register Paswoord vergeten?

PC upgrade

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

PC upgrade

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 11:51 am

Beste fdlzers,

Ik heb hier een 'game' pc staan die ondertussen 5 jaar oud geworden is en ik graag een lichte upgrade zou willen geven zodat ie terug wat meer meekan...

Wat is de basis :

-Recom Powerstation case
- Een of ander MSI moederbord
- 4gb ram (welke zou ik ook eens moeten controleren, maar tis ook ni van de beste...)
- Nvidia gforce 8800 gts
- Intel core2duo E6750
- 500Gb Hdd

Nu zou ik dus iets anders willen kopen, ik weet dat ik sowieso nieuw moederbord zal nodig hebben als ik ook een nieuwe generatie (i7) processor wil hebben...

Maar nu, mijn budget is niet hoog, van 300-500€. Hierbij dacht ik dus: waarom niet iets tweedehands kopen?
Het is dus niet mijn bedoeling om weer een game pc te maken, maar gewoon eentje die alle programma's vlot draait en ook toch iet of wat games vlot kan spelen (bvb GTA IV op redelijke resolutie enz..)

Ik heb op sommige sites al van die upgrade kits zien staan (bvb op alternate ed), maar ik vraag me af in hoeverre dit compleet genoeg is en in hoeverre de snelheid van de nieuwe dingen tegen zal gehouden worden door de oude hardware die nog over blijft...

Wat ik dus wil houden is:
- Case
- Voeding
- HDD (er mag gerust een SSD'tje bijkomen)
- M'n dvd writer enz
De basis blijft dus.

Iemand die me wat richtlijnen kan geven naar wat ik best op zoek ga?
Vroeger was ik goed op de hoogte van al die stuff, maar dat is al een tijdje geleden ...

Bedankt !

mvg
clerck
Onwetende
Onwetende

Re: PC upgrade

Berichtdoor winters op za 08 dec 2012 12:50 pm

iets 2de hands zou ik niet kopen, zeker geen graka of processor, deze kunnen namelijk beschadigd zijn door overclock's..

voor 3-500€ raad ik aan:

moederbord: https://www.4launch.nl/shop/product/123616 (122€)
Processor: https://www.4launch.nl/shop/product/123754 (202€)
graka: https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-130293 (191€)

dit gaat net boven de 500€, en dan heb je nog geen RAM of dergelijke..

deze upgrade kit van alternate is ook niet slecht: http://www.alternate.be/html/product/ALTERNATE/Upgrade_Kit_GigaByte_GA-Z77X-D3H-i5-3570K-8GB/1007803/?

maar dan heb je weer geen graka...

een SSD zou ik met jou budget nog niet echt aanraden, aangezien deze nog redelijk duur zijn

deze gegevens zijn welliswaar voor een "mid-budget" game pc

hou er ook rekening mee, als je een nieuwe graka koopt, dat je voeding zwaar genoeg is..
Afbeelding
winters
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op za 08 dec 2012 12:57 pm

CPU kan nog mee. evt. wat overklokken. Belangrijker als ge wilt gamen, uw GPU.

Steek een 660Ti / 7950 en een SSD als bootschijf en je gaat véél meer geniet hebben van je PC, zowel als office-pc, huis-tuin-keuken-pc als game-pc.

Voorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/347310

Ik zou winters' advies niet opvolgen. Waarom niet? Kost meer en het gaat u minder verschil opleveren. Het eerste waar mensen tegenwoordig achter roepen om te vervangen is CPU omdat Intels i5/i7 meer gehypet wordt dan GPU's. Jammer genoeg zorgt de CPU bij basistaken niet voor de belangrijkste dingen (laadtijden zijn meer HD-afhankelijk dan CPU-afhankelijk) en een nieuwe SSD gaat dat verschil wél maken. Daarnaast gaat een nieuwe GPU in FPS games veel belangrijker zijn dan de CPU. (Vaak wijken RTS/RPG games hier wel (een beetje) van af, dus als je echt veel GTA IV wilt spelen kan je mss toch je CPU upgraden.)

Voorbeeld: ik heb zelf een Q6600 van 2007(!) en heb die bewust niet geupgraded. Ik heb wel een GTX670 en een SSD gestoken en ik speel BF3 op ultra op full HD. Dat spaart mij dus mobo + geheugen + cpu uit!

(Daarnaast, Winters' configuratie is een goede hoor, maar niet het slimste voor dit budget als je écht een verschil wil voelen.)
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Ottorongo op za 08 dec 2012 3:40 pm

ge hebt socket 775 zeker ? ge kunt u daar misschien nog ne quad core voor zoeken maar moeste ooit ram wille bijsteken zulde wss een ander moederbord en processor moete kopen ( 2 rambanken zeker ? ) + ddr2 vinde ni overal meer.
en dan is da een beetje weggesmete geld :) maar voorlopig zoude dan wel gesteld zijn.
ik moet bramvroy gelijk geven. ge gaat daar meer plezier aan hebben + een ssd doet echt veel ivm laadtijden. echt een wereld van verschil als ge iets installeert of zelf nog maar een programma opent of een spel laad.

http://tweakers.net/reviews/2817/3/desk ... steem.html
voor het basis game systeem gaat ge rond de 500 € zitte als ge uw kast, hd, voeding en dvd reader behoud.
maar ge gaat alle games op het max kunnen spelen maar dan hebde wel geen ssd.
als ge een ssd neemt, neem er een van 120 gig, kleiner kan vroeg of laat te klein worden. ( eige ondervinding)
toen ik mijn pc had samengesteld had ik zo goe als een van de best buy sugesties van tweakers genomen en alhoewel de prijzen meestal niet hetzelfde zijn is het mij opgevallen dat als ge zoals in mijn geval dus bij alternate gaat kijken dat die soms andere stukken voorstellen die beter zijn voor dezelfde prijs door de schommeling van de prijs. ( bv toen ik paar jaar geleden een q9550 kocht was die de week erop inneens een pak goedkoper,2 weken later stond hij plots weer op dezelde prijs.
alternate is hier ideaal voor omdat die zoveel hebben tov kleine winkels. moeste uit het antwerpse zijn is het misschien een idee om daar is te passeren
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op za 08 dec 2012 5:33 pm

Ik volg op het SSD gebeuren. Wereld van verschil!
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 7:09 pm

Ok bedankt voor de tips alvast!

Een SSD zal er dus sowieso al inkomen. Nu begin ik enigszins wel te twijfelen of het niet beter is om heel m'n systeem buiten te smijten en een volledig andere te kopen (eventueel tweedehands, want er staan echt wel leuke dingen op tweedehandssites voor zeer leuke prijzen...).

En ik denk dat'k best direct afstap van m'n huidige mobo zodat ik later ook nog wat kan updaten dan... en de huidige heeft 4 ram-slots.

Bedankt!
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 7:32 pm

Wat vinden jullie van deze twee setups?

1:
699€ nieuw.

Game Systeem 2
Coolermaster Elite behuizing in speciale NVIDIA uitvoering.
550W silent voeding met overload-protection

Processor/type

Intel Core i5 3570K (Quad-Core) 3e generatie Intel Ivy-Bridge
processor

Processorsnelheid

4x 3.4GHZ, tot 4x 3.8 GHZ met Intel Turbo Boost Technology

Werkgeheugen

12GB DDR3 1333 geheugen

Harddisk / opslag

2000 GB / 2TB S-ATA 3 Western-Digital 64mb cache

Videospecificaties

Bereid je voor op een geweldige high-definition gaming ervaring
met de nieuwe NVIDIA GT630 videokaart. Deze kaart beschikt
over 2048 MB GDDR3 geheugen. Aansluitingen:
1x HDMI
1x DVI Uitgang, 1x VGA

Audio / Geluid

Geïntegreerde High Definition audio chip voor HD sound

DVD station(s)

DVD brander +/-RW 24 speed Dual Layer

Moederbord informatie

Gigabyte GA-B75M-D3V S1155 µATX

Overige aansluitingen

2 x PCI express slot x16
LAN 10/100/1000 mb/s
(Supersnelle "GigaBit Ethernet" netwerk/internet aansluiting)
6 x USB 2.0 aansluitingen
1 x DVI Uitgang + 1 x HDMI
2 x USB 3.0 aansluitingen

Meegeleverd

Drivers voor geluid, video, en LAN

Service

24 maanden carry-in basisgarantie en support.

of 2:
500€ tweedehands..

-Intel 3570K (8-2012 Boxed+doos)
-Coolermaster V8 koeler(red-led)
-Asrock P67 Extreme 4 Gen3 (8-2012 top moederbord+doos+USB 3.0 front+back)
-MSI GTX 560 TI Hawk twin frzr 1GB 950/4200mhz (doos,etc)
-8GB Kingston HyperX 1600mhz (8-2012)
-WD 1TB 7200rpm black label (10/2012)
-Antec 500W
-Antec Sonata3
-Samsung dvdrw
-USB 3.0 front
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor winters op za 08 dec 2012 8:24 pm

de graka van u eerste setup gebruikt nog GDDR3 geheugen, dat is al vrij oud.. huidige graka's gebruiken GDDR5

die 2dehands pc ziet er niet slecht uit, maar ik heb in mijn vorige post al gezegd dat ik zulke dingen niet echt vertrouw..

het is en blijft jou keuze natuurlijk :-) maar moest je voor die 2dehands gaan, zou ik vragen of je hem eerst mag testen, en hem dan stresstesten
Afbeelding
winters
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op za 08 dec 2012 8:31 pm

de eerste is wel goe maar ik denk da ge ni veel van de grafische kaart moet verwachten.
en geen usb 3.0 vooraan ? tis misschien maar iets klein maar met dat er meer usb 3.0 producten komen is een paar extra poorten wel handig ( zelf juist ne usb 3.0 stick gekocht en tis echt een pak rapper vooral als ge backups maakt of afentoe is nen hoop films of dergelijke op een stickske smijt om mee te nemen naar vrienden) ik vind het wel ne must zeker op ne nieuwe pc.
welke winkel ?

den 2de is meer waar voor uw geld he en die grafische kaart is al een pak beter, battlefield 3 bv (moeste het spelen) moet die normaal met gemak op ultra aan kunnen + msi twin frozr kaartjes zijn echt goei grief :) heb er zelf al int verleden eentje gehad wel genne 560 maar de kwaliteit is hetzelfde he + die worden goed gekoeld. de kans is groot dat mijn volgende kaart terug een van msi wordt.
maar het is en blijft 2dehands .....moeste die kopen zoude misschien best is vragen of ge hem is ni eerst moogt testen. en kijk hoe hij er vanbinnen uitziet.
zijn de kabels mooi weg gewerkt, zit er veel stof in ...
en is er een versie bij van windows ? tenzij ge die zelf hebt natuurlijk is da wel handig dat die der bij is vooral moeste een ssd willen steken want anders moogde nog eens 100 € extra rekenen dan.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 8:45 pm

Die Nvidia dinges komt van compustunt.nl ...

En die tweedehands kan uitgebreid getest worden ed en is mogelijkheid voor SSD erbij te krijgen voor kleine meerprijs...

Ik ben gewoon aan het twijfelen, dit is mijn huidige situatie:
-2 jaar geleden een laptop gekocht met als doel dat ik daar wel enige tijd mee zoet zou zijn (voor school), maar is dik tegengevallen, is een HP dv6 3050eb...
-Heb onlangs een ps3 gekocht die ik eigenlijk ook terug beu ben omdat de spellen veel te duur zijn en op een pc kan je ze gewoon 'gratis' halen :D
- M'n vaste pc die nu 5 jaar oud is en eigenlijk nog beter draait dan m'n 'nieuwe' laptop... maar daar kan ik ook al een tijd de nieuwste dingen niet meer mee spelen...

Dus nu lijkt me de oplossing: PS3 verkopen, desktop proberen te verkopen en die tweedehands pc gaan halen.

Hetgeen ik eigenlijk wil doen met de pc is:
- Alles vlot draaien van programma's (CAD programma's ed)
- Af en toe eens een game vlot kunnen spelen.. moet daarvoor niet op ultra staan, maar gewoon vlot... (bvb crysis 2, far cry 3, GTA V die zal uitkomen??)
- Een betrouwbaar systeem.

En een windows versie is geen probleem, daar heb ik er wel een paar van 'liggen'.. :D
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op za 08 dec 2012 8:58 pm

wa ge zegt van niet op ultra te hoeven staan ook niet echt verstandig he.
als ge nu een kaart hebt die alles op ultra draait draait die binnen een paar jaar recente games nog deftig maar dan niet meer op ultra :) mijn kaarten konden toen ik ze pas uit kwamen alles met gemakt aan op het hoogste en nu speel ik alles nog deftig op high alsof het niets is. bf3 op ultra gaat ook maar mijn framerate is net niet rap genoeg waardoor ik lichte stotteringen krijg.
met een kaart waar ge nu alles op medium moet mee spelen kan het wel is zijn dat die binnen een paar jaar problemen heeft om recente games deftig te draaien.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 9:09 pm

Ottorongo schreef:wa ge zegt van niet op ultra te hoeven staan ook niet echt verstandig he.
als ge nu een kaart hebt die alles op ultra draait draait die binnen een paar jaar recente games nog deftig maar dan niet meer op ultra :) mijn kaarten konden toen ik ze pas uit kwamen alles met gemakt aan op het hoogste en nu speel ik alles nog deftig op high alsof het niets is. bf3 op ultra gaat ook maar mijn framerate is net niet rap genoeg waardoor ik lichte stotteringen krijg.
met een kaart waar ge nu alles op medium moet mee spelen kan het wel is zijn dat die binnen een paar jaar problemen heeft om recente games deftig te draaien.

Dus mijn grootste vraag is: is het een goede investering en hoelang zal ik er van kunnen 'genieten' naar de toekomst toe? Zal ie tegenwoordig even snel veroudert zijn als m'n 'gamepc' van vijf jaar terug? Of is de evolutie in deze technologie juist een hoogtepunt gepasseerd zodat ze even aan het stagneren is?

En dan heb ik het over het tweedehandssysteem in dit geval!
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor winters op za 08 dec 2012 9:27 pm

clerck schreef:Zal ie tegenwoordig even snel veroudert zijn als m'n 'gamepc' van vijf jaar terug?

nog sneller...
Afbeelding
winters
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op za 08 dec 2012 9:31 pm

Garantie in het oog houdende blijf ik bij mijn eerste voorstel. Een betere upgrade voor € 360 vindt ge volgens mij niet. Wat ge zegt over een nieuw mobo kopen voor de toekomst: die P67 chipset is ook al verouderd hoor, dus dat is ook niet het meest moderne.

Koop nu een SSD en GPU, wees blij met het gigantische prestatieverschil dat ge gaat merken. :)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 9:38 pm

BramVroy schreef:Garantie in het oog houdende blijf ik bij mijn eerste voorstel. Een betere upgrade voor € 360 vindt ge volgens mij niet. Wat ge zegt over een nieuw mobo kopen voor de toekomst: die P67 chipset is ook al verouderd hoor, dus dat is ook niet het meest moderne.

Koop nu een SSD en GPU, wees blij met het gigantische prestatieverschil dat ge gaat merken. :)

Maar voor 200€ meer heb ik dat tweedehandssysteem dan... Wat toch stukken beter allround zal presteren dan?
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op za 08 dec 2012 10:08 pm

k heb mij juist eens bezig gehouden met die 2de hands pc samen te stellen op alternate.be en ik kom op € 920 ofzo buiten ( pc builder was iets aant zagen over dat er geen een voeding was die in de configuratie past, wtf ?)
voor nu op het moment is da wel ne mooie prijs maar pc's verouderen idd snel en ge moogt er op rekenen dat binnen een paar jaar dees ook veroudert is alhoewel ik me ergens wel afvraag hoever ze nog kunnen gaan qua graphics e.d aangezien recente games er al super uitzien.
nu op het moment zijn er bij de fabrikanten testmodules van ddr4 ram aan het rondgaan voor te testen.
dus ik denk dat ge wel kunt verwachten dat er binnen het jaar ddr4 uitkomt en dat ddr3 binnen enkele jaren zal verdwijnen zoals bij ddr2 nu.
maar da is iets dat ge altijd kunt verwachten met pc's daarom is die 2de hands pc wel een goei idee maar langs den andere kant heeft bramvroy ook gelijk.
en kunde beter daar uw geld nu aan uitgeven en als uw processor en moederbord echt nimeer meekunnen die dan veranderen.
qua ram kunde me 4 gig voorlopig toch al verder, der worden nog altijd pc's verkocht met 4 gig en op zich hebde ni echt meer nodig. en zo elke keer een stukske van uwe pc upgraden wa ge natuurlijk ook kunt doen met die 2dehands pc.
niemand kan eigelijk zeggen of da het waard is of niet, da moete voor uzelf uitmaken.
pc's gaan blijven veranderen en der zal altijd wel iets nieuw en beter uitkomen.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor clerck op za 08 dec 2012 10:15 pm

Ottorongo schreef:k heb mij juist eens bezig gehouden met die 2de hands pc samen te stellen op alternate.be en ik kom op € 920 ofzo buiten ( pc builder was iets aant zagen over dat er geen een voeding was die in de configuratie past, wtf ?)
voor nu op het moment is da wel ne mooie prijs maar pc's verouderen idd snel en ge moogt er op rekenen dat binnen een paar jaar dees ook veroudert is alhoewel ik me ergens wel afvraag hoever ze nog kunnen gaan qua graphics e.d aangezien recente games er al super uitzien.
nu op het moment zijn er bij de fabrikanten testmodules van ddr4 ram aan het rondgaan voor te testen.
dus ik denk dat ge wel kunt verwachten dat er binnen het jaar ddr4 uitkomt en dat ddr3 binnen enkele jaren zal verdwijnen zoals bij ddr2 nu.
maar da is iets dat ge altijd kunt verwachten met pc's daarom is die 2de hands pc wel een goei idee maar langs den andere kant heeft bramvroy ook gelijk.
en kunde beter daar uw geld nu aan uitgeven en als uw processor en moederbord echt nimeer meekunnen die dan veranderen.
qua ram kunde me 4 gig voorlopig toch al verder, der worden nog altijd pc's verkocht met 4 gig en op zich hebde ni echt meer nodig. en zo elke keer een stukske van uwe pc upgraden wa ge natuurlijk ook kunt doen met die 2dehands pc.
niemand kan eigelijk zeggen of da het waard is of niet, da moete voor uzelf uitmaken.
pc's gaan blijven veranderen en der zal altijd wel iets nieuw en beter uitkomen.

Welja, dat is het hem juist... als ik nu enkel een SSD zou kopen een betere GPU, dan gaan die ook verouderen... en ga ik tegen de tijd dat ik al de rest vervang ook weer die GPU moeten vervangen hoogst waarschijnlijk. En dan zit ik ook met het probleem dat ik geen kleine updates meer kan doen maar dat ik direct zal moeten overstappen naar een nieuwe mobo ed voor een nieuwe CPU... Dus lijkt het me toch verstandiger om een ietwat veroudert (zoals die tweedehands pc) aan te kopen, die toch een veel betere basis biedt om nog langer op verder te bouwen? Of sla ik hier de bal volledig verkeerd? :D

De vraag is dan ook wel wat ik met m'n huidige pc zal doen... veel geld zal ik er waarschijnlijk ook niet meer voor krijgen en hem hier laten schimmelen zou ook maar zonde zijn in feite..
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op za 08 dec 2012 11:30 pm

clerck schreef:
BramVroy schreef:Garantie in het oog houdende blijf ik bij mijn eerste voorstel. Een betere upgrade voor € 360 vindt ge volgens mij niet. Wat ge zegt over een nieuw mobo kopen voor de toekomst: die P67 chipset is ook al verouderd hoor, dus dat is ook niet het meest moderne.

Maar voor 200€ meer heb ik dat tweedehandssysteem dan... Wat toch stukken beter allround zal presteren dan?

Lees m'n eerste post nog eens. Nee.

Ge betaalt voor een wat verouderd moederbord met een goede cpu en krijgt daarbij voldoende geheugen, dat is waar. Maar zoals ik al zei: DAT IS NIET ZO BELANGRIJK. Een 660ti is pakweg 40% sneller dan een 560Ti (bron). Het verschil tussen een SSD en een normale hardeschijf hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Samengevat:
- 2e handssysteem: goede cpu en daar stopt het, ga je niet eens iets van merken bij basistaken (waarschijnlijk wel bij rendering)
- nieuwe gpu en ssd: alles start vele malen sneller op (programma's, games, laadtijden games, os) en je gaat grafisch meer uit je games kunnen persen

Als je me nu nog niet gelooft, so be it. Het is uw geld, maar ge gaat het u beklagen.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor clerck op zo 09 dec 2012 10:46 am

BramVroy schreef:
clerck schreef:

Lees m'n eerste post nog eens. Nee.

Ge betaalt voor een wat verouderd moederbord met een goede cpu en krijgt daarbij voldoende geheugen, dat is waar. Maar zoals ik al zei: DAT IS NIET ZO BELANGRIJK. Een 660ti is pakweg 40% sneller dan een 560Ti (bron). Het verschil tussen een SSD en een normale hardeschijf hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Samengevat:
- 2e handssysteem: goede cpu en daar stopt het, ga je niet eens iets van merken bij basistaken (waarschijnlijk wel bij rendering)
- nieuwe gpu en ssd: alles start vele malen sneller op (programma's, games, laadtijden games, os) en je gaat grafisch meer uit je games kunnen persen

Als je me nu nog niet gelooft, so be it. Het is uw geld, maar ge gaat het u beklagen.

Ok ok, ik geloof u ;)
Dan zal ik maar voor deze update gaan, bedankt!

grt
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clerck op zo 09 dec 2012 1:15 pm

Nog even gekeken welke voeding is precies heb zitten en dit is een silverstone 500W, is dit wel genoeg om een zware graka nog te trekken?

En stel dat ik opteer voor een 7950 ipv die 660ti, dat past ook op mijn mobo ? (ken daar dus nie teveel van he :D).

Mvg
Olivier
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op zo 09 dec 2012 4:28 pm

clerck schreef:Nog even gekeken welke voeding is precies heb zitten en dit is een silverstone 500W, is dit wel genoeg om een zware graka nog te trekken?

En stel dat ik opteer voor een 7950 ipv die 660ti, dat past ook op mijn mobo ? (ken daar dus nie teveel van he :D).

Mvg
Olivier

Ja.

En ja, normaal wel. Kan je eens opzoeken wat voor mobo je hebt?
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor clerck op zo 09 dec 2012 5:14 pm

BramVroy schreef:
clerck schreef:Nog even gekeken welke voeding is precies heb zitten en dit is een silverstone 500W, is dit wel genoeg om een zware graka nog te trekken?

Mvg
Olivier

Ja.

MSI MS-7360 (P35 Neo-F)

grtz
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op zo 09 dec 2012 7:15 pm

clerck schreef:
BramVroy schreef:

Mvg
Olivier

Ja.

MSI MS-7360 (P35 Neo-F)

grtz

Ja, dat lukt.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor clerck op zo 09 dec 2012 7:42 pm

Ok prachtig,

Dan zal ik nog even van dit topic gebruik maken voor iets anders namelijk:

Ik heb 2 jaar geleden een laptop gekocht voor school maar ik ben eigenlijk al van in het begin vrij teleurgesteld door de prestaties ervan. Ik heb direct een clean install uitgevoerd als ik hem had.
Het gaat om deze laptop: HP DV6- 3050eb met deze specs:
Processor
i7 720QM

Intern RAM-geheugen

4 GB

Type geheugen

SO-DIMM DDR3
Opslagcapaciteit

500 GB

Type harde schijf

SATA

Hardeschijfsnelheid

7200 rpm

Videokaartfamilie

AMD Mobility Radeon HD

Type videokaart

5650

Videogeheugen

1024 MB

Hiervoor zal ik binnenkort ook een SSDtje bestellen. Maar zijn er nog dingen die ik hier voor relatief weinig geld kan aan upgraden? Of kan ik hem beter verkopen en een nieuwe aanschaffen?

Bedankt nogmaals.

grtz
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor zweetkonijn op zo 09 dec 2012 8:16 pm

clerck schreef:Ok prachtig,

.....

Hiervoor zal ik binnenkort ook een SSDtje bestellen. Maar zijn er nog dingen die ik hier voor relatief weinig geld kan aan upgraden? Of kan ik hem beter verkopen en een nieuwe aanschaffen?

Bedankt nogmaals.

grtz

Waarvoor gebruikt ge hem juist?
Schoolwerk, zware programmas zoals 3D tekenprogrammas, gamen, enz.. ?
En wa staat er u ni van aan. Loopt hij snel vast, of warm, of is hij in het algemeen traag?
zweetkonijn
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clerck op zo 09 dec 2012 8:26 pm

zweetkonijn schreef:
clerck schreef:Ok prachtig,

.....

Bedankt nogmaals.

grtz

Waarvoor gebruikt ge hem juist?
Schoolwerk, zware programmas zoals 3D tekenprogrammas, gamen, enz.. ?
En wa staat er u ni van aan. Loopt hij snel vast, of warm, of is hij in het algemeen traag?

Ik gebruik hem redelijk allround eigenlijk, grotendeels gewoon voor surfen, films ed (daar heb ik grotendeels ook niet echt problemen mee). Maar ook CAD tekenprogramma's en af en toe eens en gamepje...
En wat staat er mij niet aan? Alles eigenlijk... Batterij gaat een kwartier mee (op besparende toestand, is altijd zo geweest), laptop wordt kokend heet (zie foto onder, zelfs bij normaal gebruik MET koeler), ik kan geen enkele game spelen zonder ook maar enige hapering (zelfs op laagste resolutie ed, bvb de nieuwe NFS most wanted kan ik niet spelen op laagste resolutie zonder haperingen).

Krijg om de 5 botten een bluescreen, of ie valt gewoon uit en start opnieuw op met de melding: door oververhitting blabla.

Het is eigenlijk echt een bescheten affaire...

Afbeelding
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op ma 10 dec 2012 2:01 am

laptops hebben ook coolers he en die kunnen ook verstropt raken met stof.
kuis hem eens uit da kan veel geven en als ge gamet op uw laptop zet die op een verhoogske zodat er lucht onder kan of zet een cooler onder.
en best uw scherm niet dichtklappen als hij warm staat
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor clerck op ma 10 dec 2012 6:02 pm

Ottorongo schreef:laptops hebben ook coolers he en die kunnen ook verstropt raken met stof.
kuis hem eens uit da kan veel geven en als ge gamet op uw laptop zet die op een verhoogske zodat er lucht onder kan of zet een cooler onder.
en best uw scherm niet dichtklappen als hij warm staat

Heb dit al van de eerste dag dat ik hem heb en heb de koelers al stofvrij gemaakt :)
En staat op een koeler zoals hierboven vermeld.

Het is niet dat ik achterlijk ben ook he :p

grtz
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clerck op do 13 dec 2012 3:19 pm

Hi again,

Ik heb een aanbod gekregen van een persoon die zijn desktop wil wisselen tegen mijn laptop, het gaat om deze specs:

AMD Phenom II X6 1090T six-core @3.2Ghz ( overclockbaar voor
de liefhebbers)
12GB DDR3 RAM
GTX 470 grafische kaart
2TB harde schijf
ASUSTek M4A89GTD-PRO

Is dit een leuk systeempje? Is dit de ruil waard of houd ik beter m'n laptop bij en steek daar dan een SSDtje in?

Bedankt
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op do 13 dec 2012 4:07 pm

clerck schreef:Hi again,

Ik heb een aanbod gekregen van een persoon die zijn desktop wil wisselen tegen mijn laptop, het gaat om deze specs:

AMD Phenom II X6 1090T six-core @3.2Ghz ( overclockbaar voor
de liefhebbers)
12GB DDR3 RAM
GTX 470 grafische kaart
2TB harde schijf
ASUSTek M4A89GTD-PRO

Is dit een leuk systeempje? Is dit de ruil waard of houd ik beter m'n laptop bij en steek daar dan een SSDtje in?

Bedankt

In principe geen slecht systeem, maar gpu is wel serieus verouderd. (GTX670 is pakweg 2x sneller.) CPU, mobo, geheugen zijn in orde. Als ge niks moet bijleggen is dat wel een goede deal (zorg dat ge het systeem eerst moogt testen/ziet draaien). Daarna kunt ge zelf een GTX660Ti kopen bv en die GTX 470 verkopen.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Volgende

Keer terug naar Hardware