schranzy schreef:Die giant lijkt me wel een goeie fiets. Nu weet ik ni of ze die in mijn maat hebben. Ik ben 1m 78 en weeg 72. Bij die zannata had ik een medium. Voor er zelf een in elkaar te steken lijkt me niet zo gemakkelijk.
Cab schreef:EDIT: Check deze eens http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2916
GIANT TCR 2011: Zéér goede alu-kader + fully Shimano Ultegra = 999euro
10keer de fiets dan die Zannata
Cab schreef:buah Ridley... geen fan.
Ten eerste zijn ze veel te duur voor wat je krijgt...
En ten tweede is een dure Ridley is inderdaad goede kwaliteit, maar een goedkopere Ridley... daar heb ik serieus m'n twijfels over. Enkele jaren geleden hadden ze toch veel problemen met hun goedkope carbonkaders, lakbarsten, carbonbarsten, zelfs breuken... en tenslotte geven ze maar 3 jaar garantie...
Dan ga je volgens mij beter naar een ander merk a la Cube, die veel meer thuis zijn in dat goedkoper segment.
Didier_Deluxe schreef:Ik heb me een paar weken geleden een Canyon Roadlite besteld, die kost 999€ en is volgens mij het beste wat ge in de categorie <1000€ kunt krijgen.
Lichtste en best ontwikkelde aluminium frame en carbon voorvork zorgen ervoor dat ge een fiets van in totaal net geen 8 kg hebt, meeste fietsen in de sub 1000€ categorie wegen 9-11 kg.
Ook qua onderdelen beste keuze, bij de groep (dat zijn versnellingen, ketting, trapas, remhendels,..) is er keuze tussen SRAM Apex of Shimano 105 (met een paar Ultegra onderdelen) welke veel beter zijn dan de Shimano Sora (Cube Peloton) en Tiagra (Trek 1.5 & Cube Pro).
Die Felt F85 komt in de buurt van de specs van de Canyon, maar weegt wel een kilo meer...
Enigste nadeel van de Canyon is dat die enkel via de site kunnen besteld worden en vervolgens aan huis geleverd worden, en dat kan even duren. Zo komt mijn fiets normaal gezien eind deze maand toe terwijl die een maand en half geleden besteld werd, je weet wel op het moment van de bestelling zelf wanneer je je fiets mag verwachten. Maar eerlijk is eerlijk, als ik hem vandaag besteld had kwam hij ook eind deze maand toe, ze hebben gewoon een vreemd logistiek systeem...
"Triple" betekend 3 kettingbladen vooraan (op de trapas dus) en is de dag van vandaag een beetje achterhaald op koersfietsen, je vindt ze enkel terug op goedkope fietsen. In plaats daarvan wordt meestal voor een "compact" systeem gekozen: 2 kettingbladen, met een kleiner dan normaal klein tandwiel en een normaal groot tandwiel.
Tandwielverdeling is als volgt:
Compact crankstel (34/48of50): 34 tanden op het kleine tandwiel en 48 of 50 op het grote tandwiel.
Dubbel (39of42/52): 39 of 42 tanden op het kleine tandwiel en 52 op het grote tandwiel.
Triple (30/42/52): 30 tanden op het kleinste tandwiel, 42 op het middelste en 52 op het grootste.
Ik raad je compact of triple aan, dubbel is de standaard (bij pro's) maar daar haal je pas voordeel uit als je snel rijdt op vlak terrein (gemiddelde >35 per uur).
Ik koos voor compact omdat het lichter, makkelijker en sneller is. (maar 2 tandwielen) De verhouding tussen lichtste en zwaarste verzet is bij beide vergelijkbaar, maar dat impliceert dus dat ge bij een triple meer kleinere stappen hebt en de kans dus ook groter is dat ge een altijd een perfecte cadans kunt houden.
Cab schreef:Zelfde met Canyon, uitstekende kaders maar enkel jaren geleden enorm veel problemen met de service. Ze weigerden bijna altijd de garantieaanvraag bij een gebroken of gebarsten kader.
Is waarschijnlijk nu anders, maar dat blijft de naam achtervolgen.
Cab schreef:De Giant TCR was wel een veel betere fiets, TCR-kader is een van de betere alu-frames op de markt + full Ultegra.... maar ok, deze is zoiezo beter dan die Zannata
Tiagra casette en ketting is geen probleem, dat zijn slijtende onderdelen die je na x-aantal km's toch moet vervangen.
Zolang de aandrijvings-onderdelen(derrailleurs, bracket, handles...) maar van goede kwaliteit zijn, en 105 is dat zeker voor zo weinig geld.
Welke pedalen heb je gestoken? Geen schoenen gekocht dan?
@Didier:
Ik ben er volledig akkoord mee dat Canyon topkwaliteit is, dat is ook gewoon zo. Zowel de alu als de carbon frames, en ze zien er ook geweldig knap uit.
Ik wou me ook een canyon aanschaffen 5 jaar geleden, maar die service problemen hebben mijn keuze de nek omgedaan.
Maar moest ik nu een nieuwe fiets kopen, canyon is zeker een topkandidaat. Ook omdat ik nu weet dat die service eigenlijk van weinig belang is, de kans dat uw kader breekt dgv fabrikagefout is echt zéér klein...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten