register Paswoord vergeten?

We schrijven een verhaal!

Forum spellekes (verder bouwen op het vorige antwoord)

We schrijven een verhaal!

Berichtdoor Mayo op di 24 dec 2013 12:07 pm

Simpel concept: Iedereen voegt om beurt een alinea tekst toe aan het verhaal (maximaal 10 zinnen in een alinea).

Je moet lezen wat uw voorgangers hebben geschreven om toch min of meer een coherent verhaal te maken. Het is uiteraard wel toegestaan om te veranderen van onderwerp, genre, setting, en dergelijke, maar zie gewoon dat het aansluit op elkaar (Bv: Het verhaal gaat eerst over Joske. Dan begint er iemand over Jef, zonder dat er ooit nog iets wordt gezegd over Joske.)

We sturen het verhaal door per PM, want in een topic is dat niet zo handig. En in x-aantal tijd posten we het hier terug zodat iedereen het resultaat kan bewonderen.

Wie wil meeschrijven, laat hier een bericht achter!

Volgorde:

- Durango
- Elberto
- Bloky
- Ultimatetetten
- Timplex
- Mayo
- The Tuxedo
- VAMPIRO
- Wizard
- ...

Deel 1
Als een zwaluw de lente niet maakt, hoe eindigt de winter dan?", vroeg het wijf zich luidop af. De schijn van rode neonlichten zoog altijd wel pseudofilosofische gedachten uit het diepste van haar cerebrum. Nochtans was zuigen haar eigenste specialiteit en ze weigerde om te concurreren met iets wat haar op het eerste zicht aantrekkelijker moest maken. Een groot deel van haar leven aanschouwde ze door dubbel plexiglas en ze vroeg zich meermaals per etmaal af waar al die mensen naartoe reden en of het rijden van deze lieden slechts een fase was op weg naar het immanente en niet bestaande geluk. Soms vond ze antwoorden op deze prangende vragen, helaas werd ze er allesbehalve wijzer van. De illusie van de waarheid, zoals zij het zag, maakte haar 50 euro per half uur wereldvreemder. Het aanvaarden van haar fatum zorgde ervoor dat ze zich verheven voelde boven het immer rijdende plebs. Plots stopte er een groen vehikel op haar parkeerplaatsje. Een klein schriel mannetje stapte uit, wuifde ietwat verlegen en belde aan. Het was nu zaak om haar hoofd zo snel mogelijk te ledigen opdat ze zich zonder zware gedachtes op haar rug kon leggen. Ze opende de deur.

Het schriele mannetje bleek bij het openen echter niet zo schriel te zijn. Sterker nog, het was helemaal geen mannetje. Het wijf wreef eens door haar ogen en zag dan pas goed wat voor een vreselijk lot haar te wachten stond. Het was een motherfucking wesp. De wesp was minstens één meter lang en dat was zonder angel meegerekend. Nu had onze dame in kwestie al een ontelbaar aantal gifangels tussen de benen gehad, geen daarvan boezemde haar zoveel angst in als die van een wesp. We hebben het hier dan ook over één van de meest bloeddorstige wezens aller tijden. Sommige wetenschappers gaan er vandaag de dag vanuit dat de wesp aan de basis ligt van het uitsterven van de dino's. Nu goed, het vrouwtje klapte uiteraard meteen haar deur dicht! Maar het onheil was reeds geschied! De wesp zat binnen en had duidelijk niet de bedoeling om daar verandering in te brengen alvorens ze dood en vernieling gezaaid had. "Waarom zijn wespen eigenlijk altijd vrouwelijk?" vroeg het wijf zich af? Maar alvorens de nieuwste lading feministische prietpraat uit haar uitgerekte mond kon komen moest ze reeds weg duiken. De wesp had zijn eerste aanval ingezet...

En zoals gedacht, was de enorme wesp in het voordeel, want wat kan nu een weerloze vrouw alleen doen achter gesloten deuren? De wesp deed waar hij zin in had, de vrouw kon niks doen..
Daar zat ze in een hoek van het bed, te kijken hoe die grote wesp met zijn grote angel haar toe takelde, opnieuw en opnieuw en nogmaals.. Keer op keer opnieuw de pijnen van dat monsterlijke beest.
De vrouw kon enkel toekijken hoe hij op haar nachtlamp probeerde te geraken, zoals een vlieg die er telkens rond cirkekt.
De vrouw was gered, het licht sprak de wesp aan om telkens opnieuw in extase te geraken, maar de vrouw zat nog steeds met het vervelende voorval: hoe haal ik dat rotbeest hier buiten?

Hoofdstuk 2
In de hoerenbuurt, door buurtbewoners ook wel 'het preutpark' genoemd, hing een kafkaeske sfeer. Een duisternis, slechts verlicht door enkele straatlantaarns, omsluierde de bordelen. Geen mens waagde het hier een stap te zetten na middernacht, uit schrik voor de geruchten die de laatste jaren de ronde deden in de stad. Slecht één man voelde zich hier op ziin gemak, dit voelde als zijn thuis: hier groeide hij op, en hier zou hij binnenkort sterven. Die avond liep hij zoals gewoonlijk langs zijn favoriete etalage, die van 'Het Wespennest'. De tent werd recentelijk overgenomen, aangezien de vorige uitbaters om onbekende redenen de zaak opdoekten en er als de wind vandoor gingen. Waarom de zaak 'Het Wespennest' werd genoemd, is al een even groot mysterie. Na even zijn ogen afgedwaald te hebben oo Natasja, liep hij weer verder. Over de kasseien, dieper de duisternis is. De duisternis verschafte hem troost, terwijl het zonlicht hem in levensgevaar bracht. Als hij zich overdag op straat zou begeven, dan zou zijn laatste uur geslagen zijn.Hij werd gevolgd, zijn geheim zou onthuld worden, en hij zou sterven.

Maar niemand zou het ontdekken dat hij vladmar, afstammeling van dracula een vampier was zoekend naar het bloed van onschuldige hoeren. Maar hij moest zich haasten, schuilen voor de komende zonsopgang. Snelwandelend begaf hij zich naar zijn ondergrondse schuilplaats tot plots.....uit het niets kwam een in zwart leder geklede man uit de donkere hoek van de straat. Zwaarbewapend met dolken en zwaarden moest hij maar een seconde nadenken wie hij voor zich had. Het was de vampierenjager D. "Jouw tijd van hoeren uit te zuigen is voorbij, en je zal boeten voor wat je mijn geliefde Maria hebt aangedaan" zei hij. "Jouw maria heeft mij AIDS gegeven toen ik haar beet" zei Vladmar. "Ik ben sowieso ten dode opgeschreven door die vuile hoer van jou". "Een dode dat ten dode opgeschreven is, de ironie" antwoordde D lachend "Reden te meer om jouw leven vervroegd te beëindigen".

Vladmar hoorde de klik wanneer D de holster onder zijn cape opende. Verschrikt zag hij hoe de vampierenjager zijn rechterhand naar zijn heup bewoog. Het pistool weerspiegelde het rode licht van de raampjes in het preutpark . D richtte de loop naar Vladmar’s borst, en zonder er bij na te denken zwaaide de vampier zijn cape rond zijn lichaam. De zilveren kogel doorboorde een zwarte rook en ketste af en ketste af tegen de stenen muur. Verschrikt keek D om zich heen. “Wat is dit? Waar is hij?” dacht D. Hij wist dat oude vampiers speciale krachten bezaten, maar dit was iets wat hij nog nooit had gezien. D voelde zijn hart bonken en besefte dat het zijn angst zou verraden. Plots voelde hij de koele adem van Vladmar in zijn nek, en D wist dat hij Maria spoedig zou vergezellen.

Met die gedachte was D bereid te sterven en zijn hele lichaam ontspande zich reeds in afwachting van wat ongetwijfeld zou komen te passeren. De oude vampier zou hem doorboren met één van zijn eigen houten staken. Hij voelde hem al in zijn rug. Maar wacht, dat was helemaal geen houten staak! "Wat - wat ben je van plan, hels schepsel?!" stotterde D vol afgrijzen. Vladmar fluisterde in zijn oor: "Jouw vriendinnetje gaf mij dit virus, bij deze geef ik het aan jou door... Maar laten we dit in een gepaste setting doen." Daarop kreeg D het gevoel alsof zijn hele lichaam zich binnenstebuiten keerde. Hij kneep zijn ogen toe en verstijfde volledig, maar net toen hij wilde schreeuwen van de pijn was het alweer over. De oude vampier stond nog steeds achter hem en diens hout pookte nog steeds in z'n rug, maar de omgeving leek in niets meer op de groezelige rioolpijp waar ze vandaan kwamen. De vampier had hem ergens naartoe getransporteerd, het leek wel één of andere etalage. Er brandden rode neonlampen en door de muren heen kon D het gekreun horen van meerdere vrouwen die van een carnaal feestje genoten. Dat gekreun werd echter abrupt onderbroken door wat leek op het furieuze gezoem van een gigantische wesp.

"现在吃屎," riep D, terwijl Vladmar’s hout hem de kamer met de wesp in loodste – door de angst was hij even volledig vergeten was hoe hij Nederlands praatte. Een geschrift gevonden in de graftombe van een farao sprak over de dag dat de tochtige wesp, de aids-vampier, de gekwetste jager en iets dat enkel vertaald kon worden als ‘de pseudofilosofische zuighoer’, zich samen in één kamer van het preutpark bevonden. “Dit is het begin van het einde,” dacht D luidop. Met moeite onderdrukte hij een maniakale lach, het was nog niet te laat, hij zag geen zuighoer in de kamer, met wat geluk kon hij nog... “De profetie...,” hoorde hij een dame in een donkere hoek van de kamer mompelen. Dame was misschien een sterk eufemisme, maar het schaadt nooit om vriendelijk te zijn, zelfs in gedachten. “Oh Tarehnel, het vuur hebbe uw ziel, bescherm ons,” fluisterde D, terwijl hij met zijn linkerpink symbolisch aan zijn ballen krabde. Het ritueel zou beginnen. Als de voorspelling uitkwam zou de zuighoer, nog voor het eerste licht van de ochtend, krachten krijgen die de hele wereld plat zouden kunnen leggen.

Vladmar trok zijn rechterarm naar achter met als enige doel om D van het leven te beroven met een welgemikte stoot in het hart. Maar net voor de impact werd hij overvallen door een helse pijn. "Dekselse wesp", riep hij en hij sloeg het weerloze beestje dood met zijn houten pook. Hij draaide zich om om D alsnog te doden, maar van D was geen sprake meer. Vladmar hoorde nog net het belletje van de deur, waarlangs hij was gevlucht. Hij richtte zich nu naar het wijf. Niemand mocht zijn geheim kennen en blijven leven. Het wijf keek hem angstig aan en smeekte: "Ik pijp je levenslang gratis zonder condoom!". Vladmar liet zich niet van de wijs brengen en penetreerde het wijf met zijn houten pook. Ze schreewde het uit. Uit haar rug groeide twee wespenvleugels, uit haar anus onstprong zich een gigatische angel. Haar dna was verweven met dat van de wesp. Talloze krachten werden de hare en de winter eindigde voortaan dankzij de positie van de aarde ten opzichte van de zon. Ze werd een prachtig wezen waar menig manga-fanaten hun lusten op zouden willen botvieren. "Mihi nomen Mulieris est!", krijste ze.
Laatst bijgewerkt door Mayo op do 02 jan 2014 6:10 pm, in het totaal 8 keer bewerkt
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Re: We schrijven een verhaal!

Berichtdoor bloky op di 24 dec 2013 12:14 pm

i am in! :D
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor timplex op di 24 dec 2013 12:19 pm

hmmm interessant, en aangezien ik toch in de plaaster zit....tijd genoeg
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 24 dec 2013 12:22 pm

Ik wil ook wel meedoen :)
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Galome op di 24 dec 2013 12:25 pm

Wrm staat hier geen -/+ systeem eigenlijk? :-k
In purple we trust!
Make us proud!
Galome
Gereïncarneerde WC-borstel

Berichtdoor elberto op di 24 dec 2013 12:29 pm

Galome schreef:Wrm staat hier geen -/+ systeem eigenlijk? :-k

Gij moet in ieder geval verplicht meeschrijven aan het verhaal.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Galome op di 24 dec 2013 12:34 pm

elberto schreef:
Galome schreef:Wrm staat hier geen -/+ systeem eigenlijk? :-k

Gij moet in ieder geval verplicht meeschrijven aan het verhaal.

En daarna me zitten te uitlachen door men zinsbouw, sure!
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor elberto op di 24 dec 2013 12:58 pm

Ge hebt al bewezen dat achter die pover zinsconstructies een komisch genie zit. Als we het hele plaatje van uw werk bekijken dan draagt die gekke zinsconstructie daar zelf toe bij! ;)
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op di 24 dec 2013 1:37 pm

Ik doe keihard mee.
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op di 24 dec 2013 1:41 pm

Smijt mij er ook maar tussen. Ik zit toch in de blokperiode... Tijd genoeg! :)
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor UltimateTetten op di 24 dec 2013 1:55 pm

Wanneer beginnen we eraan?
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op di 24 dec 2013 2:05 pm

Ik doe mee. Uitgelezen opportuniteit om mijn literaire duivels te ontbinden en mijn archaïsch taalgebruik zijn lusten te laten botvieren.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op di 24 dec 2013 2:08 pm

Wat vinden jullie het best? Per PM doorsturen? Of gewoon de volgorde op voorhand bepalen, en het hier telkens posten?

Wie heeft goesting om de eerste alinea te maken? Kheb zelf geen inspiratie :'(
Laatst bijgewerkt door Mayo op di 24 dec 2013 2:17 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Berichtdoor The_Tuxedo op di 24 dec 2013 2:09 pm

Durango schreef:Ik doe mee. Uitgelezen opportuniteit om mijn literaire duivels te ontbinden en mijn archaïsch taalgebruik zijn lusten te laten botvieren.

Ohja, archaïsch taalgebruik... Hebban olla uogala nestas hagunnan hinase hi(c) (a)nda thu uuat unbidan uue nu :drool2:
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bloky op di 24 dec 2013 2:29 pm

gaat het voor jou in pm niet moeilijker worden als je er 10tallen tegelijk krijgt en er dan nog een zin van probeert te maken?
ik zou hier gewoon een begin zetten of maken,
3 tot 5 zinnen, en de leden mogen kiezen met de welke ze liefst beginnen :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op di 24 dec 2013 2:46 pm

Mayo schreef:Wat vinden jullie het best? Per PM doorsturen? Of gewoon de volgorde op voorhand bepalen, en het hier telkens posten?

Wie heeft goesting om de eerste alinea te maken? Kheb zelf geen inspiratie :'(

Ik stel voor dat er een bepaalde volgorde wordt gekozen. Persoon 1 stuurt het door naar persoon 2 en naar Mayo, persoon 2 stuurt het naar persoon 3 en Mayo,... Tenzij Mayo en persoon x dezelfde zijn natuurlijk. Via PM natuurlijk.

Zo is er iemand (Mayo) die leiding heeft en mensen wat achter hun gat kan zitten als ze niet voortdoen, of bij elke toevoeging checken of de vorige alinea's niet veranderd zijn.

Ik wil wel van wal steken, maar dat zal dan wel voor de 26ste zijn!
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op di 24 dec 2013 2:49 pm

bloky schreef:gaat het voor jou in pm niet moeilijker worden als je er 10tallen tegelijk krijgt en er dan nog een zin van probeert te maken?

Nee hé,

Persoon A schrijft een alinea, stuurt die naar persoon 2, die stuurt naar 3, etc.

Maar idd, misschien best dat je ook altijd naar mij stuurt, kwestie van iets van overzicht te houden.

Anderzijds, als je het hier gewoon in het topic doet met een beurtrol is het wel leuker, aangezien iedereen kan volgen. Enige risico is dan dat er achterlijke mensen zijn die inpikken op het verhaal, terwijl het niet hun beurt is.
Afbeelding

Berichtdoor elberto op di 24 dec 2013 2:57 pm

Als we de mods laten doen zullen we al content mogen zijn dat de reacties die wel volgens beurtrol verlopen blijven staan. ;)
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bloky op di 24 dec 2013 3:12 pm

misschien is het wel een goed idee om dan alle leden die willen meedoen eens op te sommen, en volgens alfabet te schikken.
dan is het overzichtelijker kwa prive bericht ook.
nu nog een zin om te beginnen en leden die mee willen doen.
en om de zoveel tijd het resultaat hier posten :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op di 24 dec 2013 3:18 pm

Ik doe mee!! En ik denk dat je best de teksten hier op het forum ziet zodat toeschouwers gewoon kunnen meelezen ipv dat alles achter gesloten deuren wordt gedaan?
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bloky op di 24 dec 2013 3:28 pm

en zodat iedereen erop kan reageren en er zo een soep van zou maken?
ik zou het prive houden, we hadden al eens zo een verhaal topic dacht ik en waar is dat allemaal naartoe gegaan :|
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op di 24 dec 2013 4:14 pm

Ik stem voor dat PM gedoe
Kiezen we eerst een thema of laten we het verhaal gewoon voortvloeien uit de inspiratiebron van de eerste schrijver?
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Queen op wo 25 dec 2013 10:08 am

Voor diegenen die er niet aan meewerken (en eigenlijk voor de andere schrijvers ook) lijkt het mij wel leuk om alles via PM te laten verlopen. Zo heb je ineens een afgerond verhaal om te lezen, met alle hilariteit vandien.
Iemand "de leiding" laten nemen om te controleren of alles nog goed gaat lijkt mij ook geen slecht idee.

@elberto: kom kom, je weet dat dat niet waar is. Schouderklopje.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor bloky op wo 25 dec 2013 1:04 pm

voila alles via pm, en op tijd eens neertypen wat er al van gekomen is :D
Nu nog een begin vinden en de leden die mee willen doen :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Galome op wo 25 dec 2013 1:05 pm

bloky schreef:voila alles via pm, en op tijd eens neertypen wat er al van gekomen is :D
Nu nog een begin vinden en de leden die mee willen doen :)

heee! ook nr mij ze!
In purple we trust!
Make us proud!
Galome

Berichtdoor UltimateTetten op wo 25 dec 2013 1:55 pm

Kom jong ik wil er aan beginnen
MAAK VOLGORDE
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bloky op wo 25 dec 2013 2:10 pm

begin er maar aan topicmaker :D
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 26 dec 2013 4:42 pm

Volgorde:

- Durango
- Elberto
- Bloky
- Ultimatetetten
- Timplex
- Mayo
- The Tuxedo
- ...

Begin er maar aan Durango! :mrgreen:
Eerste alinea doorsturen naar mij & Elberto.
Afbeelding

Berichtdoor VAMPIRO op do 26 dec 2013 4:46 pm

ik doe mee aan dit klote spel
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor