register Paswoord vergeten?

VERKIEZINGEN 2012

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Op welke partij ga je stemmen?

Open VLD
5
9%
Vlaams Belang
6
10%
Groen
6
10%
N-VA
28
48%
CD&V
5
9%
SP.a
3
5%
anderen
5
9%

Totaal aantal stemmen : 58

Re: VERKIEZINGEN 2012

Berichtdoor Jellesg op di 15 mei 2012 10:25 am

Keyser_Soze schreef:
Jellesg schreef:@Keyzer: China is inderdaad een koploper in groene energie. Maar China is dan ook een koploper in alle vormen van energie, omdat ze zo aan het groeien zijn. Zo zijn de Chinezen onder andere ook bezig met de bouw van 500 extra kolencentrales in dit decennium. Dat terzijde :)

Dat weet ik. Maar China kan evengoed NIET investeren in groene energie en massa's kerncentrales bouwen en dat doen ze ook niet.

Het is inderdaad een werk van lange adem, zeker voor een explosieve economie als die van China, maar het is geruststellend dat ze het tenminste doen, want gezien hun grootte en productiviteit hadden ze evengoed 500 kerncentrales kunnen zetten.

Een kerncentrale is op zich wel minder vervuilend dan een kolencentrale hoor.. (als je het probleem van kernafval even buiten beschouwing laat).
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op di 15 mei 2012 10:30 am

Jellesg schreef:
Keyser_Soze schreef:
Jellesg schreef:@Keyzer: China is inderdaad een koploper in groene energie. Maar China is dan ook een koploper in alle vormen van energie, omdat ze zo aan het groeien zijn. Zo zijn de Chinezen onder andere ook bezig met de bouw van 500 extra kolencentrales in dit decennium. Dat terzijde :)

Dat weet ik. Maar China kan evengoed NIET investeren in groene energie en massa's kerncentrales bouwen en dat doen ze ook niet.

Het is inderdaad een werk van lange adem, zeker voor een explosieve economie als die van China, maar het is geruststellend dat ze het tenminste doen, want gezien hun grootte en productiviteit hadden ze evengoed 500 kerncentrales kunnen zetten.

Een kerncentrale is op zich wel minder vervuilend dan een kolencentrale hoor.. (als je het probleem van kernafval even buiten beschouwing laat).

Maar dat probleem laat ik niet buiten beschouwing, en dat kan je ook niet buiten beschouwing laten want indien we dat doen, waarom dan nog in groene energie investeren.

Zoals gezegd: een kolencentrale is ook vervuilend, maar het laat geen radioactief afval achter waarmee we honderden generaties achter ons opgescheept laten zitten.

Het gaat erom dat China zich de moeite doet om te investeren in Groene energie, en dat landen zoals Rusland bijvoorbeeld dat niet doen. Het gaat om de instelling én de langetermijnrealisatie. Men kan niet verwachten dat landen zoals China op 1,2,3 het energieprobleem oplossen.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Schifahrer007 op di 15 mei 2012 10:42 am

Aan de geïnteresseerden om het energiedebat te vervolgen, ik heb een nieuw topic aangemaakt: viewtopic.php?f=34&t=41234&p=1091090#p1091090
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op di 15 mei 2012 12:34 pm

Schifahrer007 schreef:Aan de geïnteresseerden om het energiedebat te vervolgen, ik heb een nieuw topic aangemaakt: viewtopic.php?f=34&t=41234&p=1091090#p1091090

Daar ga ik deze avond eens een kijkje nemen :)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op vr 18 mei 2012 11:45 am

"Verbied nachtwinkels om alcohol te verkopen"

"Verbied nachtwinkels om alcohol te verkopen tussen middernacht en 6 uur 's morgens." Dat stelt Open VLD-senator Bart Tommelein voor. Hij vindt de nachtwinkels valse concurrentie voor de horeca.

"Nachtwinkels ontstaan in uitgaansbuurten. Jongeren drinken alcohol op straat en maken dan amok. Heel wat steden en gemeenten willen de verkoop van alcohol in nachtwinkels aan banden leggen. Maar door de Raad van State worden ze tegengehouden omdat er op federaal vlak geen regels gelden", zegt Tommelein in "De ochtend". Hij wil daar verandering in brengen.

"Horecazaken zijn wel gebonden aan allerlei regels. Als er iemand sterft door alcoholgebruik in hun zaak, zijn zij zelfs aansprakelijk. Maar voor de nachtwinkels gelden geen regels. Nachtwinkels verkopen goedkope alcohol, maar dragen niet de gevolgen. Terwijl ze zo wel veel overlast veroorzaken."

Een liberaal die alcoholverkoop in nachtwinkels wil verbieden? "Ik weet dat hierover discussie zal ontstaan. Maar vrijheid stopt als het gaat om valse concurrentie en om overlast", verdedigt Tommelein zijn voorstel.

"In de Senaat spreken we nu ook over een voorstel om alcoholverkoop 's nachts te verbieden langs de snelwegen. Daarover zijn de meeste mensen het wel eens", meent Tommelein.

"In andere landen, onder meer in Frankrijk, is 's nachts geen alcohol meer te vinden. Ik ben voor nachtwinkels, maar wie goedkope alcohol wil, moet zijn drank maar kopen voor middernacht", zegt de senator.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/p ... _Tommelein

Mijn mening:

We moeten het eigenlijk kunnen zeggen zoals het is. Vele gemeentebesturen zien nachtwinkels als tekens van verloedering. Hoe meer er zijn hoe slechter het gaat met de gemeente. Waar draaien die nachtwinkels op? Alcohol en sigaretten. Pak één van die twee af en die mannen krijgen een serieuze streep door hun rekening.

Ik ga bijna nooit naar nachtwinkels, belachelijk dure prijzen. Maar uit principe ben ik hier tegen. Verbieden, verbieden, verbieden, dat mag niet, dit mag niet en dat mag zeker niet, bla bla bla... Dat lost geen zak op.
Ik garandeer u, gene minuut minder nachtlawaai/overlast gaat er zijn. Denken ze nu werkelijk dat als de mensen hun alcohol niet in nachtwinkels kunnen krijgen dat ze er niet meer aan gaan geraken? Hoogstens een week ga je daarvan effect hebben en zelf daar heb ik al serieuze twijfels bij.

En als men hiermee alcoholisme wilt aanpakken dan lach ik mij al helemaal een breuk. Die mannen drinken zelf parfumfleskes als ge hun drank afpakt, wat gaan die hun da aantrekken dat ze het niet in de nachtwinkel zouden krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op vr 18 mei 2012 1:22 pm

Ik kom zelf ook amper in nachtwinkels omdat die inderdaad schandalig duur zijn. Een bak bier kost daar bijna 20 euro, en voor de prijs van een diepvriespizza kan je er bijna eentje laten leveren. Maar ik zie ook geen probleem met nachtwinkels. Alsof daar zoveel meer overlast van komt in vergelijking met de horeca.

Alleen op de Gentse Feesten vind ik een probleem, omdat die de vruchten dragen van de Gentse Feesten maar tegelijkertijd de feesten financieel onderuit halen.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Spid3Y op vr 18 mei 2012 1:24 pm

elberto schreef:
Mijn mening:

We moeten het eigenlijk kunnen zeggen zoals het is. Vele gemeentebesturen zien nachtwinkels als tekens van verloedering. Hoe meer er zijn hoe slechter het gaat met de gemeente. Waar draaien die nachtwinkels op? Alcohol en sigaretten. Pak één van die twee af en die mannen krijgen een serieuze streep door hun rekening.

Ik ga bijna nooit naar nachtwinkels, belachelijk dure prijzen. Maar uit principe ben ik hier tegen. Verbieden, verbieden, verbieden, dat mag niet, dit mag niet en dat mag zeker niet, bla bla bla... Dat lost geen zak op.
Ik garandeer u, gene minuut minder nachtlawaai/overlast gaat er zijn. Denken ze nu werkelijk dat als de mensen hun alcohol niet in nachtwinkels kunnen krijgen dat ze er niet meer aan gaan geraken? Hoogstens een week ga je daarvan effect hebben en zelf daar heb ik al serieuze twijfels bij.

En als men hiermee alcoholisme wilt aanpakken dan lach ik mij al helemaal een breuk. Die mannen drinken zelf parfumfleskes als ge hun drank afpakt, wat gaan die hun da aantrekken dat ze het niet in de nachtwinkel zouden krijgen.

Ik vind dat Nachtwinkels wel degelijk een probleem vormen,veel jongeren halen daar eerst een paar flessen/bakken uit om zich kreupel te zuipen en dan naar het stad te trekken voor te "feesten".(komt goeiekoper uit ipv altijd in de horeca iets te bestellen)
Vaak gaan ze dan ook met hun drank naar een pleintje,bank,openbare plek om zich lam te zuipen en dat gaat wel vaak gepaard met overlast.Die maatregel gaat het alcoholisme zeker niet drastisch verminderen maar er zal iets meer sociale controle ontstaan en eerlijkere concurrentie t.o.v. de horeca.
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op vr 18 mei 2012 1:39 pm

Spid3Y schreef:
elberto schreef:
Mijn mening:

Ik vind dat Nachtwinkels wel degelijk een probleem vormen,veel jongeren halen daar eerst een paar flessen/bakken uit om zich kreupel te zuipen en dan naar het stad te trekken voor te "feesten".(komt goeiekoper uit ipv altijd in de horeca iets te bestellen)
Vaak gaan ze dan ook met hun drank naar een pleintje,bank,openbare plek om zich lam te zuipen en dat gaat wel vaak gepaard met overlast.Die maatregel gaat het alcoholisme zeker niet drastisch verminderen maar er zal iets meer sociale controle ontstaan en eerlijkere concurrentie t.o.v. de horeca.

Mijn ervaring is juist het omgekeerde. Drank om in te drinken koop je gewoon in de winkel (want indrinken gebeurt in de vooravond, niet 's nachts). Als je iets haalt in de nachtwinkel is het meestal omdat je al van op café komt en je nog ergens wil afterparty'en. En dat, net als dat 'indrinken', gebeurt gewoon op iemands kot.
't Zijn maar de echte dronkaards die overlast zullen veroorzaken door op straat te blijven drinken. En die mensen vinden hun drank sowieso wel. Dus ik zou het jammer vinden als nachtwinkels geen alcohol niet meer zouden mogen verkopen. Overlast wordt maar veroorzaakt door de kleine minderheid en die heeft geen nachtwinkel nodig om zijn overlast te veroorzaken.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 18 mei 2012 1:48 pm

Ik kom zelf ook amper in nachtwinkels omdat die inderdaad schandalig duur zijn. Een bak bier kost daar bijna 20 euro, en voor de prijs van een diepvriespizza kan je er bijna eentje laten leveren. Maar ik zie ook geen probleem met nachtwinkels. Alsof daar zoveel meer overlast van komt in vergelijking met de horeca.

Alleen op de Gentse Feesten vind ik een probleem, omdat die de vruchten dragen van de Gentse Feesten maar tegelijkertijd de feesten financieel onderuit halen.

Als mensen toch quasi enkel naar de nachtwinkel gaan voor sigaretten en drank dan vind ik het qua prijs enorm meevallen. Meevallen zeg ik als je het met de huidige prijzen in de horeca vergelijkt. Ik ga wekelijks uit in Gent en de prijzen voor een pintje zijn zodanig hard gestegen dat je op den duur niks anders kan doen dan je drank ergens anders te halen. 2.5€ voor een pintje vind ik er zwaar over, dan ga ik liever naar de nachtwinkel.

Er is ook een reden waarom nachtwinkels duurder zijn dan gewone winkels: zij verschaffen een dienst dien iemand anders verschaft: nachtwerk. Als je een ander werk zou uitvoeren en je doet aan nachtwerk dan krijg je daar ook meer voor betaald, simpel. Dat het meer kost in een nachtwinkel is maar niet meer dan logisch.

Op de Genste Feesten een probleem: niet echt. Ze mogen na 01u00 geen drank meer verkopen aan feestgangers. Denk je werkelijk dat de Genste horeca daar zo onder te lijden heeft? Ik heb vrienden die werken in Het Spijker, de White Cat, The video, de onvrije schipper en De Charla, en ik verzeker u: de horeca moet niks inboeten aan inkomsten. De Flashmarkt staat nog elk jaar stampend vol en nog steeds wordt er gigantisch veel afgezopen...

Ach het woord overlast is eindelijk gevallen. Is dat te wijten aan de nachtwinkels? Ik denk het niet. Ga eens naar de Overpoort, waar de flikken dagelijks moeten uitrukken. Denk je dat dat is omwille van de nachtwinkels? Zulke gastjes die overlast veroorzaken doen dat omdat ze zo zijn, dat heeft niks te maken met de herkomst van de alcohol.

Velen gaan naar de nachtwinkel en kopen een fles, om dat bij iemand op zijn/haar kot te gaan drinken. De tijden van "een fles kopen, ons lam zuipen op een bankske" zijn allang verleden tijd. Er is meer last door die marginalen in de Overpoort dan door mensen die alcohol kopen in nachtwinkels.

en wat je zegt over eerlijke concurrentie tov de horeca: hoeveel nachtwinkeleigenaars heb jij al zien rijden met grote bakken? Ik werkte vroeger als vakantiejob in de Colruyt, dé winkel bij uitstek waar eigenaars van nachtwinkels hun inkopen komen doen. Ik had dagelijks meerdere van die eigenaars aan de kassa, en op den duur leer je die ook kennen. Die reden allemaal met kleine busjes, vaak oud en versleten. Hoeveel nachtwinkels hebben een deftig interieur?

Quasi geen: meestal is het een verlengde van hun kleine woonst.

Terwijl de eigenaars van horecazaken zoals de decadance, de vagant, pint final, Het Spijker, The Video, de 69, de Charla, de Culture Club, het waterhuis aan de bierkant, de kinky star en zoveel anderen met BMW's en andere dikke bakken rijden, levend e eigenaars van nachtwinkels vaak in slechte omstandigheden.

Doe je ogen eens open!
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 18 mei 2012 1:58 pm

Waar betaal jij 2,5 voor een pintje? :P In de overpoort is de normale prijs 2 euro. Je hebt wel wat uitzonderingen als je in de zijstraatjes gaat (Molotov, Yucca) of bepaalde café's (Canard Bizar)

Keyser_Soze schreef:Denk je werkelijk dat de Genste horeca daar zo onder te lijden heeft?

Niet zozeer de horeca, wel de Gentse Feesten zelf. De optredens en de infrastructuur worden grotendeels betaald met het geld die op de pleinen worden verkocht aan de standjes. De café's moeten een redelijke hoge vergoeding betalen als ze een terras willen plaatsen tijdens de Gentse feesten, maar de nachtwinkels niet. Maar goed, er zijn inderdaad de voorbije jaren al regels voor bijgekomen.

Ik heb ook niks tegen nachtwinkels, zoals ik al zei. Vind ze gewoon heel erg duur, waardoor ik er weinig ga... Eigenlijk enkel wanneer de drank op is op een kotfeestje ofzo :)
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 18 mei 2012 2:08 pm

Mayo schreef:Waar betaal jij 2,5 voor een pintje? :P In de overpoort is de normale prijs 2 euro. Je hebt wel wat uitzonderingen als je in de zijstraatjes gaat (Molotov, Yucca) of bepaalde café's (Canard Bizar)

Keyser_Soze schreef:Denk je werkelijk dat de Genste horeca daar zo onder te lijden heeft?

Niet zozeer de horeca, wel de Gentse Feesten zelf. De optredens en de infrastructuur worden grotendeels betaald met het geld die op de pleinen worden verkocht aan de standjes. De café's moeten een redelijke hoge vergoeding betalen als ze een terras willen plaatsen tijdens de Gentse feesten, maar de nachtwinkels niet. Maar goed, er zijn inderdaad de voorbije jaren al regels voor bijgekomen.

Ik heb ook niks tegen nachtwinkels, zoals ik al zei. Vind ze gewoon heel erg duur, waardoor ik er weinig ga... Eigenlijk enkel wanneer de drank op is op een kotfeestje ofzo :)

Je betaald overal meer dan 2€ voor een pintje, en als je je niet wilt laten onderdompelen in de marginaliteit van de Overpoort dan betaal je al snel 2.3-2.5 €.

De Genste Feesten zelf lijden daar ook niet onder. Mijn nonkel is eigenaar van de Maes kramen op de Korenmarkt en er zijn nachten waar hij meer dan 30.000 € verdiend. Elk kraampje betaald standgeld, dat is al altijd zo geweest. De nachtwinkels mochten vroeger hele nachten verkopen en toen draaiden de Genste Feesten nog altijd even goed.

Het feit dat ze minder geld hebben komt doordat de crisis, ook veel meer sponsors afhaken. dat heeft niks te maken met de nachtwinkels en hun omzet in vergelijking met die van de horeca want ALLE standjes betalen evenveel geld als andere jaren, ongeacht hun omzet.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Spid3Y op vr 18 mei 2012 2:42 pm

Keyser_Soze schreef:
Ach het woord overlast is eindelijk gevallen. Is dat te wijten aan de nachtwinkels? Ik denk het niet. Ga eens naar de Overpoort, waar de flikken dagelijks moeten uitrukken. Denk je dat dat is omwille van de nachtwinkels? Zulke gastjes die overlast veroorzaken doen dat omdat ze zo zijn, dat heeft niks te maken met de herkomst van de alcohol.

Velen gaan naar de nachtwinkel en kopen een fles, om dat bij iemand op zijn/haar kot te gaan drinken. De tijden van "een fles kopen, ons lam zuipen op een bankske" zijn allang verleden tijd. Er is meer last door die marginalen in de Overpoort dan door mensen die alcohol kopen in nachtwinkels.

en wat je zegt over eerlijke concurrentie tov de horeca: hoeveel nachtwinkeleigenaars heb jij al zien rijden met grote bakken? Ik werkte vroeger als vakantiejob in de Colruyt, dé winkel bij uitstek waar eigenaars van nachtwinkels hun inkopen komen doen. Ik had dagelijks meerdere van die eigenaars aan de kassa, en op den duur leer je die ook kennen. Die reden allemaal met kleine busjes, vaak oud en versleten. Hoeveel nachtwinkels hebben een deftig interieur?

Quasi geen: meestal is het een verlengde van hun kleine woonst.

Terwijl de eigenaars van horecazaken zoals de decadance, de vagant, pint final, Het Spijker, The Video, de 69, de Charla, de Culture Club, het waterhuis aan de bierkant, de kinky star en zoveel anderen met BMW's en andere dikke bakken rijden, levend e eigenaars van nachtwinkels vaak in slechte omstandigheden.

Doe je ogen eens open!

Tuurlijk ligt dat aan de personen zelf en niet aan de nachtwinkel maar nachtwinkels zijn wel zeer toegankelijk/drempelverlagend voor jongeren t.o.v. café's om alcohol/sterke drank te gaan kopen.
Over die pleintjes,banken etc... spreek ik uit eigen ondervinding maar dat gaat dan wel al over een periode van 6jaar terug toen ik nog weg ging in Leuven. :oops:

Of dat die eigenaars met 'dikke bakken' rondrijden heeft imo weinig betrekking tot wat betreft de eerlijke concurrentie.
De nachtwinkels (in Leuven) hadden zich vooral overvloedig gevestigd in de uitgangsbuurt en drank goedkoper aangeboden dan de plaatselijke horeca.Als je die drank dan nog eens verkoopt aan minderjarige (wat gebeurd) dan noem ik dat zeker en vast oneerlijke concurrentie.
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 18 mei 2012 2:55 pm

Of dat die eigenaars met 'dikke bakken' rondrijden heeft imo weinig betrekking tot wat betreft de eerlijke concurrentie.
De nachtwinkels (in Leuven) hadden zich vooral overvloedig gevestigd in de uitgangsbuurt en drank goedkoper aangeboden dan de plaatselijke horeca.Als je die drank dan nog eens verkoopt aan minderjarige (wat gebeurd) dan noem ik dat zeker en vast oneerlijke concurrentie.

De concurrentie is meer dan eerlijk. Denk je dat ze in de cafés en dergelijke geen drank verkopen aan minderjarigen?

De concurrentie gaat volledig volgens "het vrije markt principe". En het maakt wel degelijk uit dat de uitbaters van die cafés rijk zijn en die nachtwinkeleigenaars niet, dat toont aan dat ze de horeca niet wegconcurreren én er helemaal niet rijk van worden. In de meeste gevallen is het zelfs meer "overleven" dan leven.

Zonder die nachtwinkels heeft de horeca een monopolie inzake drank in het uitgaansleven. En mensen zitten hier te zagen over dat het 20€ kost voor een bak bier (waarvan je nog geld terugkrijgt) maar aan de andere kant: in een bak zitten 24 flesjes= 20 euro.

Koop eens 24 pintjes op café, met en prijs die schommelt tussen 2 en 2.5€ per pintje...

Die heisa is dus voor niks nodig. De nachtwinkels zijn géén bedreiging, niet voor de horeca, niet voor de Gentse feesten. Ze bieden de studenten (en anderen) een mooi alternatief voor de dure drank in de cafés én ze zijn geen oorzaak van overlast, dus waarom dan nog zeggend at het oneerlijke concurrentie is?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 18 mei 2012 3:13 pm

Keyser, waar kan ik precies op u stemmen? Je bent zo alwetend! Jij moet mij vertegenwoordigen!
Afbeelding

Berichtdoor Soul op vr 18 mei 2012 3:20 pm

Mayo schreef:Keyser, waar kan ik precies op u stemmen? Je bent zo alwetend! Jij moet mij vertegenwoordigen!

Zo naïef Mayo...

Geen wonder dat je NVA stemt :mrgreen:
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 18 mei 2012 3:26 pm

Mayo schreef:Keyser, waar kan ik precies op u stemmen? Je bent zo alwetend! Jij moet mij vertegenwoordigen!

Iemand zegt iets en ik reageer daarop, simpel. Ik lees dagelijks 4 verschillende kranten, ben actief op verschillende fora, ga vaak naar lezingen en debatten. Op die manier kom je wel wat te weten. Je hoeft niet zo smalend te doen over iemands parate kennis...
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op vr 18 mei 2012 8:36 pm

Crisisoverleg bij Open VLD Antwerpen

Crisisoverleg bij Open VLD Antwerpen

ANTWERPEN - Open VLD Antwerpen houdt vanavond noodoverleg rond de lijstvorming. Er zit blijkbaar een haar in de boter.
Bij Open VLD zit de partijtop van de afdeling Antwerpen samen voor een crisisoverleg, zo meldt de VRT. Het nieuws werd ons bevestigd.

Blijkbaar is er onenigheid rond de lijstvorming. Zo zou schepen Luc Bungeneers de tweede plaats eisen op de lijst, na federaal minister Annemie Turtelboom. Turtelboom is speciaal voor de gemeenteraadsverkiezingen naar Antwerpen verhuisd.

Zij zou een tweede plaats voor Bungeneers niet zien zitten en liever jongere kandidaten en ook allochtone kandidaten hoog op de lijst zetten. Maar dat stuit dan weer op verzet van de echte Antwerpenaren binnen Open VLD. Zij zien Turtelboom toch een beetje als iemand die hen is opgedrongen door 'Brussel'.

Turtelboom zou beseffen dat de verkiezingen in oktober wellicht niet de meest roemrijke uit de geschiedenis van Open VLD gaan worden en ze zou vooral mikken, met een jonge ploeg, op de verkiezingen van 2014 en 2018.

Volgens de VRT wil Turtelboom op de vergadering vanavond een soort volmacht krijgen om de lijst te vormen en nieuwe mensen aan te trekken.

Open VLD haalde bij een kleine peiling van Het laatste Nieuws eerder deze maand 5,5 procent in Antwerpen. Dat zou betekenen dat de partij op 2 zetels strandt. In Antwerpen telt de gemeenteraad 55 zetels.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... gn=seeding

Een partij die vecht voor haar voortbestaan is voor haar tegenstanders toch wel vrij amusant te noemen. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Als Turtelboom die volmacht ook echt krijgt dan is dat toch teken dat ze bij de VLD (de Antwerpse afdeling in dit geval, maar eigenlijk ook in het algemeen) echt wanhopig aan het worden zijn.

In other news:

Al wekenlang zijn epigonen uit de traditionele partijen bezig met pogingen te bewijzen dat ze nog steeds een verhaal hebben. De twee partijen die het meeste naar hun hoofd geslingerd krijgen dat ze geen verhaal meer hebben en electoraal erg onder druk staan slaan wild om zich heen. Ik heb het hier natuurlijk over Open VLD en CD&V. In verschillende mediaoptredens probeerden zij hun programma te promoten, maar vooral het verhaal van hun grote tegenstander (de baarlijke duivel die in vervolgen tijden MOEST in de regering zitten) de N-VA af te breken.

Good old fashioned, zoals we het gewoon zijn, N-VA-bashing. Met z'n allen tegen de N-VA, dat men nog steeds niet doorheeft dat die strategie net de N-VA slapend rijk maakt is mijn een raadsel en doet mij twijfelen aan de cognitieve vermogens van bepaalde partijvoorzitters.

Nu vindt De Standaard het nodig om al die zaken nog een keer in de krant te zetten. Nogmaals krijgen de 3 centrum partijen een forum aangeboden om zoveel mogelijk af te geven op de N-VA. Willockx van de SP.a beschouwt "kritiek uiten op de N-VA zelfs als de tweede motor van het socialistisch schip".

Met die woorden bewijst Willockx voor mij dat zijn partij nog niet een schaduw is van wat ze vroeger was. Als de 'tweede motor' van uw partij louter het afgeven van een andere partij is, dan is het ver gekomen.

Maar goed, men doet maar. Ik stel voor dat er voor de verkiezingen nog een paar oude rotten op TV en in de krant komen zeggen om zeker niet op de N-VA te stemmen. Dat heeft toch altijd al goed gewerkt de laatste jaren. Eyskens, Martens, Dehaene, Verhofstadt en we vinden er nog wel een paar. Ik hoop wel dat de eerste twee niet te ver aan het demeteren zijn, dat de derde niet nog altijd bezig is zijn geld te tellen en de vierde niet nog steeds in zijn ivoren toren op zijn berg in Frankrijk zit.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 21 mei 2012 1:13 pm

Pol Van Den Driessche wordt campagneleider N-VA

De zoveelste blunder van de N-VA... Hoe triest is dit.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op ma 21 mei 2012 2:10 pm

Keyser_Soze schreef:

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Of zijn we vergeten dat Di Rupo ooit werd beschuldigd van pedofilie? :roll:
Afbeelding

Berichtdoor PietVerkest op ma 21 mei 2012 2:36 pm

Was hij een maand geleden niet gestopt met politiek door die hetze?
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op ma 21 mei 2012 3:16 pm

Gestopt met politiek voor de schermen, maar hij bleef sowieso media adviseur van de partij.
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 21 mei 2012 3:20 pm

Mayo schreef:
Keyser_Soze schreef:

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Of zijn we vergeten dat Di Rupo ooit werd beschuldigd van pedofilie? :roll:

Di Rupo werd beschuldigd van pedofilie, is een onderzoek naar gedaan en bleek te gaan om laster en eerroof. Di Rupo heeft vanwege zijn aanklacht nooit een stap opzij gezet. Hierbij ging het om de aanklacht van 1 persoon tegen Di Rupo.

Pol Van Den Driessche heeft zijn streven naar het burgemeesterschap in Brugge opgegeven en zich geëxcuseerd voor het leed dat hij de talloze vrouwen heft aangedaan en gezegd dat "hij het zo niet bedoelde".

Als humo met getuigenissen komt, week na week en die worden niet weerlegd, dan is dat zo goed als zeggen: ja ik heb het gedaan.

Als N-VA geef je op zo'n manier echt geen goed signaal naar de kiezers, vooral niet naar de vrouwelijke kiezers: iemand die zoveel vrouwen heeft lastiggevallen en er blijkbaar geen enkel respect voor heft, toch campagneleider maken is zoveel als die vrouwen uitlachen in hun gezicht.

Ze doen alles om hu imago op te krikken maar de laatste tijd zijn ze zwaar aan het afgaan: Bracke, Van Den Driessche... Zielig.

Dus kom niet zeveren, zelfs binnen de N-VA weten ze wat voor iemand hij is, zelfs beaamt door BDW himself, daarom dat hij nu op de achtergrond zal opereren binnen de partij.

Dank u, maar zoals je zelf insinueert: die 15-tal vrouwen zullen wel allemaal liegen + de honderden die wisten van zijn gedragingen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 21 mei 2012 4:55 pm

Zoals reeds gezegd: de N-VA staat en valt met BDW, zonder hem zijn ze niks en blijkbaar zien die van Asse dat ook in en wordt het concept BDW nog wat verder uitgeperst. ;)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120521_162
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor PietVerkest op ma 21 mei 2012 6:30 pm

eenmanspartij? :-=
Afbeelding

Ah hierboven is er mij een voor geweest.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op ma 21 mei 2012 11:09 pm

Langs de ene kant bestaat slechte reclame niet en hiermee halen ze de nationale media, wat niet veel lokale campagnes ooit bereiken.

Langs de andere kant vind ik het geen slimme zet. De partij is zich net aan het losrukken van het imago van een éénmanspartij te zijn en dan komt N-VA Asse met zoiets, da's er toch om vragen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 21 mei 2012 11:43 pm

elberto schreef:Langs de ene kant bestaat slechte reclame niet en hiermee halen ze de nationale media, wat niet veel lokale campagnes ooit bereiken.

Langs de andere kant vind ik het geen slimme zet. De partij is zich net aan het losrukken van het imago van een éénmanspartij te zijn en dan komt N-VA Asse met zoiets, da's er toch om vragen.

Dat Reclame, reclame is weet iedereen, maar meestal geldt dit niet voor de politiek, enkel voor mensen die en merk te verkopen hebben, en als partij die af wilt van haar BDW imago is dit wel een erg domme zet.

Met Pol Van Den Driesschie in het nieuws komen is géén reclame, hem daarna behouden als campagneleider is géén reclame, Bracke in Gent voor burgemeester laten gaan is géén reclame (hem binnenhalen was sowieso geen reclame), dat n-VA hetzelfde slogan én logo hanteert als het VB is géén reclame...

Geen idee wat die mannen daar aan het doen zijn mar ze snijden enkel in hun eigen vel.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 22 mei 2012 7:40 am

Keyser_Soze schreef:
elberto schreef:Langs de ene kant bestaat slechte reclame niet en hiermee halen ze de nationale media, wat niet veel lokale campagnes ooit bereiken.

Dat Reclame, reclame is weet iedereen, maar meestal geldt dit niet voor de politiek, enkel voor mensen die en merk te verkopen hebben, en als partij die af wilt van haar BDW imago is dit wel een erg domme zet.

Met Pol Van Den Driesschie in het nieuws komen is géén reclame, hem daarna behouden als campagneleider is géén reclame, Bracke in Gent voor burgemeester laten gaan is géén reclame (hem binnenhalen was sowieso geen reclame), dat n-VA hetzelfde slogan én logo hanteert als het VB is géén reclame...

Geen idee wat die mannen daar aan het doen zijn mar ze snijden enkel in hun eigen vel.

Kom kom, Bracke binnenhalen, was misschien in jouw ogen geen reclame maar in de ogen van vele anderen wel. Iemand die jaren lang de nationale politiek van op de eerste rij heeft meegemaakt en geanalyseerd en dan voor uw partij kiest, da's sowieso reclame of je dat nu wilt of niet.

Dat Bracke na zijn toetreding al een paar minder geweldige zetten heeft gedaan zal ik evenwel niet ontkennen en het feit dat hij voor burgemeester gaat in Gent is zo onrealistisch als maar zijn kan. Maar toch, ik vind het een brug te ver om Bracke over de hele lijn af te schrijven.

PVDD is inderdaad een ander paar mouwen. Daarmee in het nieuws komen is niet bepaald reclame te noemen maar daar had ik het ook niet over.

Ik erger me wel dood aan het feit dat iedereen, bij zedenzaken, meteen schuldig roept alvorens er zelfs nog maar een onderzoek is ingesteld. Sorry, maar dat is degoutant. Of het nu PVDD is of mijnen buurman, het kan me niet schelen, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Bij PVDD is het echter nog moeilijk aan te nemen dat het niet waar is. Toch vind ik dat er overdreven wordt. Die 2 vrouwen in Reyers Laat gezien? Ik schaamde mij in de plaats van één van die twee vrouwen. Die kwam daar gewoon vertellen dat hij haar gekust had. OH MIJN GOD GEKUST OF WAT NAGEL HEM AAN HET KRUIS!

Dat ge dat niet doet bij collega's dat staat buiten kijf en ik keur zulk gedrag ten stelligste af maar hoe sommigen reageren vind ik er echt wel over hoor. Die man heeft nooit iemand verkracht he! Sommigen hebben het over "die vrouwen slepen dat de rest van hun leven mee", kom niet zeveren he. Dat ge daar een paar dagen niet goed van zijt en dat daar compensatie voor behoort te komen dat vind ik ook, maar "uw hele leven meeslepen" Jezus Christus zeg.

Ik herhaal, die man heeft niemand verkracht he. We kunnen met dezelfde redenering Balthazar Boma aan het kruis nagelen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 22 mei 2012 9:38 am

Keyser_Soze schreef:Geen idee wat die mannen daar aan het doen zijn mar ze snijden enkel in hun eigen vel.

De peilingen vertellen toch wel wat anders.
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op di 22 mei 2012 10:24 am

Kom kom, Bracke binnenhalen, was misschien in jouw ogen geen reclame maar in de ogen van vele anderen wel. Iemand die jaren lang de nationale politiek van op de eerste rij heeft meegemaakt en geanalyseerd en dan voor uw partij kiest, da's sowieso reclame of je dat nu wilt of niet.

Hoe is dat reclame? Een Journalist die steeds heeft meegezeuld met de socialisten binnenhalen, op een moment waarop zijn contract bij de vrt niet meer verlengd ging worden én dat de N-VA zeteltjes genoeg had om in te vullen. Opportunist pur sang is Bracke. Maarja hij is bekend, en er zijn nu eenmaal mensen die stemmen op gezichten ipv inhoud.

En wat die peilingen betreft: peilingen zijn peilingen en de laatste dateert van maanden geleden. Gelukig zijn er ook nog domme, blinde mensen, want iedereen met een beetje verstand kan duidelijk zien dat het discours van de N-VA de laatste tijd enorm bergaf aan het gaan is.

En wat PVDD betreft: hij heeft het zelf toegegeven maar geminimaliseerd, waarmee hij duidelijk niks ontkent. Ey serieus gasten, mss moet het voetvolk van de N-VA haar stem eens laten horen want ze zijn een keiharde karikatuur aan het worden van alles waar ze ooit voor stonden.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 22 mei 2012 10:48 am

Keyser_Soze schreef:

Hoe is dat reclame? Een Journalist die steeds heeft meegezeuld met de socialisten binnenhalen, op een moment waarop zijn contract bij de vrt niet meer verlengd ging worden én dat de N-VA zeteltjes genoeg had om in te vullen. Opportunist pur sang is Bracke. Maarja hij is bekend, en er zijn nu eenmaal mensen die stemmen op gezichten ipv inhoud.

Je maakt de fout door het concept 'reclame' teveel vanuit je eigen standpunt te zien. Het gaat hier niet om een deftige inzicht in de figuur Bracke maar om hoe het nieuws van hij die naar de N-VA stapt is overgekomen.
Een diepere analyse van de figuur Bracke is waardeloos vanuit dat opzicht, het enige wat telt is de manier waarop het gepercipieerd wordt door de goegemeente en het moment waarop Bracke daarmee naar buiten kwam is dat wel degelijk goed onthaald geweest (niet dat er geen kritiek te horen was maar ik heb het over de algemene tendens). Daarmee praat ik de rest niet goed en ik zeg zeker niet dat Bracke bij iedereen goed ligt. Maar het gaat mij hier om die eerste periode na zijn toetreding.

Het was trouwens al langer bekend dat Bracke uit een Vlaamsgezind nest kwam. Mijn pa zei zelfs ooit dat hij Bracke ervan verdacht stiekem een Vlaams Belanger te zijn, omdat hij in sommige interviews op een journalistiek vreemde wijze omging met De Winter en andere VB-kopstukken.

Nog één ding over PVDD: ik zeg dan ook nergens dat hij het niet gedaan zou hebben. Ik heb alleen mijn sterke twijfels over het feit dat er ooit eens iets écht misdadigs is gebeurd. Voor mij is dat echt een Balthazar Boma, een seksmaniak mss, maar een misdadiger, neen.
Het feit dat er na al die tijd nog altijd geen klacht tegen hem is ingediend (buiten die ene zinloze waarvan de feiten al lang verjaard zijn, nog zo'n rechtsprincipe dat we maar al te graag zouden weggooien als het om zedenzaken gaat precies) is daar voor mij tekenend voor.

Ook het feit dat er een groep vrouwen een oproep hebben gedaan dat ze lang met hem hebben samengewerkt en nooit zelfs nog maar het gevoel gehad dat hij zo iemand zou zijn sterkt mij in de overtuiging dat het hier niet om een misdadiger gaat, wat zijn vermeende daden uiteraard niet goedpraat.

Maar de N-VA heeft ook chance gehad door het optreden van die ex-vriend in Reyers Laat. Dat die man zijn vriend zo publiek liet vallen zonder zelfs nog maar contact te hebben gehad met zijn vriend is bij velen in het verkeerde keelgat geschoten en zo kon VDD toch nog op enig. medelijden rekenen.

Over de peilingen, de laatste gemeentelijke peiling is nog maar enkele weken geleden hoor. Verder erger ik mij enorm aan het feit dat vele tegenstanders van de N-VA direct beginnen roepen dat Vlaanderen vol idioten zit omdat ze niet op de door hen geprefereerde partijen stemmen. Hoog in de ivoren toren zitten de N-VA bashers, waarin zij medelijden hebben met het gepeupel, gelukkig dat zij toch zoveel beter en slimmer en intellectueler en bla en bla en bla zijn.

Het volk bestaat altijd voor een groot deel uit idioten en ze worden niet speciaal slimmer of dommer omdat een meerderheid onder hen toevallig op een bepaalde partij begint te stemmen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

VorigeVolgende

Keer terug naar In het nieuws