Sammos schreef:Anderlecht moet de Noordzee oversteken in CL
In de derde voorronde van de Champions League treft Anderlecht Bohemians uit Ierland of The New Saints uit Wales. AA Gent ontmoet het Oekraïense Dinamo Kiev.
Bohemians en The New Saints moeten in de tweede voorronde hun terugmatch in Wales nog afwerken. Bohemians won de heenwedstrijd met 1-0. Anderlecht speelt op dinsdag 27 juli uit, een week later (dinsdag 3 augustus) is de terugmatch in Brussel.
AA Gent zou sowieso een klepper loten en het is Dinamo Kiev, met onder meer Andrej Sjevtsjenko, geworden. Ook Gent speelt eerst uit op 27 juli, de return in Gent is woensdag 4 augustus.
De winnaars in deze kwalificatieronde spelen nog een play-off voor de groepsfase. Als Anderlecht of Gent zouden verliezen, hebben ze nog het vangnet van de Europa League.
KAMPIOENENSPOOR
Liepajas/Sparta Praag vs Inter Bakoe/Lech Poznan
Aktobe Lento/Olimpi Rustavi vs Hapoel Tel Aviv/Zeljeznicar
Sheriff Tiraspol/Dinamo Tirana vs Dinamo Zagreb/NK Koper
Litex Lovetsj/Rudar vs Birkirkara/MSK Zilina
Levadia/Debrecen vs Basel (Zwi)
AIK Stockholm/Jeunesse d'Esch vs Linfield/Rosenborg
Partizan Belgrado/Jerevan vs Ekrana/HJK Helsinki
BATE/FH vs Kopenhogen (Den)
Bohemians (Ier)/The New Saints (Wal) vs Anderlecht
Omonia Nicosia/Renova vs Salzburg/HB
NIET KAMPIOENENSPOOR
Ajax (Ned) vs PAOK Saloniki (Gri)
Dinamo Kiev (Oek) vs AA Gent
Young Boys Bern (Zwi) vs Fenerbahçe (Tur)
Braga (Por) vs Celtic (Sch)
Unirea (Roe) vs Zenit Sint-Petersburg (Rus)
Genk ontmoet het andere Turku in Europa League
In de voorronde van de Europa League ontmoet Racing Genk het Finse Inter Turku. Cercle, dat nog actief is in de 2e voorronde, kent ook zijn mogelijke tegenstander. Als Cercle wint van TPS Turku wacht Anorthosis Famagusta (Cyp) of Sibenik (Kro).
Belgische clubs in de derde voorronde
* Inter Turku (Fin) - Racing Genk
Dit is niet het Turku waar Cercle Brugge tegen speelt in de tweede voorronde van de Europa League.
* A.Famagusta/Sibenik - TPS Turku/Cercle Brugge
Anorthosis Famagusta komt uit Cyprus, Sibenik is een Kroatische club. Cercle moet wel eerst winnen van TPS Turku. Het verloor donderdag zijn heenmatch tegen de Finnen met 0-1.
Pieter_BA schreef:Cercle heeft het nieuwe seizoen al veelbelovend ingezet!
Pr0xje schreef:AA Gent daarentegen heeft met Dinamo kiev geen gemakkelijke tegenstander, maar als ze niveau van vorig seizoen halen valt het wel te doen denk ik
Pr0xje schreef:
Anderlecht heeft omdat het kampioen speelde een haalbare kaart gekregen. AA Gent daarentegen heeft met Dinamo kiev geen gemakkelijke tegenstander, maar als ze niveau van vorig seizoen halen valt het wel te doen denk ik
Qoss schreef:
lol baneeweer eens onderschatting van de tegenstander imo
Qoss schreef:Pr0xje schreef:AA Gent daarentegen heeft met Dinamo kiev geen gemakkelijke tegenstander, maar als ze niveau van vorig seizoen halen valt het wel te doen denk ik
lol baneeweer eens onderschatting van de tegenstander imo
Kennyroelandts schreef:Loting van Brugge is op 8 augustus meen ikdie van Genk volgt volgende week denk ik.
En ik denk, ik herhaal, denk, dat Gent er direct uitligt? En stel dat ze er niet uitliggen, dan moeten ze nog een ronde/match spelen om in de EL-poules te graken. Als Anderlecht verliest zitten ze sowieso in de EL, poules dus. Verbeter waar ik fout ben aub
spikky7 schreef:Knap resultaat van Racing Genk1-5 , dit is zeker een deugddoend moment voor de start van de competitie. Ik ben benieuwt hoe Genk zal presteren in compitie
The_Unforgiven schreef:spikky7 schreef:Knap resultaat van Racing Genk1-5 , dit is zeker een deugddoend moment voor de start van de competitie. Ik ben benieuwt hoe Genk zal presteren in compitie
competitie bedoel je![]()
ook niet slecht van Cercle, het ziet er niet slecht uit voor de terugmatch... en ook al verwacht ik Europees niet veel van Cercle, iedere overwinning is goed voor de coëfficiënt voor het Belgische voetbal.
Pr0xje schreef:
Mogelijke tegenstanders Anderlecht:
Rosenborg (Noo), Partizan Belgrado (Ser), MSK Zilina (Svk), Sheriff Tiraspol (Mol), RB Salzburg (Oos)
Mogelijke opponenten Club Brugge: Brondby (Den), Vaslui (Roe), Elfsborg (Zwe), Dinamo Minsk (WRu), Omonia (Cyp)
Mogelijke tegenstander AA Gent: Leverkusen (Dui), PSG (Fra), Unirea (Roe), Feyenoord (Ned), CSKA Moskou (Rus)
Mogelijke tegenstrevers Racing Genk: Porto (Por), Galatasaray (Tur), Austria Wenen (Oos), Palermo (Ita), Litex (Bul)
Ik zie toch ook opportuniteiten voor Gent en Genk met bv Litex of Urinea. In een superdag en met wat geluk kunnen alle Belgische ploeg naar Europa.
-Vdb schreef:Bwa, hopelijk geen Rosenborg en Salzburg
Edit: Partizan dusmoet lukken
Chiconer schreef:partizan, eitje!
rsca in cl dus
-Vdb schreef:Feyenoord - AA GentNICE
Racing Genk - FC Portoai ai..
TrakeTT schreef:•Club: Dinamo Minsk (WRu)
•Gent: Feyenoord (Ned)
•Genk: Porto (Por)
Mooie affiches
Club had sowieso een mindere god die ze wel moeten aankunnen.
Gent heeft de minst sterke ploeg geloot dat ze konden. Moet haalbaar zijn als je Europees wilt spelen.
En Genk heeft een topaffiche met een mooie naam. Maar onhaalbaar.
Chiconer schreef:mooie affiche? tegen onbekende ploeg in een ver land en dan nog eerst thuis spelen
andere ploegen hebben dan meer geluk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten