register Paswoord vergeten?

Muzieksoftware CPU > 100% OSX

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Muzieksoftware CPU > 100% OSX

Berichtdoor MrStone op wo 31 okt 2012 5:08 pm

Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn Ableton Live Suite (8.3.4: 32bit/8.4b8 64bit, legale versie) niet meer vlot draait op mijn iMac (late 2009, 3,06 GHz Intel Core 2 Duo, 8GB 1067 MHz DDR3, OSX 10.8.2).

Probleem:
Vanaf ik een aantal sporen heb waar wat gelayerde synths (VSTi's) opstaan, begint het geluid dat ik afspeel te haperen. In mijn CPU load meter in Ableton zie ik dan vaak 120/180% staan. Ik ben dan gaan kijken bij mijn activiteitenweergave en daar merk ik ook dergelijke percentages bij CPU (voor Ableton alleen dan), maar het fysiek geheugen blijft vaak rond de 1GB, nu momenteel 2,8GB.

Nu is het mij vandaag opgevallen dat ik bij het gebruiken van Rekordbox (2.0.1) ook hoger dan 100% zit, terwijl ik bij het gebruik van HDgames, HDfilms, designprogramma's e.d. eigenlijk helemaal geen last van lagg of dergelijke heb.

Eerst werd er mij aangeraden om een externe geluidskaart te kopen, dat zou alles oplossen. Anderen vertellen mij dat een geluidskaart niet veel gaat uitmaken (qua softwareprestatie), en dat ik een nieuwe CPU moet aanschaffen. Nog anderen vertellen mij dat die programma's niet veel CPU, maar RAM vreten en dat ik moet upgraden naar 16GB.

(Een collega van mijn vader heeft exact dezelfde iMac (maar dan 16GB ipv 8Gb RAM), gebruikt dezelfde software (32bit), en heeft geen problemen)

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?
MrStone (oude nickname: Mr.Stone)
Onwetende
Onwetende

Re: Muzieksoftware CPU > 100% OSX

Berichtdoor Lollo op wo 31 okt 2012 5:31 pm

Heeft die collega 10.8.2?

Sinds ik 10.8.2 heb op mijn Macbook heb ik ook een veel hoger CPU (overal) dan bij Snow Leopard...Batterij gaat een stuk minder lang mee sinds ik Mountain Lion heb.
Lollo (oude nickname: lollo)
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Hardware