register Paswoord vergeten?

Belgacom, Telenet, Mobistar, .. wie helpt me kiezen?

Hulp nodig ivm een programmeertaal? Probleem met je website?

Belgacom, Telenet, Mobistar, .. wie helpt me kiezen?

Berichtdoor Paard op za 09 jun 2012 8:35 pm

Hoi mensen!

Eindelijk kan ik nog eens een topic op het forum openen!
Hier thuis moet ons internet dringend vervangen worden ( nog zo'n bakske van in 2000 :p ). Nu wilt mijn moeder én internet én tv én haar gsm in één pack. Ongeveer bij elke firma heb je wel zo'n pack, maar welke moeten we nu kiezen?

Op dit moment zitten we wel bij belgacom.
Graag zouden we dan digitale tv willen op waarschijnlijk 2 tv's of als het gaat op allemaal. In een week kunnen er tot 4 laptops op het internet zitten, moest deze informatie van belang zijn...

Waar zijn die kenners hier?!
Laatst bijgewerkt door Paard op za 09 jun 2012 8:37 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

/Created by Vampiro/
Paard (oude nickname: DC*paardenzotwtf)
Onwetende
Onwetende

Re: Belgacom, Telenet, Mobastar, .. wie helpt me kiezen?

Berichtdoor bjoerk op za 09 jun 2012 8:36 pm

Paard schreef:Hoi mensen!

Eindelijk kan ik nog eens een topic op het forum openen!
Hier thuis moet ons internet dringend vervangen worden ( nog zo'n bakske van in 2000 :p ). Nu wilt mijn moeder én internet én tv én haar gsm in één pack. Ongeveer bij elke firma heb je wel zo'n pack, maar welke moeten we nu kiezen?

Op dit moment zitten we wel bij belgacom.
Graag zouden we dan digitale tv willen op waarschijnlijk 2 tv's of als het gaat op allemaal. In een week kunnen er tot 4 laptops op het internet zitten, moest deze informatie van belang zijn...

Waar zijn die kenners hier?!

Telenet en 2 digiboxen huren, als je met 4 tegelijk internet gebruikt kunde beter kiezen voor snelheid en die krijgde bij telenet.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Re: Belgacom, Telenet, Mobastar, .. wie helpt me kiezen?

Berichtdoor Takai op za 09 jun 2012 8:39 pm

Telenet: http://telenet.be/1113/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie (54,95/maand)
Kunt ge 1 hoofd digicorder nemen en op de andere is ook een hoofddigicorder mogelijk of een kleiner model waarbij de 2 aan elkaar gelinkt zijn, dit heeft voor- en nadelen.

Voor de gsm weet ik wel niet ofdat dat mogelijk is met Telenet telefonie, ik denk dat dat enkel vaste telefoon is.
En 4 laptops zouden echt geen probleem moeten zijn. Ik zal eens vragen voor mobiel bij telenet ;)

EDIT:
•Telenet Mobile (optie): gratis gsm-abonnement voor één of meer gezinsleden.
Dat zou dus mogelijk moeten zijn, moet je mee zeggen als ge aanvraagt ;)

Dit kunt ge natuurlijk ook los nemen, kost niks meer: http://telenet.be/1906/nl/thuis/mobiel/abonnementen
Let wel op da ge dan sowieso vaste telefonie en mobiel hebt
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Belgacom, Telenet, Mobistar, .. wie helpt me kiezen?

Berichtdoor Piieter04 op za 09 jun 2012 8:40 pm

zoals ze hierboven zeggen: Telenet
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BLUE_SMILEY op za 09 jun 2012 11:31 pm

Piieter04 schreef:zoals ze hierboven zeggen: Telenet
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor r0o op zo 10 jun 2012 12:57 am

BLUE_SMILEY schreef:

& bestel het online, gaat u wat geld sparen ;)
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Plop op zo 10 jun 2012 12:29 pm

r0o schreef:
BLUE_SMILEY schreef:

& bestel het online, gaat u wat geld sparen ;)

²
I am 56% addicted to Counterstrike. What about you?
Plop
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor den_gino op wo 13 jun 2012 11:41 am

ik raad zelf ook telenet aan, omdat ik het ook heb,
zeker met die fibernet is de snelheid behoorlijk omhoog gegaan
den_gino
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op wo 13 jun 2012 11:42 am

den_gino schreef:ik raad zelf ook telenet aan, omdat ik het ook heb,
zeker met die fibernet is de snelheid behoorlijk omhoog gegaan

+ ongelimiteerd vanaf 24 juni :)
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Ottorongo op wo 13 jun 2012 11:54 am

k zit ier ongeveer met hetzelfde probleem. k zit nu met de vraag is het de moeite om fibernet xl te nemen ? of is gewoon fibernet meer dan genoeg ? k heb nu belgakont en die downloadsnelheid is echt te traag nu :mrgreen:
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op wo 13 jun 2012 12:02 pm

Ottorongo schreef:k zit ier ongeveer met hetzelfde probleem. k zit nu met de vraag is het de moeite om fibernet xl te nemen ? of is gewoon fibernet meer dan genoeg ? k heb nu belgakont en die downloadsnelheid is echt te traag nu :mrgreen:

Imo is gewone Fibernet 50 al meer dan genoeg, voorlopig is het nog 50mbps en 100GB/maand maar over 2 weken wordt da 60mbps en ongelimiteerd internet (jajaja inb4 whiners over hoe 'ongelimiteerd' het wel is)
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor r0o op wo 13 jun 2012 12:03 pm

Ottorongo schreef:k zit ier ongeveer met hetzelfde probleem. k zit nu met de vraag is het de moeite om fibernet xl te nemen ? of is gewoon fibernet meer dan genoeg ? k heb nu belgakont en die downloadsnelheid is echt te traag nu :mrgreen:

Fibernet is meer dan genoeg :) Ik haal nu downloadsnelheden van 6MB/s via torrents, das echt snel genoeg :p. Tenzij ge geld over hebt natuurlijk, kvind het gwn niet geen 20 euro meer waard :p.

En over dat ongelimiteerd, ik ken kerels die 500gb op e maand afhaalden en nog geen waarschuwing kregen :). Tis maar als ge da echt maandelijks doet dat ze es komen zagen, en dan nog :p, 500gb per maand is véél.
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BLUE_SMILEY op wo 13 jun 2012 12:08 pm

Ik ben ook een drietal maanden geleden overgestapt. Ik moet toch wel zeggen dat gewoon Fibernet zeker en vast de moeite al is. Fibernet XL is NOG sneller natuurlijk, maar als je enkele euro's per jaar wil besparen zou ik toch voor 't gewone abonnement gaan. Wegens je van Belgacom komt en übertraag internet gewend bent ga je niet snel klagen met Telenet hoor. 't Gaat hier zo goed als altijd 15x ~ 20x sneller als bij Belgabrol, no lies.
Het enige nadeel is de router. De verbinding is zeer slecht. Daardoor heb ik er nog €90 meer aan mogen geven wegens ik er nog een Belkin router moest tussen steken.

Conclusie: 't gewone abonnement is zijn geld zeker waard. De router is très kaka.
Misschien is het probleem met de router enkel bij mij, maar die van onze PC winkel heeft gezegd dat 't een veelvoorkomend geval is en dat hij er thuis zelf ook een andere heeft moeten tussen steken. Ik weet ook niet of hij aan 't "verkopen" was of niet.
os moe is ozze va
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op wo 13 jun 2012 12:11 pm

Akkoord met wat hierboven gezegd wordt. Met de gewone fibernet komen de asian HD filmkes vlot binnen!
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor r0o op wo 13 jun 2012 12:38 pm

BLUE_SMILEY schreef:

Ik ben ook een drietal maanden geleden overgestapt. Ik moet toch wel zeggen dat gewoon Fibernet zeker en vast de moeite al is. Fibernet XL is NOG sneller natuurlijk, maar als je enkele euro's per jaar wil besparen zou ik toch voor 't gewone abonnement gaan. Wegens je van Belgacom komt en übertraag internet gewend bent ga je niet snel klagen met Telenet hoor. 't Gaat hier zo goed als altijd 15x ~ 20x sneller als bij Belgabrol, no lies.
Het enige nadeel is de router. De verbinding is zeer slecht. Daardoor heb ik er nog €90 meer aan mogen geven wegens ik er nog een Belkin router moest tussen steken.

Conclusie: 't gewone abonnement is zijn geld zeker waard. De router is très kaka.
Misschien is het probleem met de router enkel bij mij, maar die van onze PC winkel heeft gezegd dat 't een veelvoorkomend geval is en dat hij er thuis zelf ook een andere heeft moeten tussen steken. Ik weet ook niet of hij aan 't "verkopen" was of niet.

De draadloze verbinding is idd zeer zwak, komt ook omdat er geen antennes enzo op die router zitten. Een Wlan router kan de oplossing bieden natuurlijk :). Plaats hem ergens strategisch in je huis en voila, full speed internet everywhere!
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Janbickyman op wo 13 jun 2012 3:05 pm

Telenet all the way!

Het internet is sneller dan dat van Belgacom (Telenet begint waar Belgacom stopt)

DTV: Het werkt sneller en is een overzichtelijker menu (al is dat laatste wel subjectief natuurlijk)

Vaste telefonie: is zowat hetzelfde als Belgacom.

Mobiel: Heelveel verschillende mogelijkheden qua abo (Telenet gebruikt het netwerk van Mobistar)

Vergeet wel niet dat je naast de prijs die je voor je Fibernetshake betaald het kabelabo niet bij inzit!
Da's meestal nog iets van een 15 euro per maand, afhankelijk waar je woont.
Afbeelding

Afbeelding
Janbickyman
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BLUE_SMILEY op wo 13 jun 2012 3:30 pm

^Sowieso ene da bij telenet werkt... :mrgreen:
os moe is ozze va
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor barracuda op wo 13 jun 2012 5:25 pm

BLUE_SMILEY schreef:De router is très kaka.

idd hier ook hetzelfde probleem, onze router staat in de garage op zo'n 10m van waar ik nu zit... en de ontvangst is even goed als de gewone router bij de buren van onze buren :p heb ook boven op de kamer een draadloos router gezet voor de tv, PS3, Wii, Xbox en gewoon internet op laptop's en Iphones enz.

int totaal zitte hier soms tot een goei 4à5 computers op, dan nog de digibox, tv, ps3, Xbox enz... en heb eigelijk nog nooit echt "last" gehad van traag internet... dusja ben ook vrij tevreden van Telenet, vooral digitale tv vind ik wel bon. Heb vant weekend bij iemand naar Belgacom tv aant zien geweest en vond da toch maar vrij magerkes :/ mja das smaak e...
barracuda (oude nickname: Barracuda)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor shizzle op wo 13 jun 2012 9:22 pm

Kijk eens op bestetarief.be
Zeer goede site die, als je het goed en correct invult, het beste tarief voorschotelt.
Dat is een site van de BIPT, dus te betrouwen (de site is met andere woorden niet afkomstig van een private telecomoperator die op die manier zijn tarief als beste zou kunnen naar voren brengen).
shizzle
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pellekesberger op do 14 jun 2012 9:35 am

Pellekesberger (oude nickname: tuuuut)
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Programmeren & Internet