register Paswoord vergeten?

Probleem met homeplug

CPU's, videokaarten, moederborden, etc....

Probleem met homeplug

Berichtdoor wizard op di 08 jul 2014 8:59 pm

Hey,

Sinds vorig jaar doe ik het internet op mijn kamer via homeplugs. De laatste maanden krijg ik echter steeds meer last van plots wegvallen van de connectie. Momenteel zit ik al anderhalf uur met limited connectivity, en dit is geen uitzondering meer. Het vreemde is dus dat het merendeel van de tijd alles perfect werkt.

De set-up is als volgt:
Homeplug 1 zit beneden in de pries, met een ethernet kabel in de wireless router.
Homeplug 2 zit boven in de pries, verbonden met een ethernet kabel aan de computer.

Ik heb al verschillende resets gedaan en de homeplugs naar elkaar laten zoeken. Ik heb ook een oude laptop (met kapotte wireless) aangesloten op homeplug 2 boven en daar had ik ook limited connectivity. Als ik homeplug 2 mee naar beneden neem en in de pries steek dichtbij homeplug 1 heb ik wel werkend internet op die oude laptop.

Wireless internet werkt wel want ik heb internet op mijn tabletje.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Het is echt belachelijk irritant.

Alvast merci!
wizard
Onwetende
Onwetende

Re: Probleem met homeplug

Berichtdoor appeltaart op di 08 jul 2014 10:19 pm

hey wizard, het probleem kan vanalles zijn, maar wat ik al meteen wil zeggen is dat die dingen eigenlijk zware rommel zijn.

krijg die vragen echt iedere dag wel gesteld als telenet/ziggo monteur en kan je alleen maar aanraden een vaste kabel te trekken. kost wat moeite maarja, alles makkelijk valt meestal tegen he.

meestal betonnen vloeren en metaal in de vloeren zorgt al voor een slecht signaal, en via de pries is niet ideaal omdat daar al een frequentie overheen gaat. mocht je houten vloeren hebben is de kans groot dat je met een goede N router al een heel eind komt, hoop je hiermee iets geholpen te hebben.
Afbeelding
appeltaart (oude nickname: u oma)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor wizard op di 08 jul 2014 10:31 pm

Cavakes, zeker al ne merci voor het antwoord.
Ik zal is bij mijn neef horen hoe'k da het beste aanpak dan om zo'n kabelke te trekken
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op do 10 jul 2014 5:20 pm

Waarom heb je homeplugs als je Wifi hebt? Zoals hierboven gezegd het is inderdaad brol en het "werkt" wel, maar qua levensduur en stabiliteit kan je erachter fluiten. Ik zou gewoon een goedkoop USB-Wifi Dongle kopen, kost niks maar is tenminste stabiel.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor wizard op do 10 jul 2014 7:49 pm

Het wifi signaal boven is echt belachelijk slecht. Die homeplugs hebben perfect gemarcheerd voor een half jaar ofzo, kwas daar echt content van. Nu vloek ik der uiteraard op :p
wizard
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Hardware