register Paswoord vergeten?

Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor bjoerk op wo 24 okt 2012 9:34 pm

Omdat de mods weer eens komen zagen bij de zeldzame constructieve discussie die er op het forum gebeurt. Een apart topic er over.

And we continue :D
Keyser_Soze schreef:Griekenland is ook gewoon pure random. Corruptie en wanbeheer heeft daar jarenlang de plak gezwaaid en kijk wat er nu van komt. Bonussen hier en bonussen daar terwijl de gewone bevolking crepeert. Weer eens een mooi voorbeeld van hoe de mensen met macht omgaan met diezelfde macht en de dramatische gevolgen ervan.

Echter mogen we de rol van Europa en Frankrijk en Duitsland specifiek niet vergeten. Europa heeft jarenlang het probleem van wanbeheer niet willen zien want in theorie (cijfertjes in de begroting) was Griekenland een gezond land. Echter heeft de praktijk ons anders geleerd.

Wat Frankrijk en Duitsland gedaan hebben (Duitsland voorop) is gewoon pervers en ziekelijk. Duitsland heeft toegestemd met een financiële steun voor Griekenland enkel en alleen als Griekenland militaire uitrusting ter waarde van enkele miljarden euro zou kopen van Duitsland. ook Frankrijk heeft zulke smerige deals gesloten met Griekenland. Zo gaat het hier in Europa aan toe.

Een andere, heel belangrijke factor is die van de ratingbedrijven. Niemand die tot voor 5 jaar ooit gehoord had van ratingbedrijven (of enkel mss van standard & Poor's), en nu zijn die bedrijven diegenen die mede bepalen of een land ten onder gaat of niet door een zogezegd rating te verlagen (kredietwaardigheid zoals dat dan heet). Pure onzin natuurlijk aangezien landen zelf een studie kunnen bestellen (lees: betalen/kopen) bij ratingbedrijven en andere landen kunnen afschrijven terwijl ze zichzelf een rating hoger kunnen laten aanmeten.

En dat is allemaal de schuld van het neoliberalisme. Herinner u de tijd van de ASLK, een staatsbank die niet het winstbejag voor ogen had als primair doel, maar het onderhouden en het zeker stellen van het geld van de inwoners van België. In 1993 werd de ASLK vrijgegeven (verkocht) aan de fortisgroep. Vanaf dat moment, toen ook andere privébanken opkwamen zijn er alleen maar schulden en crisissen geweest. Deze CEO's gaan voor optimaal winstbejag en kijken niet om naar de mensen. Het moet altijd maar meer en meer zijn terwijl dat verhaaltje van het oneindige winstbejag een utopie is, maar wat kan hen dat schelen? Zlang zij er maar grof geld aan verdienen.

Hetzelfde zien we als we kijken naar de privatisering van andere bedrijven, met name de energiesector. Wij betalen in België het hoogste tarief van heel Europa voor onze elektriciteit terwijl electrabel niet eens belastingen betaalt.

Stop met het neoliberalisme, deze heeft enkel toekomst voor de rijken onder ons, en dan bedoel ik niet meneer met de BMW, nee, dan bedoel ik meneer met de tientallen luxeauto's en de vele miljoenen euro op zijn bankrekening.

Maak van al deze instellingen terug staatsbedrijven met als enige doel het welzijn en de welvaart van de mensen ipv oneindig en absurd winstbejag. Velen zullen akkoord gaan met deze aanpak aangezien deze aanpak de meest menselijke is, en toch heeft 1/3 van Vlaanderen voor een partij gestemd die extreem neoliberaal is.

*zucht*


Staatsbedrijven? Zoals de nmbs we zien hoe vlot het daar gaat. Een staats bedrijf hangt nog vaster in de burocratie dan de prive. Een prive bedrijf kan direct inspelen op de markt en op vernieuwingen. Om nu de nmbs als school voorbeeld staats bedrijf te nemen.

In de landen om ons heen, overal een spoornetwerk, top of the bill, beveiliging van het kan niet beter. De laatste nieuwe veiligheidsystemen, spiksplinternieuwe treinen, stiptheid. Bij ons duurt het al bijna 15 jaar om een veiligheidsystemen in te bouwen dat de trein automatisch stil legt als we door een rood licht rijden. Iedereen heeft dat, waarom? Aah meeste buurlanden is het spoor deels in handen van de prive.

Wij hebben een veroudert elektriciteitsnetwerk, dankzij onze vrienden van electrabel inderdaad de prive. Maar wel een privebedrijf dat niets in de weg wordt gelegd. Als andere prive firmas hier in belgië een kolen centrale willen zitten krijgen ze geen vergunning. Terwijl dat het een nieuwe centrale was die bijna niets meer uitstootte. De grond was gekocht, de machines bestelt maar geen vergunning. Weet je wat die hebben gedaan, hup hun plannen gepakt naar holland gegaan daar mochten ze die direct neer planten. Viola tewerkstelling en energie naar holland die wij nu importeren aan belachelijk hoge prijzen.

Ha staatsbedrijven, dat zijn lompe loge instelling die niks doen als alles wat nieuw en innoverend is tegenhouden, allee in België toch. Ik zeg niet dat het niet kan werken maar onder het huidige systeem is privatisering echt wel het beste, of had je mss gedacht om nu binnekort te kunnen genieten van 4G netwerk als den RTT nog zou bestaan?

Prive firmas moeten opboksen tegen elkaar voor de scherpste prijs en de nieuwste technologie, daar profiteert de consument van, helaas wil dat ook zeggen dat er bij die consument nu en dan al eens nen hoop slachtoffers vallen. So be it, collateral damage for the greater good. Als die mensen zich bij scholen of omscholen gaan ze wel werk vinden die van ford. Overigens niet vergeten, dat ze allemaal nen dikke ontslagpremie gaan krijgen he, Ford pleegt contractbreuk en gaat die boel zo rap mogelijk willen stil krijgen daar. Daarboven op zullen er van die ontslagen genoeg zijn die nu kunne profiteren van een vervroegd pensioen. Tis erg genoeg om zonder werk te vallen maar het is het einde van de wereld niet. Iedereen met gezond verstand had dit kunnen zien aankomen, lagere verkoop van wagens, overproductie, ...
Afbeelding


http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
Avatar gebruiker
bjoerk
Pastoor
Pastoor
 
Berichten: 8942
Karma: 32
Geregistreerd op: do 10 feb 2005 3:51 pm
Woonplaats: BALEN GVD

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 24 okt 2012 10:14 pm

Keyser_Soze schreef:Stop met het neoliberalisme, deze heeft enkel toekomst voor de rijken onder ons, en dan bedoel ik niet meneer met de BMW, nee, dan bedoel ik meneer met de tientallen luxeauto's en de vele miljoenen euro op zijn bankrekening.

KP is not amused...

[
overheidsbedrijven hadden eigenlijk het doel voor ogen bepaalde diensten (openbaar vervoer, energie, post,...) aan de scherpste prijs aan de belgische burger te kunnen geven... helaas zijn ze wat in de jaren stillekes blijven plakken.
Overheidsbedrijven zijn makkelijk te vergelijken met de overheid zelf; ze bestaan al wat langer en er komen steeds meer en meer regeltjes bij of regeltjes die worden aangepast, uiteindelijk wordt het zo een grote warboel dat er geen kat meer weet hoe of wat. Probeer dan maar is een bedrijf/overheid fatsoenlijk te leiden.

De reden waarom van deze thread (Ford), is nu niet echt een verassing voor mij, de overheid doet (zoals keyser al ergens anders zei) enorm veel inspanningen om de bedrijven naar hier te lokken en ze hier te laten, en bovenop de voordelen die de federale overheid geeft komt dan nog eens het opbieden van de vlaamse en waalse overheid (want beiden hebben ze nieuwe jobs beloofd, dus die vestiging in Vlaanderen of Wallonië zou ze wel kunnen helpen bij volgende verkiezingen).
Het probleem is niet zozeer de loonkost waarover zoveel wordt gemelkt (in Duitsland bv is deze hoger) maar gewoon het feit dat onze lonen zo hoog zijn. Net hetzelfde bij trukers, een Belgische trucker rijd niet slechter of beter dan de eerste beste Slowaak, maar die doen hetzelfde werk voor zo'n € 300 minder per maand.

Als ge hier in België nog maar het woord "indexering" durft uit te spreken komen de vakbonden al aan uw lippen staan, laat staan dat we gaan zeggen dat we € 300 per maand gaan inleveren om te kunnen concurreren met andere Europese landen...


Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
Avatar gebruiker
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega
 
Berichten: 2296
Karma: 79
Geregistreerd op: zo 15 maart 2009 11:37 am
Woonplaats: kraainem

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 24 okt 2012 10:25 pm

Staatsbedrijven? Zoals de nmbs we zien hoe vlot het daar gaat. Een staats bedrijf hangt nog vaster in de burocratie dan de prive. Een prive bedrijf kan direct inspelen op de markt en op vernieuwingen. Om nu de nmbs als school voorbeeld staats bedrijf te nemen.


Ten eerste is de nmbs niet helemaal in staatshanden:


Sinds 1991 is de NMBS een 'autonoom overheidsbedrijf'. Om tegemoet te komen aan de EU-regelgeving voor een vrije toegang voor alle vervoerders op het Europese spoorwegnet, bestaat de NMBS sinds 1 januari 2005 uit drie delen: een beheerder van de infrastructuur (Infrabel), een exploitant van de treinen (NMBS) en een overkoepelende holding (NMBS-Holding). Zij vormen met hun drieën de NMBS-Groep. Deze driedelige structuur ligt vaak onder vuur bij onder meer politici en vakbondslui.
Momenteel is de NMBS verlieslatend en vooral hierdoor zijn de schulden van de NMBS-Groep in 2010 opgelopen tot 3,08 miljard euro terwijl deze eind 2009 'slechts' 2,73 miljard euro bedroegen. De NMBS-Groep zag het eerste halfjaar 2011 haar omzet stijgen, en slaagde erin het verlies te verkleinen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dankzij de verbeterde resultaten van de NMBS heeft de groep zicht op een schuldstabilisatie in 2015.


Aangezien Europa voor sommige zaken wél regels heeft, moest men ook in België een deel van de nmbs privatiseren. Sinds 2005 is dit bedrijf erg verlieslatend geworden, dank u privatisering!


In de landen om ons heen, overal een spoornetwerk, top of the bill, beveiliging van het kan niet beter. De laatste nieuwe veiligheidsystemen, spiksplinternieuwe treinen, stiptheid. Bij ons duurt het al bijna 15 jaar om een veiligheidsystemen in te bouwen dat de trein automatisch stil legt als we door een rood licht rijden. Iedereen heeft dat, waarom? Aah meeste buurlanden is het spoor deels in handen van de prive.


Nogmaals, dat komt omdat de nmbs géén staatsbedrijf meer is, en omdat sinds 2005 er private ondernemingen mee zijn gemoeid. Even een vergelijking: de vertragingen worden hier gemeten in uren/minuten. Een vertraging komt pas in de statistieken terecht wanneer er een vertraging is opgelopen tussen het beginstation en het eindstation. dwz dat een trein een heel uur vertraging kan en mag hebben tijdens haar traject, maar zolang die vertraging wordt ingehaald en men op het vooropgestelde tijdstip aankomt in het eindstation is er zogezegd geen vertraging geweest, terwijl duizenden passagiers in de tussenstations hun verbinding gemist kunnen hebben. Gezien de hoge cijfers ivm het te laat komen van treinen is dit een feit dat die cijfers nog eens kan vermenigvuldigen als men consequent ALLE vertragingen correct meet.

Nu, dat is het punt niet echt, het punt is dat in Japan men niet rekent in minuten en uren op dagbasis, maar met seconden op jaarbasis! Welgeteld 6 seconden heeft de trein vertraging in Japan (op jaarbasis). Indien een trein 1 minuut of meer te laat aankomt in een station, wordt er niet alleen een gratis ticket gegeven, de spoorwegen bieden ook hun verontschuldigingen aan en leveren een papiertje af voor de werkgever.

Dit om aan te tonen dat ook in Japan de treinen geprivatiseerd zijn zoals in België (deels staat, deels privaat). Het gaat dus niet om dat staatsbedrijf of de privatisering ervan dat een bedrijf zo absurd zwak maakt, het gaat om een bepaalde mentaliteit die wij hier niet bezitten, en dat heeft niks met de staat te maken.


Wij hebben een veroudert elektriciteitsnetwerk, dankzij onze vrienden van electrabel inderdaad de prive. Maar wel een privebedrijf dat niets in de weg wordt gelegd. Als andere prive firmas hier in belgië een kolen centrale willen zitten krijgen ze geen vergunning. Terwijl dat het een nieuwe centrale was die bijna niets meer uitstootte. De grond was gekocht, de machines bestelt maar geen vergunning. Weet je wat die hebben gedaan, hup hun plannen gepakt naar holland gegaan daar mochten ze die direct neer planten. Viola tewerkstelling en energie naar holland die wij nu importeren aan belachelijk hoge prijzen.


Daarom dat ik opper om internationale regels vast te leggen omtrent fiscaliteit, ethiek (arbeid), milieu. Op die manier hoeft een bedrijf zich niet over een andere grens te verplaatsen om dergelijke dingen wel of niet te mogen. Maar zolang er geen degelijke internationale wetgeving bestaat zal dit soort zaken blijven bestaan.


Overigens niet vergeten, dat ze allemaal nen dikke ontslagpremie gaan krijgen he, Ford pleegt contractbreuk en gaat die boel zo rap mogelijk willen stil krijgen daar. Daarboven op zullen er van die ontslagen genoeg zijn die nu kunne profiteren van een vervroegd pensioen. Tis erg genoeg om zonder werk te vallen maar het is het einde van de wereld niet. Iedereen met gezond verstand had dit kunnen zien aankomen, lagere verkoop van wagens, overproductie, ...


Ha! een ontslagpremie! Zeg dat maar eens aan het koppel van 50 jaar met hun 6 kinderen die nu beiden hun werk kwijt zijn. Alsof je met een ontslagpremie ver gaat komen als je kinderen hebt die studeren, deftig eten, vrijetijdsbesteding doen,... Dier ontslagpremie is gewoon belachelijk. De jongeren zullen wellicht vrij snel terug aan de bak komen, maar zeg eens aan de 55 jarigen die met vervroegd pensioen gestuurd worden en daardoor maar een fractie van hun pensioen zullen krijgen voor de rest van hun dagen. Al die mensen hun toekomst afpakken, en waarom? Om nog meer geld te kunnen uitkeren aan zij die het al lang niet meer nodig hebben, op de kap van de werkende mens?


Neen dank u.

Privatisering draait allemaal om maximaal winstbejag, zo ook de de industrialisering (lopende band, robots...) allemaal zaken om de kosten te drukken en de winst zo hoog mogelijk te houden. En waarom winst maken? Om te verdwijnen in de zakken van die 1% rijken? Men mag niet vergeten: de industrialisatie en het automatiseren van het productieproces zal sowieso een nefast gevolg hebben voor de economie want automatisering betekent hogere winsten, maar meer automatisering betekent ook minder jobs voor de mensen en dus een lagere koopkracht. Ooit al eens een assemblagerobot een I pad zien kopen?

Het neoliberalisme schiet zichzelf voortdurend in de voeten. Men moet afstappen van het perverse winstbejag en eindelijk eens gaan kijken naar de welvaart en het welzijn van de mensen die deze winst mogelijk maken.




(in Duitsland bv is deze hoger)


FOUT!

In Duitsland werd nog niet zolang geleden een wet gestemd voor de afschaffing van de wettelijk bepaalde minimumlonen, waardoor vele Duitsers werken voor nog geen €5 per uur.

Het is niet aan ons om onze lonen te laten dalen, het is aan de rest om zelf ook een menselijk loon uit te keren aan hun werknemers. Het resultaat zou zijn dat de werknemers het overal goed zouden hebben maar dat CEO's ipv 30 miljoen per jaar, maar 2 miljoen euro per jaar zullen verdienen, en daardoor maar 1 Porsche ipv 10 Porshes zullen bezitten. Boehoe de CEO's...
Afbeelding
Avatar gebruiker
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende
 
Berichten: 13490
Karma: 8
Geregistreerd op: zo 11 jul 2004 6:48 pm

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor the-skullkid op wo 24 okt 2012 10:41 pm

Inderdaad Bjoerk, de mensen van Ford hadden dit écht wel zien aankomen. Maar ze wouden het misschien niet geloven. De slimmere wachten niet op die premie en gaan nu achter ander werk. En niet als die 2000 andere dat ook gaan doen.

Het is imo ook niet slim om als koppel bij hetzelfde -op de rand van sluiting- hangende bedrijf te werken.

Overigens ook prachtig vandaag tijdens het nieuws op stubru:
*Ford Genk sluit + toeleveranciers 10.000 banen weg*
*Bedrijf in Tessenderlo sluit 140 banen weg*
*De regering heeft beslist om niet te besparen op de lonen van de ambtenaren. Meneer de ambtenaar: "We gaan door middel van creatieve oplossingen en flexibiliteit efficiënter werken." De gemeente hier in het stad is ongeveer 10 minuten per week open. Juist. Flexibel.

Mag ik hier ook mijn ideeën voor besparingen zetten?
-Bouw de werkhoosleiduitkering af. Na 6 maanden nog maar de helft. Waarom zou je voor €50 meer per maand gaan werken terwijl je nu in het zwart een beetje kunt bijverdienen?

-Overigens konden de doppers die meer dan een jaar op de lijst staan zich iedere dag aanmelden bij de groendienst van hun gemeente om te snoeien, vuil te rapen e.d. En natuurlijk werden zij als bijzitter gekozen voor de verkiezingen. Niet mensen die werken en door de week al genoeg te doen hebben.

-Rekening rijden.
België is een transit land, Het eurovignet stelt geen hol voor. Laat buitenlandse vrachtwagens betalen voor op onze autosnelwegen te mogen rijden zoals in Duitsland allang gebeurd. Zo versterk je de positie van de Belgische transporteurs die verdwijnen.

Ook voor personenwagens uiteraard. Carpool je? Dan kost het rijden je niets extra.

Gebruik je je wagen om gedurende de hele dag een afstand van pakweg 2km te overbruggen (dus niet een bestelwagen vol materiaal) dan betaal je €5. Pak een fiets.

-Stuur gevangenen terug naar hun land van herkomst.

-Plaats bordjes met VOL aan de grenzen.
Voordat ik hier als racist of dergelijke wordt uitgemaakt, daar gaat het mij echt niet om. Of het nu Nederlanders zijn of Turken. België zit vol.

-Vereenvoudig het rechtsysteem.
Waarom moet er een proces komen van enkele duizenden euro's waarvan de dader bekend is. (Getuigen of bekentenis). Gewoon even in het boekje kijken: 'ah, moord is 7jaar -> verzachtende omstandigheden? Passionele moord -> -1 jaar. 6 jaar voor u meneer, melden aan loket 4 aub.

-Stop met ons leger naar die zandbak te sturen om daar hun tijd wat te verdoen.

-Stop met geld naar apenlanden te sturen die er niks constructiefs mee doen. Je kan een dorpje wel een waterpomp kopen, maar eens ze kapot is, slijpen ze ze in stukken en maken ze er huisjes van. Want ze kunnen ze niet maken omdat ze de kennis niet hebben.

-En zoals Jellesg al zei: Vervang de incompetente randdebielen van ministers door wetenschappers en technici die met oplossingen komen en niet met wetten om andere wetten te vervangen die dan weer andere wetten teweegbrengen om dat achterpoortje te sluiten.



Over de truckers:
Is dit de schuld van de bazen van de firma's die hier Oost-Europeanen inzetten? Nee, ze kunnen niet anders. Mogen ze daarom hun voeten vegen aan alle wetten en regels? Nee.

Is dit de schuld van de Oost-Europese chauffeur zelf? Nee, als ze mij morgen bellen en zeggen dat ik 3x meer kan verdienen met schoon materiaal was ik ook al weg. Mogen ze daarom hun voeten aan alle wetten en regels? Nee.

Is dit de schuld van het 'vereningd Europa' zonder gelijkgestelde lonen en/of controle op de cabotage-wet? JA

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/10_oktober/12/binnenland/misstanden-vervoer-gevaarlijke-stoffen.xml

Waldek en Pjotter rijden vrolijk met fosforzuur rond zonder de nodige vergunningen ervoor te hebben (ADR, vervoer van gevaarlijke stoffen)
Om nog maar te zwijgen van de lessen vakbekwaamheid (35uur/5jaar) die ze niet hebben.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor
 
Berichten: 5496
Karma: 44
Geregistreerd op: do 06 apr 2006 5:41 pm

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor bjoerk op wo 24 okt 2012 10:45 pm

Over de nmbs, zolang dat bedrijf zich volledig gedraagt als een staatsbedrijf zal dat in mijn ogen een staatsbedrijf blijven. Ze laten zich volledig leiden door de staat want meneer Manget heeft alle touwtjes in handen. Al hun personeel is ambtenaar en is statuur benoemt na het slagen in de opleiding. Hun beleid is navenant, de staat vraagt om de prijzen laag te houden en de dienst verlening hoog. Tja dan ga je inderdaad verlies maken. Dat bedrijf werkt niet omdat de staat zich moeit. Moest de nmbs echt prive zijn, dan zou je inderdaad duurdere treinen hebben en waarschijnlijk ook nog eens minder treinen, maar je zou er wel meer op kunnen rekenen. En ze zouden veiliger zijn want een prive bedrijf kan zich zulke accidenten niet veroorloven zoals de nmbs dat kan.

Ha! een ontslagpremie! Zeg dat maar eens aan het koppel van 50 jaar met hun 6 kinderen die nu beiden hun werk kwijt zijn. Alsof je met een ontslagpremie ver gaat komen als je kinderen hebt die studeren, deftig eten, vrijetijdsbesteding doen,... Dier ontslagpremie is gewoon belachelijk. De jongeren zullen wellicht vrij snel terug aan de bak komen, maar zeg eens aan de 55 jarigen die met vervroegd pensioen gestuurd worden en daardoor maar een fractie van hun pensioen zullen krijgen voor de rest van hun dagen. Al die mensen hun toekomst afpakken, en waarom? Om nog meer geld te kunnen uitkeren aan zij die het al lang niet meer nodig hebben, op de kap van de werkende mens?


Hun ontslag premie zal genoeg zijn om minstens 1 jaar te overbruggen, daarbij het blijft nog 2 jaar open. Dan hebben ze nog tijd om naar iets te zoeken. Tzal nie simpel zijn maar het leven is niet simpel. Ik zeg niet dat hier geen dramas zijn maar er worden dagelijks mensen ontslagen en die moeten ook verder. Tis ook zo dat het hier niet zo zeer over verlies ging maar eerder over het feit dat ze die productie capaciteit niet nodig hadden. En dat de plant openhouden op lagere productie te duur is. De productie verhuizen naar de andere vestigingen is in het totaal plaatje dan efficiënter.

En dan kan je beginnen ja winst bejag enzovoort. Maar alles wat we vandaag hebben, hebben we door die winstbejag. Als je geld wilt verdienen moet je innoveren iets doen wat een ander niet doen. Iets nieuw maken, innovatie en winstbejag make the world go round. Der zijn slechte kanten aan, dat hoor je me niet zeggen. Maar het winstbejag volledig te kakken zetten zonder de goeie kanten ook te bekijken dat is toch wat kort door de bocht.

@skullkidd
Mag ik hier ook mijn ideeën voor besparingen zetten?
-Bouw de werkhoosleiduitkering af. Na 6 maanden nog maar de helft. Waarom zou je voor €50 meer per maand gaan werken terwijl je nu in het zwart een beetje kunt bijverdienen?


Laat wel ruimte voor opleiding, zo kan ik nu genieten van een opleiding aan een hogeschool zonder uitkeringsverlies. Maar ik zou dit nooit gekund hebben moest ik niet de mogelijkheid hebben om mijn uitkering te houden. Opleiding moet de basissteen blijven.

Daarom dat ik volg in u systeem, die da niks doen vermindert die dop maar, maar zij die actief willen deelnemen aan de maatschappij door hun kennis te versterken of actief zoeken naar een job of actief meehelpen in de maatschappij. Die moet je ondersteunen. Die moet je de mogelijkheid geven om zich verder te ontwikkelen.
Laatst bijgewerkt door bjoerk op wo 24 okt 2012 10:52 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding


http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
Avatar gebruiker
bjoerk
Pastoor
Pastoor
 
Berichten: 8942
Karma: 32
Geregistreerd op: do 10 feb 2005 3:51 pm
Woonplaats: BALEN GVD

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 24 okt 2012 10:49 pm

the-skullkid schreef:
-Rekening rijden.
België is een transit land, Het eurovignet stelt geen hol voor. Laat buitenlandse vrachtwagens betalen voor op onze autosnelwegen te mogen rijden zoals in Duitsland allang gebeurd. Zo versterk je de positie van de Belgische transporteurs die verdwijnen.

dan verliezen we concurrentiekracht met Frankrijk en Nederland denk ik?
Duitsland heeft nu gewoon ook het enorme voordeel dat het zo groot is, als trucker is het moeilijk oostelijk te rijden zonder door Duitsland te moeten. Enige andere optie is Zwitserland en daar betaal je ook + moet ge nog lang stilstaan aan de grens (van België naar Italië rijden om te leveren in Tsjechië zie ik niemand snel doen)


Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
Avatar gebruiker
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega
 
Berichten: 2296
Karma: 79
Geregistreerd op: zo 15 maart 2009 11:37 am
Woonplaats: kraainem

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor bjoerk op wo 24 okt 2012 10:56 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
the-skullkid schreef:
-Rekening rijden.
België is een transit land, Het eurovignet stelt geen hol voor. Laat buitenlandse vrachtwagens betalen voor op onze autosnelwegen te mogen rijden zoals in Duitsland allang gebeurd. Zo versterk je de positie van de Belgische transporteurs die verdwijnen.

dan verliezen we concurrentiekracht met Frankrijk en Nederland denk ik?
Duitsland heeft nu gewoon ook het enorme voordeel dat het zo groot is, als trucker is het moeilijk oostelijk te rijden zonder door Duitsland te moeten. Enige andere optie is Zwitserland en daar betaal je ook + moet ge nog lang stilstaan aan de grens (van België naar Italië rijden om te leveren in Tsjechië zie ik niemand snel doen)

Je moet dat een beetje in de hand werken he, belgische havens aantrekkelijk maken en dan taxeren op het binnenlandsverkeer :p WINSTBEJAG KEYSER ALLEMAAL WINSTBEJAG :p
Afbeelding


http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
Avatar gebruiker
bjoerk
Pastoor
Pastoor
 
Berichten: 8942
Karma: 32
Geregistreerd op: do 10 feb 2005 3:51 pm
Woonplaats: BALEN GVD

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor Jellesg op wo 24 okt 2012 11:34 pm

Ik ga hier later nog uitgebreid op reageren maar ik zeg alvast, aan de loonkost ligt het niet. Het is goedkoper om een auto te produceren in België dan in Duitsland.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Jellesg
Pastoor
Pastoor
 
Berichten: 2963
Karma: 43
Geregistreerd op: za 24 jun 2006 12:07 pm
Woonplaats: Kortrijk

Re: Fordisdicht algemeen economie zaagthread

Berichtdoor schuimpieper op di 13 nov 2012 6:55 pm

Der is in wezen 1 verschil tussen prive en staats, het eerste moet maken dat klanten content zijn, het laatste pakt gewoon af. De rest van het verhaal volgt hieruit.
Als het beweegt, belast het.
Blijft het bewegen, reguleer het.
Stopt het met bewegen, subsidieer het.
Overheid.
schuimpieper
Ontslagen
Ontslagen
 
Berichten: 324
Karma: 16
Geregistreerd op: vr 01 sep 2006 4:52 pm


Keer terug naar In het nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten