register Paswoord vergeten?

Gratis geld als mensenrecht

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Re: Gratis geld als mensenrecht

Berichtdoor the-skullkid op za 04 jan 2014 1:17 pm

En wat doen we met de mensen die enkel slim genoeg zijn om werk te verrichten dat ondertussen gerobotiseerd is?
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op za 04 jan 2014 2:16 pm

the-skullkid schreef:En wat doen we met de mensen die enkel slim genoeg zijn om werk te verrichten dat ondertussen gerobotiseerd is?

Der zijn altijd dingen die niet gerobotiseerd zullen zijn. Ouderzorg, kinderzorg, ... Des te meer mensen zonder werk zitten, des te meer kan het overgebleven werk verdeelt worden onder die mensen he. Dat is net het punt, waarom moeten sommige jobs nog bestaan, en moeten sommige mensen werken? Als we hun job kunnen vervangen door machines en die mensen andere dingen kunnen doen met hun tijd, hun kinderen opvoeden, zorgen voor hun ouders. Sociale normen die hier zo aan het vervagen zijn terug opnemen..
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op za 04 jan 2014 4:48 pm

We zijn nu geëvolueerd van eenmalig gratis geld om daklozen een nieuwe kans te geven of om Afrikaantjes de kans te geven om zich te verbeteren naar gratis geld voor iedereen. Nooit meer werken, hoeren neuken.

Ik geloof niet in sprookjes, noch in Sinterklaas. Doet iedereen nuttige dingen met gratis geld? Ik kijk naar eclipx.
Ik haal ff de gemiddelde nva'er erbij: "We geven al jaren gratis geld aan die Walen en ze doen er niks mee! We zouden op zijn minst meer voorwaardes moeten stellen."

We geven iedereen evenveel geld en we hopen dat ze toch nog bijdragen aan de maatschappij. Heeft nogal wat gelijkenissen met het Marxisme en hoe mooi dat in theorie ook is, het zou niet werken.

In theorie is het kapitalisme ook een waterdicht perfecte oplossing. Alleen zal de waterdichtheid van elk systeem verwoest worden door de aard van de mensheid. Zonder een altruïstische mens, die bij elke mogelijkheid het juiste doet voor de gehele wereld, zal een systeem nooit perfect zijn.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 04 jan 2014 7:18 pm

Durango, alles wat je zegt is fout. Maar echt alles. Hoe meer je zegt, hoe meer het fout is.
Ten eerste is gratis geld geven net niét hetgeen wat we nu doen met Eclipx en iedereen die aan het OCMW zit (no offence Dennis). Vervolgens klinkt je reactie super rechts en verzuurd. En tenslotte; what the fuck denk jij dat de aard van de mens is? De aard van de mens is niets. Niets, echt helemaal niets. De mens doet wat hem geleerd is, en als je de mens leert omgaan met zijn medemens en zijn geld nuttig spenderen, dan zal de mens dit doen. Niet meer, niet minder.

Het enige waar ik enigszins in kan volgen is dat de mensheid gedoemd is om onder te gaan omdat ze te achterlijk zijn. Mijzelf incluis, trouwens, ik heb het niet over IQ maar over denkpatronen, conformation bias en dergelijke. Mensen zijn echt achterlijke wezens.

Ik ga overigens voor 100% akkoord met wat Mayo en Bjoerk hier al gepost hebben.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op za 04 jan 2014 7:32 pm

@Jelle, Moest Eclipx (No offence) morgen ne win for life winnen en dus gratis geld krijgen zonder vragen en/of papierwerk, zou zijn leven dan echt veranderen of zou hij gewoon nog een videokaart extra steken?
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op za 04 jan 2014 7:37 pm

the-skullkid schreef:@Jelle, Moest Eclipx (No offence) morgen ne win for life winnen en dus gratis geld krijgen zonder vragen en/of papierwerk, zou zijn leven dan echt veranderen of zou hij gewoon nog een videokaart extra steken?

Verkeerde vraag.
Juiste vraag is: wat zouden de mensen doen die nu niet rond komen maar wel werken, of die wel rondkomen al werken maar liefst hun tijd anders zouden besteden? Zouden die hun leven veranderen? Ja.
Eclipx krijgt nu al "gratis geld". Dus zijn situatie blijft dezelfde en zal evenveel kosten aan de maatschappij. Het is de rest die erop vooruit gaat.

En ik durft stiekem zelfs vermoeden dat zelfs Eclipx zich een paar uur per week nuttig zou engageren moest hij voor de rest niet meer moeten zoeken achter werk - dat, alle grappen even opzij gelaten, toch echt niet evident meer geworden is tegenwoordig.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op za 04 jan 2014 7:40 pm

Jellesg schreef:Durango, alles wat je zegt is fout. Maar echt alles. Hoe meer je zegt, hoe meer het fout is.
Ten eerste is gratis geld geven net niét hetgeen wat we nu doen met Eclipx en iedereen die aan het OCMW zit (no offence Dennis). Vervolgens klinkt je reactie super rechts en verzuurd. En tenslotte; what the fuck denk jij dat de aard van de mens is? De aard van de mens is niets. Niets, echt helemaal niets. De mens doet wat hem geleerd is, en als je de mens leert omgaan met zijn medemens en zijn geld nuttig spenderen, dan zal de mens dit doen. Niet meer, niet minder.

Het enige waar ik enigszins in kan volgen is dat de mensheid gedoemd is om onder te gaan omdat ze te achterlijk zijn. Mijzelf incluis, trouwens, ik heb het niet over IQ maar over denkpatronen, conformation bias en dergelijke. Mensen zijn echt achterlijke wezens.

Ik ben inderdaad überrechts als ge mij gaat vergelijken met linkse utopisten als uzelf.
Ik stel een aantal vragen. Om de vragen die ik stel, wordt altijd heen geluld. Dan probeer ik wanhopig voorbeelden concreet voor te stellen, om toch een antwoord te krijgen op de initiële vraag. Maar dan zijn de voorbeeldjes niet goed genoeg.

Een discussie voeren is heel moeilijk als uw enige argument is: "Alles wat ge zegt is fout."
Want alles wat ik zeg is per definitie fout, omdat het niet uwe mond komt. Alleen gij hebt blijkbaar de absolute waarheid in pacht. En hoe zeer ge waarschijnlijk op religieuze mensen kakt, ge hebt er trekjes van weg.

De aard van de mens? Hebzucht, en geen enkel systeem zou dat weg kunnen nemen. Maar ik zal ongetwijfeld weer verkeerd zitten.

Durango out.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 04 jan 2014 7:50 pm

Durango schreef:
Jellesg schreef:Durango, alles wat je zegt is fout. Maar echt alles. Hoe meer je zegt, hoe meer het fout is.

Ik ben inderdaad überrechts als ge mij gaat vergelijken met linkse utopisten als uzelf.
Ik stel een aantal vragen. Om de vragen die ik stel, wordt altijd heen geluld. Dan probeer ik wanhopig voorbeelden concreet voor te stellen, om toch een antwoord te krijgen op de initiële vraag. Maar dan zijn de voorbeeldjes niet goed genoeg.

Een discussie voeren is heel moeilijk als uw enige argument is: "Alles wat ge zegt is fout."
Want alles wat ik zeg is per definitie fout, omdat het niet uwe mond komt. Alleen gij hebt blijkbaar de absolute waarheid in pacht. En hoe zeer ge waarschijnlijk op religieuze mensen kakt, ge hebt er trekjes van weg.

De aard van de mens? Hebzucht, en geen enkel systeem zou dat weg kunnen nemen. Maar ik zal ongetwijfeld weer verkeerd zitten.

Durango out.

De enige vraag die je stelde was deze:
" Doet iedereen nuttige dingen met gratis geld? "
Het antwoord daarop is: nee. Maar de overgrote meerderheid wel. Zoals vastgesteld is via onderzoek en zoals meermaals aangehaald werd in dit topic.
De rest van je tekst is statements. Niet vragen. Groot verschil.
De vragen die je eerder in dit topic stelde, werden al beantwoord.

Durango schreef:Is het essentieel om mensen vrijwillig te laten deelnemen als doel om te herintegreren of geven we iedereen gewoon geld?

Ik vind toch dat er een doel moet zijn bij het uitdelen van belastingsgeld.

Dit is geen vraag. Dit is een statement. Je bent helemaal niet benieuwd naar andere mensen hun mening, want je zegt er zelf bij dat "jij vindt dat er een doel moet zijn". Wel, wij niet. En dat was denk ik reeds behoorlijk duidelijk.

"Alles is fout" is ook niet mijn enige argument. Mijn argumenten zijn klaar en duidelijk en Mayo en Bjoerk vullen die perfect aan.

En ja. Je zit verkeerd als je zegt dat hebzucht in de aard van de mens zit. Want dat is niet zo, en ook dat is bewezen via onderzoek. Alles wat je zegt, doet en denkt, is een product van je opvoeding, omgeving en cultuur.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op za 04 jan 2014 8:15 pm

Hola hola, straks word ik hier nog een neocommunist genoemd.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd ferme discussies met mezelf aan het voeren ben. Ik ben er steeds vanuit gegaan dat mens & samenleving onveranderbaar zijn. Dus we moeten er het beste van maken, en binnen dat kader ben ik akkoord met Durango.

Maar wat als ik dat kader in vraag stel? Zijn mensen en de samenleving onveranderbaar? Is dit een feit, of is dit een idee dat waarheid wordt precies omdat iedereen het gelooft? In dat laatste geval: is het mogelijk om dit idee te ontkrachten? Is het dan mogelijk om alsnog de samenleving te kneden naar hoe wij dat willen?

"If men define situations as real, they are real in their consequences" (William Thomas)
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Jellesg op za 04 jan 2014 8:30 pm

Mayo schreef:Hola hola, straks word ik hier nog een neocommunist genoemd.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd ferme discussies met mezelf aan het voeren ben. Ik ben er steeds vanuit gegaan dat mens & samenleving onveranderbaar zijn. Dus we moeten er het beste van maken, en binnen dat kader ben ik akkoord met Durango.

Maar wat als ik dat kader in vraag stel? Zijn mensen en de samenleving onveranderbaar? Is dit een feit, of is dit een idee dat waarheid wordt precies omdat iedereen het gelooft? In dat laatste geval: is het mogelijk om dit idee te ontkrachten? Is het dan mogelijk om alsnog de samenleving te kneden naar hoe wij dat willen?

"If men define situations as real, they are real in their consequences" (William Thomas)

Als je even terug spit tot 2009/2010 wat betreft mijn reacties op dit forum ga je zien dat ik ooit behoorlijk rechts was. Ik heb zelfs nog in volle overtuiging op de N-VA gestemd. En toen ben ik inderdaad het kader beginnen in vraag stellen. Al snel merk je dan dat het kader met secondelijm aan elkaar gelijmd werd, behoorlijk wat vijzen ontbreken, en op elk moment in elkaar kan (zou moeten) stuiken.

Gezien de persoonlijke transitie die ik sindsdien gemaakt heb kan ik enkel concluderen dat onze samenleving tot op een bepaald niveau zeker veranderbaar is. Maar het zal niet "top-down" gebeuren, wel "bottom-up". En daarom zijn jij, ik, en al de rest van de individuen op dit forum en ver erbuiten zo ontzettend belangrijk.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op za 04 jan 2014 8:46 pm

Jellesg schreef:

Als je even terug spit tot 2009/2010 wat betreft mijn reacties op dit forum ga je zien dat ik ooit behoorlijk rechts was. Ik heb zelfs nog in volle overtuiging op de N-VA gestemd. En toen ben ik inderdaad het kader beginnen in vraag stellen. Al snel merk je dan dat het kader met secondelijm aan elkaar gelijmd werd, behoorlijk wat vijzen ontbreken, en op elk moment in elkaar kan (zou moeten) stuiken.

Gezien de persoonlijke transitie die ik sindsdien gemaakt heb kan ik enkel concluderen dat onze samenleving tot op een bepaald niveau zeker veranderbaar is. Maar het zal niet "top-down" gebeuren, wel "bottom-up". En daarom zijn jij, ik, en al de rest van de individuen op dit forum en ver erbuiten zo ontzettend belangrijk.

De wereld wilt geen verandering. Het zou inderdaad bottom-up moeten gebeuren. Maar er zijn bewegingen geweest als de indignado's en de occupybeweging. Maar die verdwenen even snel dan ze gekomen waren.

We klagen allemaal graag als het even wat minder gaat. We organiseren acties en bewegingen, totdat we merken dat door al dat protesteren ons gazon toch wat te lang is geworden. We maaien ons gras en gaan door met het leven. Nu en dan zien we iemand op tv die ons verteld dat de banken ons nog altijd ne kloot afdraaien. We zeggen:"Schandalig! Ze doen gewoon verder, dat kan toch allemaal niet meer!" En daar blijft het bij. Bij zuchten.

Mij zult ge nooit horen zeggen dat er geen verandering nodig is. Maar linkse ideologiën lijken mij absoluut niet haalbaar. Ik stel ook het kader in vraag, maar ik dicht liever de gaten met nog wat meer lijm of draai liever wat vijzen bij dan te filosoferen over ideeën die onrealistisch zijn.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 04 jan 2014 9:26 pm

Durango schreef:
Jellesg schreef:

De wereld wilt geen verandering. Het zou inderdaad bottom-up moeten gebeuren. Maar er zijn bewegingen geweest als de indignado's en de occupybeweging. Maar die verdwenen even snel dan ze gekomen waren.

We klagen allemaal graag als het even wat minder gaat. We organiseren acties en bewegingen, totdat we merken dat door al dat protesteren ons gazon toch wat te lang is geworden. We maaien ons gras en gaan door met het leven. Nu en dan zien we iemand op tv die ons verteld dat de banken ons nog altijd ne kloot afdraaien. We zeggen:"Schandalig! Ze doen gewoon verder, dat kan toch allemaal niet meer!" En daar blijft het bij. Bij zuchten.

Mij zult ge nooit horen zeggen dat er geen verandering nodig is. Maar linkse ideologiën lijken mij absoluut niet haalbaar. Ik stel ook het kader in vraag, maar ik dicht liever de gaten met nog wat meer lijm of draai liever wat vijzen bij dan te filosoferen over ideeën die onrealistisch zijn.

Tja, daar zit je verkeerd vrees ik. Ik kan de non-profit verenigingen die wél verandering willen in Kortrijk alleen al niet meer op 1 hand tellen. JIJ zoekt niet. De rest wel ;)

En of de wereld verandering wil of niet is zelfs helemaal niet de kwestie. De wereld zal verandering moéten hebben. Simple mathematics.

"Anyone who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist."
Kenneth Boulding, economist

EDIT: de occupy-beweging bestaat trouwens ook nog hoor. Het komt gewoon niet meer in het nieuws. Dat is het énige verschil.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op zo 05 jan 2014 1:06 am

Jellesg schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shit man, beschaamtelijk :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op zo 05 jan 2014 1:20 am

Ik zie wel 1 constante, iedereen die uw mening niet deelt is achterlijk.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Soul op zo 05 jan 2014 9:42 am

Mayo schreef:

No shit Sherlock, tijd om eens een boek sociologie open te doen. Mens kan samenleving veranderen, samenleving kan mens veranderen.
Elke samenleving is door de mens gemaakt. Zie de Arabische lente ze zijn daar ook de samenleving aan het veranderen (positief of negatief laat ik in het midden).
Na de WOII is hier ook gekozen voor een verzorgingsstaat terwijl ze in Amerika kiezen voor het geld en niemand gezondheidszorg kan betalen.
Ik denk wel dat een mens een gewoonte dier is en een samenleving veranderen is nogal ingrijpend. Dat gebeurd niet om de kleinste scheet.

Ik weet nog da ik zowat de enige linkse hier was en iedereen maar bashen, moja nu jullie naar school gaan en eindelijk onderwijs krijgen zien jullie het licht :mrgreen:
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op zo 05 jan 2014 9:56 am

Durango schreef:Ik zie wel 1 constante, iedereen die uw mening niet deelt is achterlijk.

Beweren dat je fout zit is niet hetzelfde als zeggen dat je achterlijk bent, toch? Mijn verontschuldigingen als ik hier iemand achterlijk genoemd zou hebben, maar dan zou ik toch graag eens de quote zien ;)
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op zo 05 jan 2014 10:26 am

Soul schreef:
Mayo schreef:

No shit Sherlock, tijd om eens een boek sociologie open te doen. Mens kan samenleving veranderen, samenleving kan mens veranderen.
Elke samenleving is door de mens gemaakt. Zie de Arabische lente ze zijn daar ook de samenleving aan het veranderen (positief of negatief laat ik in het midden).
Na de WOII is hier ook gekozen voor een verzorgingsstaat terwijl ze in Amerika kiezen voor het geld en niemand gezondheidszorg kan betalen.
Ik denk wel dat een mens een gewoonte dier is en een samenleving veranderen is nogal ingrijpend. Dat gebeurd niet om de kleinste scheet.

Ik weet nog da ik zowat de enige linkse hier was en iedereen maar bashen, moja nu jullie naar school gaan en eindelijk onderwijs krijgen zien jullie het licht :mrgreen:

De verzorgingstaat en de arabische lente is niet te vergelijken met de verandering die Jellesg bepleit. Hij pleit voor een volledige omkering van zowel het politieke als het economische systeem.

De voorbeelden die jij aanhaalt zijn hoogstens kleine "tweaks" van het bestaande systeem.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor expoke op zo 05 jan 2014 1:14 pm

Gratis geld als mensenrecht?
wtf is er hier aan het gebeuren? De werkende mens zal alles mogen afgeven om een steeds groter wordende groep profiteurs (Belgen en immigranten) te ondersteunen terwijl de belastingdruk van Belgie al bij de grootste van de wereld is. Wie gaat er dat allemaal betalen? Geld dat gratis is bestaat niet het moet van ergens komen.
Wat ze beter zouden hebben als mensenrecht is het recht om een opleiding te mogen krijgen en het recht om een economisch beleid te krijgen van de overheid dat de economie niet verstikt. Dan zouden ze de werkende mens niet moeten pluimen om 'gratis geld' te geven aan mensen die niets gedaan hebben om het te verdienen.
Ik snap niet hoe het mogelijk is dat er nog mensen zijn in Belgie die nog altijd denken dat een grotere en duurdere sociale zekerheid de oplossing is terwijl het eigenlijk de oorzaak is van de grote schuldenlast en werkloosheid in Belgie want hoe betaal je zoiets pervers en corrupt?
Ze zouden beter zelf gaan werken voor hun geld en dat is mogelijk als Belgie de sociale zekerheid (sociale hangmat) grotendeels zou afschaffen en onmiddelijk enorme belastingvermindering doorvoert zodat hier toch een beetje welvaart kan gecreeerd worden. Zie het succes als Duitsland als voorbeeld.
expoke
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op zo 05 jan 2014 1:23 pm

Haha, Duitsland :D Duitsland heeft inderdaad een betere economie maar daar stopt het dan ook. Lonen gezakt, armoede sterk gestegen, kloof tussen arm en rijk sterk gestegen, energieprijs fors omhoog door een falend groene-energie beleid, en ga zo maar door. Duitsland is helemaal niet zo welvarend als steeds beweerd wordt en vergelijken met "Duitsland als welvaartstaat" is echt niet meer van deze tijd hoor.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor expoke op zo 05 jan 2014 1:30 pm

Belgie is een veel beter voorbeeld zeker? De enige reden dat Belgie kan overleven is omdat Duitsland het zo goed doet.
Je mag niet vergeten dat we in een internationale crisis zitten en Duitsland doorstaat die echt enorm goed! Momenteel veruit de beste van heel Europa. Mensen daar kunnen tenminste zelf voor hun gezin zorgen en krijgen niet elke maand wat geld toegestort van een of ander OCMW waarvan het geld gewoon van bij de stijgende schuldenberg wordt gehaald.
Voor Belgie is het zelfs niet mogelijk om nog maar te denken om de kerncentrales te sluiten en die te vervangen door groene energie door enorme nutteloze uitgaven, daarom dat Doel dat al lang dicht moest zijn nog altijd open is en Duitsland na verloop van tijd wel kan overleven op zuiver groene energie.
expoke
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Wafelsap op zo 05 jan 2014 1:32 pm

Ok, ma ze maken de vergelijking tussen het geld da nu gespendeerd wordt aan die daklozen en het geld da ze gewoon zouden kunnen geven (da een zevenvoud minder zou zijn), ma dit is toch nie het geval voor iedereen? Met andere woorden, het zou toch niet goedkoper zijn om iedereen die hoeveelheid geld te geven? Waar komt de rest van het geld dan vandaan?

Ik ben ook wel voor zo'n ideeën, en vind dees super interessant, ma wil het gewoon tegoei begrijpen voorda ik mij in de discussie meng :)
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor expoke op zo 05 jan 2014 1:38 pm

Ze moeten helemaal niets van geld krijgen.
Werken moeten ze doen. En stoppen met zuipen, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dommigheden niet de belastingbetaler.
expoke
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op zo 05 jan 2014 1:57 pm

expoke schreef:Belgie is een veel beter voorbeeld zeker? De enige reden dat Belgie kan overleven is omdat Duitsland het zo goed doet.
Je mag niet vergeten dat we in een internationale crisis zitten en Duitsland doorstaat die echt enorm goed! Momenteel veruit de beste van heel Europa. Mensen daar kunnen tenminste zelf voor hun gezin zorgen

Ja duidelijk niet hé, anders zouden de armoedecijfers niet zo sterk stijgen in Duitsland. De economie draait goed ja. De bevolking een stuk minder. Dat is net het probleem dat ik heb met de huidige economie: het gaat altijd maar om die "bloody" economie, maar de mens zelf wordt compleet vergeten. En daarvoor zouden we het toch moeten doen, hé?
expoke schreef:Voor Belgie is het zelfs niet mogelijk om nog maar te denken om de kerncentrales te sluiten en die te vervangen door groene energie door enorme nutteloze uitgaven, daarom dat Doel dat al lang dicht moest zijn nog altijd open is en Duitsland na verloop van tijd wel kan overleven op zuiver groene energie.

Lees dit eens: http://www.quora.com/Alternative-Energy ... ar-power-1
(top comment van Ryan Carlyle).
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op zo 05 jan 2014 2:25 pm

expoke schreef:Ze moeten helemaal niets van geld krijgen.
Werken moeten ze doen. En stoppen met zuipen, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dommigheden niet de belastingbetaler.

Is uw vader ne hollander?
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Rbbz op zo 05 jan 2014 3:57 pm

Durango schreef:We zijn nu geëvolueerd van eenmalig gratis geld om daklozen een nieuwe kans te geven of om Afrikaantjes de kans te geven om zich te verbeteren naar gratis geld voor iedereen. Nooit meer werken, hoeren neuken.

Ik geloof niet in sprookjes, noch in Sinterklaas. Doet iedereen nuttige dingen met gratis geld? Ik kijk naar eclipx.
Ik haal ff de gemiddelde nva'er erbij: "We geven al jaren gratis geld aan die Walen en ze doen er niks mee! We zouden op zijn minst meer voorwaardes moeten stellen."

We geven iedereen evenveel geld en we hopen dat ze toch nog bijdragen aan de maatschappij. Heeft nogal wat gelijkenissen met het Marxisme en hoe mooi dat in theorie ook is, het zou niet werken.

In theorie is het kapitalisme ook een waterdicht perfecte oplossing. Alleen zal de waterdichtheid van elk systeem verwoest worden door de aard van de mensheid. Zonder een altruïstische mens, die bij elke mogelijkheid het juiste doet voor de gehele wereld, zal een systeem nooit perfect zijn.

Zolang de mens liever lui dan moe is, zal dit nooit werken. En De mens heeft regels en leiders nodig, zo is het nu eenmaal.
Afbeelding
Rbbz (oude nickname: Robbe_torres)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor schuimpieper op zo 12 jan 2014 6:32 am

Er is niks mis met weggeven van wat je hebt.
Weggeven van wat je anderen dwong af te geven, daarentegen...
Zelfs het woord solidariteit is niet toepasbaar daar het vrijwilligheid impliceert.
Welk woord gebruik je dan voor het weggeven van andermans geld?
Als het beweegt, belast het.
Blijft het bewegen, reguleer het.
Stopt het met bewegen, subsidieer het.
Overheid.
schuimpieper
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor schuimpieper op zo 12 jan 2014 6:38 am

Jellesg schreef:

Ik ben, na jaren, blij dit te lezen. Vooral dat vetgequote.
Vele kleintjes die ongeorganiseerd elk hun eigen dagelijkse maatregeltjes nemen en meningen geven, tegen de centrale planmakers in.
Dat is hoe systemen buitengesjot worden.
De grootste monsters gaan soms ten onder aan de kleinste.
Als het beweegt, belast het.
Blijft het bewegen, reguleer het.
Stopt het met bewegen, subsidieer het.
Overheid.
schuimpieper
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op zo 12 jan 2014 8:37 am

Ik geloof voor geen meter dat dit enkel bottom up zou gebeuren. Systemen vallen doordat degenen die het vorm geven het zelf kapot willen maken. Dat gecombineerd met een overtuigde massa en we kunnen praten.

Maar enkel een overtuigde massa... Veel succes.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor expoke op zo 12 jan 2014 2:02 pm

Mannen dit moet dringend doorgevoerd worden dan kan ik stoppen met werken
expoke
Onwetende
Onwetende