register Paswoord vergeten?

Vlaams Belangers intimideren kinderen op halalbarbecue

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Vlaams Belangers intimideren kinderen op halalbarbecue

Berichtdoor Sneezy op do 14 jun 2012 11:52 am

Drie Vlaams Belangers zijn aangeklaagd wegens huisvredebreuk. Ze drongen afgelopen dinsdag het Koninklijk Atheneum van Schoten binnen om varkensworstjes uit te delen aan de kinderen die er op dat moment een halalbarbecue hielden. 'Ze intimideerden de leerlingen en dwongen hen de Zwan-worstjes op te eten', zegt de adjunct-directeur.
Leerlingen van het eerste jaar BSO organiseerden in het kader van hun eindejaarsproject een barbecue waarop enkel halalvlees werd geserveerd. De school wilde de 12- en 13-jarigen zo in contact brengen met de multiculturele samenleving.

Dat was niet naar de zin van drie militanten van het Vlaams Belang, die over de schoolmuren klommen om het feest te verstoren. 'De leerlingen waren gechoqueerd door hun onaangekondigde, brutale inval', zegt adjunct-directeur Jacques Gits. 'Ze intimideerden de kinderen en duwden hen de Zwan-worstjes zowat door de strot.'

'Geen écht voedsel'

Eén van de vijftien leerlingen bevestigt dat. 'Ze zeiden dat halalvlees geen écht voedsel was en dat ze alsnog onze magen kwamen vullen.' De schooldirectie is inmiddels naar de politie gestapt om een klacht in te dienen tegen de militanten.

'We wilden met deze verrassingsactie een protestsignaal uitsturen tegen de door de school verplichte halal barbecue', zegt provinciaal lijsttrekker Tim Willekens, die de actie leidde. ‘Meerdere ouders zijn verontwaardigd en hebben hun ongenoegen daarover tevergeefs naar de schooldirectie toe geventileerd. Leerlingen die niet aan de halal barbecue deelnamen, zouden immers als onwettig afwezig worden beschouwd.'

Schooldirecteur Ilse De Bast ontkent dat het om een verplichte barbecue ging: ‘Het ging om een eindproject van één klasje uit het beroepsonderwijs.'

Volgens Filip Dewinter, topman van Vlaams Belang, gingen de drie mannen niet over de schreef. 'Het was grappig bedoeld. De scholen zouden beter stoppen met kinderen bloot te stellen aan dergelijke multiculturele activiteiten.'

bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120614_016

Degoutant.

EDIT: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1332388 interview met Dewinter.
Laatst bijgewerkt door Sneezy op do 14 jun 2012 9:38 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Vlaams Belangers intimideren kinderen op halalbarbecue

Berichtdoor Keyser_Soze op do 14 jun 2012 11:59 am

Gewoon door en door triest....

En dat De Winter deze wansmakelijke actie heeft verdedigd slaat echt alles. Dat er nog mensen zijn die op deze partij stemmen, beats me!
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op do 14 jun 2012 12:03 pm

waar houden ze zich mee bezig ](*,)

"geen echt voedsel" :lol:

ze zouden in de grond moeten zakken van schaamte

edit; vanwaar komt dat bericht trouwens?
Laatst bijgewerkt door FFFFFFUUUUUUUu op do 14 jun 2012 12:06 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Mayo op do 14 jun 2012 12:04 pm

Het VB is toch echt gewoon een bende marginalen...

Moet wel zeggen dat ik niet echt te vinden ben voor een halal barbecue, zie niet echt de meerwaarde in om zoiets te organiseren voor een school. Volgens mij legt dat net meer de nadruk op het geloof dan op diversiteit. Maar sowieso, de actie van het VB is zwaar misplaatst.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Sneezy op do 14 jun 2012 12:07 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:waar houden ze zich mee bezig ](*,)

"geen echt voedsel" :lol:

ze zouden in de grond moeten zakken van schaamte

edit; vanwaar komt dat bericht trouwens?

bron toegevoegd , ik wast vergeten ;)

Mayo schreef:Het VB is toch echt gewoon een bende marginalen...

Moet wel zeggen dat ik niet echt te vinden ben voor een halal barbecue, zie niet echt de meerwaarde in om zoiets te organiseren voor een school. Volgens mij legt dat net meer de nadruk op het geloof dan op diversiteit. Maar sowieso, de actie van het VB is zwaar misplaatst.

Het was misschien beter geweest als de leerlingen vooraf konden kiezen of ze halal, "gewoon" of vegetarisch wouden eten.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op do 14 jun 2012 12:19 pm

op mijn speelpleinen wordt er enkel halal vlees aangekocht...
50% is moslim en houd zich aan de Halal regels, de andere 50% kan het geen ballen schelen :p
kalkoensalami of salami gemaakt van varkensvlees, who cares?

het is gewoon makkelijker om alles halal te kopen en dat iedereen dat eet dan altijd te gaan tellen hoeveel je er mee hebt die halal eten en niet :p

Edit by Takai:

Berichtdoor Sneezy op do 14 jun 2012 12:30 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:op mijn speelpleinen wordt er enkel halal vlees aangekocht...
50% is moslim en houd zich aan de Halal regels, de andere 50% kan het geen ballen schelen :p

het is gewoon makkelijker om alles halal te kopen en dat iedereen dat eet dan altijd te gaan tellen hoeveel je er mee hebt die halal eten en niet :p

nja, mij zou het ook ni kunnen schele ze :p
Maar ik heb het toch al vaak meegemaakt dat je een keuze kunt maken uit bv3 schotels. Dus ik zeg het maar als optie.
Ik zou ook niet begrijpen waarom iemand GEEN halal zou willen eten. Alsof het iets uitmaakt als je ongelovig bent.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op do 14 jun 2012 12:47 pm

Sneezy schreef:nja, mij zou het ook ni kunnen schele ze :p
Maar ik heb het toch al vaak meegemaakt dat je een keuze kunt maken uit bv3 schotels. Dus ik zeg het maar als optie.
Ik zou ook niet begrijpen waarom iemand GEEN halal zou willen eten. Alsof het iets uitmaakt als je ongelovig bent.

Op zich is dat niet erg. Anderzijds bevestig je wel een religieuze normering, en dat vind ik wel fout. Ik hou niet van zinloze regels die opgelegd worden door religie.

In het voorbeeld van FFFUUU over de speelpleinen vind ik het wel problematisch omdat je u daar aanpast aan een vreemde cultuur, waarbij je de normen van die cultuur/religie gaat aannemen.
Afbeelding

Berichtdoor roadrunner op do 14 jun 2012 12:50 pm

het feit is ook dat leerlingen die niet wilden deelnemen aan de BBQ als onwettig afwezig zouden worden genomen, en dat vind ik dan ook wel iets opdringen. dan kunt ge u natuurlijk aan dergelijke reacties verwachten, en dan moeten ze daarna ook niet verontwaardigd reageren.

eigenlijk ook wel een raar "eindproject"? :)
roadrunner
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 14 jun 2012 12:53 pm

roadrunner schreef:het feit is ook dat leerlingen die niet wilden deelnemen aan de BBQ als onwettig afwezig zouden worden genomen, en dat vind ik dan ook wel iets opdringen. dan kunt ge u natuurlijk aan dergelijke reacties verwachten, en dan moeten ze daarna ook niet verontwaardigd reageren.

eigenlijk ook wel een raar "eindproject"? :)

Het is toch niet omdat ge naar die BBQ gaat dat ge het eten moet eten dat ze u voorschotelen hé.

Als er iets georganiseerd wordt binnen de schooluren en je bent afwezig zonder dokterbriefje dan ben je onwettig afwezig, dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat ze halal vlees serveerden op de BBQ zelf...
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AMGXV op do 14 jun 2012 1:00 pm

Mayo schreef:Op zich is dat niet erg. Anderzijds bevestig je wel een religieuze normering, en dat vind ik wel fout. Ik hou niet van zinloze regels die opgelegd worden door religie.

Als je zo gaat redeneren van "volgens de regels van Gemeenschapsonderwijs = geen religieuze normeringen", dan kan je evengoed de helft van de leerkrachten ontslaan omdat ze geen Algemeen Nederlands spreken in de lessen en zich met andere onnozele dingen bezighouden.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor L4nc3r op do 14 jun 2012 1:02 pm

Nu al Halal-barbecue's organiseren ook, waar gaan we naartoe... :roll:
Binnenkort organiseren ze ook nog es de Boerka-vrijdagen, waarom niet :evil:
Afbeelding
L4nc3r (oude nickname: Mitsulancer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor roadrunner op do 14 jun 2012 1:11 pm

AMGXV schreef:
Mayo schreef:Op zich is dat niet erg. Anderzijds bevestig je wel een religieuze normering, en dat vind ik wel fout. Ik hou niet van zinloze regels die opgelegd worden door religie.

Als je zo gaat redeneren van "volgens de regels van Gemeenschapsonderwijs = geen religieuze normeringen", dan kan je evengoed de helft van de leerkrachten ontslaan omdat ze geen Algemeen Nederlands spreken in de lessen en zich met andere onnozele dingen bezighouden.

wat heeft religieuze normeringen met de lessen of andere "onnozele" dingen te maken?

het gemeenschapsonderwijs is net tegen het opleggen van religie, maar dan dringt het wel nog via verplichte deelname aan een halalbbq door?
roadrunner
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 14 jun 2012 1:26 pm

roadrunner schreef:
AMGXV schreef:

wat heeft religieuze normeringen met de lessen of andere "onnozele" dingen te maken?

het gemeenschapsonderwijs is net tegen het opleggen van religie, maar dan dringt het wel nog via verplichte deelname aan een halalbbq door?

Roadrunner nogmaals: leer lezen: het is een activiteit georganiseerd door de school binnen de schooluren dus is het sowieso een verplichte activiteit. Indien afwezig zonder doktersattest is dat een onwettige afwezigheid. De kinderen zijn niet verplicht om dat vlees te eten, wel om er aanwezig te zijn.

Snap je het nu?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op do 14 jun 2012 1:32 pm

Wa een triestige bende is dat eigenlijk...
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lt_GHoST op do 14 jun 2012 1:34 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:op mijn speelpleinen wordt er enkel halal vlees aangekocht...

Bij ons juist hetzelfde op 't speelplein. De smaak is helemaal hetzelfde, als je een fritje eet en daarbij een halal curryworst, gene mens die het verschil proeft hoor.
En dan kan je gaan zeggen 'jullie passen je aan aan de normen en waarden van een vreemde cultuur!'... Dan zeg ik, wij doen dit uit even grote solidariteit en vriendelijkheid die zij voor ons hebben. Regelmatig komen zij af met een lekkere tajine schotel of vers bereide Turkse / Marokkaanse gerechten. Geloof mij, daar zeg je ook niet neen tegen ;-) !

Trouwens, respect voor uw medemens is een waarde die in ELKE cultuur begrepen wordt!
Laatst bijgewerkt door Lt_GHoST op do 14 jun 2012 1:35 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Lt_GHoST (oude nickname: Lt._GHoST)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor AMGXV op do 14 jun 2012 1:35 pm

roadrunner schreef:wat heeft religieuze normeringen met de lessen of andere "onnozele" dingen te maken?

Je moet de nadruk op BBQ leggen en niet dat het halal is of niet.. zou halal niet iets islamitisch zijn zou het nooit benadrukt worden..

Hoe die BBQ gemaakt wordt maakt niet uit.. zo kan je beginnen met; "de vrachtwagenchauffeur van de vleeshandel is een nazi, dus de school is voor nazi's!"

Doet me hieraan denken;
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Rafael op do 14 jun 2012 1:52 pm

Mayo schreef:Het VB is toch echt gewoon een bende marginalen...

Mayo, het concept bestond uit een barbecue waar leerlingen konden kennismaken met halal. Waarom zou dat geen meerwaarde zijn?

Deprimerend nieuws. 'Halal is geen écht vlees.'
Let's give them zwan sausages. Some real meat. That'll show 'em.
Bende randdebielen. :roll:
I am protected species
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Plop op do 14 jun 2012 1:56 pm

Halal barbecue op school zou al verboden moeten zijn. Dus tis beiden fout.
I am 56% addicted to Counterstrike. What about you?
Plop
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op do 14 jun 2012 1:57 pm

Keyser_Soze schreef:Gewoon door en door triest....

En dat De Winter deze wansmakelijke actie heeft verdedigd slaat echt alles. Dat er nog mensen zijn die op deze partij stemmen, beats me!

ik denk dat mensen, die voor het VB stemmen, eerder stemmen uit anti-allochtoonheid dan uit sympathie voor De Winter :)
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Rafael op do 14 jun 2012 1:58 pm

Plop schreef:Halal barbecue op school zou al verboden moeten zijn. Dus tis beiden fout.

Waarom zou dat verboden moeten zijn?
I am protected species
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Keyser_Soze op do 14 jun 2012 2:00 pm

Plop schreef:Halal barbecue op school zou al verboden moeten zijn. Dus tis beiden fout.

Een BBQ is niet Halal, het vlees kan dat wel zijn. Goed fout dus...
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 14 jun 2012 2:02 pm

Rafael schreef:Mayo, het concept bestond uit een barbecue waar leerlingen konden kennismaken met halal. Waarom zou dat geen meerwaarde zijn?

Omdat religieuze normen weinig meerwaarde hebben. Halal vlees is niks anders dan het vlees van bepaalde dieren die zijn uitgebloed. Het uitbloeden of het vermijden van diersoorten heeft geen enkele meerwaarde. Het is niet gezonder, het is niet hygiënischer, het is niet diervriendelijker. De enige "meerwaarde" van Halal vlees is dat het volgens de regels in de Koran is.
Afbeelding

Berichtdoor PietVerkest op do 14 jun 2012 2:06 pm

Sowieso is dit een walgelijke actie en des te meer omdat het hier om kinderen gaat.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op do 14 jun 2012 2:07 pm

Mayo schreef:
Sneezy schreef:nja, mij zou het ook ni kunnen schele ze :p

Op zich is dat niet erg. Anderzijds bevestig je wel een religieuze normering, en dat vind ik wel fout. Ik hou niet van zinloze regels die opgelegd worden door religie.

In het voorbeeld van FFFUUU over de speelpleinen vind ik het wel problematisch omdat je u daar aanpast aan een vreemde cultuur, waarbij je de normen van die cultuur/religie gaat aannemen.

wat is er problematisch aan?
het enigste waar wij ons aanpassen is halal eten ze... en geloof mij vrij, het verschil merkt ge langs geen kanten, ik had het int begin zelf ni door, twas den eerste keer pas daak met die mannen naar de winkel ging dat ik dat doorhad...

tussen halal en "gewoon" proeft ge geen verschil, ge ziet geen verschil,...
als die mannen het dan wel belangrijk vinden zeker te zijn halal te eten uit geloofsovertuiging, wie zijn wij als speelplein dat die kinderen te ontzeggen? integratie moet, maar ons zelf een beetje aanpassen kan ook geen kwaad e.

Dat gebeurt trouwens ook in landen zoals de emiraten, als wij naar daar gaan passen wij onze klederdracht aan maar ook zij passen zich aan aan ons bv: die mogen geen alcohol drinken of verkopen; winkels daar hebben zich aangepast aan de noden aan de vele Europeanen en Amerikanen daar; ge kunt u eigen brouw pakket kopen in de winkel daar.
Der zijn ook verschillende badsteden in Marokko waar er niet meer vanop een minaret word geroepen dat het tijd is voor gebed, gewoon om de toeristen niet te storen.

Dat zijn gewoon allemaal kleine dingen die geen impact hebben op het algemeen leven voor ons in onze samenleving maar het voor anderen in onze samenleving het wel makkelijker maakt.

Edit by Takai:

Berichtdoor failhive op do 14 jun 2012 2:18 pm

Lt_GHoST schreef:Trouwens, respect voor uw medemens is een waarde die in ELKE cultuur begrepen wordt!

Maar niet door elke mens. Hoe jammer dat ook mag zijn, de realiteit is anders.
Fail Compilations » http://www.youtube.com/failhive
failhive
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op do 14 jun 2012 2:29 pm

failhive schreef:
Lt_GHoST schreef:Trouwens, respect voor uw medemens is een waarde die in ELKE cultuur begrepen wordt!

Maar niet door elke mens. Hoe jammer dat ook mag zijn, de realiteit is anders.

helemaal gelijk; sommige mensen zijn gewoon té achterlijk
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Member op do 14 jun 2012 3:05 pm

Halalbarbecue, my god :roll:
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiconer op do 14 jun 2012 3:16 pm

Prachtig :lol: Met zwan worsten gaan gooien op een halal bbq :lol: Kom als je dit niet hilarisch vindt ben je maar een zuurpuimpje!

En halal of gewoon vlees, als je het toch niet merkt waarom dan zoveel moeite doen voor Halal vlees te kopen, wrs zelfs duurder. Als die mannen gewoon vlees eten gaan ze niet opbranden of ontploffen, beetje normaal doen é. Al die eisen.

Opeten wat de pot schaft, zeggen ze zo mooi.
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 14 jun 2012 3:34 pm

Chiconer schreef:Prachtig :lol: Met zwan worsten gaan gooien op een halal bbq :lol: Kom als je dit niet hilarisch vindt ben je maar een zuurpuimpje!

En halal of gewoon vlees, als je het toch niet merkt waarom dan zoveel moeite doen voor Halal vlees te kopen, wrs zelfs duurder. Als die mannen gewoon vlees eten gaan ze niet opbranden of ontploffen, beetje normaal doen é. Al die eisen.

Opeten wat de pot schaft, zeggen ze zo mooi.

De moslimexecutieve komt op onze schoolfeesten of andere gebeurtenissen toch ook niet met Halal vlees gooien en in onze strot rammen? (bij wijze van spreken).

Als wij met school in Brussel een Moskee bezochten dan deden wij ook onze schoenen uit. Dat heet respect voor andermans cultuur en beleving van die cultuur.

Het VB is een verzameling achterlijken. Klinkt hard maar zo is het. Een partij draaiende rond slechts 1 punt...
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar In het nieuws