register Paswoord vergeten?

Airsoft

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Airsoft

Berichtdoor *JoTe* op wo 24 dec 2008 8:29 pm

Wie kent het?
En voor degene die het niet kennen:
Airsoft is een combat simulatiesport waarbij twee teams het tegen elkaar opnemen om missie(s) te volbrengen. Bij airsoft wordt gebruikt gemaakt van 1:1 replica’s van bestaande wapens.
Deze wapens worden replica's of AEG (Automatic Electric Guns) genoemd. Airsoft wordt met 6 mm biologisch afbreekbare balletjes gespeeld, ook genaamd BB's. (wikipedia)

Maarja, wie van jullie heeft een airsoft? En welke heb je?

Ik ga er binnenkort ook 1aankopen, maar ik twijfel nog tussen een M16 en een AK47. :)
:):)
*JoTe* (oude nickname: *JoTe*)
Onwetende
Onwetende

Re: Airsoft

Berichtdoor amodax op wo 24 dec 2008 9:16 pm

*JoTe* schreef:Wie kent het?
Airsoft is een combat simulatiesport waarbij twee teams het tegen elkaar opnemen om missie(s) te volbrengen. Bij airsoft wordt gebruikt gemaakt van 1:1 replica’s van bestaande wapens.
Deze wapens worden replica's of AEG (Automatic Electric Guns) genoemd. Airsoft wordt met 6 mm biologisch afbreekbare balletjes gespeeld, ook genaamd BB's. (wikipedia)

Ik ga er binnenkort ook 1aankopen, maar ik twijfel nog tussen een M16 en een AK47. :)

Kheb geen airsoft maar wel een loodjesgeweer :mrgreen: .177 cal

Kzou voor Ak-47 gaan.
amodax
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LatraXor op wo 24 dec 2008 9:46 pm

*JoTe* schreef:Wie kent het?

Ik heb airsoft gedaan.
Een heel leuke maar dure sport! Ik zou alleen maar zo'n wapen aankopen als je daadwerkelijk wedstrijden (skirms) gaat doen. Ik zou het geld (van een goede AEG) er niet aan willen geven om mij gewoon in mijn tuin te amuseren of in het bos niet ver van mij.
Weet waaraan je begint, want tenzij je vrienden hebt die dit ook doen en verschillende accesoires op overschot hebben is het een grote aankoop.
AEG, Batterij, Batterijlader, groter ammo magazijn (want die standaards daar ben je echt zelden iets mee).
Met een airsoftgeweer heb je na verloop van tijd zoiezo problemen. Die AEG's zijn gewoon gemaakt om te breken. Maar ik zou u toch het merk 'Classic Army' of 'Tokyo Marui' aanraden dit zijn kwalitatief de beste, maar daar betaal je ook voor. Ik was van het standpunt er liever meer voor te betalen en gesetteld zijn voor een half jaartje dan een goedkopere te kopen en na 2 skirms al problemen te hebben.
Je ammo is ook niet bepaald goedkoop, 12.50€ voor een zakje van 2500 of 3000 bolletjes, afhankelijk van grote en kwaliteit, en op een dagje zijn die er zéker door geblazen.

Ik had een Tokyo Marui AK47 Spetsnaz. Heeft mij 225 € gekost. AEG had 250 fps (het minimum om op skirms iets te kunnen doen) en een standaard ammo magazijn van 200 bolletjes, wat niet zoveel is. Voor die 225€ had ik enkel alleen maar het wapen, groter ammo magazijn (600 bolletjes), armband voor rond mijn nek te hangen (wat zeker aan te raden is), batterij en batterijlader kwam mij dit op een goede 350€ en dan heb je nog geen bolletje afgevuurd. Ik heb er dan nog eens een sterkere veer en extra addenda laten insteken voor meer power en dan kwam ik op 420€. Nog steeds theoretisch geen kogel afgevuurd.
Als je dan mee wilt doen aan skirms (wat ik deed) heb je nog eens wat kledij nodig, want niemand loopt graag met een zwarte pull tussen 'full camo' medeteamgenoten...
Kleren, riem, veiligheidsbril (verplicht), en nog wat ammo bakjes om mijn gerief weg te steken kwam dit op een goede 480€, theoretisch nog steeds niets afgevuurd ;). Jij kan even goed rekenen als ik.

480 € en nog geen skirm gedaan, dan ga je meedoen aan een skirm en betaal je 15 € (althans zoveel was het bij mij voor een dagje skirmen in fortress in duffel, echter een heerlijke locatie) kogels niet inbegrepen.
Reken dan nog eens anderhalf zakje kogels (want in team blaas je er zoiezo meer door) en je komt na je eerste weekendje airsoft (goed gesetteld) aan + - 500 €. Veel geld dus ;).

Het is zéker de moeite waard, want als je een dergelijke locatie vind gelijk 'fortress' (een oud fort uit WO I met onderaardse gangen en tunnels) is het iedere € waard.
Weet gewoon waar je financieël aan begint als je het goed wilt doen, én zeker als 15-jarige ;).

Grtz.
Afbeelding

MHR Tuning! Engine development & Rebuilding. http://www.mhrtuning.be/
Civic Club Holland / Honda-Tech
LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor *JoTe* op wo 24 dec 2008 11:14 pm

Idd, leuke sport, maar duur. Daarom dat ik speciaal wacht tot na nieuwjaar om 1aan te kopen, omdat ik dan toch wel redelijk veel euries krijg. :)
Ook ga ik wedstrijden doen, samen met vrienden. :)
Maar een AK-spetsnaz van 225 euro? Dat vind ik wel redelijk veel, wnt hier in de buurt is een airsoft winkel en daar kun je een AK krijgen voor 180euro met meer dan 280 fps..

Heb je nog je airsoft? En verkoop je iets van materiaal e.d.?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LatraXor op wo 24 dec 2008 11:24 pm

*JoTe* schreef:Idd, leuke sport, maar duur. Daarom dat ik speciaal wacht tot na nieuwjaar om 1aan te kopen, omdat ik dan toch wel redelijk veel euries krijg. :)
Ook ga ik wedstrijden doen, samen met vrienden. :)
Maar een AK-spetsnaz van 225 euro? Dat vind ik wel redelijk veel, wnt hier in de buurt is een airsoft winkel en daar kun je een AK krijgen voor 180euro met meer dan 280 fps..

Heb je nog je airsoft? En verkoop je iets van materiaal e.d.?

Hoe noemt die winkel en wat is het merk van die AEG? :).
Nope, heb alles verkocht zowel kledij als AEG en addenda.
Tijdgebrek, in combinatie met schoolopdrachten...
Heb er nog steeds spijt van; als ik later ooit de tijd vind wil ik het vast & zeker opnieuw doen ;).

Winkel waar ik mijn materiaal kocht (op AEG gebied dan) was Vannieuwenhuize in Wetteren, vrij gekend & betrouwbaar imo ;).
Afbeelding

LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor *JoTe* op wo 24 dec 2008 11:29 pm

Naam van de winkel weet'k niet, maar het is in Kortrijk en merk van die AK weet'k ook niet. :P

Maar, m'n airsoft ga ik kopen in rijsel, daar is genoeg keuze plus lange garantie
Als je geïntresseerd bent: www.gunshoplille.com :)

Edit: Op die site staan de prijzen wel hoog, maar dat zijn ook de professionele replica's die erop staan. :)
Edit 2: Kweet de naam weer vn die shop in Kortrijk; Play-It
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor gossYx_88 op wo 24 dec 2008 11:31 pm

dacht een paar maanden geleden da dat ook wel leuk zou zijn , maar je moet er je serieus mee bezighouden als je een koopt, ik heb er geen gekocht, want ik kwam uit op een rekening van 625 euro en dat geef ik niet aan een nep geweer...
wrs zeer leuk om te doen maar duur, kwas veel blijer toen dak mijne ps3 kocht althans... :p
-------------------------------------tetn--------------------------------------
gossYx_88 (oude nickname: *gossYx_88*)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LatraXor op wo 24 dec 2008 11:42 pm

*JoTe* schreef:Naam van de winkel weet'k niet, maar het is in Kortrijk en merk van die AK weet'k ook niet. :P

Maar, m'n airsoft ga ik kopen in rijsel, daar is genoeg keuze plus lange garantie

Edit: Op die site staan de prijzen wel hoog, maar dat zijn ook de professionele replica's die erop staan. :)

Ik zou je aanraden eens een kijkje te nemen op http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Category , dit is een gekende site met kwalitatieve AEG's (oa. Classic Army & Tokio Marui), zo heb je ook eens een richtprijs ;).

180€, mjah, ik vrees toch voor de kwaliteit ;), hoeveel fps heeft die AK?
Ik zou toch zoiezo meer betalen voor kwaliteit ;)
Afbeelding

LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor *JoTe* op do 25 dec 2008 12:01 am

LatraXor schreef:
*JoTe* schreef:Naam van de winkel weet'k niet, maar het is in Kortrijk en merk van die AK weet'k ook niet. :P

Ik zou je aanraden eens een kijkje te nemen op http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Category , dit is een gekende site met kwalitatieve AEG's (oa. Classic Army & Tokio Marui), zo heb je ook eens een richtprijs ;).

180€, mjah, ik vrees toch voor de kwaliteit ;), hoeveel fps heeft die AK?
Ik zou toch zoiezo meer betalen voor kwaliteit ;)

Rond de 280 fps
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op vr 26 dec 2008 11:39 am

Ik heb hier zo'n p90 tr
liggen :)
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor *JoTe* op wo 31 dec 2008 1:27 pm

Ik heb er 1tje aangekocht. :)

AK 74 KLS Series
Afbeelding

Merk: D-Boys
FPS: 400
Prijs: 190 euro.

Kheb er dan nog een red dot scope bijgekocht van 45 euro.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor G7 op wo 31 dec 2008 4:12 pm

Ferm echt ferm!
G7
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Donut_NL op wo 31 dec 2008 4:42 pm

ik heb een tokyo marui desert eagle hardkick
Afbeelding

en een deepfire m4
Afbeelding

maar die m4 wil ik verkope, heb al een andere besteld bij airsoft-freaks
WA M4 met blowback, op gas dus, gaat bijna nie kapot alleen goed onderhoude en is ook makkelijker te onderhoude.

als iemand die deep fire m4 wil kope pm maar ofzo ^^
maar voordat ik hem verkoop laat ik hem wel ff nakijke en eventueel fixe, anders heeft niemand er iets aan xD
300 euro, dan krijg je, Deep Fire M4 7" (+ standaard magazijn, 300 rounds), cleaning rod (om loop schoon te houde), 2 xtra Deep Fire magazijnen (300 rounds), batterij en oplader.
Airsoft gear:
Umarex/VFC HK416 10.5" GBBR
Umarex Tavor Tar21 AEG
Umarex HK.45 GBB
Donut_NL (oude nickname: donut_nl)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zerotolerance op za 21 maart 2009 5:38 pm

Afbeelding

Ik heb deze. Semi en full automatic.
Hij is trouwens te koop voor 100€. Er is 1 mini stukje afgebroken in de loop, maar daar kunt ge gewoon een nieuw stukje voor bestellen.

2 jaar oud, voor 98% intact, goed onderhouden.

koffer bijgeleverd...
zet iets op mijn profiel of pm mij als ge geïnteresseerd zijt.
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor bloky op za 28 feb 2015 2:51 pm

doet er hier nog iemand aan airsoft?
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor timplex op za 28 feb 2015 4:06 pm

bloky schreef:doet er hier nog iemand aan airsoft?

ik,maar voornamelijk in de zomervakanties.
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op za 28 feb 2015 4:13 pm

aha, awel heb mij een asp gaurdian gekocht 2de hands..
ja is chinees bla bla, maar ben er content mee en schiet 370 fps, dus binnekort eens bij iemand binnen steken die er meer van kent en nazicht laten van doen ;)
maar ik wil graag eens gaan skirmen erna, maar wat heb ik zoal nodig? wil misschien nog een handgun of sniper als side arm :p
en kwa kledij?
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op za 28 feb 2015 4:51 pm

bloky schreef:aha, awel heb mij een asp gaurdian gekocht 2de hands..
ja is chinees bla bla, maar ben er content mee en schiet 370 fps, dus binnekort eens bij iemand binnen steken die er meer van kent en nazicht laten van doen ;)
maar ik wil graag eens gaan skirmen erna, maar wat heb ik zoal nodig? wil misschien nog een handgun of sniper als side arm :p
en kwa kledij?

Voor kledij gaat ge best eens naar't Amerikaantje. Of op tweedehands kijken.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op za 28 feb 2015 4:57 pm

heb al een idee van kledij, mijn nonkels hebben bij carnaval vorig jaar zo' n sniper camo pak gekocht, en dat is amper gebruikt..
kan ik misschien overkopen van hun en met zo' n pak gaan skirmen, een bril mags en batt haal ik wel van de airsoftbeurs binekort :p
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op za 28 feb 2015 5:52 pm

bloky schreef:heb al een idee van kledij, mijn nonkels hebben bij carnaval vorig jaar zo' n sniper camo pak gekocht, en dat is amper gebruikt..
kan ik misschien overkopen van hun en met zo' n pak gaan skirmen, een bril mags en batt haal ik wel van de airsoftbeurs binekort :p

Ik weet niet vanwaar ge zijt maar in Wetteren is er een deftige winkel voor maskers en guns en dergelijke 'Van Nieuwenhuysse' heet die.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op za 28 feb 2015 5:59 pm

weet ik, ben ik geweest met mijn gaurdian en slechte raad gekregen en wou er niet eens iets aan doen.. noemde het chinese rommel, ben er dikwijls geweest maar nu rijd ik liever naar zaventem ( goedkoper, vriendelijker, meer verstand van zaken heb ik ook al gehoord ) veel heb ik niet nodig, maar als ik wat nodig heb bol ik wel tot daar..
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op za 28 feb 2015 6:48 pm

Ja den eigenaar is wel beetje nen dwazen xD
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op di 03 maart 2015 5:30 pm

een beetje veel, als er wat volk staat, kunt ge makkelijk een halfuur wachten, maar echt makkelijk een halfuur.. liever naar zaventum nu, iets verder, vriendelijk en altijd behulpzaam! en binnekort airsoftbeurs in antwerp expo
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op za 16 mei 2015 10:39 am

nieeuw adresje gevonden: airsoft docter te boom, nog nooit zo goed en vriendelijk geholpen en altijd juist advies en ook iemand die goede skirms aan raad ^^
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Sport