register Paswoord vergeten?

Hersenspinsels

Hersenspinsels

Berichtdoor sensationikke op zo 06 jan 2013 9:54 pm

Hoi allemaal,

Wel, gewoon mijn tekstjes. Voor mezelf hebben ze een dieper liggende betekenis. De betekenis voor jouw mag je zelf bepalen. Het is een weerspiegeling van mijn realiteit, waarmee ik hoop dat anderen ook hun realiteit kunnen trachten helemaal te begrijpen.
Correcties op spelling, zinsbouw en dergelijke zijn ook toegelaten. Ik probeer mijn spelling te verbeteren.
Hopelijk zijn mijn laatsten iets minder abstract.

De winkel

Tik tik tik. Het raam beschermt tegen de regen. Als druppels kletst de onzin er op neer en wordt daarna met alle andere rotzooi naar de goot afgevoerd. Maar hierbinnen niet. Die regen reikt niet tot hier, hier is men veilig tegen een stortvloed. Meneer staat aan de deur. Klink omlaag, klaar om naar buiten te gaan. Toch aarzelend. Klink los en weer naar binnen.
Zonder al de onzin is een gebaar genoeg om te begrijpen. Hier niet. Meneer en Verkoper kruisten blik en begrepen.

Donkere gang. Stoffige rekken volgestouwd met dikke bruine kaften. Een vergeten boek op de leestafel. Opengeslagen op pagina 253 van de geen. Net het juiste hoofdstuk. Om te vergeten en te weten.

Tik tik tik. De tijd gaat verder, seconde per seconde op weg naar een volgend uur. Genoodzaakt om op te staan en verder te gaan. De tijd roept Meneer naar buiten. Met lege handen maar zwaar beladen voor dezelfde klink. Klink omlaag het is gestopt met regenen. Deur open hopend beschermd te zijn tegen de nieuwe buien. Net buiten en een verloren druppel raakt zijn gezicht. Weggeveegd met rimpelende vingers en de grond op gegooid. Maar een deel blijft plakken.

Hersenspinsel 2

Waarheid komt in pakjes. Niet dozen Nesquik of oploskoffie, maar echte pakken koffiepoeder. Je schept het uit mengt het met kokend water. Daarna verzwelg je het, gefilterd van al wat je niet lust.
Soms is er een scheur en glijdt het ruwe gruis voorbij de filter. Dan smaakt het bitter op de tong.

Het wordt dan ook zelden meegeven als kind, koffie drinken. Dat leer je pas bij het ouder worden.
Laatst bijgewerkt door sensationikke op do 02 jan 2014 7:10 pm, in het totaal 5 keer bewerkt
Afbeelding
sensationikke (oude nickname: white sensa)
Onwetende
Onwetende

Re: Hersenspinsel

Berichtdoor PietVerkest op ma 07 jan 2013 11:55 am

Nja, wat moet je der van zeggen.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eclipx op ma 07 jan 2013 1:41 pm

WAT?
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op ma 07 jan 2013 7:04 pm

ik drink geen koffie :|
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiesel op ma 07 jan 2013 7:09 pm

maak er eens eentje over fruit
Yea it's a bad habit but I gotta have it.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op di 08 jan 2013 2:55 pm

Verplaatst naar literatuur op aanvraag van de topicstarter.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Re: Hersenspinsels

Berichtdoor sensationikke op za 12 jan 2013 9:51 pm

Een nieuwe, het heeft zich 'tocht naar open hemel' genoemd. Over... , ach ja,over wat het gaat voor jouw.

Als een knetterde regenvlaag slaagt het neer op de gedachten. Maar de hengst stormt verder. Hoofd wild op een neer daverend, de manen nat maar niet doordrenkt. Ze kleven aan zijn hals als wellustige monsters. Wanhopig zoekend maar de weg al weer verloren. Zijn hoeven trekken hem een pad op, het ware is al lang verdwenen. En zoals alle hersenkronkels wordt het pad weer recht getrokken. Juister dan het vorige, maar voor hem doemt de mist al op.
Laatst bijgewerkt door sensationikke op di 15 jan 2013 10:38 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op za 12 jan 2013 10:05 pm

Ik heb het gevoel dat gij alleen maar vaag wílt klinken en daardoor vreemde metaforen gebruikt..
Hebben deze dingen een betekenis (voor u), of is het gewoon een aaneenhangsel van uw random gedachten ?
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sensationikke op za 12 jan 2013 10:14 pm

UltimateTetten schreef:Ik heb het gevoel dat gij alleen maar vaag wílt klinken en daardoor vreemde metaforen gebruikt..
Hebben deze dingen een betekenis (voor u), of is het gewoon een aaneenhangsel van uw random gedachten ?

Ja en ja.
Het aaneenhangsel van mijn random gedachten heeft een betekenis voor mij.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op za 12 jan 2013 10:19 pm

sensationikke schreef:
UltimateTetten schreef:Ik heb het gevoel dat gij alleen maar vaag wílt klinken en daardoor vreemde metaforen gebruikt..

Ja en ja.

Kunt ge dat eventueel niet duidelijker brengen ? Want ik denk niet dat de meesten uw verwoordingen echt begrijpen
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bangbangbazooka op za 12 jan 2013 10:24 pm

UltimateTetten schreef:
sensationikke schreef:

Ja en ja.

Kunt ge dat eventueel niet duidelijker brengen ? Want ik denk niet dat de meesten uw verwoordingen echt begrijpen

inderdaad ik snap echt geen kloten van dit topic :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sensationikke op za 12 jan 2013 10:24 pm

Ik wil dat proberen, maar die hersenspinsels drijven niet zo vaak rond...

Ik zal de laatste, hoe ik hem invul, wel aan je proberen uit te leggen.

De gedachten zijn een knoeiboel, waar de ene de andere overschaduwd en contrasteert(regen). Je blijft maar proberen je gedachten te ordenen(hengst), maar steeds weer komen er dingen die je daarvan weerhouden, nieuwe inzichten, gebeurtenissen en dergelijken.(Nat worden) Je moet die er dan bijnemen en opnieuw het juiste pad zoeken, dat je met je eigen meningen en interpretaties wel zal vormen.(niet doordrenkt) Maar tegen dat je weer een beetje aan je gedachten uit kunt, komen er al weer nieuwe invloeden.(mist)

Begrijp je het nu? Wil je dat ik de andere ook eens uitleg?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op za 12 jan 2013 10:52 pm

sensationikke schreef:Ik wil dat proberen, maar die hersenspinsels drijven niet zo vaak rond...

Ik zal de laatste, hoe ik hem invul, wel aan je proberen uit te leggen.

De gedachten zijn een knoeiboel, waar de ene de andere overschaduwd en contrasteert(regen). Je blijft maar proberen je gedachten te ordenen(hengst), maar steeds weer komen er dingen die je daarvan weerhouden, nieuwe inzichten, gebeurtenissen en dergelijken.(Nat worden) Je moet die er dan bijnemen en opnieuw het juiste pad zoeken, dat je met je eigen meningen en interpretaties wel zal vormen.(niet doordrenkt) Maar tegen dat je weer een beetje aan je gedachten uit kunt, komen er al weer nieuwe invloeden.(mist)

Begrijp je het nu?

Jazeker, maar toch vind ik de metaforen nogal...geforceerd vaag...
brotip: Probeer in lagen te werken, zodat de mensen die echt uw gedicht lézen, uw gevoelens snappen.
even verduidelijken :
1e laag, gewoon oppervlakkig, mensen die alleen dít zien, krijgen wel iets van info over uw gevoelens/gedachten, maar begrijpen het niet helemaal. bv : Ik ga naar de bakker.. De gewone lezer zal denken dat je naar de bakker gaat, diegene die doordenkt, merkt dat je bedoelt dat je op zoek gaat naar de dingen die nodig zijn voor het leven.
2e laag, kleine nuances brengen in laag 1, die uw gevoelens/gedachten nog meer versterken.
bv. Slenterend ga ik naar die grauwe bakker om de hoek. Hier bedoel je dan weer dat je traag maar gestaag, een beetje tegen je zin op zoek gaat naar de dingen des levens, en deze zoek je in je alledaagse, saai leventje. (Ik zeg niet dat het zo is :D )Terwijl de gewone, oppervlakkige lezer denkt wat er staat.

Zó'n gedichten zijn voor mij poëzie, meerlagig.
Niet gewoon het eerste, het beste metafoor die in je opkomt, want uiteindelijk kan je alles met alles vergelijken.
Ge doet wat ge wilt natuurlijk :mrgreen:
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sensationikke op zo 13 jan 2013 1:07 pm

ja, het goed meerlagig gedicht is meer opgebouwd hoe dat jij het zegt. Zo zal de lezer wel kunnen begrijpen wat je schrijft, indien die dat wilt. En ik zal zeker ook zo proberen te schrijven.

Doch het moet niet altijd zo. De teksten gaan juist over niet begrijpen en denken. Het doel is dan ook niet allereerst je te laten begrijpen dat ik niet begrijp, maar je aan te zetten te denken en hopen te begrijpen.

Het is ook niet de eerste de allerbeste metafoor voor mij, de meeste van die beelden vliegen al jaren door mijn hoofd, met de bijpassende gevoelens.
Ben je er al uit wat de eerste teksten zouden kunnen betekenen?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sensationikke op di 15 jan 2013 10:41 am

Efjes nieuwe reactie zetten voor een klein tekstje:

Het is weer zover. Midden januari en de vlokjes dwarrelen gulzig naar beneden. Het duurde dan ook niet lang of mijn straat, een steenweg wel te verstaan, werd een grote grijze vlek van aaneen geklitte regenvlokken.

En zoals altijd als er een beetje sneeuw valt, geeft dit de geboorte aan vele nieuwe facebook pagina’s. De meesten gemaakt door naar aandacht zoekende tieners, zodat ze daarna op school kunnen zeggen dat het hun pagina was die duizend likes had. De titels die hun pagina’s krijgen, gaan dan ook van het onzinnige tot het zwakzinnige. Het is niet moeilijk onszelf zinnen als ‘ik eet graag witte sneeuw’ of ‘het sneeuwt in de winter’ voor te stellen. Beiden geliked door dezelfde hoop mensen.

Toch moet ik toegeven dat ik zelf ook al eens zo een pagina heb geliked. ‘Ge sneeuwt hard of ge sneeuwt ni’ had me het doen uitschateren en ik kon die afleiding wel even gebruiken om te vergeten dat ik de volgende dag door vele gladde wegjes naar mijn les mocht fietsen. (Ik ben dan zo slim geweest om de bus te nemen, waardoor ik direct ook op mijn donder ben gegaan,kutbruggen).
Maar het is niet facebook dat me ergert. Noch de bus die me met veel vertraging naar mijn lief zal voeren. Het is het feit dat ik vlak voor mijn raam zit, dat de sneeuw voor mijn neus naar beneden dwarrelt en een zachte vechtlaag vormt terwijl ik hier binnen zit te studeren.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gazebo op di 15 jan 2013 7:01 pm

sensationikke schreef:Efjes nieuwe reactie zetten voor een klein tekstje:

Het is weer zover. Midden januari en de vlokjes dwarrelen gulzig naar beneden. Het duurde dan ook niet lang of mijn straat, een steenweg wel te verstaan, werd een grote grijze vlek van aaneen geklitte regenvlokken.

En zoals altijd als er een beetje sneeuw valt, geeft dit de geboorte aan vele nieuwe facebook pagina’s. De meesten gemaakt door naar aandacht zoekende tieners, zodat ze daarna op school kunnen zeggen dat het hun pagina was die duizend likes had. De titels die hun pagina’s krijgen, gaan dan ook van het onzinnige tot het zwakzinnige. Het is niet moeilijk onszelf zinnen als ‘ik eet graag witte sneeuw’ of ‘het sneeuwt in de winter’ voor te stellen. Beiden geliked door dezelfde hoop mensen.

Toch moet ik toegeven dat ik zelf ook al eens zo een pagina heb geliked. ‘Ge sneeuwt hard of ge sneeuwt ni’ had me het doen uitschateren en ik kon die afleiding wel even gebruiken om te vergeten dat ik de volgende dag door vele gladde wegjes naar mijn les mocht fietsen. (Ik ben dan zo slim geweest om de bus te nemen, waardoor ik direct ook op mijn donder ben gegaan,kutbruggen).
Maar het is niet facebook dat me ergert. Noch de bus die me met veel vertraging naar mijn lief zal voeren. Het is het feit dat ik vlak voor mijn raam zit, dat de sneeuw voor mijn neus naar beneden dwarrelt en een zachte vechtlaag vormt terwijl ik hier binnen zit te studeren.

slecht
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor UltimateTetten op di 15 jan 2013 7:17 pm

Gazebo schreef:slecht

verduidelijk dan waarom eh, fucktard.
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sensationikke op do 31 jan 2013 9:16 pm

Ik zal nooit vergeten

Die volle maan
die misschien niet vol was
De boterham zonder smaak
en de stille autorit

Uw lichaam naast de tafel
de mensen in de kamer
en de kans tot vaarwel

Maar ik wou alleen met u zijn
en dus later terugkomen

Maar zij hadden u al meegenomen
Weggenomen van mijn afscheid
en geen kans tot vaarwel

Het is genoeg geweest
Waarom gaat ge ni weg
waarom kunt ge ni geloven
hoe hard dat gij mij kwetst
Laatst bijgewerkt door sensationikke op do 02 jan 2014 7:06 pm, in het totaal 3 keer bewerkt
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sensationikke op do 02 jan 2014 7:02 pm

Vorige was geschreven in herinnering aan mijn grootvader. Ik denk dat het vorige en het onderstaande iets minder vaag waren dan de eerste die ik postte.

Als ik het een titel zou moeten geven zou ik het 'Het leven vergeten aan het verleden' noemen, voor mij betekent het dat door het denken aan het verleden je vergeet te genieten van het heden, waardoor je alleen maar dingen misloopt.

Ik HAAT de tijd.
Ik voel mijn spieren ontploffen en versmelten met de stok waarmee ik hem in elkaar sla.
Met mijn blote handen ruk ik hem uit elkaar.
Maar de tijd sterft niet.
Hij draait zich om en lacht me uit.
En weer ontplof ik.
Weer weer WEER!
Het maakt de tijd niet uit.
Want alleen het tikken van de klok kan hem schelen, dat ver in mijn achterhoofd weergalmt.
Diep in me komt het op, een nieuwe ontploffing.
Pruttelend komt de verloren kracht tevoorschijn, de losse hand het doel gemist.
Mijn tijd aan de tijd verdaan.
Hij schenkt zijn laatste glimlach en sleurt me mee.
Mee de duisternis in.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sensationikke op wo 22 jan 2014 12:15 pm

Ik heb altijd kunnen lopen
met korte benen onder mij.
Sneller dan de anderen.
Steeds sneller
Als eerste aangekomen

Dat heerlijke gevoel
om die rug dichter te zien komen
Met iedere stap die ik zet
Steeds sneller en sneller
En tenslotte hem in te halen
en het gelaat te zien van de loper

Ik heb besloten dat ik ga lopen
als het moment is gekomen.
Als ik je heb verloren.
Ik zal dan naar je rug toelopen.
Steeds sneller en sneller en sneller
Tot ik niet meer kan en struikel
Tot de harde grond me vindt
en je me voor eeuwig heb achtergelaten
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Literatuur