register Paswoord vergeten?

Rookverbod op café

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Stoort roken op café je?

Ja
6
32%
Nee
7
37%
Nee, als er een luchtverversingssysteem is
6
32%

Totaal aantal stemmen : 19

Rookverbod op café

Berichtdoor r0o op wo 30 mei 2012 7:49 pm

Dag iedereen.

Ik zag net in Terzake (toevallig laten staan na de Tennismatch). Dat 19% van de cafés het rookverbod negeert.
Het verbaast me eerlijk gezegd niets, maar wat zijn jullie meningen hierover?

Bij ons in Roeselare merk je niet zoveel van de afname van cafégangers, maar ik zit dan ook meestal in het centrum. Ik weet wel in Roeselare dat veel kleinere cafés toch toelaten om te roken, het café waar mijn vriendin en ik soms gaan biljarten laat het oa. toe.

De vraag:
Als niet-roker: Zou jij het laten om een café binnen te gaan als je weet dat er gerookt mag worden?
Als roker: Zou jij het laten om een café binnen te gaan als je weet dat er NIET gerookt mag worden?

Mijn mening:

Ik zelf heb er niets op tegen dat er gerookt wordt, al zou ik graag hebben dat cafés een afzuigsysteem/luchtverversingssysteem gebruiken om toch nog wat frisse lucht binnen te krijgen zodat het geen dikke mist van rook is. Zodat je het einde van het café kan zien. M'n beide ouders roken dus misschien dat het mij daarom niet zo stoort, misschien is het ook goed om dit te vermelden.

Mochten jullie spellingsfouten/werkwoordsfouten vinden gelieve dit te melden. Ik ben niet zo'n grammaticaal wonder :).
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Re: Rookverbod op café

Berichtdoor the-skullkid op wo 30 mei 2012 7:53 pm

Ikzelf rook niet, mijn ouders ook niet. Op een café waar geen eten geserveerd wordt, dus een café met een toog, biljarttafel/kickertafel, maakt het mij geen zier uit. Het hoort gewoon bij het 'bruine' café dat nu verloren gaat.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor r0o op wo 30 mei 2012 7:56 pm

the-skullkid schreef:Ikzelf rook niet, mijn ouders ook niet. Op een café waar geen eten geserveerd wordt, dus een café met een toog, biljarttafel/kickertafel, maakt het mij geen zier uit. Het hoort gewoon bij het 'bruine' café dat nu verloren gaat.

Inderdaad, een café waar eten geserveerd wordt (en dan bedoel ik geen croque of portie kaas/salami). Daar vind ik roken eerder ongepast. Van zodra je de keuze hebt om spaghetti, lasagne enzo te eten (iets die je niet in 5min binnenspeelt) zou er een rookverbod moeten zijn, maar er is ook een oplossing volgens mij. Rookvrije uurtjes bv, je geeft de klant de optie om bijvoorbeeld 's middags/'s avonds te eten in een rookvrij café. Komt hij buiten het uur kan hij roken zoveel hij wil.
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor -Bubbels- op wo 30 mei 2012 8:05 pm

Mijn vriend en ik roken allebei niet.
Echt storen doet sigarettenrook mij niet op café, zolang er inderdaad een afzuigsysteem is en ik er niet hoef te eten. U eetlust kan echt wel kan verbrod worden door sigaretten vind ik persoonlijk. Enige waar ik last van heb als ik lang in een "rookcafé" zit zijn prikkende ogen (misschien ligt dat aan het feit dat ik lenzen draag?) en uiteraard de sigaretten geur in mijn kleren en haar. Maja, dan neemt ge een douche en hangt ge u kleren buiten/smijt ge u kleren in de wasmachine. Problem solved...

Mijn ouders, zus en haar man zijn allemaal al 5-10 jaar gestopt met roken, wat ik enkel toejuich. Mijn schoonmoeder rookt wel, maar daarvoor laten wij niet om daar op bezoek te gaan... We vragen haar wel om niet binnen te roken bij ons thuis, daar moet ik echt niet van weten. We hebben een terras waar ze terecht kan als ze een sigaret wil opsteken.
The Day I Found True Love, Was The Day I First Met You... 06-11-2003

Afbeelding
-Bubbels- (oude nickname: Bubbels**)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 30 mei 2012 8:06 pm

ik ben een roker, en ik zit ook vaak op café, de grotere café's (waar ze niet enkel teren op dezelfde mensen die der dag in dag uit zitten) respecteren het verbod zeer hard. Als roker vind het niet zo erg, meestal ga ik met mijn copains effe buiten staan en komen de niet-rokers die mee zijn ook naar buiten.

In de kleinere café's waar iedereen iedereen kent zijn de regels wa losser. Overdag worden die wel gerespecteerd, ma eens na 9 uur gaat de deur gewoon dicht (niet op slot) en komen de asbakken naar boven. Natuurlijk rookt het grote merendeel van het volk daar wel, maar de niet rokers die erbij zijn bollen het dan ook ni af :p

ik heb tegen het rookverbod niet veel, effe buiten staan daar zal ik niet van doodgaan. Verliezen café's cliënteel? in mijn ogen niet echt, ik zie in de café's nog altijd evenveel volk eigenlijk :p

afzuigsysteem; ja en nee, de cafékes waar ik zit en er 's avonds gerookt wordt hangt er nooit ne walm rook (ook voor het verbod niet). Dat enkele café's der wel last van hebben is een feit, maar als roker vind ik het plezanter om in een beke walm te zitten dan die afgrijselijke rokerskotjes in sommige café's, daar is dan wel een afzuigsysteem maar dat trekt meestal op de ballen. Bij sommigen doen mijn ogen zelf pijn als ik daar langer dan een kwartier zit. das echt gewoon saf doen zo snel als ge kun en weer aan den toog gaan zitten, en da maakt het relaxe café gevoel voor mij kapot. Ik sta liever buiten dan in een rokerskot. (zelf als er een goed afzuigsysteem is, ik vind het hele idee van een rokerskot gewoon raar)

funny but true: in het klein kasteeltje in Dilbeek hebben ze altijd al een afzuig/ventilatiesysteem gehad, ook voor rookverbod. Toen da er kwam hebben ze achteraan een groot kot gebouwd maar hebben ze nooit hun systeem aangepast, waardoor alle rook uit het rokerskot eigenlijk door het systeem verspreid wordt int café :p als ze da ding afzetten is het echter in het kot niet meer leefbaar :p

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor sandertjen23 op wo 30 mei 2012 8:21 pm

Ik ben niet-roker en ik heb er totaal geen last van als er gerookt wordt in een café. Op restaurant is het natuurlijk iets anders. En ook waar je croque's e.d. kunt eten is het niet zo smakelijk. Ik vind ook dat als je in de gewone (bruine) café's zit dat roken erbij hoort. Dat is ook een deel van de gezelligheid. Toen ik nog op de middelbare school zat, ging ik zelfs 's middags nog mijn boterhammen opeten op café. En dat was nog voor het rookverbod. Dus zo erg vond ik dat allemaal niet.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op wo 30 mei 2012 8:24 pm

Pfftt, vroeger ging ik veel meer weg dan nu en daarmee heb ik er ook weinig last van maar die keren dat ik dan toch eens wegga dan vind ik het ambetant dat je niet mag roken. Op mijn werk kan ik zonder problemen meer dan 8u niet roken, maar tijdens het uitgaan, pint drinken, smaakt een sigaretje gewoon lekker, zeker wanneer je iets gedronken hebt, effe wil chillen (na het dansen) of de sfeer...

Maar gezien je eigenlijk nergens meer mag roken.. waar was de tijd dat ge nog mocht roken in de trein en nu op cafe's, restaurants... denk ik er de laatste weken, maanden echt aan om te stoppen met roken, maar het komt er niet van..

Ook denk ik dat het rookverbod meer agressie heeft veroorzaakt; men staat nu (dronken) buiten een sigaret te roken, en er moet maar één verkeerd kijken en de rest weet ge al...

Heb er trouwens meer en meer last van, veel hoesten enzo.. en ik ben nog maar 22 :shock: , rook nu al 8 jaar en ik zou maar max 10 jaar willen roken, liefst minder maar ik heb eigenlijk te veel stress ATM in me leven en ik zou nie weten wat anders gedaan.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op wo 30 mei 2012 8:28 pm

Ik ben blij met het rookverbod. Enorm vervelend als je in die rook moet gaan zitten. Vaak begon ik al te kuchen als ik gewoon binnen kwam. Dat is nu allemaal verleden tijd, en dat vind ik wel leuk.

Wat ik jammer vind, is dat als je nu met een groep op café gaat, er altijd 2-3 mensen zijn die om het half uur een kwartier naar buiten gaan om er eentje te roken. Dat is wel vervelend. Soms ben je als enige niet-roker in de groep, en dan is dat echt kut :mrgreen: Maar goed, bij het uitgaan is dat dan wel de perfecte methode om af en toe "oorpauzes" te nemen (buiten gaan staan zodat je oren kunnen bekomen van de luide muziek). En dan kun je ook eens gewoon een klapke doen.

Het heeft allemaal voor en nadelen, maar ik ben tegenwoordig voor het rookverbod.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor the-skullkid op wo 30 mei 2012 8:30 pm

eclipx schreef:Pfftt, vroeger ging ik veel meer weg dan nu en daarmee heb ik er ook weinig last van maar die keren dat ik dan toch eens wegga dan vind ik het ambetant dat je niet mag roken. Op mijn werk kan ik zonder problemen meer dan 8u niet roken, maar tijdens het uitgaan, pint drinken, smaakt een sigaretje gewoon lekker, zeker wanneer je iets gedronken hebt, effe wil chillen (na het dansen) of de sfeer...

Maar gezien je eigenlijk nergens meer mag roken.. waar was de tijd dat ge nog mocht roken in de trein en nu op cafe's, restaurants... denk ik er de laatste weken, maanden echt aan om te stoppen met roken, maar het komt er niet van..

Ook denk ik dat het rookverbod meer agressie heeft veroorzaakt; men staat nu (dronken) buiten een sigaret te roken, en er moet maar één verkeerd kijken en de rest weet ge al...

Heb er trouwens meer en meer last van, veel hoesten enzo.. en ik ben nog maar 22 :shock: , rook nu al 8 jaar en ik zou maar max 10 jaar willen roken, liefst minder maar ik heb eigenlijk te veel stress ATM in me leven en ik zou nie weten wat anders gedaan.

Of het nu binnen of buiten is, heb de verkeerde tegen en je hebt ruzie ;).

Ik blijf erbij dat niet kunnen stoppen met roken gewoon gebrek aan karakter is. So man up en stop er mee. Het heeft écht geen voordelen hoor. Hoeveel sigaretten/pakjes rook je per dag?
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 30 mei 2012 8:38 pm

the-skullkid schreef:
eclipx schreef:Pfftt, vroeger ging ik veel meer weg dan nu en daarmee heb ik er ook weinig last van maar die keren dat ik dan toch eens wegga dan vind ik het ambetant dat je niet mag roken. Op mijn werk kan ik zonder problemen meer dan 8u niet roken, maar tijdens het uitgaan, pint drinken, smaakt een sigaretje gewoon lekker, zeker wanneer je iets gedronken hebt, effe wil chillen (na het dansen) of de sfeer...

Of het nu binnen of buiten is, heb de verkeerde tegen en je hebt ruzie ;).

Ik blijf erbij dat niet kunnen stoppen met roken gewoon gebrek aan karakter is. So man up en stop er mee. Het heeft écht geen voordelen hoor. Hoeveel sigaretten/pakjes rook je per dag?

3 a 4 per dag, als ik uitga meer, op café minder omda ik vind dat het de smaak van mijn bier verkloot :p

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)

Berichtdoor r0o op wo 30 mei 2012 8:39 pm

Mayo schreef:Wat ik jammer vind, is dat als je nu met een groep op café gaat, er altijd 2-3 mensen zijn die om het half uur een kwartier naar buiten gaan om er eentje te roken. Dat is wel vervelend. Soms ben je als enige niet-roker in de groep, en dan is dat echt kut :mrgreen: Maar goed, bij het uitgaan is dat dan wel de perfecte methode om af en toe "oorpauzes" te nemen (buiten gaan staan zodat je oren kunnen bekomen van de luide muziek). En dan kun je ook eens gewoon een klapke doen.

Idd, da hebk ook soms voor. Dit weekend onlangs, met een paar maten weggegaan. Helft van de tijd zaten zij buiten en zat ik bij de vrouwen, die vrouwepraat moet ik nie zo hebben dus zet ik mij buiten gewoon erbij. :p
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op wo 30 mei 2012 8:47 pm

@fuuuu: sigaretten hoop ik? Dan valt het nog goed mee he :D
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Maverick00 op wo 30 mei 2012 9:30 pm

Is er niemand die iets tegen die vervangende geur heeft?
Sommige cafes waar er absoluut niet mag gerookt worden, stinken nu gewoon verschrikkelijk (vagant in de overpoort - dat is precies 1 toilet. ga daar sinds het rookverbod nooit meer..)
Of danscafes waar de helft stinkt naar zweet?
Dan heb ik toch liever dat er nog mag gerookt worden! :D
Maverick00
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op wo 30 mei 2012 9:35 pm

Maverick00 schreef:Is er niemand die iets tegen die vervangende geur heeft?
Sommige cafes waar er absoluut niet mag gerookt worden, stinken nu gewoon verschrikkelijk (vagant in de overpoort - dat is precies 1 toilet. ga daar sinds het rookverbod nooit meer..)
Of danscafes waar de helft stinkt naar zweet?
Dan heb ik toch liever dat er nog mag gerookt worden! :D

Kheb dat ook al gemerkt, zeker een café waar de wc niet afgesloten is met een deur.
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Keer terug naar In het nieuws