register Paswoord vergeten?

welk boek heb je laatst gelezen?

Re: welk boek heb je laatst gelezen?

Berichtdoor keyser soze op wo 09 jan 2013 2:30 pm

Mayo schreef:
Keyser_Soze schreef:E-readers zijn gewoon slecht voor je ogen, daarbij vind ik het echt niet aangenaam lezen.

Een ereader is helemaal niet slecht voor je ogen. De meeste ereaders zijn trouwens geen LCD schermen, maar gebruiken een e-ink technologie. Heel simpel voorgesteld: het zijn allemaal kleine bolletjes die aan de ene kant zwart zijn en aan de andere kant wit, die draaien om en vormen zo letters. Zo'n scherm straalt dus helemaal geen licht uit, en is dus even goed/slecht voor je ogen als een gewoon papieren boek.

En ik snap het best hoor. Een papieren boek heeft inderdaad wel charme. Maar ik vind een ereader gewoon een heel stuk comfortabeler. Een LP heeft ook charme, maar om daarvoor nu geen ipod/mp3 te gaan gebruiken is iets anders. Als het enkel voor thuis te lezen is dan zou een boek nog wel handig zijn. Maar ik heb bijvoorbeeld vaak al mijn laptop mee als ik naar de les ga met de bus, als ik dan nog een dik boek in m'n rugzak moet krijgen... Een ereader is dan gewoon super handig.

Het argument dat een E-reader handiger zou zijn om mee te nemen op de trein enzo is ook een argument met de kracht van een aardappel...

Ik zie steeds meer en meer mensen met grotere en zwaardere smartphones, mensen men tassen voor laptops die een ton wegen, maar een boek zou er teveel aan zijn? Kom kom, ff serieus blijven hé. Het gaat hier over prioriteiten stellen. En alsof het zo is dat elk boek dat je leest meer dan 1000 pgs telt en dik boven de kilo weegt, alé zeg.
Afbeelding
keyser soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op wo 09 jan 2013 2:42 pm

Keyser_Soze schreef:
Mayo schreef:
Keyser_Soze schreef:E-readers zijn gewoon slecht voor je ogen, daarbij vind ik het echt niet aangenaam lezen.

Een ereader is helemaal niet slecht voor je ogen. De meeste ereaders zijn trouwens geen LCD schermen, maar gebruiken een e-ink technologie. Heel simpel voorgesteld: het zijn allemaal kleine bolletjes die aan de ene kant zwart zijn en aan de andere kant wit, die draaien om en vormen zo letters. Zo'n scherm straalt dus helemaal geen licht uit, en is dus even goed/slecht voor je ogen als een gewoon papieren boek.

En ik snap het best hoor. Een papieren boek heeft inderdaad wel charme. Maar ik vind een ereader gewoon een heel stuk comfortabeler. Een LP heeft ook charme, maar om daarvoor nu geen ipod/mp3 te gaan gebruiken is iets anders. Als het enkel voor thuis te lezen is dan zou een boek nog wel handig zijn. Maar ik heb bijvoorbeeld vaak al mijn laptop mee als ik naar de les ga met de bus, als ik dan nog een dik boek in m'n rugzak moet krijgen... Een ereader is dan gewoon super handig.

Het argument dat een E-reader handiger zou zijn om mee te nemen op de trein enzo is ook een argument met de kracht van een aardappel...

Ik zie steeds meer en meer mensen met grotere en zwaardere smartphones, mensen men tassen voor laptops die een ton wegen, maar een boek zou er teveel aan zijn? Kom kom, ff serieus blijven hé. Het gaat hier over prioriteiten stellen. En alsof het zo is dat elk boek dat je leest meer dan 1000 pgs telt en dik boven de kilo weegt, alé zeg.

Wel euhm, aangezien een E-reader meer dan 1000 boeken kan bevatten, is hij wel handiger voor mee te nemen. Zeker als je met 1 e-reader meerdere boeken/schriften/kranten kan meenemen, en niet in je tas moet zoeken achter iets die gekreukt is of ezelsoren heeft...
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor keyser soze op wo 09 jan 2013 2:46 pm

r0o schreef:
Keyser_Soze schreef:
Mayo schreef:

Wel euhm, aangezien een E-reader meer dan 1000 boeken kan bevatten, is hij wel handiger voor mee te nemen. Zeker als je met 1 e-reader meerdere boeken/schriften/kranten kan meenemen, en niet in je tas moet zoeken achter iets die gekreukt is of ezelsoren heeft...

Ja want ik zit meestal zo lang op de trein dat ik tijd heb om: meerdere boeken te lezen, of meerdere kranten volledig te lezen. In India gaat dat mss, daar zijn sommige treinritten ondraaglijk lang, maar kom niet af dat ge zoiets nodig hebt in het alledaagse leven in België waar ge op 2u van West naar Oost en van Noord naar Zuid rijdt...

Hebbeding, niks meer niks minder, maar daar is ook niks mis mee.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor r0o op wo 09 jan 2013 2:48 pm

Keyser_Soze schreef:Ja want ik zit meestal zo lang op de trein dat ik tijd heb om: meerdere boeken te lezen, of meerdere kranten volledig te lezen. In India gaat dat mss, daar zijn sommige treinritten ondraaglijk lang, maar kom niet af dat ge zoiets nodig hebt in het alledaagse leven in België waar ge op 2u van West naar Oost en van Noord naar Zuid rijdt...

Hebbeding, niks meer niks minder per dag , maar daar is ook niks mis mee.

Ik ken mensen die 4u op een trein zitten (2u heen, 2u terug), die hebben een e-reader/tablet om zich bezig te houden... Waarom? Soms ben je ff beu om te lezen en wil je iets in een andere stijl of gewoon iets helemaal anders doen (spelletjes spelen bv, enige waar een tablet goed voor is :p).

Nuja, je bent ervoor of niet :). Een e-reader is niets voor mij, maar ik zie de voordelen er wel van in...
Afbeelding

bjoerk schreef:langs den andere kant word ik nooit serieus genomen, en ik wil echt wel eens serieus genomen wordne :mrgreen:
r0o (oude nickname: *r0o)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op wo 09 jan 2013 2:57 pm

Keyser_Soze schreef:Het argument dat een E-reader handiger zou zijn om mee te nemen op de trein enzo is ook een argument met de kracht van een aardappel...

Negatief doen om negatief te zijn?
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor keyser soze op wo 09 jan 2013 3:01 pm

r0o schreef:
Keyser_Soze schreef:Ja want ik zit meestal zo lang op de trein dat ik tijd heb om: meerdere boeken te lezen, of meerdere kranten volledig te lezen. In India gaat dat mss, daar zijn sommige treinritten ondraaglijk lang, maar kom niet af dat ge zoiets nodig hebt in het alledaagse leven in België waar ge op 2u van West naar Oost en van Noord naar Zuid rijdt...

Hebbeding, niks meer niks minder per dag , maar daar is ook niks mis mee.

Ik ken mensen die 4u op een trein zitten (2u heen, 2u terug), die hebben een e-reader/tablet om zich bezig te houden... Waarom? Soms ben je ff beu om te lezen en wil je iets in een andere stijl of gewoon iets helemaal anders doen (spelletjes spelen bv, enige waar een tablet goed voor is :p).

Nuja, je bent ervoor of niet :). Een e-reader is niets voor mij, maar ik zie de voordelen er wel van in...

True, daar kan ik inkomen.

Mayo schreef:
Keyser_Soze schreef:Het argument dat een E-reader handiger zou zijn om mee te nemen op de trein enzo is ook een argument met de kracht van een aardappel...

Negatief doen om negatief te zijn?

check hierboven, dat is een antwoord.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Bistiriko op wo 09 jan 2013 3:05 pm

Op de trein lijkt het me ook ni zo'n meerwaarde te zijn. Lijkt me wel zeer handig als je paar weken op reis gaat bijvoorbeeld.

@Keyser: was dat lichtjes overdreven of heb je echt alle boeken in je bezit die je ooit gelezen hebt? Leen je dan nooit uit de bibliotheek ofzo?
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor keyser soze op wo 09 jan 2013 3:08 pm

Bistiriko schreef:Op de trein lijkt het me ook ni zo'n meerwaarde te zijn. Lijkt me wel zeer handig als je paar weken op reis gaat bijvoorbeeld.

@Keyser: was dat lichtjes overdreven of heb je echt alle boeken in je bezit die je ooit gelezen hebt? Leen je dan nooit uit de bibliotheek ofzo?

Ik bezit elk boek dat ik ooit gelezen heb. Ik heb vroeger een groot aantal boeken uitgeleend in de bieb, maar achteraf ben ik die steeds gaan kopen, het is een ziekte.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor PietVerkest op wo 09 jan 2013 3:10 pm

Ik heb eigenlijk nog nooit echt een e-reader in mijn handen gehad, had dan ook beter geschreven dat ik vind dat een boek op zich een bepaalde charme heeft en het in uw boekenrek staan hebben is ook altijd leuk. Helaas ben ik niet zo rijk als Keyzer en leen ik mijn boeken van de bibliotheek.

Harry Potter-reeks (en Game of Thrones) heb ik wel in hard covers hier op mijn rek staan.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor keyser soze op wo 09 jan 2013 3:13 pm

PietVerkest schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit echt een e-reader in mijn handen gehad, had dan ook beter geschreven dat ik vind dat een boek op zich een bepaalde charme heeft en het in uw boekenrek staan hebben is ook altijd leuk. Helaas ben ik niet zo rijk als Keyzer en leen ik mijn boeken van de bibliotheek.

Harry Potter-reeks (en Game of Thrones) heb ik wel in hard covers hier op mijn rek staan.

Meeste van mijn boeken komen uit De Slegte, de oude Markt, tweedehandsbeurzen enzoverder. Mocht ik alles nieuw gekocht hebben dan zou ik nog 40 jaar mogen werken om dat te kunnen afbetalen. :shock:
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Bistiriko op wo 09 jan 2013 3:14 pm

PietVerkest schreef:Harry Potter-reeks (en Game of Thrones) heb ik wel in hard covers hier op mijn rek staan.

Waar heb je de GoT-reeks in hard cover gekocht? En prijs? :)
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op wo 09 jan 2013 3:22 pm

Bistiriko schreef:
PietVerkest schreef:Harry Potter-reeks (en Game of Thrones) heb ik wel in hard covers hier op mijn rek staan.

In het nederlands in iedere boekenwinkel. In het Engels heb ik ze nog niet zien staan in hardcover. Internet?
Afbeelding

Berichtdoor Bistiriko op wo 09 jan 2013 3:26 pm

Mayo schreef:
Bistiriko schreef:

In het nederlands in iedere boekenwinkel. In het Engels heb ik ze nog niet zien staan in hardcover. Internet?

Ik zoek ze in het Engels, leest veel aangenamer dan in het nederlands vind ik. Bij Harry Potter ergerde ik me bv dood aan de namen van de personages.
Op internet vond ik ze alleen nog maar met paperback.
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor PietVerkest op wo 09 jan 2013 3:32 pm

Zoals Mayo zegt de Nederlandse vertaling in iedere boekenwinkel voor 20-30 euro.

Als je wat meer geld wilt uitgeven (zeer mooie uitgave weliswaar):
http://www.bol.com/nl/p/a-storm-of-swor ... 011695471/
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op wo 09 jan 2013 3:57 pm

Ik heb gezocht naar Engelstalige hard covers maar ik heb ze niet gevonden.

Ik heb ze allemaal gekocht in "the English bookshop" in Gent (naast die apotheek in de buurt van de Vooruit). Kostte 8,5 euro per boek.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor VAMPIRO op wo 09 jan 2013 7:06 pm

kinderen baas

van jef nys als ik mij niet vergis
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op zo 17 maart 2013 12:12 pm

Wanderlove

Was op zoek naar goeie road-trip/reisverhalen op goodreads en kwam deze toch. Een chick lit, helaas. Maar aangezien het een redelijk dun boekje is heb ik hem toch ff gelezen.

Weet er iemand goede road-trip/reisverhalen ?
Afbeelding

Berichtdoor elberto op zo 25 aug 2013 7:54 am

Ben net terug van een week Frankrijk en heb twee Engelstalige boeken gelezen.

- The boy in the striped pyama's: op een dagje uitgelezen. Las zeer vlot. Gaat over het zoontje (9 jaar) van een Duitse officier die de leidinggevende positie krijgt in Auswitch. Dat kind realiseert zich uiteraard van geen kanten wat er aan het gebeuren is op enkele meters van de villa waar hij en zijn familie in wonen. Spijtig genoeg wist ik al wat het einde was omdat ik me langzaam een beschrijving van de film begon te herinneren. Deed echter niet zoveel uit, het einde blijft vrij sterk.

- Nineteen eighty four:

Ben nog altijd niet goed van de mindfuck die ik onderging bij het lezen van dat boek. Het is werkelijk briljant. Zoals de meeste wel zullen weten gaat het over een man, Winston Smith, die leeft in een maatschappij waar zaken als privacy en vrijheid afgeschaft zijn. Na de kernoorlogen van de jaren '50 ontstaan er 3 superstaten die het woord "totalitair" tot een nieuw niveau brengen. Alles wordt gefilmd, alles wordt afgeluisterd, niemand ontsnapt eraan. Er zijn geen wetten meer, toch kan je voor het minste verdwijnen ("to be vaporized"). Er is dan ook maar één misdaad eigenlijk: thoughtcrime. Je hebt de foute gedachten en dat kunnen ze afleidden uit het minste. Een foute gezichtsuitdrukking wanneer een militaire overwinning wordt aangekondigd, teveel tijd alleen willen doorbrengen, in je slaap praten, opzichtige kleren dragen, etc. etc.
Dit geldt echter enkel voor de partijleden (die zo'n 15% van de bevolking uitmaken). De andere 85% (de proles) zijn in principe "vrij". Ze leven echter in erbarmelijke omstandigheden, moeten zwaar werk verrichten en er lopen overal staatsambtenaren om figuren die "te intelligent" lijken meteen te verwijderen.

Het boek vormt een waarschuwing tegenover alles wat onze maatschappelijke vrijheden bedreigt en daarmee bedoelt Orwell voornamelijk: leugens. Aanrader voor iedereen.

Ik ga nu beginnen aan Animal Farm (nog zo'n klassieker van Orwell die ik nog steeds niet gelezen heb) en dan Brave New World van Huxley.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op zo 25 aug 2013 8:13 am

Geen strip van Jommeke gelezen?
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op zo 25 aug 2013 8:52 am

the-skullkid schreef:Geen strip van Jommeke gelezen?

I tried living the dream man, but I'm still awake.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Gazebo op zo 25 aug 2013 10:16 am

1 van de eerste boeken in mn leven:
Ik, Zlatan.

Boek over Zlatan Ibrahimovic, leest zeer vlot!
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op zo 25 aug 2013 10:40 am

Herman Brusselmans - De terugkeer van Bonanza
Herman Brusselmans - Guggenheimer wast witter dan wit

Leuke boeken. 2x 200 pagina's gezever en geleuter. Schitterende en absurde dialogen. Het gaat wel eventjes tegen steken, dus de laatste "guggenheimer" ga ik later wel eens lezen.

Stephen Chbosky - The Perks of being a wallflower

Na de film wou ik toch eens het boek lezen. De film was toch iets beter vond ik. Ik hou niet echt van de stijl van het boek: het verhaal wordt verteld in de vorm van brieven aan een vriend. Maar net zoals de film is het een ontzettend mooi en grappig boek dat heel subtiel toch een redelijk zwaar verhaal brengt.
Afbeelding

Berichtdoor TheMole op zo 25 aug 2013 10:05 pm

Ben nu aan de Ilias bezig van Homerus!
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor spacemonkey2 op ma 26 aug 2013 2:35 am

Mayo schreef:Herman Brusselmans - De terugkeer van Bonanza
Herman Brusselmans - Guggenheimer wast witter dan wit

Leuke boeken. 2x 200 pagina's gezever en geleuter. Schitterende en absurde dialogen. Het gaat wel eventjes tegen steken, dus de laatste "guggenheimer" ga ik later wel eens lezen.

toch ni de derde hond in het kegelspel
goeie boeken
spacemonkey2
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op ma 26 aug 2013 8:29 am

Heeft iemand een boek in de stijl van Mulisch zijn Ontdekking van de Hemel? Zoiets wil ik wel nog eens lezen.
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor eclipx op ma 26 aug 2013 11:38 am

Alle Harry Potters op kamp toen ik 14 was ofzo.

Sindsdien alleen maar de nerd uitgehangen en in de bibliotheek boeken zitten lezen in de stijl van "programmeren voor dummie's". Tegenwoordig alleen maar pdf's downloaden. Is wel superhandig, het kan een boek zijn of een magazine, ge zet da op uw smartphone en ge kunt overal lezen wanneer je wilt.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Gazebo op ma 26 aug 2013 12:06 pm

BramVroy schreef:Heeft iemand een boek in de stijl van Mulisch zijn Ontdekking van de Hemel? Zoiets wil ik wel nog eens lezen.

Kunde da ni downloaden? Ik lees ook via Adobe Digital Edition. Op pc lees k precies sneller als in een boek
Afbeelding

Merci vampiro
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor BramVroy op ma 26 aug 2013 12:34 pm

Gazebo schreef:
BramVroy schreef:Heeft iemand een boek in de stijl van Mulisch zijn Ontdekking van de Hemel? Zoiets wil ik wel nog eens lezen.

Kunde da ni downloaden? Ik lees ook via Adobe Digital Edition. Op pc lees k precies sneller als in een boek

Huh, wat heeft dat te maken met "een boek zoals"?
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Gazebo op ma 26 aug 2013 2:13 pm

BramVroy schreef:
Gazebo schreef:

Huh, wat heeft dat te maken met "een boek zoals"?

excuses, los fout gelezen
Afbeelding

Merci vampiro
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op ma 26 aug 2013 2:36 pm

Dan Brown - Inferno

Gisteren uitgelezen. Zoals gewoonlijk bij Dan Brown een spannende thriller met de nodige intellectuele weetjes erbij. Wel opnieuw het typische verhaal van Dan Brown. Al zijn boeken hebben praktisch dezelfde structuur van verhaal, maar telkens in een andere setting. Dat is wel jammer natuurlijk.

Een stuk beter dan The Lost Symbol, dat wel!

Nu begonnen aan On The Road.
Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Literatuur