register Paswoord vergeten?

Game of Thrones (Spoilers!)

Game of Thrones (Spoilers!)

Berichtdoor Mayo op di 29 mei 2012 8:17 am

Alleeh, tis echt tijd voor een eigen topic. Game of Thrones is volgens mij zowat de beste serie van de voorbije jaren, dus da mag wel. :)

Spoiler tags hoeven niet in dit topic.

DIT TOPIC BEVAT SPOILERS. LEES OP EIGEN RISICO.

ENKEL SPOILERS OVER DE TV-SERIE ZIJN TOEGELATEN. ALLES TOT EN MET DE LAATST UITGEZONDEN DE AFLEVERING MAG JE ZE HIER BESPREKEN ZONDER SPOILER TAGS.

Over wat gaat het? Ja ik kan het zelf op Googlen maar ik vraag het liever aan u

Game of Thrones is een fantasy serie gebasseerd op de boekenreeks "Een lied van Ijs en Vuur" van George R.R. Martin. Het speelt zich af in een fictief continent, Westeros, waar verschillende families tegen elkaar strijden voor de macht en hopen om "The Iron Throne" te overwinnen. Het is een verhaal over macht, samenzweringen, geheimen, oorlog, en trouw. Absoluut een aanrader voor mensen die houden van fantasy!

"When playing the game of thrones, you either win or die"

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mayo op di 10 jun 2014 9:40 am, in het totaal 7 keer bewerkt
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Re: Game of Thrones (Spoilers!)

Berichtdoor eclipx op di 29 mei 2012 8:19 am

Over wat gaat het? Ja ik kan het zelf op Googlen maar ik vraag het liever aan u
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 29 mei 2012 8:24 am

Eigenlijk is het wel geweldig hoe ze veldslagen bijna nooit (helemaal) in beeld brengen vanwege het budget (zo hebben we nog geen enkele veldslag van Rob Stark gezien, terwijl ze constant bezig zijn over zijn overwinningen) maar als ze er dan één in beeld brengen is het er wel vlak op he.
Lang geleden dat ik nog zo aan mijn scherm gehangen heb.

Nja, ik heb het eerste boek gelezen en een deel van het tweede, en daar zitten echt wel een pak meer veldslagen in. Zoals ik al zei: je ziet daar dat het een serie is en geen film. De budgetten zijn veel kleiner. Het eerste seizoen had een budget van 60 miljoen dollar, wat absoluut niet weinig is voor een serie, maar slechts de helft van een blockbuster-film.
Daarom was ik wel een tikkeltje teleurgesteld in de slag voor King's Landing, Stannis zei eerst "Thousands will die", en vervolgens zag je een 50tal mannen vechten voor die burcht. :lol:

Ook, toen Tyrion de vijand wou flanken vanuit die grot, waren die op 30seconden verslagen en stonden ze daar "Half man!" te roepen.

Enerzijds jammer, maar anderzijds ben ik enorm blij dat ze er een serie van hebben gemaakt en geen film. De serie volgt het boek bijna perfect (althans het eerste seizoen), met uitzondering van een paar scènes en veldslagen.
Afbeelding

Berichtdoor eclipx op di 29 mei 2012 8:32 am

Cool, een beetje Skyrim of Lord of the rings? Zal eens serietje afhalen

Heil Scarlet onbeperkt datalimiet
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 29 mei 2012 8:53 am

eclipx schreef:Cool, een beetje Skyrim of Lord of the rings? Zal eens serietje afhalen

Heil Scarlet onbeperkt datalimiet

Jep, je kan het vergelijken met Skyrim. Veel facties die tegen elkaar vechten, en enorm veel verhaallijnen. Zeker bekijken! ;)
Afbeelding

Berichtdoor elberto op di 29 mei 2012 9:43 am

Ik zou wel graag voorstellen aan Mayo als OP dat er hier ENKEL SERIESPOILERS worden geplaatst. We hebben het hier dus over de serie en niet over de boeken.

Ik krijg iets van de mensen die de boeken gelezen hebben en het niet kunnen laten van spoilers te plaatsen overal omdat zij toch zo fantastisch zijn dat ze de boeken gelezen hebben.
Bij Harry Potter viel dat nog mee, omdat uiteindelijk bijna niemand die de boeken niet gelezen had nog naar die films ging kijken.

Allé tis maar een voorstel, maar als bookspoilers worden toegelaten dan zult gij mij hier niet meer zien en dat zou ik spijtig vinden want ik vind deze serie echt bangelijk goed.

Dus over de laatste aflevering:

Tyrion was zijn zalige zelf, ik zou het echt balen vinden moest die nu dood zijn. Zijn manier van spreken, doen en gelaatsuitdrukkingen,... gewoon een allround baas. Een geweldig personage dat geweldig vertolkt wordt.

Mayo schreef:Nja, ik heb het eerste boek gelezen en een deel van het tweede, en daar zitten echt wel een pak meer veldslagen in. Zoals ik al zei: je ziet daar dat het een serie is en geen film. De budgetten zijn veel kleiner. Het eerste seizoen had een budget van 60 miljoen dollar, wat absoluut niet weinig is voor een serie, maar slechts de helft van een blockbuster-film.
Daarom was ik wel een tikkeltje teleurgesteld in de slag voor King's Landing, Stannis zei eerst "Thousands will die", en vervolgens zag je een 50tal mannen vechten voor die burcht. :lol:

Ook, toen Tyrion de vijand wou flanken vanuit die grot, waren die op 30seconden verslagen en stonden ze daar "Half man!" te roepen.

Goh, bij die slag heb ik toch veel volk gezien bij de aanval van Stannis. Wat mij eerder opviel was dat de mannen die daar "half man" aan het roepen waren met een stuk of 15 waren :p

In dat opzicht ben ik dan weer blij dat ik de boeken niet gelezen heb. Al was het maar om teleurstellingen te voorkomen :p
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op zo 03 jun 2012 5:07 pm

Idd zet dat eens in de topic titel mayo, geen boek spoilers enkel wat al is uitgezonden op HBO, ben nu zelf aan den eerste boek begonnen. Maar ik wil liever geen boek spoilers lezen, en zal er zelf geen geven. Toch is het wel opmerkelijk dat ze heel trouw aan het boek blijven. Als ik het boek las kon ik me alle scènes voorhalen van de serie. Zo hier en daar pakken ze het in de serie anders aan om scenematisch interessant te zijn maar het blijft echt trouw aan het boek en niet zoals true blood waar ze mensen laten leven omdat het populaire karakters zijn :roll:
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor PietVerkest op zo 03 jun 2012 5:29 pm

Prachtige serie! Mijn favo characters zijn Tyrone en Tywin.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op zo 03 jun 2012 5:42 pm

Ik ga een van dees het boek eens kopen en het vervolg ook als de boeken goe meevallen, waar ik eiglk niet aan twijfel.
Mijn favoriete character zijn ook Tyrone Lannister zoals bij velen, Khalees en Arya waarvan ik denk dat ze nog een belangrijke rol gaat spelen.
Natuurlijk Ned Stark ook maar dieje is er helaas niet meer :(
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Eburoon op zo 03 jun 2012 7:11 pm

Takai schreef:Ik ga een van dees het boek eens kopen en het vervolg ook als de boeken goe meevallen, waar ik eiglk niet aan twijfel.

kheb de eerste vier gelezen, kmoe zeggen: de eerste drie echt goe, den vierden tegenvaller...
Eburoon
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bangbangbazooka op ma 04 jun 2012 12:15 pm

Dayum! goeie aflevering :) ik wist het gewoon da de white walkers in deze aflevering gingen voorkomen
al heel benieuwd naar het nieuwe seizoen :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op ma 04 jun 2012 2:05 pm

bangbangbazooka schreef:Dayum! goeie aflevering :) ik wist het gewoon da de white walkers in deze aflevering gingen voorkomen

Indeed, I crapped my pants. Die zijn fucking awesome, ik denk dat de dragons van Khaleesi uiteindelijk de walkers zullen doden. Maar da zullen we wel zien zekers :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op ma 04 jun 2012 2:11 pm

Weer een jaar wachten :(
Afbeelding

Berichtdoor Noiz op ma 04 jun 2012 2:37 pm

Takai schreef:
bangbangbazooka schreef:Dayum! goeie aflevering :) ik wist het gewoon da de white walkers in deze aflevering gingen voorkomen

Indeed, I crapped my pants. Die zijn fucking awesome, ik denk dat de dragons van Khaleesi uiteindelijk de walkers zullen doden. Maar da zullen we wel zien zekers :p

die dragons zijn zalig :D en khaleesi ook.
denk je dat de whitewalkers dien dikken gaan dood doen of?
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op ma 04 jun 2012 2:38 pm

Vond de vorige aflevering eigenlijk beter! Gewoon omdat diene dwerg (vergeet zijne naam altijd) zo heerlijk is!
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Takai op ma 04 jun 2012 2:40 pm

Noiz schreef:
Takai schreef:

Tgoh, kpeis wel da dieje op da paard dan al lang had gedaan om eerlijk te zijn. En het zou ook maar een stom einde zijn voor dieje dikke terwijl hij toch wel veel voorkwam in de serie. Ik denk da hij terug naar de wall kan geraken en de rest waarschuwen of zoiets :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Noiz op ma 04 jun 2012 3:01 pm

Takai schreef:
Noiz schreef:
Takai schreef:

Tgoh, kpeis wel da dieje op da paard dan al lang had gedaan om eerlijk te zijn. En het zou ook maar een stom einde zijn voor dieje dikke terwijl hij toch wel veel voorkwam in de serie. Ik denk da hij terug naar de wall kan geraken en de rest waarschuwen of zoiets :p

pijs dat voor waarschuwen al te laat is :p john snow ga denkek wel met the wildlings samen werken tegen the whitewalkers om the wall te redden
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op ma 04 jun 2012 5:48 pm

Noiz schreef:die dragons zijn zalig :D en khaleesi ook.

amai nog niet.

Afbeelding
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor elberto op wo 06 jun 2012 10:37 pm

BramVroy schreef:Vond de vorige aflevering eigenlijk beter! Gewoon omdat diene dwerg (vergeet zijne naam altijd) zo heerlijk is!

Tyrion Lannister, en volledig akkoord trouwens.

Denaeris "Dragonborn" Targarian (wat ik echt de meest badass naam uit heel die serie vind eigenlijk :p) is inderdaad een vrij zalig personage en ook een zalige actrice.

Ik vond het een iets mindere aflevering dan de vorige, maar het was ook vrij moeilijk om die te overtreffen al was het maar omdat Tyrion minder aan bod kwam. Toch een toffe afsluiter, ik kan niet wachten tot het volgende seizoen! Weer een jaar wachten vind ik vrij hard balen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Eilerdor op wo 06 jun 2012 11:05 pm

tis "Stormborn" eh^^(als ge allesinds de naam bedoelt waar ze zich soms mee voostelt tenminste)

en nu ja weer een jaartje wachten ongveer:(
had wel gelezen dat tyrion bv niet dood kon gaan (zonder de boeken te lezen) want de acteur had voor 6 seizoenen getekend (maar sommige zeggen dat tekenen voor 6 seizoenen standaard is dus of er effecief 6 gaan komen weet ik niet)
Ad Victoriam et Ferrum Aeternum
Eilerdor (oude nickname: *Anubis*)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FuckThisShit op wo 06 jun 2012 11:32 pm

Ik verlang om de king van de wildlings wel eens te zien eigenlijk :p

Eilerdor schreef:tis "Stormborn" eh^^(als ge allesinds de naam bedoelt waar ze zich soms mee voostelt tenminste)

had wel gelezen dat tyrion bv niet dood kon gaan (zonder de boeken te lezen) want de acteur had voor 6 seizoenen getekend (maar sommige zeggen dat tekenen voor 6 seizoenen standaard is dus of er effecief 6 gaan komen weet ik niet)

Met de hype die er nu is rond de serie en de degelijkheid ervan (momenteel toch nog) denk ik niet dat bijkomende seizoenen een probleem gaan zijn. Er zijn momenteel 5 boeken en de auteur is een zesde aan het schrijven, we zijn nog efkes zoet :D
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 07 jun 2012 9:32 am

Achja tuurlijk "Stormborn", ik was teveel met Skyrim aan het verwarren gisterennacht :p

Blijft een badass naam.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op do 07 jun 2012 11:41 am

FuckThisShit schreef:Ik verlang om de king van de wildlings wel eens te zien eigenlijk :p

Eilerdor schreef:tis "Stormborn" eh^^(als ge allesinds de naam bedoelt waar ze zich soms mee voostelt tenminste)

Met de hype die er nu is rond de serie en de degelijkheid ervan (momenteel toch nog) denk ik niet dat bijkomende seizoenen een probleem gaan zijn. Er zijn momenteel 5 boeken en de auteur is een zesde aan het schrijven, we zijn nog efkes zoet :D

Er word gezegd dat er 8 seizoenen komen.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor kickazz op do 07 jun 2012 8:24 pm

Afbeelding
kickazz
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op wo 13 jun 2012 11:01 pm

elberto schreef:Denaeris "Dragonborn" Targarian

Daenerys "Stormborn" Targaryen, kwestie van even te mierenneuken :oops:
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op wo 13 jun 2012 11:04 pm

Jellesg schreef:

Kwestie van even te herhalen wat al gezegd is geweest :mrgreen:

OT: Khem de boeken gekocht en volop in aan het lezen en da volgt echt wel perfect de serie :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Jellesg op wo 13 jun 2012 11:12 pm

Takai schreef:
Jellesg schreef:

Kwestie van even te herhalen wat al gezegd is geweest :mrgreen:

OT: Khem de boeken gekocht en volop in aan het lezen en da volgt echt wel perfect de serie :p

Nee, niet alleen 'Dragonborn' was verkeerd, ook Daenerys en Targaryen :p maar goed, het was mierenneuken (al spreek je Daenerys en Denaeris nu niet bepaald hetzelfde uit).
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op do 14 jun 2012 2:15 pm

bjoerk schreef:
FuckThisShit schreef:Ik verlang om de king van de wildlings wel eens te zien eigenlijk :p

Er word gezegd dat er 8 seizoenen komen.

is het dan de moeite om te beginnen / blijven kijken? of gaat het ook zo uitgemolken worden als Lost en Prison Break,-?
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor hcmaxim op do 14 jun 2012 2:53 pm

wanneer komt seizoen 3 uit?
hcmaxim (oude nickname: Soulreaper)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor dOrine op do 14 jun 2012 6:06 pm

Lupes schreef:is het dan de moeite om te beginnen / blijven kijken? of gaat het ook zo uitgemolken worden als Lost en Prison Break,-?

De eerste 2 seizoenen zijn in ieder geval al machtig! Dus die raad ik je zeker aan. En dit is niet zo'n serie die uitgemolken zal/kan worden denk ik. Het is niet dat je het hele serie lang uitkijkt naar een bepaald moment (zoals himym bv). En ik heb niet het gevoel dat de makers van zo iets epic zo dom gaan zijn om het uit te melken. Ze zullen eerder stoppen op een hoogtepunt.
hcmaxim schreef:wanneer komt seizoen 3 uit?

2013 :( (volgens imdb)
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Volgende

Keer terug naar Series