register Paswoord vergeten?

Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 atoombommen

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 atoombommen

Berichtdoor Sneezy op vr 11 okt 2013 1:13 pm

Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 Hiroshima-atoombommen

Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 Hiroshima-atoombommen
Kernenergie, splijtstof, straling
Wereld moet in november adem inhouden

De eigenaar van de kerncentrale bij Fukushima, Tokyo Electric (Tepco), heeft aangekondigd om mogelijk al in november te gaan proberen om de meer dan 1300 gebruikte brandstofstaven uit het zwaar beschadigde reservoir van Eenheid-4 te verwijderen. Dit reservoir bevindt zich zo’n 30 meter boven de grond in een gebouw, dat bij iedere nieuwe aardschok zou kunnen instorten. Maar ook als er tijdens de operatie in november maar het kleinste dingetje misgaat, dreigt de straling die dan vrijkomt de atmosfeer boven het hele Noordelijke Halfrond van onze planeet te vergiftigen.
15.000 Hiroshima-atoombommen
Het verwijderen van de 400 ton gebruikte kernbrandstof, die 15.000 x meer radioactieve straling kan doen vrijkomen als bij de atoombom op Hiroshima, wordt een zeer precaire klus die in zowel technisch, wetenschappelijk als financieel opzicht de capaciteiten van Tepco en de Japanse overheid te boven gaat. Alleen een gezamenlijke inspanning van ‘s werelds beste experts zou de operatie kunnen doen slagen.
Om een idee te geven van de complexiteit: gebruikte brandstofstaven moeten altijd onder water worden gehouden, omdat ze bekleed zijn met een zirconiumlegering die spontaan in brand vliegt als het in contact komt met de lucht. Zirconium werd bijvoorbeeld gebruikt in lampjes voor flitsers voor fotocamera’s, die zoals bekend een extreem heldere en hete vlam produceerden.
Iedere afzonderlijke staaf geeft genoeg straling af om een mens die er vlakbij staat binnen enkele minuten te doden. Een grote brand zou al het personeel op het terrein op de vlucht kunnen doen slaan, en de electronische apparatuur onklaar kunnen maken.

11.000 brandstofeenheden
Dan hebben we het nog niet eens over de ruim 6000 brandstofeenheden die in een vergelijkbaar reservoir op slechts 50 meter afstand van Eenheid-4 zijn opgeslagen. Dit reservoir heeft geen bescherming en is daarom kwetsbaar voor het verlies van koelwater, een aardschok, of het instorten van een beschadigd gebouw. In totaal bevinden zich meer dan 11.000 van deze eenheden op het terrein van de rampcentrale.
Ondertussen moet Tepco grote hoeveelheden water over de drie gesmolten kernreactoren blijven pompen. De stoom die nog altijd vrijkomt lijkt erop te wijzen dat er nog steeds ergens een kernsplijtingsreactie plaatsvindt. Niemand weet echter precies waar dit gebeurt. Analisten zeggen dat een deel van het zwaar vervuilde water in de oceaan terecht komt.

Noordelijk Halfrond in groot gevaar
Volgens Arnie Gundersen, de onafhankelijke nucleaire expert die we tijdens de Fukushima-crisis in 2011 vaak aan het woord hebben laten komen, zijn de gebruikte brandstofstaven in Eenheid-4 gebogen, beschadigd en zo broos, dat ze bijna zijn verpulverd. Camera’s in het gebouw laten grote hoeveelheden puin in het beschadigde reservoir zien.
Gundersen stelt dat er nog nooit zoiets moeilijks is gedaan als de operatie die nu noodzakelijk is. Toch moet het 100% goed gaan, anders dreigt een drama. Als de staven namelijk in contact komen met de lucht, kunnen ze in brand vliegen en gigantische hoeveelheden straling in de atmosfeer afgeven.
Ook kan het complete reservoir instorten en de staven doen exploderen. Dat zou de grootste ramp die de mensheid ooit heeft meegemaakt veroorzaken en de atmosfeer boven het Noordelijke Halfrond eeuwenlang met dodelijke hoeveelheden radioactiviteit vergiftigen.

‘Overleven mensheid op het spel’
Voormalig ambassadeur Mitsuhei Murata waarschuwde dan ook dat zo’n ramp ‘het milieu op de wereld en onze beschaving zal vernietigen. Hier hoef je niet voor doorgeleerd te hebben. Het heeft ook niets te maken met het debat over kerncentrales. Dit gaat om het overleven van de mensheid.’

Nascent Jodium
Alle topexperts zijn het er dan ook over eens dat er feitelijk maar één manier is om je hierop voor te bereiden: verhuizen naar het Zuidelijke Halfrond. Voor 99,99% van de bevolking is dat natuurlijk geen haalbare kaart. Sommigen adviseren mensen dan ook om ‘nascent’ jodium te gaan slikken, dat snel door de schildklier wordt opgenomen en ontgiftend werkt. Andere soorten jodium, zoals in jodiumsupplementen en diverse soorten voedsel, zouden niet geschikt zijn vanwege besmetting met giftige substanties en het gebruik van genetisch gemodificeerde ingrediënten.
Bron: Xander Nieuws http://xandernieuws.punt.nl

bron: http://www.safetyanalyse.nl/straling-ka ... oombommen/
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 atoombommen

Berichtdoor Da_Tonio op vr 11 okt 2013 1:43 pm

Honderdduizend miljard bliksembommen en dondergranaten nog aan toe, ik wacht Jelle (of iemand anders die hier meer van weet?) zijn gedacht af om te zien wat er van het artikel overblijft.
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op vr 11 okt 2013 2:00 pm

But, the north is the best part :'(
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Sneezy op vr 11 okt 2013 2:22 pm

Da_Tonio schreef:Honderdduizend miljard bliksembommen en dondergranaten nog aan toe, ik wacht Jelle (of iemand anders die hier meer van weet?) zijn gedacht af om te zien wat er van het artikel overblijft.

same, dat is de reden waarom ik het hier poste.
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor AMGXV op vr 11 okt 2013 2:50 pm

een goed moment voor alle landen om eens goed samen te werken, behalve afrika, want zij kennen er niks van
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Jellesg op vr 11 okt 2013 5:32 pm

Da_Tonio schreef:Honderdduizend miljard bliksembommen en dondergranaten nog aan toe, ik wacht Jelle (of iemand anders die hier meer van weet?) zijn gedacht af om te zien wat er van het artikel overblijft.

Ik ben blij dat ik opgewacht werd!
Toen ik dit voor de eerste keer las ragede ik zo hard. Maar zo hard. Zo een zever alweer.
Ik ben nu geen expert in risicobeoordeling door kern energie, maar het is ONMOGELIJK om het leven op aarde (zelfs het menselijk leven) te laten stoppen door zoiets. Dat is echt pure sensatie en ronduit belachelijk.
Over enkele weken zal je dan ook niets, helemaal niets meer horen van dit bericht of deze operatie. Omdat ze uitgevoerd zal zijn zonder problemen. En als er problemen waren, deze niet nieuwswaardig zullen geweest zijn. Maar ondertussen is iedereen toch weer eens bang gemaakt...

Also, ik heb het al duizend keer gezegd (niet hier wrs), radioactief water dat in de zee loopt is ONSCHADELIJK en niet "hoog vervuilend". Van zodra dat water in de zee gelopen is, is de verhoging in radioactiviteit onmeetbaar. Hebben die mensen eigenlijk een flauw idee van hoe fucking gigantisch onze oceanen zijn? Alsof een paar duizend liter water daar iets van effect op kan hebben? Het zou nog een paar miljoen liter mogen zijn, dat doet niets, helemaal niets. De banaan die ik als vier-uurtje gegeten heb is godverdomme radioactiever dan dat water.

Door heel dat Fukushima gedoe is tot nu toe nog niemand gestorven, en dat zal zo blijven. Bij tjernobyl stierven volgens de ergste schattingen zo'n 80 000 mensen, waarvan 3/4 nu nog altijd in leven is (ze moeten hun kanker nog krijgen). Vergelijk dat met de circa 1 miljoen doden door koolcentrales PER JAAR, en men zal misschien beginnen inzien hoe gestoord wij bezig zijn door kernenergie zo in de grond te boren.

Ja, het is gevaarlijk daar bij Fukushima. Maar daarmee is alles zowat gezegd geweest. Het grappige is dan nog dat rampen zoals Fukushima enkel kunnen gebeuren doordat men niet meer innoveert in kernenergie; door al dat anti-nucleaire activisme zijn overheden verplicht om hun oude installaties te laten draaien in plaats van in veel nieuwere en betere technologie te investeren. De meeste kerncentrales die nu nog lopen werden gebouwd toen iedereen nog naar casettes zat te luisteren. En zelfs dan zijn ze eigenlijk super veilig.

Enfin. I'll just leave this here:
Afbeelding

EDIT: indertijd werd op FDLZ nog een filmpje gepost met alle kernproeven van bij het begin tot nu. Als ik het me goed herinner ging het over zo'n 850 nucleaire bommen die in totaal REEDS ONTPLOFT WERDEN bij nucleaire tests. De meeste van die bommen hadden een veelvoud aan kracht vergeleken met die bij Hiroshima. Het niveau van radioactiviteit in onze atmosfeer is daarbij constant gebleven (de verandering is onmeetbaar, en we kunnen verdomd precies meten). Dus zelfs al ontploft daar iets dat equivalent is aan 15000 Hiroshima-bommen, BOEIEUH.
Laatst bijgewerkt door Jellesg op zo 13 okt 2013 2:14 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op vr 11 okt 2013 7:21 pm

AMGXV schreef:een goed moment voor alle landen om eens goed samen te werken, behalve afrika, want zij kennen er niks van

Afrika is dan ook geen land.

@Jelle, laat mij dan wel ruim op tijd weten als er wel iets zots gaat gebeuren. Ik heb nog een lijstje van mensen die ik op hun bakkes moet slaan.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bulck op vr 11 okt 2013 7:29 pm

the-skullkid schreef:
AMGXV schreef:een goed moment voor alle landen om eens goed samen te werken, behalve afrika, want zij kennen er niks van

@Jelle, laat mij dan wel ruim op tijd weten als er wel iets zots gaat gebeuren. Ik heb nog een lijstje van mensen die ik op hun bakkes moet slaan.

En ook een lijstje van mensen die je wilt poepen ?
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op vr 11 okt 2013 7:55 pm

bulck schreef:
the-skullkid schreef:

En ook een lijstje van mensen die je wilt rapen ?

fixed
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op zo 13 okt 2013 11:25 am

Ma als gij naar de redactie stapt me ne camera in de hand, en ge geeft daar die uitleg en ge vraagt een verklaring, maken die mensen zichzelf toch gewoon belachelijk? Iets dat zo onschuldig zou zijn, opblazen tot iets dat vrij hard het tegenovergestelde zou zijn...

Wanneer gaan we? Ik zal de camera vasthouden en mijn lach inhouden! :mrgreen:
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Zuurmoes op zo 13 okt 2013 11:32 am

Volgens mij is die familie van Mark -ruimtevaart is fake- Peters. ](*,)
Zuurmoes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op zo 13 okt 2013 12:20 pm

Da_Tonio schreef:Ma als gij naar de redactie stapt me ne camera in de hand, en ge geeft daar die uitleg en ge vraagt een verklaring, maken die mensen zichzelf toch gewoon belachelijk? Iets dat zo onschuldig zou zijn, opblazen tot iets dat vrij hard het tegenovergestelde zou zijn...

We moeten hem als expert live in het nieuws krijgen!

'Jelle, hoe groot zijn de gevolgen als er iets misloopt?'

'Ja eigenlijk geen hol. Misschien wat vissen die doodgaan maar daar blijft het bij'

'...'
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op zo 13 okt 2013 2:16 pm

the-skullkid schreef:
Da_Tonio schreef:Ma als gij naar de redactie stapt me ne camera in de hand, en ge geeft daar die uitleg en ge vraagt een verklaring, maken die mensen zichzelf toch gewoon belachelijk? Iets dat zo onschuldig zou zijn, opblazen tot iets dat vrij hard het tegenovergestelde zou zijn...

We moeten hem als expert live in het nieuws krijgen!

'Jelle, hoe groot zijn de gevolgen als er iets misloopt?'

'Ja eigenlijk geen hol. Misschien wat vissen die doodgaan maar daar blijft het bij'

'...'

Hehe dat zou redelijk geniaal zijn ja :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op di 15 okt 2013 1:23 pm

dacht net hetzelfde als Jelle toen ik het las..

en dan ook die belachelijke vergelijkingen altijd met de atoombom op Hiroshima.. dat was zelfs maar een 'kleintje' :roll:
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op wo 16 okt 2013 8:32 pm

Jellesg schreef:

Toen ik dit voor de eerste keer las ragede ik zo hard. Maar zo hard. Zo een zever alweer.
Ik ben nu geen expert in risicobeoordeling door kern energie, maar het is ONMOGELIJK om het leven op aarde (zelfs het menselijk leven) te laten stoppen door zoiets. Dat is echt pure sensatie en ronduit belachelijk.
Over enkele weken zal je dan ook niets, helemaal niets meer horen van dit bericht of deze operatie. Omdat ze uitgevoerd zal zijn zonder problemen. En als er problemen waren, deze niet nieuwswaardig zullen geweest zijn. Maar ondertussen is iedereen toch weer eens bang gemaakt...

Also, ik heb het al duizend keer gezegd (niet hier wrs), radioactief water dat in de zee loopt is ONSCHADELIJK en niet "hoog vervuilend". Van zodra dat water in de zee gelopen is, is de verhoging in radioactiviteit onmeetbaar. Hebben die mensen eigenlijk een flauw idee van hoe fucking gigantisch onze oceanen zijn? Alsof een paar duizend liter water daar iets van effect op kan hebben? Het zou nog een paar miljoen liter mogen zijn, dat doet niets, helemaal niets. De banaan die ik als vier-uurtje gegeten heb is godverdomme radioactiever dan dat water.

Door heel dat Fukushima gedoe is tot nu toe nog niemand gestorven, en dat zal zo blijven. Bij tjernobyl stierven volgens de ergste schattingen zo'n 80 000 mensen, waarvan 3/4 nu nog altijd in leven is (ze moeten hun kanker nog krijgen). Vergelijk dat met de circa 1 miljoen doden door koolcentrales PER JAAR, en men zal misschien beginnen inzien hoe gestoord wij bezig zijn door kernenergie zo in de grond te boren.

Ja, het is gevaarlijk daar bij Fukushima. Maar daarmee is alles zowat gezegd geweest. Het grappige is dan nog dat rampen zoals Fukushima enkel kunnen gebeuren doordat men niet meer innoveert in kernenergie; door al dat anti-nucleaire activisme zijn overheden verplicht om hun oude installaties te laten draaien in plaats van in veel nieuwere en betere technologie te investeren. De meeste kerncentrales die nu nog lopen werden gebouwd toen iedereen nog naar casettes zat te luisteren. En zelfs dan zijn ze eigenlijk super veilig.

Afbeelding

EDIT: indertijd werd op FDLZ nog een filmpje gepost met alle kernproeven van bij het begin tot nu. Als ik het me goed herinner ging het over zo'n 850 nucleaire bommen die in totaal REEDS ONTPLOFT WERDEN bij nucleaire tests. De meeste van die bommen hadden een veelvoud aan kracht vergeleken met die bij Hiroshima. Het niveau van radioactiviteit in onze atmosfeer is daarbij constant gebleven (de verandering is onmeetbaar, en we kunnen verdomd precies meten). Dus zelfs al ontploft daar iets dat equivalent is aan 15000 Hiroshima-bommen, BOEIEUH.

tijdens het grote voorzitterdebat op deredactie moest ik hier aan denken:

Afbeelding
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op wo 16 okt 2013 8:42 pm

bjoerk schreef:
Jellesg schreef:

Afbeelding

tijdens het grote voorzitterdebat op deredactie moest ik hier aan denken:

Afbeelding

"Moest ik hier aan denken" joenge kheb die juist gemaakt en doorgestuurd naar gij :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op wo 16 okt 2013 8:44 pm

Jellesg schreef:"Moest ik hier aan denken" joenge kheb die juist gemaakt en doorgestuurd naar gij :mrgreen:

Great minds think alike he, gij maakte het ik dacht er aan. Ge hebt werkers en denkers he Jelle :mrgreen:
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Schifahrer007 op do 17 okt 2013 11:58 am

Iemand enig idee waarom ze dit probleem per se zo willen aanpakken en niet de hele site bedekken onder een dikke afschermingslaag?
Zo'n afschermingslaag van beton, staal en dergelijke dense materialen kan bij voldoende dikte de straling volledig blokkeren en de weerstand van eventuele explosies weerstaan? Blijft het probleem van eventuele bodemvergiftiging wel bestaan natuurlijk, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat er binnen de komende decennia nog een levende ziel naast de site gaat wonen...
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op do 17 okt 2013 7:01 pm

Schifahrer007 schreef:Iemand enig idee waarom ze dit probleem per se zo willen aanpakken en niet de hele site bedekken onder een dikke afschermingslaag?
Zo'n afschermingslaag van beton, staal en dergelijke dense materialen kan bij voldoende dikte de straling volledig blokkeren en de weerstand van eventuele explosies weerstaan? Blijft het probleem van eventuele bodemvergiftiging wel bestaan natuurlijk, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat er binnen de komende decennia nog een levende ziel naast de site gaat wonen...

Bodemverontreiniging verspreidt zich. Weliswaar traag, maar als er sprake is van radioactieve isotopen die tienduizenden jaren radioactief blijven, dan snap je al snel dat dit keurig verwerkt dient te worden en niet zomaar kan blijven rondslingeren.
Also, het is niet dat je beton als een 1m-dikke-laag zomaar overal kan gaan rondstrooien he. Er zou moeten een gigantische constructie gebouwd worden, wellicht niét bestand tegen explosies, op, rond en naast een volledige kerncentrale - om nog maar te zwijgen van de logistieke problemen doordat de helft daar op instorten staat.

Enfin, het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar ik betwijfel ten zeerste dat dit een simpeler oplossing zou zijn dan gewoon de splijtstof verwerken/bergen of whatever ze nu aan het doen zijn, om nog maar te zwijgen van het prijskaartje dat aan zo'n constructiewerken zou hangen.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor hypolicious op do 17 okt 2013 7:08 pm

Die atoombommen kunnen mij allemaal niet schelen, het enigste dat ik wil weten is ofdat Jellesg, 99% pure meth kan maken.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor the-skullkid op do 17 okt 2013 8:07 pm

Ze hebben toch ook een shitload beton rond tsjernobyl gezet of zit ik mis?
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Schifahrer007 op do 17 okt 2013 9:21 pm

Jellesg schreef:
Schifahrer007 schreef:Iemand enig idee waarom ze dit probleem per se zo willen aanpakken en niet de hele site bedekken onder een dikke afschermingslaag?

Bodemverontreiniging verspreidt zich. Weliswaar traag, maar als er sprake is van radioactieve isotopen die tienduizenden jaren radioactief blijven, dan snap je al snel dat dit keurig verwerkt dient te worden en niet zomaar kan blijven rondslingeren.
Also, het is niet dat je beton als een 1m-dikke-laag zomaar overal kan gaan rondstrooien he. Er zou moeten een gigantische constructie gebouwd worden, wellicht niét bestand tegen explosies, op, rond en naast een volledige kerncentrale - om nog maar te zwijgen van de logistieke problemen doordat de helft daar op instorten staat.

Enfin, het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar ik betwijfel ten zeerste dat dit een simpeler oplossing zou zijn dan gewoon de splijtstof verwerken/bergen of whatever ze nu aan het doen zijn, om nog maar te zwijgen van het prijskaartje dat aan zo'n constructiewerken zou hangen.

Mij lijkt het makkelijker, goedkoper en veiliger om van de ravage af te blijven en stilletjes te bedekken ipv in de bouwval binnen te dringen en te manipuleren waarbij (denk ik) meer onzekerheden aan vast hangen. Aangezien bodemverspreiding traag gaat, is het volgens mij dan toch mogelijk om eerst af te dekken (cfr Tsjernobyl) en daarna de bodemverspreiding tegen te gaan?

Nuja, ik ben al wel blij dat in het artikel (hoe sensatiegericht dan ook) dit event loskoppelt van het kerndebat.

Darenboven hoop ik dat niet iedereen jodium gaat beginnen te slikken en denken dat ze beschermd zijn tegen de straling...
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op do 17 okt 2013 9:23 pm

the-skullkid schreef:Ze hebben toch ook een shitload beton rond tsjernobyl gezet of zit ik mis?

Ze hebben één van de reactoren (de ontplofte) ingesloten met beton idd. Enkele mogelijke redenen dat ze dit niet doen bij Fukushima:
- Bij Tsjernobyl kwam veel meer straling vrij en was een "normale" bergingsoperatie niet meer mogelijk, waardoor men tot het insluiten met beton over ging als last resort, wat bij Fukushima niet nodig is.
- Fukushima ligt op een seismisch actieve zone, waardoor de integriteit van de beton constructie niet kan gewaarborgd worden (of toch alleszins niet op lange termijn).
- Bij Fukushima is er sprake van schade aan meerdere reactoren, wat een veelvoud aan complexiteit zou veroorzaken vergeleken met Tsjernobyl indien men het hele boeltje gewoon wil opsluiten in beton.

Welke van die redenen (of eventueel nog een andere reden) het precies is weet ik ook niet.
Enfin, het zal wel zijn reden hebben in ieder geval.

EDIT @ hypo: met de nodige funding kun je alles ^^
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op di 22 okt 2013 10:33 pm

http://truththeory.com/2013/10/22/28-signs-that-the-west-coast-is-being-absolutely-fried-with-nuclear-radiation-from-fukushima/

Die website heeft al vaker onvolledige tot compleet foute info verspreid, en dat past niet echt bij zn naam. Staat dit allemaal los van de schadelijke straling die KAN vrijkomen, gezien dit gaat over wat al vrijgekomen is? Waarheid, net als een middelmatig pakske friet best met een korreltje zout of twee op te nemen, of gewoon zever... gezever?
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Member op wo 23 okt 2013 5:37 pm

Dan komt mijn riante Crib in Swaziland toch nog van pas
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op do 24 okt 2013 6:37 pm

Da_Tonio schreef:http://truththeory.com/2013/10/22/28-signs-that-the-west-coast-is-being-absolutely-fried-with-nuclear-radiation-from-fukushima/

Die website heeft al vaker onvolledige tot compleet foute info verspreid, en dat past niet echt bij zn naam. Staat dit allemaal los van de schadelijke straling die KAN vrijkomen, gezien dit gaat over wat al vrijgekomen is? Waarheid, net als een middelmatig pakske friet best met een korreltje zout of twee op te nemen, of gewoon zever... gezever?

Zever... gezever.
Zoals ik idd gewend ben van die website, spijtig genoeg.

EDIT: "It is being projected that the radioactivity of coastal waters off the U.S. west coast could double over the next five to six years."
Deze alleen al :lol: twee keer niets = nog altijd niets.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar In het nieuws