register Paswoord vergeten?

Echte liefde bestaat alleen als een metafysisch concept

Zwoele topics!

Echte liefde bestaat alleen als een metafysisch concept

Berichtdoor strangerinastrangeland op ma 08 okt 2012 1:42 am

Mensen in de samenleving, waaronder velen van jullie zo niet allemaal, denken verliefd te zijn maar zijn eigenlijk allemaal geconditioneerd vanaf het begin door hun opvoeding en wat hun ouders en de samenleving zeggen (televisie, media, films, soaps zoals Sex and the City).

Echte liefde kan niet bestaan op deze wereld en is iets wat alleen romantici kunnen nastreven eens ze de illusie van veel wat liefde *MOET* zijn kunnen doorprikken. Liefde is een koopwaar in deze samenleving, en dan bedoel ik niet alleen dat je naar een hoer kunt stappen en die betalen voor seksuele diensten. Ik heb het over dat je liefde moet kunnen kopen, je moet opleven naar de sociaal gevestigde normen, je moet een auto bezitten en liefst een Mercedes want dan krijg je toegang tot vrouwen die beschikken over een hogere sociale status of wat dat ook moge betekenen in de echte wereld (de wereld die ik voor me zie, op dit moment, overal). Je moet je eigen sociale status zien te verhogen om toegang te krijgen tot liefde in deze samenleving. Je moet opleven naar normen en idealen om prerogatieven vrij te spelen naar het vinden van liefde, dit alleen al betekent de teloorgang van iets als de puurheid van liefde. Het is een éénheid en niet iets wat je moet kunnen kopen als het ware. Kijk om je heen, het is alles wat ik zie. Met een wagen was ze op u gevallen, zonder wagen zit ze met een ander. Liefde in de betekenis van de samenleving is een walgelijke, neppe en mensgemaakte gepreconditioneerde constructie die onzichtbaar is maar ons allemaal verliefd doet worden zonder we goed en wel begrijpen waarom. "Omdat het in onze genen zit, omdat dit het oerinstinct is en hoe de mens ineenzit."

Soms hoor ik mensen spreken over hoe dat ene meisje zo'n "high-maintenance bitch" is en haar vriendje die er ook al even leeghoofdig uitziet en iedere kans die zich voordoet aangrijpt om z'n shirt te kunnen uittrekken. Dit is het soort neppe shit waar ik het over heb. Liefde is niet denken maar voelen. En we leven in een samenleving die vooral denkt, vooral denkt aan het ego maar waarbij gevoel niet aan de orde is want een man mag bijvoorbeeld geen gevoelens tonen volgens de media en sociale regels en andere bs die ik persoonlijk vaak doorbreek. Ik heb al veel vrouwen gezien die dat spelletje spelen van zichzelf voorhouden verliefd te zijn en voor de buitenwereld in alle nepheid stralen maar diep vanbinnen, achter de facade, achter de semi-transparante mystiek die voor mij nu al helderheid is, weet ik als God die bij mensen binnenkijkt, dat ze het deed voor de villa die ze zou krijgen van de ouders binnen twee jaar in geval dat ze met meneer inteeltgezicht samenbleef.

Maar ik ben hier niet gekomen om mensen hun ogen en ziel met zoet gif te injecteren. Het ging over iets zo kwetsbaar en fragiel als liefde maar dan bedoel ik the real deal. Zo van die liefde die werelden kan vernietigen en gevallen sterren doet herrijzen, die passionele waanzinnige liefde waar ik het over heb, obsceen en gestoord maar echter dan echt. Transcendent.

Het kan alleen bestaan (en dit is het antwoord die ik geef op sommige mensen hun levensvragen dus zet u schrap) als
alle externe invloeden uitgeschakeld worden, wanneer je uw voeten aan de samenleving gaat vegen zonder per se een hippie te worden maar een vrije geest. Niks mis trouwens met hippies, groovy en zo. Dus de vrije, bevrijde geest weet dat liefde geen chemisch proces is maar iets alomvattends. Het is iets magisch, het is het antwoord, het is geen iphone het is geen kledingstuk. "Ik ben echt verliefd op die jeans die ik gisteren zag, 247 euro." Neen, dat is het niet. Voor ge echte liefde kunt bereiken moet ge al verlicht zijn over wat liefde is. Echte liefde kan een mens ook echt veranderen, daarom ook dat de pessimisten, de neppe-liefde belevers vaak zeggen dat liefde iemand nooit volledig kan veranderen omdat ze zelf zo ingeroest zijn in hun eigen artificiële leefwereld en de partner pas een plaats inneemt in de avond na het werk en dan enige betekenis krijgt. TERWIJL bij de spiritueel-verlichte romantici, is liefde iets dat deel van u uitmaakt en niet iets dat ge aan en uit zet. Ik meen het. De ander maakt deel uit van u. Toen het uitgeraakte met m'n vriendin enkele maanden geleden voelde ik echt die leegte tot me komen, dat gevoel alsof de wereld ging vergaan en het ging gepaard met echte waanzin. Dat gevoel dat uw hart doorboort word en prikkeldraad ingedrukt langs alle kanten in. Dat is zo een vreselijk gevoel die uiteindelijk ontaard in leegte en siberische koude.

De titel zegt dat echte liefde alleen bestaat in het hogere, maar ge kunt het bereiken samen als ge beide spiritueel ingesteld zijt en tot initiatie wilt komen met de tot op kosmische hoogte verspreide puurheid van liefde. Het begint binnenin.

Ik voel nog steeds die pijn nazinderen ook al is het enkele maanden geleden en ik hoop dat ik ooit nog iemand de kans kan geven om me zo dichtbij te benaderen tot in de essentie van wie ik ben. Ik merk dat veel vrouwen die ik tegenkom in het dagelijkse leven ook liefde niet snappen terwijl ze soms al zwanger zijn maar eigenlijk zijn ze dat alleen maar omdat ze op die leeftijd zitten dat de samenleving zegt dat het een goed idee is dus is het ook onbewust een goed idee volgens haar.

Het is net alsof het er veel mensen in dit land niet toedoet. Ik spreek met mensen over de hele wereld en ik weet dat dit in andere landen iets is waar ze veel meer over nadenken en aandacht aan geven. Ik wijt het aan het neoliberalisme van vandaag dat ingeënt zit en van mensen asociale machines gemaakt heeft die zelf deel uitmaken van het product op de werkvloer en alleen naar zichzelf toeleven en waarbij het ik centraal staat en hoe ze hun TV-ervaring rijker kunnen maken door naar 3D over te stappen en misschien nog een Bose 5.1 surround installatie ? Yes sir en vijf meter naast de ingang van de winkel zit er een dakloos Roemeens kind op de vlucht voor een oorlog met een geschreven smeekbede voor zich en daar word niks aan gedaan. Dat is "normaal." Daar kijkt niemand van op. Absoluut walgelijk.

Maar ik dwaal af, ik wou weten wat mensen hier dachten over wat liefde is en of u ook niet vind dat het bij velen zo ongelofelijk nep is en slechts iets voor financieel en sociaal kapitaal te bemachtigen ook wel bekend als "status."
strangerinastrangeland
Onwetende
Onwetende

Re: Echte liefde bestaat alleen als een metafysisch concept

Berichtdoor Amberke op ma 08 okt 2012 7:29 am

Ik had even gelezen, ik had wel zin om de grote tekst te lezen, maar dat doe ik wel als ik hier gedaan heb met typen, 'k wou per se al iets neertypen xD.
Zou je niet op de site een blog maken? (Of is dit ook goed genoeg, mods?)

I think it's already great ^^
Afbeelding
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Wafelsap op ma 08 okt 2012 8:49 am

Sterk.

Ma ik weet nie over da auto-gedeelte. Ik geloof nog steeds in de geromantiseerde versie ervan. Liefde is gewoon iets da u overkomt, da gebeurt, en da heeft volgens mij totaal niks te maken met status of materialisme. Ma het klopt wel als ge zegt da sommige mensen dit hier wel mee verbinden (heel het klasse-verhaal.)

En toch wil ik voor deze mensen ook geloven da als ze plots zo iets voelen voor iemand, ook al is da ne clochard vanonder een of andere brug, da dit ze toch kan bekeren. Want zoals je zegt, liefde is iets wa zo sterk is da da alle andere gevoelens/gedachtes kan verdringen (al zegt gij het op een mooiere manier.)

Ofwel maakt het u wereld, ofwel breekt het u, bij echte liefde is er precies niets tussenin.
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor preetje op ma 08 okt 2012 12:30 pm

puberale liefde zal misschien vaak gaan omtrent status, aanzien, materialisme ,... . maar jammergenoeg vinden vele mensen dit zo belangrijk in onze kapitalistische maatschappij dat zelf liefde bij volwassenen hierop gebasseerd is.

veel mensen gaan inderdaad mee met the flow. ze hebben een relatie en storten zich hierin zonder veel na te denken. nadien volgt een huisje en een kindje samen, meestal omdat ze zien dat dit de normale gang van zaken is.

echte liefde (is cliché) maar zit vanbinnen. de klik vinden met iemand om hoe die persoon is en niet enkel om hoe die eruit ziet. natuurlijk is uiterlijk belangrijk maar het is met het innerlijk dat je verder zult moeten. een relatie gebasseerd op hoe mooi de ander wel is, is even fragiel als diens uiterlijk. tenzij je gelooft dat die 18 jarige er altijd zo zal blijven uitzien. verliefdheid is simpel maar liefde is wat moeilijker. niet enkel genieten van de aangename zaken van je partner maar ook houden van elkaars mindere kanten. Ook worden vele relaties beëindigd omdat het even niet meer goed gaat of dat er gedacht wordt dat het gras groener is aan de andere kant. dit laatste even terzijde :p

voor iedereen zal liefde wel een andere betekenis hebben denk ik al zie ik de basis bij het houden van elkaars innerlijk en die klik hebben met elkaar. daarna begint het pas, het moeilijkste is om een goede relatie uit te bouwen.. maar dit voor een ander topic mss :p

zoals Wafelsap zeg: liefde is met hoogtes of laagtes en er zit precies niets tussenin.
preetje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op ma 08 okt 2012 12:54 pm

Mensen in de samenleving, waaronder velen van jullie zo niet allemaal, denken verliefd te zijn maar zijn eigenlijk allemaal geconditioneerd vanaf het begin door hun opvoeding en wat hun ouders en de samenleving zeggen (televisie, media, films, soaps zoals Sex and the City).

Eerst en vooral: verliefd zijn en liefde zijn twee totaal verschillende dingen. Als je dat onderscheid niet maakt dan is dat inderdaad niet rooskleurig. Verliefd zijn is meer een lust dan liefde imo. Verliefdheid kan je voelen bij iemand die je totaal nog niet kent, gewoon door uiterlijke kenmerken bijvoorbeeld. Liefde ken je pas als je iemand door en door kent, zowel de positieve en de negatieve kanten.. iemand waar je je leven mee wil slijten ondanks sommige dieptepunten die elke relatie wel kent.

In mijn definitie van liefde kan een materialistisch persoon zich OOK bevinden. Stel dat er een jong poppemieke met ne rijke oude gast samen gaat, puur voor het geld. Geen sprake van verliefdheid of liefde op dat moment. Gewoon pure geldlust. Maar naarmate dat poppemieke samen leeft met die kerel begint ze hem te leren kennen en merkt ze dat hij eigenlijk best geweldig is en dat ze hem écht graag ziet. Op zo'n moment is er wel sprake van liefde en is de kans groot dat als hij plots veel geld kwijtspeelt zij hem door dik en dun zou steunen en zich met hem door het leven bokst om er terug bovenop te geraken. DAT is liefde. Dat kan iedereen, of die in het begin nu materialistisch was of niet, meemaken. Ja, er zijn mensen die nooit liefde zullen kennen en zich enkel blindstaren op geld of dergelijke. Dat is vrij spijtig, want ze beseffen niet wat ze missen.

Ik ben er van overtuigd dat de eerste aanzet naar een relatie altijd maatschappelijk beïnvloed zal zijn, omdat je daar gewoon niet buiten kan. Maar naarmate de relatie vordert verdwijnen die criteria waarom je destijds met iemand bent samen gegaan. Dat maakt dan op dat moment ook niet meer uit. Je weet dat je hem/haar graag ziet en dat is het enige dat er toe doet.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Lupes op ma 08 okt 2012 2:21 pm

gedumpt door uw lief misschien?

laat anderen toch geloven wat ze willen.. mn broer heeft al drie keer 'de liefde van zijn leven' gedumpt
ik was je tekst beginnen lezen en wou die helemaal lezen maar halverwege kon ik gewoon niet meer verder
altijd dat 'liefde bestaat niet', probeer keer leuk te doen en liefde te promoten, er is al miserie genoeg op de wereld
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor PietVerkest op ma 08 okt 2012 6:16 pm

Nog altijd vrij pessimistisch ingesteld blijkbaar? :)
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor strangerinastrangeland op wo 10 okt 2012 12:41 am

Bedankt voor de coole reacties :)

Dit was even m'n wereldbeeld hier uitspuwen wat ik deed, wat liefde betreft. Ik zou er een boek over kunnen schrijven maar eerlijk ik heb het zelfvertrouwen niet op dit moment dat te doen. Want wat weet ik nu echt over liefde ? Na slechts twee echt serieuze relaties met elk een pijnlijk einde. Naarmate ik meer mensen leer kennen in dit land hoe raarder ik me ook voel. Want de meesten lijken helemaal niet zo diepzinnig en weg van de wereld als mij, daarmee bedoel ik dat met mijn geest ik op andere planeten zit en door de melkweg raas op zoek naar diepere inzichten en de waarheid. Maar niemand die ik ken zit hier ook het is eenzaam in mijn hoofd en toch doe ik een poging iets te vinden waarmee ik mezelf kan identificeren. Ik heb vrouwen gekend waarbij ik ging geloven dat ze door een omnipotent wezen, een God werden gezonden naar deze wereld voor mij persoonlijk. Zo iemand die oplicht in de duisternis dat uw wereld is, uw centrum van het universum. Maar ge wilt niet te dichtbij komen, de mysterie moet blijven, dat magische gevoel dat ge eindelijk iemand vind die gij zijt. Iemand waarmee ge u verbonden voelt en ge kunt niet uitleggen waarom. Eén uit een miljoen, nee uit een triljoen zo voelt het, nooit was er iemand als haar voor haar ze is de enige. Ik weet dat het eng kan klinken hoe ik erover praat maar de verheven romantici zullen het begrijpen. Als ge echt leed gekent hebt in uw leven en ge ontmoet die iemand... wel daar ben ik geweest. En het was iets dat meerdere jaren duurde en hoe het eindigde, persona non grata. Erg pijnlijk dus zoals ge u misschien kunt voorstellen gij wie echte liefde ooit kende. Ik was verliefd op haar geworden door haar kunst heen, ik wist niet eens hoe ze er aanvankelijk uitzag noch over haar persoonlijkheid. Haar werk nam me weg van deze wereld, naar een betere plaats. Ergens waar ik wilde zijn, maar ook niet want de schoonheid van haar werk ging gepaard met waanzin afkomstig uit een plaats in de hersenen die ik niet kan plaatsen sinds ik haar niet ben. Maar ik zag iets in haar toen ik wist hoe ze eruit zag, maar daarvoor ook al zoals ik zei. Ik dacht, als ik haar ontmoet zal ze al m'n levensvragen beantwoorden. Al hetgene, al de pijn, het had allemaal een reden gehad... tot haar komen. Zij was God in menselijke vorm ik voelde me betoverd en zij wist meer van magie dan ik zo leek het allemaal, dat wou ik ook geloven ik wou me totaal aan haar overgeven en de wereld die ze gecreëerd had door haar kunst en er zelf deel van uitmaken.

Ik heb dat verhaal nog nooit aan een mens uitgebreid verteld maar als ik dat ooit doe zal het het heftigste gesprek worden die je ooit meemaakte. Maar ik denk om het echt te begrijpen je ooit op een plaats, in een dimensie moet geweest zijn waar ik heb in verbleven. Het einde van dat verhaal is zo pijnlijk gewoon ik denk er soms nog aan terug. Maar het meisje die me nu pijn heeft gedaan is iemand anders van wie ik ook echt hield hé, helemaal niet zoals die kunstenares qua persoonlijkheid en interesses. Een simpel mieke cru gezegd maar een persoonlijkheid die werkte met de mijne, desondanks ze toch niet mijn type was qua bezigheden maar wel in liefde. Het voelde allemaal zo kloppen. En nu is het weg en ik denk na zoveel tijd bij haar opnieuw opzoek te gaan naar God in menselijke vorm, zonder christelijk te zijn. Fuck christelijk.
strangerinastrangeland
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op wo 10 okt 2012 3:48 am

Stop met paffen/drinken.

Nee, serieus. Ik volg je analyse van onze samenleving volledig, maar hetgeen jij omschrijft als liefde/verliefdheid herken ik maar al te goed door enkele vrienden van mij. Je bent er gewoon helemaal mee weg, en over enkele jaren zal het je allemaal geen zak meer kunnen schelen. Ook al beweer je dat het geen chemicaliën zijn; dat zijn het wel. Het zijn chemicaliën en je eigen zelf die je zo miserabel maken en doen terug denken aan je ex, en de enige manier om erover te raken is door iemand anders tegen te komen of door ballen te kweken.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor dOrine op wo 10 okt 2012 9:21 am

Interessant wat jouw beeld over liefde is vind ik wel :D.

Eerst ivm het maatschappelijke waarover jij bezig bent: dit is in mijn ogen enorm logisch. Soort zoekt soort zeggen ze, en dat klopt hoor. De meeste koppels waarbij er echte liefde is, en waarbij het een stuk dieper zit, zitten in een zelfde klasse van de maatschappij. Iemand met een gemiddeld inkomen heeft een totaal ander leven dan een rijkeluiszoontje bv. Zo'n relaties kunnen werken, maar meestal zoek je naar iemand die ongeveer gelijk staat met jou. Niet enkel qua status, maar ook qua IQ. Ik ken vele koppels waarbij de ene veel slimmer is dan de andere, maar ik geloof niet dat zoiets werkt/zal blijven werken. Bij die initiële verliefdheid kijk je daarover, maar eens die wegdruipt.. Je kan geen diep gesprek hebben op 'jouw niveau' indien je partner niet even intelligent is. Vele mensen blijven zo wel samen, maar ik geloof niet dat deze relaties dan altijd even diep gaan dan bij koppels die op belangrijke punten zoals IQ en status op dezelfde lijn zitten. Dus in mijn ogen is dit allemaal logisch.

Wanneer je over conditionering bezig was, zag ik daar wel enige waarheid in. Er zijn zoveel dingen die wij 'normaal' vinden, maar die ons waarschijnlijk aangeleerd zijn. Ik heb mij al meermaals afgevraagd, of indien je 10 mensen apart zet, voor heel hun opgroeiende leven. Gaan zij dan streven naar dezelfde waarden als wij nu? Gaan vrouwen zich ook aangetrokken voelen tot het mannelijke geslacht? Ik geloof wel dat seksuele attractie ed. iets chemisch is, zoals Jellesg zegt, maar in hoeverre dan?
Ook wordt wel gezegd dat je in je partner je moeder/vader zoekt. Vind ik wel iets om over na te denken.

Jij zegt dat je die hogere liefde, die echt diep gaat, je enkel kan beleven als je spiritueel ingesteld bent. Dit vind ik bullshit. Geen idee waarom zo'n dingen altijd gelinkt moeten zijn aan iets hogers. Ik geloof dat echte liefde een persoon kan veranderen wel. Echte liefde is iemand die altijd bij jou is, ookal is hij er niet. (En dan bedoel ik niet die verliefdheid waarbij je elke 5seconden aan elkaar moet denken).
Ik weet momenteel vrij goed hoe sterk mijn gevoelens zijn voor mijn partner. Maar dat is deels ook omdat ik hem ff kwijt was. En ik besefte pas hoe sterk het was, eens het voorbij was.. Wat ik mij nu wel afvraag is: hoe sterk besef je het terwijl je erin zit? Voor hetzelfde geld ben je een leuk koppel, veel plezier samen en denk je: dit is hét! En hier dan ook bijblijft omdat je denkt, beter kan het niet worden bv. Hoe weet je wat echte liefde is dan? Of hoe weet je of je op dit punt zit?
Ik vind dat de invulling van wat liefde is, persoonsafhankelijk is. De topicstarter vindt liefde iets spiritueels, Queen vindt dat liefde met de jaren komt, en dat dit bij de koppels die aanvankelijk geen liefde hadden, toch kan komen.

Ik vind het belangrijkste in een liefdesrelatie dat je beiden op dezelfde golflengte is, dezelfde idealen hebt en dus ook dezelfde mening hebt in wat liefde nu net is. Ik heb een persoon nodig die op dezelfde lijn als mij zit. Een ander kan dit bv saai vinden, en liever iemand hebben die sterk verschilt van hem..

Liefde is iets wat niet definiëerbaar is, en dat is ook wat er net zo mooi aan is :).

Jellesg schreef: Het zijn chemicaliën en je eigen zelf die je zo miserabel maken en doen terug denken aan je ex, en de enige manier om erover te raken is door iemand anders tegen te komen of door ballen te kweken.

In principe is je ex het beste wat je al gehad hebt, dus tuurlijk dat je daaraan terug blijft denken. (Tenzij je ervoor een betere ex gehad hebt natuurlijk ^^). Dit heeft niets te maken met er nog niet over zijn in mijn ogen hoor (maar meestal wel natuurlijk). Iedereen heeft bijna altijd wel iemand die in zijn hoofd hangt, of het nu het missen-gevoel is, of gewoon iemand om op af te rukken is.
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Lupes op wo 10 okt 2012 1:22 pm

dOrine schreef:Interessant wat jouw beeld over liefde is vind ik wel :D.

Eerst ivm het maatschappelijke waarover jij bezig bent: dit is in mijn ogen enorm logisch. Soort zoekt soort zeggen ze, en dat klopt hoor. De meeste koppels waarbij er echte liefde is, en waarbij het een stuk dieper zit, zitten in een zelfde klasse van de maatschappij. Iemand met een gemiddeld inkomen heeft een totaal ander leven dan een rijkeluiszoontje bv. Zo'n relaties kunnen werken, maar meestal zoek je naar iemand die ongeveer gelijk staat met jou. Niet enkel qua status, maar ook qua IQ. Ik ken vele koppels waarbij de ene veel slimmer is dan de andere, maar ik geloof niet dat zoiets werkt/zal blijven werken. Bij die initiële verliefdheid kijk je daarover, maar eens die wegdruipt.. Je kan geen diep gesprek hebben op 'jouw niveau' indien je partner niet even intelligent is. Vele mensen blijven zo wel samen, maar ik geloof niet dat deze relaties dan altijd even diep gaan dan bij koppels die op belangrijke punten zoals IQ en status op dezelfde lijn zitten. Dus in mijn ogen is dit allemaal logisch.

Wanneer je over conditionering bezig was, zag ik daar wel enige waarheid in. Er zijn zoveel dingen die wij 'normaal' vinden, maar die ons waarschijnlijk aangeleerd zijn. Ik heb mij al meermaals afgevraagd, of indien je 10 mensen apart zet, voor heel hun opgroeiende leven. Gaan zij dan streven naar dezelfde waarden als wij nu? Gaan vrouwen zich ook aangetrokken voelen tot het mannelijke geslacht? Ik geloof wel dat seksuele attractie ed. iets chemisch is, zoals Jellesg zegt, maar in hoeverre dan?
Ook wordt wel gezegd dat je in je partner je moeder/vader zoekt. Vind ik wel iets om over na te denken.

Jij zegt dat je die hogere liefde, die echt diep gaat, je enkel kan beleven als je spiritueel ingesteld bent. Dit vind ik bullshit. Geen idee waarom zo'n dingen altijd gelinkt moeten zijn aan iets hogers. Ik geloof dat echte liefde een persoon kan veranderen wel. Echte liefde is iemand die altijd bij jou is, ookal is hij er niet. (En dan bedoel ik niet die verliefdheid waarbij je elke 5seconden aan elkaar moet denken).
Ik weet momenteel vrij goed hoe sterk mijn gevoelens zijn voor mijn partner. Maar dat is deels ook omdat ik hem ff kwijt was. En ik besefte pas hoe sterk het was, eens het voorbij was.. Wat ik mij nu wel afvraag is: hoe sterk besef je het terwijl je erin zit? Voor hetzelfde geld ben je een leuk koppel, veel plezier samen en denk je: dit is hét! En hier dan ook bijblijft omdat je denkt, beter kan het niet worden bv. Hoe weet je wat echte liefde is dan? Of hoe weet je of je op dit punt zit?
Ik vind dat de invulling van wat liefde is, persoonsafhankelijk is. De topicstarter vindt liefde iets spiritueels, Queen vindt dat liefde met de jaren komt, en dat dit bij de koppels die aanvankelijk geen liefde hadden, toch kan komen.

Ik vind het belangrijkste in een liefdesrelatie dat je beiden op dezelfde golflengte is, dezelfde idealen hebt en dus ook dezelfde mening hebt in wat liefde nu net is. Ik heb een persoon nodig die op dezelfde lijn als mij zit. Een ander kan dit bv saai vinden, en liever iemand hebben die sterk verschilt van hem..

Liefde is iets wat niet definiëerbaar is, en dat is ook wat er net zo mooi aan is :).

Jellesg schreef: Het zijn chemicaliën en je eigen zelf die je zo miserabel maken en doen terug denken aan je ex, en de enige manier om erover te raken is door iemand anders tegen te komen of door ballen te kweken.

In principe is je ex het beste wat je al gehad hebt, dus tuurlijk dat je daaraan terug blijft denken. (Tenzij je ervoor een betere ex gehad hebt natuurlijk ^^). Dit heeft niets te maken met er nog niet over zijn in mijn ogen hoor (maar meestal wel natuurlijk). Iedereen heeft bijna altijd wel iemand die in zijn hoofd hangt, of het nu het missen-gevoel is, of gewoon iemand om op af te rukken is.

prachtig verwoord, giggity :)
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 10 okt 2012 1:37 pm

I'm with Jellesg on this one: laat de hallucinogenen achterwege en raap jezelf op.

Ik heb ook liefde meegemaakt en pijn door liefde, misschien nog meer dan jou als ik je comments lees. En ik heb er lang, héél lang mee rondgelopen en in feite loop ik er nog mee rond. Het heeft bijna 4 jaar geduurd voordat ik weer klaar was voor een relatie. MAAR (belangrijk!) dat wil niet zeggen dat ik 4 jaar ongelukkig ben geweest he. 'k Heb het misschien 2 jaar meegesleept, maar uiteindelijk heb ik het afgesloten en ben ik een relatief gelukkige vrijgezel geweest. Geen wilde vrijgezel met een leven vol fuiven en one-nightstands, maar zeker geen rot-in-zijn-kelder-vrijgezel.

Luister, iedereen heeft wel littekens van vorige relaties, sommige diepere dan andere. Maar uiteindelijk zijn er twee manieren om met zo'n pijnlijke val uit de zevende hemel om te gaan: wegkwijnen in een hoekje omdat "de wereld om zeep is", of rechtkrabbelen en doorwandelen. Het eerste resulteert in self-inflicted misery (of erger, maar daar moeten we wegblijven), het tweede resulteert in nieuwe kansen, zonneschijn en een volgende opportuniteit. Daarbij is het niet gezond om je geluk enkel buiten jezelf te plaatsen. Als je niet gelukkig bent op je eentje, moet je DAAR iets aan doen. Veeg de onderliggende oorzaak voor uw ongeluk niet onder de mat en ga dáármee aan de slag ipv een wonderlijk geluk te zoeken bij andere mensen. Dat kan nooit goed aflopen en zorgt op de lange termijn alleen maar voor meer littekens bij jezelf én bij anderen.

Je zegt dat je hier enkel je wereldbeeld wilde schetsen wat liefde betreft, maar hou jezelf niet te veel voor de gek. Dit beeld is heel sterk getint door pessimisme, onbegrip en neerslachtigheid die heel normaal zijn na een serieuze relatie waarin je diepe gevoelens, echte liefde, deelde. En waarschijnlijk is het ook een beetje de aard van het beestje... Donker, misschien geen al te sterke ruggengraat, op zoek naar licht en een tweede ruggengraat om te delen. Klinkt cru, ik weet het. Maar dat is geen schande of teken van zwakte, 't is gewoon een karaktertrek. En die zijn ook niet permanent, je kan die best zelf veranderen.

Ik zou zeggen: zorg ervoor dat je op jezelf gelukkig bent, zonder de nood aan een ander. Als je dat lukt, kan je ook iemand anders gelukkig maken. Want dat is echte liefde: ELKAAR gelukkig maken. Niet geluk zoeken in iemand anders, niet je eigen geluk opgeven voor iemand anders, wel een wederzijdse uitwisseling van persoonlijk geluk dat zich dan verstrengelt tot een geweven touw van gezamenlijk geluk. En dat touw houdt jullie verbonden en houdt de relatie samen. Een ongeweven touw (met dus enkel het persoonlijk geluk van één van de partners) is nooit sterk genoeg om het vol te houden. Dus werk eerst aan jouw deel van het touw. En als dat gelukt is, beschouw dan ook je beeld van liefde nogmaals.
Er zitten zeker valide punten in je uiteenzetting, maar je distilleert enkel het heel negatieve en het heel positieve. Er is grijs tussen wit en zwart en als je heel goed kijkt is er zelfs nog een extra dimensie waarin kleuren bestaan. Don't worry, be happy. Grote waarheid, moeilijk te bewerkstelligen, maar zeker de moeite om te proberen. ;)
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op wo 10 okt 2012 2:55 pm

The_Tuxedo schreef:Luister, iedereen heeft wel littekens van vorige relaties, sommige diepere dan andere. Maar uiteindelijk zijn er twee manieren om met zo'n pijnlijke val uit de zevende hemel om te gaan: wegkwijnen in een hoekje omdat "de wereld om zeep is", of rechtkrabbelen en doorwandelen. Het eerste resulteert in self-inflicted misery (of erger, maar daar moeten we wegblijven), het tweede resulteert in nieuwe kansen, zonneschijn en een volgende opportuniteit. Daarbij is het niet gezond om je geluk enkel buiten jezelf te plaatsen. Als je niet gelukkig bent op je eentje, moet je DAAR iets aan doen.

This. Je kan niet verwachten dat iemand anders jouw zaken op orde brengt. Dat moet je zelf doen. Dus alvorens je kan op zoek gaan naar een partner zorg je best dat je eerst jezelf respecteert en graag ziet => insta-happiness, wat zich zal reflecteren op de mensen waarmee je omgaat en de mensen die je ontmoet. Als je dat kan volgt de rest vanzelf wel.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor PietVerkest op wo 10 okt 2012 3:51 pm

Mischien ben je wel een Sanguinarian!!!

Hieronder een lijst met kenmerken die voor kunnen komen.
Let op! Niet iedereen krijgt dezelfde kenmerken.

‘De honger’ of ‘De Dorst’. Een honger of dorst die niet te stillen is door eten of drinken
Erge overgevoeligheid voor zonlicht, het knijpen met de ogen en niet goed kunnen kijken zonder zonnebril
Slaapproblemen. Vaak een omgekeerd dagritme, het ’s nachts niet kunnen slapen en ligen draaien in je bed.
Beter nachtzicht, je ogen kunnen het donker beter aan dan het daglicht.
Het gevoel dat je pfeifer hebt, lusteloos en slap zijn (bloed nodig)
Emotionele instabiliteit, denk aan driftbuien, huilbuilen, waarom leef ik?
Dit zijn ongeveer de meeste symptonen/kenmerken die voor kunnen komen bij een ontwaking. Na het voeden is er een grote kans van het aanscherpen van de zintuigen, zoals zicht, reuk, en gehoor.

Graag verwijs ik je door naar volgende website:
http://www.sanguinarian.nl/
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Liefde & Sex