register Paswoord vergeten?

What really grinds my gears

The name says it all! Post hier alles wat niet in een andere categorie past.

Re: What really grinds my gears

Berichtdoor Lupes op vr 22 mei 2015 10:26 am

Jellesg schreef:Ik heb liever 10 marginalen dan een echte intellectueel gelijk gij.

Dit was me wel al duidelijk aangezien ge in West-Vlaanderen woont :lol:
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op vr 22 mei 2015 10:44 am

Shots fired.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op vr 22 mei 2015 1:01 pm

Lupes schreef:
Jellesg schreef:Ik heb liever 10 marginalen dan een echte intellectueel gelijk gij.

Zot argument :o
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 22 mei 2015 1:23 pm

Noiz schreef:
Lupes schreef:

Zot argument :o

I know.. ik probeer op het niveau van een marginaal te discussiëren maar het is wat onwennig :p
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bonzaikris op vr 22 mei 2015 5:12 pm

Mayo schreef:
bonzaikris schreef:
Mayo schreef:
bonzaikris schreef:Genetica mijn beste, als iedereen adoptie kinderen had dan is het een andere discussie. Dat kind heeft meer weg van de papa en mama dan eender wie. En ja hij heeft nog geluk om het kind van hem en haar te zijn maar hij heeft er meer van weg dan wie dan ook. Stond vandaag en gisteren dan ook in de kranten ;)

Genetica doet weinig ter zake. Adoptieouders, ouders bij wie het kind per vergissing is verwisseld, pleegouders, allemaal houden ze onvoorwaardelijk van hun kinderen. Je opmerking is volkomen naast de kwestie.

Als het over random kinderen gaat wel ja ... Maar ik doel erop als de kinderen van zichzelf komen.

Het gaat er om dat een ouder evenzeer van een ander kind (als persoon) zou kunnen houden, en dus volgens het gedachte-experiment de voorkeur zou moeten geven om alle kinderen te verzekeren van een bepaalde rijkdom. Uw opmerking is dus volledig naast de kwestie.

Nee want ik geef u geen gelijk dat elke ouder van een ander kind of persoon zou kunnen houden. Moest het met geboorte misplaatst zijn ... ja mss maar misschien ook niet. Als de vader na X jaar begint te twijfelen of het kind wel van hem is omdat hij er zo anders uitziet ... Bij mij zou het misschien vragen oproepen. Zou ik het minder graag zien? Ik zou alleszins een dna test laten doen om zeker te zijn. Over adoptie praat ik niet want niet iedereen staat daarvoor open dus dat is in mijn ogen al uitgesloten in deze discussie.
Rare jongens die romeinen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 22 mei 2015 5:47 pm

Als uw intelligentie te beperkt is om te deel te nemen aan een discussie zonder af te dwalen, zwijg dan toch gewoon.

Het gedachtenexperiment dat ik hierboven beschreef komt neer op het "Original Position" gedachtenexperiment van filosoof John Rawls over de verdeling van middelen. Stel dat mensen de welvaart van de maatschappij moeten verdelen. Hij plaatst ze echter onder een "veil of ignorance", waardoor ze niet weten welke positie (= gender, ras, opvoeding, etc) ze dus zullen hebben in de maatschappij. Rawls stelt dat elke rationele persoon dan voor een "maximin"-strategie zouden gaan: maximaliseren wat je krijgt wanneer je in de slechtst mogelijke positie terechtkomt.
De conclusie daaruit is dat, wanneer je egoïsme en eigenbelang zou uitschakelen, het onlogisch en irrationeel is om te gaan voor een systeem van ongelijkheid.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Rawls ... of_Justice
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor bonzaikris op vr 22 mei 2015 6:12 pm

Mayo schreef:Als uw intelligentie te beperkt is om te deel te nemen aan een discussie zonder af te dwalen, zwijg dan toch gewoon.

Het gedachtenexperiment dat ik hierboven beschreef komt neer op het "Original Position" gedachtenexperiment van filosoof John Rawls over de verdeling van middelen. Stel dat mensen de welvaart van de maatschappij moeten verdelen. Hij plaatst ze echter onder een "veil of ignorance", waardoor ze niet weten welke positie (= gender, ras, opvoeding, etc) ze dus zullen hebben in de maatschappij. Rawls stelt dat elke rationele persoon dan voor een "maximin"-strategie zouden gaan: maximaliseren wat je krijgt wanneer je in de slechtst mogelijke positie terechtkomt.
De conclusie daaruit is dat, wanneer je egoïsme en eigenbelang zou uitschakelen, het onlogisch en irrationeel is om te gaan voor een systeem van ongelijkheid.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Rawls ... of_Justice

Dus je noemt mij dom omdat ik andere zaken in beweging neem dan jij? Ik heb al vaker in discussies gemerkt dat jij nogal prat gaat op zaken als dit. Maar tevens vergeet dat een mens een mens blijft. Als je de ideale wereld wil maken zal je dat met robotten moeten doen. Als ik een conversatie een beetje wil laten afwijken omdat dat voor mij boeiender is dan zal ik dat doen. Wat niet wegneemt dat jij niet gewoon kan blijven doordrammen op wat jij belangrijk vind. Ik ging gewoon op u punt van misplaatst bij geboorte. Net zoals een kind dat in de slopen wijken van brazilie geboren word niet of hoogst waarschijnlijk niet dezelfde eigenschappen, IQ, ... zal hebben dan iemand dat geboren word in een welgesteld gezin (Dat niet rijk is door nascar ofzo.) en ik neem aan dat jij dat bedoeld met het "zieltje" verplaatsen. Genetica zal een rol blijven spelen. Als ik uw stuk nu verkeerd geïnterpreteerd heb dan zit ik ernaast.

Wat jij gewoon wilt is onmogelijk omdat ze altijd manieren zullen bestaan en ontstaan om de wet of die regel te ontlopen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 22 mei 2015 6:27 pm

Het gaat er om dat ik een hele tekst schrijf met meerdere argumenten en jij haalt er één zinnetje uit. De opmerking die je maakt over dat ene zinnetje is dan nog eens totaal irrelevant voor het argument dat ik maakte.

Hoofd- en bijzaak niet van elkaar kunnen scheiden is volgens mij een teken van domheid, ja.
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op za 23 mei 2015 12:24 pm

Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bonzaikris op di 26 mei 2015 3:59 pm

Mayo schreef:Het gaat er om dat ik een hele tekst schrijf met meerdere argumenten en jij haalt er één zinnetje uit. De opmerking die je maakt over dat ene zinnetje is dan nog eens totaal irrelevant voor het argument dat ik maakte.

Hoofd- en bijzaak niet van elkaar kunnen scheiden is volgens mij een teken van domheid, ja.

U argument is gewoon nergens deftig onderbouwt door te zeggen hoe je het allemaal gaat realiseren. Net zoals blijkt uit het andere topic dat je zegt dat het voer is voor politici. Ik kan dan ook zeggen dat ik X wil, maar hoe het moet ... dat is voor Y.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op di 26 mei 2015 4:36 pm

bonzaikris schreef:
Mayo schreef:Het gaat er om dat ik een hele tekst schrijf met meerdere argumenten en jij haalt er één zinnetje uit. De opmerking die je maakt over dat ene zinnetje is dan nog eens totaal irrelevant voor het argument dat ik maakte.

U argument is gewoon nergens deftig onderbouwt door te zeggen hoe je het allemaal gaat realiseren. Net zoals blijkt uit het andere topic dat je zegt dat het voer is voor politici. Ik kan dan ook zeggen dat ik X wil, maar hoe het moet ... dat is voor Y.

Man toch, wat haat ik dit veel te veel gebruikte non-argument.
't Is toch niet omdat je een standpunt inneemt over iets dat je haarfijn moet kunnen uitleggen hoe het in de praktijk zou omgezet worden? Als je niet weet hoe je iets moet invoeren dan mag je er niet over brainstormen, of wat? Volgens die redenering zou er nooit iets ingevoerd geraken hé, alles begint met een theorie.
Mayo had het trouwens letterlijk over een gedachtenexperiment. Zo moeilijk is dat woord niet, toch?
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 26 mei 2015 4:58 pm

bonzaikris schreef:U argument is gewoon nergens deftig onderbouwt door te zeggen hoe je het allemaal gaat realiseren. Net zoals blijkt uit het andere topic dat je zegt dat het voer is voor politici. Ik kan dan ook zeggen dat ik X wil, maar hoe het moet ... dat is voor Y.

Dus als jij bijvoorbeeld voorstander bent van de veelbesproken tax shift, dan moet je ook precies kunnen uitleggen op welke plaatsen je wil besparen, hoeveel je bij elke maatregel wil binnenhalen, hoe je dat precies in een wettekst wil zien, welke overheidsinstanties verantwoordelijk zijn voor de maatregel, etc?

Niet zwanzen hé.

Ik zei trouwens niet dat het voer is voor politici maar voor experten.
Afbeelding

Berichtdoor bonzaikris op wo 27 mei 2015 10:49 am

Mayo schreef:
bonzaikris schreef:U argument is gewoon nergens deftig onderbouwt door te zeggen hoe je het allemaal gaat realiseren. Net zoals blijkt uit het andere topic dat je zegt dat het voer is voor politici. Ik kan dan ook zeggen dat ik X wil, maar hoe het moet ... dat is voor Y.

Dus als jij bijvoorbeeld voorstander bent van de veelbesproken tax shift, dan moet je ook precies kunnen uitleggen op welke plaatsen je wil besparen, hoeveel je bij elke maatregel wil binnenhalen, hoe je dat precies in een wettekst wil zien, welke overheidsinstanties verantwoordelijk zijn voor de maatregel, etc?

Niet zwanzen hé.

Ik zei trouwens niet dat het voer is voor politici maar voor experten.

Er moet ook een mogelijkheid zijn om het uitvoerbaar te maken. En in mijn ogen gaat dit nooit lukken. Moest het al uitgevoerd kunnen worden dan kom je met een volksopstand.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bonzaikris op wo 27 mei 2015 10:50 am

Jellesg schreef:
bonzaikris schreef:

Man toch, wat haat ik dit veel te veel gebruikte non-argument.
't Is toch niet omdat je een standpunt inneemt over iets dat je haarfijn moet kunnen uitleggen hoe het in de praktijk zou omgezet worden? Als je niet weet hoe je iets moet invoeren dan mag je er niet over brainstormen, of wat? Volgens die redenering zou er nooit iets ingevoerd geraken hé, alles begint met een theorie.
Mayo had het trouwens letterlijk over een gedachtenexperiment. Zo moeilijk is dat woord niet, toch?

Zeg ik dat? Dit was gewoon ooit al eens aangehaald en er is ook een apart topic voor. Alsk me niet vergis toen ook. (of is mss nog hetzelfde) En als ik dan in dit topic over een stuk ervan wil uitwijken dan mag dat toch zou ik denken. Dan moeten er geen reacties komen van enkel OT reageren.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor L4nc3r op zo 31 mei 2015 10:23 pm

Dat Apple altijd moeilijk moet doen...
Ofwel ondersteunen ze alledaagse dingen niet, zoals .webm afspelen in de browser, ofwel brengen ze dingen uit die een ander niet kan zien :roll:

Khad al de hele tijd op Youtube mensen zien reageren met opt einde de code "U0001f611"
Blijkt nu dat da Emoji's zijn die mensen op hun Apple-product gebruiken, maar enkel daarop te zien zijn... :lol:
Afbeelding
L4nc3r (oude nickname: Mitsulancer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op ma 01 jun 2015 9:35 pm

bij mij dan Windows.. ik blijf continu een melding krijgen op mijn pc "Reserveer nu gratis uw Windows 10 update"
-> Ik kan die melding niet uitschakelen
-> Ik wil Windows 10 niet (imo ziet het er even slordig en slecht uit als Windows 8)
-> Windows 7 ftw
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor krack op ma 01 jun 2015 10:35 pm

Lupes schreef:bij mij dan Windows.. ik blijf continu een melding krijgen op mijn pc "Reserveer nu gratis uw Windows 10 update"
-> Ik wil Windows 10 niet (imo ziet het er even slordig en slecht uit als Windows 8)
-> Windows 7 ftw

Ik heb ook W7 maar ik krijg die melding niet constant.
Geef gewoon je emailadres in en installeer het gewoon niet? Nadeel is dat je wel 3GB verspilt.
Al ben ik wel van plan om W10 gewoon te installeren.
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bonzaikris op di 02 jun 2015 7:03 pm

krack schreef:
Lupes schreef:bij mij dan Windows.. ik blijf continu een melding krijgen op mijn pc "Reserveer nu gratis uw Windows 10 update"
-> Windows 7 ftw

Geef gewoon je emailadres in en installeer het gewoon niet? Nadeel is dat je wel 3GB verspilt.

Ik heb ook w7 en krijg die meldingen ook niet.
Ik wil ook gewoon bij w7 blijven ^^

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor krack op wo 03 jun 2015 12:12 am

bonzaikris schreef:
krack schreef:
-> Windows 7 ftw

Ik heb ook w7 en krijg die meldingen ook niet.
Ik wil ook gewoon bij w7 blijven ^^

Snap ik wel, ik twijfel er nog over. Maar als het de prestaties van mijn laptop kan verbeteren dan twijfel ik niet.
Wat op zich wel nice is is dat zelfs wanneer je een illegale versie van windows hebt, dat je zelfs dan nog naar een legale versie van W10 mag upgraden.
Al klinkt het wel alsof microsoft daar dan iets louche mee gaat doen :p
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op wo 03 jun 2015 7:50 am

Fucking ps3 die ne systeemupdate moet doen, maar tis alle keren tzelfde "er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server". Kan mij niet aanmelden op ps3, kan zelfs youtube niet gebruiken vooraleer dak die systeemupdate gedaan heb :/
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BLUE_SMILEY op wo 03 jun 2015 8:37 am

Chiesel schreef:Fucking ps3 die ne systeemupdate moet doen, maar tis alle keren tzelfde "er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server". Kan mij niet aanmelden op ps3, kan zelfs youtube niet gebruiken vooraleer dak die systeemupdate gedaan heb :/

http://www.4gamers.be/nieuws/45762/1/PS ... -in-Europa

Dit artikel is van maandag. Misschien zijn er opnieuw problemen?
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op wo 03 jun 2015 1:40 pm

Als ik mijn PS4 wil aansluiten op de TV bij ons dan heb ik enkel beeld en geen geluid.

Tis ook een heel fucked up gedoe met vreselijk veel kabels maar ik snap echt niet hoe dit kan.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 03 jun 2015 2:23 pm

elberto schreef:Als ik mijn PS4 wil aansluiten op de TV bij ons dan heb ik enkel beeld en geen geluid.

Tis ook een heel fucked up gedoe met vreselijk veel kabels maar ik snap echt niet hoe dit kan.

Polish televisions are the best, good sir!
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor DUNE op wo 03 jun 2015 9:14 pm

kijk eens naar je audio setup? misschien iets verkeerd ingesteld.

laatste tijd ook wat probs met me XO , netwerk dat uitvalt maar denk dat eerder aan proximus ligt. tis dan de prise uittrekken en opnieuw insteken
Afbeelding

Don't blame me,als ik verkeerde spelling gebruik , ik heb dysvasie!
DUNE
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 04 jun 2015 10:10 am

DUNE schreef:kijk eens naar je audio setup? misschien iets verkeerd ingesteld.

laatste tijd ook wat probs met me XO , netwerk dat uitvalt maar denk dat eerder aan proximus ligt. tis dan de prise uittrekken en opnieuw insteken

Heb alles qua instellingen van de PS4 al geprobeerd, het probleem situeert zich sowieso bij de TV zelf.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Qabesha op do 04 jun 2015 10:37 am

elberto schreef:Heb alles qua instellingen van de PS4 al geprobeerd, het probleem situeert zich sowieso bij de TV zelf.

Het ligt niet aan de HDMI kabel? Heb ook eens zoiets gehad met men PS3, kreeg beeld en geen geluid en met een nieuwe (duurdere) HDMI was er geen enkel probleem :)
Afbeelding

http://www.intertet.org/sig/1-3-1.png
"To moo or not to moo, that is the cow to decide." ~ nagasy
Qabesha
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Xqlusive op do 04 jun 2015 11:11 am

Qabesha schreef:
elberto schreef:Heb alles qua instellingen van de PS4 al geprobeerd, het probleem situeert zich sowieso bij de TV zelf.

Het ligt niet aan de HDMI kabel? Heb ook eens zoiets gehad met men PS3, kreeg beeld en geen geluid en met een nieuwe (duurdere) HDMI was er geen enkel probleem :)

Jep, ligt meestal aan de HDMI kabel
Andere poort al geprobeerd? Is het een nieuwere TV of wat ouder model?
Geen bluetooth speaker aangesloten of verkeerde output ergens.. ik ben maar wat aan het denken
life is a dance, and then you chill
Xqlusive (oude nickname: XqLuSive)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 04 jun 2015 2:56 pm

Heb al een andere HDMI kabel geprobeerd (meer dan 3 verschillende zelfs die trouwens allemaal goed werken bij andere apparaten).

Het is een nieuwe TV.

Ik denk dat uw laatste bemerking mss wel eens dichter bij de roos zou kunnen zijn Xqlusive. De TV werkt met een Bose geluidssysteem en om één of andere reden wil hij het geluid niet door dat systeem laten spelen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op do 04 jun 2015 6:34 pm

popofeminazi's :evil: :evil: ](*,)

lupes-style = hack-style