register Paswoord vergeten?

Het succes van Fantasy

Re: Het succes van Fantasy

Berichtdoor elberto op do 10 jan 2013 3:59 pm

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op do 10 jan 2013 4:15 pm

Tiens. Boeken die keyser leest zijn de genialiteit zelve. De boeken van een ander zijn crap?

Wederom: negatief doen om negatief te zijn?
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor PietVerkest op do 10 jan 2013 4:20 pm

Mayo schreef:Tiens. Boeken die keyser leest zijn de genialiteit zelve. De boeken van een ander zijn crap?

Zijn bestaansreden vermoed ik (naast anale sex hebben natuurlijk). :p
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op do 10 jan 2013 4:25 pm

PietVerkest schreef:
Mayo schreef:Tiens. Boeken die keyser leest zijn de genialiteit zelve. De boeken van een ander zijn crap?

Zijn bestaansreden vermoed ik (naast anale sex hebben natuurlijk). :p

:-DD
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 4:48 pm

En waar heb ik dat gezegd? :roll:

Lees toch eens wat ik schrijf ventje, ge hebt geen idee hoe irritant ge zijt. Ipv eens te lezen komt ge hier coole opmerkingen doen over mij, alé ze, heel schoon, flink.

Ja Tolkien was een meester van de fantasy, maar hij komt nog niet tot aan de enkels van Robert Jordan...

LOTR is goed, maar vergelijk het met andere fantasy en het verdwijnt al snel in het niks.

Harry Potter is goed, erg goed zelf. Ik heb de boeken al allemaal minstens 5 keer gelezen, ik ben er verslaafd aan.

Game Of Thrones is schitterend, zonder meer

Pls zeg me waar ik zeg dat andere boeken crap zijn op zich? Ik heb gezegd dat als je ze vergelijkt (MIJN MENING) met The wheel of time, ze in het niks vervallen. Sinds wanneer moogt ge alweer geen mening hebben of ge wordt door een of andere puberale, achterlijke randdebiel van een eeuwige student op de vingers gewezen over iets wat ik zelfs niet eens gezegd heb...

Jeetje, als het zo is dat gij uw cursussen leest dan begrijp ik waarom gij nog steeds niet zijt afgestudeerd.

Probeer anders eens inhoudelijk mee te gaan in de discussie ipv steeds weer u pijlen op mij te richten terwijl ge er zwaar de mist mee ingaat.

Vanaf het moment dat ik een bepaald boek boven een ander verkies ben ik negatief an het doen? Echt gast ik word zo moe van uw bemoeizucht, in élk topic, op alles wat ik zeg. Ga toch studeren en doe iets met uw miserabel leventje ipv te blijven studeren op MIJN kosten, dank u.

En moest er nog iets zinnigs uit uw mond komen door dat studeren, maar zelfs dat zit er niet in...
Laatst bijgewerkt door Keyser_Soze op do 10 jan 2013 4:52 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Noiz op do 10 jan 2013 4:51 pm

EN MIJN mening is da LOTR et beste is wat ik al heb gelezen. gaje nu begin bleiten dak te debiel voor the wheel of time te snappen of van die shit. Kheb den eerste boek begonnen ma et was nie mijn soort setting en zo dus ja jammer ik vind LOTR beter. Ik heb een andere manier van boeken lezen ofzo en een heel andere smaak. dus mss moeje u mening keer leren uiten op een normale manier en niet iemand afbreken omdat die een andere mening heeft. in u klaslokaalke kunde u mening opleggen en afdwingen maar ier nie.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 4:58 pm

Noiz schreef:EN MIJN mening is da LOTR et beste is wat ik al heb gelezen. gaje nu begin bleiten dak te debiel voor the wheel of time te snappen of van die shit. Kheb den eerste boek begonnen ma et was nie mijn soort setting en zo dus ja jammer ik vind LOTR beter. Ik heb een andere manier van boeken lezen ofzo en een heel andere smaak. dus mss moeje u mening keer leren uiten op een normale manier en niet iemand afbreken omdat die een andere mening heeft. in u klaslokaalke kunde u mening opleggen en afdwingen maar ier nie.

Ma gast wat begint gij nu te bleiten ffs? Goed voor u dat LOTR beter is dan iets wat ge nog niet gelezen hebt...

Maar ik ga het u nog eens vragen: kan je me aub de titel van het boek geven dat voortbouwt op de LOTR boeken? Want ge verwijt mij dat ik LOTR blijkbaar niet ken, maar ik denk dat ik er meer van ken dan gij, met uw verzonnen boekskes.

Shit zeg, anno 2013 moogt ge al niet meer zeggen dat ge iets anders leuker vindt, en ge moet vooral opletten met hoe je het zegt. Dit is het fcking internet gij apensmoel, als ge hier komt bleiten over de manier waarop iets gezegd wordt dan hoort ge hier niet.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Matah op do 10 jan 2013 5:01 pm

Keyser_Soze schreef:
Ja Tolkien was een meester van de fantasy, maar hij komt nog niet tot aan de enkels van Robert Jordan...

LOTR is goed, maar vergelijk het met andere fantasy en het verdwijnt al snel in het niks.

Harry Potter is goed, erg goed zelf. Ik heb de boeken al allemaal minstens 5 keer gelezen, ik ben er verslaafd aan.

Wat mij hier tegenstaat (en dat heb ik al vaker van je gezien) is het presenteren van je mening als feit. En als mensen het er niet mee eens zijn vol erop, terwijl er niets mis is met een andere mening. Als dan iemand een beetje geprikkeld reageert (wat niet zo vreemd is, je hebt toch vaak een wat aanvallende houding) ligt het vervolgens nooit aan jou, want je hebt toch argumenten.
Dat is zo n beetje samengevat waarom ik jou posts graag lees maar er niet graag op reageer. Zie het als opbouwende kritiek ;)
Matah
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 5:05 pm

Matah schreef:
Keyser_Soze schreef:

Wat mij hier tegenstaat (en dat heb ik al vaker van je gezien) is het presenteren van je mening als feit. En als mensen het er niet mee eens zijn vol erop, terwijl er niets mis is met een andere mening. Als dan iemand een beetje geprikkeld reageert (wat niet zo vreemd is, je hebt toch vaak een wat aanvallende houding) ligt het vervolgens nooit aan jou, want je hebt toch argumenten.
Dat is zo n beetje samengevat waarom ik jou posts graag lees maar er niet graag op reageer. Zie het als opbouwende kritiek ;)

Moet ik dan in elke zin een "ik-boodschap" steken? Is het niet obvious als ik zeg dat ik een boek beter vind dan een ander dat mensen dat zien als een mening en niet als een feit? Moet ik echt iedere keer schrijven "naar mijn mening", "ik vind", "volgens mij"...

FFs wat een gedoe om niks zeg. En als iemand geprikkeld reageert op een mening zoals deze dan moet die daar mss iets aan doen, olifantenvelletje kweken ofzo. Of het moest zijn dat de persoon in het echte leven ook direct begint te bleiten als iemand rechtstreeks en onverbloemd zijn mening zegt. Als ge de fee wilt uithangen doe dat dan met uw bronies, maar komt niet af met zulks kinderlijk gejammer.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Noiz op do 10 jan 2013 5:23 pm

Keyser_Soze schreef:
Matah schreef:
Keyser_Soze schreef:

Moet ik dan in elke zin een "ik-boodschap" steken? Is het niet obvious als ik zeg dat ik een boek beter vind dan een ander dat mensen dat zien als een mening en niet als een feit? Moet ik echt iedere keer schrijven "naar mijn mening", "ik vind", "volgens mij"...

FFs wat een gedoe om niks zeg. En als iemand geprikkeld reageert op een mening zoals deze dan moet die daar mss iets aan doen, olifantenvelletje kweken ofzo. Of het moest zijn dat de persoon in het echte leven ook direct begint te bleiten als iemand rechtstreeks en onverbloemd zijn mening zegt. Als ge de fee wilt uithangen doe dat dan met uw bronies, maar komt niet af met zulks kinderlijk gejammer.

mss is het nog niet duidelijk na duizend reacties ma iedereen eeft ne hekel aan u manier van reageren mister.

en ik heb nergens gezegd dat er een boek voortbouwde op LOTR ik heb gewoon gezegd het boek stopt niet waar de film stopt leert mss zelf ook eens lezen. en ik heb ook gezegd dat ik het eerste boek begonnen van van WoT maar dat ik het niets voor mij vond.

fuck ik hoop dajet ier agowe snapt dat u manier van reageren op gn zak trekt (ja de mijne nu ook niet maar ge moet et toch ooit eens snappen ee)
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 10 jan 2013 5:38 pm

Keyser_Soze schreef:
Vanaf het moment dat ik een bepaald boek boven een ander verkies ben ik negatief an het doen? Echt gast ik word zo moe van uw bemoeizucht, in élk topic, op alles wat ik zeg. Ga toch studeren en doe iets met uw miserabel leventje ipv te blijven studeren op MIJN kosten, dank u.

Los van de rest, hoe komt het dat je Mayo een eeuwige student noemt? Klinkt een vrij vreemd verwijt om naar iemand van 21 te gooien...
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 5:44 pm

elberto schreef:
Keyser_Soze schreef:

Los van de rest, hoe komt het dat je Mayo een eeuwige student noemt? Klinkt een vrij vreemd verwijt om naar iemand van 21 te gooien...

Geen idee, hoe komt het dat hij mij steeds zeveraar ed noemt? En is hij 21, tja dat verklaart al een hele hoop.

mss is het nog niet duidelijk na duizend reacties ma iedereen eeft ne hekel aan u manier van reageren mister.

en ik heb nergens gezegd dat er een boek voortbouwde op LOTR ik heb gewoon gezegd het boek stopt niet waar de film stopt leert mss zelf ook eens lezen. en ik heb ook gezegd dat ik het eerste boek begonnen van van WoT maar dat ik het niets voor mij vond.

fuck ik hoop dajet ier agowe snapt dat u manier van reageren op gn zak trekt (ja de mijne nu ook niet maar ge moet et toch ooit eens snappen ee)

En wat heeft het feit dat de boeken "verder" eindigen te maken met jouw beschuldiging dat ik "duidelijk" de boeken niet heb gelezen? Hier wat komen wenen ivm mijn manier van reageren terwijl ge zelf de eerste waart om beschuldigingen te doen naar mij. Mens, en denkt ge nu werkelijk dat ik mijn stijl ga aanpassen omdat een paar roze gekleurde pubers daar een probleem mee hebben?

edit: en mensen hebben geen hekel aan mijn manier van reageren, zonder mijn reacties gebeurt hier nul de kloten, niks noppes. Het enige wat er gebeurt is "lekkere frieten". Hoeveel de mensen ook op mij kakken, hoe hypocrieter ze zijn aangezien 99% van de mensen geniet van zulke discussies.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 10 jan 2013 5:46 pm

Keyser_Soze schreef:Lees toch eens wat ik schrijf ventje, ge hebt geen idee hoe irritant ge zijt.

Blij dat dat gevoel wederzijds is.

Als je meningen wil uiten, uit het dan ook als een mening. Met zinnen als "hij komt nog niet tot de enkels" "het verdwijnt al snel in het niks" kom je bijzonder arrogant en betweterig over.

Probeer anders eens inhoudelijk mee te gaan in de discussie ipv steeds weer u pijlen op mij te richten terwijl ge er zwaar de mist mee ingaat.

Met u valt niet te discussiëren, denk dat iedereen die les ondertussen al wel heeft getrokken. Bovendien zijn fictieboeken nu ook niet bepaald een onderwerp waarover je veel kan gaan discussiëren. Smaken verschillen u eenmaal. (Maar uw smaak is uiteraard superieur!)

Vanaf het moment dat ik een bepaald boek boven een ander verkies ben ik negatief an het doen?

Je doet ALTIJD negatief. In elk topic moet je uw verbale diarree loslaten op alles en iedereen, en iedereen ten koste wat het kost bewijzen dat jij, en jij alleen, de juiste mening hebt.

Overigens, waar haal je die zever dat ik een eeuwige student zou zijn? Ik ben 21 jaar. Zelfs al zou ik geen enkele achterstand hebben opgelopen: ik zou nog niet afgestudeerd zijn. Redelijk moeilijk om een 4-jarige opleiding af te maken op 3 jaar tijd hé.

Edit: "En is hij 21, tja dat verklaart al een hele hoop", mijn excuses! Ik wist niet dat ik hier op seniorennet zat. Verwarring is wellicht door dat logo ontstaan!
Laatst bijgewerkt door Mayo op do 10 jan 2013 5:57 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 5:56 pm

Als je meningen wil uiten, uit het dan ook als een mening. Met zinnen als "hij komt nog niet tot de enkels" "het verdwijnt al snel in het niks" kom je bijzonder arrogant en betweterig over.

SO WHAT gij fcking pink fairy??? Wie zijt gij om iemand de les te spellen? Gij die al duust mensen geschoffeerd hebt met uw debiele topics en uitlatingen over zaken waar ge geen jota van kent. Of zijt ge de haattoppics vergeten die ge had aangemaakt toen KP gebanned werd, waarin niks dan leugens stonden zodat mensen mij zwart konden maken? Dus who the fck zijt gij om hier met het vingertje te komen wijzen? Kruip toch terug achter uw boekskes of ga uw limonade drinken in de pinuts, randgeval.

Ballen hebt ge wel om hier op deze manier mij de les komen te spellen.

Met u valt niet te discussiëren, denk dat iedereen die les ondertussen al wel heeft getrokken. Bovendien zijn fictieboeken nu ook niet bepaald een onderwerp waarover je veel kan gaan discussiëren. Smaken verschillen u eenmaal. (Maar uw smaak is uiteraard superieur!)

Ja dat heb jij al wel gemerkt, in de vele topics waar ik uwe zinloze mond snoer. Ja smaken verschillen, en ik heb NERGENS gezegd dat mijn smaak superieur zou zijn. Ik heb enkel gezegd dat ik een bepaald boek én schrijfstijl beter vind dan een ander boek/schrijfstijl. Dat er reeksen zijn die NOG beter zijn dan wat ik lees, NATUURLIJK.

Gij hebt ongelofelijk veel problemen met begrijpend lezen, relativeren en nuanceren, problemen in die zin dat ge er gewoonweg niet in staat toe zijt... Ge ziet mij zeggen dat Tolkien nog niet aan de enkels van RJ komt (wat ook zo is, zeker ivm schrijfstijl, MIJN MENING), en ge grijpt dat direct aan om mij te beschuldigen van het hebben van een superioriteitsgevoel ed. Ipv te vragen op welk vlak ik zijn schrijfstijl beter vind, ga je direct in de aanval, persoonlijk tegen mij, OMDAT GE NIKS ANDERS KUNT EN NOG NOOIT ANDERS GEDAAN HEBT.

Dus ga u aftrekken op een ander aub. Doe mee, of doe niet mee, maar ga niet rond elke reactie een hele heisa maken aub.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 10 jan 2013 6:06 pm

Keyser_Soze schreef: Ge ziet mij zeggen dat Tolkien nog niet aan de enkels van RJ komt (wat ook zo is, zeker ivm schrijfstijl, MIJN MENING)

De kampioen "zichzelf tegenspreken" is er ook weer! :mrgreen:
En meteen ook stellen dat ik niet kan relativeren maar hier wel komen ragen met een haperende caps lock.

Misschien moet je eens naar een therapeut gaan. Blijkbaar heb ik je wel heel erg diep gekwetst met dat KP-topic!
Afbeelding

Berichtdoor Thatn op do 10 jan 2013 7:22 pm

Wheel of time zo'n aanrader? Nu nog eens voor de tweede keer GOT aan het lezen. Heerlijk. Wheel of time zal dan de opvolger zijn!
Een van de zalige dingen aan GOT is niet enkel de kwaliteit maar ook de kwantiteit :mrgreen: .
Afbeelding
Thatn (oude nickname: thatrealblackmusic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 10 jan 2013 7:44 pm

Mayo schreef:
Keyser_Soze schreef: Ge ziet mij zeggen dat Tolkien nog niet aan de enkels van RJ komt (wat ook zo is, zeker ivm schrijfstijl, MIJN MENING)

De kampioen "zichzelf tegenspreken" is er ook weer! :mrgreen:
En meteen ook stellen dat ik niet kan relativeren maar hier wel komen ragen met een haperende caps lock.

Misschien moet je eens naar een therapeut gaan. Blijkbaar heb ik je wel heel erg diep gekwetst met dat KP-topic!

WAT VOOR MIJ OOK ZO IS.

Meent gij da nu echt gast?? Heeft het CLB vroeger echt geen signalen aan de papa en de mama doorgegeven?

Wejo, zo'n geval van achterlijkheid gaat mijn verstandje te boven.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor MrMagicRapAttack op vr 30 okt 2015 11:13 am

Frisse start?

Game of Thrones is natuurlijk door de serie echt doorgebroken in de mainstream. Laat ik nu eens iets provocerends zeggen, maar wat denk ik wel een kern van waarheid bezit:

Fantasy is als een soap serie, dagelijkse kost worstelingen en drama van alledag, liefde,seks,geweld, leven en dood. Maar tegelijk ook saai werk, sleur, dingen moeten opgeven omdat je werkt aan dingen op lange termijn, ontberingen. Natuurlijk ook avontuur, reizen etc.

Fantasy is ook intelligenter dan soap, maar verder toch ook een ontsnapping uit het ´echte´ leven. Tegelijk een manier om andere levens te volgen en te leren over conflicten en actie-reactie ontwikkeling van gebeurtenissen.

Leuk en leerzaam.

Trouwens, mijn fantasy tip: Steven Eriksson: The Malazan Book of the Fallen!
MrMagicRapAttack (oude nickname: Mr.MagicRapAttack)
Onwetende
Onwetende

Vorige

Keer terug naar Literatuur