register Paswoord vergeten?

Sony Vaio Touchpad

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Sony Vaio Touchpad

Berichtdoor TangoDeltaBravo op wo 29 mei 2013 1:21 pm

Hey

Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van of dit behoorde tot software of hardware. Maar gezien het om een touchpad gaat...
Ik heb al een 4 tal jaar een sony VAIO VGN FW41E/H en ben redelijk tevreden van het ding. Echter het touchpad vind ik nogal vervelend. Er is geen shortcut op mijn toetsenbord voorzien om dat ding aan te zetten, ik moet steeds via het control center van vaio gaan naar de touchpadinstellingen en daar een vinkje zetten in het hokje om het touchpad aan te zetten.

Is het mogelijk om een soort eigen shortcut te maken op mijn toetsenbord?
Want in mijn opinie, als ik op dat vinkje druk moet er toch ergens een programma'tje starten of weet ik veel een relaistje schakelen ofzo dat mijn touchpad aanzet?

Dus kort samengevat: is het mogelijk zelf een toetsencombinatie (bvb fn-F1, daar staat niks) op mijn toetsenbord zo te programmeren dat als ik erop druk hij dat touchpad gewoon aanzet, zonder dat ik naar dat vaio center gedoe moet gaan.

Hartelijk dank! Mvg TDB
TangoDeltaBravo (oude nickname: warlock)
Onwetende
Onwetende

Re: Sony Vaio Touchpad

Berichtdoor blowme op do 28 nov 2013 11:06 am

Hey,

Wel raar, ik heb 3 sony's en heb er nog nooit problemen mee gehad, bij mij werkt het altijd als ik de pc opzet.
Sony heeft een driver die de functies van de touchpad regelt (ALPS pointing device is de naam van de driver)

Al eens geprobeerd om deze driver opnieuw te installeren? Via de sony site kan je elk programma/driver waarmee jou pc geleverd is opnieuw downloadedn en installeren.

Hier is een link naar de driver voor windows7: http://www.sony.be/support/nl/product/V ... _0042_5780
(Is voor een andere laptop maar alle drivers voor windows7 zijn dezelfde dus deze zou ook moeten werken, je kan natuurlijk ook gewoon zoeken op model en dan die "correcte" driver nemen maar dat zou normaal gezien dezelfde moeten zijn als de link die ik je gaf.)
Als het niet helpt zou ik de pc gewoon formateren, duurt maar half uurtje en alles staat weer goed dan..

**Edit** Dit nog gevonden: iemand die zelf een scriptje heeft gemaakt voor de touchpad aan/uit te zetten: http://crunchbang.org/forums/viewtopic.php?id=10996

Grtz
blowme
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor jarou011 op do 28 nov 2013 10:20 pm

Op mijn Vaio zit er een sneltoets onder F1 om mijn Touchpad aan en uit te zetten. Gewoon Fn + F1 dus. Maar ik heb wel één van de nieuwste versies.
jarou011
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op vr 29 nov 2013 12:20 am

Gast ge woont in Izegem gaat gewoon efkes naar de Mediamarkt in Roeselare en gaat als je binnenkomt meteen naar links vraagt daar aan de balie hoe je uw touchpad aantzet via 't toetsenbord. (zeg dat ge em daar gekocht heb maar kastickeje kwijt zijt als ze iets vragen :p)

Ik vind helaas geen foto van een AZERTY maar ge moet normaal gezien Fn inhouden en F12 maar ik zie 't niet zo goed op diene foto, 't kan evengoed een andere F knop zijn en ik vermoed dat 't er zelf niet opstaat. Best diene driver installeren zoals hierboven staat

Yuuuuuu
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor blowme op vr 29 nov 2013 12:59 pm

Niet alle sony's hebben die knop om de touchpad aan/uit te zetten. Enkel de nieuwere modellen hebben dit.
blowme
Vuilnisman
Vuilnisman

Keer terug naar Hardware