register Paswoord vergeten?

welk boek heb je laatst gelezen?

Re: welk boek heb je laatst gelezen?

Berichtdoor wacky_one op ma 21 okt 2013 7:36 pm

Mayo schreef:Dan Brown - Inferno

Gisteren uitgelezen. Zoals gewoonlijk bij Dan Brown een spannende thriller met de nodige intellectuele weetjes erbij. Wel opnieuw het typische verhaal van Dan Brown. Al zijn boeken hebben praktisch dezelfde structuur van verhaal, maar telkens in een andere setting. Dat is wel jammer natuurlijk.

Een stuk beter dan The Lost Symbol, dat wel!

Nu begonnen aan On The Road.
Echt? Ik vond het nu net een van zijn meest teleurstellende boeken. Eigenlijk het slechtste na zijn verloren symbool.

Inferno? Echt? Wat een goedkope manier om zijn verhaal op te hangen aan een van de grootste dichters. De Da Vinci Code had tenminste nog echt iets met Da Vinci te maken. Daar ging het om zijn schilderijen, zijn kunst. Hetzelfde voor het Bernini Mysterie. In Inferno is dat helemaal niet zo. Hij gebruikt de naam van Dante om een verhaal met hem te verbinden dat eigenlijk helemaal niets met hem te maken heeft. Dat zijn dodenmasker daar nog ergens in het boek voorbij flitst is ook niet meer dan een manier om Dante wat meer te betrekken.
En intellectuele weetjes? Mocht je het over zijn vorige boeken hebben, dan zou ik je meteen gelijk geven, maar in dit boek doet hij bij wijlen niet meer dan Firenze wat beschrijven, de gebouwen eens bestuderen, zeggen waar je de lekkerste koffie kan drinken en waar je de leukste watertaxi's vindt. Historische details? Met moeite. Veel te weinig.
Door al die zever loopt het boek ook niet. Je raakt verstrikt in onnozele beschrijvingen en raakt nooit in de ban van het verhaal met zijn al te platte karakters.
Dit verhaal kan je volgens mij in een kleine 100 bladzijden schrijven zonder er al te veel aan af te doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wacky_one
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -Bubbels- op ma 21 okt 2013 7:53 pm

Vorige week "Dood spel" van Harlan Coben uitgelezen.
Een goed boek, maar er wordt over alles wel héél geheimzinnig gedaan. En dat stoort na een tijdje wel.
Hiervoor had ik "Spoorloos" van hem gelezen, je merkt dat hij dan toch al wat meer schrijfervaring heeft en het is dan ook een stuk beter.

Nu ben ik thuis bezig aan "Genadeloos" van Karin Slaughter. Een super boek, zoals ik gewoon ben van haar.
Ik heb de Sarah Linton reeks altijd geboeid gelezen.

In mijn tas zit momenteel "Het" van Stephen King. Ik ben sowieso een fan van zijn boeken, en omdat ik een te grote broekschijter ben om de film te bekijken heb ik het boek dan maar gekocht :mrgreen: Een aantal jaren geleden was ik er al eens in begonnen, maar ik kreeg er toen nachtmerries van en heb het na 800 blz aan de kant gelegd. 8-[ Tijd voor de tweede poging dus :lol:

In de zomervakantie heb ik ook nog "Dromenvanger" van Stephen King gelezen. Weer helemaal King zijn stijl met aliens en gore. Love it!
The Day I Found True Love, Was The Day I First Met You... 06-11-2003

Afbeelding
-Bubbels- (oude nickname: Bubbels**)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bobbewieter op wo 30 okt 2013 9:28 pm

Ongeveer in den helft van 'Val der titanen' van Ken Follett. Superboek in mijn ogen, zo verschillende verhaallijnen die door elkaar lopen, historisch correcte feiten die mooi zijn uitgelegd met fictie verweven. De 928 pagina's vliegen voorbij...
bobbewieter (oude nickname: g-star raw)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op do 31 okt 2013 12:11 pm

Paar jaar terug had ik de boek "The book according to Jeremy Clarkson" gekocht in de uk. Nooit echt in begonnen, nu ben ik hem aan het lezen. Tis gewoon een compilatie van zijn stukken uit de sunday times. Echt wel interessant tis geen boek met een verhaallijn dus maar echt korte stukjes van 2-3 bladzijdes. Tis met momenten echt hilarisch en it makes so much sense :p
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Stoppeltje op do 31 okt 2013 12:31 pm

Jan Boskamp, Geen gezeik.. uit verveling =D>
Stoppeltje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op za 21 dec 2013 3:54 pm

Alle Harry Potter boeken nog eens opnieuw gelezen. Het blijft een bijzonder verhaal.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Chiesel op za 21 dec 2013 5:51 pm

Tellen Urbanus strips ook mee?
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op za 21 dec 2013 9:48 pm

The Wave.

Gaat over een geschiedenisleerkracht ( =; ) die een experiment uitvoert met zijn klas. Die leerlingen wilden namelijk niet begrijpen dat de Duitse bevolking zich niet meer verzet had tegen de nazi's die toch zo overduidelijk kwaadaardig waren. Hij toont aan dat dit een te simplistische voorstelling van de werkelijkheid is door zelf een fascistoïde beweging te starten in de school, met groet, slogans, propaganda, etc.

Het is ça va maar ik had er meer van verwacht eigenlijk. Het was nogal voorspelbaar en ik kon me op geen enkel moment vinden in één van de personages. Sterker nog, het "hoofdpersonage" is een beetje onuitstaanbaar.

Het einde was ook teleurstellend.

Ben nu begonnen aan Oscar Wilde - The picture of Dorian Grey. Precies iets zwaardere koek.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor MrMagicRapAttack op vr 30 okt 2015 10:48 am

BramVroy schreef:Heeft iemand een boek in de stijl van Mulisch zijn Ontdekking van de Hemel? Zoiets wil ik wel nog eens lezen.

Lees "De Slinger van Foucault" van Umberto Eco

Of "Creation" van Gore Vidal
MrMagicRapAttack (oude nickname: Mr.MagicRapAttack)
Onwetende
Onwetende

Vorige

Keer terug naar Literatuur