register Paswoord vergeten?

Actua: Open VLD pleit voor cannabislegalisatie

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Re: Actua: Open VLD pleit voor cannabislegalisatie

Berichtdoor Lupes op zo 05 jan 2014 12:26 am

life_is_music schreef:Het belangrijke verschil is dat ik ook alcohol kan drinken omdat je er lekkere drankjes mee kan maken. Ik drink niet omdat ik mij wil goed voelen maar voor de smaak. Bij alcohol kan je doseren en het het primaire doel van alcohol is niet high worden. Tuurlijk wordt alcohol soms gedronken voor high te worden maar ik ben er van overtuigd dat je dit niet gaat blijven doen tenzij je problemen hebt.

Bij wiet is het doel high worden en dat stoort mij.

Waar haal jij vandaan dat het doel bij wiet high worden is?
Alsof mensen niet voor het sociale kunnen afspreken en ondertussen een sigaarke smoren.. Net hetzelfde alsof je op café zou gaan voor het sociale en ondertussen ietske drinken :)

Natuurlijk zijn er mensen die wiet smoren enkel en alleen om high te worden; zo zijn er ook veel mensen die alcohol drinken enkel en alleen om zat te worden..

Dit vind ik dan jammer; de oogkleppen die sommige mensen ophebben als het over drugs gaat. Legale drugs blijven verdedigen en illegale drugs blijven de grond inboren; terwijl sommige legale drugs schadelijker of gevaarlijker kan zijn dan sommige illegale drugs.

life_is_music schreef:Ik ben soms wel te vinden in liberale ideeën maar overheid moet voor schadelijke producten en wiet is zeker 1 , tussenkomen en steeds in illegaliteit houden.

Alcohol en tabak zijn ook twee enorm schadelijke producten.. Moeten die dan illegaal gemaakt worden?
(Sowieso dat dat niet zal gebeuren want anders verliest de overheid teveel geld :P)
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op zo 05 jan 2014 3:45 pm

Moest alcohol verboden zijn, denk je dat er dan IEMAND alcohol zou drinken gewoon om eens lekker gezellig samen te zijn en van de smaken te genieten?

Natuurlijk niet, als mensen eraan zouden geraken zouden ze het puur gebruiken om zat te worden en smaak/gezelligheid zou maar op de tweede plaats komen. Zo is het nu ook met wiet. Je zou trouwens verschieten hoe lang en hoeveel cannabis connoisseurs kunnen lullen over smaak, geur, textuur, etc. Die mensen doen dat helemaal niet (alleen) om stoned/high te worden.

Trouwens alcohol is ook niet zo lekker he, het is nooit iets wat je van nature lekker zou vinden maar je begint ermee omdat het cool is en omdat je er dronken van wordt. Niemand vindt zijn eerste pint lekker. Zo kunnen we dan ook beginnen lullen over dat alcohol enkel voor zat te worden is terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn. Daarbij komen de tongen altijd wat losser als de mensen een pintje of 2/3 op hebben, zijn die mensen dan zat? Neen. Ondervinden ze effect van de drug? Ja. Hebben ze het enkel daarvoor gedaan? Natuurlijk niet.

Zo kan het perfect ook met cannabis.

Het probleem van mensen als Life_is_music is dat ze hebben geleerd alle extremen van de illegale drugs uit te vergroten en alle extremen van de legale drugs te minimaliseren of zelfs af te doen als traditie/folklore.
Zo kan ik ook naar de facebookpagina "failed: Overpoort" gaan, alle afbeeldingen ervan nemen, triest muziekje deronder en we hebben een perfect "kijk eens wat voor een vreselijk iets alcohol is"-filmpje. :roll:
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op za 18 jan 2014 12:57 pm

Bump! :p

De bewering cannabis slecht is voor het geheugen werd ondertussen al ontmaskerd als een leugen. Buiten het feit dat het kortetermijngeheugen na het consumeren van cannabis verstoord geraakt komt dat snel terug als het effect weg is en van langetermijneffecten is al helemaal geen sprake.

Dit in tegenstelling tot alcohol! Een nieuwe studie van de University College in Londen toont aan dat zwaar alcoholverbruik bij mannen het geheugen kan beschadigen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezond ... jaar.dhtml
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op zo 19 jan 2014 8:24 pm

Wat een bullshit vent, ge moet niet raar opkijken dat er geen reacties volgen........................ Cannabis niet slecht voor uw geheugen? GTFO! Echt waar, hoe langer hoe erger dat 't begint te worden dat gij hier weed presenteert zoals een miraculeuze drug die perfect onder controle te houden is zonder enige nefaste gevolgen??!

Het wilt niet zeggen dat uw zinnen misschien intelligent, vol met vertrouwen overkomen dat het ook effectief juist is........ Echt waar man, kbegin me echt kwaad te maken hierom. Alle sympathie voor u maar dees is er wel over!

elberto schreef:Bump! :p

De bewering cannabis slecht is voor het geheugen werd ondertussen al ontmaskerd als een leugen. Buiten het feit dat het kortetermijngeheugen na het consumeren van cannabis verstoord geraakt komt dat snel terug als het effect weg is en van langetermijneffecten is al helemaal geen sprake.

Dit in tegenstelling tot alcohol! Een nieuwe studie van de University College in Londen toont aan dat zwaar alcoholverbruik bij mannen het geheugen kan beschadigen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezond ... jaar.dhtml

Lupes schreef:
life_is_music schreef:Het belangrijke verschil is dat ik ook alcohol kan drinken omdat je er lekkere drankjes mee kan maken. Ik drink niet omdat ik mij wil goed voelen maar voor de smaak. Bij alcohol kan je doseren en het het primaire doel van alcohol is niet high worden. Tuurlijk wordt alcohol soms gedronken voor high te worden maar ik ben er van overtuigd dat je dit niet gaat blijven doen tenzij je problemen hebt.

Bij wiet is het doel high worden en dat stoort mij.

Waar haal jij vandaan dat het doel bij wiet high worden is?
Alsof mensen niet voor het sociale kunnen afspreken en ondertussen een sigaarke smoren.. Net hetzelfde alsof je op café zou gaan voor het sociale en ondertussen ietske drinken :)

Natuurlijk zijn er mensen die wiet smoren enkel en alleen om high te worden; zo zijn er ook veel mensen die alcohol drinken enkel en alleen om zat te worden..

Dit vind ik dan jammer; de oogkleppen die sommige mensen ophebben als het over drugs gaat. Legale drugs blijven verdedigen en illegale drugs blijven de grond inboren; terwijl sommige legale drugs schadelijker of gevaarlijker kan zijn dan sommige illegale drugs.

life_is_music schreef:Ik ben soms wel te vinden in liberale ideeën maar overheid moet voor schadelijke producten en wiet is zeker 1 , tussenkomen en steeds in illegaliteit houden.

Alcohol en tabak zijn ook twee enorm schadelijke producten.. Moeten die dan illegaal gemaakt worden?
(Sowieso dat dat niet zal gebeuren want anders verliest de overheid teveel geld :P)

En Lupes ge begint ook al net het zelfde te denken zoals elberto...

"Waar haal jij vandaan dat het doel bij wiet high worden is?"

Komaan e zeg, iedereen smoort om effe te relaxen, dus om high te worden....

Ik heb van me 14 tot 24 in ups en downs zitten paffen. In het begin vond ik het ook een perfecte drug, die in mijn ogen veel minder schadelijker was dan alcohol, maar man... Doet gerust verder, ge zal binnen x aantal jaar/tijd wel anders piepen.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op zo 19 jan 2014 9:27 pm

Ja eclipx als ge te veel smoort ist natuurlijk slecht eh :p
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Lupes op zo 19 jan 2014 9:33 pm

Natuurlijk dat mijn maten en ik smoren om ff te relaxen.. Net als het drinken van een biertje :)
Het relaxen zit hem wel eerder in het samenzijn met maten (babbelen / kaarten / filmpje checken), dan het effect van de drugs zelfs. Wij spreken dikwijls 's avonds af om wat te 'chillen' en gedachten te verzetten en daarna gaan we slapen :)
Als we dan smoren, smoren we op het gemak. Als we dan drinken, drinken we op het gemak.

Maar ik denk dat daar het probleem zit bij jou; jij lijkt te denken dat iedereen op dezelfde manier met cannabis of andere drugs omgaat zoals jou.. Maar dat is dus niet zo he! Misschien doordat je vanaf je 14 al begon te smoren ; dat je niet wist / weet hoe ermee om te springen? Immers, niet iedereen zit een hele dag door te smoren en zijn verantwoordelijkheden te ontlopen of smoort zo snel mogelijk zo veel mogelijk om zo high mogelijk te worden.

Ikzelf smoor intussen al ongeveer 6-7 jaar en buiten het feit dat er teer in mijn longen zit en dat ik -als ik gesmoord heb- iets meer afgeleid ben dan anders, heb ik nog niet echt iets negatiefs gemerkt aan mezelf..

Ik vind het daarom triestig dat je de drugs cannabis nu zo hard aanvalt omdat je zelf te dom was om er verstandig mee om te springen.
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op zo 19 jan 2014 9:33 pm

close Bekijk spoiler:

Verder, in de echte wereld, heeft Obama zonet voor de allereerste keer gesproken over de cannabisregulering in Colorado en Washington. De president heeft laten weten dat hij vindt dat marihuana niet gevaarlijker is dan alcohol en dat er een herziening van de wetgeving nodig is.

Ik had dit nooit durven hopen... Dat de president van de VS dit beseft en het openbaar durft zeggen is echt wel toonaangevend voor de aardverschuiving die momenteel in Amerika aan het plaatsvinden is. Hij is toch wel weer wat gestegen in mijn achting (na de laatste maanden serieus gedaald te zijn).

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... ohol.dhtml
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op zo 19 jan 2014 9:44 pm

Lupes schreef:Natuurlijk dat mijn maten en ik smoren om ff te relaxen.. Net als het drinken van een biertje :)
Het relaxen zit hem wel eerder in het samenzijn met maten (babbelen / kaarten / filmpje checken), dan het effect van de drugs zelfs. Wij spreken dikwijls 's avonds af om wat te 'chillen' en gedachten te verzetten en daarna gaan we slapen :)
Als we dan smoren, smoren we op het gemak. Als we dan drinken, drinken we op het gemak.

Maar ik denk dat daar het probleem zit bij jou; jij lijkt te denken dat iedereen op dezelfde manier met cannabis of andere drugs omgaat zoals jou.. Maar dat is dus niet zo he! Misschien doordat je vanaf je 14 al begon te smoren ; dat je niet wist / weet hoe ermee om te springen? Immers, niet iedereen zit een hele dag door te smoren en zijn verantwoordelijkheden te ontlopen of smoort zo snel mogelijk zo veel mogelijk om zo high mogelijk te worden.

Ikzelf smoor intussen al ongeveer 6-7 jaar en buiten het feit dat er teer in mijn longen zit en dat ik -als ik gesmoord heb- iets meer afgeleid ben dan anders, heb ik nog niet echt iets negatiefs gemerkt aan mezelf..

Ik vind het daarom triestig dat je de drugs cannabis nu zo hard aanvalt omdat je zelf te dom was om er verstandig mee om te springen.

Ja 't is waar, net zoals alcohol kunnen een paar pinten niet kwaad.. Maar vanaf je constant begint te zuipen is het niet goed he. Of om het leven, problemen te onvluchten of uw beter te voelen...

En 2 weken geleden heb ik een paar joints gesmoord en meteen voelde ik mij weer stoned, maar totaal op mijn ongemak, kreeg weer paranoide gedachten maar ik heb echt me best gedaan om dat van me af te zetten omdat het puur door die wiet is. Ook als ik weer wat blow val ik gewoonweg stil, geen inspiratie, puur luiheid. Ik ben dan ook totaal niet meer sociaal of ik moet zogezegd m'n best doen om sociaal te doen.... Spreken, gedachten verzetten, lachkicks zit er al jaren niet meer in bij mij.

De volgende dag moest ik ergens naar toe en my god, ik voelde mij enorm mottig, lui... Dusja.. Geen slechte effecten???

Maarja, misschien ligt het gewoon aan ik? Of wat the fuck is het dan?

En ik moet er eigenlijk ook bijzeggen dat ik als ik blow ook altijd bier drink omdat de meeste van me maten ook ferm veel zuipen en gewoon iets is wat we altijd doen... Misschien zorgt die combi ervoor dat ik daar meer last van heb?

Ik kon mij vroeger ook altijd amuseren met (een paar) jointjes tijdens, feesten, uitgaan, bij vrienden, rondhangen in het park, zelfs op het werk een paar keer... Maar de laatste jaren zijn die paranoide gedachten sterker en sterker geworden dat het totaal niet meer leuk was. En tegenwoordig was dat niet meer 1 jointje, maar de ene joint achter de andere. Sigaretten roken deden we zelfs niet meer... En zo zijn wij opgegroeid van jonge tiener tot jong volwassene, en dat is gewoon een slechte gewoonte geworden die misschien kwaad heeft gedaan omdat het tijdens onze puberteit was.. Ik zie sommige mensen boven de 20 beginnen ermee die er precies totaal geen last van hebben zoals jij en ik denk dan altijd "pftt waarom heb ik er dan wel zoveel last van"..

Ik kan bv op wiet onmogelijk een vrouw versieren... Of ik moet al serieus gedronken hebben daarom.. Maarja, ik kom dan redelijk zoals een zatlap over..

Legaal of niet, liefst van af wil ik het nooit meer doen. Maar aan de andere kant denk ik af en toe kan geen kwaad? Maarja, ik ken mezelf.. altijd de grenzen aftasten....
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op zo 19 jan 2014 10:10 pm

En weet ge wat er mij zo razend heeft gemaakt tegen wiet; dat ik mijn rijbewijs voor 2 jaar kwijt ben omdat ik een paar keer positief heb getest op die fucking speekseltest... Zo'n harde straf? Maar sommige politiekers willen het dan weer legaal maken. Zo fucking hypocriet

En nee, ik was altijd hoffelijk in het verkeer, nooit ongevallen veroorzaakt of mensen in het gevaar gebracht. Gewoon een jointje tijdens een lange rit ergens naar toe; speekseltest, boem je hangt eraan. Paar keer gebeurd; massas zware straf voor mij.

Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik wiet zo zwaar haat nu.

Ik moet om het kwartaal een negatieve urinetest afleggen anders krijg ik mijn rijbewijs tegen zomer 2015 nooit terug. Dus ik kan niks anders doen dan het beginnen te haten want als ik het weer oké vind dan kan ik fluiten achter mijn rijbewijs.
Laatst bijgewerkt door eclipx op zo 19 jan 2014 10:14 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op zo 19 jan 2014 10:13 pm

eclipx schreef:En weet ge wat er mij zo razend heeft gemaakt tegen wiet; dat ik mijn rijbewijs voor 2 jaar kwijt ben omdat ik een paar keer positief heb getest op die fucking speekseltest... Zo'n harde straf? Maar sommige politiekers willen het dan weer legaal maken. Zo fucking hypocriet

En nee, ik was altijd hoffelijk in het verkeer, nooit ongevallen veroorzaakt of mensen in het gevaar gebracht. Gewoon een jointje tijdens een lange rit ergens naar toe; speekseltest, boem je hangt eraan. Paar keer gebeurd; massas zware straf voor mij.

Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik wiet zo zwaar haat nu.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op zo 19 jan 2014 10:22 pm

Elberto en ik hebben het nu -elk apart- al aangehaald; je maakt een fout door te denken dat iedereen onverantwoord met drugs omgaat en problemen ontwikkelt, omdat jij dat deed / doet.

Natuurlijk dat een beetje alcohol per dag geen kwaad kan :) maar wie spreekt er van constant zuipen? Dan heb je precies hetzelfde probleem met alcohol als met cannabis :)
Want, met "een biertje drinken" bedoel ik 1-2 glazen bier op een avond en dat is het. Als dat pintjes zijn dan voel ik zelfs niet eens het effect van de alcohol :P

Je vertelt dan over "een paar joints gesmoord", wat moet ik me daarbij voorstellen? En als je er dan nog bij drinkt.. Hoeveel dan?

En in hoeverre het mij verandert..
Irl ben ik meestal een stil persoon (zeker bij mensen die ik niet goed ken), maar als ik gesmoord heb kan ik soms in een heuse spraakwaterval veranderen :P (of dat een goed of slecht effect is laat ik maar aan anderen over)
Natuurlijk zijn geen twee mensen hetzelfde en zal het effect bij ons ook (licht) anders zijn. Ik ken mensen die ene keer een joint gerookt hebben en daarna nooit meer omdat het gevoel niets voor hen was of omdat ze een 'bad trip' hadden (maat van me die niet rookte wou wel eens wiet proberen - in een spacecake dus - die heeft daar 2 dagen serieus van afgezien :o )
Dusja, als het op dergelijke manier problemen geeft, moet je het ook niet gebruiken he..

Het gebruik van drugs komt uiteindelijk neer op een verstandig gebruik van de drugs. Dit geldt voor de hoeveelheid die je gebruikt, de plaats en tijdstip waar(op) je het gebruikt en de effecten die je verwacht te hebben van uw verbruik.
Met dat laatste bedoel ik bijvoorbeeld dat je kunt verwachten dat je sneller zat gaat zijn als je drinkt op antibiotica of andere geneesmiddelen; of dat je kunt verwachten dat je meer stoned zult zijn als je smoort in een gesloten ruimte dan in een open omgeving.

PS:
eclipx, een player als jou heeft toch geen wiet of alcohol nodig om een vrouw te versieren ;)
Laatst bijgewerkt door Lupes op ma 20 jan 2014 12:37 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op ma 20 jan 2014 12:02 pm

Een bad trip moet ook wel genuanceerd worden he. Eens ziek zijn omdat je het roken niet gewoon bent is wel wat anders dan een psychoactieve bad trip van LSD ofzo. Cannabis is niet echt een tripmiddel dus de term bad trip is niet echt van toepassing. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt uiteraard.

Elk druggebruik wordt gevaarlijk wanneer het functie begint in te nemen in je leven. Lupas beschrijft hoe hij spraakzamer wordt na een joint. Zolang hij geen joint nodig heeft om spraakzaam te zijn is er dus geen probleem. Zo is het met alcohol ook. Het vergroot je amusement maar als je je niet meer kan amuseren zonder alcohol dan is er een probleem.

Overdaad schaadt. Altijd.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar In het nieuws