register Paswoord vergeten?

Beelscherm

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Beelscherm

Berichtdoor Noiz op zo 23 dec 2012 10:05 pm

ik ben op zoek achter een nieuwe beeldscherm voor mijn pc maar door de vele keuzes weet ik niet echt wat te kiezen graag zou ik jullie mening eens horen over wat jullie goed vinden en wat niet. Als je u menig geeft liefst altijd een gegronden en liefst altijd prijs/kwaliteit gericht.

Momenteel heb ik een 21" lcd scherm van philips maar dit is zonder hdmi en dat is net mijn probleem met het scherm en het heeft al een paar foutjs hier en daar.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Re: Beelscherm

Berichtdoor Takai op zo 23 dec 2012 10:31 pm

Tgoh, ge kunt voor vanalles kiezen e, persoonlijk heb ik een 24 inch LED scherm van IIYAMA, samsung of Philips het liefste.
(in volgorde van voorkeur) en alsook genoeg kleurdiepte en contrast en effectief zwart.

Ge kunt ook voor plasmaschermen gaan ,deze zijn beter qua kleur en contrast etc, maar kunnen lastig doen als ge in fel verlichte ruimte zit door difussielicht in het scherm zelf (aangezien het van glas is).

En als ge naar de winkel gaat kunt ge ook altijd vragen een flikkertest op te laten zetten.
(geen gaytest maar iets zoals dit: http://www.lagom.nl/lcd-test/img/inversion-all.png)

Dus in wa voor richting wilt ge om te beginnen al gaan? :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Ottorongo op zo 23 dec 2012 10:37 pm

ik heb een 24" led van samsung en ik moet zeggen dat ik er tevreden van ben alhoewel hij wel iets groter mocht zijn maar dat ligt waarschijnlijk bij mezelf :mrgreen:
voor de prijs wat ik hem nu betaald heb hebde al ne deftige 27"
hdmi is niet nodig voor een pc scherm want dat is dvi + geluid en meeste pc schermen hebben geen geluid en indien wel is het genne vette.
windows had bij mij moeite met mijn schermresolutie past elke keer verkeerd aan tot ik een dvi kabel gebruikte.
moeste toch nen hdmi kabel willen gebruiken laat u genne dure aansmeren, de goedkoopste zijn eve goed.
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op zo 23 dec 2012 10:42 pm

Als ge toevallig een 24" 3D scherm wilt hebben van Samsung, let me know! IK doe die weg voor 150 €
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op zo 23 dec 2012 10:45 pm

@takia liefst een led scherm, ben niet zo voor plasma. tes vooral voor op te gamen en films en zo te bekijken dus echt zwart en goeie kleurcalibratie is wel beetje een must.

@otto ik heb ook liefst 27" :p maar ja soms is dat te duur. en weet dat van die hmdi kabels ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op zo 23 dec 2012 10:46 pm

t begint hier laatste tijd beetje op kapaza te trekken met eclipx
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BramVroy op zo 23 dec 2012 10:48 pm

Ga maar voor een degelijk IPS-schermpke. Iets à la U2412M. Reviews spreken voor zich.
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor eclipx op zo 23 dec 2012 10:48 pm

Ottorongo schreef:t begint hier laatste tijd beetje op kapaza te trekken met eclipx

Hihihihihi ja vent 't is crisis he!
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op zo 23 dec 2012 10:52 pm

Noiz schreef:@takia liefst een led scherm, ben niet zo voor plasma. tes vooral voor op te gamen en films en zo te bekijken dus echt zwart en goeie kleurcalibratie is wel beetje een must.

Welja, plasma is daar beter in zoals ik al zei :p
LED komt de laatste tijd enorm dichtbij en is ook wel een pak zuiniger, plasma is dan ook weer aan de andere kant iets dikker qua scherm
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Noiz op zo 23 dec 2012 11:03 pm

Takai schreef:
Noiz schreef:@takia liefst een led scherm, ben niet zo voor plasma. tes vooral voor op te gamen en films en zo te bekijken dus echt zwart en goeie kleurcalibratie is wel beetje een must.

Welja, plasma is daar beter in zoals ik al zei :p
LED komt de laatste tijd enorm dichtbij en is ook wel een pak zuiniger, plasma is dan ook weer aan de andere kant iets dikker qua scherm

nja tes moeilijk kiezen :p

kunde anders keer paar voorstellen doen?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op zo 23 dec 2012 11:13 pm

Tgoh kan er moeilijk allemaal opsommen en een lijstje met alle details maken :p
Maar hier is bvb al de selectie die bij u past voor IIYAMA: IIYAMA + 24-27inch + HDMI

En alsook handig om te vergelijk tussen samsung zelf: http://www.samsung.com/be/consumer/pc-p ... r/monitors
Al is het wel moeilijk om dan met IIYAMA te vergelijken maar ik zou toch als ik u was eerst en vooral bij IIYAMA kijken :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Noiz op zo 23 dec 2012 11:20 pm

Takai schreef:Tgoh kan er moeilijk allemaal opsommen en een lijstje met alle details maken :p
Maar hier is bvb al de selectie die bij u past voor IIYAMA: IIYAMA + 24-27inch + HDMI

En alsook handig om te vergelijk tussen samsung zelf: http://www.samsung.com/be/consumer/pc-p ... r/monitors
Al is het wel moeilijk om dan met IIYAMA te vergelijken maar ik zou toch als ik u was eerst en vooral bij IIYAMA kijken :p

tnx :) kende da merk nog niet
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Arnodude53 op ma 24 dec 2012 2:20 am

IIyama is zeker een goed merk voor een deftige prijs :)
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BramVroy op ma 24 dec 2012 9:16 am

Takai schreef:Tgoh kan er moeilijk allemaal opsommen en een lijstje met alle details maken :p

Grappig dat ge plasmaschermen aan't prijzen zijt en dan toch met IPS-panelen afkomt. :p

Ja, plasma heeft inderdaad de genoemde voordelen, zoals ge zei, maar dat wordt bijna niet meer gemaakt voor computerschermen. Plasma wordt vooral gebruikt bij tv's en (heel) grote schermen (lage resolutie/diagonaal verhouding). Dus het is beter om een degelijk IPS-scherm te kopen.

Wat ik aanraad (en wat toevallig ook in de bestbuyguide van tweakers staat): Dell UltraSharps.
Deze zal wa duur zijn: http://tweakers.net/pricewatch/253713/d ... zwart.html
Maar deze is echt wel perfect volgens mij. Mijne maat heeft er zo een: http://tweakers.net/pricewatch/289409/d ... ificaties/
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor AlfredJ op ma 24 dec 2012 9:46 am

Of nog een maat er tussen, de 24": http://tweakers.net/product/314690/dell ... arp-u2412m (die zei je in je vorige post ook al :))
Nog altijd tevreden over. De USB poorten er aan zijn voor mij ook een pro, alles dicht bij de hand.
AlfredJ (oude nickname: Alfred J)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor JDM op ma 24 dec 2012 1:56 pm

Ik heb onlangs een HP x2301 voor een heel scherpe prijs kunnen kopen via mijn schoonmoeder haar werk en ben er erg tevreden van. Ook een van de weinige die je nog kan krijgen met een glossy scherm, voor de meeste waarschijnlijk wel een nadeel maar ik heb er geen problemen mee.

HDMI kabel zit er ook bij trouwens. De kleuren in vergelijking met de rest van de beeldschermen die in Saturn stond waren trouwens stukken mooier op de HP dan op de Samsung schermen. Maar dat moet je natuurlijk zelf zien in de winkel om te kunnen vergelijken ;)
Laatst bijgewerkt door JDM op ma 24 dec 2012 2:02 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
JDM (oude nickname: Punani)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Noiz op ma 24 dec 2012 2:02 pm

merci allemaal voor de voorstellen, nu nog es een winkel zoeken die zo'n schermen verkoopt :p want ik wil ze eerst zien
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor RedDragon op ma 24 dec 2012 2:28 pm

valt me nu pas op dat in de titel beelscherm staat en niet beeldscherm. 8-[
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op ma 24 dec 2012 2:58 pm

RedDragon schreef:valt me nu pas op dat in de titel beelscherm staat en niet beeldscherm. 8-[

aja lol :p
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Hardware