register Paswoord vergeten?

Belgische skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Belgische skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Berichtdoor CJ op wo 14 maart 2012 7:42 am

ZEKER 28 DODEN VAN WIE 22 KINDEREN BIJ ONGELUK MET BELGISCHE SKIBUS

BREAKING NEWS Een Belgische autobus, met kinderen uit Lommel en Heverlee aan boord, is gecrasht in een tunnel op de Zwitserse snelweg A9 nabij Sierre. De dodentol is volgens de autoriteiten van het kanton Wallis opgelopen tot minstens 28, onder wie 22 kinderen van rond de twaalf jaar. Er kwamen ook zes volwassenen om, onder wie de twee buschauffeurs. Minstens 24 kinderen raakten daarenboven gewond, waarvan enkele ernstig. Zij werden met ziekenwagens en helikopters overgebracht naar verschillende ziekenhuizen. Buitenlandse Zaken heeft een crisiscentrum geopend.

Afbeelding

Afbeelding

Een Belgische skibus van de CM (Christelijke Mutualiteit) reed gisteravond rond kwart over negen op de A9 tussen Sierre en Sion, maar week af van zijn traject. De bus raakte eerste de rechterkant van de baan alvorens op de tunnelwand in te rijden ter hoogte van een nis met veiligheidsstrook.

"Onbegrijpelijk"
De precieze oorzaak is vooralsnog niet duidelijk, maar Zwitserse bronnen melden dat er geen andere voertuigen betrokken waren.
"Zonder andere wagens of bus", zei minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders vanochtend op de VRT-radio. Het ongeval vindt hij dan ook "onbegrijpelijk".

Hij bevestigt dat Buitenlandse Zaken zo snel mogelijk een crisisnummer zal openen. Tot dan is er het contactcentrum van de Zwitserse politie. Dat is bereikbaar op 0041 848 112 117.

De gewonden werden met helikopters en ziekenwagens overgebracht naar verschillende ziekenhuizen.

Aan boord van de bus waren 52 mensen. Het gaat om twee klassen, een uit Lommel en een uit Heverlee. De kinderen waren op de terugweg van een skivakantie in le Val d' Anniviers.

In de betrokken bus zaten kinderen van twee scholen, basisschool 't Stekske in Lommel-Kolonie en basisschool Sint-Lambertus uit Heverlee. Er zijn ook leerkrachten bij betrokken, zo laat de schepen van Onderwijs van Lommel Geert Jansen weten.

Legervliegtuig voor ouders
"Het is een zeer tragisch ongeval. We zijn volop bezig de leerkrachten te contacteren. Er is ook een legervliegtuig geregeld om de ouders op de plaats van het ongeval te krijgen", aldus nog Jansen.

In de bus zat ook een aantal kinderen uit de Sint-Lambertusschool in Heverlee. De Leuvense politie heeft alle ouders verwittigd en uitgenodigd zodat ze kunnen opgevangen worden door de dienst slachtofferhulp en door psychologen van het universitair ziekenhuis Gasthuisberg. Daarvoor is ook het medisch interventieplan van de stad Leuven in werking gesteld.

Onzekerheid
Volgens een politiewoordvoerder is het nog niet duidelijk hoeveel kinderen uit Heverlee bij het ongeval zijn omgekomen en hoeveel er gewond geraakt zijn. "Op dit moment is de informatie nog zeer schaars", zegt de woordvoerder. "Dat maakt het er voor de ouders niet makkelijker op. Iedereen is zeer ongerust en de onzekerheid knaagt. Daarom hebben we ook beroep gedaan op zoveel mogelijk medische en psychologische bijstand zodat iedereen voldoende kan ondersteund worden."

De twee buschauffeurs zijn omgekomen in het ongeval. De gewonden zijn overgebracht naar vier ziekenhuizen in Wallis. Twee gewonden werden met de helikopter naar het universitair ziekenhuis van Lausanne gebracht, een derde naar een ziekenhuis in Bern. De verantwoordelijke arts sluit niet uit dat andere patiënten nog overgebracht zullen worden.

Mensen van de Belgische ambassade in Zwitserland zijn ter plaatse.
De families van de slachtoffers zullen in de loop van de dag arriveren. Zij krijgen begeleiding van psychologen.

Vlaams minister-president Kris Peeters betuigde deze ochtend zijn diepste medeleven.

"Woorden schieten te kort voor dit verschrikkelijk ongeval. Ik wens mijn diepste medeleven uit te drukken aan alle slachtoffers van deze ramp: kinderen, leerkrachten, ouders, broers, zusjes, familie en vrienden. Ook aan de betrokken scholen wens ik mijn steun uit te drukken. Intussen hoop ik dat de gewonde slachtoffers de beste zorgen krijgen toegediend", zegt Peeters in een korte mededeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
PSN: Rebelgium
CJ
Ontslagen
Ontslagen

Re: BELGISCHE skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Berichtdoor PietVerkest op wo 14 maart 2012 8:03 am

R.I.P. Withney Houston
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op wo 14 maart 2012 8:08 am

Hou je emo-sensatie op HLN.be aub. Ja tis erg, ja ocharme die families, maar ongevallen gebeuren nu eenmaal en tenzij je er direct bij betrokken bent is er heel weinig over te zeggen.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Arnodude53 op wo 14 maart 2012 10:29 am

Al op hln geleze, tragisch ongeval :|
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BLUE_SMILEY op wo 14 maart 2012 10:33 am

Nja manne...
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op wo 14 maart 2012 11:05 am

Ja dan stuurde uwe kleine als is mee op ski klasse :? Damn plezant is anders
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op wo 14 maart 2012 11:36 am

Het waren moslims.

Ik weet het zeker.

Christelijke Mutualiteit ~~> Moslims wilden wreken op de achterstallige dop.

On-topic;

Daarom was ik dus niet weggeweest een paar jaar geleden naar Oostenrijk, alhoewel het niet vaak gebeurt dat zo'n bussen crashen.
Wel zot om te weten dat het van Belgie is enz. :!:
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Da_Tonio op wo 14 maart 2012 11:58 am

Enkele reacties die ik al op andere plaatsen gaf waar het hierover ging...

Maken wij ons als land niet ongelooflijk belachelijk door hier zo'n heisa rond te maken? Er zijn landen waar mensen dagelijks omkomen door honger, ziekte, dorst, oorlog, racisme, en dergelijke zaken en we reppen er geen woord meer over. Maar er zijn eens 28 Belgische slachtoffers en onze premier, onze minister van onderwijs en de schepen van onderwijs van Lommel doen hun ongelooflijk nuttige bijdrage omtrent het voorval, en er is een crisiscentrum opgericht.

Met alle respect voor de slachtoffers en hun naasten, laat dat duidelijk zijn, kan ik het mij niet laten te verduidelijken wat een kleinzerig land wij zijn. Een extra journaalsuitzending alsof heel het land beinvloed is door dat ene grote ongeluk in het buitenland gaat alles dramatiseren, en zorgen dat slachtoffers en hun naasten net zwaarder aan alle miserie zullen worden herinnerd. Zo zal er binnen een jaar wel ergens over dit ongeval gepraat worden, hetgeen op zo'n moment veel kan doen met een mens.

Ik zou anders een paar hulpactie's in het midden-oosten en afrika proberen organiseren, kwestie dat we ook eens humanitaire hulp krijgen. Wie weet vallen de opbrengsten mee en kan de volgende bus WEL met enkele bestaande technologieën uitgerust worden, zodat ongevallen als dit voorkomen worden. Achteraf blijten is verdomd nutteloos en al het geld dat in deze dure traantjes wordt gestoken komt eens te meer niet ten goede van de volgende slachtoffers van onze achterlijke auto-industrie.

-------------------------------------------

Er is bijzonder weinig informatie, maar toch eventjes alles uitrekken tot een extra journaaluitzending?
In totaal al meer dan 10 politici die hun zegje hebben gedaan over deze situatie, al hadden die niet echt meer informatie dan iemand anders.

Verder verloopt alles volgens procedure. De familie wordt naar de slachtoffers gebracht, hetgeen doodnormaal is als ze een tijdje in het buitenland zitten. Slachtofferhulp begeleid de naasten van de slachtoffers, hetgeen normaal is bij zo'n situaties. Radeloze ouders in afwachting van informatie zijn ook de normaalste zaak.

Onze premier moet naar daar? Voor zover ik weet kan die daar niets nuttig gaan doen, want zijn bevoegdheden zijn noch nuttig op vlak van medische hulp, noch op vlak van psychologische hulp, noch op eenderds welk vlak dat nuttig is. Hij gaat ramptoerist spelen, zeggen dat hij het erg vind, dat dit niet mag gebeuren, en verder...?
Wat kan hij verder gaan uitsteken in dat gebied? Tolk spelen, taxichauffeur spelen voor de ouders, of geneeskundige ingrepen doen zullen het niet zijn.

--------------------------------------

Stop met al die politiekers en verantwoordelijken te interviewen die geen zak info kunnen geven, dan kunnen die mensen verderdoen en sneller over informatie beschikken. Nu is iedereen lijk een bende kiekens zonder kop aant rondlopen terwijl er om informatie gekakeld wordt. Den boer komt pas eten geven als de persconferentie begint. Het is weer een dag vol nieuwsberichten a la 'het zou', 'volgens', 'men zegt hier', etc.

WACHT gewoon tot de juiste mensen de nodige info brengen. Bij gebrek aan degelijk materiaal gaan we maar eens naar de premier zijn mening vragen? Daarna die van de plaatselijke burgemeester, dan minister onderwijs, zelfs de president van Frankrijk zijn mening haalt ons nieuws. Wat kunnen die mensen ons nu zeggen?

Ze vinden het erg, ze hebben niet meer informatie dan de journalist die in contact staat met een volledig team dat achter informatie zoekt, ze hebben geen oplossing en eeeuhm, eigelijk helemaal geen relevantie tot het ongeluk? Die mensen hun reactie is niet anders dan die van de eerste 10 mensen die ik nu buiten dezelfde vragen zou stellen.

Een extra nieuwsuitzending in afwachting van de persconferentie... Informatie sprokkelen EN uitzenden op een zodanige manier dat mensen dit als bevestigde informatie aannemen, terwijl er gewacht wordt op bevestiging van alles wat uitgezonden wordt. Goed bezig, echt...
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 14 maart 2012 12:09 pm

Ondanks ik geen van die mensen ken, heb ik tijdens het rijden naar mijn werk daarnet toch een traantje gelaten.

Dit is onbeschrijfelijk...

Dit kan misschien grof klinken, maar ik hoop voor zichzelf dat de chauffeur ook is omgekomen bij dit drama. Indien niet heeft hij het gewicht te dragen van de 28 doden waaronder 22 kinderen. Ik denk dat de dood dragelijker is dan met zoiets te moeten leven.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor seagal op wo 14 maart 2012 12:32 pm

Triestige reacties hier op fundalize. Al eens aan gedacht dat er ook mensen van Lommel/ Herverlee actief zijn op deze website en er al dan niet familieleden/ kennissen betrokken zijn bij het ongeval?
seagal
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Amberke op wo 14 maart 2012 12:38 pm

Keyser_Soze schreef:Ondanks ik geen van die mensen ken, heb ik tijdens het rijden naar mijn werk daarnet toch een traantje gelaten.

Dit is onbeschrijfelijk...

Dit kan misschien grof klinken, maar ik hoop voor zichzelf dat de chauffeur ook is omgekomen bij dit drama. Indien niet heeft hij het gewicht te dragen van de 28 doden waaronder 22 kinderen. Ik denk dat de dood dragelijker is dan met zoiets te moeten leven.

Keyser, als ge die foto van die bus ziet.. zijde toch wel ervan overtuigd dat die chauffeur dood is? Allezja :lol:
(en het staat ook in de tekst)
Afbeelding
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Member op wo 14 maart 2012 12:57 pm

seagal schreef:Triestige reacties hier op fundalize. Al eens aan gedacht dat er ook mensen van Lommel/ Herverlee actief zijn op deze website en er al dan niet familieleden/ kennissen betrokken zijn bij het ongeval?

Want uw steun betogen aan mensen die ge nog nooit gezien hebt, laat staan kent is wel zeer hoopgevend voor de familie.
Op facebook ook, elke nieuwe status die binnen kwam "RIP slachtoffers skibus, rust in vrede doet me zo pijn ik zal jullie missen iets erger kan niet gebeuren".

Geen idee of het tot jullie doordringt maar al eens gedacht hoeveel mensen (ja, ook onschuldige kinderen) er getroffen worden door hongersnood, natuurrampen, ziektes (ik denk nu aan de 3de wereld, maar er zijn tal van voorbeelden).
Ja, dit is erg en zeer tragisch voor de familie & vrienden, maar doe aub. niet of dat de wereld vergaat.
En al zeker niet als je totaal niet weet wat er gebeurd is en alleen artikels van het HLN oid. hebt gelezen of de familie niet eens kent.

Alleen maar mijn mening, als er hier haatreacties op komen vind ik dat zeer jammer.
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op wo 14 maart 2012 1:09 pm

Ik ken toch een groot deel mensen die daar naar school zijn geweest en die leerkracht dus zelf hebben gehad. Moet een vies gevoel zijn.

Het meest erge is dat de ouders nog niet weten welke kinderen juist gestorven zijn en welke niet. Die gaan dus nu in paniek allemaal het vliegtuig op zonder te weten hoe het met hun is gesteld.

Zelf zal ik daar geen traan om laten en zal ik zeker geen nachtrust verliezen door dit voorval, maar ik ben er zeker van dat dit voor de personen die daar dicht bijstaan traumatisch moet zijn.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Amberke op wo 14 maart 2012 1:18 pm

Al drie pagina's op Facebook...

https://www.facebook.com/pages/Sterkte- ... 4322322137
http://www.facebook.com/pages/Rouwpagin ... 5905057773
http://www.facebook.com/pages/Rouwregis ... 583?ref=ts

edit:
Ik vind het grappig dat niemand van mijn vrienden op Facebook iets plaatst over dat ongeluk, behalve de commerciële mensjes dat ik "leuk" vind :)
Laatst bijgewerkt door Amberke op wo 14 maart 2012 2:37 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Afbeelding
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Sammos op wo 14 maart 2012 1:22 pm

Member schreef:
Geen idee of het tot jullie doordringt maar al eens gedacht hoeveel mensen (ja, ook onschuldige kinderen) er getroffen worden door hongersnood, natuurrampen, ziektes (ik denk nu aan de 3de wereld, maar er zijn tal van voorbeelden).
Ja, dit is erg en zeer tragisch voor de familie & vrienden, maar doe aub. niet of dat de wereld vergaat.
En al zeker niet als je totaal niet weet wat er gebeurd is en alleen artikels van het HLN oid. hebt gelezen of de familie niet eens kent.

Alleen maar mijn mening, als er hier haatreacties op komen vind ik dat zeer jammer.

QFT
Sammos
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Queen op wo 14 maart 2012 1:59 pm

hoe kan je nu "moppen" posten, op zo een zwarte dag :s

Van zo'n mensen krijg ik dan weer de kriebels. Ok dat ge dat erg vindt, maar andere mensen verplichten om op deze dag geen lol te maken? :lol:

TROLOLOL please shut up
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor krack op wo 14 maart 2012 2:34 pm

Zoals sommigen al gezegd hebben; als je zoiets hoort dan slik je wel even en heb je wel even compassie met die familie ervan maar ik denk dat iedereen zo egoïstisch als mij om te hopen dat er niemand bekend tussen zit.
Ik vind het erg maar ik ken ze niet, al ken ik ongetwijfeld wel familieleden ervan, maar voor mij persoonlijk doet het geen schade en ik ga dus niet idiote rouwregisters op facebook tekenen.
Ik vind het oprecht erg voor die mensen maar om er een drama van te maken als je er zelf niks mee te maken hebt? Nee danku.

En aan de reacties van er sterven ook mensen van de honger? :roll:
Komop, dat zijn dingen die je niet kan vergelijken. Een ongeval versus politieke onkunde. En dat neemt niet weg dat er mensen oprecht mogen rouwen voor dit ongeval.
Dat er veel sterven van de honger is waar maar dat gebeurt zo veraf, niemand ziet het zelf en dus worden er maar weinig mensen door geraakt.
Ik vind het persoonlijk erger als er 24 Belgen sterven. Waarom? Geen idee.

Ik zou er ook geen topic over geopend hebben om eerlijk te zijn, ik heb er niks mee te maken en als ik er wel iets mee te maken had dan zie ik niet in hoe mij dit zou helpen.
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op wo 14 maart 2012 3:10 pm

blijkbaar komen die kinderen uit grote families want als ik zo op fb kijk zijn een redelijk deel van mijn fbvrienden iemand dierbaar kwijt aan de statussen te zien... Hypocrieten.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 14 maart 2012 3:11 pm

en ze gaan nog ni naar huis, balnge ni, belangi ni,
en ze gaan nog ni naar huis, want den bus zit in hun kruis!

en ook al zat den bus er ni, we zijn beter zonder, we zijn beter zonder,
en ook al zat den bus er ni, we zijn er toch vanaf!

it's never too soon

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)

Berichtdoor Member op wo 14 maart 2012 3:15 pm

facebookmarginaal schreef:Laat het medeleven leven! Daarom wordt gevraagd om straks om 17uur 5 minuten post stilte te houden! Dit wil zeggen dat vanaf 17uur tot 17.05 niemand iets post op facebook. Dit uit respect voor de slachtoffers van de busramp! Zet dit op je status zodat we met zen allen ons medeleven getuigen! Voor de slachtoffers van de busramp!

facebookmarginaal schreef:Rip voor de slachtoffertjes die met de bus waren in zwitserland !! ♥♥♥♥
rust in vrede mensen !!*♥♥♥♥
dat zijn weer 28 sterretjes by !!!**************************** ♥♥
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AMGXV op wo 14 maart 2012 3:22 pm

Sammos schreef:
Member schreef:
Geen idee of het tot jullie doordring..eurd is en alleen artikels van het HLN oid. hebt gelezen of de familie niet eens kent.

QFT

Doden zijn doden, ongeacht hun afkomst (inferieure of superieure ras) en geloof enz..

[-o<
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Hasjiesj op wo 14 maart 2012 3:35 pm

We zijn toch al langer dan vandaag gewoon dat dergelijke reacties er komen voor elk 'aangrijpend bericht', als een individu al laat weten dat hij zichzelf zojuist heeft gesneden in zijn vinger tijdens het snijden van whatthefuckevertomaten dan kan je ook wel dergelijke berichten verwachten op facebook in geval van een tragisch gebeuren. Iedereen mag gerust z'n medeleven betuigen, maar dan heb je natuurlijk ook weer die mensen die een rouwproces starten terwijl ze deze personen helemaal niet kennen. Ah, ik trek me er eigenlijk geen reet van aan, iedereen z'n eigen mening, ik ga me niet dood ergeren aan dergelijke berichten op facebook, maar vind ze uiteraard wel overdreven.
Hasjiesj (oude nickname: priest)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Takai op wo 14 maart 2012 3:42 pm

Ook ff in b4 whiners, ma ik snap het grote drama hier niet rond. Ook het volledige journaal hieraan besteden?
Ja, dat is erg ja. Ja das in België en ja da zijn kinderen. Er sterft elke second een kind ter wereld en das iets waar 'gene shit aan gegeven wordt'
Hier thuis kende we 1 van de buschauffeurs en zijn vrouw persoonlijk en eigenaar van TopTours en ja dat is allemaal erg, maar al die mensen die op facebook zagen en leuteren en stille marsen gaan houden. Da maakt echt geen verschil uit ze, ze kenne die nog nieens.
De media moet echt alles veel te dramatisch maken he imo :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Member op wo 14 maart 2012 4:02 pm

Takai schreef:De media moet echt alles veel te dramatisch maken he imo :p

Anders was er geen media :p
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 14 maart 2012 5:50 pm

Member schreef:

Achja, wat is er dan niet dramatisch aan een busongeval waarbij 22 erg jonge kinderen om het leven komen? Perceptie?
Er is een verschil tussen kinderen die sterven door honger en dorst dan kinderen die sterven in een busongeval.

De eerste zijn "structurele" doden: doden die er sowieso komen en waarvoor we een langetermijnoplossing moeten vinden om dit te verhelpen. Maar dat wilt niet zeggen dat hun overlijden minder te betreuren valt, het is gewoon een verder-van-ons-bedshow.

De kinderen in dat busongeval zijn geen structurele doden, dat was een tragisch ongeval. Bijkomend is dan ook nog dat deze mensen landgenoten zijn, en dat dit niet een ver-van-ons bedshow is. Ja, er zijn veel losers die op fb zetten dat ze een familielid verloren hebben terwijl dat niet zo is, enkel om aandacht te krijgen, en ja er zijn mensen die rouwregisters tekenen zonder de slachtoffers te kennen, maar so what?

Ga je ook stoppen met geld geven aan goede doelen omdat je de mensen waarvoor het geld bestemd is niet kent?
De mens heeft nu eenmaal een plaats nodig om een verlies te kunnen verwerken, ongeacht of je die personen kent of niet. En als dat zulke rouwregisters zijn, en dan? Zijn dan al deze mensen hypocriet? Er zijn wel degelijk mensen die iets hebben aan die steunbetuigingen, die er de kracht en de moed uit halen, wetende dat ze niet helemaal alleen staan in hun verdriet.

De mens is een emotioneel wezen, dat is voor een groot deel wat ons onderscheidt van dieren. En dan komen hier mensen zeggen dat het laten blijken van die emotionele kant hypocriet is?

Als dit drama je niks kan schelen, zeg dat gewoon, maar geef niet af op de mensen die wel geraakt worden door zulke toestanden.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op wo 14 maart 2012 5:53 pm

das echt erg ze, wat ge ervan vind of niet..
22kinderen op reis, en dat ze u bellen dat uw kind overleden is met de bus djeezes tragisch gewoon :(
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op wo 14 maart 2012 6:17 pm

Keyser_Soze schreef:
Member schreef:

Achja, wat is er dan niet dramatisch aan een busongeval waarbij 22 erg jonge kinderen om het leven komen? Perceptie?
Er is een verschil tussen kinderen die sterven door honger en dorst dan kinderen die sterven in een busongeval.

De eerste zijn "structurele" doden: doden die er sowieso komen en waarvoor we een langetermijnoplossing moeten vinden om dit te verhelpen. Maar dat wilt niet zeggen dat hun overlijden minder te betreuren valt, het is gewoon een verder-van-ons-bedshow.

De kinderen in dat busongeval zijn geen structurele doden, dat was een tragisch ongeval. Bijkomend is dan ook nog dat deze mensen landgenoten zijn, en dat dit niet een ver-van-ons bedshow is. Ja, er zijn veel losers die op fb zetten dat ze een familielid verloren hebben terwijl dat niet zo is, enkel om aandacht te krijgen, en ja er zijn mensen die rouwregisters tekenen zonder de slachtoffers te kennen, maar so what?

Ga je ook stoppen met geld geven aan goede doelen omdat je de mensen waarvoor het geld bestemd is niet kent?
De mens heeft nu eenmaal een plaats nodig om een verlies te kunnen verwerken, ongeacht of je die personen kent of niet. En als dat zulke rouwregisters zijn, en dan? Zijn dan al deze mensen hypocriet? Er zijn wel degelijk mensen die iets hebben aan die steunbetuigingen, die er de kracht en de moed uit halen, wetende dat ze niet helemaal alleen staan in hun verdriet.

De mens is een emotioneel wezen, dat is voor een groot deel wat ons onderscheidt van dieren. En dan komen hier mensen zeggen dat het laten blijken van die emotionele kant hypocriet is?

Als dit drama je niks kan schelen, zeg dat gewoon, maar geef niet af op de mensen die wel geraakt worden door zulke toestanden.

Een traan laten voor iemand dat ook "ver van uw bed show" is, neen dat is niet hypocriet hoor.
Begrijp mij absoluut ni verkeerd want ik heb alle respect voor de slachtoffers & hun familie.
Maar dat mensen doen alsof het hun kan schelen & doorstuurmails zitten te verspreiden, daar kan ik niet bij. Dat gaat voor mij net iets te ver, en dat noem ik hypocriet.
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op wo 14 maart 2012 6:30 pm

Keyser_Soze schreef:Als dit drama je niks kan schelen, zeg dat gewoon, maar geef niet af op de mensen die wel geraakt worden door zulke toestanden.

That's what I did, maar net zoals Member zei geef ik er wel en ik wil da later ook als ouder ni te horen krijgen. Maar die mensen die er een traan voor laten en ze ni kennen is gwn 'weak'. Zo zijn er veel mensen nu op facebook met sletloggehalte and commenten en paniek ant zaaien van oei oei ik leef echt mee. Ga dan naar de nachtwake of whatever ma zet zo'n dinge gwn ni op facebook.
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor PietVerkest op wo 14 maart 2012 6:46 pm

Alleen al de titel van dit topic met die caps en hoofdletters, allemaal sensatie en geween.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Re: Belgische skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 14 maart 2012 7:15 pm

Maar dat mensen doen alsof het hun kan schelen & doorstuurmails zitten te verspreiden, daar kan ik niet bij. Dat gaat voor mij net iets te ver, en dat noem ik hypocriet.

Daar gaat het nu net om, jij claimt te weten wat iedereen erover denkt en wat de motieven zijn van al diegenen die doen "alsof het hun kan schelen" (wie weet kan het hen écht iets schelen?) Met zo'n vorm van helderziendheid zou ik toch even gaan solliciteren in Las Vegas als ik jou was...

Natuurlijk zijn er enkelen die het doen om "mee te lopen" of om op een bepaalde manier over te komen, maar scheer ze toch niet allemaal over dezelfde kam aub.

@ Takai: ik heb er ook een traan om gelaten, en dat komt omdat ik écht aangegrepen was door dit feit. Ik sta op om 6u 's morgens en dit is het eerste wat ik hoor, leuk is anders, zeker als je weet dat ik leerkracht bent en mijn leerlingen slechts een jaartje ouder zijn dan de leerlingen op die bus. Zoiets treft mij persoonlijk, zelfs al ken ik die kinderen niet.

Dat is mss iets wat al deze "sceptici" zullen begrijpen eens ze zelf kinderen hebben of als ze, zoals ik, elke dag met die mannen dingen doe en er een band mee opbouw. Om dan te gaan inbeelden wat voor drama dat is, ja dat maakt iets los en ik schaam mij daar ook helemaal niet voor.

Ik vind het "weaker" van diegenen die zoiets "weak" noemen, dan van diegenen die er zelf een traantje om laten.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar In het nieuws