register Paswoord vergeten?

Klacht over de community

Alles over de community (en enkel over de community)

Re: Klacht over de community

Berichtdoor elberto op di 28 mei 2013 7:05 am

Keyser_Soze schreef:.

Ten eerste, zijde gij nu UT aan het verdedigen? Toch ongelofelijk hoe in tijden van onderdrukking mensen samen komen he. Gewoonweg ontroerend.

Voor de rest vind ik persoonlijk dat de sfeer hier wel goed meevalt en moest dat niet het geval zijn ik, gij en vele anderen hier al lang niet meer zouden zijn. Altijd dat gedoe over "vroeger was het toch veel beter" is maar bullshit in mijn ogen. Goed, ik was mss niet zo actief in die periode maar toch, ik amuseer mij hier nog altijd.

Versta me niet verkeerd, ik vind ook dat bepaalde aspecten van de site voor verbetering vatbaar zijn. Wat ge daar aanhaalt van die tijdelijke bans is een goed punt en de straf van UT, Bulck en Spooner is simpelweg buiten proportie. Het is gewoon het hele discours van "vroeger was het beter" waar ik persoonlijk erg sceptisch tegenover sta.

Keyser_Soze schreef:(ik ben eigenlijk een heel rustige jongen)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op di 28 mei 2013 7:57 am

Takai heeft mijn forumpost zomaar verwijderd!
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 28 mei 2013 9:07 am

Piieter04 schreef:Takai heeft mijn forumpost zomaar verwijderd!

Welke? :p
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op di 28 mei 2013 9:40 am

elberto schreef:
Piieter04 schreef:Takai heeft mijn forumpost zomaar verwijderd!

Welke? :p

Hij zei gisteren "zet anders alles in 1 post, dan is het opgelost"

Mijn forumpost was 'What really grinds my ears, tetten en naar welk evenement ga jij post het hier allemaal'.
Wat een zeurkous.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 9:59 am

Voor de rest vind ik persoonlijk dat de sfeer hier wel goed meevalt en moest dat niet het geval zijn ik, gij en vele anderen hier al lang niet meer zouden zijn. Altijd dat gedoe over "vroeger was het toch veel beter" is maar bullshit in mijn ogen. Goed, ik was mss niet zo actief in die periode maar toch, ik amuseer mij hier nog altijd.

Het is maar wat je verstaat onder "fun" en "sfeer" natuurlijk. In mijn ogen was het vroeger leuker omdat er een pak minder werd afgezeikt. De fun bestaat er vandaag in om met zen allen mij proberen af te zeiken en eclipx te kleineren. Dat is zo ongeveer de sfeer hier. Waar we vroeger samen babeposts maakten en zeverden over vanalles en nog wat ligt de focus nu niet meer op samen leute maken, maar met een beperkt groepje anderen afzeiken. En ja, daar doe ik ook aan mee, maar dat is, zoals gezegd, het logische gevolg van een falend beleid.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op di 28 mei 2013 1:41 pm

Keyser_Soze schreef:

Het is maar wat je verstaat onder "fun" en "sfeer" natuurlijk. In mijn ogen was het vroeger leuker omdat er een pak minder werd afgezeikt. De fun bestaat er vandaag in om met zen allen mij proberen af te zeiken en eclipx te kleineren. Dat is zo ongeveer de sfeer hier. Waar we vroeger samen babeposts maakten en zeverden over vanalles en nog wat ligt de focus nu niet meer op samen leute maken, maar met een beperkt groepje anderen afzeiken. En ja, daar doe ik ook aan mee, maar dat is, zoals gezegd, het logische gevolg van een falend beleid.

Jij wordt alleen maar afgezeikt omdat je het uitlokt. Net op het punt dat ik de indruk krijg dat we een deftige discussie gaan hebben kom jij altijd op de proppen met iets ZO belachelijk en ZO naast de kwestie dat men niet anders kan dan het ofwel te negeren, ofwel jou te gaan afzeiken. En als je te ver verstrikt raakt in je eigen web kom je af met iets in de aard als:

Keyser_Soze schreef:Hahahaha en gij méént dit ook hé. Oh boy :mrgreen:

Alsof het altijd al uw bedoeling geweest is om te trollen. Wat overigens goed mogelijk is, maar dan moet je hier nu niet komen de moraalridder uithangen en klagen dat mensen jou afzeiken "omdat het kan".
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 2:02 pm

Jij wordt alleen maar afgezeikt omdat je het uitlokt. Net op het punt dat ik de indruk krijg dat we een deftige discussie gaan hebben kom jij altijd op de proppen met iets ZO belachelijk en ZO naast de kwestie dat men niet anders kan dan het ofwel te negeren, ofwel jou te gaan afzeiken. En als je te ver verstrikt raakt in je eigen web kom je af met iets in de aard als:

Op elke laatste discussie die ik wil voeren noemt ge mij ofwel gatachterlijk ofwel begint ge over iets geheel anders om mij belachelijk proberen te maken. Een paar maanden geleden kon ik nog een deftige discussie voeren met u, zonder al dat gezever, maar ik merk dat dat nu niet meer gaat. Is dat omdat ge in Mayo zijn voetsporen wilt treden? Is het omdat ge nog altijd pissed zijt ivm het onthullen van uw naam, geen idee, maar op alles wat ik zeg moet ge negatief doen. Zelfs op mijn reactie hier moet ge negatief komen doen, terwijl het overgrote deel van de members er zich allicht kan in vinden.

Toon mij eens 1 deftige discussie die jij niet op 1,2,3 afbreekt? Mij niet gelaten, vroeger kon men hier deftig discussiëren over politiek, religie, wetenschap, kunst,... Nu kan dat niet meer, omdat alles gereduceerd wordt naar elkaar afzeiken. Ik heb nog steeds interessante discussies, maar dan op andere, iets ernstiger fora.

En wat ik bedoelde met "Oh Boy, gij meent dit hé" is gewoon dat na een dag of twee ge er nog steeds over moet beginnen zeiken. Vroeger had men van mij een beeld van verzuurd mannetje, maar gij hebt die rol met glans van me overgenomen ;)

Let it go gast, echt waar.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op di 28 mei 2013 2:12 pm

Misschien is het eens tijd om in eigen boezem te kijken, mannen?

Tel eens het aantal topics en het aantal funposts samen waar er gezeik bezig is tussen Keyser en de rest.
Je zal verbaasd zijn op hoeveel plekken dat gaande is. In den beginne was het wel grappig, maar nu is het wel genoeg geweest.
Voor de leden die niet deelnemen aan dit kinderachtige gedoe is het idd vervelend om elk topic verkloot te zien worden.

Jullie lijken me meestal intelligente jongemannen te zijn, maar als ik dan sommige reacties op elkander lees, trek ik dat toch in twijfel. Probeer elkaar eens een weekje met rust te laten. Jullie hebben in die discussie niets te winnen of te verliezen en al helemaal niks te bewijzen.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op di 28 mei 2013 2:39 pm

Durango schreef:Misschien is het eens tijd om in eigen boezem te kijken, mannen?

Je hebt nog maar 500 berichten. Jij hebt dus helemaal geen spreekrecht, newfag!
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Durango op di 28 mei 2013 2:58 pm

Mayo schreef:
Durango schreef:Misschien is het eens tijd om in eigen boezem te kijken, mannen?

Je hebt nog maar 500 berichten. Jij hebt dus helemaal geen spreekrecht, newfag!

Als dat uw enige tegenreactie is, beseft ge dat ik een punt heb.

Verder dit.

Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op di 28 mei 2013 3:28 pm

Keyser_Soze schreef:

Op elke laatste discussie die ik wil voeren noemt ge mij ofwel gatachterlijk ofwel begint ge over iets geheel anders om mij belachelijk proberen te maken. Een paar maanden geleden kon ik nog een deftige discussie voeren met u, zonder al dat gezever, maar ik merk dat dat nu niet meer gaat. Is dat omdat ge in Mayo zijn voetsporen wilt treden? Is het omdat ge nog altijd pissed zijt ivm het onthullen van uw naam, geen idee, maar op alles wat ik zeg moet ge negatief doen. Zelfs op mijn reactie hier moet ge negatief komen doen, terwijl het overgrote deel van de members er zich allicht kan in vinden.

Toon mij eens 1 deftige discussie die jij niet op 1,2,3 afbreekt? Mij niet gelaten, vroeger kon men hier deftig discussiëren over politiek, religie, wetenschap, kunst,... Nu kan dat niet meer, omdat alles gereduceerd wordt naar elkaar afzeiken. Ik heb nog steeds interessante discussies, maar dan op andere, iets ernstiger fora.

Ik was bij die laatste discussie niet eens bezig tegen jou of over jou voordat jij het over mijn "fundamentalistische mening" had. Meteen erna kwam dit er nog bij: "maar zoveel empathie kan jij blijkbaar niet opbrengen, wat een grote tekortkoming is in deze wereld overigens. Succes daarmee ".
Allez ja. 't Is maar nekeer zeggen hé.

Keyser_Soze schreef:En wat ik bedoelde met "Oh Boy, gij meent dit hé" is gewoon dat na een dag of twee ge er nog steeds over moet beginnen zeiken. Vroeger had men van mij een beeld van verzuurd mannetje, maar gij hebt die rol met glans van me overgenomen ;)

Eén dag later, inderdaad. Mijn excuses dat ik niet op elk uur van de dag online ben om op uw gezever te antwoorden. Jij bent trouwens de laatste die op die discussie gereageerd hebt, dus je bent niet echt in de positie om "Let it go gast, echt waar" tegen mij te zeggen. ;)
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 3:33 pm

Jellesg schreef:
Keyser_Soze schreef:

Ik was bij die laatste discussie niet eens bezig tegen jou of over jou voordat jij het over mijn "fundamentalistische mening" had. Meteen erna kwam dit er nog bij: "maar zoveel empathie kan jij blijkbaar niet opbrengen, wat een grote tekortkoming is in deze wereld overigens. Succes daarmee ".

Keyser_Soze schreef:En wat ik bedoelde met "Oh Boy, gij meent dit hé" is gewoon dat na een dag of twee ge er nog steeds over moet beginnen zeiken. Vroeger had men van mij een beeld van verzuurd mannetje, maar gij hebt die rol met glans van me overgenomen ;)

Eén dag later, inderdaad. Mijn excuses dat ik niet op elk uur van de dag online ben om op uw gezever te antwoorden. Jij bent trouwens de laatste die op die discussie gereageerd hebt, dus je bent niet echt in de positie om "Let it go gast, echt waar" tegen mij te zeggen. ;)

Wat die empathie betreft: het is iets wat ik heb opgemerkt gedurende onze discussies. Gij hebt uw gelijk en ge zijt daar heel erg zwart-wit in, zeker als het op "niet wetenschappelijke" zaken aankomt. dat ik het kind een naam geef zoals "gebrek aan empathie" is hoe ik de situatie inschat. Net zoals gij dat doet, op een minder beschaafde manier door "gatachterlijk" te zeggen.

En zo blijft het over en weer gaan... Gij hebt steeds gelijk, ik ook, dus laten we elkaar gewoon met rust laten. Period.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op di 28 mei 2013 3:45 pm

Keyser_Soze schreef:
Jellesg schreef:
Keyser_Soze schreef:

Wat die empathie betreft: het is iets wat ik heb opgemerkt gedurende onze discussies. Gij hebt uw gelijk en ge zijt daar heel erg zwart-wit in, zeker als het op "niet wetenschappelijke" zaken aankomt. dat ik het kind een naam geef zoals "gebrek aan empathie" is hoe ik de situatie inschat. Net zoals gij dat doet, op een minder beschaafde manier door "gatachterlijk" te zeggen.

En zo blijft het over en weer gaan... Gij hebt steeds gelijk, ik ook, dus laten we elkaar gewoon met rust laten. Period.

En daar is het weer, IK zie het heel erg zwart-wit in, IK schat de situatie in op een minder beschaafde manier, IK moet altijd mijn gelijk hebben. Je wil dat we stoppen met jou viseren of "uitkakken" maar de ene na de andere reply negeer je de inhoud van de quote en ga je er maar op los beschuldigen in de plaats. Tjah, dan kun je niet verwachten dat mensen nog deftig met jou in discussie gaan hé. Vroeger zou ik inderdaad nog serieus op jouw posts gereageerd hebben maar precies door hetgeen ik net beschreven heb neem ik je dan ook veel minder serieus dan vroeger.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 3:55 pm

Je neemt me minder serieus omdat ik het niet eens ben met wat jij zegt? Excuses, maar rakel hier aub élk onderwerp op dat gaat over religie en steeds moet jij weer daar zwart wit op reageren. Dat getuigt VOLGENS MIJ, MIJN MENING van een gebrek aan empathie, net zoals die vrouw die God dankt omwille van het feit dat ze nog leeft terwijl haar heel hebben en houden naar de kloten is.

Ik wéét zelf ook wel dat God daar geen bal te maken mee heeft, maar toch versta ik haar reactie. Ik ken mensen die diepgelovig zijn en ik begrijp hoe ze denken. Volgens mij hebben ze ongelijk wat God betreft maar ik begrijp dat ze geloof en waarde hechten aan iets zoals een God.

Dat jij daar dan met een vrij enge mening op antwoordt, zelfs het hele gedoe belachelijk maakt is een voorbeeld van een gebrek aan empathie met die vrouw en haar denkwijze. Daarom noemde ik je een "fundamentalist" omdat je blijkbaar toen niet kon relativeren, en dat heb ik al een paar keer gemerkt, vandaar mijn opmerking. Ik noem je niet gatachterlijk, want ik weet dat je dat niet bent. Ik geloof nog steeds dat je door een heel verregaand geloof (soms blind, zo LIJKT het) in de wetenschap een bepaalde mate aan empathie niet kunt opbrengen voor mensen die wetenschap afdoen als "onwaarheden", gelovigen dus.

Dat je dat opneemt als een belediging zegt volgens mij meer over jou dan over mij. Ik stel vast en verwoord het, net zoals ik onze vorige discussie vaststelde dat je op sommige vlakken nogal (weer mijn mening, die je deze keer wel beaamt) wereldvreemd bent. Opnieuw, dat is geen belediging. Ik kan maar moeilijk verwachten dat je over alles alles zou weten. Net zoals ik op sommige vlakken wereldvreemd bent, maar ik neem dat niet op als een belediging. Mss moet je eens afstappen van het feit dat je niet alwetend kan zijn en dat ook niet hoeft, dan zul je zulke zaken niet als belediging opnemen maar als simpele realiteit, waar niks mis mee is. Niemand is perfect, en ik al zeker niet.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op di 28 mei 2013 4:19 pm

En alweer een voorbeeld van hoe topics altijd uitdraaien met discussies van KS vs. de rest over dingen die er helemaal niets mee te maken hebben. Imma just sayin' :-=
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 4:21 pm

Takai schreef:En alweer een voorbeeld van hoe topics altijd uitdraaien met discussies van KS vs. de rest over dingen die er helemaal niets mee te maken hebben. Imma just sayin' :-=

Ik probeer op een kritische maar constructieve manier een gesprek te hebben, dus laat het ff achterwege Takai. Btw, als je goed had opgelet dan had je gezien dat het niet Keyser vs de rest is, maar dat Durango hier ook een correcte bijdrage geleverd heeft.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Spid3Y op di 28 mei 2013 4:26 pm

Ik vind persoonlijk dat het huidige beleid zich gedraagt als een select elitair clubje dat onaantastbaar lijkt.
Bij de minste klacht of opmerking word je doorverwezen naar klachten@fundalize.com of krijg je het antwoord dat de mods er niets aan kunnen doen en dat het van bovenaf geregeld moet worden.
Vaak sluit men dan ook het topic of verwijdert men reacties om de zaak ongedaan te maken.
Ik wil zeker niet zeggen dat het met andere mods terug beter zou draaien...
Al zijn er wel enkele die zich een soort van Berlusconi status hebben verworven.

Wat is het verschil overigens tussen de "supermods" en gewone mods?
Zijn het dan de meest bedrijvige mods achter de schermen?
Ikke is vermoedelijk supermod omdat hij veel van de website afweet maar al de rest zijn toch taken van gewone mods?
Queen is supermod geworden omdat ze het meest sociaal is of het actiefst? (ik weet natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt)
Soit papfles werd aangekondigd als de grote verlosser van de huidige malaise en in het begin leek hij nog geëngageerd maar al snel werd duidelijk dat we hem hier amper nog bespeurde.

En ja er zijn veel trolls maar deze waren er vroeger ook, alleen werd er toen consequenter ingegrepen terwijl men ze nu alle vrijheid geeft om toch nog maar een iets of wat actief ledenbestand te hebben.
Fix trouwens ne keer dage u profiel kunt verwijderen for god sake!!! :shock:
(dan zijde van men gezaag verlost)
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op di 28 mei 2013 4:29 pm

(Edit: onderstaande is @Keyser_Soze)

Jij stelt van alles vast, maar meestal kloppen die vaststellingen gewoon niet.

Om verder te gaan op het voorbeeld dat je zelf aanhaalt: natuurlijk heb ik empathie met die vrouw. En ik begrijp maar al te goed dat gelovige mensen God bedanken op zo'n moment; dit is zelfs één van de zeldzame momenten waarvan ik denk dat het voor die persoon beter is om wél te geloven dan niet. Maar dat neemt niet weg dat mijn afkeer van het mechanisme waarbij mensen geloven in God er nog steeds is. Mijn reactie (voor de duidelijkheid: ik had haar Godsbedanking gequote en daar "for fuck sake" op gereageerd) slaat dan ook enkel op MIJN mening waarbij ik inderdaad een afkeer heb aan het zich wenden tot God. Dat jij daaruit vast stelt dat ik wereldvreemd ben en geen empathie kan opbrengen voor gelovigen kan best zijn, maar het is niet correct. Dat jij je dan ook gedurende de rest van die discussie vast pint op je eigen vaststellingen en deze nogal overtuigend probeert op te dringen zonder de vaststelling op zich ook maar een seconde in vraag te stellen, veroorzaakt dan ook discussies zoals deze die we laatst gehad hebben.

"For fuck sake" is nu eenmaal gemakkelijker om een punt te maken dan "Spijtig dat, hoewel deze vrouw alle recht heeft om zich tot God te wenden in een situatie zoals deze en zelfs daarbuiten, mensen nog steeds niet inzien dat God hier niets mee te maken heeft, en zich niet afvragen waarom God zoiets zou doen in de eerste plaats." of iets dergelijks.

EDIT: waarschijnlijk net op dezelfde manier als "Jellesg heeft een fundamentalistische mening" gemakkelijker is om een punt te maken dan "Jellesg, kun je even die 'for fuck sake' verduidelijken? Is het dat je geen empathie kan opbrengen voor die vrouw, of bedoel je iets anders?". Helaas zijn die beweringen gewoonweg niet correct.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 4:39 pm

Jij stelt van alles vast, maar meestal kloppen die vaststellingen gewoon niet.

Dat kan zijn, daarom zijn het ook louter vaststellingen en geen feiten... Als wetenschapper zou je dat moeten weten, net zoals jouw vaststellingen ook vaak larie zijn.

Om verder te gaan op het voorbeeld dat je zelf aanhaalt: natuurlijk heb ik empathie met die vrouw. En ik begrijp maar al te goed dat gelovige mensen God bedanken op zo'n moment; dit is zelfs één van de zeldzame momenten waarvan ik denk dat het voor die persoon beter is om wél te geloven dan niet.

Je begrijpt het niet. Empathie in dit geval betekent niet dat je begrijpt wat ze doormaakt, empathie gaat hier over het "begrijpen" en respecteren dat iemand gelooft, niet over het begrijpen dat iemand zich tot God wendt, en dat je ondanks je empathie daar nog steeds een afkeer van hebt. Ergens klopt jouw mening niet met wat je geschreven hebt, en zo lok je blijkbaar onduidelijke discussie uit. Je zegt het een maar je bedoelt het ander?

Dat jij daaruit vast stelt dat ik wereldvreemd ben en geen empathie kan opbrengen voor gelovigen kan best zijn, maar het is niet correct.

Jij stelt vast dat ik gatachterlijk ben, maar dat is ook niet correct, see what I did there...

Het wereldvreemde ging niet over deze discussie maar over de discussie omtrent armoede. Daar heb ik gemerkt hoezeer de realiteit een nieuw gegeven voor je is, wat geen belediging is hé. Want draai of keer het, ik heb al een pak meer ervaring met dat soort kwesties aangezien ik ouder ben, maar vooral omdat ik leerlingen heb en ken van verschillende sociale achtergronden en zo daar een beter beeld van heb. Ikzelf kom uit een gegoede familie maar door mijn ervaringen wist ik al vroeg hoe de "realiteit" op dat lak in Vlaanderen in elkaar zat. Jij komt wellicht uit de middenklasse (of zo heb ik het toch verstaan) maar aangezien jij niet die ervaring hebt, is het ook niet onlogisch dat je een wat wereldvreemde kijk hebt op die zaken. Nogmaals, dat is geen belediging, want op andere vlakken ben ik dan weer helemaal wereldvreemd.

Daarnaast snap ik je reacties ergens niet. Ik zeg iets, jij zegt het tegenovergestelde terwijl zelfs over die feiten ik je een spiegel kan voorhouden. We zijn "verwijten" aan het strooien waar we onszelf steeds schuldig aan maken. Ik zie dat, maar zie jij dat ook? En op die manier wordt de discussie wel heel erg absurd.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op di 28 mei 2013 4:45 pm

Seg mannekes, zoude gelle nu is in godsnaam die discussies op elle profiel willen uitvechten ipv elk topic zo te verneuken? Dank u #-o
Dit is nu gewoon HET perfecte voorbeeld van wat jullie allemaal hier aanbrengen in dit topic. Klagen en direct bewijzen waarom wij zo moeten reageren.
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor elberto op di 28 mei 2013 5:19 pm

Takai schreef:Seg mannekes, zoude gelle nu is in godsnaam die discussies op elle profiel willen uitvechten ipv elk topic zo te verneuken? Dank u #-o
Dit is nu gewoon HET perfecte voorbeeld van wat jullie allemaal hier aanbrengen in dit topic. Klagen en direct bewijzen waarom wij zo moeten reageren.

Tis wat je verneuken noemt he. Die "zeik elkaar af momenten" zijn nog plezant om te volgen vaak imho.

Tis waar dat dat inderdaad vaak op keyser is. Hij wordt geviseerd maar heeft dat vaak ook in zekere mate aan zichzelf te danken.

De standaard keysershitstorm gaat zo (dat van die gelovige vrouw was geen standaard)

- normale post
--> iemand reageert
--> Keyser reageert op die persoon op een acceptabele maar toch iet of wat neerbuigende manier
--> Mensen vergroten dat uit en vallen hem aan
--> Keyser reageert door keihard terug te flamen
--> Op dit punt kan de shitstorm drie kanten uit.

a) Een mod legt het stil met mogelijk een sanctie voor keyser en/of zijn tegenstanders
b) de discussie bloedt dood omdat de tegenstanders stoppen met reageren (dat keyser het gewoon laat vallen en niet meer reageert is GEEN optie).
c) De shitstorm wordt een epische shitstorm door zo hevig te worden dat er privé info over elkaar in het rond gesmeten wordt, gedreigd wordt met fysiek geweld en de hele vuile woordjes worden bovengehaald.

Als optie C plaatsvindt ben ik ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de members dat stiekem helemaal niet erg vindt en gewoon zit te lachen achter zijn pc terwijl hij gifs post van mensen die popcorn eten.

Daarna vindt trouwens optie A plaats.

--> einde shitstorm
Laatst bijgewerkt door elberto op di 28 mei 2013 5:32 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 28 mei 2013 5:31 pm

Takai schreef:Seg mannekes, zoude gelle nu is in godsnaam die discussies op elle profiel willen uitvechten ipv elk topic zo te verneuken? Dank u #-o

Dit gesprek kadert perfect binnen het topic dus ik zie niet in waarom we het elders zouden moeten voeren.

@ elberto: mooie analyse!
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op di 28 mei 2013 5:44 pm

Idd, mooie analyse, klopt volledig en daar ga ik ook mee akkoord.
Alhoewel ikzelf die discussies ook mmestal tof vind om te lezen en te volgen, is het wel onze job ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar als optie C voorkomt in een topic waar het off-topic is (wat meestal wel helaas zo is), moeten we deze natuurlijk wel sneller stoppen dan waar het niet zo is.

Mods moeten er nu eenmaal zijn, anders is alles gewoon 1 grote shitstorm en is het voor niemand leuk.
En als ge da wel leuk vindt raad ik u aan om af en toe eens /b/ te bezoeken ofzo :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor elberto op di 28 mei 2013 6:05 pm

Takai schreef:Idd, mooie analyse, klopt volledig en daar ga ik ook mee akkoord.
Alhoewel ikzelf die discussies ook mmestal tof vind om te lezen en te volgen, is het wel onze job ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar als optie C voorkomt in een topic waar het off-topic is (wat meestal wel helaas zo is), moeten we deze natuurlijk wel sneller stoppen dan waar het niet zo is.

Mods moeten er nu eenmaal zijn, anders is alles gewoon 1 grote shitstorm en is het voor niemand leuk.
En als ge da wel leuk vindt raad ik u aan om af en toe eens /b/ te bezoeken ofzo :p

Oh, I wouldn't worry about that son. :-=
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Queen op di 28 mei 2013 6:13 pm

elberto schreef:
Queen schreef:
dOrine schreef:Misschien is een soort 'quote' systeem bij dit probleem wel handig.
Als in: je vinkt iets aan als je op een bepaalde comment off topic gaat. Die comment komt dan onder die post terecht. In normale stand staat die dicht, maar je kan hem openklikken (zoals op de site met mensen die negatief karma hebben).
Zo heeft niemand last van off-topic reacties en kan je soms eens verder reageren op iets. Je kan dan bvb ook zeggen dat die reacties niet meetellen voor totale postcount.

Mijn idee was om off-topic berichten inderdaad aan te vinken. Maar ipv dat ze naar onder schuiven in hetzelfde topic worden ze allemaal naar één groot off-topic topic gebracht. In de oorspronkelijke post wordt er dan een link geplaatst naar deze topic zodat je maar één klik weg bent van die conversatie. Er wordt zodanig niets verwijderd en je kan nog makkelijk mee in het gesprek gaan.

the-skullkid schreef:iandras hebben we toch ni bekakt? Die mens is goed bezig. Kijkt maar in het zoude ze doen topic. NI ALTIJD NEGATIEF ZIJN HE

Voor zover ik mij herinner was die jongen zijn eerste post foto's van hemzelf. Waar de eerste reacties op waren: Netlog, Bieber, leer schrijven, ...

Tits made it all better now, of course.

Ma er moet helemaal niks gedaan worden met off topic reacties..
Zoals Takai onlangs, hij had gewoon kunnen zeggen "mannen, on topic of tis ban voor een week" en dan gewoon uw dreigement hard maken.
Waarom die reacties zo nodig verwijderd moesten worden snap ik echt niet.

En dan kunnen we ons eigenlijk nog afvragen of off topic gaan nu ook weer zo erg is... Als enkele leden leute aan het maken zijn dat niet echt binnen de lijntjes van het topic passen, who the fuck cares, als de leden zich maar amuseren. Laatste keer heeft hij dat wel gedaan. Goed, maar dan kunnen we nog beginnen over of een week ban wel een geschikte straf is voor wat (imho) vrij onschuldig gedrag van UT, Bulck en Spooner...

In elk geval, goed gezegd Hypo, ge verwoordt daar enkele frustraties die bij vele leden leven op een mooie manier!

Elberto, je mag niet vergeten dat niet iedereen zoals u denkt eh. Moest iedereen inderdaad naar onze waarschuwingen luisteren en zijn ban aanvaarden dan zou uw oplossing werken. Maar dat is niet. Je kan oordelen dat één week absurd lang is (but then again, de namen die het nu aan hun broek hebben hebben in het verleden voor net dezelfde dingen OOK al bans gehad, dus ze zouden beter moeten weten). Maar ik ben zeker van dat als het maar twee dagen waren, er ook een gezaag en gezever zou zijn.

In elk geval vraag ik mij af wat er met mijn idee dan mis zou zijn. Je houdt rekening met de mensen die niet graag in een hele off-topic shitstorm terecht komen én je houdt rekening met de mensen die graag in dat gedoe mee willen doen. Win-win, toch? Het is onmogelijk om een ideale situatie te krijgen voor elke groep, maar als iedereen een beetje water bij de wijn doet zou dit toch een mooi idee moeten zijn.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor elberto op di 28 mei 2013 6:20 pm

Bwa bij twee dagen zou ik toch eerder iets gehad hebben van "suck it up, 2 dagen is niks he". Een week vond ik wat buiten proportie. In de blok zou dat voor mij toch vrij ernstig geweest zijn. :p

Maarja, het is waar, niet iedereen denkt zoals ik. Die superieure genen zijn dan ook niet aan iedereen gegeven he...

Queen schreef:In elk geval vraag ik mij af wat er met mijn idee dan mis zou zijn. Je houdt rekening met de mensen die niet graag in een hele off-topic shitstorm terecht komen én je houdt rekening met de mensen die graag in dat gedoe mee willen doen. Win-win, toch? Het is onmogelijk om een ideale situatie te krijgen voor elke groep, maar als iedereen een beetje water bij de wijn doet zou dit toch een mooi idee moeten zijn.

Daar hebt ge een punt. Ik was iets te snel met mijn oordelen gisteren.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor freak-o op di 28 mei 2013 8:19 pm

Ik las hier dat de bal in het kamp van de leden ligt maar als Takai een foto mocht posten dat onder de gordel is en tekenen toont van zichtbare vrouwelijke geslachtsdelen dan kan een community niet draaien. Als een lid het niet mag maar een mod wel dan heeft het gewoon geen nut.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op di 28 mei 2013 8:22 pm

freak-o schreef:Ik las hier dat de bal in het kamp van de leden ligt maar als Takai een foto mocht posten dat onder de gordel is en tekenen toont van zichtbare vrouwelijke geslachtsdelen dan kan een community niet draaien. Als een lid het niet mag maar een mod wel dan heeft het gewoon geen nut.

Heb ik dan ergens een foto gepost dat onder de gordel is? Neen.
Ge hebt weer een totaal andere redenering die naar mijn mening weer op niets slaagt. En moest het zo het geval zijn denk ik wel een lid dat zou reporten en een andere mod het dan aanpakt. ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor freak-o op di 28 mei 2013 8:27 pm

Takai schreef:
freak-o schreef:Ik las hier dat de bal in het kamp van de leden ligt maar als Takai een foto mocht posten dat onder de gordel is en tekenen toont van zichtbare vrouwelijke geslachtsdelen dan kan een community niet draaien. Als een lid het niet mag maar een mod wel dan heeft het gewoon geen nut.

Ge hebt weer een totaal andere redenering die naar mijn mening weer op niets slaagt. En moest het zo het geval zijn denk ik wel een lid dat zou reporten en een andere mod het dan aanpakt. ;)

Een babepost van een hele tijd geleden bevatte een foto onder de gordel waar ik herhaaldelijk de report knop gebruikte en niets bracht soelaas. Je denkt toch niet dat ik je posts niet van buiten ken? Het is overtreding van de regels en wacht al lang tot het verwijderd zal worden.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op di 28 mei 2013 8:31 pm

freak-o schreef:
Takai schreef:

Een babepost van een hele tijd geleden bevatte een foto onder de gordel waar ik herhaaldelijk de report knop gebruikte en niets bracht soelaas. Je denkt toch niet dat ik je posts niet van buiten ken? Het is overtreding van de regels en wacht al lang tot het verwijderd zal worden.

Link mij de post dan maar en toon me eens welke foto onder de gordel is. Het kan natuurlijk altijd zijn dat er me eentje ontglipt is en daar heb ik ook begrip voor. Maar tot zover heb ik nooit een openstaande report op mijn babeposts geweten dus heb ik dat ook niet gezien. Nu ben ik wel benieuwd welke foto het is :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

VorigeVolgende

Keer terug naar Fundalize Algemeen