar ben helemaal niet zeker van mijn stuk he :D

Een Macbook kopen om er dan Windows op te installeren is toch een beetje nutteloos? Niet?
Is het dan niet gewoon beter om voor dezelfde prijs een heel goede computer te kopen met Windows erop?
Misschien koopt hij die dan gewoon voor het design en omdat het ook wel goede computers zijn want ik zou echt niet weten waarom anders. :)
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Tomas op zo 02 jan 2011 9:46 pm

Denbliecke schreef:Een Macbook kopen om er dan Windows op te installeren is toch een beetje nutteloos? Niet?
Is het dan niet gewoon beter om voor dezelfde prijs een heel goede computer te kopen met Windows erop?
Misschien koopt hij die dan gewoon voor het design en omdat het ook wel goede computers zijn want ik zou echt niet weten waarom anders. :)

Jammer genoeg zijn er mensen die Mac's kopen louter wegens "Ooh shiny."
Afbeelding
Tomas (oude nickname: RoosPluizigKonijn)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Deo_Volente op zo 02 jan 2011 9:51 pm

Tomas schreef:
Denbliecke schreef:Een Macbook kopen om er dan Windows op te installeren is toch een beetje nutteloos? Niet?

Jammer genoeg zijn er mensen die Mac's kopen louter wegens "Ooh shiny."

Dus is het nutteloos, ok, was dan wel goed aan het denken :)
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Tomas op zo 02 jan 2011 10:23 pm

Goh niet echt nutteloos, je hebt mensen die er verschillende OS op draaien. Sommige zeer specifieke programma's werken bvb. enkel op Windows en dan moet je wel Bootcamp of gelijken gebruiken.
Afbeelding
Tomas (oude nickname: RoosPluizigKonijn)

Berichtdoor r0o op zo 02 jan 2011 10:32 pm

Tomas schreef:Goh niet echt nutteloos, je hebt mensen die er verschillende OS op draaien. Sommige zeer specifieke programma's werken bvb. enkel op Windows en dan moet je wel Bootcamp of gelijken gebruiken.

inderdaad... Sommige programma's die enkel op windows draaien heb ik nodig voor school en dan zou ik ze misschien op mijn mac installeren.
Ik gebruik mijn mac om te dj'en, traktor scratch pro erop werkt supervlotjes! Wat ik niet van mijn andere laptop met windows kon zeggen...
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor MrStone op wo 14 sep 2011 10:00 am

Heyhey, ik heb mijn iMac intussen 1,5 jaar en zou deze graag formatteren.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan, zijn er bepaalde zaken waarmee ik rekening moet houden?
(Ik wil gewoon terug van 0 beginnen, mails en muziek wil ik wel terughalen uit men Time Machine.
Software ga ik opnieuw installeren aangezien ik die ofwel op cd ofwel in de appstore heb staan, buiten VST's (voor muzieksoftware), die zou ik ook graag terughalen uit Time Machine).
Time Machine is actief en ik draai Lion OSX.

Daarbuiten heb ik nog een geheel andere vraag, ik ontdekte recent dat ik nog RAM kan bijsteken en dat dat belachelijk goedkoop is, mijn mac loopt wel vlot maar ik merk soms wel een paar seconden vertraging bij bepaalde zaken, draai dan ook wel zware software zoals Ableton 8 Suite, Photoshop cs5, ... tegelijkertijd.

Is extra RAM aan te raden, heb nu 2x2Gb, zou ik dan voor 2x2 extra gaan, of 1x4 of 2x4? Aangezien de prijs dus belachelijk laag ligt. En maakt dat uit welk merk van RAM geheugen ik steek? Weet wel dat het een DDR3-1066 type moet zijn.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op wo 14 sep 2011 11:08 am

Nee, het merk maakt niet uit. Koop maar het goedkoopste 1066MHz ram dat je vindt. Koop niét op de site van Apple, want de prijzen daar zijn veel te duur voor wat extra RAM (ik weet wel niet of je dat daar apart kan kopen). Dit kitje is genoeg.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor MrStone op wo 14 sep 2011 11:25 am

BramVroy schreef:Nee, het merk maakt niet uit. Koop maar het goedkoopste 1066MHz ram dat je vindt. Koop niét op de site van Apple, want de prijzen daar zijn veel te duur voor wat extra RAM (ik weet wel niet of je dat daar apart kan kopen). Dit kitje is genoeg.

Aha cv, ja da kitje hadk opt oog, maar wou eventjes zeker zijn, die winkel is niet zo ver van hier, dus kan ik zelf gaan halen nog sebiet ;).
Bedankt voor info ;)

edit: ni op voorraad hebk gezien op website, maar besteld, die kerel zei dus wel da da praktisch de enige zijn die deftig werke bij mac.

edit2: Ik heb sinds kort een nieuwe externe harde schijf aangekocht voor men Time Machine, maar nu merk ik dat deze niet meer verbonden is met mijn mac als ik deze op stand-by zet. Als ik uit stand-by kom dan blijft hij onverbonden en maakt deze geen nieuwe reserve kopie. De enige manier om terug te verbinden is de usbkabel uittrekken en opnieuw insteken, bug?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor MrStone op za 17 sep 2011 6:36 pm

BramVroy schreef:Nee, het merk maakt niet uit. Koop maar het goedkoopste 1066MHz ram dat je vindt. Koop niét op de site van Apple, want de prijzen daar zijn veel te duur voor wat extra RAM (ik weet wel niet of je dat daar apart kan kopen). Dit kitje is genoeg.

Kitje vandaag gaan afhalen en past allesbehalve in men mac ...

Dit:

Past uiteraard niet in:

En dieje van alternate zei da da compatibel was aan den telefoon en in de winkel zei den andere ook nix toenk zei dak ne mac had, #DIKKEFAIL

edit: ik heb dus eigelijk dit nodig:
http://www.macstuff.nl/product_info.php ... s_id=23307

edit2: Nice, ben naar alternate geweest en daar wiste ze blijkbaar goe da da der ni in past, fout van een collega dus .. Maar krijg vrijdag 2x2gb latjes voor mac, aan zelfde prijs (h)
Laatst bijgewerkt door MrStone op di 20 sep 2011 2:36 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Arnodude53 op zo 18 sep 2011 2:27 am

*delete this*
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar Hardware