fatsjie schreef:http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1241962/2011/03/27/Tom-Boonen-haalt-zijn-gram-in-Gent-Wevelgem.dhtml
Wat een geweldige titel! Nu weten we ook waar zenne dealer zit!
Voor de ronde natuurlijk Cancellara, zou niet weten wie anders! Devolder begrijp ik al niet hoe die ooit 2 keer de RVV heeft kunnen winnen, gewoon geluk dat hij in dezelfde ploeg als Boonen reed, denk ik!
Laten we hopen dat het lang spannend blijft! Want als het machien alleen op kop zit, is het gedaan...
oude kwaremont
Nielsi schreef:oude kwaremont
Zalig rijden in die coté. Raggen in kluisbos, dan naar de Kwarement en dan nog wat van die pittige hellingen. Wat ben ik blij dat ik daar op een klein uurtje sta met de MTB.
Noiz schreef:ja hoor het is wel devolder die stand hield toen langeveld hem wou terughalen maar toch strande op 100m en flecha volgens mij ook? als je dat geluk noemt kan je een mooie prestatie niet waarderen.
fatsjie schreef:ik wil niks afdoen aan de prestatie van Devolder, maar ik denk gewoon dat dit veel moeilijker (of onmogelijk) was geweest als het collectief van Quickstep niet zo sterk was. Wie gaat volledig achter de ene rijden, terwijl hij weet dat er een andere (Boonen) gewoon aan het wiel kan zitten en terug wegkletst als die ene bijgehaald is?
Chiconer schreef:Bah devolder, nooit fan van geweest, zeker niet van de "mens" devolder. Praat teveel toont te weinig.
Spid3Y schreef:Wat een finale seg![]()
Nuyens heeft eindelijk zijne 'grote vis' beet en ik maar denken dat hij niet goed was vandaag,zat bijna altijd achteraan in het peloton.Gilbert heeft jammer genoeg geen tijdrijders capaciteiten om vandaag te winnen,Chava was uitstekend en Cancellara verbluffend tot hij vermoedelijk ne hongerklop kreeg.
Boonen was goed maar niet super,anders had hij zeker mee geweest bij het drietal.
Tegenvallers voor mij : team Garmin Cervelo,Devolder,O'Grady,...
eXistenZ schreef:Vrt heeft mij gistere toch wel enorm geirriteerd. Beginne ze het journaal met 5 minuten over de ronde (ok), dan int sportnieuws ist een fucking halfuur lang (en nog 5 minuutjes voor zaterdagavondvoetbal en BMX). Der zijn ook nog andere sportevenementen gebeurrd in de wereld ja. Ik had graag het verslag van de Milanese derby gezien (zoals stond aangekondigd op teletekst)
Voor de rest wast een goeie koers.
Cab schreef:bah... ik was er ziek van toen ik het las.
Ging een kijkje nemen om 17u op sporza voor te zien wie er gewonnen had en pats...
Dan de beelden opgezocht... kippenvel over heel m'n lijf mss 5 min aan één stuk... echt voos.
Zo'n positieve kerel, elke keer als ze een micro onder z'n noos schoven was die aan het lachen.
Spijtig dat we zo iemand moeten gaan missen in het peloton... echt kak.
En dat hij dan nog een zwangere vrouw moet achterlaten, degoutant.
Bondscoach Carlo Bomans heeft zijn selectie bekendgemaakt voor het WK wielrennen in Kopenhagen. De hele ploeg is gebouwd rond Philippe Gilbert. Tom Boonen is er niet bij. Hij is nog niet hersteld van zijn val in de Vuelta.
Er was nog een waterkansje dat Tom Boonen net op tijd fit zou geraken voor het WK, maar de revalidatie van de wereldkampioen van 2005 verloopt dan toch niet zo voorspoedig als eerst gedacht.
Zo legt België nagenoeg al zijn eieren in het mandje van Philippe Gilbert. De Belgische kampioen krijgt vier toekomstige of huidige ploegmaats mee: Greg Van Avermaet, Jürgen Roelandts, Olivier Kaisen en Klaas Lodewyck.
De selectie wordt voor de rest aangevuld met Johan Vansummeren (winnaar van Parijs-Roubaix), Nick Nuyens (winnaar van de Ronde van Vlaanderen), Björn Leukemans en Kevin De Weert.
Ondanks het relatief vlakke parcours in Denemarken trekken de Belgen dus zonder een pure sprinter naar het WK.
De negen namen voor Kopenhagen:
Philippe Gilbert
Jürgen Roelandts
Johan Vansummeren
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Kevin De Weert
Olivier Kaisen
Björn Leukemans
Klaas Lodewyck
Bomans: "Gilbert is niet de enige kopman"
Het was Tom Boonen zelf die de bondscoach duidelijk maakte dat het nutteloos was hem te selecteren. "Zondag na een gesprek zijn we overeengekomen dat het geen zin heeft", zegt Bomans.
"Tom voelde nog altijd pijn en kon de voorbije weken zelfs niet op de rollen rijden. Hij zal deze week dus ook niet op de weg kunnen trainen. Een selectie was dus zinloos."
"Dat wil niet zeggen dat Gilbert onze enige kopman is. Ik heb onthouden dat Gilbert niet de enige kopman wil zijn. We hebben een overeenkomst gesloten, maar hoe die eruit ziet, ga ik hier niet vertellen."
"De juiste tactiek bespreken we laten nog als we met alle renners om de tafel zitten, maar één zaak is nu wel al duidelijk: zonder Boonen en zonder echte sprinter zullen we moeten aanvallen."
De opvallendste afwezige in het team van Bomans is Maxime Monfort, de nummer zes van de Vuelta. "Een eventuele selectie is niet ter sprake gekomen. Na zijn sterke, maar ook zware Vuelta was ik van oordeel dat het geen zin meer had om hem te vragen zich nog eens op te laden voor het WK. Dat WK wordt bovendien gereden op een parcours dat niet bij zijn mogelijkheden past." Monfort mocht ook al de tijdrit niet afwerken. Daarin wordt België door Dominique Cornu en Thomas De Gendt vertegenwoordigd.
Wereldtitel in Kopenhagen levert 62.500 euro op
Het premiestelsel voor het WK wielrennen is niet veranderd in vergelijking met vorig jaar. Een gouden medaille levert 50.000 euro op, zilver is goed voor 15.000 euro en brons 5.000 euro. Omdat de Olympische Spelen in aantocht zijn, geeft het BOIC wel een extra premie voor de eerste acht renners. Een Belg die wint krijgt van het BOIC 12.500 euro. De nummer acht krijgt nog 1.250 euro.
De negen namen voor Kopenhagen:
Philippe Gilbert
Jürgen Roelandts
Johan Vansummeren
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Kevin De Weert
Olivier Kaisen
Björn Leukemans
Klaas Lodewyck
Soul schreef:Giro op zijn kop. Komaan Thomas!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten