register Paswoord vergeten?

Charlie Hebdo

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Charlie Hebdo

Berichtdoor Jellesg op vr 09 jan 2015 7:24 pm

Discussie is al ff aan de gang in 'what grinds your gears', maar dit verdient imo een eigen topic.

De terroristen zijn onder enorm gejuich afgeknald. Maar dit doet voor mij morele vragen oprijzen. Ja, ze verdienen het, maar is het moreel verantwoord om hun dood toe te juichen? Doet dit niet akelig veel denken aan lynchpartijen van enkele honderden jaren geleden - of de doodstraf, nog maar enkele decennia geleden? Is dit niet gewoon massahysterie en de verlating van onze rechtstaat en moreel besef?

Ik weet nog niet welk standpunt ik wil innemen, maar ik zie deze discussie graag aanwakkeren, want ik stel mij er wel vragen bij. Go go go!
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Re: Charlie Hebdo

Berichtdoor Noiz op vr 09 jan 2015 7:40 pm

Als je het vergelijkt met de doodstraf dan vind ik dit niet erg. Als je het vergelijkt met lynchpartijen dan is dit een andere zaak. Imo kan je de twee niet vergelijken de ene komt uit een rechtssysteem de andere is gewoon mensen die doen waar ze zin in hebben en zijn even ver af van de oplossing als deze daders.

een oplossing om zo'n dingen zoals in parijs te voorkomen is er volgens mij niet. Zelf in het christendom heb je zo'n fuck ups die niet door hebben dat religie persoonlijk is en dat anderen wel eens een grapje maken over iets wat zij niet geloven. Wat je wel kan doen is de risico groep aanpakken, jonge "misdadige" gelovigen of geestenzieke, want volgens mij moet je dat laatste toch ook een beetje zijn om zo radicaal te kunnen zijn.

Dus een oplossing die deels komt uit het gerechtelijke deel van de wereld maar ook deels uit de samenleving(hun ouders, familie, vrienden, school, ect.) maar ook het migratiebeleid moet anders. Ja velen zien dit niet als een oorzaak maar ik wel. Hoe meer mensen je van dezelfde overtuiging (vb: ze vinden dit land leuk maar zij willen hier alles voor het zeggen hebben) hoe sneller dingen ontaarden. Ik ben voorstander van een migratiebeleid zoals australie of canada. Als je het geld niet hebt om hier te wonen moet je niet komen (met paar uitzonderingen). Want als je geen geld heb dan leef je ofwel van de criminaliteit ofwel op de rug van andere werkende burgers (inwijkelingen en autochtonen). En eens in de criminaliteit wordt je toch verstoten door de maatschappij en begin je het land te "haten" en zit je samen met gelijkgezinden en dan ontaard heel het boeltje.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 09 jan 2015 7:49 pm

Ik hoop dat ik na mijn dood reïncarneer als God de vader. Dan zou ik Noiz' zijn ziel kunnen pakken en die plaatsen in het lichaam van een Afghaanse boer. Eens zien of hij dan nog akkoord is met "als je het geld niet hebt om hier te wonen moet je niet komen" en dus maar besluit om z'n kindjes op te zien op groeien in de grootste shithole van de wereld.

OT: Jammer dat ze zijn neergeschoten. De dood is the easy way out. Daarnaast blijven de nabestaanden nu achter met allerlei vragen. Of het moreel aanvaardbaar is om die dood toe te juichen, dat weet ik niet. Mij lijkt dat niet zo'n belangrijke vraag. Moraliteit is voor rationele wezens. Mensen die zoiets schrijven zijn (eventjes) niet bezig met moraliteit, maar met verdriet/angst/woede/ongeloof/...
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Schifahrer007 op vr 09 jan 2015 8:32 pm

Mayo schreef:Ik hoop dat ik na mijn dood reïncarneer als God de vader. Dan zou ik Noiz' zijn ziel kunnen pakken en die plaatsen in het lichaam van een Afghaanse boer. Eens zien of hij dan nog akkoord is met "als je het geld niet hebt om hier te wonen moet je niet komen" en dus maar besluit om z'n kindjes op te zien op groeien in de grootste shithole van de wereld.

OT: Jammer dat ze zijn neergeschoten. De dood is the easy way out. Daarnaast blijven de nabestaanden nu achter met allerlei vragen. Of het moreel aanvaardbaar is om die dood toe te juichen, dat weet ik niet. Mij lijkt dat niet zo'n belangrijke vraag. Moraliteit is voor rationele wezens. Mensen die zoiets schrijven zijn (eventjes) niet bezig met moraliteit, maar met verdriet/angst/woede/ongeloof/...

Ik beaam Noiz. Het is een utopie om iedereen hetzelfde luxe-leven te voorzien dat we hier in België hebben. Het is heel nobel als je je ervoor inzet Mayo om 'de ongelijkheid wat gelijker te maker' (want ik denk dat dat is wat je bedoelt?), maar dat is gewoon niet mogelijk. Niet mogelijk door beperkte grondstoffen, beperkte technologie en volledig andere levenswereld en gedachtengangen. Alleszins, het is niet mogelijk om iedereen van dezelfde levensstandaard te voorzien als we onze huidige luxe willen behouden. Als wij inboeten (veel inboeten) in luxe, kunnen we natuurlijk wel een 'gelijke' wereld bekomen.

Over het doodschieten heb ik ook gemengde gevoelens. Die extremisten schuwen de dood niet, en het is (volgens mij) voor hen gewoon een spel van hoeveel vernieling ze kunnen zaaien tot ze beloond worden met de dood en als martelaar door kunnen gaan. Iemand ermee straffen doe je dus niet... Langs de andere kant heb ik geen vertrouwen in het rechtsysteem en zie ik niet graag die mannen ooit nog buiten de cel komen, waar de kans wel heel reëel op is gezien de laatste blunders. Daarbij dacht ik gehoord te hebben dat mensen ook vaak 'bekeerd' zijn tot de islam (in zijn extremistisch jasje dan) binnen de gevangenismuren. De twee 'helden' van het extremisme moeten dus ook goed geïsoleerd worden van de rest als ze in't gevang zouden vliegen. En dat allemaal op de kosten van diegenen die ze als vijand zien...
Het komt dus neer op een win-win situatie voor hen...
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Noiz op vr 09 jan 2015 9:25 pm

Mayo schreef:Ik hoop dat ik na mijn dood reïncarneer als God de vader. Dan zou ik Noiz' zijn ziel kunnen pakken en die plaatsen in het lichaam van een Afghaanse boer. Eens zien of hij dan nog akkoord is met "als je het geld niet hebt om hier te wonen moet je niet komen" en dus maar besluit om z'n kindjes op te zien op groeien in de grootste shithole van de wereld.

Dude onze grootouders hebben ook "gevochten" voor de rechte die wij nu hebben dan sluit ik echt liever onze grenzen dan te zien dat al deze rechten en voordelen weer worden afgenomen omdat er zoveel mensen bijkomen waarvan een heel aantal niet werken. Mocht iedere belg nu genoeg hebben dat hij overgeeft zou ik geen probleem hebben om iets af te staan aan immigranten waarvan er vele hebben voor GEKOZEN om weg te gaan uit hun land. Maar de staat kan nog niet eens op een deftige manier iets simpels als studiebeurzen deftig verdelen. Waarom zouden we dan zo verder blijven doen en ons geld geven aan mensen die gekozen hebben om naar hier te komen wetende dat ze hier neits hebben om te overleven (ik spreek niet over die gedwongen waren door oorlag ofz.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 09 jan 2015 10:20 pm

Noiz schreef:Dude onze grootouders hebben ook "gevochten" voor de rechte die wij nu hebben dan sluit ik echt liever onze grenzen dan te zien dat al deze rechten en voordelen weer worden afgenomen omdat er zoveel mensen bijkomen waarvan een heel aantal niet werken.

Uw grootouders. Dus jij niet. Achmed en zijn familie verdienen de geneugten van deze welvaartsstaat dus evenveel als jij.
Afbeelding

Berichtdoor hypolicious op vr 09 jan 2015 11:56 pm

Dit heeft dus niets met migratiebeleid te maken of hoe onze maatschappij werkt. Het gaat gewoon om een bende gelovige extremisten die denken dat "allah" zot goed is en niets meer. Ze konden er niet tegen dat er tekenaars hun mohammed een klein pietje gaven in een comic.

Is dit lynchen? Belange niet. Ik zie mensen niet het heft in eigen handen nemen want het was uitgevoerd door getrainde mensen die kennis hadden van wapens en dergelijke.
Is dit een doodstraf? Mss, maar als je het plaatje beter bekijkt, wat zou een rechtzaak er nog bij baten? 10/10 juryleden zou hen schuldig beoordelen. Dan zitten die mannen in den bak voor een groot aantal jaar op kosten van de maatschappij, het zijn maar een paar mensen en financieel zal de franse inwoner dit niet voelen, plaats innemen voor kleinere criminelen etc...

Zullen die revalideren? Van wat? Hun drugsgebruik? Hetgene dat ze gestolen hebben? NEEN, het zijn terroristen die koppig zijn en bij hun standpunt zullen blijven volgen tot de dood (of zijn zelfmoord terroristen daar geen voorbeeld van).

Dat is nu eens een voorbeeld van het kleine % van criminelen en misdaders die NIET de schuld zijn van de maatschappij of hoe we hier leven en ook NIET nuttig zijn voor te laten leven.

Vergelijkbaar met een agressieve wesp die je iedere dag wil neersteken omdat hij daar op kickt... Beter om dood te slaan dan hem te vangen en in een potje te steken.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor The_Tuxedo op za 10 jan 2015 12:47 pm

Zelfs als dit niet het geval is, een goed standpunt om in het achterhoofd te houden: http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... wrong.html
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op za 10 jan 2015 1:03 pm

't Is weer zover. Weeral zoveel zinloze doden in naam van religie. Het wordt tijd dat we hier in België alle belevingen van religie en dan toch zeker die van de Islam verbieden. Al sinds het ontstaan van die dekselse geloven vallen er onschuldige slachtoffers. Wie zijn religie niet aan de kant wil schuiven heeft dan ook geen plaats in een utopische wereld.

Ik maak graag de vergelijking met die snoodaards van gamers in de VS, die door de beïnvloeding van extreem gewelddadige games geweren meenemen naar school en al hun medestudenten overhoop knallen. Al sinds het ontstaan van die dekselse games vallen er onschuldige slachtoffers. Wie zijn games niet aan de kant wil schuiven heeft dan ook geen plaats in een utopische wereld.

Verban de Islam en verban Call of Duty!

Voor wie dit satirische tekstje niet met de nodige intelligentie kan lezen, zal ik het nog eens als volgt formuleren.

Of er nu mensen op een Deens eiland vemoord worden uit politieke overtuiging, of er in een Parijs zijstraatje cartoonisten doodgeschoten worden uit religieuze overwegingen, of wij, kleine Belgjes, Congo binnenvallen en een tiental miljoen zwarte medemensen vermoorden uit financiële overweging, de mensheid heeft zijn mindere kantjes en dan worden motieven al veel minder belangrijk.

IS, IRA, bende van Nijvel, Breivik, Leopold II, high school shooters van Columbine... 1001 motieven, 1 gevolg.

Ik verwijs ook graag naar Mark David Chapman, moordenaar van John Lennon, die zich vereenzelfdigde met het hoofdpersonnage uit Catcher in the Rye. Ligt de verantwoordelijkheid van zijn daden bij Chapman (Al Qaeda) zelf of bij een boek (Koran )?

Natuurlijk moeten er maatregelen genomen worden, maar niet tegen de algehele Islam, wel tegen een relatief klein groepje zotten.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 10 jan 2015 1:17 pm

hypolicious schreef:10/10 juryleden zou hen schuldig beoordelen.

Ja, maar is het niet een basis mensenrecht om een "fair trial" te krijgen? Of gaan we vanaf nu vooraf beginnen inschatten wat de jury gaat zeggen en dan maar meteen afknallen als blijkt dat ze geen kans maken?
Ik overdrijf nu, maar ik vind deze redenering een gevaarlijk precedent voor minder radicale acties in de toekomst die misschien dezelfde behandeling kunnen krijgen.

The_Tuxedo schreef:Zelfs als dit niet het geval is, een goed standpunt om in het achterhoofd te houden: http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... wrong.html

Mooi geschreven, zo denk ik er ook over.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor hypolicious op za 10 jan 2015 3:31 pm

Jellesg schreef:
hypolicious schreef:10/10 juryleden zou hen schuldig beoordelen.

Ja, maar is het niet een basis mensenrecht om een "fair trial" te krijgen? Of gaan we vanaf nu vooraf beginnen inschatten wat de jury gaat zeggen en dan maar meteen afknallen als blijkt dat ze geen kans maken?
Ik overdrijf nu, maar ik vind deze redenering een gevaarlijk precedent voor minder radicale acties in de toekomst die misschien dezelfde behandeling kunnen krijgen.

Daarom dat ik zei dat terroristen ook de symbolische 1% zijn van de criminelen die geen rechtzaak verdienen.
Ja we moeten niet inschatten wat een jury zou zeggen en meteen afknallen, maar ik vind dat leden van ISIS en terroristen die dreigen om gebouwen te laten ontploffen of om een massale kill streak te doen bij onschuldige burgers net dat privilege van een rechtzaak verliezen. Ik vind dat je daar een duidelijke lijn kan trekken want tis niet alsof je van dag op dag beslist om te zeggen van "he, morgen word ik terrorist" zonder te beseffen dat je daardoor mensen moet afknallen of jezelf zult moeten opblazen omdat je met 72 maagden kunt poepen.

Die extremisten zijn zodanig gebrainwashed door hun geloof dat het enigste dat telt voor hen een onzichtbare kirl is, al de rest kan hen niets schelen. Het is niet omdat er basisrechten bestaan dat je die in mijn ogen niet kunt kwijtspelen als terrorist. Er is nog steeds een verschil tussen een gestoorde massamoordenaar (Kim de Gelder) die random kinderen vermoord dan een naamloze terrorist die werkt voor een groep met wereldheroveringsplannen omdat ze willen dat de wereld naar "allah" luistert en dat boek van hem iets te serieus opnemen. :p
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor eclipx op za 10 jan 2015 6:21 pm

Jammer dat de agressors dood zijn. Ik had ze liever gezien voor een rechtbank. De rest van je leven in de bak zitten, in een isolatiecel, is mentaal veel zwaarder dan dood te gaan.. Want dat is zo snel...
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op ma 12 jan 2015 4:33 pm

De Morgen: Komiek Dieudonné zorgt voor ophef met bewondering voor Coulibaly

http://www.demorgen.be/buitenland/komie ... -a2179200/

Het Franse gerecht is een onderzoek gestart. Enkel voor vrije meningsuiting wanneer het in ons kraam past? ;)
Afbeelding

Berichtdoor Durango op ma 12 jan 2015 5:19 pm

Mayo schreef:De Morgen: Komiek Dieudonné zorgt voor ophef met bewondering voor Coulibaly

http://www.demorgen.be/buitenland/komie ... -a2179200/

Het Franse gerecht is een onderzoek gestart. Enkel voor vrije meningsuiting wanneer het in ons kraam past? ;)

Hans Teeuwen werd als een held onthaald op de sociale media voor een nietszeggend filmpje van 4 minuten. In 1 klein zinnetje legt Dieudonné een groter probleem bloot en wordt verguisd.
Zijn mening is dan nog eens ontzettend genuanceerd eigenlijk. Hij toont hier wel op een pijnlijke manier aan hoe relatief ons recht op vrije mening wel is.

Applaus ook weer voor de media. Hij wordt nog steeds als antisemitische komiek beschreven voor het uitvoeren van een quennele. Een gebaar dat eigenlijk helemaal niets met de Joodse gemeenschap te maken had tot men er dat weer van gemaakt heeft in de media. Het gebaar betekent eigenlijk niets meer dan uw arm in iemand zijn gat steken. Een veredelde vorm van de middelvinger dus.

http://www.demorgen.be/buitenland/zeven-maal-op-de-eerste-rij-voor-persvrijheid-maar-niet-in-eigen-land-a2178859/
Ook interessant om eens te lezen. Anderhalf miljoen mensen komen in Parijs op straat en worden helaas vertegenwoordigd door deze fijne bende hypocrieten.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Feest_58 op ma 12 jan 2015 8:58 pm

eclipx schreef:Jammer dat de agressors dood zijn. Ik had ze liever gezien voor een rechtbank. De rest van je leven in de bak zitten, in een isolatiecel, is mentaal veel zwaarder dan dood te gaan.. Want dat is zo snel...

Jup, nu hebben ze the easy way out...
Feest_58
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op di 13 jan 2015 7:31 am

Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op di 13 jan 2015 7:18 pm

Jellesg schreef:https://decorrespondent.nl/2331/Liveblog-Een-na-grootste-aanslag-ooit-geen-relevante-doden/163613631258-52581db2

Ik vraag me af wat de reacties zouden geweest zijn als het 1999 Nigerianen en 1 Westerse journalist waren. Nu gebiedt de eerlijkheid mij wel te zeggen dat ik het nieuws in het algemeen maar zeer oppervlakkig volg de laatste tijd, dus ik ben niet in een positie om claims te maken over de manier waarop regeringen en wereldleiders (wat een idioot concept is dat trouwens) gereageerd hebben. Het enige dat ik met zekerheid weet, is dat ik al snel over Charlie Hebdo hoorde en meteen ook heel veel, terwijl het wat langer heeft geduurd voordat er iets binnen sijpelde over Baga.

Ik weet bijzonder weinig over de relaties van Nigeria met het Westen, maar het moet toch mogelijk zijn om een akkoord over hulp te bereiken zonder daarmee bepaalde minder koosjere activiteiten binnen het land goed te keuren? Terroristische groepen als Boko Haram kunnen nu immers bijna zonder weerwerk groeien binnen een internationaal relatief slecht geplaatst land en op die manier langzaam maar zeker globaal actief worden. En dan schrikt men plots: "waar komen die ineens vandaan?"
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor soren91 op wo 14 jan 2015 2:29 pm

Jellesg schreef:https://decorrespondent.nl/2331/Liveblog-Een-na-grootste-aanslag-ooit-geen-relevante-doden/163613631258-52581db2

Inderdaad, geen liveverslagen door ze journaals of kranten, enkel een item in het journaal. Maar wil dat dan zeggen dat hun dood minder relevant was? Volgens mij niet. De reden waarom zaken als de aanslag in Parijs meer worden behandeld door de nieuwsredacties, is dat we zulke zaken niet gewoon zijn, we verwachten niet dat dit kan gebeuren in (ontwikkelde) landen, landen die zo dicht bij ons liggen, of waar we ons zo 'verbonden' met voelen.
Ik krijg er iets van elke keer ik een post op Facebook zie die nog maar eens gaat over het feit dat de media niet genoeg aandacht geeft aan zaken zoals de aanslag in Nigeria, maar ze dus wel urenlang de aanslag in Parijs hebben besproken. Het is spijtig om het te zeggen, maar we zijn het ondertussen al gewoon om zulk (VERSCHRIKKELIJK) nieuws te horen dat uit die regio's komt. Als je op het nieuws ziet dat er alweer eens talloze doden zijn gevallen in Syrië, kijk je daar dan echt nog van op? Ik denk het alleszins niet. Daarom dus dat er meer aandacht wordt gegeven, als het ergens gebeurt waar dit niet dagelijkse kost is.
Mochten de media er nu helemaal geen aandacht aan schenken, oké dan zou ik de kritiek begrijpen, maar als je de (online) krant leest, of welke andere vorm van media een beetje volgt, dan zal je zeker wel op de hoogte blijven van het internationale nieuws dat niet met liveverslagen wordt uitgezonden op de journaals.
soren91 (oude nickname: soren.91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor camel op wo 14 jan 2015 3:04 pm

Ik krijg er iets van elke keer ik een post op Facebook zie die nog maar eens gaat over het feit dat de media niet genoeg aandacht geeft aan zaken zoals de aanslag in Nigeria, maar ze dus wel urenlang de aanslag in Parijs hebben besproken.

Ocharme jij :roll: Als jij het normaal vindt dat er bijna 4 miljoen mensen op straat komen omdat er een paar westerlingen vermoord zijn. Maar wanneer er 2000 even onschuldige Nigerianen of een 100-tal kinderen in Pakistan afgemaakt worden, is dit misschien één dag een item in het nieuws. Hoeveel wereldleiders zijn hiervoor op straat gekomen?

Moest één lid van Boko Haram naar België om één kind te vermoorden op school. Er zou de volgende weken niks anders meer in het nieuws te zien zijn. De VN-vredesmacht zou binnen de week voltallig in Nigeria staan om Boko Haram te bestrijden.

Maar anders gaat dit nooit het geval zijn, want de meeste mensen zijn eikels zoals jij die een bericht erover op facebook al te veel vinden.
camel
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor soren91 op wo 14 jan 2015 5:00 pm

camel schreef:
Ik krijg er iets van elke keer ik een post op Facebook zie die nog maar eens gaat over het feit dat de media niet genoeg aandacht geeft aan zaken zoals de aanslag in Nigeria, maar ze dus wel urenlang de aanslag in Parijs hebben besproken.

Ocharme jij :roll: Als jij het normaal vindt dat er bijna 4 miljoen mensen op straat komen omdat er een paar westerlingen vermoord zijn. Maar wanneer er 2000 even onschuldige Nigerianen of een 100-tal kinderen in Pakistan afgemaakt worden, is dit misschien één dag een item in het nieuws. Hoeveel wereldleiders zijn hiervoor op straat gekomen?

Moest één lid van Boko Haram naar België om één kind te vermoorden op school. Er zou de volgende weken niks anders meer in het nieuws te zien zijn. De VN-vredesmacht zou binnen de week voltallig in Nigeria staan om Boko Haram te bestrijden.

Maar anders gaat dit nooit het geval zijn, want de meeste mensen zijn eikels zoals jij die een bericht erover op facebook al te veel vinden.

Nope, je hebt mijn punt niet begrepen, lees mijn tekstje eens opnieuw en probeer nog eens. Maar ja kan het wel begrijpen, jij zal waarschijnlijk zo een van die eikels zijn die een stukje uit een tekst halen, aan daar dan commentaar op geven, en het uit context trekken.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 14 jan 2015 5:10 pm

soren91 schreef:
camel schreef:

Nope, je hebt mijn punt niet begrepen, lees mijn tekstje eens opnieuw en probeer nog eens. Maar ja kan het wel begrijpen, jij zal waarschijnlijk zo een van die eikels zijn die een stukje uit een tekst halen, aan daar dan commentaar op geven, en het uit context trekken.

+1
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor camel op wo 14 jan 2015 6:33 pm

soren91 schreef:
camel schreef:

Op aanvraag nog een tweede poging.

Ok, eikel is wat overdreven natuurlijk. Bewust apathisch is misschien beter. Nu, ik moet toegeven dat ik net als 99% van de westerse wereld tot deze categorie behoor. En misschien heb ik mij afgereageerd op jou omdat ik vind dat ik zelf tekortschiet op dat vlak.

Maar deze situatie is toch alle fatsoen voorbij. Een twintigtal doden mond uit in een nooit geziene protestmars met Hollande, Cameron, Merkel, Juncker, Lavrov, Netanyahu???! vooraan. Allemaal Charlies. Maar als in dezelfde week 2000 Nigerianen gebeurt er (praktisch) niets!
Dat Parijs meer aandacht krijgt doordat we het hier niet gewoon zijn, verbondenheid, al wat je wil. De verhouding 99,99% tov 0,01% aandacht is toch niet te verantwoorden.

Dat is meteen ook waarom ik jouw quote eruit genomen heb. Uit de context getrokken of niet, het is wat mij hier enorm aan stoort. We gaan precies maar akkoord met het feit dat we allemaal 'eikels' zijn geworden. En als er iemand dit onder de aandacht wil brengen, ervaren we dit als enorm storend...

Tot hier mijn 2de, iets genuanceerdere reactie.
camel
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor soren91 op wo 14 jan 2015 8:13 pm

camel schreef:
soren91 schreef:
camel schreef:

Op aanvraag nog een tweede poging.

Ok, eikel is wat overdreven natuurlijk. Bewust apathisch is misschien beter. Nu, ik moet toegeven dat ik net als 99% van de westerse wereld tot deze categorie behoor. En misschien heb ik mij afgereageerd op jou omdat ik vind dat ik zelf tekortschiet op dat vlak.

Maar deze situatie is toch alle fatsoen voorbij. Een twintigtal doden mond uit in een nooit geziene protestmars met Hollande, Cameron, Merkel, Juncker, Lavrov, Netanyahu???! vooraan. Allemaal Charlies. Maar als in dezelfde week 2000 Nigerianen gebeurt er (praktisch) niets!
Dat Parijs meer aandacht krijgt doordat we het hier niet gewoon zijn, verbondenheid, al wat je wil. De verhouding 99,99% tov 0,01% aandacht is toch niet te verantwoorden.

Dat is meteen ook waarom ik jouw quote eruit genomen heb. Uit de context getrokken of niet, het is wat mij hier enorm aan stoort. We gaan precies maar akkoord met het feit dat we allemaal 'eikels' zijn geworden. En als er iemand dit onder de aandacht wil brengen, ervaren we dit als enorm storend...

Tot hier mijn 2de, iets genuanceerdere reactie.

Ik stoor me niet aan mensen die het onder de aandacht willen brengen wat er in landen als Nigeria, Syrië, enz. aan het gebeuren is, ik stoor me aan mensen die dingen plaatsen als 'You don't give a fuck about Palestina, I don't give a fuck about Paris'. Als je zoiets plaatst bestempel ik u direct als idioot. Als ik een status, foto of wat dan ook zou zien die bv. aankaart dat zaken zoals in Parijs dagelijkse kost zijn in andere landen, en hier dan ook dringend iets aan gedaan moet worden, zou ik u zelf een like geven.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Proto op vr 16 jan 2015 7:05 pm

De regering zet het leger in de volgende dagen om de veiligheid terug te laten komen... Ik vind dit een supergoed idee. Het bleef wat op zich wachten maar eindelijk is er eens boem boem boem in de plaats van bla bla bla.

Het leger van België wordt tenminste nuttig besteed want zoveel taken hebben die nu niet behalve trainen.
De politie kan zich bezighouden met haar taken want ze zijn niet voor terrorismebestrijding opgeleid.
Het veiligheidsgevoel komt terug. dikke +
Terroristen zullen tweemaal denken in het vervolg.

Jammer van de aanslag in Parijs, maar deze maatregel is meer dan nodig in mijn opinie. :)
Proto
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 16 jan 2015 7:38 pm

Proto schreef:De regering zet het leger in de volgende dagen om de veiligheid terug te laten komen... Ik vind dit een supergoed idee. Het bleef wat op zich wachten maar eindelijk is er eens boem boem boem in de plaats van bla bla bla.

Het leger van België wordt tenminste nuttig besteed want zoveel taken hebben die nu niet behalve trainen.
De politie kan zich bezighouden met haar taken want ze zijn niet voor terrorismebestrijding opgeleid.
Het veiligheidsgevoel komt terug. dikke +
Terroristen zullen tweemaal denken in het vervolg.

Jammer van de aanslag in Parijs, maar deze maatregel is meer dan nodig in mijn opinie. :)

sarcastisch of serieus? ik ben nu toch wel even aan het twijfelen :-k
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op za 17 jan 2015 2:04 am

Proto schreef:Jammer van de aanslag in Parijs, maar deze maatregel is meer dan nodig in mijn opinie. :)

FYI, in Parijs waren de militairen aan het patrouilleren op het moment van de aanslag.
Maar 't is het gevoel van veiligheid dat telt, uiteraard.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op za 17 jan 2015 11:02 am

Jellesg schreef:
Proto schreef:Jammer van de aanslag in Parijs, maar deze maatregel is meer dan nodig in mijn opinie. :)

FYI, in Parijs waren de militairen aan het patrouilleren op het moment van de aanslag.

Proto is wellicht nog nooit in Parijs geweest, het wemelt er altijd van de militairen en politie.

En waarom is deze maatregel meer dan nodig? Voel jij je opeens onveilig mss?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op za 17 jan 2015 1:18 pm

Keyser_Soze schreef:
Jellesg schreef:

Proto is wellicht nog nooit in Parijs geweest, het wemelt er altijd van de militairen en politie.

kan het niet zijn dat het tekstje van Proto sarcastisch was? (of ironisch? ik ben nu even aan het twijfelen :o )
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op za 17 jan 2015 1:19 pm

Lupes schreef:
Keyser_Soze schreef:
Jellesg schreef:

kan het niet zijn dat het tekstje van Proto sarcastisch was? (of ironisch? ik ben nu even aan het twijfelen :o )

Neen, hij is gewoon zo dom, dat moet jen u toch al weten? ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Proto op zo 18 jan 2015 9:46 pm

^

Ik zie niet in waarom je moet beginnen schelden en mij "dom" noemt als ik een persoonlijke mening neerschrijf. :roll:

Waarom ik mij veilig voel? Omdat ze nu al een paar verschillende verdachten hebben opgepakt die effectief aanslagen gingen plegen in België. Maarja, zoals jij bestaan er sommige mensen die blijven blind en paardenkleppen op hebben door altijd negatief te reageren en zeggen dat het de fout is van onze manier van leven dat zulke zaken gebeuren. :roll:

Die verhoging werkt dus effectief wel en daar ben ik blij om. Anders waren er weer onschuldige slachtoffers gevallen.
En ja Keyser, ik ben al met mijn bmw rond gaan rijden in Parijs en ik ken veel van de wereld en hoe de zaken werken, maar wat heeft dat nu opeens te maken met het thema terrorisme in Belgie? :roll:
Proto
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar In het nieuws