register Paswoord vergeten?

Het Grote Anime/Manga topic

Het Grote Anime/Manga topic

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 4:35 pm

Ik weet dat er al een anime topic bestaat, maar laten we een nieuw starten.
Dus: voor alle animefans van Naruto, Bleach, Fairytale, Legend Of Korra enzovoort
Zeg aan welke aflevering je zit, wat je ervan denkt en wat je de beste anime/manga vindt bv.

Om verder te gaan op http://www.fundalize.com/fun/Naruto_Abridged-202006/

De vragen waren : Hoe komt Hatake Kakashi aan zijn Mangekyou Sharingan ?
Wie is Tobi volgens jou ?
Kijk je japans, gesubd of gedubd ?

have funz
Laatst bijgewerkt door UltimateTetten op vr 25 mei 2012 8:41 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Re: Het Grote Anime&Manga(Naruto) topic

Berichtdoor Mayo op vr 25 mei 2012 4:39 pm

UltimateTetten schreef:Legend Of Korra

Dat is geen anime.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 4:50 pm

Mayo schreef:
UltimateTetten schreef:Legend Of Korra

Dat is geen anime.

ma op de meeste animesites kunt ge ook LOK bekijken,dus ik dacht zo 'dat zal wel animestylish zijn'
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op vr 25 mei 2012 4:54 pm

LoK is wel 'anime', niet zoals wij ze verwachten met de grote ogen en korte rokjes, maar in Japan is anime gewoon het woord voor tekenfilms. Maar OT: ik ga binnekort de 'echte' animeseries zien zoals naruto op aanraden van ne maat da zich daar in verdiept :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 5:02 pm

Takai schreef:LoK is wel 'anime', niet zoals wij ze verwachten met de grote ogen en korte rokjes, maar in Japan is anime gewoon het woord voor tekenfilms. Maar OT: ik ga binnekort de 'echte' animeseries zien zoals naruto op aanraden van ne maat da zich daar in verdiept :p

begint eraan als ge veel tijd hebt, want het is verslavend,nie normaal :p
Naruto is zo epic, elk personage heeft zijn eigen verhaal, de slechte peten zijn mega-awesome en der lopen wijven met dikke tetten :p Alleen wa spijtig van de fillers, ma als ge die overslaat en ge kijkt heel veel, kunt ge in een maand up-to-date zijn :p mijn record is 9,5 uur op nen dag :p
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor wizard op vr 25 mei 2012 6:00 pm

UltimateTetten schreef:
Takai schreef:LoK is wel 'anime', niet zoals wij ze verwachten met de grote ogen en korte rokjes, maar in Japan is anime gewoon het woord voor tekenfilms. Maar OT: ik ga binnekort de 'echte' animeseries zien zoals naruto op aanraden van ne maat da zich daar in verdiept :p

begint eraan als ge veel tijd hebt, want het is verslavend,nie normaal :p
Naruto is zo epic, elk personage heeft zijn eigen verhaal, de slechte peten zijn mega-awesome en der lopen wijven met dikke tetten :p Alleen wa spijtig van de fillers, ma als ge die overslaat en ge kijkt heel veel, kunt ge in een maand up-to-date zijn :p mijn record is 9,5 uur op nen dag :p

Ge kunt ook altijd kortere animereeksen zien he :p
bijvoorbeeld 'Elfenlied' heeft maar 13 episodes, maar is echt één van de beste animes die'k ooit gezien heb.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FuckThisShit op vr 25 mei 2012 6:12 pm

Ok beetje stomme vraag, ma wa zijn animes? Aleja wat maakt het zo anders dan gewone tekenfilms en dat het zoveel mensen bezig houdt.

En wa maakt naruto dan zo goed want das de eerste da je altijd hoort :p
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor wizard op vr 25 mei 2012 7:17 pm

FuckThisShit schreef:Ok beetje stomme vraag, ma wa zijn animes? Aleja wat maakt het zo anders dan gewone tekenfilms en dat het zoveel mensen bezig houdt.

Anime wordt hier gebruikt om de Japanse tekenfilms aan te duiden. Het verschil met gewone tekenfilms hangt af van wat ge met gewone tekenfilms bedoelt :p Pokemon en yugioh zijn bv allebei animeseries. Het grote verschil met de meeste amerikaanse series bv scoobiedoo, is da anime vaak een veel uitgediepter verhaal hebben, en dat de reeks ook vaak een bepaald verhaal volgt en opbouwt.
Vb in scoobiedoo worden de personages nooit uitgediept, terwijl in anime de personages heel wat achtergrond krijgen. dit hangt natuurlijk ook nog af van het genre anime en pokemon of yugioh zijn in dit geval een slecht voorbeeld :p

Amerika probeert ook anime-achtige series te maken maar deze falen zo goed als allemaal. Uitzondering hierop is avatar.

Het beste aan anime of manga (de graphic novel variant van anime) zijn gewoon de verhalen. Japanners hebben echte enorm zieke shit gemaakt. Zeker de psychologische anime/manga kunnen echt enorme mindfucks me u uithale. Da is dan ook weer een verschil met amerikaanse animatieseries. In Amerika wordt er zo goed als enkel door kinderen naar tekenfilms gekeken. In Japan is er een enorm uitgebreid volwassenenpubliek en daar wordt dus ook op ingespeeld door ijzersterke verhaallijnen te schrijven. vb: death note, code geass, elfenlied, monster,..
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 8:20 pm

wizard schreef:
FuckThisShit schreef:Ok beetje stomme vraag, ma wa zijn animes? Aleja wat maakt het zo anders dan gewone tekenfilms en dat het zoveel mensen bezig houdt.

Amerika probeert ook anime-achtige series te maken maar deze falen zo goed als allemaal. Uitzondering hierop is avatar.

Het beste aan anime of manga (de graphic novel variant van anime) zijn gewoon de verhalen. Japanners hebben echte enorm zieke shit gemaakt. Zeker de psychologische anime/manga kunnen echt enorme mindfucks me u uithale. Da is dan ook weer een verschil met amerikaanse animatieseries. In Amerika wordt er zo goed als enkel door kinderen naar tekenfilms gekeken. In Japan is er een enorm uitgebreid volwassenenpubliek en daar wordt dus ook op ingespeeld door ijzersterke verhaallijnen te schrijven. vb: death note, code geass, elfenlied, monster,..

Een enorm zalige (en korte) psychologische anime is Death Note, ook redelijk bekend en er zit nen enorme mindfuck in het verhaal, echt ziek in mekaar gestoken ! kzie dat wizard fan is van One piece (over wa gaat da eigenlijk ?) :p
En om op FTS te antwoorden : De vechtscènes zijn fucking epic, de verschillende clans en technieken zijn fucking epic, de personages zijn fucking epic en het verhaal is fucking epic, need to tell more ? :p zoals ik al zei wordt ge fan van bijna elk personage, elk personage heeft zijn eigen historie dat verteld wordt (terwijl dat nie zo is bij bv Death Note)en zo leert ge iedereen kennen qua skills en emoties. Echt de moeite waard ! kvind alleen lame dat de manga zo ver voor zit :p

Dragonball (z) is ook een van de bekendste voor de jeugd dan vooral, ma ook nog altijd epic :p
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Eilerdor op vr 25 mei 2012 8:33 pm

Ghost in the Shell : Stand Alone Complex
ze hadden ineens dien box in de saturn dus meteen gekocht, alleen ist maar 26 episodes voor S1 dus zit er rap door
en ondertusse met Legend of Korra bezig
Ad Victoriam et Ferrum Aeternum
Eilerdor (oude nickname: *Anubis*)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Schifahrer007 op vr 25 mei 2012 9:23 pm

Ik kijk momenteel wekelijks Legend of Korra en Naruto als het geen fillers zijn en het een interessante episode is. Ik heb ook nog een tijdje Bleach gekeken, maar dat was niet meer zo interessant. Soms (heel soms) begin ik aan een nieuwe serie, deze is dan drama of horror.

Qua manga volg ik enkel Naruto, vandaar dat ik dus al op voorhand weet welke episode 'kijk-waardig' is en welke niet...
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor wizard op vr 25 mei 2012 9:24 pm

UltimateTetten schreef:Een enorm zalige (en korte) psychologische anime is Death Note, ook redelijk bekend en er zit nen enorme mindfuck in het verhaal, echt ziek in mekaar gestoken ! kzie dat wizard fan is van One piece (over wa gaat da eigenlijk ?) :p
En om op FTS te antwoorden : De vechtscènes zijn fucking epic, de verschillende clans en technieken zijn fucking epic, de personages zijn fucking epic en het verhaal is fucking epic, need to tell more ? :p zoals ik al zei wordt ge fan van bijna elk personage, elk personage heeft zijn eigen historie dat verteld wordt (terwijl dat nie zo is bij bv Death Note)en zo leert ge iedereen kennen qua skills en emoties. Echt de moeite waard ! kvind alleen lame dat de manga zo ver voor zit :p

Dragonball (z) is ook een van de bekendste voor de jeugd dan vooral, ma ook nog altijd epic :p

One Piece speelt zich af in een wereld van eilanden waar enorm veel piraten zitten (de verhaaltjes piraten - geen Somalische :p ) De piraten zijn in strijd met de world government die net de beroemdste piraat (pirate king) hebben weten te executeren. In de wereld kunnen mensen een power krijgen door devil's fruit te eten, welk enorm zeldzaam is. Nadeel als je een devil power hebt is dat vanaf je in het water komt je niet meer kan bewegen en zinkt.

Verhaal zelf gaat over Luffy, die op heel jonge leeftijd een devil fruit eet en sindsdien een rubber-man is. Hij ziet enorm op naar een bepaalde piraat en wilt pirate king worden.
One piece is vooral om me te lache, geen super plot twists, al proberen ze momenteel het er toch in te steken. Ook hoe meer ge vordert in het verhaal, hoe beter de fights worden.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 9:40 pm

wizard schreef:
UltimateTetten schreef:Een enorm zalige (en korte) psychologische anime is Death Note, ook redelijk bekend en er zit nen enorme mindfuck in het verhaal, echt ziek in mekaar gestoken ! kzie dat wizard fan is van One piece (over wa gaat da eigenlijk ?) :p

One Piece speelt zich af in een wereld van eilanden waar enorm veel piraten zitten (de verhaaltjes piraten - geen Somalische :p ) De piraten zijn in strijd met de world government die net de beroemdste piraat (pirate king) hebben weten te executeren. In de wereld kunnen mensen een power krijgen door devil's fruit te eten, welk enorm zeldzaam is. Nadeel als je een devil power hebt is dat vanaf je in het water komt je niet meer kan bewegen en zinkt.

Verhaal zelf gaat over Luffy, die op heel jonge leeftijd een devil fruit eet en sindsdien een rubber-man is. Hij ziet enorm op naar een bepaalde piraat en wilt pirate king worden.
One piece is vooral om me te lache, geen super plot twists, al proberen ze momenteel het er toch in te steken. Ook hoe meer ge vordert in het verhaal, hoe beter de fights worden.

een beetje hetzelfde als naruto ongeveer: hij wil ook hokage (leider) worden en de fights worden ook beter naarmate de serie vordert, der zit ook een heel groot deel humor in :p
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor deQy op vr 25 mei 2012 10:02 pm

als ge veel tijd hebt moete deze anime's allemaal maar eens kijken!
-Naruto (Shippuden)
-Death Note
-Air Gear
-Full Metal Alchemist
-Bleach (steekt na een tijdje wel tegen)
-TOKKO
-Code Geass R1 & R2
-Elfenlied
-Afro Samurai
-Samurai Champloo
deQy
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 10:14 pm

deQy schreef:als ge veel tijd hebt moete deze anime's allemaal maar eens kijken!
-Naruto (Shippuden)
-Death Note
-Air Gear
-Full Metal Alchemist
-TOKKO
-Code Geass R1 & R2
-Elfenlied
-Afro Samurai
-Samurai Champloo

kzou beginnen met Death Note, dies kort en mindfuck, dan naruto en dan FMA
en bij naruto moeje echt gewoon van int begin kijken, en de fillers overslaan , ook bij shippuuden
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor wizard op vr 25 mei 2012 11:13 pm

deQy schreef:als ge veel tijd hebt moete deze anime's allemaal maar eens kijken!
-Naruto (Shippuden)
-Death Note
-Air Gear
-Full Metal Alchemist
-TOKKO
-Code Geass R1 & R2
-Elfenlied
-Afro Samurai
-Samurai Champloo

Bleach anime steekt idd wel tegen, maar da komt gewoon omda ze daar keiveel fillers ingooie. Manga ervan is echt nog wel goe vond'k.
en @tetten, was uwen eersten anime toevallig ook death note? :p
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op vr 25 mei 2012 11:42 pm

wizard schreef:
-Naruto (Shippuden)
-Death Note
-Air Gear
-Full Metal Alchemist
-TOKKO
-Code Geass R1 & R2
-Elfenlied
-Afro Samurai
-Samurai Champloo

Bleach anime steekt idd wel tegen, maar da komt gewoon omda ze daar keiveel fillers ingooie. Manga ervan is echt nog wel goe vond'k.
en @tetten, was uwen eersten anime toevallig ook death note? :p

technisch gezien DBZ en Pokémon, maar vanaf ik wist wat anime was, death note ja :p
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor wizard op vr 25 mei 2012 11:49 pm

UltimateTetten schreef:technisch gezien DBZ en Pokémon, maar vanaf ik wist wat anime was, death note ja :p

Zelfde hier :p buite DBZ dan, hebk maar 2 of 3 afl van gezien :p iedereen op de lagere school was daar zo zot van, maar ik vond da een van de stomste programmas ooit :p
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op za 26 mei 2012 11:57 am

wizard schreef:
UltimateTetten schreef:technisch gezien DBZ en Pokémon, maar vanaf ik wist wat anime was, death note ja :p

Zelfde hier :p buite DBZ dan, hebk maar 2 of 3 afl van gezien :p iedereen op de lagere school was daar zo zot van, maar ik vond da een van de stomste programmas ooit :p

ik ook, ma ik keek er wel naar (onder druk van de broer) :p en uiteindelijk vond ik da wel cool
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Naku op za 26 mei 2012 2:11 pm

indien ge rurouni kenshin nog nie gezien hebt ( samurai x ) deze moete zeker zien twas toch een van de betere anime's die ik gezien heb :o
'Sup?
Naku (oude nickname: <JuMpEr>)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor wizard op za 26 mei 2012 2:42 pm

Naku schreef:indien ge rurouni kenshin nog nie gezien hebt ( samurai x ) deze moete zeker zien twas toch een van de betere anime's die ik gezien heb :o

oro? :p
Kheb die geleze ipv gezien. Was den anime goe?
Zijn er mense die kenichi volgen?
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor embryonaal_geheugen op za 26 mei 2012 4:08 pm

Bleach: jammer dat ze gestopt zijn en ik vind dat ze het soms teveel rekken
Fairy tail: soms serieuze wtf-momenten :lol:
Dragonball Z : bezig met Buu saga ( ik had die nog nooit gezien, Damn you Kanaal2)
Verder heb ik high school of the dead en medabots nog gezien.
Op m'n 'to watch' lijstje staan naruto/ death note/ digimon/ one piece/ shaman king /FMA
embryonaal_geheugen
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor UltimateTetten op za 26 mei 2012 10:35 pm

embryonaal_geheugen schreef:Bleach: jammer dat ze gestopt zijn en ik vind dat ze het soms teveel rekken
Fairy tail: soms serieuze wtf-momenten :lol:
Dragonball Z : bezig met Buu saga ( ik had die nog nooit gezien, Damn you Kanaal2)
Verder heb ik high school of the dead en medabots nog gezien.
Op m'n 'to watch' lijstje staan naruto/ death note/ digimon/ one piece/ shaman king /FMA

naruto ftw
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Dante op za 26 mei 2012 10:51 pm

al een jaar (of meer XD) bezeg me DB-DBZ-DBGT en movies trug te zien.. kep wel een heel lange tijd ze is effe ni meer gezien, maar nu weer trug bezeg
zit nu aan DBZ, aflevering 167 (remastered edition gwn, dus gene onozele Kai fzo)
PSN: K7AXDR-1
Roads? Where We're Going We Don't Need Roads.
Dante
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gamerke op zo 27 mei 2012 12:03 am

Wat ik al volledig gezien heb: Death Note, Deadman Wonderland, Ao no Exorcist, Rurouni Kenshin, Hellsing Ultimate
Zeker Hellsing Ultimate is een echte aanrader, samen met Deadman Wonderland als ge van epic gevechten met veel bloed houdt :p
En ik zie hier iedereen FMA posten, maar heeft hier niemand FMA: Brotherhood gezien? Vond die nochtans stukken beter...
Gamerke (oude nickname: gamerke)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Naku op zo 27 mei 2012 12:51 pm

wizard schreef:
Naku schreef:indien ge rurouni kenshin nog nie gezien hebt ( samurai x ) deze moete zeker zien twas toch een van de betere anime's die ik gezien heb :o

Hahah oro? 0.0
Ja die was echt wel goed den anime :)
'Sup?
Naku (oude nickname: <JuMpEr>)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op zo 27 mei 2012 1:46 pm

Naku schreef:
wizard schreef:

Hahah oro? 0.0

Da was één van de eerste animes die ik echt gecheckt heb. Samen met Gundam Wing & Dragon Ball Z. Kheb ze allemaal staan op men externe hdd :mrgreen:

Death Note
Naruto
Legend of Korra

Staan er ook ng op :)
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op zo 27 mei 2012 10:37 pm

r0o schreef:
Naku schreef:
wizard schreef:

Hahah oro? 0.0

Da was één van de eerste animes die ik echt gecheckt heb. Samen met Gundam Wing & Dragon Ball Z. Kheb ze allemaal staan op men externe hdd :mrgreen:

Death Note
Naruto
Legend of Korra

Staan er ook ng op :)

an naruto is uw favoriet, duhh :p
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor wizard op ma 28 mei 2012 12:57 am

is ultimate bezeten door naruto ofzo? :p
Kvind da er veel beter vissen in de animezee zitten ze ^^
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op ma 28 mei 2012 1:06 am

wizard schreef:is ultimate bezeten door naruto ofzo? :p
Kvind da er veel beter vissen in de animezee zitten ze ^^

kwil wel ne keer met netten uitzwaaien, tprobleem is dak geen tijd genoeg heb :/
en naruto is nu toch wel een dikke blauwe vinvis ze :p
Ontslagen
Ontslagen

Volgende

Keer terug naar TV