register Paswoord vergeten?

Internetproblemen door externe harde schijf

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Internetproblemen door externe harde schijf

Berichtdoor wizard op do 14 maart 2013 10:15 pm

Beste FDLZers,

Ik heb net een externe harde schijf aangekocht, maar om de een of andere reden vertraagt ze mijn draadloze internetconnectie enorm. Het gaat om een LaCie Minimus (2TB) die externe voeding nodig heeft en aangesloten wordt op mijn laptop via een USB 3.0 poort. Vanaf ik de harde schijf aanzet, plundert mijn internetsnelheid. Ik heb sowieso niet de beste verbinding omdat ik vrij ver van de router afzit, maar vanaf ze aanstaat is gewoon zoeken op google al een nachtmerrie.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
wizard
Onwetende
Onwetende

Re: Internetproblemen door externe harde schijf

Berichtdoor eclipx op do 14 maart 2013 11:51 pm

Wtf, hoe bizar...

Wilt ge anders ne keer zonder harde schijf aangesloten via cmd eens pingen naar google.be en let goe op de milliseconden (ms), sluit dan de harde schijf terug aan en doe dan de test opnieuw. Kijk als er iets anders is... Wat ik betwijfel want ik heb nog nooit gehoord van een externe harde schijf die zorgt voor netwerkproblemen...

Is het niet gans uw pc die traag begint te lopen? Reageren alle andere programma's even snel? Wat is uw processorgebruik in taakbeheer?

Of heb je niet zonder da ge 't weet één of andere app geïnstalleerd van Lacie zelf die bezig is aan het updaten of wat dan ook en daarom uw internet trager maakt...

Moest er iets van apps zijn van Lacie, installeer dat zeker niet en doe zéker een format van die schijf in ntfs voor da ge gegevens erop zet... En test trouwens ook eens via de USB 2.0 aansluiting
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op vr 15 maart 2013 2:46 pm

zoals eclipx zei; dit is inderdaad heel bizar en ik heb hier ook nog nooit van gehoord

een mogelijkheid kan zijn dat de harde schijf de verbinding verstoort waardoor je geen of weinig ontvangst meer hebt; als die verbinding al zwak is hoeft dat niet veel te zijn, zelfs het draaien van uw (laptop)scherm of behuizing van pc kan voldoende zijn om de verbinding te verliezen

een andere mogelijkheid is dat uw pc zodanig zwak is, dat het verbinden met een externe harde schijf een enorm processorverbruik vergt waardoor er bijna geen plaats meer is voor het internet (maar dit lijkt me wel héél onwaarschijnlijk)
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor wizard op vr 15 maart 2013 8:08 pm

Alvast merci voor de replies,

Ik zit dit weekend niet thuis maar ik zal zeker eens pingen als ik terug thuis ben.
Ik heb inderdaad wel iets geïnstalleerd van LaCie, maar het is echt enkel de internetsnelheid die trager wordt.
Mijn pc zelf blijft even snel. Maar het is echt enorm duidelijk: mijn downloads gaan van 250kB/s naar 20kB/s als ik hem aanzet, enorm irritant.
Als ik mijn laptop draai of verder van de router zet heb ik nog steeds verbinding.
Processorverbruik en fysiek geheugen verbruik blijven hetzelfde voor en na aansluiting.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 15 maart 2013 9:33 pm

heel raar :?

'k heb niet meteen een idee; zal er nog keer over peinzen
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)