register Paswoord vergeten?

Churchill beval doofpotoperatie voor UFO-ontmoeting

Waarom zijn de bananen krom?

Churchill beval doofpotoperatie voor UFO-ontmoeting

Berichtdoor Ottorongo op vr 06 aug 2010 3:36 pm

Winston Churchill beval de Royal Air Force om een ontmoeting die een Brits militair vliegtuig tijdens de Tweede Wereldoorlog met een UFO had geheim te houden. De Britse premier was bang voor hysterie onder de bevolking. Hij vreesde ook voor een verlies aan geloofsovertuiging. Dat schrijft de Daily Telegraph op basis van recent vrijgegeven documenten.

‘Deze gebeurtenis moet onmiddellijk worden geklasseerd vooraleer massale paniek uitbreekt en het geloof in de Kerk wordt ondermijnd,’ zou Churchill hebben gezegd. De beslissing volgde nadat een vliegtuig van de RAF een vliegend metalen object waarnam boven de Engelse kust. Het voorwerp bewoog zich geluidloos langs het vliegtuig terwijl de bemanning foto’s nam.

Een wapenexpert meldde toentertijd dat het object 'alles overtrof dat in die tijd kon worden ingebeeld'. Churchills interesse voor UFO’s was algemeen bekend. In 1952 vroeg hij historici een uitgebreid rapport over vliegende schotels samen te stellen.

De informatie over de ontmoeting die de RAF met deze specifieke UFO had staat in een rapport van 5.000 pagina’s dat door het Brits Nationaal Archief nu online is gezet.

http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 130425.htm

ziede wel da ze bestaan !!!
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Re: Churchill beval doofpotoperatie voor UFO-ontmoeting

Berichtdoor Dequal op vr 06 aug 2010 4:01 pm

kan evengoed ne zeppelin zijn die is losgekomen. de hele Franse kust hing vol met die zeppelins en ballonnen.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor schuimpieper op vr 06 aug 2010 8:28 pm

Nergens is daar te vinden waar en wanneer precies dit gebeurde. Het enige detail dat ik kon vinden was dat de waarneming door een RAF bommenwerper gebeurde. En dat het 'alles overtrof dat in die tijd kon worden ingebeeld', van de V1's en vooral van de V2's vielen ze ook achterover van 't verschot. Duitsland had tegen het einde van de oorlog redelijk wat 'speciale' projecten die tot daadwerkelijke uitvoering kwamen.

En Churchill, en zijn medewerkers en opvolgers, hebben wel meer zaken achtergehouden om kritiek te ontlopen, zoals tijdens de Slag om Engeland / de Blitz, een op handen zijnde luchtaanval (Coventry meen ik) waar de geheime dienst zogezegd vanaf wist door het breken van de Duitse communicatiecode (Enigma), maar toch de verdediging niet op de hoogte bracht, omdat de Duitsers zo door zouden hebben dat hun code was gekraakt.
Een ander voorbeeld is de mini-invasie van Dieppe, quasi een zelfmoordoperatie met grote verliezen, waarvan de documenten ook tientallen jaren werden achtergehouden (bekend als 'Ultra').

Er dient goed te worden opgelet met het al dan niet geloven van allerhande zulke beweerde complotten. Ik zie soms zelfs wiki's opduiken met 'alternatieve' gegevens voor deze die decennia terug in boeken verschenen. Het wordt zo moeilijk om de waarheid te achterhalen.
En soms werd er zelfs al gefoefeld van in den beginne.
Een voorbeeld daarvan is Hitlers operatie Zitadelle aan het Oostfront. Eén van de slagen daarin was de tankslag bij Koersk. Dat werd als een zware nederlaag voor de Duitsers genoemd, voornamelijk op basis van door de Sovjets verstrekte gegevens. 60 jaar na de oorlog (ja, dat is enkele jaren terug) werden er archieven vrijgegeven en bleek het tegendeel waar te zijn. De beweerde Duitse verliezen waren veel lager, en omgekeerd, de Russische veel hoger. Dat de Duitsers zich niettegenstaande dit toch terugtrokken (en zo hun beste kans in die periode op een zege weggaven) kwam door een persoonlijke beslissing van Hitler, die naar aanleiding van de toen beginnende geallieerde landingen in Zuid-Italië, middelen aan het Oostfront wilde kunnen onttrekken en daarom Operatie Zitadelle affloot.
Dit illustreert de betrouwbaarheidsfactor van die 'officiële bronnen'. Als er zijn die redenen hebben om te foefelen dan zijn het wel de beslissingsmakers zelf. Ze zouden zelf 'ufo' verzinnen om hun eigen operaties te verbergen.
Als het beweegt, belast het.
Blijft het bewegen, reguleer het.
Stopt het met bewegen, subsidieer het.
Overheid.
schuimpieper
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op zo 08 aug 2010 12:18 pm

Zelf als Churchill dat bevolen heeft, wat bewijst dat?
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Cagatey01 op di 23 dec 2014 7:47 am

Ik moet voor school informatie opzoeken over het ontstaan van festivals (in België). Het mag niet gewoon van Wikipedia komen, maar het is dus moeilijker als ik dacht om dat te vinden voor de rest.
Our Actual Exams and 1z0-521 exam gre exam provide you 100% pass guarantee. You can get access to Test-king.com and Principia College exams. Our Pittsburg State University is also very useful tool.
Cagatey01
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TheMole op di 23 dec 2014 10:18 am

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een Horten Ho 229 gezien. :)
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op di 23 dec 2014 12:04 pm

Cagatey01 schreef:Ik moet voor school informatie opzoeken over het ontstaan van festivals (in België). Het mag niet gewoon van Wikipedia komen, maar het is dus moeilijker als ik dacht om dat te vinden voor de rest.

Proficiat vriend. En wat heeft dat te maken met dit topic? :p
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op di 23 dec 2014 8:59 pm

Cagatey01 schreef:Ik moet voor school informatie opzoeken over het ontstaan van festivals (in België). Het mag niet gewoon van Wikipedia komen, maar het is dus moeilijker als ik dacht om dat te vinden voor de rest.

Welkom. Met zo'n random openingspost zijt ge perfect geschikt om hier deel te nemen!
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Schifahrer007 op di 23 dec 2014 10:44 pm

Gewoon Wikipedia gebruiken, meteen doorscrollen naar de bronvermelding en daar de links bezoeken...

Wel vreemde opdracht voor een schoolwerkje?
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis