register Paswoord vergeten?

Rellen UK

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Rellen UK

Berichtdoor impulsion op di 09 aug 2011 1:35 pm

Wat vinden jullie van de aanpak van de politie in Londen?

Ongetwijfeld heb je al het een en ander erover gehoord..
Indien niet, lees ff de onderstaande links..

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... child.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... reads.html
impulsion (oude nickname: Impulsion)
Onwetende
Onwetende

Re: Rellen UK

Berichtdoor -liquid- op di 09 aug 2011 1:59 pm

Welke aanpak ? Tijd voor het leger en een spervuur van rubberen kogels. Een straatverbod en iedereen die buiten zit zonder enige vorm van identificatie (vb pers/police/leger) moet er aan geloven. Als de bewoners en winkeliers zelf het hef in eigen handen gaan nemen (zoals al aan het gebeuren is), dan zal het fameus escaleren.

In andere steden copycats gewelddadig en zonder pardon te kop in drukken.

De zachte aanpak van water, reden, verwittigen en de ouders sensibiliseren is duidelijk weeral gefaald :roll:
Afbeelding
-liquid-
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Schoor op di 09 aug 2011 2:06 pm

Het is Engeland, niet een of andere bananenrepubliek of Arabisch land met een revolutie. Die rellen gaan na een tijd wel weer liggen. Maar rubberen kogels en soldaten? Het is Noord-Ierland niet of een of ander land zoals hierboven.

De gewone politie zal het wel aankunnen, mits nog een paar hete nachten. En dan kan de politiek iets doen aan de echte oorzaken --> jobtekort.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor scarrabee op di 09 aug 2011 2:38 pm

Schoor schreef:Het is Engeland, niet een of andere bananenrepubliek of Arabisch land met een revolutie. Die rellen gaan na een tijd wel weer liggen. Maar rubberen kogels en soldaten? Het is Noord-Ierland niet of een of ander land zoals hierboven.

De gewone politie zal het wel aankunnen, mits nog een paar hete nachten. En dan kan de politiek iets doen aan de echte oorzaken --> jobtekort.

voor de winkeliers en de restoranthouders, die hun zaak volledig vernield zien, maakt het niet veel uit dat het niet Noord-ierland is e.
hun zaak is volledig naar de kloten, ze krijgen mss wel een deel terug van de verzekering maar een maand-2maand dicht tijdens de zomer is zoizo pijnlijk.
rubberen kogels, waterkanon, barricades en allemaal oppakken, het zijn puur rellen om boel te schoppen, zonder poletiek thema.
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor hypolicious op di 09 aug 2011 2:52 pm

scarrabee schreef:het zijn puur rellen om boel te schoppen, zonder poletiek thema.

idd, want het heeft totaal niets te maken met een opstapeling van bezuinigingen, te hoge belastingen en de recessie over meerdere jaren.

Het gaat echt niet over die ene onbekende persoon die werd neergeschoten want niemand heeft zo'n invloed in een gemeenschap zoals londen. Het is gewoon de ketel die is overgelopen van allemaal miserie van vroeger...

De rellenschoppers zeggen dat het incident de reden is maar de onderliggende motieven zijn duidelijk wel politiek gebaseerd.

Bij rellen moet je jezelf altijd afvragen
1) Waarom doen ze dit?
2) Waarom doen ze dit nu?

Klaarblijkelijk gaat de dood van een persoon niet zo hard overvloeien naar andere steden om daar ook al voor rellen te zorgen. Er is duidelijk meer aan de hand dan dit en de regering zou er beter rekening mee houden want het zal nog escaleren.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor PietVerkest op di 09 aug 2011 3:23 pm

Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Psycho op di 09 aug 2011 3:48 pm

Afbeelding
Psycho (oude nickname: Psycho.)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor scarrabee op di 09 aug 2011 3:49 pm

hypolicious schreef:
scarrabee schreef:het zijn puur rellen om boel te schoppen, zonder poletiek thema.

idd, want het heeft totaal niets te maken met een opstapeling van bezuinigingen, te hoge belastingen en de recessie over meerdere jaren.

Het gaat echt niet over die ene onbekende persoon die werd neergeschoten want niemand heeft zo'n invloed in een gemeenschap zoals londen. Het is gewoon de ketel die is overgelopen van allemaal miserie van vroeger...

De rellenschoppers zeggen dat het incident de reden is maar de onderliggende motieven zijn duidelijk wel politiek gebaseerd.

Bij rellen moet je jezelf altijd afvragen
1) Waarom doen ze dit?
2) Waarom doen ze dit nu?

Klaarblijkelijk gaat de dood van een persoon niet zo hard overvloeien naar andere steden om daar ook al voor rellen te zorgen. Er is duidelijk meer aan de hand dan dit en de regering zou er beter rekening mee houden want het zal nog escaleren.

-de dood van die persoon was alleen maar een uitvlucht, van de huidige relschoppers heben er maar weinig meegelopen met de originele betoging en de organizatoren spreken ook van een schande en besmeuring van de naam van die overleden man.
-belastingen ligger er lager dan hier
-ja de zijn veel werklozen maar is dat een reden om de boel kort en klein te slaan en om zo nog meer wergevers te verjagen?

er wordt op facebook opgeroepen om naar de wijken te gaan om rel te schoppen.
ik irriteer mij altijd aan het altijd betuttelen van relschoppers en zeggen dat ze misbegrepen zijn, door de mazen van het sociaal netwerk vallen, dat ze niets kunnen doen aan hun eigen misserie.
ze maken nu hun eigen wijken nog meer kappot.
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor AMGXV op di 09 aug 2011 4:50 pm

Wat mij dan opvalt is dat de meerderheid van de relschoppers de niet-Engelsmannen zijn en mensen van lage sociale klassen (wat dan uiteraard weer meer uitleg geeft waarom er zoveel zwarten tussen lopen) en niet zozeer de Engelse mensen.
Ik denk dat ze dit begonnen zijn omwille die ene moord en politieke redenen en dat de rest er zo maar eventjes voor de fun is bijgesprongen [-X
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Jellesg op di 09 aug 2011 5:40 pm

Ha, geloof het of niet, maar ik heb al vaak gezegd 'vroeg of laat komen er rellen in Engeland, da kan nie anders'.
Degenen die hierboven zeggen dat ze de rellen moeten onderdrukken en waterkanonnen en rubberen kogels etc inzetten, volledig naast de bal jongens. Laat het mij verduidelijken via een situatie waarin sommigen zich wellicht zullen herkennen: toen ik klein was sloeg ik met de deuren als ik kwaad was, waarop mijn ouders reageerden met straf omdat ik met de deur geslaan had, wat mij nog véééél kwader maakte en frustraties in mij ophoopten. Deze banale anekdote kan je doortrekken naar Londen: er zijn duidelijk spanningen aldaar en deze onderdrukken zal alleen maar leiden tot meer opgehoopte frustratie. Engeland heeft al altijd gekozen voor de repressieve aanpak en dat doen ze nu opnieuw en helaas hebben ze nog altijd niet door (net als al de rest die hier voorstander van blijft) dat dit niet werkt.
Engeland is een politiestaat: afluisterschandalen, een camera op elke straathoek, enorm streng drugsbeleid, streng optreden van ordediensten over het algemeen etc. Het repressieve optreden bij drugsgebruik heeft in Engeland geresulteerd in een toename aan drugsgebruik, zo gaat het ook bij geweld denk ik.
Dé grote vraag: waarom doen ze dit (nu)? Het antwoord hierop is een ontevredenheid met de huidige situatie. Ontevredenheid die zich al jaren opstapelt en die nu losbarst, geïnitieerd door de dood van die ene man. Dit de kop in drukken zal het exact tegenovergestelde effect hebben.
Om na te denken tot in de diepste wortels: heeft de overheid en de politie niet de taak om het volk te dienen? Jaar na jaar escaleert het meer tot een scenario waarbij de overheid, met de politie (en eventueel het leger) als instrument, het volk zijn wil oplegt. Dit zie je in de hele Westerse wereld, en vooral de VS en Engeland, waar de ontevredenheid duidelijk te groot is geworden.
Hoe je deze ontevredenheid oplost? Tja... een ander economisch, monetair en sociaal systeem. Maar dat staat gelijk aan een volledig andere wereld.. Tijd zal moeten uitwijzen hoe alles zal evolueren.

Edit: ik vind de manier van relschoppen uiteraard eveneens schandalig en op korte termijn is politie-optreden hier inderdaad de oplossing, je mag dit niet zomaar zijn gang laten gaan. Hetgeen ik bedoel is dat het niet ophoudt met een repressief politie-optreden maar dat het probleem zich veel verder strekt om zo "opgelost" te worden.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor impulsion op di 09 aug 2011 6:20 pm

Jelle,

Je zit er toch redelijk naast hoor... Neem het van me aan :-)

Ha, geloof het of niet, maar ik heb al vaak gezegd 'vroeg of laat komen er rellen in Engeland, da kan nie anders'.
Degenen die hierboven zeggen dat ze de rellen moeten onderdrukken en waterkanonnen en rubberen kogels etc inzetten, volledig naast de bal jongens. Laat het mij verduidelijken via een situatie waarin sommigen zich wellicht zullen herkennen: toen ik klein was sloeg ik met de deuren als ik kwaad was, waarop mijn ouders reageerden met straf omdat ik met de deur geslaan had, wat mij nog véééél kwader maakte en frustraties in mij ophoopten. Deze banale anekdote kan je doortrekken naar Londen: er zijn duidelijk spanningen aldaar en deze onderdrukken zal alleen maar leiden tot meer opgehoopte frustratie.

Dit gaat niet om opgehoopte frustraties, dit gaat om armere bevolkingsgroepen, die niet WILLEN werken, die een centje bij willen verdienen, daarnet toen ik in de auto zat was het er net over op de radio, ze hadden een interview met iemand die vertelde dat ze te arm zijn, en dat ze ook een centje bij willen verdienen. De politie kan er toch niets aan doen zei hij.. Toen de reporter vroeg of hij of iemand in zijn familie werkte antwoordde hij " Neen, en ik zie niet in waarom ik moet werken ook, de staat betaald alles wel"..
Veel opgehoopte frustraties zie ik daar toch niet in hoor..

Engeland heeft al altijd gekozen voor de repressieve aanpak en dat doen ze nu opnieuw en helaas hebben ze nog altijd niet door (net als al de rest die hier voorstander van blijft) dat dit niet werkt.
Engeland is een politiestaat: afluisterschandalen, een camera op elke straathoek, enorm streng drugsbeleid, streng optreden van ordediensten over het algemeen etc. Het repressieve optreden bij drugsgebruik heeft in Engeland geresulteerd in een toename aan drugsgebruik, zo gaat het ook bij geweld denk ik.

Engeland heeft hetzelfde drugsbeleid als Belgie (of toch gelijklopend) Wanneer je hier met een joint of marihuana wordt tegengehouden, en het is een minieme hoeveelheid (eigen gebruik) Dan kom je ervan af met een waarschuwing, het zakje wordt natuurlijk wel in beslag genomen.. Wanneer het om harddrugs gaat, dan is het identiek als in belgie.. Mee naar het bureau en uitleggen. Aan de hand van je verklaring is het dan een boete of de bak binnen..

Cameras heb je in belgie, nederland, etc ook.. Enkel londen is een van de steden met de meeste cameras, die uiteindelijk toch hun doel bewezen na de aanslagen in de metro en de bus hier..

Dé grote vraag: waarom doen ze dit (nu)? Het antwoord hierop is een ontevredenheid met de huidige situatie. Ontevredenheid die zich al jaren opstapelt en die nu losbarst, geïnitieerd door de dood van die ene man. Dit de kop in drukken zal het exact tegenovergestelde effect hebben.
Om na te denken tot in de diepste wortels: heeft de overheid en de politie niet de taak om het volk te dienen?

Inderdaad, de overheid en politie moet het volk dienen. Het volk zijnde, de belastingbetaler, niet de illegale imigranten die naar engeland komen omdat het hier simpeler is om te verblijven zonder pasport.. Wanneer illegale imigranten klagen, zouden ze misschien beter eens kijken waarom ze klagen... Het zijn niet de uitbaters van 24/7 nightshops die klagen, die porberen geld te verdienen en een bedrijfje te runnen.. De mensen die klagen zijn de personen die niets doen van werk, en iedere dag maar op straat dolen en stelen om rond te komen (ze lopen dan rond in trainingspakken van adidas, armani, etc, met een blackberry in de hand, wat ook al vragen doet rijzen).. Er zijn hier veel jobs die mensen gewoon niet WILLEN doen.. Misschien zouden ze beter eens starten met zo'n job te doen en daarna doorgroeien..

Ik persoonlijk vind dat ze rubberen kogels, waterkanonnen, het leger etc moeten inzetten, want de "protesters"( kuh, het krapuul) is niet van plan om snel te stoppen, "Wij gaan niet stoppen, dit zal nog de hele week door gaan, de politie kan er toch niets aan doen" was de zin van een van de "protesters"

Edit: Wie zal er het eind van de rit weer voor opdraaien?? Wij, belastingsbetalers, om de heropbouw voor de 2012 olypische spelen te sponseren.. Niet de "protesters"..
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op di 09 aug 2011 7:18 pm

Mensen die werken of willen werken doen niet mee aan zo een dingen. Wie er wel aan mee doet is nutteloos tuig dat niks beter te doen heeft. Ook valt het mij op dat er verdacht vele kinders bij lopen. Ge kent ze wel 12-15 jaar denken dat ze alles zijn en maar mee lopen met het krapul dat echt wel beter zou moeten weten. Anyway sinds dat wijken zoals elephant & castle ook getroffen worden zal ik voorlopig maar niet naar Londen gaan om te clubben. Fucking irritante kut kinders ook, sociale genocide zou hier echt wel op zijn plaats zijn imo.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor hypolicious op di 09 aug 2011 7:34 pm

Sinds dit een discussie is op het internet zal ik gewoon maar het volgende zeggen:

Looks like hitler's idea... ain't so bad after all eh?
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor bjoerk op di 09 aug 2011 7:43 pm

hypolicious schreef:Sinds dit een discussie is op het internet zal ik gewoon maar het volgende zeggen:

Looks like hitler's idea... ain't so bad after all eh?

Moest vlaanderen meer autonomie hebben zou dit allemaal niet moeten gebeuren.
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op di 09 aug 2011 7:52 pm

@Impulsion;

Die niet willen werken of die niet kunnen werken?
Het zijn twee verschillende dingen die in de ogen van een gemiddelde persoon op dezelfde manier overkomen.

Je kunt een profiteur zijn en zeggen "ik werk niet en zal maar dop ontvangen tot mijn dood", deze zijn meestal de autochtone pintjes-schellers van in de café en halve gare imigranten. De imigranten zijn spijtig genoeg in de meerderheid bij de sociale klasse, maar hoe zou het komen, toch niet van één kant zeker? De autochtone profiteurs zijn er geboren en getogen, hadden duizenden kansen om iets van hun leven te maken en deden er niks aan, deze vind ik persoonlijk de ergste.

Dan kan je een autochtoon of een buitenlander zijn die wel de motivatie heeft om te werken en geld te verdienen op om het even welke manier, daarvan de nachtwinkels. Waarom nachtwinkels? Omdat deze minder gecontroleerd worden op zogenaamde "hygiene & dergelijke" en omdat je het minst van allemaal nodig hebt om ermee te starten.

De politie kan er toch niets aan doen zei hij.. Toen de reporter vroeg of hij of iemand in zijn familie werkte antwoordde hij " Neen, en ik zie niet in waarom ik moet werken ook, de staat betaald alles wel"..
Ik hoop dat je begrijpt dat dit geen representatie is van al de betogers.

@hypolicious; ja inderdaad, dan moeten we beginnen met de grootste terroristen en geldverslaafden en de meerderheid van Amerika en Europa vernietigen, gevolgd door de gehandicapten die er niet voor gekozen hebben om zo te zijn, gevolgd door homoseksuelen die niks verkeerds doen en uiteindelijk een lukrake groep daarvoor de schuld geven.

@bjoerk; you serious nigga? moest wel lachen
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor bjoerk op di 09 aug 2011 7:59 pm

AMGXV schreef:@Impulsion;

Die niet willen werken of die niet kunnen werken?
Het zijn twee verschillende dingen die in de ogen van een gemiddelde persoon op dezelfde manier overkomen.

Je kunt een profiteur zijn en zeggen "ik werk niet en zal maar dop ontvangen tot mijn dood", deze zijn meestal de autochtone pintjes-schellers van in de café en halve gare imigranten. De imigranten zijn spijtig genoeg in de meerderheid bij de sociale klasse, maar hoe zou het komen, toch niet van één kant zeker? De autochtone profiteurs zijn er geboren en getogen, hadden duizenden kansen om iets van hun leven te maken en deden er niks aan, deze vind ik persoonlijk de ergste.

Dan kan je een autochtoon of een buitenlander zijn die wel de motivatie heeft om te werken en geld te verdienen op om het even welke manier, daarvan de nachtwinkels. Waarom nachtwinkels? Omdat deze minder gecontroleerd worden op zogenaamde "hygiene & dergelijke" en omdat je het minst van allemaal nodig hebt om ermee te starten.

De politie kan er toch niets aan doen zei hij.. Toen de reporter vroeg of hij of iemand in zijn familie werkte antwoordde hij " Neen, en ik zie niet in waarom ik moet werken ook, de staat betaald alles wel"..
Ik hoop dat je begrijpt dat dit geen representatie is van al de betogers.

@hypolicious; ja inderdaad, dan moeten we beginnen met de grootste terroristen en geldverslaafden en de meerderheid van Amerika en Europa vernietigen, gevolgd door de gehandicapten die er niet voor gekozen hebben om zo te zijn, gevolgd door homoseksuelen die niks verkeerds doen en uiteindelijk een lukrake groep daarvoor de schuld geven.

@bjoerk; you serious nigga? moest wel lachen

Kom kom de joden zijn nu niet echt een lukrake groep he :mrgreen:

And obviously not super serial.
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiconer op di 09 aug 2011 8:05 pm

Ondertussen op Twitter:

lan0nie: Waterstone's employee just said on the news "we'll stay open, if they steal some books they might learn something" LEGEND
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor HumanAfterAll op di 09 aug 2011 8:08 pm

Chiconer schreef:Ondertussen op Twitter:

lan0nie: Waterstone's employee just said on the news "we'll stay open, if they steal some books they might learn something" LEGEND

Zalig! :mrgreen:
HumanAfterAll (oude nickname: Double_J)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor AMGXV op di 09 aug 2011 8:22 pm

Kom kom de joden zijn nu niet echt een lukrake groep he

Throughout the history waren ze wel de slachtoffers van vele genociden, hoe zou jij reageren als jouw voorouders werden uitgemoord omdat ze rijker waren dan anderen?

Mijn "lukraak" was misschien overdreven, maar er is geen argument om een volk uit te moorden :?
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor bjoerk op di 09 aug 2011 8:26 pm

AMGXV schreef:

Kom kom de joden zijn nu niet echt een lukrake groep he

Throughout the history waren ze wel de slachtoffers van vele genociden, hoe zou jij reageren als jouw voorouders werden uitgemoord omdat ze rijker waren dan anderen?

Mijn "lukraak" was misschien overdreven, maar er is geen argument om een volk uit te moorden :?

Als door heel de geschiedenis steeds door hetzelfde wordt getroffen, doe de duidelijk iets verkeerd. UR DOIN IT WRONG

Also going off topic, with super serial stuff, winning.
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor scarrabee op di 09 aug 2011 9:56 pm

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110809_228
tis echt gelijk een oorlogszone
blijkbaar vooral veel jongeren met tijd teveel
veel winkels geplunderd, enige van motiven die ik hoor is: om de rijken te tonen wat de armen kunnen, maar blijkbaar is iedere zelfstandige rijk in hun ogen.
voor mij blijft het gewoon puur plunderen van kerels die nog niets voor de maatschapij gedaan hebben
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op di 09 aug 2011 10:22 pm

Dit gaat niet om opgehoopte frustraties, dit gaat om armere bevolkingsgroepen, die niet WILLEN werken, die een centje bij willen verdienen, daarnet toen ik in de auto zat was het er net over op de radio, ze hadden een interview met iemand die vertelde dat ze te arm zijn, en dat ze ook een centje bij willen verdienen. De politie kan er toch niets aan doen zei hij.. Toen de reporter vroeg of hij of iemand in zijn familie werkte antwoordde hij " Neen, en ik zie niet in waarom ik moet werken ook, de staat betaald alles wel"..

Mag ik u bij deze feliciteren met zo'n briljante genuanceerde analyse ! Prachtig hoe je niet alleen het probleem in klare taal weet te schetsen, maar daar ook nog eens een specifiek profiel aan weet te koppelen. En dat dan nog allemaal op basis van een radio interview, geweldig.

Het is eigen aan grootsteden dat de situatie er explosief is. Er is altijd een cocktail van factoren aanwezig (culturele verschillen, zware armoede, criminaliteit, werkloosheid enzovoorts). Regelmatig explodeert zoiets. Enkele maanden terug was het redelijk heftig in Brussel, enkele jaren terug waren er wekenlang zware rellen in de Parijse banlieu, en nu hebben we dat in London. Ik vrees dat er heel weinig aan te doen is, precies omdat er voor problemen als armoede geen kant-en-klare oplossing zijn. Sowieso is de meest voor de hand liggende oplossing meer onderwijs, al is dat ook niet de perfecte oplossing en ook niet altijd even eenvoudig.
Het voeren van repressie is echter electoraal voordeliger, terwijl het op de lange termijn niks oplost. Problemen als jongerenwerkloosheid en armoede kan je niet op vijf jaar oplossen. Je moet een duidelijke lange termijn strategie uittekenen. Als iemand ziek is ga je niet alleen de symptomen behandelen, maar ga je proberen het werkelijke probleem aan te pakken. Gewoon meer politie op straat brengen, zo pak je de symptomen op korte termijn aan, maar de werkelijke problemen blijven.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Wafelsap op di 09 aug 2011 10:33 pm

't is wel gek, ik hoor echt zeer verschillende dingen van welke groepen de 'oorzaak' zijn van deze rellen, en ik weet het zelf nie meer goed nu. Wa moet ik nu geloven?

Jongeren met tijd teveel? Mensen die het financieel moeilijker hebben? Allochtonen?

En ik snap nie goed hoe ze nu op deze manier hun voor mij ook nog steeds onbekende doel proberen te bereiken...
Ok, ze hebben nu de aandacht, maakt uw boodschap dan duidelijk, en ga nie nog meer rellen beginnen.

Ma ik kan er ook nie tegen da mensen gewoon zeggen:
'Ziede wel, het zijn weer van die mensen. En daarmee verwijzen naar een welbepaalde groep. Het kan wel zijn, ma het probleem ligt nooit bij die ene groep, ma bij het geheel.

Ben stiekem wel benieuwd waar dit nu naar gaat leiden... En of die rellen nog gaan aanhouden of escaleren, en wa der nu gaat gebeuren politiek dan als reactie. Als er al maar iets gaat veranderen

Edit: een video'ke met een mening van een toch wel meer betrokkene persoon

Ik kan er nie tegen da die vrouw haar bakkes nie kan houden als die man zijn mening zegt. Da ze hem tenminste laat uitspeken. En dan opt einde die man ook nog beschuldigen van zelf aan zo'n rellen mee te doen. 't Is inderdaad respectloos...

Triestig zoiets.
Laatst bijgewerkt door Wafelsap op di 09 aug 2011 10:40 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor -liquid- op di 09 aug 2011 10:36 pm

Even een kleine update:

- Politie bevestigd dat onder de relschoppers er al redelijk wat geïdentificeerde personen zijn met een blanco strafblad, mooie universitaire opleidingen en sommigen zelfs een mooie job. Andere zijn daarin tegen al voor talloze feiten voor de rechter gestaan. Sommige worden nu al berecht.
- Politie heeft groen licht op waterkanonnen + rubberen kogels (enkel als laatste kans :( )
- In meer steden dan gisteren zijn er rellen, in Manchester (en nog ene wie ik nu ff vergeet) is het al erger dan vannacht en in Londen is het t.o.v. relatief kalm

(bron: live coverage van BBC.co.uk) Hoewel ze nu ff offline zijn :( (edit, nu nimeer)
Afbeelding
-liquid-
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor AMGXV op di 09 aug 2011 11:19 pm

http://www.amazon.co.uk/gp/movers-and-shakers/sports/

Baseball bat sales up 52,211%
:lol:

It's a god damn carpet store!
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor impulsion op di 09 aug 2011 11:25 pm

Mag ik u bij deze feliciteren met zo'n briljante genuanceerde analyse ! Prachtig hoe je niet alleen het probleem in klare taal weet te schetsen, maar daar ook nog eens een specifiek profiel aan weet te koppelen. En dat dan nog allemaal op basis van een radio interview, geweldig.

Idd misschien niet zo genuanceerd, maar dit is toch het beeld dat je op straat ziet, niet alleen op tv, maar ook in real life...
Ik had misschien wat meer genuanceerder moeten zijn, maar ergens geraakt geduld toch ook op als je ziet wat die groep aanricht van schade aan kleine zelfstandigen, en zelf aan huizen van mensen die er totaal niets mee temaken heeft (Huis in brand gestoken van een alleenstaande moeder met 2 kinderen, die 2 jobs heeft om haar kinderen en haar rekeningen te kunnen betalen)

Enkele vrienden van me die daar wonen zijn weggelopen uit dat deel, omdat ze zeggen dat het gewoon onmenselijk is..
Ik was van plan om hen te gaan bezoeken. maar toch besloten om dat niet te doen..

Dit probleem moet snel aangepakt worden, op korte termijn, en eenmaal er rust is dan kijken op lange termijn...

Alhoewel dat het er waarschijnlijk niet op zal verbeteren want de regering heeft besparingen aangekondigd vorig jaar, en zal deze over 3 jaar uitvoeren.. Dit was het eerste jaar.. 2/3 van de besparingen moet nog gebeuren..

edit: Indien het zo nog langer verder gaat zullen meer en meer mensen het recht in eigen handen nemen (is al gebeurd in bepaalde delen waar de "protesters" een straat ingingen om te plunderen, en alle bewoners naar buiten kwamen en de protesters in elkaar klopten.. (Niet toevallig Turkse mafia buurt in Londen)

edit2: Mensen werden vandaag tegengehouden door de "protesters" en gedwongen hun kleren af te doen en af te geven.. Welke mening geef je daar dan aan?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AMGXV op wo 10 aug 2011 12:06 am

Niet toevallig Turkse mafia buurt in Londen

Londen is één en al een mafia buurt, je zou eens moeten weten hoeveel eigendommen de Russische, Albanese en andere mafia-bende's daar hebben.

edit2: Mensen werden vandaag tegengehouden door de "protesters" en gedwongen hun kleren af te doen en af te geven.. Welke mening geef je daar dan aan?

Hoezo? Van waar heb je dat? Ik zou het geloven als het gefilmd zou geweest zijn en op tv/internet gezet/getoond maar dit is zeker zo iets waarbij er maar één mens slechts deels slachtoffer was en zo de tour deed, het spijt me als ik het verkeerd heb.
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor PietVerkest op wo 10 aug 2011 10:10 am

impulsion schreef:Engeland heeft al altijd gekozen voor de repressieve aanpak en dat doen ze nu opnieuw en helaas hebben ze nog altijd niet door (net als al de rest die hier voorstander van blijft) dat dit niet werkt.

Engeland heeft hetzelfde drugsbeleid als Belgie (of toch gelijklopend) Wanneer je hier met een joint of marihuana wordt tegengehouden, en het is een minieme hoeveelheid (eigen gebruik) Dan kom je ervan af met een waarschuwing, het zakje wordt natuurlijk wel in beslag genomen.. Wanneer het om harddrugs gaat, dan is het identiek als in belgie.. Mee naar het bureau en uitleggen. Aan de hand van je verklaring is het dan een boete of de bak binnen..

Cameras heb je in belgie, nederland, etc ook.. Enkel londen is een van de steden met de meeste cameras, die uiteindelijk toch hun doel bewezen na de aanslagen in de metro en de bus hier..

Het drugsbeleid in Engeland is anders dan hier bij ons. Na drie keer opgepakt te zijn met marihuana opzak kom je voor de rechtbank. De straf voor marihuana bezit is 3 maanden - 5 jaar en een boete. Dit leidt tot willekeurige visering van bepaalde groepen, in dit geval de lage sociale klasse toch komt druggebruik in alle lagen voor.

Cameras hebben geen enkel nut. Misdadigers worden er niet door afgeschrikt en de ophelderingsgraad van diverse misdaden is gering aangezien men vaak het gezicht bedekt. Mensen die in de buurt van de camera's wonen voelen zich geviseerd, en wie zijn dit ook al weer? Oh ja de lagere sociale klassen.

Jij hebt niets te vrezen want je zit in de midden of hogere klasse.

Lees anders dit eens:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... e4f7a966f5

Dit is geen pleidooi om de rellen goed te keuren.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bonzaikris op wo 10 aug 2011 11:24 am

AMGXV schreef:
Niet toevallig Turkse mafia buurt in Londen

Londen is één en al een mafia buurt, je zou eens moeten weten hoeveel eigendommen de Russische, Albanese en andere mafia-bende's daar hebben.

Hoezo? Van waar heb je dat? Ik zou het geloven als het gefilmd zou geweest zijn en op tv/internet gezet/getoond maar dit is zeker zo iets waarbij er maar één mens slechts deels slachtoffer was en zo de tour deed, het spijt me als ik het verkeerd heb.

is op internet tv en zelfs de krant geweest ;)
Rare jongens die romeinen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor impulsion op wo 10 aug 2011 1:08 pm

Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar In het nieuws