register Paswoord vergeten?

Site posts sluiten

Alles over de community (en enkel over de community)

Site posts sluiten

Berichtdoor hypolicious op zo 18 maart 2012 8:23 pm

Efkes een suggestie voor fundalize zelf (dus geen persoonlijke aanval naar takai, maar wel het algemeen moderatie beleid hiervan)

Het betreft deze site post
http://www.fundalize.com/fun/1_foto_fun ... en-200495/

In het verleden zijn er ook al zo'n posts geweests.
1 afbeelding posts die niet "voldoen" aan de quota van kwaliteit/kwantiteit.

Zulke posts worden dan gesloten om FDLZ kwaliteitsvol te behouden.
quote van takai

Het is de bedoeling van de regels om FDLZ kwaliteitsvol te behouden en niet allemaal posts van 1 afbeelding(ja 18 in dit geval).

Hier begint imo het schoentje te wringen.

Als FDLZ zich dan wil richten op kwaliteit, waarom neem je dan bij zulke posts gewoon het reageerrecht weg?
Er ontstaat dus een post die op de site komt maar waar mensen niet op kunnen reageren, wat is daar dan het nut van?
imo ontstaat er dus minder kwaliteit omdat het eigenlijk een dode link is geworden op de site.
We kunnen nog steeds de post zien maar we kunnen er niet op reageren/stemmen, wat dus eigenlijk de functie wegneemt van deze site (het is tenslotte een community site).

Als een bepaalde post dan toch niet voldoet aan de kwaliteit of kwantiteit die vereist is voor een funpost, zet die post dan gewoon naar invisible en contacteer de persoon die deze post gemaakt heeft met de reden waarom.
onzichtbare post -> minder dode links -> kwaliteit van inhoud en gebruiksvriendelijkheid stijgt.

/2cents
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Re: Site posts sluiten

Berichtdoor BLUE_SMILEY op zo 18 maart 2012 8:33 pm

Agree. Sommige posts met meerdere afbeeldingen in 1 grote afbeelding zijn wel de moeite waard.
De post laten staan, maar de post locken is compleet nutteloos imo.
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op zo 18 maart 2012 8:36 pm

Sluit ik me ook bij aan, maar het probleem is dat wij niet zomaar elke post mogen deleten ;)

BLUE_SMILEY schreef:Agree. Sommige posts met meerdere afbeeldingen in 1 grote afbeelding zijn wel de moeite waard.
De post laten staan, maar de post locken is compleet nutteloos imo.

Nu quote ik me even wat er gezegd was op mijn profiel:

Takai schreef:Neen, voor de rest zit iedereen te klagen dat de regels niet duidelijk zijn, dus niet zwart of niet wit.
Nu pas ik dit toe op deze regel en is het nog niet goed? Zo een afbeelding hoort nu eenmaal op het forum, niet in een post. Het is de bedoeling van de regels om FDLZ kwaliteitsvol te behouden en niet allemaal posts van 1 afbeelding(ja 18-in-1 dit geval). Dit is gewoon te weinig. Natuurlijk staat er geen vast getal op en ga ik het niet exact tellen, maar als een post uit meer dan ca. 50 afbeeldingen bestaat zal deze wel lang genoeg zijn om als kwalitatief goed te worden bestempeld.

En wat zou voor u dan het minimaal aantal foto's moeten zijn?
Het gaat hem dan ook niet over het aantal afbeeldingen in 1 image. Zoals in die post die ik heb gesloten zijn het maar 2 afbeeldingen en ja die locken wij. Waarom?
De user heeft dus weinig moeite gedaan om een post te maken en dat oogt veel te lui voor de rest, nogmaals: dat hoort op het forum.

Dat slaagt dus op de reden waarom zulke posts worden gelocked, en nu zijn we dus gekomen op hetgeen dat Hypo zei :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Didier Deluxe op zo 18 maart 2012 11:29 pm

Mij stoort het helemaal niet.

Trouwens, hadden al die prentjes niet samen in 1 grote afbeelding gestaan, maar elk vakje als een aparte afbeelding, dan had er waarschijnlijk niemand iets op gezegd.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor papfles op ma 19 maart 2012 9:31 am

Heb me al eerder de vraag gesteld waarom 1, 2, 3 of 4 afbeeldingen niet mogen hier. Soms zie ik zelf ook zaken voorbij komen op het internet waar echt wel iets origineels in zit of waar echt mee gelachen kan worden en dan kan het niet op Fundalize gezet worden, omdat je blijkbaar eerst een hele reutemeteut moet zoeken voor je mag posten.

Er heeft een moderator al een leuke oplossing voorzien daarvoor, maar dat moet nog deftig worden uitgewerkt. Als dat echter lukt, kunnen dit soort afbeeldingen wel en is de discussie ook meteen opgelost. Ik snap de redenering om "veel afbeeldingen in 1 post is noodzakelijk" te zeggen, maar aan de andere kant zorgt dat dus ook voor minder afbeeldingen die gedeeld worden en voor minder leuke zaken die op FDLZ komen imho.
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Keer terug naar Fundalize Algemeen