register Paswoord vergeten?

rellen in Molenbeek.

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

rellen in Molenbeek.

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op za 02 jun 2012 8:41 pm

Zoals de meesten onder jullie al weten zijn er hier donderdag in Molenbeek rellen geweest na de arrestatie van een moslima die een nikhab droeg (een hoofdoek met extra sluier voor het gezicht, valt ook onder het boerka-verbod).

voor zij die het nieuws nog niet hebben gehoord:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... iqab.dhtml
(bericht van donderdag)

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... k_betogers
(bericht van gisteren)

reactie van sharia4belgium:

persconferentie die ze later met slachtoffer gaven:

reactie van een soortgelijke organisatie als sharia4belgium maar dan in de UK:

:!: Vooraleer er hier wordt gebasht op de moslimgemeenschap; de reactie's van sharia4belgium en de brit zijn reacties van extremisten, niet de mening van de doorsnee moslim ;)

Milquet en het CGKR hebben al laten weten dat ze sharia4belgium eens dieper onder de loep gaan leggen:
(http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... ek_Milquet)

reactie van VSOA op afhandeling van de feiten door burgemeester:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binne ... eek_verbod

EXTRA NOTE: het boerka verbod is al meerdere malen aangeklaagd door mensenrechtenorganisaties, omdat de wet even discriminerend is voor de vrouwen als een man die zijn vrouw verplicht een te dragen (iets om bij na te denken voor je post)

ik post dit gewoon even allemaal om is te polsen naar reacties hier, mijn facbook wordt gebombardeerd door berichten van mensen die deze mensen liefst zo snel ogelijk buiten zouden trappen.
wat denken jullie?

(als je ze ook zo liefst mogelijk zo snel mogelijk buiten zou trappen, gelieve dit op een respectvolle manier mede te delen en geen haatdragende boodschappen te posten, je bent toegewezen op een eigen mening, maar respect mag er toch wel zijn)

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega

Re: rellen in Molenbeek.

Berichtdoor Mayo op za 02 jun 2012 8:47 pm

Buiten trappen is alvast niet mogelijk. De meerderheid van die vooral jonge extremisten zijn Belgisch staatsburger. Bovendien kunnen we als democratische rechtstaat die staat voor vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid, heel weinig doen.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Darkiee op za 02 jun 2012 9:10 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
:!: Vooraleer er hier wordt gebasht op de moslimgemeenschap; de reactie's van sharia4belgium en de brit zijn reacties van extremisten, niet de mening van de doorsnee moslim ;)

Wel, ik heb deze avond het nieuws gezien en in de reportage kwamen toch wel heel wat jongere en oudere moslims voor. (zowat de gemiddelde moslim leek mij)

Waar ik ook niet tegen kan is dat ze weer alles moeten overdrijven.. Zoals in het laatste filmpje gezegd wordt dat ze in elkaar geslagen wordt, hardhandig opgepakt wordt, ze haar kleren afrukken tot ze naakt is, enz.. Dit is overdrijven en daarbij zelf liegen. Ik ben er 100% zeker van dat dit zeker niet zo gebeurd is.. Ten slotte, als de Politie u vraagt om uw identiteit te bewijzen, en ge wilt dat niet doen, hebben ze toch het recht om u op te pakken?

Ten tweede, ik heb hier niet zolang geleden op FDL nog een debat gezien tussen Filip De Winter en Abu Imram van Sharia4Belgium.. Daaruit blijk mij opnieuw dat die Abu geen dommerik is.. Maar hij zou beter moeten weten.. Wat hij in begin allemaal verteld is allemaal weer lulkoek ..

En ja buiten of niet?

Dat valt allemaal te bezien.. Ge hebt er hier veel goeie tussen. Zoeken werk en/of werken, doen nie moeilijk, respecteren de regels en de anderen.
Maar ge hebt er dan ook weer veel die het tegenovergestelde zijn. Ik denk als ge u niet kunt aanpassen naar de regels van een land, vertrekt dan gewoon.
Ik denk dat als gij in een land als Marokko, of eender welk land met moslims aan de macht, dat als gij daar iets mispeutert, zal het geen licht strafke zijn zoals ge hier krijgt. En uw cel zal ook niet zo proper en onderhouden zijn zoals ge hier allemaal krijgt..
Afbeelding
Darkiee (oude nickname: sir dark)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor PietVerkest op za 02 jun 2012 9:22 pm

Sharia for Belgium had al lang verboden moeten worden.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op za 02 jun 2012 9:27 pm

Wel, ik heb deze avond het nieuws gezien en in de reportage kwamen toch wel heel wat jongere en oudere moslims voor. (zowat de gemiddelde moslim leek mij)

Het is niet omdat er moslims van alle leeftijden aanwezig waren dat dat de "gemiddelde" moslim is... Raar om je op leeftijd te baseren om dat uit te maken.

Enfin: wat het conflict zelf betreft: in België is het verboden om je gezicht in het openbaar helemaal te bedekken, ongeacht ras/leeftijd of religie. Die regeling komt voort uit de tijd van de bende van Nijvel, en is nog steeds van kracht vandaag.

Als de politie je doet stoppen en je vraagt om gezicht vrij te maken, je te identificeren en je weigert dan kan men dit hardhandig doen. De vrouw in kwestie heeft een politieagent een kopstoot gegeven en de agent hield er een gebroken neus en 2 kapotte tanden aan over. Pas na de kopstoot is de politie "bruut" te werk gegaan, en had daar imo alle reden toe.

Kan me niet schelen wat voor geloof je aanhangt, en hoe je je daarvoor moet kleden om dat geloof te kunnen belijden maar de wet staat nog steeds boven eender welke godsdienst, punt uit.

Bij de rellen in Molenbeek waren amper mensen uit Molenbeek zelf betrokken. De meeste herrieschoppers kwamen uit Antwerpen. Die zijn daar niet uit overtuiging, maar die zijn daar omdat ze zich laten ophitsen door gekken zoals Fouad Belkacem.

Uitspraak van Belkacem:

"Als jullie zoals alle ongelovigen in de hel willen belanden, dan is dat jullie probleem. Maar laat ons leven zoals wij dat willen."

"Wij hebben geen gram respect voor jullie, ongelovigen, en ook niet voor jullie manier van leven. Onze religie en onze levenswijze zijn superieur en die van jullie"

Volgens hem zouden wij respect moeten hebben voor zijn extreme overtuigingen, en dat terwijl hij letterlijk zegt geen greintje respect voor ons te hebben.

Hij werd onlangs veroordeeld tot 2 jaar cel waarvan 1 jaar effectief. Voor mijn part mogen ze die gast terugsturen naar Marokko, alwaar hij een veel minder plezierig gevangenisleven zal mogen ondergaan.

Ik vind dat er in België genoeg plaats en tolerantie bestaat voor verschillende culturen, maar mensen zoals die van Sharia4Belgium die als enig doel hebben het zaaien van haat, die horen niet thuis in deze maatschappij en mogen van mijn part onmiddellijk het land worden uitgezet. Zij misbruiken een democratie en haar vrijheid om hun intolerante haatboodschappen over te brengen. Dat is onaanvaardbaar.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op za 02 jun 2012 9:32 pm

Ik ben het met u eens dat zij niet de mainstream-mening van de moslimgemeenschap vertolken en dat een heel groot deel hier gewoon liefst rustig zou willen leven, zonder misdaad, zonder geweld.

Feit is wel dat er nooit echt krachtige reacties komen vanuit de moslimgemeenschap tegen dit soort praktijken en dat schept bij sommige 'autochtonen' het begrijpbare gevoel dat ze niet enkel niet afwijzen maar ook goedkeuren. Dat komt volgens mij vooral omwille van twee redenen.

Ten eerste is er geen orgaan in België dat de moslimgemeenschap deftig vertegenwoordigd. Het is zelf nog erger. Het enige vertegenwoordigingsorgaan dat wel georganiseerd is en vaak de media haalt (en dat is absoluut niet alleen de schuld van de media) is net Sharia4Belgium.

Ten tweede komt dit volgens mij ook omdat vele moslims schrik hebben tegen hun eigen leer en omgeving in te gaan door het innemen van een krachtig standpunt tegen dergelijke achterlijke uitspraken en praktijken.

Dé oplossing volgens mij is de afschaffing van het volledig spaakgelopen orgaan Moslimexecutieve en de oprichting van een vereniging voor Nederlandstalige moslims, met uiteraard ook een Franstalige variant. Deze moet dan de moed hebben zich steevast krachtig uit te spreken tegen dit soort figuren, uitspraken en praktijken.

Het afpakken van die nationaliteit is een heel delicate zaak als je het imago van een rechtstaat te zijn hoog in het vaandel draagt.

Sharia4Belgium zou allang opgedoekt en opgejaagd moeten zijn. Iedereen die nog maar iets met die beweging te maken heeft moet meteen worden opgepakt als het van mij zou afhangen. We gaan precies echt wachten tot er eens iets gebeurt, tot er eens iemand zich opblaast op de markt in Brussel. Het is heel spijtig he, maar er gaan doden moeten vallen eer men gaat inzien dat men met dergelijk extremisme geen soft beleid mag voeren ook al lijkt de groep vooral te bestaan uit een stelletje randfiguren, met een grote mond.
Democratie is iets heel moois, maar is volledig hol als ze zich niet kan verdedigen tegen haar vijanden.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op za 02 jun 2012 9:39 pm

Sharia4Belgium zou allang opgedoekt en opgejaagd moeten zijn. Iedereen die nog maar iets met die beweging te maken heeft moet meteen worden opgepakt als het van mij zou afhangen. We gaan precies echt wachten tot er eens iets gebeurt, tot er eens iemand zich opblaast op de markt in Brussel. Het is heel spijtig he, maar er gaan doden moeten vallen eer men gaat inzien dat men met dergelijk extremisme geen soft beleid mag voeren ook al lijkt de groep vooral te bestaan uit een stelletje randfiguren, met een grote mond.
Democratie is iets heel moois, maar is volledig hol als ze zich niet kan verdedigen tegen haar vijanden.

Akkoord dat Sharia4Belgium opgedoekt moet worden, maar niet iedereen moet opgepakt worden. Er zijn ook mensen bij die zich laten meeslepen door manipulators zoals Belkacem. Het neigt quasi naar een sekte, en er zijn steeds zwakke mensen die goeroes volgen.

Maar wat je angst betreft over bomaanslagen. Als er al zouden komen dan mag je er 100% zeker van zijn dat die niet door S4B uitgevoerd werden. Het zijn fundamentalistische zotten die in het openbaar zulke uitspraken doen en niks liever willen dan te provoceren. Dat zijn niet diegenen die aanslagen plegen, van hen hoor je niets.

Belkacem en de zijnen zijn blaffende honden, die worden te goed in het oog gehouden om zo'n bedreiging te zijn. Wat wel kan is door hun opruiende praat dat enkelen zich geroepen zullen voelen om effectief strijd te voeren tegen het "Westen". Maar geloof me, S4B heeft geen trainigskampen, geen bommenmakers enzovoort. Het zijn zotten die door en door mediageil zijn.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sandertjen23 op za 02 jun 2012 9:41 pm

Hmmm, dit is nu éénmaal een gevoelig onderwerp hé.

Ik wil beginnen met te zeggen: ik ben totaal niet tegen moslims. Ik respecteer hun keuze, hun geloof en hun overtuiging om de leer van de koran (ook al is die blijkbaar nogal voor interpretatie vatbaar, net zoals de bijbel) zo strikt te volgen.

Over het topic dan: we leven in een land waar er vrijheid van godsdienst is. Maar we leven ook in een land waar er dwingende wetten zijn. En die dwingende wetten zijn er om een goede orde in de samenleving te hebben. Als het boerka verbod zo een wet is (ik weet niet zeker of het zo één is), dan moeten we er naar leven. Dat wil zeggen dat iedereen hem moet respecteren: christen, moslim, jood, of gelijk wat de overtuiging is.

Het mag dan wel in het nieuws geweest zijn, ik kan er toch niet aan doen dat het nogal wat opgeblazen wordt. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg zeker niet dat we het moeten verzwijgen of banaliseren. Als mijn geloof zou voorschrijven dat ik links op de rijbaan moet rijden en ik doe dat, word ik ook opgepakt hé. Maar dat verhaal zou misschien zelfs nooit het journaal halen.

Of een boerka dragen discriminerend is? Als het een vrije keuze is, dan volgens mij niet. Als de echtgenoot het verplicht, dan zeker wel, in mijn ogen. Ik heb alleszins geen last van moslims in het algemeen en vrouwen met boerka in het bijzonder. Zolang het redelijke mensen blijven natuurlijk. Ze mogen gerust opkomen voor hun rechten maar op een normale manier, en niet zo extreem zoals Sharia4Belgium. Ze mogen er voor uitkomen dat ze moslim zijn, maar ze moeten nog altijd beseffen dat ze in België wonen en niet in een land dat geregeerd wordt a.h.v. de koran of dergelijke. (daarmee verwijs ik naar de rellen)

Trouwens, degene die zich laten gelden als extreem: op welke grond ga je ze "buiten" zetten? Ik ben die extremisten ook liever rijk dan kwijt, maar ja.
Voor mij maakt dit incident de kloof tussen islam en de "gewone" belg alleen maar onnodig groter...

EDIT: ik zou graag eens een gesprek hebben met een moslim die openstaat voor niet-moslims. Het feit dat ze de leer van de koran moeten uitdragen naar de gelovigen klinkt nog logisch, maar dat we daardoor in de hel zouden belanden vind ik wat raar... Als er iemand is die dat wat kan uitleggen vanwaar dat idee komt? Desnoods in PM
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op za 02 jun 2012 9:51 pm

Keyser_Soze schreef:

Akkoord dat Sharia4Belgium opgedoekt moet worden, maar niet iedereen moet opgepakt worden. Er zijn ook mensen bij die zich laten meeslepen door manipulators zoals Belkacem. Het neigt quasi naar een sekte, en er zijn steeds zwakke mensen die goeroes volgen.

Maar wat je angst betreft over bomaanslagen. Als er al zouden komen dan mag je er 100% zeker van zijn dat die niet door S4B uitgevoerd werden. Het zijn fundamentalistische zotten die in het openbaar zulke uitspraken doen en niks liever willen dan te provoceren. Dat zijn niet diegenen die aanslagen plegen, van hen hoor je niets.

Belkacem en de zijnen zijn blaffende honden, die worden te goed in het oog gehouden om zo'n bedreiging te zijn. Wat wel kan is door hun opruiende praat dat enkelen zich geroepen zullen voelen om effectief strijd te voeren tegen het "Westen". Maar geloof me, S4B heeft geen trainigskampen, geen bommenmakers enzovoort. Het zijn zotten die door en door mediageil zijn.

Goh ja, trainingskampen zelf hebben ze hoogstwaarschijnlijk niet neen. Maar ik denk dat we er donder op kunnen zeggen dat ze wel degelijk contacten hebben met trainingskampen in Afghanistan en omstreken en dat ze jonge, vatbare, jongens daar maar wat graag naar doorverwijzen. Wat is dan het verschil?
Ik acht ze echter wel degelijk in staat tot het maken van bommen en het accumuleren van wapens. Het zijn zotten op de rand van de maatschappij, maar wel gevaarlijke zotten.

Maar je hebt uiteraard een punt als je zegt dat degenen die écht een aanslag zouden willen plegen net heel stil zouden zijn, toch voor het plegen van de aanslag.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op za 02 jun 2012 10:46 pm

Darkiee schreef:Wel, ik heb deze avond het nieuws gezien en in de reportage kwamen toch wel heel wat jongere en oudere moslims voor. (zowat de gemiddelde moslim leek mij)

zoals Keyser al zij, met de gemiddelde moslim bedoel ik niet 1 moslim uit iedere leeftijdscatogerie maar de moslim-wereld in het algemeen :p

sandertjen23 schreef:Of een boerka dragen discriminerend is? Als het een vrije keuze is, dan volgens mij niet. Als de echtgenoot het verplicht, dan zeker wel, in mijn ogen.

Dat is net het probleem met de boerka wtgeving in België, die werd verkondigd als het vrijmaken van de vrouw tegen de wil van hun man, maar de wet neemt hun recht om te kiezen of ze er al dan niet een dragen weg, het is het extreme van de andere kant.
note: nergens in de Koran of Sharia staat oorspronkelijk geschreven dat moslima's hun gezicht zouden moeten bedekken, die regels zijn er later bij gekladderd (net zoals er in het christendom veel is bijgekladderd zoals, enkel mannen mogen priesters zijn, ze mogen niet huwen,...)

sandertjen23 schreef:EDIT: ik zou graag eens een gesprek hebben met een moslim die openstaat voor niet-moslims. Het feit dat ze de leer van de koran moeten uitdragen naar de gelovigen klinkt nog logisch, maar dat we daardoor in de hel zouden belanden vind ik wat raar... Als er iemand is die dat wat kan uitleggen vanwaar dat idee komt? Desnoods in PM

Dat is net hetzelfde als in alle Abrahamitische godsdiensten (waarvan het Jodendom, Christendom en Islam de grootsten zijn), het verkondigen van de blijde boodschap is in al deze religies iets gebonden door hun heilige teksten (thora, bijbel en koran).
Volgens de teksten zou de Islam eigenlijk het respectvolste moeten zijn naar mensen die kiezen voor een andere religie (de algemene tendens is "hoe jonger de religie, hoe respectvoller naar andere religies toe")

Dat wij als "Kafier" (de gemiddelde belg, check filmpjes) worden bestempeld. Toont aan hoe slecht die extremisten hun eigen godsdienst kennen.
Een Kafir is een scheldwoord voor iemand die zich niet buigt naar de wil van de god.
Wat die mannen precies niet beseffen is dat wij over het algemeen Christenen zijn, mensen die zich volgens hun religie ook naar de wil van één god buigen, en dan nog naar dezelfde ook.
Volgens de Islam zouden wij onder de "niet-moslims" vallen, mensen die ze volgens hun eigen Koran en wetboeken zouden moeten respecteren als een gelijke.
(dusja, aanhangers van natuurgodsdiensten of hindoe's zijn eigenlijk volgens de Koran het volk dat geen respect verdiend, waarom dat ze het Westen aanvallen, God/Allah mag het weten)

Edit by Takai:

Berichtdoor r0o op za 02 jun 2012 10:49 pm

Ik heb in mijn handbalteam ook met een moslim samengespeeld, en mijn huidige trainer is moslim. Zeer verstandige kerels met hun hart op de juiste plaats. Beide opgegroeid in België en ouders die hen aanmoedigden om aan sport te doen om zo met andere religies en culturen in contact te komen. Dus voor je mijn volgende reacties al racistisch bestempeld weet dat ik echt geen problemen heb op vlak van religie, huidskleur of what ever.

Molenbeek zouden ze beter Little Irak noemen fzo. Ze zitten daar met zoveel samen dat ze hun eigen cultuur en gewoontes gewoon blijven behouden. Ze willen zich niet aanpassen, waarom zou je, waarom zou je de taal leren als je toch overal Arabisch kan spreken enzo..

Ik vergelijk dit soort gebeurtenissen graag met mieren.
Trap je 1 dood (in dit geval iets mis doen tegen één iemand) dan komen ze allemaal uit het hol gekropen. Precies of die niets anders te doen hebben dan samenscholen en in een slachtofferrol kruipen om vervolgens wat relletjes te starten. Zit da ingebakken in hun? Ge ziet niets anders in't nieuws, vanaf er iets gebeurt in de moslim-maatschappij: ALLLAAAAAAAH op straat. :roll:

Wat mij het meeste stoort is dat ze voor de kleinste redens ook op straat komen en de politie uitdagen, en dan zeggen van "het is altijd ons die ze moeten hebben". Vredevol op straat komen lukt ook amper, er moeten altijd wel wat ruiten eraan geloven (op z'n minst).
Laatst bijgewerkt door r0o op za 02 jun 2012 10:56 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bloky op za 02 jun 2012 10:52 pm

r0o schreef:Ik vergelijk dit soort gebeurtenissen graag met mieren.
Trap je 1 dood (in dit geval iets mis doen tegen één iemand) dan komen ze allemaal uit het hol gekropen. Precies of die niets anders te doen hebben dan samenscholen en in een slachtofferrol kruipen om vervolgens wat relletjes te starten. Zit da ingebakken in hun? Ge ziet niets anders in't nieuws, vanaf er iets gebeurt in de moslim-maatschappij: ALLLAAAAAAAH op straat. :roll:

Daar geef ik u volkomen gelijk in rOo,
en dan zijn wij de racist, wij mogen niet naar hun vrouwen kijken, maar zij mogen onze vrouwen wel nafluiten en naroepen op straat... Dat vinden ze dan maar normaal. Moesten wij zo 1keer iets doen naar hun vrouwen zult ge nogal mogen lopen :s
Wie is hier dan eigenlijk minderheid, in ons eigen land dan nog wel... :evil:
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op za 02 jun 2012 11:11 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
Wat die mannen precies niet beseffen is dat wij over het algemeen Christenen zijn, mensen die zich volgens hun religie ook naar de wil van één god buigen, en dan nog naar dezelfde ook.

Euhm, neen, we leven in één van de meest seculiere gebieden op deze planeet dus deze uitspraak vind ik maar een beetje raar. Ikzelf snij nog liever mijn kleine teen af dan dat ik mij christen noem.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Rbbz op za 02 jun 2012 11:26 pm

Al die buitenlanders of jongeren met allochtone afkomsten die betogen gewoon buiten smijten.
zo simpel ist. De goede turken en marrokanen en al die buitenlanders belonen met iets( nie te veel) en die slechte gewoon buiten zonder boe of ba. Zij zorgen zelf voor het slecht imago van de allochtoon. als ik een mocro was, en ik zou werken. ik zou gvd al die hangjongeren een pak slaag gaan geven omdat ze mij en mijn ras een schande aan richten.
Maarja tprobleem ligt ook nie direct aan hun, België is gewoon een fucking paradijs voor profiteurs...
Afbeelding
Rbbz (oude nickname: Robbe_torres)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op za 02 jun 2012 11:39 pm

r0o schreef:Wat mij het meeste stoort is dat ze voor de kleinste redens ook op straat komen en de politie uitdagen, en dan zeggen van "het is altijd ons die ze moeten hebben". Vredevol op straat komen lukt ook amper, er moeten altijd wel wat ruiten eraan geloven (op z'n minst).

met alles wat je zegt; akkoord, op het "het is altijd ons die ze moeten hebben" hebben ze eigenlijk gelijk. Als ge gaat kijken waar ge als Nederlandstalige blanke mee wegkomt in Brussel... groot verschil met allochtonen ze...
als ze al mijn boetes moeten geven die ze mij normaal moesten geven...

bloky schreef:wij mogen niet naar hun vrouwen kijken, maar zij mogen onze vrouwen wel nafluiten en naroepen op straat... Dat vinden ze dan maar normaal. Moesten wij zo 1keer iets doen naar hun vrouwen zult ge nogal mogen lopen :s

is mij ook al durven opvallen, en dat heeft meer te maken met het niet dragen van een hoofddoek dan met hun kleur (allseinds van wat ik zie)
wat ik heb gemerkt is dat allochtonen meisjes met hoofddoeken veel minder lastigvallen dan meisjes zonder, ongeacht het ras.
Heeft natuurlijk ook te maken met die hun islamitische opvoeding (hoofddoek is een teken van deugd en goede zeden), draag je dit niet: hoer. het verschil tussen blanke meisjes is dat die hun vader u niet vermoord als je er naar fluit, probeer dat bij een gezin waar de islam nog een grote rol speelt en ge krijgt u eigen ballen gevoederd :p

elberto schreef:
FFFFFFUUUUUUUu schreef:

Euhm, neen, we leven in één van de meest seculiere gebieden op deze planeet dus deze uitspraak vind ik maar een beetje raar. Ikzelf snij nog liever mijn kleine teen af dan dat ik mij christen noem.

Het overgrote merendeel van Vlaanderen is nog steeds Katholiek, of katholiek opgevoed of ooit eens in het lager of middelbaar op een katholieke school gezeten. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan net als de meerderheid van de vlamingen. Wat je nu nog doet rond geloof doet er eigenlijk niet toe, na je doop zit je bij het christendom tot de dood of je je laat "ontdopen"

Het is tegenwoordig ook in om uzelf een "atheïst" te noemen omdat het in de huidige maatschappij overkomt dat je dom bent als je zegt dat je in een god of een grotere kracht gelooft. (niet dat ik u laf noem dat je geen god wilt erkennen natuurlijk, vrijheid blijheid, tis gewoon een constatatie die ik maak)

Edit by Takai:

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 03 jun 2012 12:10 am

Rbbz schreef:Al die buitenlanders of jongeren met allochtone afkomsten die betogen gewoon buiten smijten.
zo simpel ist. De goede turken en marrokanen en al die buitenlanders belonen met iets( nie te veel) en die slechte gewoon buiten zonder boe of ba. Zij zorgen zelf voor het slecht imago van de allochtoon. als ik een mocro was, en ik zou werken. ik zou gvd al die hangjongeren een pak slaag gaan geven omdat ze mij en mijn ras een schande aan richten.
Maarja tprobleem ligt ook nie direct aan hun, België is gewoon een fucking paradijs voor profiteurs...

En wat doe je dan met allochtonen die hier geboren en getogen zijn? Wat doe je dan met blanke Belgen die iets mispeuteren?

Je wilt ze behandelen op een manier waarop je een huisdier behandelt: met straf en beloning... Serieus.
Dat mensen zich goed gedragen is normaal, en zou niet beloond moeten worden. Je gaat toch ook niet iedereen 5€ geven per maand omdat ze 30 dagen niet gestolen hebben fzo? Het uitblijven van een straf is al beloning genoeg.

Je gebruikt de term allochtoon veelvuldig maar je weet niet eens wat die term betekent.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 03 jun 2012 8:59 am

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
elberto schreef:
FFFFFFUUUUUUUu schreef:

Het overgrote merendeel van Vlaanderen is nog steeds Katholiek, of katholiek opgevoed of ooit eens in het lager of middelbaar op een katholieke school gezeten. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan net als de meerderheid van de vlamingen. Wat je nu nog doet rond geloof doet er eigenlijk niet toe, na je doop zit je bij het christendom tot de dood of je je laat "ontdopen"

Het is tegenwoordig ook in om uzelf een "atheïst" te noemen omdat het in de huidige maatschappij overkomt dat je dom bent als je zegt dat je in een god of een grotere kracht gelooft. (niet dat ik u laf noem dat je geen god wilt erkennen natuurlijk, vrijheid blijheid, tis gewoon een constatatie die ik maak)

Nogmaals ga ik u ten sterkste moeten tegenspreken. Jij vindt dus dat je christen bent, of je het nu wilt of niet, vanaf je gedoopt bent en je communie gedaan hebt en dat ben je dan maar tot je dood, wat je er nu van ook van denkt. Allé kom, da's niet echt realistisch is he. :)

Beide zijn zaken die over jouw hoofd beslist zijn geweest. Waar jij absoluut geen controle over had (zeker niet over je doop). Ik weiger te erkennen dat ik tot die groep behoor. Religie is voor mij iets compleet achterhaald dat uit de begintijd van onze soort stamt geschreven is door een stelletje zandapen die bepaalde gassen inhaleerden (probably true story on Johannes) die bang waren van de donder en de dood.

Ik vind het heel fout om te zeggen dat iemand als ik te gaan rekenen tot het christendom, wat ik een even achterlijke gedachtegoed vind als eender welke religie. Mensen worden volgens jou in een religie gedropt bij de geboorte en dan behoren ze daar maar toe tot de rest van hun geboorte. Dergelijk religieus determinisme vind ik persoonlijk echt walgelijk. Ik heb echt een degou van godsdienst. Een degou van wat het is, waar het voor staat, wat het mensen toe aanzet. Bah!

Als je Vlaanderen een christelijk land noemt dan ben je blind voor de realiteit.

Mensen laten hun kind gewoon nog dopen en een communie doen vanuit de ronduit debiele gedachte "ja ik geloof geen zak van al die lulkoek maar ik kan mijn kind toch niet uitsluiten he?" Zo hypocriet als het maar zijn kan.

Je moet je helemaal niet laten ontdopen om niet tot de christenen gerekend te worden. Gewoon zeggen "wat een bulshit" is al meer dan genoeg.
Ik ben zelf ook een tijd gelovig geweest, mijn afkeer is dus misschien deels uit frustratie maar op een bepaald moment kon ik mezelf gewoon niet meer wijsmaken dat het waar was, dat het niet één grote leugen is die door en door rot is geworden (als ze het niet altijd al geweest is).
Laatst bijgewerkt door elberto op zo 03 jun 2012 11:17 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor sandertjen23 op zo 03 jun 2012 9:12 am

FFFFFFUUUUUUUu schreef:Dat is net het probleem met de boerka wtgeving in België, die werd verkondigd als het vrijmaken van de vrouw tegen de wil van hun man, maar de wet neemt hun recht om te kiezen of ze er al dan niet een dragen weg, het is het extreme van de andere kant.
note: nergens in de Koran of Sharia staat oorspronkelijk geschreven dat moslima's hun gezicht zouden moeten bedekken, die regels zijn er later bij gekladderd (net zoals er in het christendom veel is bijgekladderd zoals, enkel mannen mogen priesters zijn, ze mogen niet huwen,...)

Over de boerka-wetgeving: dat is inderdaad een probleem als hij zo geformuleerd is. En dan nog: stel een vrouw wordt gedwongen om door haar man er één te dragen. Als men haar vraagt of zij deze vrijwillig draagt of niet, durft zij misschien niet anders antwoorden dat ze hem vrijwillig draagt uit schrik om wettelijk gestraft te worden. (dit in de veronderstelling dat haar man er niet bij loopt als het haar gevraagd wordt natuurlijk.

FFFFFFUUUUUUUu schreef:Dat is net hetzelfde als in alle Abrahamitische godsdiensten (waarvan het Jodendom, Christendom en Islam de grootsten zijn), het verkondigen van de blijde boodschap is in al deze religies iets gebonden door hun heilige teksten (thora, bijbel en koran).
Volgens de teksten zou de Islam eigenlijk het respectvolste moeten zijn naar mensen die kiezen voor een andere religie (de algemene tendens is "hoe jonger de religie, hoe respectvoller naar andere religies toe")

Ik weet te weinig over de Koran om echt te weten wat erin staat. Maar ik had al gezegd in mijn eerste post dat boeken zoals de Bijbel en de Koran zeer open zijn voor interpretatie. Als daar dan nog eens een hele hoop "onozelheden" worden bijgezwierd, ja dan krijg je een fout beeld van de Koran omdat het juist die onozelheden zijn die de extremisten telkens aanhalen om hun gelijk te staven. Jammer.

Ik wil ook nog even reageren op het bericht van elberto:
ik ben ook gedoopt, heb mijn beide communies gedaan en ben naar een katholieke school gegaan in het basis - en middelbaar onderwijs. Op papier behoor ik dus tot de groep van de katholieken. Maar ik voel mij totaal niet katholiek. Ik heb daar geen probleem mee, met die keuze. Maar ik vind dat dat eigenlijk, voor mij, maar een velletje papier is. Ik geloof niet in een god, maar ik "geloof" in de wetenschap, in de evolutie van de mens.
Ik heb wel respect voor de mensen die wel gelovig zijn. Dat stoort mij niet, en als die mensen zich daar vertrouwd bij voelen is dat toch goed voor hen.
En ja, we zijn inderdaad een van de meest geseculariseerd gebieden hier in Vlaanderen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Don_wouteron op zo 03 jun 2012 9:14 am

Een paar opmerkingen:

De politie geeft haar op de eerste plaats aangesproken om haar te kunnen identificeren, niet om het boerka verbod. En daar zit nu exact het probleem, zij wou dit niet doen. Dit geeft niet veel met het boerka verbod te maken, maar met een wet die al veel ouder is. Elke persoon moet zich identificeren als de politie dit vraagt, zij wou haar nikab niet afdoen voor een 'ongelovige'.

Ivm Molenbeek: Het schijnt dat er een groot deel van de activisten NIET uit molenbeek waren, maar uit antwerpen. Deze mensen zijn opgeroepen door sharia4belgium om te gaan protesteren in molenbeek, terwijl de gemiddelde moslim uit molenbeek dit echt afkeurt (zie nieuws van paar dagen geleden).

Er is maar 1 iets die mij echt zorgen baat, hoe zit het met de kapotte nikab? Aangezien de politie nog geen enkele verklaring geeft afgelegd hierover vrees ik dat er toch iets ferm is misgelopen. Daarentegen zijn er 2 gewonde gevallen aan de kant van de politie, wettige zelfverdediging kan je dit ook niet echt meer noemen.
Don_wouteron (oude nickname: wouter7)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sandertjen23 op zo 03 jun 2012 9:20 am

Don_wouteron schreef:Een paar opmerkingen:

De politie geeft haar op de eerste plaats aangesproken om haar te kunnen identificeren, niet om het boerka verbod. En daar zit nu exact het probleem, zij wou dit niet doen. Dit geeft niet veel met het boerka verbod te maken, maar met een wet die al veel ouder is. Elke persoon moet zich identificeren als de politie dit vraagt, zij wou haar nikab niet afdoen voor een 'ongelovige'.

Ivm Molenbeek: Het schijnt dat er een groot deel van de activisten NIET uit molenbeek waren, maar uit antwerpen. Deze mensen zijn opgeroepen door sharia4belgium om te gaan protesteren in molenbeek, terwijl de gemiddelde moslim uit molenbeek dit echt afkeurt (zie nieuws van paar dagen geleden).

Er is maar 1 iets die mij echt zorgen baat, hoe zit het met de kapotte nikab? Aangezien de politie nog geen enkele verklaring geeft afgelegd hierover vrees ik dat er toch iets ferm is misgelopen. Daarentegen zijn er 2 gewonde gevallen aan de kant van de politie, wettige zelfverdediging kan je dit ook niet echt meer noemen.

De opmerkingen van het identificeren en dat de moslims niet uit Molenbeek waren, werden hierboven al vernoemd.
Wat er juist gebeurd is op die plaats zullen alleen zij weten die erbij waren zeker...
Ik denk dat het misschien best is dat de Politie met zijn verklaring niet naar buiten toe komt want anders zou de media-heisa er rond nog kunnen versterkt worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 03 jun 2012 10:13 am

Dat is net het probleem met de boerka wtgeving in België, die werd verkondigd als het vrijmaken van de vrouw tegen de wil van hun man, maar de wet neemt hun recht om te kiezen of ze er al dan niet een dragen weg, het is het extreme van de andere kant.

De boerka wetgeving werd niet gestemd om "de vrouw vrij" te maken tegen de wil van hun man, dat is nonsens. Alsof de politici zich zouden durven mengen in zo'n debat.
De boerkawetgeving is een doortrekking van de wetgeving dat je je gezicht niet helemaal mag verbergen in het openbaar, zoals reeds gezegd: gestemd ten tijde van de bende van Nijvel. Mensen mogen niet met een bivakmuts op straat lopen, waarom zou een boerka dan wel mogen in een geseculariseerd land?

Het heeft niks te maken met de positie van de vrouw in de Islam, want er zijn nu eenmaal ook vrouwen die daarvoor kiezen, en dan werkt zo'n wetgeving (met dat motief) gewoon discriminerend.

En wat die gescheurde nikab betreft: die vrouw heeft een agente een kopstoot gegeven waarbij haar neus en 2 tanden gebroken zijn. Dat het er daarna wat ruig aan toegegaan is, is maar niet meer dan normaal.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bulck op zo 03 jun 2012 10:21 am

Simpel. Ik heb de reacties niet gelezen hierboven maar ik weet waar het over gaat.

Bij mij is het simpel : kom je naar hier, pas je u aan, leer je de taal en respecteer je de wet

Ga je naar ginder : juist van hetzelfde.

iedereen gelijk voor de wet. Ginder moete zo ni gaan doen...
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 03 jun 2012 10:26 am

Ik sluit mij aan bij Vermeersch zijn zoals gewoonlijk erg goed uitgelegde mening.

Deze uiteenzetting is een reactie op de reacties die er kwamen na een interview waarin hij gezegd zou hebben dat de boerka als symbool erger is dan de swastika.

Reactie Etienne Vermeersch op de internetdiscussies (nav het interview in De Morgen ''Als symbool is de boerka erger dan de swastika'):

1. Swastika, burqa, niqab. De vergelijking tussen burqa en swastika werd door de interviewer aangebracht. In het vuur van de discussie antwoordde ik: “nog erger”. Normaal zou ik dat bij het nalezen hebben weggelaten omdat dit mensen nodeloos kan shockeren. Nu kon dit moeilijk omdat de interviewer tevens mijn opponent was en ik niet de indruk wou geven het interview achteraf naar mijn hand te zetten. Voor de tekst zoals ze er nu staat kan men toch twee argumenten geven. (a) De swastika is wel in Europa aan afschuwelijk symbool, maar in Azië (Boeddhisme, Hindoeïsme, Jainisme) is het een zeer positief symbool voor ‘dharma’: ordening, harmonie en eeuwigheid. (b) De swastika is alleen maar een symbool het dragen van een burqa of niqab is tevens een handeling die op zichzelf verboden kan worden en bij ons ook verboden is. Toch herhaal ik dat ik die opmerking nooit uit eigen beweging zou neerschrijven.

2. Door zichzelf in de openbare ruimte volledig te vermommen met burqa of niqab neemt men radicaal afstand van een intermenselijke verhouding die in onze maatschappij sinds eeuwen evident is: als de evenmens mijn gezicht kan zien, moet ik ook zijn/haar gezicht kunnen zien (met de expressie-mogelijkheden van dat gezicht). Ik vind dat principe van evenredigheid in de relaties een aspect van medemenselijkheid en mensenrechten. (Om een vergelijkbare reden hebben nudisten er vaak moeite mee dat in hun eigen ruimte geklede mensen rondlopen: als zij zich naakt laten zien is het normaal dat de anderen dat ook doen.). Sommige mensen vinden dat principe maar niets; dat is dan hun zaak.

3. Er is echter een tweede, doorslaggevend argument tegen burqa en niqab. Bij een volledige vermomming kan iemand die misdaden pleegt of gewoon beledigingen uit, niet herkend worden, noch door omstanders, noch door camera’s. Als de twee jongens die een tijd geleden in het Centraal Station van Brussel een andere jongen gedood hebben, vermomd waren geweest, dan had men die daders nooit kunnen vinden of de bewijzen van hun daad voorleggen. Ik begrijp niet dat sommige mensen dat argument niet doorslaggevend vinden. De overheid heeft dus een geldige reden om elke vermomming te verbieden.

4. Als argument om dit voor burqa en niqab toch toe te laten, verwijst men naar de godsdienstvrijheid: dit zou voor moslima’s een verplichting zijn. Als dit zo is, zijn dan de ca 500 miljoen moslima’s die zo’n tent niet dragen, slechte moslima’s? Neen. Het gaat dus om een heel uitzonderlijke praktijk (behalve in enkele landen waar dit onder bedreiging met stokslagen wordt opgelegd). Moet een maatschappij belangrijke maatregelen opheffen omdat sommige excentrieke vrouwen een absurde interpretatie geven aan enkele teksten? Die teksten luiden als volgt. “We (=God) hebben voor jullie kleding gemaakt om jullie schaamte te bedekken en kleding voor de sier, maar de kleding van de godvrezendheid is beter.” (Koran, Soera 7, 26). Kledingvoorschriften zijn dus volgens de koran zelf, van secundair belang. “De gelovige vrouwen… moeten hun schaamstreek kuis bewaren en hun sieraad (= hun aantrekkelijke aspecten) niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is…” (S. 24,31). Hiermee kan noch de burqa noch de niqab bedoeld zijn; want daarbij is helemaal niets ‘gewoon zichtbaar’. Volgens sommige ahadith wordt met dat gewoon zichtbare bedoeld: de handen en het gezicht. Door vrouwonvriendelijke commentatoren werd vroeger toch in enkele rechtsscholen de volledige bedekking opgelegd. Die was symptomatisch voor een totale verslaving van de vrouw, die volledig uit het openbaar leven werd weggedrukt. Sinds de jaren ’20 van de vorige eeuw hebben moedige moslima’s dit symbool van verdrukking publiek afgelegd. Sindsdien is die praktijk in de meeste moslimlanden aan het verdwijnen. Wie dat nu vrijwillig opnieuw gaat dragen, symboliseert hiermee willens nillens dat die vroegere man-vrouw relatie in ere hersteld moet worden. Dat impliceert ondermeer dat de man zijn vrouw mag slaan als ze ongehoorzaam is. (S. 4, 34). En daar komen nog een aantal ergerlijke connotaties bij. Zo mochten slavinnen geen sluier dragen en moeste vrije vrouwen zich niet sluieren voor hun gecastreerde (!) slaven. (S. 24.31). Als vlag voor de mensenrechten kan dat tellen. Zulke buitensporige en maatschappelijk nadelige praktijken zouden we in naam van de godsdienstvrijheid moeten toelaten. Waarom dan niet naaktlopen in volle stad, en ander nog meer buitenissig gedrag?
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 03 jun 2012 10:30 am

Zoals in 99% van de gevallen kan ik Vermeersch zijn mening helemaal volgen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 03 jun 2012 11:07 am

Keyser_Soze schreef:Zoals in 99% van de gevallen kan ik Vermeersch zijn mening helemaal volgen.

Zoals ook betreffende het communautaire?

sandertjen23 schreef:ik ben ook gedoopt, heb mijn beide communies gedaan en ben naar een katholieke school gegaan in het basis - en middelbaar onderwijs. Op papier behoor ik dus tot de groep van de katholieken. Maar ik voel mij totaal niet katholiek. Ik heb daar geen probleem mee, met die keuze. Maar ik vind dat dat eigenlijk, voor mij, maar een velletje papier is. Ik geloof niet in een god, maar ik "geloof" in de wetenschap, in de evolutie van de mens.
Ik heb wel respect voor de mensen die wel gelovig zijn. Dat stoort mij niet, en als die mensen zich daar vertrouwd bij voelen is dat toch goed voor hen.

Het stoort me niet zolang mensen dat voor zichzelf houden. Vanaf iemand tegen mij gaat zeggen dat ik tot het christendom behoor omdat ik nu eenmaal gedoopt ben en mijn eerste communie gedaan heb (tegen mijn plechtige zijn mijn ouders tot hun verstand gekomen) dan ga ik zeker reageren omdat ik het beu ben dat religieuzen steevast kleine kinderen gaan indelen in groepen waar ze nooit zelf voor gekozen hebben.

Een islamitisch, christelijk, joods, (whatever ze nog gaan uitvinden),... kind zou niet mogen bestaan.

Ik vind het trouwens iets raars om "respect te hebben voor mensen die gelovig zijn". Ik heb respect voor mensen omdat ze mensen zijn niet omwille van wat ze denken of welke overtuigingen ze (pretenderen te) hebben. Ik heb echter wel respect voor de creatieve uitingen van geloof in kunst en cultuur. Iets als de Sixtijnse kapel of de Mattheüspassie, dat zijn wondermooie dingen maar zijn slechts het schone doekje dat op de schandplek gelegd wordt.
Laatst bijgewerkt door elberto op zo 03 jun 2012 11:19 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 03 jun 2012 11:17 am

Zijn visie op onze nationale politiek beschouw ik dan maar tot die 1% ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sandertjen23 op zo 03 jun 2012 11:22 am

elberto schreef:Ik vind het trouwens iets raars om "respect te hebben voor mensen die gelovig zijn". Ik heb respect voor mensen omdat ze mensen zijn niet omwille van wat ze denken of welke overtuigingen ze (pretenderen te) hebben. Ik heb echter wel respect voor de creatieve uitingen van geloof in kunst en cultuur. Iets als de Sixtijnse kapel of de Mattheüspassie, dat zijn wondermooie dingen maar zijn slechts het schone doekje dat op de schandplek gelegd wordt.

Respect voor een mens hebben is ook respect hebben voor de keuze die ze maken, toch? Bon, ik denk toch dat we in grote lijnen t zelfde denken over het onderwerp hier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op zo 03 jun 2012 1:03 pm

Logica bij moslims is toch ver te zoeken?

Politie eist dat ze haar boerka afdoet voor gezichtsherkenning, ze weigert, geeft agente kopstoot waarop de agenten haar op de grond smijten en in bedwang houden...

En dit is dan een reden voor rellen?

Net het zelfde zoals in Parijs enkele jaren geleden, jong diefje vlucht van de politie, is zo slim om zich te verstoppen in elektriciteitskast, wordt geelektrocuteerd... en dan is het de schuld van de politie? Om zodoende wekenlang rellen te houden?

Ah.............
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor r0o op zo 03 jun 2012 1:18 pm

Ze zouden beter een waterkanon met een soort kleurstof spuiten, zo kunt ge de amokmakertjes herkennen. Die mogen dan opdraaien voor schade en het afkuisen van de kleurstof ^^.

't Valt me ook altijd op dat de Moslims graag in discussie treden maar vanaf je de discussie wil aangaan en je eigen argumenten wil zeggen beginnen ze erdoor te praten. Zo is er geen discussie mee te voeren hé :roll: .
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 03 jun 2012 1:21 pm

@ 2 reacties hierboven. Stop aub met te praten over "de" moslims. Dank u ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar In het nieuws