register Paswoord vergeten?

De Rode Duivels

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

De Rode Duivels

Berichtdoor TrakeTT op di 06 feb 2007 8:16 pm

Ik merk hier net op dat we nog geen centraal topic hebben over onze Nationale ploeg,
daarom dit topic ;)

Bespreek hier alles maar:

-wie MOET er opgeroepen worden
-wie verdiend het NIET in de ploeg te staan/in de selectie te zitten
-wat vind je van het gebrachte spel ?
-wat zou je aan de opstelling veranderen
-...

brand maar los :)

edit: binnenkort de oefenmatch tegen Tsjechië,
wat zijn jullie verwachtigen ?
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Re: De Rode Duivels

Berichtdoor Astro op di 06 feb 2007 8:19 pm

Mogen nieuwsberichtjes ook?
Afbeelding
Astro (oude nickname: Astroboy)
Onwetende
Onwetende

Re: De Rode Duivels

Berichtdoor TrakeTT op di 06 feb 2007 8:20 pm

Astroboy schreef:Mogen nieuwsberichtjes ook?

ja tuurlijk ;)
doe maar :)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -vincent- op di 06 feb 2007 8:22 pm

dat ze diene hoefkens al eens thuislaten :s, goeie zet voor martens en fellaini derin te zetten, verdienden het al langer
Aanschouw mijn WATAFAK beest :mrgreen:
-vincent- (oude nickname: -VinCenT-)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op di 06 feb 2007 8:24 pm

ja het is wel leuk voor de jongens die in Nederland spelen ook,
dan weten ze dat ze niet vergeten worden,
met Martens als voorbeeld :)

kvin het trouwens een schande dat spelers als Cornelis of Deschacht niet geselecteerd zijn :?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pieter_BA op di 06 feb 2007 8:26 pm

Hm. Deschacht, maakt toch wel elke match zijn foutjes, hetzelfde verhaal een beetje als Maertens. :)
Ik vind dat ze Leonard mogen thuislaten en Van der Heyden weer oproepen. :roll:
Some people think football is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that.

Bill Shankly, 1891
Pieter_BA (oude nickname: pieter_fcb)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -vincent- op di 06 feb 2007 8:30 pm

pieter_fcb schreef:Hm. Deschacht, maakt toch wel elke match zijn foutjes, hetzelfde verhaal een beetje als Maertens. :)

van der heyden toch niet :|
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor [B]avaria^ op di 06 feb 2007 8:30 pm

Wat vinden jullie van Timmy Simons :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[B]avaria^
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op di 06 feb 2007 8:32 pm

pieter_fcb schreef:Hm. Deschacht, maakt toch wel elke match zijn foutjes, hetzelfde verhaal een beetje als Maertens. :)

naar aanleiding van dees bericht wouk es zien hoe Peter het doet bij Wolfsburg dus ben ik eens gaan kijken bij de site van Wolfsburg =>

They shall not pass!

Despite conceding two goals at home to Leverkusen, the Wolves tackling quota was far superior to that of the visitors. The home defenders won 63% of their tackles. Belgian defender Peter Van der Heyden was almost unpassable, as his statistic of 76% of won tackles underlines. Leverkusen's Polish-born former Germany striker Paul Freier never saw the light of day against him and was eventually sent off.

klein stukje uit wedstrijdverslag,
Peter is dus super bezig (y)

edit:
@ hierboven: Simmons is een speler die altijd in de bassis moet staan van de Nationale ploeg ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pieter_BA op di 06 feb 2007 8:35 pm

Idd.
Jammer dat we hem nu juist moeten missen.
En Dembele is ook goed.

@ Vincent: wtf, volg jij het voetbal wel? VDH is een enorm goede flankverdediger, toch zeker beter als Leonard.
Some people think football is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that.

Bill Shankly, 1891
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -vincent- op di 06 feb 2007 8:45 pm

pieter_fcb schreef:Idd.
En Dembele is ook goed.

@ Vincent: wtf, volg jij het voetbal wel? VDH is een enorm goede flankverdediger, toch zeker beter als Leonard.

na dak da bericht geleze had van trakett, veranderek mijn mening, had daar nieks van gehoord en dacht dat die geblesseerd was ofzo ^^
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pieter_BA op di 06 feb 2007 8:47 pm

-VinCenT- schreef:
pieter_fcb schreef:Idd.
En Dembele is ook goed.

na dak da bericht geleze had van trakett, veranderek mijn mening, had daar nieks van gehoord en dacht dat die geblesseerd was ofzo ^^

Hij was idd lange tijd geblesseerd, maar nu weer terug.

Bill Shankly, 1891
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pieter_BA op di 06 feb 2007 8:49 pm

Mark De Man doet niet mee in de oefeninterland tegen Tsjechië. De verdediger van Anderlecht is licht verkouden en is uit voorzorg teruggekeerd naar zijn club.

De Rode Duivels hebben dinsdag een laatste keer getraind met het oog op de oefenmatch van woensdag in het Koning Boudewijnstadion tegen Tsjechië.

Na het afhaken van De Man bleven er nog 19 spelers over. Ze werkten een lichte training af waarin vooral op balbezit geoefend werd. Bondscoach René Vandereycken liet zijn spelers ook een oefenwedstrijdje spelen. In totaal stonden de internationals een uur op het veld.

Afgaande op het wedstrijdje zou dit woensdag het startelftal kunnen zijn: Stijnen, Hoefkens, Van Buyten, Vermaelen, Van Der Heyden, Defour, Mudingayi, Martens, Fellaini, Daerden en Mpenza. Timmy Simons is geschorst in de volgende EK-kwalificatie-interland en start daarom op de bank tegen Tsjechië.

'GEEN EXAMEN VOOR MARTENS EN FELLAINI'

Dat geldt waarschijnlijk dus niet voor debutanten Martens en Fellaini. "Maar het wordt geen examen voor hen", sprak Vandereycken na de training. "Dit is niet hun eerste kans en, mocht het tegenvallen, ook niet hun laatste. Dat geldt ook voor De Man. Het is heel spijtig dat hij moest afhaken, maar als hij blijft presteren bij Anderlecht komt hij volgende keer opnieuw in aanmerking voor een selectie."

Bondscoach René Vandereycken: 'Ik heb de nadruk gelegd op snel inspelen en de bal vragen.'
"Het was een normale trainingsdag", ging de bondscoach verder. "We hebben wat dingen geprobeerd op positioneel gebied en qua spelbezetting. Ik heb de nadruk gelegd op snel inspelen en de bal vragen. De Tsjechen hebben een paar spelers die dat zeer goed kunnen. Het is belangrijk dat iemand aan de bal meerdere afspeelmogelijkheden heeft en dat er dus ruimte wordt gecreëerd in de breedte en de diepte. Daar hebben we vandaag op geoefend en hopelijk lukt dat ook morgen."

'Moderne en sympathieke Duivel'
Erik Duchateau06-02-2007 Email dit artikel! Druk dit artikel af!
De Rode Duivels hebben een nieuwe mascotte. De KBVB zal voortaan de nieuwe mascotte gebruiken in de promotie en communicatie rond de Rode Duivels.
Afbeelding

De opvolger van de Diabolix en de Superduivel is getekend door Nick Timmermans. De 20-jarige student Animatie uit het Limburgse Heers is de winnaar van de wedstrijd die de KBVB opgestart had om een nieuwe mascotte te ontwerpen.

Als beloning mag de jongeman woensdag de aftrap geven van België-Tsjechië. Zijn ontwerp is volgens de Voetbalbond een "moderne en sympathieke Rode Duivel" geworden.

Belgie - Tsjechië
Bennie Luyten05-02-2007 Email dit artikel! Druk dit artikel af!
België speelt woensdag een oefeninterland tegen Tsjechië. Aftrap om 20u45 in het Koning Boudewijnstadion in Brussel. Je kan de match uiteraard live meevolgen.

Cech met helm tegen België
Erik Duchateau05-02-2007 Email dit artikel! Druk dit artikel af!
De Tsjechische doelman Petr Cech zal ook woensdag in de vriendschappelijke interland tegen de Rode Duivels met een helm spelen.

Peter Cech met helm.
Cech liep op 14 oktober 2006 een schedelbreuk op tijdens de Premier League-wedstrijd tussen Chelsea en Reading. Sinds zijn comeback op 20 januari speelt de doelman met een helm.

"Tegen België zal dat niet anders zijn", vertelde hij maandag. "Er kan geen sprake van zijn dat ik zonder helm speel. De artsen laten me trouwens niet voetballen zonder."

"Ik raakte erg snel gewend aan de helm en merk geen verschil meer", aldus de 24-jarige doelman, die al 48 selecties achter zijn naam heeft staan.

"Ik voel me steeds beter en het feit dat ik de voorbije vier wedstrijden met Chelsea telkens de nul kon houden, heeft me veel vertrouwen gegeven."

Hier het eerste nieuws. :)

Bill Shankly, 1891
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op di 06 feb 2007 8:54 pm

Ik gok op een nipte zege voor Tsjechië, dan zal België weer zeggen, zo slecht was het ook weer niet. Het kon erger :roll:
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Joex op di 06 feb 2007 9:00 pm

ja ik gok 2-3 :D
Afbeelding

Thnx VAMPIRO <3
Joex (oude nickname: joex)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jesse op di 06 feb 2007 9:00 pm

kpeis da sinds polen de mentaliteit tamelijk zwaar gezakt is dus ik gok hetzelfdse lik nielsi
zje-ska-oe-tee-es
TETTEN!! Last.fm
Afbeelding

Afbeelding
Jesse (oude nickname: jaakske)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor yorre op di 06 feb 2007 9:12 pm

ja morgen de rode duivels,ben als belg nooit echt fan geweest van de belgen maarja is mss wel normaal ik zeg dat het een scoorloos gelijkspel zal zijn.kzal wss nie kijken want er is ook frankrijk-argentinie en ik ben al altijd voor de fransen geweest heb ook dat frans in m'n bloed dusja kvind et gewoon een zalige ploeg wat je nie kan zeggen van de rode duivels
Afbeelding

Afbeelding
yorre
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 06 feb 2007 9:31 pm

wat vind je van het gebrachte spel ?

moet ik hier nog op antwoorden :'(

tis om te janken ons nationaal ploegske! :'(

ja morgen de rode duivels,ben als belg nooit echt fan geweest van de belgen maarja is mss wel normaal ik zeg dat het een scoorloos gelijkspel zal zijn.kzal wss nie kijken want er is ook frankrijk-argentinie en ik ben al altijd voor de fransen geweest heb ook dat frans in m'n bloed dusja kvind et gewoon een zalige ploeg wat je nie kan zeggen van de rode duivels

nu wil ik wel iets weten: hoeveel zitten er in de franse ploeg die helemaal frans zijn? ik denk da ge ze op u 1 hand kunt tellen.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jesse op di 06 feb 2007 10:35 pm

ribery coupet barthez da zijn er al 3 :D
zje-ska-oe-tee-es
TETTEN!! Last.fm
Afbeelding

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pieter_BA op wo 07 feb 2007 8:05 am

Bondscoach Vandereycken wijzigt tegen ijzersterke Tsjechen de ploeg van tegen Polen op zes plaatsen
,,Een goed resultaat zou ons veel deugd doen''

84 dagen na het debacle tegen Polen (0-1) gaan de Duivels nog eens de wei in. Een hartverwarmende prestatie in het oefenduel tegen de Tsjechen kan de sfeer rond de Duivels weer positiever maken. Maar hoeveel keer hebben we daar al niet naar uitgekeken?

Bondscoach René Vandereycken liep er de jongste dagen opvallend goedgeluimd bij. Mededeelzaam, beschikbaar en de gebruikelijke prikjes bleven achterwege. Behalve die ene keer toen hij subtiel meldde dat hij selecteerde op basis van 'internationaal niveau'. Een vingerwijzing naar RC Genk, dat dit seizoen niet Europees speelde en waar het protest tegen de geringe Limburgse aanwezigheid in de selectie steeds groter wordt.

Sterke Tsjechen

De bondscoach zit in woelig vaarwater door het slechte begin van de EK-voorronde. In weerwil van wat men wel eens beweert, is hij op tactisch vlak echter flexibel. Hij stuurt na de mislukkingen wel bij. Na Kazachstan (0-0) waar zijn spelers de te ingewikkelde opdrachten niet hadden begrepen, maakte hij het veel simpeler in Armenië (0-1). Aan het angstaanjagend gebrek aan voetballend vermogen dat de Rode Duivels tegen Polen (0-1) demonstreerden, probeert de bondscoach nu te verhelpen door enkele balvaste jongeren in te brengen. Steven Defour, voor de tweede keer aan de aftrap, en Maarten Martens, voor de eerste keer, moeten in staat zijn de bal langer dan twee baltoetsen in de ploeg te houden. Zelfs tegen de ijzersterke Tsjechen, tiende op de FIFA-ranglijst. België staat 53ste. In de EK-voorronde deelt Tsjechië, met vedetten als Cech, Jankulovski, Koller, Rosicky en Baros, in groep D de eerste plaats met Duitsland met tien punten uit vier wedstrijden.

Balbezit

,,Ik wil vooral zien dat we de bal beter in de ploeg kunnen houden'', aldus Vandereycken. ,,Daar liep het tegen Polen, vooral in de eerste helft, volledig mis. Tsjechië is zeker sterker dan Polen. Het is de best mogelijke testcase voor Portugal ( EK-kwalificatieduel op 24 maart, red ), hoewel we dan op verplaatsing spelen.''

Vandereycken wijzigt zijn ploeg van Polen op zes plaatsen. Simons krijgt vrijwillig rust en Goor is geblesseerd. Emile Mpenza en Léonard, net als voor Polen nog altijd danig op de sukkel, werden niet meer geselecteerd. Vanden Borre en Vandenbergh zitten op de bank.

,,We hebben een opsteker nodig'', promoveert de bondscoach deze wedstrijd tot meer dan een oefenduel. ,,Het resultaat is belangrijk. De manier van spelen nog meer. We moeten vertrouwen kweken door meer balbezit te hebben en kansen te creëren. Een goed resultaat zou veel deugd doen.''

Twee jaar jonger

De bondscoach kiest meer dan ooit voor het jeugdig enthousiasme. Peter Van der Heyden (30) is de enige dertiger, Steven Defour (18) en Marouane Fellaini (19) zijn tieners. Tegen Polen was de gemiddelde leeftijd nog 26,3 jaar, vandaag komt een ploeg tussen de lijnen waar het gemiddelde 24,2 jaar, ofte meer dan twee jaar minder, is. Nooit in de moderne voetbalgeschiedenis waren de Rode Duivels jonger.

Bill Shankly, 1891
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ronaldinhow op wo 07 feb 2007 3:30 pm

Eindelijk is Van Der Heyden nog ne keer opgeroepen, tzou tijd worden!!!

Dit is dus de selectie voor tegen Tsjechië:

De selectie voor de match tegen Tsjechië
Doel: Stijnen (Club Brugge), Vandenbussche (Heerenveen)

Verdediging: Hoefkens (Stoke City), Van Buyten (B.München), Vermaelen (Ajax), Van Damme en Vanden Borre (Anderlecht), Van der Heyden (Wolfsburg)

Middenveld: Simons (PSV), Mudingayi (Lazio), De Man (Anderlecht), Geraerts, Fellaini en Defour (Standard), Daerden (Club Brugge)

Aanval: Pieroni (Nantes), M.Mpenza (Anderlecht), Vandenbergh (Genk), Dembele en Martens (AZ)

Doel: Da komt wel in orde me Stijn Stijnen :mrgreen:
Verdediging: Van Damme moe voor mij nie meer mee doen ze :p
middenveld: nie veel op aan te merken :mrgreen:
Aanval: Njah, Mbo Mpenza :roll: waarom roept hij hem op als hij toch nie speelt bij Anderlecht? :?
Afbeelding

Thx to RSCAnick
klikken op eigen risico... :mrgreen:
Ronaldinhow
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jesse op wo 07 feb 2007 3:44 pm

mo van damme jah ie speel 1 slecht match mo daarom moet ie nog nie uit de selectie e
zje-ska-oe-tee-es
TETTEN!! Last.fm
Afbeelding

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ronaldinhow op wo 07 feb 2007 3:55 pm

jaakske schreef:mo van damme jah ie speel 1 slecht match mo daarom moet ie nog nie uit de selectie e

1 match? =(wtf)=
Afbeelding

Thx to RSCAnick
klikken op eigen risico... :mrgreen:
Ronaldinhow
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jesse op wo 07 feb 2007 3:58 pm

aleja euh ok ietske meer ma toch bij de nationale ploeg eeft ie toch nie zo veel verkloot of wel? jah bij anderlecht bennekik nie mee ze
zje-ska-oe-tee-es
TETTEN!! Last.fm
Afbeelding

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Roely op wo 07 feb 2007 4:36 pm

Zoals Broos zegt, mss wat meer mannekes van Genk zoals Cornelis. Hij is beter dan sommige geselecteerden.
Soetaers idd ook, speelt al heel het seizoen aan een hoog niveau.

Daerden verdient het voor het moment niet om in de selectie te zitten.
De Man en Deschacht liever ook niet.
Afbeelding
Roely
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Thatn op wo 07 feb 2007 4:46 pm

vandaag in de krant gelezen
dat de rode duivels een nieuw logo hebben :mrgreen:
Afbeelding
Thatn (oude nickname: thatrealblackmusic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op wo 07 feb 2007 5:41 pm

laat ze is ne keer thuisblijve da bespaard ons wss een vernedering
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Sneezy op wo 07 feb 2007 5:42 pm

slaapkopje schreef:laat ze is ne keer thuisblijve da bespaard ons wss een vernedering

idd
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Scriptkiddie op wo 07 feb 2007 5:46 pm

Roely schreef:Zoals Broos zegt, mss wat meer mannekes van Genk zoals Cornelis. Hij is beter dan sommige geselecteerden.
Soetaers idd ook, speelt al heel het seizoen aan een hoog niveau.

Daerden verdient het voor het moment niet om in de selectie te zitten.
De Man en Deschacht liever ook niet.

en vergeet Watteeuw niet he ;) voor in de goal! :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Scriptkiddie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op wo 07 feb 2007 5:55 pm

De Man zal niet meedoen ze ;) hij is gebleseerd dacht ik,

edit:
Mark De Man haakt af bij Rode Duivels
Mark De Man moet noodgedwongen afhaken bij de Rode Duivels voor de match tegen Tsjechië. De verdediger is licht verkouden en keert uit voorzorg terug naar de club.

hij is dus gwn ziek ;)

en nu het toch over Deschacht gaat:
die gast verdiend het wss het meest van alle verdedigers,
het is 1 van de weinigen die een heel seizoen op een constant nivo speelt,

kijk, ik kon hem vroeger ook niet af:
-stom stemmeke
-gay-achtig (totda ge zijn vrouwke ziet :drool:)
-veel (kleine) foutjes
ma als ge em nu ziet spelen is die gast echt geëvolueerd ze (y)
ij speelt goed (zeker naar Belgische normen) en constant, wat eigenlijk het belangrijkste is want zo weet ge da ge op hem kunt rekenen...
en veel fouten heeft hij niet gemaakt dit seizoen, tenige da ik mij herrinner is die uitworp van Zitka in de rug van Deschacht, ookal is da de fout van den doelman want Ollivier heeft geen ogen op zn rug é ;)
hij verdiend die selectie dus wel, ookal heeft ze niet...

en qua doelman hebben we niet veel keuze é... enige Belg die goe kan keepen en niet gebleseerd is(Stijnen dus) ;)

van verdedigers vind ik het goed, alleen vind ik het raar dat Vanden Borre WEL opgeroepen wordt, maar spelers als Deschacht of Cornelis NIET :? die 2 verdienen het meer dan hem ;)

middenveld: mooi dat Fellaini is geselecteerd (y) over selectie Daerden mss toch eens nadenken (tis super goeie speler, maar ij zit gwn nie op nivo, idem Vanden Borre)

aanval: tja wie moeten ze anders nemen van Belgen ? :|
kzout wel wijs vinden moest Tim Mathijs es geselecteerd worden :mrgreen:
wel mooi dat Martens zijn kan krijgt (y)
Laatst bijgewerkt door TrakeTT op wo 07 feb 2007 6:01 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar Sport