Rbbz schreef:2) Om hard te zijn, Chadli zit niet in een goede flow, en heeft mij niet kunnen overtuigen bij de duivels. Dus FC/TH meenemen idp.
3)Idem Benteke->Batshuayi
Benteke niet meenemen?! Als hij zijn niveau van vorig seizoen terug haalt in de terugronde, is hij toch absoluut een certitude? Over Chadli valt inderdaad eventueel wel te discussiëren. Op zijn positie(s) zijn de plaatsen ook duur, al kunnen z'n gestalte en atletisch vermogen wel in zijn voordeel spelen. Al onze andere flankspelers zijn miniatuurtjes.
Mijn persoonlijke selectie:
DM: Courtois, Mignolet, Casteels
VRD: Kompany, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts, Pocognoli, Alderweireld, Vanden Borre
MID: Witsel, Dembélé, Nainggolan, Fellaini, Defour, De Bruyne (ik reken hem niet als aanvaller)
AAN: E. Hazard, Mirallas, Mertens, Chadli, Benteke, Lukaku, Batshuayi
Dan vallen Van Buyten, Gillet, Ciman, Meunier, T. Hazard, Praet, Ferreira-Carrasco, Mpoku, Lestienne, Simons, Vossen, Mboyo, Bruno en Bakkali erbuiten.
Waar ik op dit moment het meeste aan twijfel is T. Hazard, omdat hij inderdaad toch een type is dat we niet écht hebben. De Bruyne kan een nummer 10 rol aan, maar is toch nog een compleet andere speler... Vraag is of Thorgan klaar is voor de grote jongens. Kan hij dezelfde impact en invloed hebben op een ploeg van het kaliber van de Rode Duivels? Gillet en Ciman zou ik niet meenemen. Van Buyten is een twijfelgeval. Vermaelen zal ook nog moeten uitkijken. Pocognoli heeft het nog niet slecht gedaan bij de Duivels, maar hij heeft toch ook grotendeels geluk dat we niks beters hebben op de linksback (buiten Vertonghen natuurlijk).
Meunier moet zich nog meer bewijzen maar gaat mee in plaats van VdB als die z'n hoge niveau niet kan aanhouden, Praet zal héél veel moeite moeten doen om zich te onderscheiden, net als Mpoku, Lestienne, Bruno en Bakkali. Allemaal goeie, beloftevolle spelers van vergelijkbaar niveau, maar toch nog een trapje lager dan de namen die ik al in mijn selectie heb zitten. Ferreira-Carrasco doet het heel goed bij Monaco, maar ik wil zien of hij dat niveau vol kan houden en ik weet niet of er nog plaats is voor hem. Chadli zal goed moeten presteren dit seizoen, maar ik denk niet dat hij z'n plek zal verliezen aan F-C als hij z'n wedstrijden meepikt bij Tottenham.
Simons mag mee indien hij echt nodig is voor de groep, maar niet als speler. Daarvoor zijn de plaatsen te duur. Vossen en Mboyo zijn moeilijke keuzes. Mboyo moet zich nog terug tonen nu hij weer kan spelen. Wat Vossen betreft, ik heb het nog al gezegd: ik ben geen fan van hem bij de Rode Duivels. Hij heeft in het verleden al getoond dat hij net tekortschoot voor dat niveau. Tegen Japan viel hij wel goed in. Toch denk ik dat we met een Batshuayi meer kunnen doen, al hangt het ervan af wat de plannen van Wilmots zijn. Vossen is natuurlijk een heel ander type dan wat we voor de rest hebben lopen.