register Paswoord vergeten?

Da_Tonio's ontwerpspogingen.

Toon je kunstwerken hier!

Da_Tonio's ontwerpspogingen.

Berichtdoor Da_Tonio op vr 25 mei 2012 1:39 pm

Awel ja, nekeer zien wat er zoal van gezegd zal worden. Het is allemaal als hobby, zonder opleidingen, afwerkingen, normen, ...
Het is altijd de bedoeling geweest om hetgeen ik in gedachten had, voor ogen te kunnen zien. Zodra dat gelukt is begin ik meestal te spelen en te ontdekken.

Zowat het eerste ietwat serieuzere photoshopje dat ik gedaan heb, ten tijde van 3.0 (Zonder cs en aanverwanten.) Was voor een online competitie bedoeld maar ik was niet op tijd klaar, zoals hier en daar nog wel te zien valt. Het is zowat volledig aan de hand van tutorials gedaan en is mijn grootste les in photoshop geweest. (De basis, wel te verstaan. :( )
Afbeelding

Zo van die dingen die ge maakt als ge wat met renders, filters en brushes begint te spelen.
Afbeelding

Google SketchUp is ook een leuk tekenprogrammatje, waarmee ge enorm makkelijk eens een kamer of wat meubels kunt ontwerpen. Andere zaken ook trouwens.
Alles wat in een kamer staat is op maat van mijn eigen kamer getekent.
Afbeelding

Afbeelding

Paint gebruik ik waarvoor het dient, en liefst zo kort mogelijk. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een schets van een 'promofilmpje' van een oefenprojectje, dat ik ben beginnen tekenen in Pencil. (Een leuk animatie-programmatje. Ook weer enorm makkelijk in gebruik mits stap voor stap opbouwen.) Mijn pc kan jammer genoeg al die berekeningen niet aan en het is slechts een basis geworden. Het filmpje vind ik echter niet meteen weer, dus tot als ik dat tegenkom staat hier de schets op papier... :oops:
Afbeelding

Simpel backgroundje dat ik gemaakt heb terwijl ik Paint.Net leerde kennen. Een op het eerste zicht vrij basic ogend programma dat toch meer in petto heeft dan je aanvankelijk zou denken. Samen met de dingen eronder heb ik hetgeen ik in mijn hoofd had kunnen verduidelijken in de clan.

Achtergrond of omgeving: Futuristisch computerachtig, informatiekanalen en verwerkers.
Afbeelding

Allerhande info die verzamelt wordt bij ons, in een intel box of iets dergelijke, als onderdeel van de omkadering.
Afbeelding

En dat loopt er dan zo een beetje in, of wordt er in gezogen of zoiets superkeimegacoolneigenal.
Afbeelding

Ook ben ik laatste maanden wat in de tuin bezig, waarvan ik een stukje zelf mag 'ontwerpen', zeg maar.

Deze gaat al aangepast worden want de haag tussen de tuin van de buren en onze tuin gaat weg. Het geheel zal dus breder worden. Van links naar rechts:
- Visvijvertje
- Waterplanten
- Moerasplanten
- Moestuin
(Water wordt vuil door uitwerpselen = ammoniak. Ammoniak wordt door bacteriën omgezet in nitraat, oftewel voedingsstof voor planten.)
Afbeelding

Gerealiseerd, maar intussen al veel levendiger...
- Voor.
Afbeelding

- Na. (Gewoon het gras daar enkele weken niet meer afdoen en de kriekenbomen, essen en struikvertakkingen schieten uit de grond.)
Afbeelding

Enkel de voorste stenen zijn nog wat te herkennen tussen vanalles en nog wat, en van de bodem zie je niets meer.
Afbeelding

Laagjes-tuinieren met stro of hooi aan het uitproberen. Er blijven toch enkele dingen in leven, en grotendeels opgegeten planten komen er terug in bloei.
Afbeelding

Nog wat tekeningetjes van SketchUp die ik zou willen uploaden, maar ik ga in den bos van't zonnetje en voetbal genieten.
Requests zijn misschien welkom, afhankelijk van wat er zoal gevraagd wordt. :mrgreen:

(Ik merk dat er vanalles buiten proportie of half opstaat, dat fix ik binnenkort wel eens. De zon roept!)
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Re: Da_Tonio's ontwerpspogingen.

Berichtdoor Jellesg op vr 25 mei 2012 1:49 pm

Da_Tonio schreef:(Water wordt vuil door uitwerpselen = ammoniak. Ammoniak wordt door bacteriën omgezet in nitraat, oftewel voedingsstof voor planten.)

Opletten dat je geen eutrofiëring krijgt he (overdreven algengroei waardoor er geen zuurstof meer in het water raakt en je een 'dode poel' krijgt). Dat is namelijk de reden waarom nitraat/nitriet bij waterzuiveringsinstallaties zoveel mogelijk verwijderd wordt.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Re: Da_Tonio's ontwerpspogingen.

Berichtdoor Da_Tonio op zo 27 mei 2012 2:25 am

Jellesg schreef:
Da_Tonio schreef:(Water wordt vuil door uitwerpselen = ammoniak. Ammoniak wordt door bacteriën omgezet in nitraat, oftewel voedingsstof voor planten.)

Opletten dat je geen eutrofiëring krijgt he (overdreven algengroei waardoor er geen zuurstof meer in het water raakt en je een 'dode poel' krijgt). Dat is namelijk de reden waarom nitraat/nitriet bij waterzuiveringsinstallaties zoveel mogelijk verwijderd wordt.

Teveel nitraat en nitriet bestaat voor mij niet. Dat is enkel een teken dat er te weinig planten gebruik maken van dat water.
Natuur is met natuur in balans te houden, die pomp moet niet meer doen dan water verplaatsen want dat water blijft uit zichzelf ook in balans.
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar Showoff