register Paswoord vergeten?

AQ's fotografie showroom_UPDATE

Toon je kunstwerken hier!

AQ's fotografie showroom_UPDATE

Berichtdoor azerty-qwerty op zo 06 jun 2010 7:26 pm

Hallo beste it'ers :mrgreen:
kheb sinds een maand of 3 nen reflex camera gekocht en ben wel eens benieuwd wat da je van men werk vindt. De reflex is een Nikon D3000 met 18-105 vr kitlens, en heb daarvoor nooit iets gehad van camera behalve gsm 8-[
En aangezien er hier wel een aantal kraks zitten op het gebied van fotografie hoor ik zeker graag opbouwende kritiek, maar ook natuurlijk van de wat mindere goden die gewoon graag mooie foto's zien hoor ik graag de commentaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

binnenkort komt er wel nog een update van de reden waarom ik mijn camera kocht : autospotten :D
laat u maar eens goe gaan me commentaar!
Laatst bijgewerkt door azerty-qwerty op za 18 jun 2011 9:44 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
azerty-qwerty (oude nickname: azerty-querty2)
Onwetende
Onwetende

Re: AQ's fotografie showroom

Berichtdoor M_ike op zo 06 jun 2010 7:39 pm

Mooie foto's tot nu toe :D

Kan niet wachten tot je auto's :D
Afbeelding

Mama Rust in Vrede ♥ 24 / 06 / 2010 ♥

Showroom (photo manipulation)
M_ike
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor azerty-qwerty op zo 06 jun 2010 7:55 pm

danku ;) kheb er nog niet teveel van auto's maar kga ze proberen vandaag nog online te zetten ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kurabu op zo 06 jun 2010 8:06 pm

misschien proberen iets meer contrast te creëren in je ZW foto's.
Die kleurfoto vind ik wel heel geslaagd :)
Afbeelding

JUXTAPOSITION²
Kurabu (oude nickname: choke)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor azerty-qwerty op zo 06 jun 2010 9:03 pm

Afbeelding

volkswagen scirroco getrokken vanboven op een brug over de E403

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand fan van HDR?

zal ze der ook maar op zetten
Afbeelding

Afbeelding

da zijn zo'n beetje de beste.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gazmask_ op ma 07 jun 2010 1:29 am

Uw derde en vierde foto van de eerste reeks zijn 't beste. En waarom gebruikt gij een flits overdag? :p (die blauwe auto, Chrysler?)
Afbeelding

Getting paid by your nemesis Telenet @ 9lives.be, biatch. Baylife
Gazmask_
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor SexPistol op ma 07 jun 2010 8:18 am

Gazmask_ schreef:Uw derde en vierde foto van de eerste reeks zijn 't beste. En waarom gebruikt gij een flits overdag? :p (die blauwe auto, Chrysler?)

Nice foto's, love the ferrari rims tho!
En het viel mij ook op dat je een flits overdag gebruikt :D geeft wel een onnatuurlijk licht weer soms.
Het is trouwens een Aston Martin
Afbeelding
SexPistol
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Psydo op ma 07 jun 2010 8:24 am

Gazmask_ schreef:(die blauwe auto, Chrysler?)

:shock: oh my gosh..

o/t: Mooie foto's, dat effect bij die laatste is wel vreemd.. :p
Psydo (oude nickname: psydo)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Gazmask_ op ma 07 jun 2010 9:20 am

Psydo schreef:
Gazmask_ schreef:(die blauwe auto, Chrysler?)

Uw moeder is ne chrysler

't logo had vleugels dus 't was mogelijk. :mrgreen:
Afbeelding

Getting paid by your nemesis Telenet @ 9lives.be, biatch. Baylife
Gazmask_
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor azerty-qwerty op ma 07 jun 2010 4:31 pm

Het is inderdaad een aston martin ;). En goeie vraag waarom gebruik ik een flits overdag x) stond blijkbaar nog open denk ik en heb er niet aangedacht om hem toe te klappen... Ik had het nog niet gezien. Kga der op letten :mrgreen:
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor tonyt op ma 07 jun 2010 6:53 pm

nja flitsen zou ik enkel doen bij tegenlicht :) ,van HDR ben ik enkel fan van als het heel subtiel toegepast wordt :) (zeker niet van deze dat hier staan 8-[ )

De beste foto in de reeks vind ik de foto van de 2 kindjes en de boom. Enkel wel jammer dat die niet scherp is. Is die foto door een raam genomen?

Voor de rest spreken de foto's mij niet echt aan omdat het autogespot is en meer familie/vriendenfoto's. Die vertellen voor mij niet echt een verhaal.

ow, en veel plezier met uw aankoop :mrgreen:
...
tonyt
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor azerty-qwerty op di 14 sep 2010 7:15 pm

onlangs concert bijgewoond van een bandje waar een paar vrienden in spelen en daar wat foto's getrokken.
De omstandigheden waren niet ideaal want mijn flitser is bijlange niet sterk genoeg :D maarja ;) ik heb men best gedaan
comments please.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een foto waar ik zelf behoorlijk blij van ben

Afbeelding
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op di 14 sep 2010 7:22 pm

Die HDR foto's vind ik eerder belachelijk. Zeker met die nieuwe CS5 functie gedaan?

Als je HDR foto's neemt, doe dan tenminste de moeite om het op de échte manier te doen en niet te faken. [-X

http://img31.imageshack.us/img31/8397/a ... ntage5.jpg
Dit soort foto's zou ik maar nemen als er iets interessants op de achtergrond te zien is, maar dit is in dit geval niet zo, dus zou ik meer op de auto concentreren qua foto's, dan de relatie van de wagen met de omgeving.

En flash is inderdaad uit den boze he, zeker in daglicht als je geen tegenlicht hebt. Zeker bij autofotografie heb je direct een spotlicht op je carroserie en dat verprutst de hele foto meteen IMO. Dus zeker op letten in het vervolg.

Close-up van het voorlicht van de Porsche vind ik het meest geslaagd van de auto reeks.

@Gazmask: serieus kerel, weet gij niet dat dat een Aston Martin is ofzo? :roll: :mrgreen:
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Kickass op di 14 sep 2010 7:28 pm

Die laatste foto van die "Chrysler" is echt pico bello. :D
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor azerty-qwerty op di 14 sep 2010 7:31 pm

Dequal schreef:Die HDR foto's vind ik eerder belachelijk. Zeker met die nieuwe CS5 functie gedaan?

Als je HDR foto's neemt, doe dan tenminste de moeite om het op de échte manier te doen en niet te faken. [-X

Dit soort foto's zou ik maar nemen als er iets interessants op de achtergrond te zien is, maar dit is in dit geval niet zo, dus zou ik meer op de auto concentreren qua foto's, dan de relatie van de wagen met de omgeving.

En flash is inderdaad uit den boze he, zeker in daglicht als je geen tegenlicht hebt. Zeker bij autofotografie heb je direct een spotlicht op je carroserie en dat verprutst de hele foto meteen IMO. Dus zeker op letten in het vervolg.

Close-up van het voorlicht van de Porsche vind ik het meest geslaagd van de auto reeks.

@Gazmask: serieus kerel, weet gij niet dat dat een Aston Martin is ofzo? :roll: :mrgreen:

HDR gemaakt met fotomatix. Ik heb CS4 wat is de originele manier mss? :p
Maar inderdaad de HDR's zijn niet speciaal :) en vindt de porsche ook de beste van de auto's.
En flitser zal mij niet meer overkomen :p die stond op een of andere manier nog open zonder dat ik het wist :p
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op di 14 sep 2010 7:39 pm

azerty-qwerty schreef:
Dequal schreef:Die HDR foto's vind ik eerder belachelijk. Zeker met die nieuwe CS5 functie gedaan?

HDR gemaakt met fotomatix. Ik heb CS4 wat is de originele manier mss? :p
Maar inderdaad de HDR's zijn niet speciaal :) en vindt de porsche ook de beste van de auto's.
En flitser zal mij niet meer overkomen :p die stond op een of andere manier nog open zonder dat ik het wist :p

Twee foto's van uw onderwerp nemen: een onderbelichte en een overbelichte en die dan aan de hand van een programma op elkaar steken en dan krijgt ge dat dynamisch beeld dat ze HDR noemen.

onderbelicht + overbelicht = hdr
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goeie tutorial hier:
http://www.cambridgeincolour.com/tutori ... -range.htm

En HDR is sowieso mooier als je het lichtjes toepast, niet zo extreem zoals jij dat doet. Alhoewel dat ik SOMMIGE gevallen wel mooi kan uitvallen natuurlijk.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor azerty-qwerty op di 14 sep 2010 7:47 pm

het waren de eerste twee keren dat ik HDR gebruikte dusja nu ben ik er al volledig van afgestapt omdat ik het inderdaad te overdreven vond en ik vond geen goed programma want bij fotomatix was het een trial en moest ik altijd het watermerk weg clonen :p
Aahn oké dan wist ik dus toch hoe HDR ging :p Ik heb het gedaan door zelf de foto's te overbelichten en te onderbelichten met cs4
het was gewoon een probeersel ik weet ook dat het niet mooi is en overdreven ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Timmeeeeh op wo 22 sep 2010 12:00 am

Bij die bandfoto's vind ik de 2e de beste. 1 & 3 vind ik niet zo boeiend. Laatste valt wel mee.
Timmeeeeh (oude nickname: Digi)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor azerty-qwerty op za 18 jun 2011 9:43 pm

Maar eens nen update doen want het is al efkes geleden :D

We hadden op school een eindwerk esthetica en ik ben dus op pad geweest met de camera mee. het thema is redelijk duidelijk, altijd een kleur of element dat er uitspringt.
Laat de kritieken maar vloeien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(dit is één foto en geen gespiegeld beeld ;) )

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Re: AQ's fotografie showroom_UPDATE

Berichtdoor Dequal op za 18 jun 2011 9:53 pm

Precies selective colouring ontdekt. :lol:

Ale voor 1 foto is dat wijs en kan dat uw foto echt beter maken, maar op alle foto's toepassen is echt een no-go. Is direct afgezaagd en het geeft totaal geen meerwaarde meer.

Da's gelijk dat ge op al uw foto's HDR effectjes zou beginnen steken. 1 keer is dat cool, maar 10 foto's van dat, komaan.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Didier Deluxe op za 18 jun 2011 11:35 pm

De derde foto (bank) vind ik het coolst.
Nog een brotip: de eerste foto had beter geweest mocht je lieveheersbeestje niet in het midden gestaan hebben. De gulden snede is een handige richtlijn om uw onderwerp te positioneren.
Dequal schreef:Precies selective colouring ontdekt. :lol:

Ale voor 1 foto is dat wijs en kan dat uw foto echt beter maken, maar op alle foto's toepassen is echt een no-go. Is direct afgezaagd en het geeft totaal geen meerwaarde meer.

Da's gelijk dat ge op al uw foto's HDR effectjes zou beginnen steken. 1 keer is dat cool, maar 10 foto's van dat, komaan.

azerty-qwerty schreef:We hadden op school een eindwerk esthetica en ik ben dus op pad geweest met de camera mee. het thema is redelijk duidelijk, altijd een kleur of element dat er uitspringt.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor tonyt op zo 19 jun 2011 10:35 am

en als je voorwerpen in een compositie zet erop letten dat deze altijd in ongelijke hoeveelheden staan . Bij de Waterlelies heb je 2 bladen groen gemaakt en dat zet dan het geheel uit balans . Als je nog een 3rde blad nog had bijgekleurd was uw foto meer in balans komen en het is dan ook nog best dat je voor bladeren kiest die in de gulden snede en/of in de regel van derden thuishoren. Dan gaan de geselecteerde bladeren nog meer uitkomen.
...
tonyt
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Dequal op zo 19 jun 2011 11:16 am

Didier Deluxe schreef:De derde foto (bank) vind ik het coolst.
Nog een brotip: de eerste foto had beter geweest mocht je lieveheersbeestje niet in het midden gestaan hebben. De gulden snede is een handige richtlijn om uw onderwerp te positioneren.
Dequal schreef:Precies selective colouring ontdekt. :lol:

azerty-qwerty schreef:We hadden op school een eindwerk esthetica en ik ben dus op pad geweest met de camera mee. het thema is redelijk duidelijk, altijd een kleur of element dat er uitspringt.

Toch helemaal geen reden om selective colouring toe te passen?
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Queen op zo 19 jun 2011 11:22 am

Als hij bij al zijn foto's een consistent element moest hebben voor dat eindwerk, is selective colouring toepassen op elke foto toch niet slecht?
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor tonyt op zo 19 jun 2011 11:53 am

Queen schreef:Als hij bij al zijn foto's een consistent element moest hebben voor dat eindwerk, is selective colouring toepassen op elke foto toch niet slecht?

Ik vraag me dan eigenlijk af welke kleur/thema hij zou willen laten terugkomen. Het enigste wat terugkomt is zijn nabewerking maar in zijn foto's zelf zie ik om eerlijk te zijn geen samenhang.

edit: Wat ik hiermee eigenlijk bedoel is dat kleuren een betekenis hebben . Als je nu bijvoorbeeld groen neemt. Die kleur staat voor nieuw leven, hoop, jaloezie, onervarenheid,... . Als je dan een onderwerp vindt dat de betekenis van die kleur uitstraalt en je kan dit registreren op uw camera en zo een reeks kan uitbouwen.Dan denk ik dat uw opdracht heel geslaagd zal zijn ;)
...
tonyt
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Rafael op zo 13 nov 2011 5:26 pm

Ik ben nu niet direct overtuigd ... sorry. Niet alleen omdat die selective colouring wat overdone is, de composities vind ik ook niet echt mooi.Neem nu die straat die lijkt of datij in spiegelbeeld staat, pff. Nee.
I am protected species
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Keer terug naar Showoff