register Paswoord vergeten?

Jupiler pro league topic 2012-2013

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Jupiler pro league topic 2012-2013

Berichtdoor Pr0xje op ma 04 jun 2012 7:45 pm

Transfermarkt staat niet stil. Hoe staat u ploeg ervoor? Van welke transfer ben je verschoten?

Hier alles over het komende seizoen!!

Jørgensen op weg voor gevoelige overstap naar Club Brugge

Club Brugge heeft zo goed als zeker een overeenkomst bereikt met Jesper Jørgensen van AA Gent. De Deense middenvelder zou overkomen voor een bedrag van 1,5 miljoen euro.
Deze transfer zal bijzonder gevoelig liggen bij de supporters van AA Gent, aangezien Bojan Jorgacevic nog geen jaar geleden ook al de overstap maakte naar de rivaal uit Brugge.
Naast de hereniging met Bojan Jorgacevic ziet de Deen ook Niki Zimling terug, met wie hij samenspeelde bij Esbjerg tussen 2005 en 2009.

Monrose dicht bij Genk .

KRC Genk is goed bezig om zijn tweede versterking voor volgend seizoen binnen te halen. Nadat het eerder Julien Gorius wist te strikken staat nu ook KV Kortrijk-aanvaller Steven Joseph-Monrose dicht bij een overgang naar Limburg.

Volgens Het Laatste Nieuws heeft Genk al een akkoord met Monrose. Enkel de clubs moeten onderling nog tot een akkoord zien te komen omtrent het financiële. Ook Standard was lange tijd kandidaat om hem over te nemen, maar Genk lijkt het nu toch te gaan halen.

Naast Monrose toont de Limburgse club van oefenmeester Mario Been ook interesse voor Kortrijk-verdediger Ervin Zukanovic. De Bosnische verdediger kan ook rekenen op interesse van landskampioen RSC Anderlecht en Club Brugge.

Spaanse wereldkampioen naar Club Brugge?

Diverse Spaanse bronnen melden dat Club Brugge interesse zou hebben in de Spaanse wereldkampioen Carlos Marchena Lopez. De centrale verdediger zou mogen vertrekken bij het gedegradeerde Villarreal, waar hij nog een contract van een jaar heeft lopen.

In 2008 en 2010 werd Marchena met Spanje respectievelijk Europees en wereldkampioen. Het grootste deel van zijn loopbaan bracht hij door bij Valencia, waar de 32-jarige Spanjaard ondermeer de UEFA Cup en twee landstitels wist te winnen.

Biglia: "Heb contacten met Real Madrid en Arsenal"

Is een transfer naar een topclub in de maak voor Lucas Biglia? Volgens de Argentijn zelf alvast wel. In een interview met een Argentijns radiostation gaf de kapitein van RSC Anderlecht te kennen dat er contacten zijn met topclubs Real Madrid en Arsenal.

Biglia (op de foto Milan Jovanovic feleciterend, red.) is momenteel op vakantie in zijn vaderland maar stond een interview voor een plaatselijk radiostation niet in de weg. De radiozender vroeg wat de toekomstplannen waren van de Argentijnse middenvelder en of hij zijn zinnen heeft gezet op een transfer.

"Er zijn contacten met Real Madrid en ook met Arsenal,", bekende Biglia, "maar ik lig bij Anderlecht nog onder contract tot en met juni 2015. De club kent echter mijn intenties en er is een clausule in mijn contract die zegt dat ik voor een bepaald bedrag de club mag verlaten. Als een club die clausule betaalt, kan ik vertrekken." De afkoopsom zou nog volgens Eurosport liggen rond de tien miljoen euro.

Bij Real Madrid zou de Argentijn moeten dienen als opvolger van de Fransman Lassana Diarra, die de Spaanse landskampioen mag verlaten. Eerder werd ook Rode Duivel Axel Witsel al in verband gebracht met Los Galacticos.

Hulshoff gelooft in Van den Brom: "Zal Anderlecht weer leuk laten voetballen"

Barry Hulshoff gelooft in John van den Brom, in tegenstelling tot Aad de Mos. De Nederlander werkt intussen al twintig jaar in België, volgend seizoen is hij de assistent-trainer bij Westerlo.

"De Nederlandse filosofie over voetbal is spektakel én resultaten neerzetten. In die zin zijn de keuzes van Anderlecht voor John van den Brom en van Standard voor Ron Jans niet onlogisch, dat zit nu al in die clubs", laat Hulshoff weten in Het Nieuwsblad.

Hulshoff heeft enkel goede woorden over voor de ex-coach van onder andere sc Heerenveen. "Van den Brom zal Anderlecht weer leuk laten voetballen. Hij heeft dat ook gedaan bij al zijn eerdere clubs. Mét resultaten ook. Hij kan echt een elftal smeden, weet welke types spelers hij voor welk stramien nodig heeft. En hij is een sterke persoonlijkheid. Dat hij geen ervaring heeft op topniveau of met sterren is geen punt."

Van den Brom contracteren is volgens Hulshoff een betere keuze geweest dan het aanstellen van Louis van Gaal. "Van Gaal, dié heeft problemen met sterren. Hij is ook zo dominant. Dat had bij Anderlecht niet gewerkt. Van den Brom zal ook wel zeggen wat hij wil, maar hij is een stuk diplomatischer. Een zeer aangenaam man."

Club en Anderlecht informeren naar Martens

Keert Maarten Martens deze zomer terug naar de Belgische competitie? Zowel Club Brugge als Anderlecht informeerden al naar de voorwaarden. Dat bevestigen bronnen uit de directe omgeving van de speler.

De 27-jarige Martens heeft bij AZ uit Alkmaar nog een contract voor twee seizoenen, maar heeft trek in een nieuw avontuur.

Een terugkeer naar België sluit de aanvallende middenvelder zeker niet uit. "De Belgische competitie heeft aangetoond in Europa dat ze erop vooruit gegaan is. Als ik de kans krijg om daar weer aan de slag te gaan, dan zal ik die zeker nemen", liet Martens al optekenen in een interview met VoetbalPrimeur.

Bronnen uit de directe omgeving van de speler bevestigen dat Anderlecht en Club Brugge al informeerden naar de voorwaarden. Concreet is de interesse voorlopig nog niet. Mogelijk zou ook Racing Genk belangstelling tonen.

Jacques Lichtenstein, de makelaar van Martens, bevestigt noch ontkent de berichtgeving rond zijn cliënt. "Dat is niet de taak van een makelaar", klinkt het aan de telefoon.
Afbeelding
Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Re: Jupiler pro league topic 2012-2013

Berichtdoor Pr0xje op di 05 jun 2012 6:49 pm

Praet en Lukaku moeten meer spelen

Met de aanstelling van John van den Brom hoopt Anderlecht dat de jeugd meer speelkansen krijgt. Zo hoopt manager Herman Van Holsbeeck dat Dennis Praet en Jordan Lukaku volgend seizoen helemaal doorbreken.

"Er wordt al jaren gezegd dat wij goede jeugd hebben", stelt Van Holsbeeck in Sport/Voetbalmagazine. "Deze trainer weet wat het is om met jeugd te werken. Daarom ook zijn we gegaan voor een Nederlander. Een vernieuwer. Iemand die staat voor attractief voetbal."

Om die reden stonden de namen van Claude Puel en Paul Le Guen dan ook nooit bovenaan het paars-witte verlanglijstje. "Een trainer met ervaring heeft zijn ideeën en die kunnen tegenstrijdig zijn met wat de club wil doen", verklaart voorzitter Roger Vanden Stock.

"Anderlecht gaat van de doorstroming een prioriteit maken. Dat lukt niet altijd als je een trainer met een verleden aanneemt."

Koster wil Vansteenkiste van Club Brugge naar Beerschot halen

Oefenmeester van Beerschot AC, Adrie Koster, wil verdediger Jannes Vansteenkiste van van zijn ex-ploeg Club Brugge naar het Kiel halen. Dat staat te lezen op de officiële website van de Jupiler Pro League.

Koster was van 2009 tot 2011 actief als trainer van Club Brugge en kent de jonge linkervleugelverdediger dus als geen ander. Hij zou bij Beerschot op termijn de opvolger moeten worden van Peter Van der Heyden, ook al een voormalige speler van Club Brugge.

Vansteenkiste speelt al sinds 2008 bij de West-Vlaamse ploeg en het was nota bene Koster die hem in 2011 naar de A-kern hield, waar hij al zes wedstrijden speelde. Daarvoor speelde hij onder meer voor KSV Roeselaere en KFC Lendelede.

"Vertrek Jørgensen komt als een verrassing"

Jesper Jørgensen kiest voor Club Brugge en dat is toch een grote verrassing voor het Gentse kamp. “We hadden zijn vertrek niet verwacht", vertelt Hannes Van Der Bruggen aan VoetbalNieuws.be.

Verrassing
Jesper Jørgensen staat op het punt om AA Gent in te ruilen voor Club Brugge. Hannes Van Der Bruggen beseft maar al te goed wat voor een verlies het vertrek van de vlotscorende Deen is voor de Buffalo’s. “Hij is een heel goeie speler”, laat de youngster van blauw-wit weten aan VoetbalNieuws.be

“Ik vind het jammer dat Jesper ons verlaat. Hij was een heel aangename ploegmaat. Zijn vertrek komt toch als een verrassing. Ik had het helemaal niet verwacht. Ik zal trouwens niet de enige zijn die verrast is.”

Mezelf bewijzen
Voor Van Der Bruggen is het nu de uitgelezen kans om zich nog meer te tonen dan afgelopen seizoen. “Ja, maar ook met Jesper in de ploeg wilde ik me bewijzen. De concurrentie bij AA Gent is vrij groot. Ik zal moeten blijven knokken om speelminuten te veroveren. Het zou trouwens ook logisch zijn moest de club nog een vervanger binnenhalen.”

De negentienjarige middenvelder heeft afgelopen maanden wel enorme stappen gezet als profvoetballer. “Ik heb me aan het grote publiek kunnen tonen, maar het is nog allemaal maar een begin. Ik denk wel dat ik tevreden mag zijn over mijn seizoen, ik hoop er een vervolg aan te kunnen breien.”

“Ik ben wel blij dat ik een weekje rust achter de rug heb.” Naast de kleuren van AA Gent verdedigde Van Der Bruggen ook die van de U19. De jonge Duivels wisten zich eind vorige maand niet te plaatsen voor het EK in Italië. “Ik snakte enorm naar rust, maar ik ben deze week opnieuw beginnen lopen”, lacht de youngster.

Supporteren voor Nederland op het EK
De eerste training staat gepland op 20 juni, wat zal Van Der Bruggen tot die tijd doen? “Naar het EK kijken uiteraard! Ik heb nog niet veel gezien van de voorbereidingen, maar ik vind onze noorderburen wel sympathiek. Ik hoop de komende weken veel goed voetbal te zien”, besluit de jonge Oost-Vlaming tegenover VoetbalNieuws.be

Coosemans dicht bij Waasland-Beveren

Waasland-Beveren promoveerde vorig seizoen naar de eerste klasse en komt dit jaar dus uit op het hoogste niveau. De Oost-Vlamingen zijn op zoek naar versterkingen en volgens Het Laatste Nieuws staat Club Brugge-doelman Colin Coosemans dicht bij de promovendus.

Waasland-Beveren heeft zelf al een akkoord met de negentienjarige doelman van Club Brugge. Op clubniveau is er voorlopig nog geen akkoord, maar daar wordt de komende dagen verder over onderhandeld. Bij Waasland-Beveren zou hij de concurrentie moeten aangaan met Michael Clepkens.

Coosemans was vorig seizoen na de blessures van Stijn Stijnen en Geert De Vlieger gepromoveerd tot eerste doelman van Club Brugge. Dit seizoen werd hij door de komst van Vladan Kujovic en Bojan Jorgacevic derde doelman en komt hij dus niet meer aan spelen toe in het Jan Breydelstadion.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op wo 06 jun 2012 7:08 pm

Blijven Deschacht, Marecek en Odoi bij Anderlecht?

Na het vertrek van Ariël Jacobs kunnen enkele spelers die niet populair waren onder Jacobs hun toekomst herbekijken. Tom de Sutter liet weten dat hij graag zijn kansen wil afwachten onder de nieuwe coach, maar wat doen Denis Odoi, Olivier Deschacht en Lukas Marecek?

Odoi wimpelt de interesse van het Nederlandse Heerenveen weg en blijft bij Anderlecht. "In de periode dat hij mocht spelen tijdens de play-offs heeft hij punten gescoord", zegt zijn manager Daniel Striani. "Hij toonde een goeie reactie na een moeilijk seizoen en hoewel de interesse van Heerenveen concreet is, zal hij normaal wel blijven. Ik denk niet dat Anderlecht he zal verkopen."

Behrang Safari won vorig seizoen de strijd met Olivier Deschacht, maar omdat Safari actief is op het EK en daardoor de trainingen bij Anderlecht later zal hervatten, ziet Deschacht kansen om Van den Brom te overtuigen.

Lukas Marecek kan op zijn positie rekenen op stevige concurrentie met Lucas Biglia en Mbenza. De jonge Tsjech ziet volgens zijn zaakwaarnemer een uitleenbeurt dan ook wel zitten. "Als er een goed aanbod komt, gaan we dit zeker met hem bekijken."

'Junior Diaz keert terug naar Club Brugge'

Junior Diaz zal volgend seizoen weer terugkeren naar Club Brugge. De verdediger, die door Club Brugge werd uitgeleend aan het Poolse Wisla Krakow, krijgt geen verlenging bij de Poolse club. Poolse media melden dat Krakow geen pogingen zal ondernemen om te onderhandelen over een mogelijke contractverlenging.

In september 2010 maakte Diaz zijn debuut voor Club Brugge tegen het Griekse PAOK Saloniki. De Costa Ricaanse verdediger speelde veel wedstrijden bij Wisla, zowel in de Liga als in de Champions League. Bij de nationale ploeg van Costa Rica heeft Diaz inmiddels al veertig wedstrijden achter zijn naam staan.

Zulte Waregem haalt Kroatische goaltjesdief Lendric binnen

SV Zulte Waregem heeft een opmerkelijke transfer verwezenlijkt. Ivan Lendric komt namelijk de rangen van de West-Vlamingen versterken. De twintigjarige Kroaat komt over van Hajduk Split en tekende een contract voor drie seizoenen aan de Gaverbeek.

“Ik ben heel tevreden met deze transfer naar Zulte Waregem. Ik had direct een goed gevoel bij de gesprekken en ik weet dat Zulte Waregem mij al een tijdje volgt. Ik wil mijn kwaliteiten tonen. Ik ben een vrij technische spits die efficiënt is voor doel", vertelt de aanvaller op de clubwebsite.

Na Frédéric Gounongbe en Sébastien Bruzzese is Ivan Lendric al de derde inkomende transfer. Ook trainer Francky Dury is tevreden met de kersverse aanwinst van Essevee: “Ik ben heel tevreden met de komst van Lendric. Ivan is een jonge speler die kadert in de visie van de club. Hij is vast en zeker een versterking voor onze groep.”

Lendric kan mooie adelbrieven voorleggen: zo kreeg hij in 2011 het predikaat 'talent van het jaar' toegewezen in Kroatië. Toen hij vorig seizoen op uitleenbasis speelde voor het Bosnische Zrinjski Mostar werd de Kroaat meteen topschutter van de Bosnische competitie. Hij scoorde 16 doelpunten in 28 wedstrijden.

'Patou: eerst doorgestuurd bij Anderlecht, nu op de radar van Club Brugge'

Patou Kabangu blijft mogelijk aan de slag in de Belgische competitie. De Congolees zag de optie in zijn contract bij Anderlecht niet gelicht en moest dus vertrekken uit het Astridpark. Diverse Congolese media melden dat Club Brugge geïnteresseerd is om de aanvallende middenvelder binnen te halen.

Een ander verhaal horen we bij de manager van Patou. Die vertelt in La Dernière Heure dat de kans groot is dat zijn cliënt in West-Europa aan de slag kan blijven, meer bepaald in Nederland.

De 26-jarige Patou speelde zich vooral in de kijker tijdens de play-offs. Die puike prestaties waren echter niet genoeg om de landskampioen te overtuigen van zijn kunnen. In tegenstelling tot Patou mag zijn landgenoot Bedi Mbenza wel blijven bij Anderlecht.

Gano langer bij Club Brugge

Club Brugge is bezig met het werken aan de toekomst. Zo zijn ze op zoek naar enkele versterkingen, maar ook de eigen jeugd krijgt een kans. Zo kan aanvaller Zinho Gano voor vier seizoenen bijtekenen bij de vicekampioen.

Gano maakt nu al sinds 2009 deel uit van de A-kern van Club Brugge. Tot nog toe speelde hij er wel nog geen enkele officiële wedstrijd. Op dit moment heeft hij een mondeling akkoord met Club Brugge voor vier seizoenen.

Gano is een grote, polyvalente aanvaller die regelmatig een doelpuntje weet mee te pikken. Voor hij bij de West-Vlamingen terecht kwam speelde hij al voor SK Kampenhout, Lierse SK en KVC Westerlo.

De Sutter hoopt op frisse start bij van den Brom

Tom De Sutter zat het voorbije seizoen bij RSC Anderlecht op een zijspoor en werd nadrukkelijk gelinkt aan FC Nürnberg, het nummer negen uit de Duitse Bundesliga. Sinds het vertrek van oefenmeester Ariël Jacobs en de komst van John van den Brom lijkt de spits klaar voor een nieuwe kans te grijpen in Brussel.

"Tom heeft nog altijd zin om te vertrekken, maar de kaarten zijn toch wat door elkaar geschud", vertelt Franco Iovino, één van zijn makelaars. "Misschien klikt het straks wel heel goed tussen Tom en de nieuwe trainer en verandert hij wel van gedacht. We hebben alvast enkele pistes voor Tom De Sutter – zowel in binnen- als buitenland – maar bij de eerste trainingen met de nieuwe coach zullen we snel weten hoe laat het is."

"Ik wil niet nog een seizoen met deze trainer", vertelde De Sutter na de titelviering. Met van den Brom hoopt hij op een nieuwe kans. De kans is reëel dat de Nederlander al De Sutter al kent. Toen hij bij Cercle Brugge voetbalde, genoot hij immers de interesse van PSV en AZ. Bovendien voetbalt de kersverse RSCA-trainer graag met een targetspits. Bij ADO Den Haag maakte Van den Brom van Dmitry Bulykin (ex-Anderlecht) de topschutter.

Tchité op weg naar Midden-Oosten

Standard speelde afgelopen seizoen slechts een figurantenrol in de Jupiler Pro League, maar toch krijgen de supporters weldra nog een klap te verwerken. Mémé Tchité verlaat de club wellicht deze zomer.

Volgens La Dernière Heure verkast de aanvaller van Standard deze zomer naar Al Ain. De club uit het Midden-Oosten biedt de Standard-speler zelfs een mooier loon dan Al Shabab, dat afgelopen winter aan de mouw van de spits trok.

Volgens de Waalse pers heeft Tchité zelf al een persoonlijk akkoord met Al Ain. Op clubniveau is de deal nog niet helemaal rond, maar wellicht wordt de transfer eerstdaags afgerond.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op do 07 jun 2012 5:23 pm

De Petter officieel van KV Mechelen

KV Mechelen heeft de transfer van middenvelder Steven De Petter nu volledig kunnen afronden. Tweedeklasser Westerlo heeft de 26-jarige voetballer vrijgegeven. De Petter zal de komende vier seizoenen de geel-rode kleuren verdedigen, dat meldt Malinwa op zijn officiële website.

De Pette zette een tijdje geleden al zijn handtekening onder een overeenkomst, maar officieel was deze nog niet. Degradant Westerlo moest de speler immers nog vrijgeven. Dat is nu gebeurd en daarmee is de middenvelder één van de vele vertrekkers bij Westel.

De Petter begon zijn voetbalcarrière bij Terjoden-Welle. Daarnaast speelde hij ook nog verscheidene jaren bij het noodlottige FCV Dender EH. Hier groeide hij snel uit tot boegbeeld en werd aanvoerder van het team. Vanaf het seizoen 2009-2010 speelde De Pette in het Westelse Kuipje.

KV Kortrijk haalt ervaren Franse verdediger binnen

KV Kortrijk is er vroeg bij om zijn zomerkoopjes te doen. Met Romain Reynaud haalt KVK al zijn vierde versterking binnen. De 29-jarige Fransman komt over van de Franse tweedeklasser Châteauroux en moet de defensie van de West-Vlamingen komen versterken.

Reynaud zette zijn handtekening onder een contract voor drie seizoenen in het Guldensporenstadion. De centrale verdediger spendeerde zijn carrière in de lagere regionen van het Franse voetbal, nu krijgt hij de kans om zich te bewijzen in de Belgische eerste klasse.

De Kerels plukten enkele weken geleden ook al Kévin Dupuis weg bij het Franse Châteauroux. Verder stelde Kortrijk ook al Jimmy Kamghain (PSG) en Thomas Matton (Zulte Waregem) voor als nieuwe aanwinsten.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op vr 08 jun 2012 4:16 pm

Wat gebeurde er al op de transfermarkt?

De transfercarrousel draait nog niet op volle toeren. De overstap van Julien Gorius van KV Mechelen naar Racing Genk is tot nu toe het grootste wapenfeit in de Jupiler Pro League.

Gorius tekende bij Racing Genk voor vier seizoenen met een optie voor een extra jaar. In de Cristal Arena moet de Fransman Daniel Tözser, die naar Genoa vertrok, en Kevin De Bruyne, die zijn droomdeal naar Chelsea al een tijdje te pakken heeft, doen vergeten.

Uittocht bij Anderlecht?
De belangrijkste vertrekker is voorlopig De Bruyne. Mogelijk volgen ook Matias Suarez, Lucas Biglia en Dieumerci Mbokani zijn voorbeeld. Anderlecht maakte voorlopig alleen werk van een nieuwe trainer (John van den Brom), voor nieuwe spelers aan te trekken heeft Anderlechtmanager Herman Van Holsbeeck nog geen tijd gehad. De Saudi Osama Hawsawi werd eind vorig seizoen al voorgesteld.

Ook Standard, dat met Ron Jans ook een nieuwe trainer in Nederland vond, en Club Brugge hebben nog geen versterkingen gepresenteerd. Olivier Renard (KV Mechelen) en Reza Ghoochannejhad (Sint-Truiden) leken op weg naar de Rouches, maar uiteindelijk ketsten beide transfers in extremis af.

Bij blauw-zwart regende het dan weer namen. De enige concrete piste lijkt voorlopig die van Jesper Jorgensen. De Deen legde al medische testen af en werd maandag aangekondigd richting Brugge, maar bijna een werkweek later blijft het windstil rond de middenvelder.

Actief Beerschot
AA Gent rondde eind vorig seizoen al de komst van Mo Messoudi af en voegde daar de voorbije weken nog Wouter Corstjens (Westerlo), Kristof Maes (Beerschot) en Rodgers Kola (MS Ashdod) aan toe. De Buffalo's zoeken echter nog versterking en proberen momenteel de 'overschot' te dumpen bij kleinere ploegen. Een tiental spelers zal het Ottenstadion verlaten.

Op het Kiel werd er de voorbije maanden ook al stevig gewerkt. Met Funsu Ojo, Frédéric Brillant, Elimane Coulibaly, Joachim Mununga, Koen Vanlangendonck en Stefan Deloose realiseerde Beerschot maar liefst zes inkomende transfers. En Hernan Losada en Sherjill MacDonald lopen nog altijd rond in Antwepren? Krijgen de paars-witte supporters komend seizoen dan toch eens carnaval?

In Kortrijk wordt Frans dan weer een belangrijke voertaal. De Kerels haalden drie Fransmannen binnen: Kevin Dupuis, Romain Reynaud (beiden Châteauroux) en Jimmy Kamghain (PSG). Ook Thomas Matton (Zulte Waregem) versterkte de troepen van Vanhaezebrouck al.

Leegloop Westerlo
De grootste bedrijvigheid op de transfermarkt valt misschien wel op te merken bij Westerlo dat na de degradatie afscheid nam van een rist spelers. Naast Corstjens zochten onder meer Stef Wils (Cercle Brugge), Dieter Dekelver (Lommel United), Steven De Petter (KV Mechelen), Günther Vanaudenaerde (OH Leuven) en Ibrahima Sidibe (Debrecen) andere oorden op.

'Van Gijseghem blijft bij Club, Marcos en Díaz mogen opkrassen'

Club Brugge bereidt zich voor op komend seizoen. Terwijl er in diverse media vele spelers worden gelinkt aan Blauw-Zwart mogen er ook enkelen vertrekken. Dat weet alvast de Facebook-pagina Transfer(geruchten) Club Brugge.

Daan van Gijseghem stond dicht bij een contract bij mede-eersteklasser Bergen, maar die gesprekken zouden nu afgesprongen zijn. Na een gesprek met de nieuwe oefenmeester Georges Leekens zou van Gijseghem beslist hebben te willen blijven in Brugge.

Marcos Camozzato en Júnior Díaz zouden te horen hebben gekregen een nieuwe werkgever te mogen zoeken. Díaz werd afgelopen seizoen uitgeleend aan Wisla Kraków. Camozzato speelde eerder bij Standard Luik. In totaal kwam hij 121 keer aan spelen toe in de Belgische competitie, Diaz speelde amper twaalf duels.

Kevin Conboy, een linkse flank-verdediger van NEC, zou vandaag gesignaleerd zijn in het Algemeen Ziekenhuis van Brugge. Hij zou daar zijn medische testen afgelegd hebben, om een transfer naar Club Brugge te creëren. De 24-jarige Deense voetballer speelde in totaal 88 wedstrijden op het hoogste niveau.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Plop op zo 10 jun 2012 12:32 pm

Anderlecht wordt los kampioen. Brugge uit top 3. Gent 2e en Standard uit top 6. Charleroi 4e
I am 56% addicted to Counterstrike. What about you?
Plop
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pr0xje op ma 11 jun 2012 3:57 pm

Kalender: Anderlecht opent tegen Kortrijk, Club ontvangt promovendus

Maandagmiddag heeft de kalendercommissie van de Jupiler Pro League het nieuwe speelschema voor het seizoen 2012/2013 bekend gemaakt. Landskampioen RSC Anderlecht opent het nieuwe seizoen tegen seizoensrevelatie KV Kortrijk. De eerste topper staat geprogrammeerd op de zesde speeldag met een duel tussen Club Brugge en Standard.

Op de openingsspeeldag trekt kersvers kampioen Anderlecht naar het veld van KV Kortrijk. Club Brugge, Standard, KRC Genk en AA Gent openen het seizoen op eigen veld. De eerste wedstrijd van het nieuwe kalenderjaar wordt op 27 juli afgetrapt.

De eerste topper staat eind deze zomer op het programma. Georges Leekens krijgt dan het bezoek van Standard. De Brugse derby volgt twee speeldagen later. Op de laatste speeldag staat onder meer AA Gent - Anderlecht op de kalender.

speeldag 1:
Club Brugge - Waasland-Beveren
Standard - Zulte-Waregem
KRC Genk - Cercle Brugge
Beerschot - Lokeren
KV Kortrijk - Anderlecht
KV Mechelen - Charleroi
Bergen - Oud-Heverlee Leuven
AA Gent - Lierse

Speeldag 2:
Anderlecht - Beerschot
Sporting Charleroi - Club Brugge
Zulte Waregem- AA Gent
OHL - Racing Genk
Lokeren - Bergen
Lierse - Standard
Waasland-Beveren - KV Mechelen
Cercle Brugge - KV Kortrijk
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op wo 13 jun 2012 4:15 pm

Coosemans: "Ervaring tanken op hoogste niveau"

Colin Coosemans gaat onder de lat staan bij Waasland-Beveren. Club Brugge leent zijn jonge doelman voor een seizoen uit aan de promovendus. "Beveren gaf me een goed gevoel", aldus Coosemans.

Club Brugge gaat Colin Coosemans (19) een seizoen uitlenen aan Waasland-Beveren. Enkel de punten en komma's moeten nog worden onderhandeld en dan gaat de doelman een contract ondertekenen op de Freethiel.

Nochtans waren er nog clubs geïnteresseerd in de diensten van de Gentenaar. Coosemans ging onder andere testen bij het Franse Lens en ook het Nederlandse NEC zag de komst van de jonge doelman wel zitten.

"Ik had meteen een goed gevoel bij Waasland-Beveren", aldus Coosemans in een gesprek met VoetbalPrimeur. "Ik heb er onder andere met keeperstrainer Willy Smolders gesproken en dat zat meteen goed. Bovendien waren de contacten met de andere geïnteresseerde clubs niet concreet."

Verbauwhede
In Beveren moet Coosemans de concurrentie aangaan met Michaël Clepkens. De doelman is momenteel een held in het Waasland door zijn groot aandeel in de promotie. "Ik veronderstel dat we op gelijke voet zullen starten", aldus de goalie. "Ik zal geen streepje voor krijgen omdat ik van Club Brugge kom."

Het verhaal van Coosemans doet denken aan dat van Glenn Verbauwhede. Beiden werden bestempeld als een groot talent maar werden bij blauw-zwart afgeremd in hun evolutie. "Ik heb geen schrik om dezelfde weg op te gaan", aldus een zelfzekere Coosemans. "De opzet is om na de uitleenbeurt terug te keren naar Club. Al ben ik van plan om me dit seizoen volledig te geven voor mijn nieuwe werkgever." Pittig detail: Beveren opent de competitie met een verplaatsing naar... Brugge.

Oekraïners boden twaalf miljoen op Suárez, vrouw weigert transfer

Matías Suárez hervat het seizoen bij RSC Anderlecht, maar dat had anders kunnen aflopen. Enkele maanden geleden maakte Anderlecht-voorzitter Herman Van Holsbeeck bekend dat er een bod was binnengekomen voor de Argentijn. Dat bod kwam van Dnipro Dnepropetrovsk, zo weet Het Nieuwsblad.

Van Holsbeeck verklapte dat er een bod was ingediend bij Paars-Wit dat twaalf miljoen euro bedroeg. Anderlecht ging akkoord en was bereid te onderhandelen, maar vooral de vrouw van de Gouden Schoen-winnaar stribbelde tegen. Zij had geen zin om naar het steenrijke Dnepropetrovsk uit Oekraïne te verkassen.

Dnepropetrovsk zou de hoop niet opgegeven hebben en een nieuw bod voorbereiden voor de creatieve flankspeler uit Brussel. Eerder plukte het Ondrej Mazuch ook al weg uit het Astridpark. Ook Roland Juhász zou in de belangstelling staan van de ploeg uit Oekraïne.

Jørgensen krijgt nummer tien, Buysse kiest eenentwintig

De nieuwe aanwinsten van Club Brugge, Jesper Jørgensen en Bart Buysse, werden woensdagnammidag officieel aan de pers voorgesteld in het Jan Breydelstadion. Daarbij viel meteen op dat Jørgensen komend seizoen met nummer tien op de rug zal spelen.

De nummer tien was bij Club Brugge vrij gekomen na het vertrek van de Marokkaanse vleugelaanvaller Nabil Dirar naar het Franse AS Monaco. Ook Victor Vazquez, die nu met nummer dertien speelt, zou volgend seizoen graag met de nummer tien gespeeld hebben.

Buysse, de kersverse linkervleugelverdediger van Club Brugge, zal komend seizoen het nummer eenentwintig dragen. Bij FC Twente speelde hij met nummer 23, maar die kan hij in Brugge niet dragen, want die behoort voor eeuwig aan de betreurde François Sterchele. Tot vorig seizoen speelde Pietro Perdichizzi met nummer eenentwintig.

Waasland-Beveren aast op Dugary

Promovendus Waasland-Beveren toont verregaande interesse in KRC Genk-middenvelder Ndabashinze Dugary, die einde contract is bij de Limburgers weet Het Laatste Nieuws. Hij zou bij de Waaslanders een contract voor meerdere seizoenen kunnen ondertekenen.

Dugary is een 22-jarige polyvalente speler die met zijn snelheid heel de rechtervleugel voor zijn rekening kan nemen. Dugary kwam in 2007 over van het Burundese Atlético Olympic, waar hij een deel van de jeugdreeksen doorliep.

In 2008 maakte de pijlsnelle Dugary de overstap naar de A-kern van de Limburgers waar hij in al die jaren in totaal 4 doelpunten wist te maken in 57 wedstrijden. Met zijn snelheid en zijn frivole dribbels groeide hij uit tot een publiekslieveling van het Genkse publiek.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op di 19 jun 2012 7:22 pm

Romelu Lukaku aanwezig op eerste training Anderlecht

Anderlecht hervatte gisteren de trainingen. De landskampioen gaf een open training en dat lokte honderden toeschouwers met daarbij twee speciale gasten. Walter Baseggio stelde het nieuwe truitje voor en in het complex in Neerpede was er nog een opmerkelijke aanwezige: Romelu Lukaku.

De voetballer van Chelsea komt wel vaker terug naar Anderlecht. Zo was hij er ook tijdens de kampioenenviering. Hij zag onder meer zijn broer Jordan Lukaku aan het werk.

Paars-Wit laat in onderstaand filmpje zien hoe de eerste werkdag in Neerpede er uit zag. Het arriveren van de spelers, de training, het opmeten van de kostuummaten, het zit er allemaal in.

Beerschot-coach Adrie Koster: "Op zoek naar extra versterking"

Op de terreinen van stadsgenoot KFCO Wilrijk hervatte eersteklasser Beerschot deze week de trainingen. Onder het goedkeurend oog van sterke man Patrick Vanoppen en nieuwe hoofdcoach Adrie Koster werkten de Mannekes hun eerste training af. Beerschot wijkt tijdens de voorbereiding uit naar de velden van Wilrijk, aangezien de ploeg zijn eigen trainingscomplex grondig onder handen neemt.

Koster, die voor het eerst zijn nieuwe manschappen aanschouwde, sprak na de training met de Antwerpse zender ATV over eventuele sportieve versterkingen: "De bedoeling is dat er nog enkele spelers bijkomen. We gaan op zoek naar versterking in het verdedigende compartiment." Over de ambities van de Kielenaren zei Koster het volgende: "We staan met de ganse club voor een nieuwe uitdaging. Ambitie moet er altijd zijn. We moeten het maximale uit deze groep halen."

Beerschot, dat zich vorig seizoen tevreden moest stellen met een status als grijze muis, speelt tijdens het tussenseizoen tegen Israëlisch landskampioen Hapoel Shmona. Na een stage in Nederland geven Koster en de zijnen sc Heereveen, de club van Marco van Basten, partij. Verder oefent de Antwerpse club tegen eersteprovincialer KFCO Wilrijk en derdeklassers Berchem Sport, Rupel Boom en KSV Bornem.

Standard-aanwinst Biton trekt grote ogen: "De eerste indruk is fantastisch"

Dinsdag werd David 'Dudu' Biton officieel voorgesteld bij Standard Luik. De Israëlische spits moet vanaf dit seizoen voor de doelpunten zorgen bij de Rouches. Biton is vastbesloten om te slagen in Luik en weet naar wiens evenbeeld hij dat wil doen: "Ibrahimovic is mijn grote voorbeeld", aldus de Israëli in Het Nieuwsblad.

"Ik heb het geluk dat ik voor een grote club mag spelen", steekt Biton van wal. "Ik wil mijn kans dan ook met beide handen grijpen. Ze hebben me gehaald om doelpunten te scoren en dat ga ik dan ook doen. Mijn grote voorbeeld is Ibrahimovic. Hij is volgens mij de beste centrumspits van de wereld."

Dat de accommodaties van Standard indrukwekkend zijn, is algemeen geweten. Biton schrok zich een hoedje bij al dat moois. "De eerste indruk is fantastisch. Dit is een droomomgeving om in te mogen werken. Dinsdag heb ik al met de coach gesproken. Je voelt dat hij heel wat ervaring heeft en dat is belangrijk voor een speler. Ook het publiek is ongelooflijk. Ze stuwen hun team naar de overwinning", besluit de 24-jarige spits.

'Club Brugge vist (voorlopig) achter het net voor Noorse verdediger'

Volgens Het Nieuwsblad heeft Club Brugge verregaande interesse voor de Noorse centrale verdediger Jim Larsen. De Bruggelingen zouden al een bod gedaan hebben op de 26-jarige Larsen maar dat zou niet hoog genoeg geweest zijn voor zijn club Rosenborg.

Rosenborg wil tussen de één en de twee miljoen euro incasseren voor zijn verdediger. Het is niet de eerste keer dat Club Brugge zaken wil doen met de Noorse topclub. Deze winter kwam Mushaga Bakenga al over van de Noren en Blauw-Zwart trok ook hard aan de mouw van middenvelder Markus Henriksen.

Trainer Georges Leekens had al aangegeven dat hij versterking wenste centraal achterin. Nu de transfer van Daan Van Gijseghem naar Bergen afgerond is, komt er achterin een plaatsje vrij. Of Club een nieuw bod zal uitbrengen op Larsen is niet duidelijk.

"Jelle Vossen naar Club Brugge? Dat is lucht"

Dirk Degraen, algemeen directeur van KRC Genk, laat er geen twijfel over bestaan: Jelle Vossen zal niet vertrekken naar Club Brugge. De aanvaller wordt de laatste weken uitvoerig gelinkt aan de Bruggelingen, maar Degraen weet niks van een eventuele transfer.

"Jelle Vossen naar Club Brugge? Dat is lucht", vertelde Degraen op de clubwebsite. "Uitgaande transfers hoop ik niet te veel te doen. Het kan wel dat er jongens zijn die zullen voelen dat ze niet veel zullen spelen. Dan kunnen we een transfer overwegen."

Degraen is wel van plan op de kern nog op enkele posities te versterken. "We zijn nog bezig met drie à vier nieuwe spelers. Het duurt ietsje langer, omdat we niet meteen willen overschakelen op plan B of plan C”, besluit de Limburger.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor VAMPIRO op di 19 jun 2012 7:55 pm

SPAM!
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor sandertjen23 op wo 20 jun 2012 2:05 pm

Even een stand van zaken op de transfermarkt.
Vandaag gonst het ook van de geruchten dat Tchité naar Club Brugge zou trekken.
Dugary en Siebe Blondelle zijn naar Waasland Beveren en mankeren nog in dit lijstje.
Ook Daan Van Gijseghem zal in principe de overstap maken naar Bergen.

Overzicht zomertransfers 2012-2013
ANDERLECHT
IN

Osama Hawsawi (Sau) - Al Hilal
Bedi Mbenza (Con) - TP Mazembe
Abdelkarim Bouhna - Diegem
Mohammed Aoulad - Brussels
UIT

Davy Schollen - STVV
Michael Cordier - Westerlo
Patou (Con) - geen nieuw contract

BEERSCHOT
IN

Frédéric Brillan (Fra) - Oostende
Funso Ojo - PSV
Koen Vanlangendonck - Bocholt
Elimane Coulibaly (Sen) - AA Gent
Joachim Mununga - Gençlerbirligi
Stijn Wuytens - PSV
Goran Galesic (Svn) - NK Gorica
UIT

Kristof Maes - AA Gent
Tome Pacovski - KV Mechelen

BERGEN
IN

Bahattin Köse (Tur) -Bielefeld
UIT

geen

CERCLE BRUGGE
IN

Tim Smolders - AA Gent
Koenraad Hendrickx - AA Gent
Stef Wils - Westerlo
Michael Uchebo (Nig) - VVV (Ned)
UIT

geen

CHARLEROI
IN

geen
UIT

geen

CLUB BRUGGE
IN

Bart Buysse - Twente (Ned)
Jesper Jørgensen - AA Gent
UIT

Nick Van Belle - Westerlo
Colin Coosemans - Waasland-Beveren (huur)

RACING GENK
IN

Julien Gorius (Fra) - KV Mechelen
Steeven Joseph-Monrose (Fra) - Kortrijk
Edomwonyi Bright (Nig) - Westerlo
UIT

Kevin De Bruyne - Chelsea (Eng)
Daniel Tözser (Hon) - Genoa (Ita)

AA GENT
IN

Mohamed Messoudi - Kortrijk
Kristof Maes - Beerschot
Wouter Corstjens - Westerlo
Rodgers Kola (Zam) - MS Ashod (Isr)
UIT

Tim Smolders - Cercle Brugge
Sébastien Bruzzese - Zulte Waregem
Koenraad Hendrickx - Cercle Brugge
Elimane Coulibaly (Sen) - Beerschot
Jesper Jørgensen (Den) - Club Brugge

KV KORTRIJK
IN

Kévin Dupuis (Fra) - Châteauroux
Thomas Matton - Zulte Waregem
Jimmy Kamghain (Fra) - PSG
Romain Reynaud (Fra) - Châteauroux
Stefan Mitrovic (Ser) - Metalac Gornji Milanovac
Blandel Koussalouka (Fra) - AS Monaco
UIT

Mohamed Messoudi - AA Gent
Steeven Joseph-Monrose - RC Genk

LIERSE
IN

Benjamin Lambot - Antwerp
Ahmed Samir Farag (Egy) - Al Ismaily
Arjan Swinkels (Ned) - Willem II
Jonas Heymans - Wetteren
Kostadin Hazurov (Bul) - Bnei Sakhin (Isr)
Lennert Vanherberghen - Tienen
UIT

Kenny Thompson - OHL
Siboniso (ZAf) - Kaizer Chiefs

LOKEREN
IN

geen
UIT

Donovan Deekman (Ned) - Spartta Rotterdam (Ned)

KV MECHELEN
IN

Joachim Van Damme - Waasland-Beveren
Tome Pacovski - Beerschot
Steven De Petter - Westerlo
Mads Junker - Roda JC
UIT

Julien Gorius (Fra) - Racing Genk
Yves Ma-Kalambay - einde contract
Kevin Geudens - Westerlo
Jonathan Wilmet - Westerlo

OUD HEVERLEE LEUVEN
IN

Kenny Thompson - Lierse
Christopher Verbist - Standard
Wout Bastiaens - Westerlo
Ludovic Buysens - STVV
Jonas De Roeck - Augsburg (Dui)
UIT

Pieter Nys - Sparta (Ned)
Maxime Annys - STVV

STANDARD
IN

Dudu Biton (Isr) - Charleroi
Danny Verbeek (Ned) - Den Bosch
UIT

Christopher Verbist - OHL
Guy Dufour - STVV

WAASLAND-BEVEREN
IN

Gertjan Martens - Oostende
Alain Pierre Mendy (Sen/Fra) - Brussels
Colin Coosemans - Club Brugge (huur)
UIT

Joachim Van Damme - KV Mechelen

ZULTE WAREGEM
IN

Sebastien Bruzzese - AA Gent
Frédéric Gounongbe - KVW Zaventem
David Vandenbroeck - terug van Kortrijk
UIT

Thomas Matton - KV Kortrijk
Stijn Minne - Westerlo
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pr0xje op wo 20 jun 2012 3:19 pm

'Tchité heeft akkoord met Club Brugge'

Mohammed Tchité onderhandelde dinsdagnacht met Club Brugge. Volgens de laatste berichten heeft de aanvaller het aanbod van Club geaccepteerd. Alleen Standard staat een overgang nog in de weg.

La Dernière Heure pakt uit met het nieuws dat Mohammed Tchité volgend seizoen naar Jan Breydel verhuist. Tot in de laatste uurtjes zaten de twee partijen, de speler en Club, rond de tafel en Tchité aanvaardde het voorstel.

Alleen met Standard moet nog onderhandeld worden. De Waalse club eist de niet nader genoemde opstapclausule in het contract van de spits. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Galome op wo 20 jun 2012 4:04 pm

pfft tchite in club spelen blijft even zwak :lol:
anderlecht wordt opnieuw kampioen!
In purple we trust!
Make us proud!
Galome
Gereïncarneerde WC-borstel

Berichtdoor spikky7 op wo 20 jun 2012 4:12 pm

Galome schreef:pfft tchite in club spelen blijft even zwak :lol:
anderlecht wordt opnieuw kampioen!

Voor mij blijft Tchite toch één van de betere spitsen in België. Wat mijn opviel dat hem nog maar 28 jaar is...

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Pr0xje op wo 20 jun 2012 5:05 pm

'Standard legt zich neer, Tchité moet enkel nog tekenen'

De kogel lijkt volledig door de kerk. Eerder kon u hier lezen dat Club Brugge dinsdagavond een akkoord bereikte met Mohammed Tchité, de aanvaller van Standard. De Luikenaars lagen echter nog dwars en probeerden alsnog de overgang te verhinderen, maar lijken zich nu bij een transfer neer te leggen.

La Dernière Heure meldt woensdagnamiddag dat Standard zich neerlegt bij de overgang van Meme Tchité naar Club Brugge. De Luikse topclub was de enige partij die nog geen akkoord gaf in dit transferverhaal. De 27-jarige aanvaller en zijn manager hadden echter contact gezocht met een advocaat om alles uit te klaren met Standard.

De Rouches zien nu in dat de clausule, die in januari nog werd toegevoegd aan Tchité's contract, rechtsgeldig is en er niets meer aan kan worden gedaan om de transfer te verhinderen. Niets lijkt de opmerkelijke overgang nu nog in de weg te staan. De Waalse krant verwacht dan ook dat Tchité eerstdaags wordt voorgesteld in Brugge.

Genk heeft Monrose nu ook definitief op de loonlijst staan

De kogel is eindelijk door de kerk. De transfer van Steven Joseph-Monrose van KV Kortrijk naar het KRC Genk van oefenmeester Mario Been is nu volledig afgerond. Dat melden de Limburgers woensdagnamiddag op hun website.

De drie partijen bereikten eerder al een akkoord over de transfer van de razendsnelle aanvaller, maar nu is de deal dus volledig rond. De 21-jarige Monrose zette in Genk zijn handtekening onder een contract voor vier seizoenen.

Vanaf maandag zal de kersverse Genkenaar, die het afgelopen weekeinde nog actief was met de Franse beloftenploeg in Kazachstan, te bewonderen zijn op training. Hij is na Julien Gorius en Edomwonyi Bright de derde inkomende transfer van Genk.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Pr0xje op do 21 jun 2012 3:42 pm

'Standard haalt overbodige Ogunjimi terug als vervanger Tchité'

Standard zit niet stil na het vertrek van Mémé Tchité naar Club Brugge. De Rouches hebben volgens de Spaanse pers bijna een akkoord bereikt met Real Mallorca over de overgang van Marvin Ogunjimi naar Luik. De aanvaller wordt voor één seizoen gehuurd.

De transfer zou volgende week rond zijn. De ex-aanvaller van KRC Genk kende geen succesvolle periode in Spanje. In zeven wedstrijden kwam hij niet tot scoren. Tijdens zijn verblijf in Genk was hij wel succesvol. Toen scoorde de 24-jarige aanvaller 28 keer in twee seizoenen.

Ogunjimi moet bij Standard de naar Club Brugge vertrokken Tchité vervangen. Samen met die andere aanvallende versterking, Dudu Biton, moeten ze de club met hun doelpunten terug naar de top loodsen.

'Club Brugge hengelt naar diensten Trickovski'

Club Brugge zou zijn pijlen gericht hebben op Ivan Trickovski. Dat melden de Cypriotische media donderdag. Trickovski is een vleugelaanvaller, die momenteel uitkomt voor APOEL Nicosia in de Cypriotische hoogste afdeling.

De aanvaller, die uitgespeeld wordt op beide flanken, zou voor een miljoen euro naar Brugge verhuizen. De 25-jarige Macedoniër is geen onbekende voor Belgische clubs. Scouts Raymond Mommens en Henk Houwaart zagen de aanvaller al aan het werk.

Lokeren hengelde eveneens eerder naar de diensten van de snelle aanvaller, maar ving bot omdat Trickovski, samen met werkgever Nicosia, zich in volle titelstrijd begeefde. Met Trickovski kan Brugge een eventuele leemte op de flanken aanvullen. Naast de Macedoniër bevestigde Brugge donderdag al de komst van Mohammed Tchité.

Genk test Spaanse rechtsachter

KRC Genk is volop bezig zich te versterken met het oog op het nieuwe seizoen. Na drie inkomende transfers testen de Limburgers nu een Spaanse rechtervleugelverdediger, Dani Fernandez, weet Het Laatste Nieuws.

Fernandez is een 29-jarige rechtsachter die zijn opleiding genoot bij FC Barcelona. Vorig seizoen kwam hij uit voor Feyenoord, maar daar werd zijn contract niet verlengd mede door aanhoudend blessureleed.

Bij Genk vindt Fernandez oefenmeester Mario Been terug, met wie hij eerder al werkte bij NEC. Fernandez zou na Julien Gorius, Steeven Joseph-Monrose en Edomwonyi Bright de vierde inkomende transfer van de Limburgers kunnen worden.

Gent praat met OH Leuven-speler Remacle

KAA Gent zou zich nog graag voor de aanvang van de competitie willen versterken met Oud-Heverlee Leuven-speler Jordan Remacle. Volgens Het Laatste Nieuws onderhandelt de Oost-Vlaamse ploeg al met de speler zelf.

Gent zou toestemming gevraagd hebben aan OH Leuven om met Remacle te praten en de Leuvenaars zouden hun permissie gegeven hebben. Remacle gaf eerder al aan dat hij het nieuwe seizoen bij een grotere club wilde beginnen.

Indien Remacle naar AA Gent gaat zou hij de zesde inkomende transfer zijn voor de troepen van oefenmeester Trond Sollied. Eerder zetten Kristof Maes, Thomas Foket, Mohamed Messoudi, Rodgers Kola, Wouter Corstjens hun handtekening al onder een contract in het Ottenstadion.

Dolblije Tchité: "Ik had het gevoel dat Brugge me echt wilde"

Donderdag werd Mémé Tchité officieel voorgesteld bij Club Brugge. De aanvaller komt over van Standard Luik en tekende een contract voor drie seizoenen bij de Bruggelingen. "Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt", wist de spits te vertellen aan Het Nieuwsblad.

"Ik had het gevoel dat Brugge me echt wilde, dat voelde ik bij Standard niet. De inspanningen van Club Brugge hebben me geraakt. Ik kijk er ook naar uit om met Georges Leekens te werken", aldus Tchité.

Door de komst van Tchité krijgt Georges Leekens met een luxeprobleem te kampen: er zijn nu zes spitsen voor één of twee basisplaatsen. Dat gegeven schrikt Tchité allerminst af: "Ik ben niet bang. Het is voor iedereen goed."

en dan misschien nog wel het extreemste nieuws ..

Gokmaffia slaat opnieuw toe in België: "Hij bood me 3.500 euro"

De gokmaffia heeft zijn weg naar de Belgische competitie opnieuw gevonden. Volgens Het Laatste Nieuws werden het voorbije seizoen opnieuw enkele spelers benaderd om wedstrijden te vervalsen. Onder meer het duel tussen Lierse en Lokeren was het doelwit van de Russische maffiabende, maar beide clubs treffen geen schuld.

Enkele jaren na het gokschandaal rond de Chinees Zheyun Ye, slaat de gokmaffia opnieuw toe. Verschillende spelers werden benaderd door een corrupte Rus. "Via een vertrouwenspersoon ben ik in contact gekomen met een man die mij 3.500 euro bood om tijdens een match opzettelijk een gele kaart te pakken", getuigt een anonieme speler in de krant.

De onthutsende verhalen worden ook bevestigd door een clubmedewerker uit de hoogste afdeling. "De match Lierse-Lokeren is doelwit geweest van een goksyndicaat", aldus de anonieme bron. Bij beide clubs heeft men geen weet van omkoping. "Anders waren we zeker naar de politie gestapt", klinkt het.

Bij de Pro League reageert men verrast op het nieuws. "We moeten eens nadenken over een bewustmakingscampagne, want de knipperlichten die we geïnstalleerd hebben, zijn in deze zaak jammer genoeg niet afgegaan", vertelt Ludwig Sneyers.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Galome op do 21 jun 2012 4:48 pm

proxje????
wanneer gaat het nieuws over anderlecht???????????????!!!
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor Pr0xje op do 21 jun 2012 4:53 pm

Galome schreef:proxje????
wanneer gaat het nieuws over anderlecht???????????????!!!

van wanneer dat er nieuws komt over Anderlecht post ik het ook hoor. Er is gewoon nog geen nieuws geweest :mrgreen:
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor VAMPIRO op do 21 jun 2012 5:14 pm

en ik die dacht dat da hier een discussie topic was :(
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor sandertjen23 op do 21 jun 2012 5:46 pm

Wat mij wel telkens frappeert is hoe breed AA Gent zijn aanvallend compartiment altijd stoffeert. Je hebt daar al Mboyo, Brüls, El Ghanassy, Conte, Ljubijankic, Raman, Soumahoro, Boere, Messoudi die van Kortrijk komt en dan nog De Smet en Arbitman die terugkeren van Westerlo. Nu blijkt dat ze dus ook interesse hebben in Jordan Remacle. Je moet als speler toch al heel overtuigd zijn van jezelf om daar te gaan spelen in de wetenschap dat er bijna niemand zeker is van een echte vaste basisplaats. Alez, neem nu Remacle, hij heeft bij vlagen getoond dat hij talent heeft voor op dit niveau mee te kunnen, maar ik vind niet dat hij beter is dan wat er nu bij Gent al rondloopt. Mocht ik Remacle zijn, en ik wil per se weg bij OHL, ik zou mij toch een andere ploeg kiezen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Galome op do 21 jun 2012 5:56 pm

VAMPIRO schreef:en ik die dacht dat da hier een discussie topic was :(

is hier nie leuk voor jou?
GA WEG DAN!!!!!!!!
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor VAMPIRO op do 21 jun 2012 7:44 pm

Galome schreef:

GA WEG DAN!!!!!!!!

Praten moet je leren

Een pasgeboren baby kan zich enkel uiten door te huilen. Vier jaar later is het kind in staat een normaal gesprek te voeren. In maar vier jaar tijd leert het kind spreken, een ongelooflijke prestatie. Over hoe dit leren praten in zijn werk gaat zijn verschillende ideeën geweest. Er is een tijd gedacht dat het leren praten puur genetisch bepaalt was. Een kind had de aanleg om te praten en begon dit op een bepaalde leeftijd te doen, ongeacht zijn omgeving. Maar dit bleek al snel niet het geval, zonder stimulatie komt de spraak niet of onvoldoende tot ontwikkeling.

Maar ook de deskundigen die van mening waren dat spraakontwikkeling enkel ontstaat door stimulatie en leren bleken ongelijk te hebben. Want hiervoor is de hoeveelheid informatie die het kind moet opnemen veel te groot om in vier jaar onder de knie te krijgen. En onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen in alle culturen een vaste volgorde hebben in de taal- en spraakverwerving, hetgeen toch duidt op een biologische component.

De huidige ideeën over spraakontwikkeling zijn dan ook gebaseerd op het idee dat er een biologisch component is en een leer component. Met andere woorden, het kind wordt geboren met de aanleg om te leren praten, maar zal het praten enkel goed ontwikkelen wanneer hij/zij voldoende gestimuleerd wordt en voldoende voorbeelden krijgt om na te doen.

De baby-tijd

Om te kunnen praten, moet een baby eerst de principes van communicatie ontdekken. Het moet leren begrijpen wat er tegen hem gezegd wordt en leren welk doel communicatie heeft. Maar allereerst moet het kind leren luisteren naar de stemmen om hem heen. Baby's reageren sterk op de geluiden om hen heen. Een kind van twee maanden kan al gerustgesteld worden door geluiden van een ouder die in aantocht is om te troosten. En met zes maanden is een baby al in staat geluiden uit de keuken te herkennen als een signaal dat er eten aankomt. Door het kind te stimuleren in het luisteren naar spraak kunnen de ouders het kind al vroeg leren beter te luisteren. Belangrijk is het dan ook dat de omgeving rustig is. Wanneer er veel geluiden om het kind heen zijn als tv, radio, stofzuiger etcetera, zal het kind niet goed in staat zijn de stemmen hier uit te halen en hierdoor niet goed leren luisteren. Ook is het belangrijk dat een baby regelmatig toegesproken wordt op een heel directe en duidelijke manier met direct oogcontact. De zinnen moeten kort een eenvoudig zijn en het is belangrijk rustig te praten.

Vanaf drie maanden beginnen baby's te brabbelen. Wanneer het kind een reactie krijgt op zijn/haar gebrabbel, zal het hierdoor gestimuleerd worden vaker te gaan brabbelen en er mee gaan experimenteren. Zo ontdekt het steeds meer klanken. Baby's vinden het vaak geweldig wanneer de ouders een geluid na doen dat het kind gemaakt heeft.

Vanaf negen maanden

Zo rond de negen maanden beginnen kinderen woordjes en korte zinnetjes te begrijpen. Wanneer speelgoed benoemt wordt zullen ze er naar kijken en ze reageren op zinnetjes als "daar komt papa" of "waar is de bal". Nu kan het kind ook heel bewust gestimuleerd worden met spelletjes en opdrachtjes. Baby's van deze leeftijd vinden het geweldig dat aan te wijzen wat u benoemt.

Vanaf negen maanden is het ook goed om zoveel mogelijk dingen die u met het kind doet te beschrijven. Vertel tijdens het wassen, aankleden voeren etcetera wat u doet, benoem hierbij lichaamsdelen, kledingstukken, bestek etcetera. Kinderen beleven hier veel plezier aan en leren er ontzettend veel van. Wanneer het kind iets ouder is kunt u ook hetgeen u vertelt heeft terug gaan vragen, dus het kind vragen zijn neus aan te wijzen, zijn trui te pakken.

Vanaf negen maanden begint het kind steeds meer herkenbare klanken te maken en probeert het geluiden van de ouders na te doen. En zo rond het eerste jaar wordt vaak het eerste woordje gezegd. Het gaat dan meestal om woorden voor dingen die belangrijk zijn voor het kind, zoals, mama, papa, bal, poes etcetera.

Op deze leeftijd gebruiken kinderen een woord vaak nog te algemeen (overgeneraliseren). Alle beesten op vier poten zijn een hond of alle mannen zijn papa. Dit betekent niet dat het kind niet weet wat een hond is, maar hij/zij kan de andere beesten gewoon nog niet benoemen. En kinderen willen heel graag praten en gebruiken daarom maar een wel bekend woord voor een onbekend dier.

Maar ook wanneer het kind nog niet is begonnen met praten communiceert het al, met gebaren en geluiden. Door deze gebaren te begrijpen en het juiste woord er bij te zeggen, leert het kind het belang van communicatie. Het kind leert dat hij dingen kan bereiken door te gaan praten.

Rond de negen maanden beginnen kinderen ook meer interesse te krijgen voor boekjes. Boekjes met 1 of twee duidelijke eenvoudige plaatjes per bladzij, die de ouders samen met het kind kunnen bekijken. Belangrijk is te vertellen wat het is en daarbij geluiden na te doen (poes zegt mauw) of korte uitleg te geven (appel kun je eten). Ook versjes, liedjes en rijmpjes vinden kinderen van deze leeftijd vaak erg leuk.

Vanaf anderhalf jaar

Ergens tussen de anderhalf en twee jaar beginnen kinderen korte zinnen van twee woorden te maken. In deze fase is het belangrijk het kind goed te laten voelen dat u begrijpt wat hij/zij zegt. Dit zal het kind stimuleren meer te gaan zeggen. Maar u kunt het kind wel stimuleren door het kind te antwoorden in een volledige, correcte zin. Dus wanneer het kind zegt "poes aai" kan je als ouder reageren met: " Ja, ga de poes maar aaien" Wanneer het kind iets verkeerd zegt is het beter dit niet te verbeteren, maar te antwoorden met een zin waarin het zelfde woord wel goed gezegd wordt. Dus bij "mama titten" niet zeggen "nee het is zitten". Maar liever "Ja mama gaat even zitten." Het kind leert zo de juiste woorden zonder het gevoel te hebben steeds verbeterd te worden. Complimenten zijn zeer belangrijk in deze fase van de taalontwikkeling. Op dezelfde manier kan het kind ook geholpen worden woorden in de juiste volgorde te zetten wanneer het kind zinnen van 3/4 woorden gaan maken.

Wanneer het kind wat beter begint te praten kunt u het stimuleren door het dingen te laten vertellen die het mee gemaakt heeft. Luister goed, vraag door wanneer u iets niet begrijpt en voer een serieus gesprek. Neem ook de tijd voor het gesprek.

Op deze leeftijd zijn kinderen in staat een voorleesboekje te begrijpen en kan het kind een kort verhaal volgen. Al blijven op deze leeftijd de plaatjes nog een belangrijke rol spelen. Er zijn vele prentenboeken voor kinderen vanaf twee jaar.
Vanaf drie/vier jaar kunnen kinderen ook wat langere verhaaltjes volgen die wat ingewikkelder zijn.

Wanneer het niet verloopt zoals u verwacht

Bij het leren praten speelt ook de aanleg een rol, zoals werd vastgesteld aan het begin van dit artikel. U heeft het verloop van het leren praten dan ook niet geheel in de hand. Het ene kind ontwikkelt zich sneller dan het ander. En niet ieder kind doorloopt alle hier boven besproken stappen. Sommige kinderen slaan de fase van enkele woorden over en beginnen meteen in zinnen van twee woorden te praten. Het kan hierdoor lijken of ze laat beginnen met praten, maar ze slaan een stap over en halen hierdoor hun achterstand in een keer in.

Soms is er ook sprake van een stilstand in de taalontwikkeling, bijvoorbeeld omdat het kind zich op een ander vlak aan het ontwikkelen is, omdat het veel verkouden is en hierdoor slecht hoort of omdat er een ingrijpende gebeurtenis in het leven van het kind plaats vindt (geboorte broertje/zusje, ziekenhuisopname, echtscheiding etcetera). Een stilstand in de ontwikkeling van de spraak hoeft dan ook niet zorgelijk te zijn. Maar het is altijd goed om te overleggen met het consultatiebureau of de huisarts wanneer u zich zorgen maakt.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Pr0xje op vr 22 jun 2012 6:23 pm

Vadis en Zimling willen bij Club blijven

De kern versterken, dat was het doel van Club Brugge. En dat lijkt ook aardig te lukken. Ryan Donk verlengde zijn contract, drie transfers werden afgerond en de andere sterkhouders azen niet meteen op een transfer.

Joseph Akpala kan wel rekenen op interesse uit Engeland, Frankrijk en Duitsland. De Nigeriaanse spits gaat zijn laatste contractjaar in en zit volgende week met Club Brugge om de tafel.

"Wat wij hem bieden is het maximale", zegt algemeen manager Vincent Mannaert. "In andere landen praten we over andere bedragen. We willen Akpala graag in Brugge houden, maar we beseffen dat hij moet nadenken."

Ook voor Lior Refaelov, Vadis Odjidja en Niki Zimling was er al interesse. "Maar ik denk dat ze bij Club willen blijven", is Mannaert hoopvol.

Bailly trekt naar Oud-Heverlee Leuven

Oud-Heverlee Leuven heeft een grote vis beet. De Leuvense club meldt op zijn website dat het niemand minder dan Logan Bailly heeft aangetrokken. De 26-jarige doelman tekende een contract van één jaar met een optie voor nog een jaar. De Luikenaar komt over van Borussia Mönchengladbach.

De afgelopen zes maanden was Bailly aan de slag bij KRC Genk. Daar kon hij echter niet overtuigen en de club besliste om de aankoopoptie niet te lichten. Bij OHL hoopt hij zijn carrière te herlanceren.

De club zocht een vervanger voor de naar Anderlecht teruggekeerde Thomas Kaminski. Bailly moet in Leuven de concurrentie aangaan met Yves Lenaerts.

'Standard heeft oogje op Deense EK-held Krohn-Dehli'

Standard Luik heeft Michael Krohn-Dehli (foto, rechts) in het vizier. Dit meldt Het Laatste Nieuws. De Deense aanvaller heeft zich tijdens het EK flink in de kijker gespeeld bij verschillende Europese clubs, zo ook bij Standard.

Les Rouches krijgen echter concurrentie in de strijd om de Deense aanvaller. Het Franse Evian en het Engelse Swansea City, waar Michel Vorm onder contract staat, zouden ook interesse hebben in de Deen, die met zijn doelpunt de winst voor de Denen tegen Nederland wist te pakken op het EK.

Geïnteresseerde clubs moeten echter met een goede transfersom komen, want de 29-jarige aanvaller heeft nog een contract bij Brondby IF tot 2013. Hierdoor kan de Deense topclub een goede transfersom vragen voor Krohn-Dehli, die op het EK tweemaal het net wist te treffen.

Jacobs nieuwe oefenmeester van Deense FC Kopenhagen

Ariël Jacobs heeft zijn nieuwe uitdaging gevonden. De oefenmeester stapte deze zomer op bij RSC Anderlecht. Volgens eerdere geruchten zou hij een aanbieding op zak hebben van het Deense FC Kopenhagen. Nu zou de deal definitief rond zijn.

De Deense vice-kampioen zou niet al te lang willen wachten om hun nieuwe oefenmeester voor te stellen aan het grote publiek. Vrijdag om 15:00 is er een persconferentie voorzien om Jacobs voor te stellen. De Belgische oefenmeester heeft een contract voor twee seizoenen getekend, zo staat te lezen op de officiële website van Kopenhagen.

Jacobs werd vorig seizoen kampioen met Anderlecht. Inmiddels werd Jacobs bij de Belgische landskampioen vervanger door de Nederlander John van den Brom.

Verrassend nieuws toch wel. Had in Ariël Jacobs niet iemand gezien die naar het buitenland zou trekken. Moest Krohn-Dehli voor Standard kiezen ga ik ook ogen trekken. Het zou een goede aanwinst zijn voor het Belgische voetbal. Helaas denk ik wel dat ze ernaast gaan grijpen. Van Bailly zat eraan te komen dat hij Racing ging verlaten. had niet gedacht dat hij voor OHL zou kiezen.
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Galome op vr 22 jun 2012 8:11 pm

VAMPIRO schreef:
Galome schreef:

GA WEG DAN!!!!!!!!

Praten moet je leren

blabla en nog keer blabla O_o

Denk je dat ik dit nutteloos tekst gaat lezen??? :lol:

veel moeite voor niets

Afbeelding
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor VAMPIRO op za 28 jul 2012 5:51 pm

Afbeelding

:mrgreen:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Galome op za 28 jul 2012 7:22 pm

VAMPIRO schreef:
Afbeelding

:mrgreen:

ben jij dat? ik was daar...in hoofdtribune
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor VAMPIRO op za 28 jul 2012 8:08 pm

Stop ermee Galome, tis echt nietmeer grappig
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Galome op ma 30 jul 2012 3:03 pm

VAMPIRO schreef:Stop ermee Galome, tis echt nietmeer grappig

idd das geen grappig :lol:
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor Pr0xje op ma 30 jul 2012 3:25 pm

Wasyl staat er ook in het nieuwe seizoen. Lekkere elleboog..
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor VAMPIRO op ma 30 jul 2012 3:37 pm

eerste speeldag begon al goed, lekker en veel goalen!
Pastoor
Pastoor

Volgende

Keer terug naar Sport