register Paswoord vergeten?

Wetenschappelijke boeken?

Wetenschappelijke boeken?

Berichtdoor The_Tuxedo op do 23 sep 2010 11:19 pm

Ik ben momenteel bezig in het boek Kwantum -Einstein, Bohr en het grote debat over de natuurkunde- van Manjit Kumar en heb een jaar geleden Een kleine geschiedenis van bijna alles van Bill Bryson uitgelezen. Beide wetenschappelijke boeken. Het tweede kan ik overigens aanbevelen. Het eerste is voorlopig veelbelovend. Wel zwaardere lectuur dan die van Bill Bryson...
Ik vraag me nu af: zijn er nog mensen die al eens een wetenschappelijk boek durven lezen en zo ja: welke? Zo nee: *pijnlijke stilte*. :)
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Re: Wetenschappelijke boeken?

Berichtdoor Didier Deluxe op do 23 sep 2010 11:23 pm

Het enige dat een beetje in de buurt komt (en dat ik al gelezen heb natuurlijk) is dit:

Maar da's hoogstwaarschijnlijk zéér luchtig vergeleken met wat je eerder postte...
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 24 sep 2010 7:03 am

Didier Deluxe schreef:Het enige dat een beetje in de buurt komt (en dat ik al gelezen heb natuurlijk) is dit:

Maar da's hoogstwaarschijnlijk zéér luchtig vergeleken met wat je eerder postte...

Wetenschap is wetenschap ;) Heb ik ook al wel willen lezen, maar ben er nog niet aan toegeraakt. 't Is inderdaad luchtiger dan de boeken die ik hierboven genoemd heb, maar het boek van Bill Bryson is ook zeer goed leesbaar voor het brede publiek. Kwantum vereist dan weer wel beetje wetenschappelijke achtergrond...
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eXistenZ op vr 24 sep 2010 8:33 am

Ja ook al die van Lieven scheire gelezen, best leuk.

Iets serieuzer, ma al nen tijd gelede: The Fabric of the Cosmos: Space, Time, and the Texture of Reality ,int nederlands, de ontrafeling van de kosmos, door Brian Greene. 624 paginas over quantummechanica en snaartheorie :) (ik vind wel nergens een deftig grote afbeelding van de cover

Ook in een tv-documentaire gegooid: http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/ (vroege ronline te bekijke, nu blijkbaar ni meer)

onlangs ook de serie "wereldgeschiedenis", die bij de Morgen zat gelezen. (hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre je geschiedenis ook als wetenschap beschouwt :p . Ik vermeld het hier om het toch serieus werk is)

Ignorance is Bliss
eXistenZ
I am the alpha and the omega

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 24 sep 2010 9:27 am

eXistenZ schreef:Ja ook al die van Lieven scheire gelezen, best leuk.

Iets serieuzer, ma al nen tijd gelede: The Fabric of the Cosmos: Space, Time, and the Texture of Reality ,int nederlands, de ontrafeling van de kosmos, door Brian Greene. 624 paginas over quantummechanica en snaartheorie :) (ik vind wel nergens een deftig grote afbeelding van de cover

Ook in een tv-documentaire gegooid: http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/

onlangs ook de serie "wereldgeschiedenis", die bij de Morgen zat gelezen. (hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre je geschiedenis ook als wetenschap beschouwt :p . Ik vermeld het hier om het toch serieus werk is)

Brian Greene schrijft enorm goed populair wetenschappelijk naar het schijnt. Ik wil zijn boeken over snaartheorie zeker ook eens gelezen hebben. De documentaire heb ik wel al gezien en die was heel interessant.

Geschiedenis is toch wel een soort wetenschap in mijn ogen, er worden ook vragen gesteld die men probeert op te lossen door onderzoek te doen en hypothesen te stellen. Een exacte wetenschap is het weliswaar niet, zeker politieke geschiedenis niet. ;)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op vr 24 sep 2010 9:30 am

"Jongens & Wetenschap" van Koen Fillet en Sven Speybrouck.

:mrgreen:
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 24 sep 2010 12:59 pm

Mayo schreef:"Jongens & Wetenschap" van Koen Fillet en Sven Speybrouck.

:mrgreen:

Haha ja, waar is den tijd? :D Heb ik hier ook nog liggen. Het tweede boek ervan wel nog nooit gelezen. Staan leuke weetjes in en het is vaak ook grappig om lezen :)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eXistenZ op zo 26 sep 2010 3:34 pm

Vergeten te vermelden: een korte geschiedenis van de tijd - S. Hawking

Ignorance is Bliss
eXistenZ

Keer terug naar Literatuur