register Paswoord vergeten?

Wat gaat er mis met onze 'FUN' community?

Alles over de community (en enkel over de community)

Re: Wat gaat er mis met onze 'FUN' community?

Berichtdoor freak-o op di 10 jul 2012 10:48 pm

Takai schreef:
AMGXV schreef:...anders kunnen we maken dat queen haar foto's ook overal op het internet verspreid zullen zijn

En dan klagen wij u aan bij de politie en kan ze voor elke foto een bepaald bedrag eisen, zeer simpel en goedkoop voor haar via het vredesgerecht en duur voor u als ge de foto veel verspreidt.

En ja dit kan omdat ze hier het bewijs staat dat ze degelijk zegt dat ze dit niet wilt en dat geldt als een eerste waarschuwing die dient gegeven te worden voor aleer ze hiermee iemand kan aanklagen ;)

Lijkt me zeer leuke theorie die je daar hebt dus jij hebt enkel foto's op internet geplaatst waar enkel en alleen jezelf en mensen die je kent (indien ook liefst gevraagd of ze op de foto willen) op staan? Iemand die in de achtergrond passeert kan u dus aanklagen bij de politie? Lijkt me enig.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op di 10 jul 2012 10:54 pm

freak-o schreef:
Takai schreef:
AMGXV schreef:...anders kunnen we maken dat queen haar foto's ook overal op het internet verspreid zullen zijn

En dan klagen wij u aan bij de politie en kan ze voor elke foto een bepaald bedrag eisen, zeer simpel en goedkoop voor haar via het vredesgerecht en duur voor u als ge de foto veel verspreidt.

En ja dit kan omdat ze hier het bewijs staat dat ze degelijk zegt dat ze dit niet wilt en dat geldt als een eerste waarschuwing die dient gegeven te worden voor aleer ze hiermee iemand kan aanklagen ;)

Lijkt me zeer leuke theorie die je daar hebt dus jij hebt enkel foto's op internet geplaatst waar enkel en alleen jezelf en mensen die je kent (indien ook liefst gevraagd of ze op de foto willen) op staan? Iemand die in de achtergrond passeert kan u dus aanklagen bij de politie? Lijkt me enig.

Daar zit die theorie compleet anders en ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Dat is net hetzelfde hoe het nieuws bijvoorbeeld studenten filmt die een ijsje aan het eten zijn en dan nadien een reportage maakt over een hittegolf. Ze mogen die studenten zonder enig probleem op de openbare televisie tonen omdat het in die context goedaardig is. En zoals ge waarschijnlijk had gezien was dat hier bij Queen niet zo.
Als een persoon dus op de achtergrond passeert is hij maar een 'figurant' en niet een focus, tenzij die persoon iets opvallend doet. Die persoon kan dan nog steeds vragen om die foto te verwijderen, te blurren, of compleet te editen ja.
Niks enig aan imo maar allemaal logisch, nooit auteursrechten en de privacywet geleerd op school? :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor freak-o op di 10 jul 2012 11:00 pm

Takai schreef:
freak-o schreef:
Takai schreef:

Daar zit die theorie compleet anders en ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Dat is net hetzelfde hoe het nieuws bijvoorbeeld studenten filmt die een ijsje aan het eten zijn en dan nadien een reportage maakt over een hittegolf. Ze mogen die studenten zonder enig probleem op de openbare televisie tonen omdat het in die context goedaardig is. En zoals ge waarschijnlijk had gezien was dat hier bij Queen niet zo.
Als een persoon dus op de achtergrond passeert is hij maar een 'figurant' en niet een focus, tenzij die persoon iets opvallend doet. Die persoon kan dan nog steeds vragen om die foto te verwijderen, te blurren, of compleet te editen ja.
Niks enig aan imo maar allemaal logisch, nooit auteursrechten en de privacywet geleerd op school? :p

Als die studenten niet in beeld willen komen en men daar niets voor vraagt dan is u privacywet al naar de vaantjes, wie zegt er trouwens dat ijsjes eten een goede context is? Wat is de focus op een foto? En wat is opvallend? Is een zweetvlek onder de oksel opvallend als je een groep mensen fotografeert? Is dat niet in een goede context als het toevallig die dag warm was of er net een jaarlijkse loopwedstrijd afgelopen was in dezelfde gemeente waar de foto werd genomen? Is logica logisch als je er een eigen theorie naast legt? Lijkt me allemaal toch zeer enig te zijn
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op di 10 jul 2012 11:03 pm

Als die studenten niet in beeld willen komen en men daar niets voor vraagt dan is u privacywet al naar de vaantjes, wie zegt er trouwens dat ijsjes eten een goede context is? Wat is de focus op een foto? En wat is opvallend? Is een zweetvlek onder de oksel opvallend als je een groep mensen fotografeert? Is dat niet in een goede context als het toevallig die dag warm was of er net een jaarlijkse loopwedstrijd afgelopen was in dezelfde gemeente waar de foto werd genomen? Is logica logisch als je er een eigen theorie naast legt? Lijkt me allemaal toch zeer enig te zijn

En is de wereld écht rond of proberen ze ons dat wijs te maken?
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor freak-o op di 10 jul 2012 11:05 pm

Keyser_Soze schreef:

En is de wereld écht rond of proberen ze ons dat wijs te maken?

Wat is rond voor u ? Bestaan er afmetingen die kunnen bewijzen dat iets rond is? Geen idee maar wel enig om over na te denken.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op di 10 jul 2012 11:13 pm

freak-o schreef:
Takai schreef:Daar zit die theorie compleet anders en ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Dat is net hetzelfde hoe het nieuws bijvoorbeeld studenten filmt die een ijsje aan het eten zijn en dan nadien een reportage maakt over een hittegolf. Ze mogen die studenten zonder enig probleem op de openbare televisie tonen omdat het in die context goedaardig is. En zoals ge waarschijnlijk had gezien was dat hier bij Queen niet zo.

Die studenten kunnen nog altijd vragen aan de cameraploeg om al dan niet in beeld te komen, maar als ze niets zeggen zou dat in principe mogen ja. En bij 'goede context' zal de redactie ook wel meer dan 2 keer nadenken vooraleer zo maar een random filmfragment tonen.
Met focus op de foto/beeld is ook logisch en snap ik niet waarom ge dat vraagt, dat weet je ook goed genoeg. Diegene die er het hardst uitspringt (op z'n beeldbewerkings-gezegd: 2/3 van het beeld bvb.)
En als ze zien dat bepaalde video's te erg zijn zoals met zweetplekken zullen ze die ook niet uitzenden. En het is niet mijn eigen theorie maar de theorie en wet die er zich rond bevindt. Of ze moesten bij mij in het school ons leugens verkondigen waar ik hard aan twijfel

Keyser_Soze schreef:En is de wereld écht rond of proberen ze ons dat wijs te maken?

Zoals ik al zei in de vorige comment, dit hebben we op school geleerd bij Nederlands en Bedrijfseconomie, ik denk niet dat ze het zomaar verzinnen.
Als ge dit leest snapt ge ook al het meeste van wat ik hierboven zei: http://www.iusmentis.com/maatschappij/p ... atoezicht/
Maar nu zijn we wel ver off-topic aan het gaan, open er anders een topic over indien ge wilt maar hier gaat het terug on-topic vanaf nu ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op di 10 jul 2012 11:20 pm

freak-o schreef:Lijkt me zeer leuke theorie die je daar hebt dus jij hebt enkel foto's op internet geplaatst waar enkel en alleen jezelf en mensen die je kent (indien ook liefst gevraagd of ze op de foto willen) op staan? Iemand die in de achtergrond passeert kan u dus aanklagen bij de politie? Lijkt me enig.

Wij hadden op school ooit een vervanger voor LO, en die werd redelijk hard gekloot door de leerlingen. Ze hadden op internet allemaal parodiën van hem gemaakt. Zijn naam was "Renaat", en toen hadden ze daar een meme van gemaakt met allemaal zaken die erop rijmden (Renaat Piraat, Renaat Advocaat, Renaat Oliemagnaat, etc), en zijn kop op een afbeelding gephotoshopt.

Nu, die kerel die een hoop van die dingen had gemaakt zat bij mij in de klas. Die leerkracht heeft klacht ingediend bij de politie, en de leerling werd tijdens de les naar buiten geroepen. De flikken stonden aan de deur, en hij is het mogen gaan uitleggen en heeft alle foto's van zijn sletlog moeten halen.

Dus ja, je kan wel degelijk naar de politie stappen.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Keyser_Soze op di 10 jul 2012 11:37 pm

Zoals ik al zei in de vorige comment, dit hebben we op school geleerd bij Nederlands en Bedrijfseconomie, ik denk niet dat ze het zomaar verzinnen.
Als ge dit leest snapt ge ook al het meeste van wat ik hierboven zei: http://www.iusmentis.com/maatschappij/p ... atoezicht/
Maar nu zijn we wel ver off-topic aan het gaan, open er anders een topic over indien ge wilt maar hier gaat het terug on-topic vanaf nu

Begrijp de ironie aub. Ik trok enkel het feit dat freak-o wilt discussiëren om te discussiëren in het belachelijke...
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op di 10 jul 2012 11:45 pm

Keyser_Soze schreef:
Maar nu zijn we wel ver off-topic aan het gaan, open er anders een topic over indien ge wilt maar hier gaat het terug on-topic vanaf nu

Begrijp de ironie aub. Ik trok enkel het feit dat freak-o wilt discussiëren om te discussiëren in het belachelijke...

Ja dat had ik ondertussen ook wel al door ze :mrgreen:
Nu is hij aan het discussiëren op skype en stelt hij voorbeelden als een man die een kind verkracht, waar ligt die focus?
Extreem voorbeeld maar dan zei ik, de man en het kind natuurlijk.
Ma bon, ik denk dat het hier op slot mag, zoals ik al eerder zei: ge moogt altijd topic openen om over auteursrecht/privacywet te discussiëren :mrgreen:
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Vorige

Keer terug naar Fundalize Algemeen