register Paswoord vergeten?

Voetbal Nieuws

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Voetbal Nieuws

Berichtdoor VAMPIRO op ma 23 dec 2013 12:35 am

fatsjie schreef:
VAMPIRO schreef:Elke club gaat overal in beroep tegen en waarom zouden ze ruytinckx nu dwingen om van spel te veranderen alst zijn sterkte is...

Carcela moest een jaarke schorsing hebben ja!!

ge kunt ook hevig spelen zonder zo vuil te zijn en mensen te blesseren... een jaar schorsing voor Carcela zou belachelijk zijn, dan stampt ge bij wijze van spreke beter iemand zijn been over

ah nu doet em het al expres ook?
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op ma 23 dec 2013 2:31 am

VAMPIRO schreef:
Durango schreef:Het verschil met De Bilde? Een slag met de vlakke hand is niet hetzelfde als een vuistslag, waarbij neus en oogkas gebroken raken en het netvlies gescheurd is. Daar zijn we het over eens?
En Kris Porte trok enkel aan het truitje van De Bilde, Ruytinckx trapte zijn ligamenten aan flarden. Er zijn dus meer verzachtende omstandigheden.
Ook De Bilde werd geen jaar geschorst, 4 maanden.

Arne Nilis vergreep zich na de wedstrijd, niet in het heetst van de strijd, aan de scheidsrechter. Nilis werd met rood van het veld gestuurd en revencheerde zich een half uur later pas, toen de wedstrijd gedaan was. Scheidsrechters moeten zwaarder beschermd worden dan spelers. En uw informatie klopt niet, Nilis is geschorst tot 21 februari.

Ge moet nie naar de blessure kijken, een slag is dus een slag, platte hand was het ook nie ma kom, gij hebt altijd gelijk dus hier stopt het!

In dit geval heeft Durango inderdaad zonder twijfel gelijk. ;)

Ik zou Carcela wel 6 weken gegeven hebben (dat heb ik ook nog bij de post op de homepage gezegd) maar een jaar zou belachelijk geweest zijn. Dan zou je als club zijnde die speler al beter naar het buitenland uitlenen of verkopen in januari (als zijn been niet naar de sjokkedijzen is). Ruytinx is er dan weer véél te goedkoop vanaf gekomen maar goed, niks aan te doen vrees ik.

Is er echt niks mogelijk met die regel van straffen op basis van TV-beelden? Zodat je bvb. een geboekte speler toch nog extra kan bestraffen als de ref in kwestie zelf aangeeft dat hij in die specifieke situatie verkeerd zat? Geef hem beelden onmiddellijk na de match (voordat hij door media of wat dan ook beïnvloed kan worden) en laat hem dan beslissen of hij vindt dat hij een belangrijke situatie fout heeft ingeschat. Zoja moet hij dat aanduiden op een formulier of zo. Op die manier gebruik je moderne hulpmiddelen zonder de autoriteit van de ref of de snelheid van het spel te beïnvloeden. En bovendien neemt het wat druk weg bij de ref, aangezien hij een eventueel foutje nog zelf kan rechtzetten.
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op ma 23 dec 2013 3:08 am

The_Tuxedo schreef: Is er echt niks mogelijk met die regel van straffen op basis van TV-beelden? Zodat je bvb. een geboekte speler toch nog extra kan bestraffen als de ref in kwestie zelf aangeeft dat hij in die specifieke situatie verkeerd zat? Geef hem beelden onmiddellijk na de match (voordat hij door media of wat dan ook beïnvloed kan worden) en laat hem dan beslissen of hij vindt dat hij een belangrijke situatie fout heeft ingeschat. Zoja moet hij dat aanduiden op een formulier of zo. Op die manier gebruik je moderne hulpmiddelen zonder de autoriteit van de ref of de snelheid van het spel te beïnvloeden. En bovendien neemt het wat druk weg bij de ref, aangezien hij een eventueel foutje nog zelf kan rechtzetten.

In het hockey hebben ze daar een goed systeem voor. Daar zit er een extra scheidsrechter ergens in een hokje in de catacomben, die de beelden kan oproepen. Als een ploeg een beslissing betwist, kan het de hulp van die scheidsrechter inroepen. Die extra ref kan dan de beelden een aantal keer bekijken en eventueel de fout herstellen. Een ploeg kan 3 keer die hulp inroepen en bij een juiste vraag wordt dat aantal van 3 behouden.

Enige eerlijke hulpmiddel, want een niet-geflote strafschop kan je na de wedstrijd niet meer corrigeren.

Enige minpunt. Die extra ref kan zich ook vergissen. Op het EK hockey kende die extra ref na 10 herhalingen geen strafcorner aan de Belgen toe, terwijl heel het stadion gezien had dat een Duitser de bal met zijn voet beroerde.

VAMPIRO schreef:
fatsjie schreef:
VAMPIRO schreef:Elke club gaat overal in beroep tegen en waarom zouden ze ruytinckx nu dwingen om van spel te veranderen alst zijn sterkte is...

ge kunt ook hevig spelen zonder zo vuil te zijn en mensen te blesseren... een jaar schorsing voor Carcela zou belachelijk zijn, dan stampt ge bij wijze van spreke beter iemand zijn been over

Uw actie aankondigen en het dan uitvoeren als Carcela nog geen minuut op het plein staat.. Men kan zeker van opzet spreken. Het was absoluut de bedoeling om Carcela te pakken. Die blessure zal Ruytinckx zeker niet gewild hebben. Maar als je dit week na week doet, weet je dat er ooit wel een zwaar gekwetste zal vallen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ge zo'n smeerlapke als Ruytinckx blijft verdedigen?

Als zotte Kanu ooit het been van een Genkie breekt, gaat ge dan ook zeggen: "Ja, het is zijn spelstijl, hij moet dat niet veranderen!"

Een beetje objectiviteit kan geen kwaad, geen nood voor Rouche-haat! ;)
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor VAMPIRO op ma 23 dec 2013 3:29 am

Durango schreef:
The_Tuxedo schreef: Is er echt niks mogelijk met die regel van straffen op basis van TV-beelden? Zodat je bvb. een geboekte speler toch nog extra kan bestraffen als de ref in kwestie zelf aangeeft dat hij in die specifieke situatie verkeerd zat? Geef hem beelden onmiddellijk na de match (voordat hij door media of wat dan ook beïnvloed kan worden) en laat hem dan beslissen of hij vindt dat hij een belangrijke situatie fout heeft ingeschat. Zoja moet hij dat aanduiden op een formulier of zo. Op die manier gebruik je moderne hulpmiddelen zonder de autoriteit van de ref of de snelheid van het spel te beïnvloeden. En bovendien neemt het wat druk weg bij de ref, aangezien hij een eventueel foutje nog zelf kan rechtzetten.

In het hockey hebben ze daar een goed systeem voor. Daar zit er een extra scheidsrechter ergens in een hokje in de catacomben, die de beelden kan oproepen. Als een ploeg een beslissing betwist, kan het de hulp van die scheidsrechter inroepen. Die extra ref kan dan de beelden een aantal keer bekijken en eventueel de fout herstellen. Een ploeg kan 3 keer die hulp inroepen en bij een juiste vraag wordt dat aantal van 3 behouden.

Enige eerlijke hulpmiddel, want een niet-geflote strafschop kan je na de wedstrijd niet meer corrigeren.

Enige minpunt. Die extra ref kan zich ook vergissen. Op het EK hockey kende die extra ref na 10 herhalingen geen strafcorner aan de Belgen toe, terwijl heel het stadion gezien had dat een Duitser de bal met zijn voet beroerde.

VAMPIRO schreef:
fatsjie schreef:

Uw actie aankondigen en het dan uitvoeren als Carcela nog geen minuut op het plein staat.. Men kan zeker van opzet spreken. Het was absoluut de bedoeling om Carcela te pakken. Die blessure zal Ruytinckx zeker niet gewild hebben. Maar als je dit week na week doet, weet je dat er ooit wel een zwaar gekwetste zal vallen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ge zo'n smeerlapke als Ruytinckx blijft verdedigen?

Als zotte Kanu ooit het been van een Genkie breekt, gaat ge dan ook zeggen: "Ja, het is zijn spelstijl, hij moet dat niet veranderen!"

Een beetje objectiviteit kan geen kwaad, geen nood voor Rouche-haat! ;)

De week ervoor heeft em toevallig de ceulaer nog geblesseerd...
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op ma 23 dec 2013 3:55 am

Durango schreef:

Ja dat systeem heb ik ook in werking gezien op het EK. Een argument tegen zo'n systeem is dat de match ervoor stil moet worden gelegd. Dat is onmogelijk bij een buitenspelfase en oneerlijk bij een terecht niet-gefloten penaltyfase die uitmondt in een countermogelijkheid voor de andere ploeg. En je kan moeilijk telkens wachten totdat de bal buiten is, aangezien dat minutenlang kan duren.

Wat doe je ook met een penalty die niet gegeven wordt maar net erna wordt toch gescoord? Dan gaat de ploeg die de goal tegenkrijgt pleiten dat hun speler een penaltyovertreding begaat. Bovendien leidt dit tot verplaatsing van de verantwoordelijkheid. De ref kan er niks aan doen, ga maar klagen bij de videoref. Ik zie de voordelen er van, maar ben er niet helemaal van overtuigd of dat specifieke systeem de goeie manier is (en al zeker niet voor penalties, die vaak toch nog betwistbaar zullen blijven). Daarom dacht ik zelf eens een voorstelletje te doen :)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor TrakeTT op ma 23 dec 2013 9:14 am

Voor iemand een dubbele beenbreuk te stampen geven ze hier in België 8 speeldagen, just saying.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op ma 23 dec 2013 12:09 pm

VAMPIRO schreef:
fatsjie schreef:

blessure waarschijnlijk niet, maar de vuile fout overduidelijk wel. net als de elleboog die hij in de match op Standard aan Ciman geeft, en de fout die hij op De Ceulaar maakt. Daar was de bal nog verder van zijn tegenstander... Gewoon een vuile speler, en een gevaar voor andere spelers!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op ma 23 dec 2013 2:12 pm

The_Tuxedo schreef:
Durango schreef:

Ja dat systeem heb ik ook in werking gezien op het EK. Een argument tegen zo'n systeem is dat de match ervoor stil moet worden gelegd. Dat is onmogelijk bij een buitenspelfase en oneerlijk bij een terecht niet-gefloten penaltyfase die uitmondt in een countermogelijkheid voor de andere ploeg. En je kan moeilijk telkens wachten totdat de bal buiten is, aangezien dat minutenlang kan duren.

Wat doe je ook met een penalty die niet gegeven wordt maar net erna wordt toch gescoord? Dan gaat de ploeg die de goal tegenkrijgt pleiten dat hun speler een penaltyovertreding begaat. Bovendien leidt dit tot verplaatsing van de verantwoordelijkheid. De ref kan er niks aan doen, ga maar klagen bij de videoref. Ik zie de voordelen er van, maar ben er niet helemaal van overtuigd of dat specifieke systeem de goeie manier is (en al zeker niet voor penalties, die vaak toch nog betwistbaar zullen blijven). Daarom dacht ik zelf eens een voorstelletje te doen :)

Zo'n fases breken idd het tempo, maar je kan je de vraag stellen of het tempo in de Belgische competitie nog wel lager kan. :p Altijd een pijnlijke vaststelling als ge eerst stadion kijkt en vervolgens MOTD opzet.

Het is inderdaad geen waterdicht systeem, maar het zou al een verbetering zijn.
Je zou ook kunnen stellen dat ploegen geen betwistingen kunnen aanvragen die in hun nadeel zouden spelen, maar in de fase die jij beschrijft geldt het balvoordeel uiteraard altijd.

Het verschuiven van de verantwoordelijkheid mag geen argument zijn, dat is immers al ooit gebeurd met het inbrengen van lijnrechters die over het buitenspel moeten oordelen. Die lijnrechters maken ook nog fouten, maar het is wel een verbetering.

Bovendien stel ik mij de vraag of de Belgische bond dit zomaar mag invoeren? Of moeten zij eerst goedkeuring vragen aan de Uefa/Fifa? In dat laatste geval is elke vooruitgang al verloren.

Wat vind je eigenlijk van het voorstel van Platini om spelers na een gele kaart eventjes op het strafbankje te zetten? Ik vind dat eigenlijk geen dom voorstel. Spelers gaan meer angst krijgen om overtredingen te maken. Ook zal het aantal 'professionele overtredingen' dalen. Als de counter van een ploeg gestopt wordt door een overtreding, halen zij er nu geen voordeel uit met die gele kaart. Dat zou met dit systeem wel veranderen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor VAMPIRO op ma 23 dec 2013 3:43 pm

TrakeTT schreef:Voor iemand een dubbele beenbreuk te stampen geven ze hier in België 8 speeldagen, just saying.

Wasyl heeft hier in belgie nooit rechtstreeks rood gehad, just saying :mrgreen:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op ma 23 dec 2013 5:03 pm

Durango schreef:Zo'n fases breken idd het tempo, maar je kan je de vraag stellen of het tempo in de Belgische competitie nog wel lager kan. :p Altijd een pijnlijke vaststelling als ge eerst stadion kijkt en vervolgens MOTD opzet.

So true :D

Durango schreef:Het is inderdaad geen waterdicht systeem, maar het zou al een verbetering zijn.
Je zou ook kunnen stellen dat ploegen geen betwistingen kunnen aanvragen die in hun nadeel zouden spelen, maar in de fase die jij beschrijft geldt het balvoordeel uiteraard altijd.

Het verschuiven van de verantwoordelijkheid mag geen argument zijn, dat is immers al ooit gebeurd met het inbrengen van lijnrechters die over het buitenspel moeten oordelen. Die lijnrechters maken ook nog fouten, maar het is wel een verbetering.

Bovendien stel ik mij de vraag of de Belgische bond dit zomaar mag invoeren? Of moeten zij eerst goedkeuring vragen aan de Uefa/Fifa? In dat laatste geval is elke vooruitgang al verloren.

Ja sowieso moet er op één of andere manier van moderne hulpmiddelen gebruikgemaakt kunnen worden. De verantwoordelijkheid afschuiven mag inderdaad eigenlijk geen argument zijn. En helaas vrees ik dat de goedkeuring van op z'n minst de UEFA nodig is voor zoiets...

Durango schreef:Wat vind je eigenlijk van het voorstel van Platini om spelers na een gele kaart eventjes op het strafbankje te zetten? Ik vind dat eigenlijk geen dom voorstel. Spelers gaan meer angst krijgen om overtredingen te maken. Ook zal het aantal 'professionele overtredingen' dalen. Als de counter van een ploeg gestopt wordt door een overtreding, halen zij er nu geen voordeel uit met die gele kaart. Dat zou met dit systeem wel veranderen.

Goh, ik heb er een beetje een dubbel gevoel over. Het is een intrigerend voorstel. Op het eerste gezicht had ik er grote twijfels over maar als je er even over nadenkt is het misschien wel het overwegen waard. Over de professionele overtredingen wil ik wel zeggen dat ik die juist nog wel aanvaardbaar vind. Ik zou het bijna jammer vinden moesten die verdwijnen. Ook al omdat het gecontroleerde overtredingen zijn, in tegenstelling tot wat er bvb. gebeurt als een middenvelder nalaat de professionele fout te maken en een verdediger aan de noodrem gaat hangen... Anderzijds zullen professionele fouten waarschijnlijk nog steeds gemaakt worden met dat nieuwe systeem.

Ik zie wel enkele andere belangrijke vragen die gesteld moeten worden. Hoe lang zet je ze bvb. op het strafbankje? 5 minuten? Is dat wel voldoende in het voetbal? In ijshockey gaat het spel veel sneller, daar zijn 5 minuten al een eeuwigheid. Anderzijds kan je niet veel langer geven dan 10min (zoals blijkbaar in het rugby) want dat is al meer dan 10% van een volle match. Nu weet ik niet veel over rugby, maar daar valt die 10min straf volgens mij toch iets minder zwaar omdat je met 15 bent en dus procentueel minder verzwakt wordt door een man-minder-situatie. Maar oké, misschien is het net de bedoeling dat de straf echt wel indruk maakt.
En hoe aangenaam worden matchen nog? Je gaat de instincten van de jaren die de huidige spelers hebben niet (snel) kunnen veranderen. Dus ofwel krijg je matchen waarin spelers bij wijze van spreken meer bezig zijn met het niet maken van fouten dan met het eigenlijke voetbal, ofwel matchen waarin de teams constant over en weer gaan tussen man-meer en man-minder situaties. Tactisch is die tweede mogelijkheid een nachtmerrie en voor beide mogelijkheden vrees ik dat de kwaliteit van het spel eronder zou leiden.
Wat doe je ook met een keeper op een penaltyfase? Het idee is nu om hem geen rood meer te geven maar wel geel. Maar dan moet je hem in dit systeem even naar de strafbank sturen. Dat is toch al bijna even erg als hem rood geven?

Het belangrijkste probleem dat ik zie is echter dat je dan eigenlijk het ganse arbitrageprotocol moet aanpassen. Je moet bijna een videoref hebben, anders gaan er geregeld rellen ontstaan als iemand onterecht naar de strafbank wordt verwezen. En dan zijn we weer vertrokken over tempo van een match en ondermijning van het gezag van de fieldref. Ik zou het wel eens uitgeprobeerd willen zien worden, eens het idee in een concrete vorm is omgezet. Zo'n systeem zou in theorie immers technisch begaafde spelers meer moeten beschermen en daar zijn we volgens mij wel allemaal voor te vinden.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op di 07 jan 2014 5:59 pm

Aankomst van Radja in Rome

Toch frappant dat zijn status in Italië zo enorm veel hoger is dan hier in België. Zou toch echt mee moeten naar het WK ipv Simons. Ik haat het argument "ervaring". Alsof de rest amateurs zijn, die nooit iets meegemaakt hebben.

Goede keuze ook, Roma is echt terug een goede club geworden en Rudi Garcia is ne hele goede coach (maakte van Hazard ne topper bij Lille).
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kickass op di 07 jan 2014 10:08 pm

Durango schreef:Aankomst van Radja in Rome
[youtube]Link[/youtube]

Wat een gekte.
Ik heb er ooit nog samen mee gevoetbald op den Tuub. (Tubantia Borgerhout) :)

Durango schreef:Toch frappant dat zijn status in Italië zo enorm veel hoger is dan hier in België. Zou toch echt mee moeten naar het WK ipv Simons. Ik haat het argument "ervaring". Alsof de rest amateurs zijn, die nooit iets meegemaakt hebben.

Goede keuze ook, Roma is echt terug een goede club geworden en Rudi Garcia is ne hele goede coach (maakte van Hazard ne topper bij Lille).

Ik zou Radja sowieso meepakken naar het WK.
Maar zie toch liever Simons een penalty trappen in een halve finale dan Radja. ''Ervaring''
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Durango op di 07 jan 2014 11:03 pm

Kickass schreef:
Durango schreef:Aankomst van Radja in Rome
[youtube]Link[/youtube]

Wat een gekte.
Ik heb er ooit nog samen mee gevoetbald op den Tuub. (Tubantia Borgerhout) :)

Durango schreef:Toch frappant dat zijn status in Italië zo enorm veel hoger is dan hier in België. Zou toch echt mee moeten naar het WK ipv Simons. Ik haat het argument "ervaring". Alsof de rest amateurs zijn, die nooit iets meegemaakt hebben.

Ik zou Radja sowieso meepakken naar het WK.
Maar zie toch liever Simons een penalty trappen in een halve finale dan Radja. ''Ervaring''

Hoe cool is dat?!
Paar maanden geleden een interview met hem gelezen in de Humo. Nog ne vrij bescheiden kerel, die een moeilijke jeugd heeft gehad.

Hazard is een van de beste penaltytrappers van Europa. Hebben Simons in geen enkel opzicht nodig. En alsof Simons ooit op het veld zou staan als we in de halve finale staan. Pak hem desnoods mee als T3.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 08 jan 2014 4:03 am

Op facebook werd het nieuws gemeld met de vraag: wordt hij onderschat in België? Nogal wiedes zou ik zeggen. De gemiddelde Belg kent Nainggolan waarschijnlijk niet eens. Ik heb het al eerder gezegd en ik zal het nog een keer zeggen: Nainggolan had pakweg 2 jaar geleden al in de ploeg moeten worden gebracht, dan had hij mee kunnen groeien met de huidige groep. Als hij regelmatig speelt bij Roma (wat ik wel verwacht) is hij een absolute must voor de Rode Duivels. Hem thuislaten omdat hij niet genoeg ervaring heeft of niet genoeg automatismen heeft met de groep zijn non-argumenten. Het is namelijk niet zijn schuld dat hij amper is opgeroepen. Zijn prestaties waren er nochtans goed genoeg voor.

That being said: voor hemzelf is het zeker een goeie club. Terug top in Italië en inderdaad goed geleid. Hij kan er nog (veel) bijleren maar tegelijkertijd is hij ook onmiddellijk inzetbaar, hij heeft al het vereiste niveau voor de basiself. Ook een slimme aankoop van Roma, Nainggolan is een type dat ze kunnen gebruiken. Werkende middenvelder met zowel defensief als offensief kwaliteiten en een goed afstandsschot in de benen. Ideale box-to-box (kan die rol ook 90 minuten aan met z'n loopvermogen), al kan hij een meer eenduidig verdedigende rol evengoed aan. Waarschijnlijk na De Rossi de beste middenvelder die ze hebben.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Bistiriko op wo 08 jan 2014 9:28 am

Goede aanwinst voor elke Italiaanse club lijkt me. Hij zal in Roma wel moeten opboksen tegen andere middenvelders van het zelfde kaliber. Met Bradley en Strootman is er toch wel wat concurrentie. De Rossi zal altijd spelen als hij fit is. Florenzi is ook een (aankomende) topper al zal die een wel aanvallender positie krijgen dan Radja.
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bonzaikris op wo 08 jan 2014 11:15 am

Hij kan niet in de ploeg komen want witsel staat als verdedigende middenvelder. En Witsel is op die plaats een wereld topper in mijn ogen.
Rare jongens die romeinen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jo op wo 08 jan 2014 3:19 pm

bonzaikris schreef:Hij kan niet in de ploeg komen want witsel staat als verdedigende middenvelder. En Witsel is op die plaats een wereld topper in mijn ogen.

Ok, maar dan pak ik liever Nainggolan mee naar Brazilië als back-up voor Witsel in plaats van Defour...
Jo (oude nickname: JO_MINIMAN)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op wo 08 jan 2014 3:42 pm

Jo schreef:
bonzaikris schreef:Hij kan niet in de ploeg komen want witsel staat als verdedigende middenvelder. En Witsel is op die plaats een wereld topper in mijn ogen.

Ok, maar dan pak ik liever Nainggolan mee naar Brazilië als back-up voor Witsel in plaats van Defour...

Whut? Ik kan er inkomen dat ge Defour n blaaskaak vindt, maar Defour moet toch altijd mee?!
Speelde nie vaak mee in de campagne, maar als hij meedeed was hij echt goed. Scoorde en gaf assists.

Trouwens, Defour heeft niet dezelfde functie als Witsel bij de RD. Compleet andere voetballers zelfs. De speler bij de RD die nog het meest weg heeft van Witsel is Dembele, zeker qua balvastheid.

En ik zeg ook niet dat ge Nainggolan moet meenemen als basisspeler. Maar ik ben van mening dat ge uw 23 sterkste spelers moet meenemen en daar horen spelers als Gillet, Simons, Ciman en Bakkali gewoon niet bij. Vervang hun maar door Vandenborre, Nainggolan, Fereirra-Carrasco/Thorgan Hazard en Vossen/Batshuayi.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rbbz op wo 08 jan 2014 3:56 pm

Durango schreef:
Jo schreef:

Whut? Ik kan er inkomen dat ge Defour n blaaskaak vindt, maar Defour moet toch altijd mee?!
Speelde nie vaak mee in de campagne, maar als hij meedeed was hij echt goed. Scoorde en gaf assists.

Trouwens, Defour heeft niet dezelfde functie als Witsel bij de RD. Compleet andere voetballers zelfs. De speler bij de RD die nog het meest weg heeft van Witsel is Dembele, zeker qua balvastheid.

En ik zeg ook niet dat ge Nainggolan moet meenemen als basisspeler. Maar ik ben van mening dat ge uw 23 sterkste spelers moet meenemen en daar horen spelers als Gillet, Simons, Ciman en Bakkali gewoon niet bij. Vervang hun maar door Vandenborre/, Nainggolan, Fereirra-Carrasco/Thorgan Hazard en Vossen/Batshuayi.

En Meunier/Lestienne ?
Nainggolan zit toch sowieso in de selectie ?
Afbeelding
Rbbz (oude nickname: Robbe_torres)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op wo 08 jan 2014 4:35 pm

Rbbz schreef:
Durango schreef:
Jo schreef:

En ik zeg ook niet dat ge Nainggolan moet meenemen als basisspeler. Maar ik ben van mening dat ge uw 23 sterkste spelers moet meenemen en daar horen spelers als Gillet, Simons, Ciman en Bakkali gewoon niet bij. Vervang hun maar door Vandenborre/, Nainggolan, Fereirra-Carrasco/Thorgan Hazard en Vossen/Batshuayi.

En Meunier/Lestienne ?
Nainggolan zit toch sowieso in de selectie ?

Als Vandenborre blijft spelen zoals hij nu bezig is, moet die mee. Voor Lestienne vrees ik, op de flanken zitten we al overvol, want ik schat F-C toch wel hoger in. Monaco>Brugge. Thorgan heeft geluk dat we in onze kern geen echte 10 hebben. En als we het over Lestienne hebben, moeten we het ook wel over Mpoku hebben, ik vind hun evenwaardig.

Ze verdienen het zeker ook, maar ze zullen net uit de boot vallen.

En hopelijk zit Radja sowieso in de selectie, maar zoals The_Tuxedo zei, is hij de laatste 2 jaar zelden opgeroepen. Hij is dus zeker geen certitude geweest bij de RD.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op wo 08 jan 2014 4:39 pm

Tis gemakkelijk om te roepen "die moet mee" en "die moet mee".

Hebben ze in Extra Time ook al last van gehad moetk zeggen. Ge kunt geen 40 man meepakken é...
Maakt es een selectie van 23, der zullen veel van de persoonlijke favorietjes moeten sneuvelen.

Voor mij persoonlijk:

Keeper: Courtois, Mignolet, Casteels

Defence: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, VandenBorre, Van Buyten, Lombaerts, Pocognoli

Middenveld: Witsel, Fellaini, Defour, Dembele, Nainggolan, Chadli

Attack: De Bruyne, Hazard, Benteke, Lukaku, Mirallas, Mertens

Dat zijn er al 23 é... Wie laat je der nog uit?

Ik zou ook graag een T Hazard, Ferreira Carrasco, Batshuayi of Vossen meepakken... Maar de plaatsen zijn duur hoor.

Enige discussies:
1) Vandenborre of Meunier. Ik vind VDB meer klasse hebben, kan veel bepalender zijn dan Meunier. Dus als VDB op niveau blijft is er zelfs geen discussie. Maar of dat kopke goed blijft zullen we nog moeten zien, anders idd Meunier.
2) Wilmots heeft blijkbaar ook liever Simons dan Nainggolan.
3) Een verdediger inruilen voor een andere speler?

Voor de rest ligt de ploeg vast, blessures buiten beschouwing.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op wo 08 jan 2014 4:52 pm

TrakeTT schreef:Tis gemakkelijk om te roepen "die moet mee" en "die moet mee".

Hebben ze in Extra Time ook al last van gehad moetk zeggen. Ge kunt geen 40 man meepakken é...
Maakt es een selectie van 23, der zullen veel van de persoonlijke favorietjes moeten sneuvelen.

Voor mij persoonlijk:

Defence: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, VandenBorre, Van Buyten, Lombaerts, Pocognoli

Ik zou ook graag een T Hazard, Ferreira Carrasco, Batshuayi of Vossen meepakken... Maar de plaatsen zijn duur hoor.

Enige discussies:
1) Vandenborre of Meunier. Ik vind VDB meer klasse hebben, kan veel bepalender zijn dan Meunier. Dus als VDB op niveau blijft is er zelfs geen discussie. Maar of dat kopke goed blijft zullen we nog moeten zien, anders idd Meunier.

Howly shit ja. Ge hebt gelijk. En ik ga ook akkoord met uw selectie. Maar ik vind dat er 1 centrale verdediger teveel in zit. Maar ik zou dan weer niet kunnen kiezen wie ik thuis zou laten. Sowieso wel 1 van de cv's, dus niet Poco of Vandenborre. En wie ge dan in de plaats zou moeten meenemen? Geen idee.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rbbz op wo 08 jan 2014 5:17 pm

Voor mij persoonlijk:

Enige discussies:

1)Om eerlijk te zijn heb ik VDB nog niet bezig gezien, maar iedereen is er lovend over en als hij zijn niveau van de match tegen Spanje kan vertonen idd geen probleem. Maar kzie meunier toch graag meegaan.
2) Om hard te zijn, Chadli zit niet in een goede flow, en heeft mij niet kunnen overtuigen bij de duivels. Dus FC/TH meenemen idp.
3)Idem Benteke->Batshuayi
4) Dit doet wilmots toch nooit maar : Die 3de keeper is toch een verloren plaats.
Afbeelding
Rbbz (oude nickname: Robbe_torres)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op wo 08 jan 2014 6:01 pm

Rbbz schreef:

Voor mij persoonlijk:

Enige discussies:

1)Om eerlijk te zijn heb ik VDB nog niet bezig gezien, maar iedereen is er lovend over en als hij zijn niveau van de match tegen Spanje kan vertonen idd geen probleem. Maar kzie meunier toch graag meegaan.
2) Om hard te zijn, Chadli zit niet in een goede flow, en heeft mij niet kunnen overtuigen bij de duivels. Dus FC/TH meenemen idp.
4) Dit doet wilmots toch nooit maar : Die 3de keeper is toch een verloren plaats.

Elke ploeg is verplicht om 3 keepers mee te nemen. Kan dus gewoon niet anders.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 08 jan 2014 8:51 pm

Rbbz schreef:2) Om hard te zijn, Chadli zit niet in een goede flow, en heeft mij niet kunnen overtuigen bij de duivels. Dus FC/TH meenemen idp.

Benteke niet meenemen?! Als hij zijn niveau van vorig seizoen terug haalt in de terugronde, is hij toch absoluut een certitude? Over Chadli valt inderdaad eventueel wel te discussiëren. Op zijn positie(s) zijn de plaatsen ook duur, al kunnen z'n gestalte en atletisch vermogen wel in zijn voordeel spelen. Al onze andere flankspelers zijn miniatuurtjes.

Mijn persoonlijke selectie:
DM: Courtois, Mignolet, Casteels

VRD: Kompany, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts, Pocognoli, Alderweireld, Vanden Borre

MID: Witsel, Dembélé, Nainggolan, Fellaini, Defour, De Bruyne (ik reken hem niet als aanvaller)

AAN: E. Hazard, Mirallas, Mertens, Chadli, Benteke, Lukaku, Batshuayi

Dan vallen Van Buyten, Gillet, Ciman, Meunier, T. Hazard, Praet, Ferreira-Carrasco, Mpoku, Lestienne, Simons, Vossen, Mboyo, Bruno en Bakkali erbuiten.

Waar ik op dit moment het meeste aan twijfel is T. Hazard, omdat hij inderdaad toch een type is dat we niet écht hebben. De Bruyne kan een nummer 10 rol aan, maar is toch nog een compleet andere speler... Vraag is of Thorgan klaar is voor de grote jongens. Kan hij dezelfde impact en invloed hebben op een ploeg van het kaliber van de Rode Duivels? Gillet en Ciman zou ik niet meenemen. Van Buyten is een twijfelgeval. Vermaelen zal ook nog moeten uitkijken. Pocognoli heeft het nog niet slecht gedaan bij de Duivels, maar hij heeft toch ook grotendeels geluk dat we niks beters hebben op de linksback (buiten Vertonghen natuurlijk).

Meunier moet zich nog meer bewijzen maar gaat mee in plaats van VdB als die z'n hoge niveau niet kan aanhouden, Praet zal héél veel moeite moeten doen om zich te onderscheiden, net als Mpoku, Lestienne, Bruno en Bakkali. Allemaal goeie, beloftevolle spelers van vergelijkbaar niveau, maar toch nog een trapje lager dan de namen die ik al in mijn selectie heb zitten. Ferreira-Carrasco doet het heel goed bij Monaco, maar ik wil zien of hij dat niveau vol kan houden en ik weet niet of er nog plaats is voor hem. Chadli zal goed moeten presteren dit seizoen, maar ik denk niet dat hij z'n plek zal verliezen aan F-C als hij z'n wedstrijden meepikt bij Tottenham.

Simons mag mee indien hij echt nodig is voor de groep, maar niet als speler. Daarvoor zijn de plaatsen te duur. Vossen en Mboyo zijn moeilijke keuzes. Mboyo moet zich nog terug tonen nu hij weer kan spelen. Wat Vossen betreft, ik heb het nog al gezegd: ik ben geen fan van hem bij de Rode Duivels. Hij heeft in het verleden al getoond dat hij net tekortschoot voor dat niveau. Tegen Japan viel hij wel goed in. Toch denk ik dat we met een Batshuayi meer kunnen doen, al hangt het ervan af wat de plannen van Wilmots zijn. Vossen is natuurlijk een heel ander type dan wat we voor de rest hebben lopen.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Soul op wo 08 jan 2014 10:47 pm

Niemand die Adnan Januzaj erbij zou willen?
Dan hebben we Dedryck Boyata nog lopen, rechts bak die af en toe al in de basis van Man City sta.
Edinson Cavani, ook nen bak die bij Lazio speelt.
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Sammos op wo 08 jan 2014 10:50 pm

Soul schreef:Niemand die Adnan Januzaj erbij zou willen?
Dan hebben we Dedryck Boyata nog lopen, rechts bak die af en toe al in de basis van Man City sta.

:mrgreen: :mrgreen:
Luis Cavanda?
Sammos
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Soul op wo 08 jan 2014 10:54 pm

Sammos schreef:

:mrgreen: :mrgreen:
Luis Cavanda?

Luis Pedro Cavanda *
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FuckThisShit op wo 08 jan 2014 11:33 pm

Proto verdient een selectie 10 keer meer dan Casteels
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op wo 08 jan 2014 11:38 pm

Januzaj moet eerst maar eens zijn keuze bekend maken en dan kan er gepraat worden. Ik hoop dat Wilmots geleerd heeft uit die toestanden met Bakkali. Laat een speler eerst kiezen en roep hem dan op. Zo is de druk op de speler ook een pak lager. Op zijn positie hebben we natuurlijk Hazard, Mertens en Chadli. Januzaj is voor de toekomst.

Boyata? Heeft dit seizoen 0 minuten gespeeld. Vorig jaar werd hij uitgeleend aan Twente en zelfs daar speelde hij echt zelden. Is toch ook al 23, dus ik vrees dat hij een van die eeuwige talenten zal zijn.

Cavani kent misschien wel hetzelfde lot als Nainggolan. Omdat hij in een saaie competitie zit, krijgt hij amper aandacht. Zou naar het schijnt wel een vrij goede back zijn. Maar Wilmots heeft ooit laten vallen dat hij een slechte mentaliteit heeft.

@Fuckthisshit:

Akkoord dat Proto een betere keeper is dan Casteels. Maar meneerke heeft ooit bedankt voor de RD, omdat hij geen derde keeper wou zijn. Nu er succes is, wilt hij natuurlijk wel meedoen en zouden we hem met open armen moeten ontvangen?

De derde keeper maakt toch geen speelkans. Pak dan liever een braaf manneke als Casteels mee, dan zo'n blaaskaak als Proto.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport