register Paswoord vergeten?

Wat is Fundalize?

Alles over de community (en enkel over de community)

Re: Wat is Fundalize?

Berichtdoor elberto op di 31 dec 2013 10:54 am

ikke schreef:Vroeger was het Fundalize forum een plaats waar iedereen door iedereen geholpen kon worden. Dat is dan beginnen evolueren naar een trend waar trolls alle nieuwelingen onmiddellijk uitkafferden of je standaard naar een site in die niche werd doorverwezen, maar je werd jammer genoeg steeds minder geholpen op dit forum zelf.

Met dat discours heb ik een probleem. Dit wordt vaak door de mods gesteld maar is in mijn ogen kortzichtig, contraproductief en fout.

Kortzichtig omdat beweren dat "nieuwe leden weggejaagd worden door trolls" niet kijkt naar de algemene evolutie van het internet zoals hier reeds werd aangehaald. Zeker Facebook maar ook youtube, 9gag, Reddit, 4chan, etc. Hebben de weg die jonge adolescenten afleggen naar Fundalize bemoeilijkt want wanneer deze mensen voor het eerst het internet gaan verkennen worden hun behoeften meteen verzadigd op dergelijke sites. Vroeger moest je het het verder gaan zoeken en dan kwam je op fundalize terecht op één of andere manier. Maar soit, dat wisten we allemaal wel al.

Belangrijker is het contraproductieve aspect van dat discours. Want wees eerlijk, over wie gaat het wanneer je het hebt over trolls? Ik kan me niemand inbeelden op deze site die bewust nieuwelingen zou wegjagen. Tevens merk ik ook nooit mensen op die hier louter zijn om keet te schoppen en mensen op stang te jagen. De mensen die hier al een keertje iemand tegen zijn schenen trappen zijn meestal mensen die hier regelmatig een bijdrage leveren op een productieve manier. Mensen als Piieter04 bvb zou je volgens mij in die denkwijze volledig kunnen categoriseren als zijnde niets meer dan een troll die de mensen op stang komt jagen. Als je dat vindt, so be it, maar dat zijn wel de mensen die je hier vaak ziet en (voor mij toch) redelijk wat amusement creëren. Die mensen dus afdoen als "trolls die de site kapotmaken" is niet waar en daarmee ga je in tegen de weinige écht actieve leden die je nog hebt.

Als er al sprake is van een "ondergang van Fundalize" (en eerlijk gezegd, het einde van Fundalize wordt al jaren voorspeld) dan is het dus door die algemene internetevolutie en dat zogezegd "getroll" heeft er weinig mee te maken. Oké er wordt al eens iemand uitgelachen maar kom, ga je het de mensen echt kwalijk nemen als Eclipx hier weer zijn marginale avonturen komt posten dat ze daar mee lachen?

Hell, Eclipx en de reacties op Eclipx zijn één van de weinig overgebleven bronnen van amusement. Bulck creëert af en toe ook eens wat commotie. Vroeger had je nog deftige Keyser shitstorms, dat was ook plezant. Oh, back in the days...
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Gazebo op di 31 dec 2013 10:55 am

Open nog eens een topic zoals /b/ indertijd. Daar werd veel flauwe zever op gepost en da was een actief topic
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor ikke op di 31 dec 2013 11:26 am

If read my message carefully, you will notice that it is written in paste tense. ;)

Ik ontken de trend door de invloed van 9gag etc niet, ik heb die gewoon niet vermeld omdat mijn bericht zich richtte op het forum, niet de site.
De invloed van de die-hard trolls de voorbije jaren ontkennen is hetzelfde als oogkleppen opdoen. Iedereen was het er over eens dat het blindelings wegjagen van nieuwe leden moest stoppen, zowel bij de crew als bij de leden. Die trolls zijn er tegenwoordig niet meer, aangezien ze hier nog amper hun bezigheid vinden. De schadelijke trolls uit het verleden waren hier niet om een bijdrage te leveren, maar gewoon om jun job te doen.

eclipx schreef:nu zeg je dat men vroeger elkaar hielpte, maar nu niet meer? Dat is echt zever.

Ik zei dat er tegenwoordig veel sneller naar een andere site wordt gelinkt dan vroeger, waar men het probleem met man en macht eerst hier probeerde op te lossen, niet dat er absoluut geen hulp meer wordt geboden.

Ik post veel minder dan vroeger, maar volg nog steeds elk topic. Mijn passieve activiteit verantwoorden is iets dat ik elke X maand eens moet doen, want achter de schermen (niet enkel op crew-niveau, maar ook op 4Entertainment-niveau) blijf ik constant actief.
* Op alle regels zijn uitzonderingen *
* Alles is interpretatie *
* Interpretatie is relatief *
ikke
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor elberto op di 31 dec 2013 12:21 pm

ikke schreef:If read my message carefully, you will notice that it is written in paste tense. ;)

Ik ontken de trend door de invloed van 9gag etc niet, ik heb die gewoon niet vermeld omdat mijn bericht zich richtte op het forum, niet de site.
De invloed van de die-hard trolls de voorbije jaren ontkennen is hetzelfde als oogkleppen opdoen. Iedereen was het er over eens dat het blindelings wegjagen van nieuwe leden moest stoppen, zowel bij de crew als bij de leden. Die trolls zijn er tegenwoordig niet meer, aangezien ze hier nog amper hun bezigheid vinden. De schadelijke trolls uit het verleden waren hier niet om een bijdrage te leveren, maar gewoon om jun job te doen.

Ok en weet je dan nog de nicks van die mensen? Want ik zit hier nu toch al vrij lang en ik kan het me niet goed voorstellen. Maar goed, ik kan verkeerd zijn.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op di 31 dec 2013 12:46 pm

Alles wat ikke zegt (Neen, niet ik, hij daar...) wordt enorm zwart/wit ontvangen heb ik den indruk. Het is niet dat hij zegt dat vroeger elke vraag door elk actief lid van een antwoord werd voorzien, en dat sinds kort elk nieuw lid wordt weggepest door elk ouder lid van fundalize. Het bewust trollen hoeft niet met de bedoeling om iemand weg te weren te zijn, maar een onbekende persoon trollen is nu eenmaal makkelijker. Die nieuwe leden kunnen ook, door gebrek aan kennis over de trollers, de sfeer hier, en andere factoren moeilijk inschatten of iemand nu serieus is, of aan't zeveren is.

Kijk naar hoe eclipx zich afvroeg of ik sarcastisch was, terwijl we mekaar hier al een tijd kennen.

En vroeger werden er sneller topics gemaakt. Nu is het 'maakt eens een topic aan, want da gaat hier off topic.' Neen, ik zeg niet dat het sinds een bepaalde datum nooit of te nimmer meer gebeurde, maar we kwamen in den tijd toch vaker een doorverwijzing naar een nieuwe topic tegen in een discussie die afweek, of die een leven op zichzelf kon leiden.

Gazebo in deze topic, timplex in de Grind My Gears-topic, who's next?

En aan hen die beweerden dat ge hier niet serieus kon praten... Kpeis da we schoon bezig zijn met het serieus evalueren. En ja, als er dan eens een of andere pipo een meme of gifke tussen smijt kunde direct huilen omwille van het gebrek aan maturiteit, of ge kunt zelf matuur genoeg zijn om daar voorbij te kijken en der geen ganse topic of website op af te schrijven.

Ik duw vaak op enter!
U toch ook?
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op di 31 dec 2013 1:21 pm

ikke schreef:want achter de schermen (niet enkel op crew-niveau, maar ook op 4Entertainment-niveau) blijf ik constant actief.

Er zijn meer mods achter dan voor de schermen, daar moet nogal gewerkt worden :lol:
& Over de trolls: zitten die enkel en alleen op fundalize misschien?
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor timplex op ma 06 jan 2014 11:28 am

wat mij ook opvalt op fundalize is de ledenlijst,vele profielen zijn al jaren nie meer online geweest op de site. opkuiske?
timplex
Onwetende
Onwetende

Vorige

Keer terug naar Fundalize Algemeen