register Paswoord vergeten?

Opiniepeiling

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Op wie zou je stemmen?

Open VLD
5
17%
SP.A
3
10%
CD&V
4
13%
Groen!
3
10%
N-VA
7
23%
PVDA
2
7%
Vlaams Belang
0
Geen stemmen
LDD
1
3%
Blanco
5
17%

Totaal aantal stemmen : 30

Opiniepeiling

Berichtdoor Soul op za 02 nov 2013 3:45 pm

Moesten het nu verkiezingen zijn, op wie stem je?

Kwil eens vergelijken met 2012 : viewtopic.php?f=16&t=41226
Laatst bijgewerkt door Soul op za 02 nov 2013 4:03 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Re: Opiniepeiling

Berichtdoor bulck op za 02 nov 2013 4:02 pm

Ik zou het niet weten. Ik weet niet welke partijen wat "aanbieden" of waarom voor de ene zou moeten kiezen.

Het is niet waar ik dagelijks met bezig ben, maar politiek komt toch dagelijks voor in de actualiteit. Er zijn vele keuzes en meningen.
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 02 nov 2013 4:12 pm

Ik mis de optie "niet/niemand".
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op za 02 nov 2013 4:24 pm

Jellesg schreef:Ik mis de optie "niet/niemand".

ween ween

Ot: Blanco of Pvda
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Soul op za 02 nov 2013 4:49 pm

Mayo schreef:

ween ween

Geen N-VA meer?
Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op za 02 nov 2013 4:51 pm

²
Ik ga ook niet. Lekker rustig bij de bakker!
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op za 02 nov 2013 4:57 pm

Soul schreef:
Mayo schreef:

ween ween

Geen N-VA meer?

Tis nie omdat je lid bent da je er ook op moet stemmen hé.
Afbeelding

Berichtdoor Sneezy op za 02 nov 2013 4:58 pm

Blanco.
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Soul op za 02 nov 2013 5:23 pm

Mayo schreef:
Soul schreef:
Mayo schreef:

ween ween

Geen N-VA meer?

Waarom zou je lid worden van een politieke partij maar hun standpunten niet steunen en voor een andere partij stemmen.
Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op za 02 nov 2013 5:57 pm

Mayo schreef:
Soul schreef:
Mayo schreef:

ween ween

Geen N-VA meer?

:lol:
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Zuurmoes op za 02 nov 2013 6:02 pm

Soul schreef:
Mayo schreef:
Soul schreef:
Mayo schreef:

ween ween

Geen N-VA meer?

Waarom zou je lid worden van een politieke partij maar hun standpunten niet steunen en voor een andere partij stemmen.

Hij kan lid zijn omwille van de regionale aspecten, zijn genoeg mensen die N-VA regionaal steunen maar federaal op een andere partij stemmen. Of hij is natuurlijk een van diegenen die zijn nut maximaliseert en naar iedere activiteit gaat om zich vol te stoempen met broodjes en uiteindelijk het honderdvoud van zijn lidgeld terug uit de partij te trekken :lol:
Zuurmoes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op za 02 nov 2013 6:25 pm

Laat me zeggen dat ik politiek bekijk op twee niveaus.

Enerzijds ben ik voor een systeemverandering en in functie daarvan zou ik eerder blanco stemmen of op de pvda (puur als proteststem).

Maar binnen het huidig systeem ben ik nog steeds voor de N-VA. België is en blijft een overbodig niveau dat we best zo snel mogelijk afschaffen zodat we efficiënter zijn. Als we geen systeemverandering doorvoeren, dan is de weg van de N-VA wel de beste weg.
Afbeelding

Berichtdoor Durango op za 02 nov 2013 7:29 pm

Mayo schreef:Laat me zeggen dat ik politiek bekijk op twee niveaus.

Enerzijds ben ik voor een systeemverandering en in functie daarvan zou ik eerder blanco stemmen of op de pvda (puur als proteststem).

Maar binnen het huidig systeem ben ik nog steeds voor de N-VA. België is en blijft een overbodig niveau dat we best zo snel mogelijk afschaffen zodat we efficiënter zijn. Als we geen systeemverandering doorvoeren, dan is de weg van de N-VA wel de beste weg.

Ge kunt dat confederale België, zoals N-VA het nu voorstelt, toch niet serieus nemen?
Ze vinden aan Vlaamse kant zelfs bij geen enkele partij steun, zelfs niet bij het VB.
Voordat ze dat plan hebben voorgesteld, waren ze zich dus bewust van 2 keuzes na de verkiezing van 2014.

1. Ze blijven bij hun confederalisme en vallen dus weer uit de boot bij de samenstelling van een federale regering, waarbij ze Di Rupo 2 de vrije baan geven.

2. Ze laten het confederale België vallen en stappen in de regering. Dat wil dan zeggen dat ze met voorbedachte rade het confederale plan enkel gebruikt hebben om geen kiezers te verliezen.

Wat mij erg opvalt is dat elk belangrijk lid binnen de N-VA totaal verschillende uitspraken doet over de belangrijkheid van een nieuwe staatshervorming. Bracke zei zo'n kleine maand geleden op een debat, waarbij ik aanwezig was, dat het confederalisme niet noodzakelijk was. Nu blijkt dat zo'n kleine maand later wel weer het geval. Ze blijven draaien als een windhaan.

Wat ik ook nog steeds niet erg begrijp is dat N-VA zo tegen de geldstroom richting Wallonië is en toch pro-Europa is, ondanks dat zich met Griekenland ongeveer dezelfde praktijk voordoet.

Nu nog wachten totdat BDW zijn burgemeestersbelofte aan Antwerpen verbreekt? Zal opportunisme en populisme hoogtij blijven vieren bij de N-VA in de hoop om toch maar geen stemmetjes te verliezen?

Ik stem (voorlopig) op Open VLD, die duidelijk een andere weg zijn ingeslagen onder Rutten. Het positieve verhaal van een sterk België binnen een sterk Europa spreekt mij aan.

In tijden waar onze grootste uitdagingen zich op een globaal niveau afspelen (milieu, economische crisis, overpopulatie,...) geloof ik niet in die Vlaamsche kerktorenmentaliteit van afsplitsing en de utopie die het onafhankelijke Vlaanderen is. Als we in dit kleine landje al niet kunnen samenwerken, zullen we dat in Europa ook niet kunnen en zullen we dat op globaal niveau ook niet kunnen en is de wereld bij voorbaat gedoemd. GEDOEMD, I tell you!
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op za 02 nov 2013 8:20 pm

Het is een CONGRESTEKST van hun congres over confederalisme. Aangezien een vaakgehoorde kritiek was dat de N-VA zelf helemaal geen idee had hoe ze dat confederalisme zouden invullen, hebben ze het nu uitgewerkt.

Een congrestekst is geen programma voor 2014. Het is een visie van de partij, niet iets dat ze er morgen willen doordrukken. Deze week is genoeg gecommuniceerd dat een sociaal-economische herstelregering de prioriteit is voor de N-VA. Argumenteren dat ze zich door deze tekst buiten spel zetten voor de volgende regering is dus gewoon naast de kwestie.

Om op je vraag ivm Europa te antwoorden: dat is een totaal ander scenario, omdat België niet werkt zoals de EU. De EU heeft enkel bevoegdheden die zijn afgestaan door de lidstaten. Ze heffen geen eigen belastingen maar krijgen een dotatie van de lidstaten. Griekenland is dus in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor zijn eigen beleid. Maar bon, kga niet teveel over Griekenland beginnen want dat is een totaal andere zaak waar de N-VA bitter weinig mee te maken heeft.
Afbeelding

Berichtdoor Didier Deluxe op za 02 nov 2013 8:37 pm

Partij R.O.S.S.E.M. staat er niet tussen.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Soul op za 02 nov 2013 9:19 pm

Didier Deluxe schreef:Partij R.O.S.S.E.M. staat er niet tussen.

Wrm zou ik die erbij zetten, niemand weet zelf waarvoor die staan, ze weten het zelf nog niet. JP ging het ver afbollen in zijn eigen partij.
Moest je daar nu al voor stemmen zijde zo verstandig als een sperzieboon.
Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op za 02 nov 2013 9:32 pm

Politiek is niet meer en niet minder dan toneeltje spelen. Durango ik veronderstel dat je het groot voorzittersdebat in Leuven bedoelt? Sorry maar dat kan je toch echt moeilijk een serieus debat noemen. Dat was gewoon toneeltje spelen met zijn 5. Ze voeren met 5 een debat over een topics waar ze alle 5 al weken over leuterden zonder enige input van het publiek. Hoe kan je nu een dynamisch debat hebben over shit waar ze het allemaal al weken over hebben.

Daarbij als ik kneusjes als Wouter Beke, Trutten, Brake en Toback Jr bezig zie, stel ik mij echt wel vragen. Zijn dat nu de mensen die dit land moeten leiden? Den enige die zich deftig gedroeg of geen randdebiel uitspraken deed was van Besien van Groen. En dan moete weten datk eigelijk nie veel van groen moet weten.
En wa doet de nva zichzelf toch ook altijd aan door Brake in zijn partijtop te houden. Das nu toch de meest krankzinnige mens ooit? Die kent zijn eigen programma nog niet, laat staan dat em onthoudt wat em 5 minuten dervoor zei. Dan hebde nog Trutten van Open VLD. Die slaagt er ook constant in om dingen uit te kramen waarvan gezegd jezus hoe ver zit gij eigelijk van de realiteit. En ze laat zich dan ook nog eens verleiden tot laag modder smijten naar andere partijen. Waarbij ze zichzelf meer te kakken zet dan de tegenstand. Allee zo zien normale mensen dat toch, de pol en soc'ers in de zaal ging over tot enthousiast 'oooooooh' alsof dat het normaal is om mensen openbaar constant te kakken te zetten. Zegt natuurlijk ook veel over het niveau van het publiek in de zaal. Waarbij ik me dan weer niet van de gedachte kan ontdoen dat die input van het publiek mss inderdaad geen goed idee is.
Dan hebde nog Beke, waar ge eigelijk ook niks deftig over kunt zeggen. Voorzitter van de partij der hypocrieten. Vandaag dit morgen dat. Kakken op nva hun confederalisme terwijl dat het confederalisme ook in het cd&v programma staat. Om nog maar te zwijgen over hun idiote middeleeuwse christelijke waarden en normen, ge zou al verbaasd zijn dat er vrouwen in die partij mogen. En ja Bruno Toback speelde eenderzijds het rutten en beke spelletje mee om dan af en toe nog eens groen te steunen. Buiten dat het ne gatlikker is die een partij zoekt voor steun van te krijgen, hebben we dus nie echt veel geleerd over spa in het debat.

Ik moet toegeven ik heb het niet helemaal gezien, sorry dat kon ik echt niet uit houden maar de stukken die ik gezien heb vond ik gewoon weg lachwekkend en ridicul. Zo een mensen moeten regeren over een land. Tja dat we maar rap overstappen naar de wetenschappelijk gestuurde samenleving waar beslissingen worden genomen op basis van wetenschappelijk bewijs en niet op basis van het buikgevoel dat meestal gewoon veel geld kost en nooit deftig is.

Waarmee ik dus bedoel dat ik eigelijk niet van zin ben om uit menne nest te kruipen voor de verkiezingen. En ik dus wss niet tot ginder ga gaan.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor krack op za 02 nov 2013 11:00 pm

Ik zou eigenlijk alleen al in functie van het kloten van NVA willen stemmen. Wat een kutpartij. Alsof België splitsen iets zal oplossen.
Het was ook leuk om te zien hoe ze de afgelopen maanden door de mand zijn gevallen :D

Nu goed, ik stem CD&V.
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op zo 03 nov 2013 12:02 am

krack schreef:Ik zou eigenlijk alleen al in functie van het kloten van NVA willen stemmen. Wat een kutpartij. Alsof België splitsen iets zal oplossen.
Het was ook leuk om te zien hoe ze de afgelopen maanden door de mand zijn gevallen :D

Nu goed, ik stem CD&V.

Idem, vandaar ook mijn voorkeur voor Open VLD. Die zeggen nu al dat ze niet in een regering stappen als er sprake is van een nieuwe staatshervorming.

En de enige partij die ik N-VA nog zie volgen in dat confederalisme is nu eig wel cd&v.

@Bjoerk: Zelfde debat, maar in Bxl, waar er wel degelijk input van het publiek was.
Ook daar viel op dat Bracke zijn eigen partijstandpunten niet kende, kan ook zijn dat N-VA toen nog gewoon geen plan had. Ook frappant was de opgestoken middenvinger van klein kind Bracke naar Tobback.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor krack op zo 03 nov 2013 12:07 am

Dat Bracke niet capabel is is al lang geen geheim meer natuurlijk.
Dat standpunt van Open VLD wist ik nog niet. Misschien deze keer dan toch maar eens voor de VLD stemmen, thanks :)
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 03 nov 2013 10:25 am

Durango schreef:Wat ik ook nog steeds niet erg begrijp is dat N-VA zo tegen de geldstroom richting Wallonië is en toch pro-Europa is, ondanks dat zich met Griekenland ongeveer dezelfde praktijk voordoet.

Nu nog wachten totdat BDW zijn burgemeestersbelofte aan Antwerpen verbreekt? Zal opportunisme en populisme hoogtij blijven vieren bij de N-VA in de hoop om toch maar geen stemmetjes te verliezen?

1. Je begrijpt het niet omdat je het niet wilt begrijpen. De N-VA heeft namelijk al talloze malen herhaald dat ze niet per definitie tegen geldstromen naar Wallonië zijn of tegen solidariteit tussen gewesten. Wat zij echter willen (en hoe je daartegen kan zijn is mij een raadsel) is transparantie in die transfers en solidariteit. Nu is dat één groot kluwen waar niemand echt zicht op heeft en wat er met het geld gebeurd en of het effect heeft weten nog minder mensen. Transparantie, dat is het toverwoord. Wie doet wat met welk geld en waarom?

2. Dat gaat hij volgens mij niet doen. Als iemand die de N-VA nog steeds een warm hart toedraagt heb ik het altijd bijzonder spijtig gevonden dat De Wever voor Antwerpen ging. Er waren er die zeiden dat hij niet anders kon maar dat is bullshit in mijn ogen. Als hij een goeie speech had gehouden waarin hij verkondigde dat Antwerpen altijd de stad van zijn hart blijft maar dat hij momenteel eerst wilt werken aan het grotere verhaal binnen België dan had volgens mij geen enkele N-VA-stemmer hem dat kwalijk genomen. Het zou zijn populariteit enkel vergroot hebben want de mensen zouden zien dat hij zijn persoonlijke ambitie opzij schuift voor een groter ideaal. Dat heeft hij echter niet gedaan en dat was in mijn ogen een fout van epische proporties.

Durango schreef:Ik stem (voorlopig) op Open VLD, die duidelijk een andere weg zijn ingeslagen onder Rutten. Het positieve verhaal van een sterk België binnen een sterk Europa spreekt mij aan.

Vind ik persoonlijk maar een erg vage stelling. Ik begrijp trouwens van geen kanten hoe je in deze tijden nog op een klassieke partij kan stemmen. Enkel in woord staan ze nog bij hun oude verhalen van weleer. De VLD zijn liberaal voor de verkiezingen maar springen wel samen met Di Rupo in een regering die absoluut niet liberaal is. Zulke fake-liberalen krijgen nooit mijn stem. Dan heb je nog de CD&V waar weinigen van weten waar die partij nu voor staat buiten voor macht en postjespakkerij. Een dergelijk ideologisch dode partij krijgt nooit mijn stem.

Ik stem eerder op Groen dan op de klucht die de klassieke partijen zijn in dit land. Allemaal kruipen ze naar het centrum om toch maar in de regering te kunnen blijven zitten. Ze zijn het toppunt van particratie en hebben samen met Di Rupo van de grondwet een vod gemaakt.

Trouwens dat "door de mand vallen van N-VA" is maar een selectieve, desalniettemin vandaag populaire, weergave van de waarheid in mijn ogen. Ze zouden pas echt door de mand gevallen zijn moest gebleken zijn dat ze hun confederalisme waar ze al jaren mee staan te zwaaien niet in concrete termen kunnen uitdrukken.

Laat dat nu net hetgene zijn dat ze wel gedaan hebben. Ik zelf beschouw dat programma trouwens als de perfecte tactiek om hoog te mikken en lager te eindigen. Als ze een compromis kunnen vormen met andere partijen (en dat kunnen ze, alleen niet ten koste van hun ziel zoals de klassieke partijen maar wat graag doen) dan kan de N-VA zeggen tegen zijn kiezers "kijk eens wat wij hebben kunnen doen, het was niet volledig wat we wouden maar het is toch veel". Terwijl de andere partijen zullen kunnen zeggen "we hebben de N-VA zijn goesting niet gegeven!".

Die Brusselkeuze is daar in mijn ogen een voorbeeld van.

Nu goed, al dat N-VA gebash van de laatste maanden ten spijt, dood zal die partij niet zijn als ze 'maar' 25% halen met de verkiezingen. We zijn blijkbaar vergeten dat dat nog steeds een hoog percentage is, zeker voor een Vlaams nationalistische partij. Maar goed ik kan ook wel begrijpen dat al die links-belgicisten van de laatste jaren zo diep gefrustreerd moeten geweest zijn door al dat succes van de N-VA dat ze hun pleziertje nu wel verdient hebben (voor even).
Laatst bijgewerkt door elberto op ma 04 nov 2013 9:52 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op zo 03 nov 2013 1:13 pm

Mayo schreef:Het is een CONGRESTEKST van hun congres over confederalisme. Aangezien een vaakgehoorde kritiek was dat de N-VA zelf helemaal geen idee had hoe ze dat confederalisme zouden invullen, hebben ze het nu uitgewerkt.

Een congrestekst is geen programma voor 2014. Het is een visie van de partij, niet iets dat ze er morgen willen doordrukken. Deze week is genoeg gecommuniceerd dat een sociaal-economische herstelregering de prioriteit is voor de N-VA. Argumenteren dat ze zich door deze tekst buiten spel zetten voor de volgende regering is dus gewoon naast de kwestie.

Ik weet ook dat het een CONGRESTEKST was. Maar de N-VA volgen is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk. De ene week zegt Bracke dat het confederalisme niet essentieel is, vervolgens reageert BDW daar in SEPTEMBER nog boosjes op dat er geen regering komt met de N-VA zonder een akkoord over het confederalisme. Nu, zo'n 2 maanden later, blijkt ineens dat het toch weer niet zo belangrijk is. Begrijp je wat ik bedoel met windhaan?

Het lijkt erop dat de N-VA in een donker kamertje op de tast naar een manier ligt te zoeken om zo weinig mogelijk stemmen te verliezen. Ze proberen hun rechtse kiezers te behouden, mr willen ook graag naar het centrum opschuiven.

Ook in Antwerpen zie je dat goed beleid niet altijd de voorrang krijgt op populistisch beleid. War on drugs bijvoorbeeld. Kleine straatdealertjes oppakken, maar de haven, waar zowat de grootste cocaïne-import van Europa plaatsvindt, zou juist minder gecontroleerd moeten worden? Hypocriet spierbalgerol waar de doorsnee dwaze Vlaming graag intrapt.

Wat ook interessant is, is dat als ik het topic lees voor de vorige verkiezingen, ik lees dat de N-VA symbool staat voor verandering. "Er is slechts 1 partij in Vlaanderen die ingaat tegen het huidige systeem." 1 Jaar later blijkt dan toch dat er alleen tegen het systeem kan ingegaan worden als het hen uitkomt.

Bovendien stel ik mij de vraag of de N-VA haar bestaansrede niet verliest, als ze dat confederalisme niet opneemt in haar standpunten van 2014 en effectief van plan is om ze uit te voeren? Als Groen in een regering zou stappen, die de kerncentrales nog langer openhoudt, als Open VLD in een regering zou stappen, die vermogensbelasting invoert etc, zou je dan ook niet zeggen dat ze hun basisprincipes en kiezers verloochenen?

Of gaan ze van elke volgende verkiezing de belangrijkste maken, waarin ze voluit voor het confederalisme zullen gaan totdat het uiteindelijk weer een verkiezing wordt uitgesteld? Maar in de tussentijd, als het kan, wel mee in de regering stappen en meedraaien in het systeem waar ze toch zo zeer tegen zijn.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op zo 03 nov 2013 4:27 pm

^what Bjoerk said.

In de media spreken ze over een debat "winnen" of "verliezen", dat zegt eigenlijk al genoeg. Het gaat helemaal niet meer over ideeën bespreken. Ik heb ook even gekeken naar dat debat en ik heb enkel gezien hoe de ene persoon probeerde de andere persoon onderuit te halen, en hoe constant op de man gespeeld werd. Ik snap echt niet hoe mensen nog in zo'n systeem kunnen geloven.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op ma 04 nov 2013 9:57 am

Er zal trouwens veel afhangen van het succes of het falen van MR bij de Franstaligen.

Doen die het goed dan is veel mogelijk. Ik zeg het niet zo graag maar Reynders had ergens wel een punt toen hij in 2007 zei dat regeren zonder de PS eigenlijk al een staatshervorming op zich is.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 04 nov 2013 12:38 pm

De "debatten" van vandaag verschuiven meer en meer naar het Amerikaanse model waarbij het de gewoonte is elkaar persoonlijk te pakken ipv over inhouden te praten. Zelf stem ik deze keer niet op de Pvda, maar moet gezegd dat dat de enige partij is die steeds over inhoud praat terwijl de rest elkaar probeert te verwonden door middel van steekpartijen onder de noemer van debatten...
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 04 nov 2013 1:14 pm

Keyser_Soze schreef:De "debatten" van vandaag verschuiven meer en meer naar het Amerikaanse model waarbij het de gewoonte is elkaar persoonlijk te pakken ipv over inhouden te praten. Zelf stem ik deze keer niet op de Pvda, maar moet gezegd dat dat de enige partij is die steeds over inhoud praat terwijl de rest elkaar probeert te verwonden door middel van steekpartijen onder de noemer van debatten...

Enkel de timer ontbreekt nog. :)
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Sneezy op ma 04 nov 2013 2:41 pm

Jellesg schreef:^what Bjoerk said.

In de media spreken ze over een debat "winnen" of "verliezen", dat zegt eigenlijk al genoeg. Het gaat helemaal niet meer over ideeën bespreken. Ik heb ook even gekeken naar dat debat en ik heb enkel gezien hoe de ene persoon probeerde de andere persoon onderuit te halen, en hoe constant op de man gespeeld werd. Ik snap echt niet hoe mensen nog in zo'n systeem kunnen geloven.

Tis nu ni dat ik de politiek nog goed volg. Maar als ik nog eens een debat volg is het idd niet meer dan elkaar door het slijk halen. Men interesse voor politiek is daardoor bijna volledig weg. Alleen de lokale verkiezingen kunnen me nog wat boeien.

Zoals ik dus eerder zei, mijn stem is Blanco.
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor elberto op ma 04 nov 2013 4:57 pm

FDF wilt ontslag van Brussel minister Grouwels (CD&V) omdat het blauw in haar blauw/gele verkeerslichten te zwart overkomt en dus te Vlaams is.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bruss ... 14386.html

Kan ook bij 'glimlach van de dag' :lol:

Doet me denken aan de discussie over de nummerplakken. Onderzoek wijst uit dat veruit de beste combinatie bij nummerplaten zwart/geel is omdat dit het beste zichtbaar is.

Milquet heeft dat toen tegengehouden omdat het "te Vlaams" was en (I kid you not) "dan kunnen Belgen elkaar niet meer herkennen in het buitenland" ](*,)

Als ik het mij goed herinner heeft toenmalig staatssecretaris voor mobiliteit toen nog voorgesteld om een rood randje toe te voegen aan de kanten van de zwart/gele nummerplakken. Maar ook dat was te Vlaams.

En dat mens is huidig:
- vice-premier
- minister van binnenlandse zaken
- minister van gelijke kansen
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 04 nov 2013 5:07 pm

elberto schreef:FDF wilt ontslag van Brussel minister Grouwels (CD&V) omdat het blauw in haar blauw/gele verkeerslichten te zwart overkomt en dus te Vlaams is.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bruss ... 14386.html

Kan ook bij 'glimlach van de dag' :lol:

Doet me denken aan de discussie over de nummerplakken. Onderzoek wijst uit dat veruit de beste combinatie bij nummerplaten zwart/geel is omdat dit het beste zichtbaar is.

Milquet heeft dat toen tegengehouden omdat het "te Vlaams" was en (I kid you not) "dan kunnen Belgen elkaar niet meer herkennen in het buitenland" ](*,)

Als ik het mij goed herinner heeft toenmalig staatssecretaris voor mobiliteit toen nog voorgesteld om een rood randje toe te voegen aan de kanten van de zwart/gele nummerplakken. Maar ook dat was te Vlaams.

En dat mens is huidig:
- vice-premier
- minister van binnenlandse zaken
- minister van gelijke kansen

Eerlijk gezegd boeit die nummerplaat mij geen fuck, maar zoals Milquet vind ik het leuk om Belgen te herkennen in het buitenland. Ik vind wit en rood leuk, het zou maar raar zijn mochten we 95% van de gehele wereldbevolking achterna gaan.

En seriously, zwart geel beter zichtbaar, voor wat zichtbaar? De camera's (think not, ik krijg iedere keer mijn boete mooi in de bus), zodat mensen een nummerplaat beter kunnen onthouden wanneer een wagen betrokken is bij een misdaad, ontsnapping fzo? Nogmaals, seriously, nummerplaat boeit geen enkele fuck.

En je kan ermee lachen, maar in tegenstelling tot de nummerplaten vind ik het duizend keer belachelijker dat men straatnamen en cafés/restaurantnamen dient te veranderen in Vlaamse namen. Zulke idiotie komt over de taalgrens maar weinig voor, in tegenstelling tot dit Vlaanderen.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 04 nov 2013 5:26 pm

Keyser_Soze schreef:En je kan ermee lachen, maar in tegenstelling tot de nummerplaten vind ik het duizend keer belachelijker dat men straatnamen en cafés/restaurantnamen dient te veranderen in Vlaamse namen. Zulke idiotie komt over de taalgrens maar weinig voor, in tegenstelling tot dit Vlaanderen.

Net zoals ze hier in Aalst Karim Van Overmeire hebben aangesteld als "schepen van Vlaamse zaken". Hij moet er op toezien dat de stad haar "authentiek Vlaams karakter" (wat dat oook moge betekenen) van de stad gevrijwaard wordt.
Een van de punten daarvan was straatnaambordjes voorzien van een Vlaamse leeuw! Daar kunt ge met uw verstand niet bij dat ze daar tijd en geld voor durven vrijmaken! Alsof er geen dringendere en belangrijkere dingen zijn...
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Volgende

Keer terug naar In het nieuws