register Paswoord vergeten?

Verdikken

Waarom zijn de bananen krom?

Verdikken

Berichtdoor Jellesg op do 26 aug 2010 7:52 am

Sommige mensen verdikken snel als ze meer eten dan nodig, sommigen helemaal niet. Ikzelf kan bijvoorbeeld alles eten wat ik wil, wanneer ik wil, hoeveel ik wil, en ik kom geen kilo bij. Zelfs met een pint of 40 per week merk ik geen verschil in mijn gewicht, dat al drie jaar constant gebleven is. Nochtans zijn er ook mensen die na een paar dagen goed feesten al een paar kilo's kunnen bijtellen.
Iedereen heeft ooit wel al over dit onderwerp gepraat en de volgens mij meest gangbare theorie hierover is dat sommige mensen nu eenmaal over een goed metabolisme beschikken terwijl dat bij anderen wat minder is. Iets in de 'genen' heb ik ook al vaak horen vallen. Maar wat is de precieze oorzaak nu van deze verschillen? Wat precies in het metabolisme zorgt ervoor dat je snel alles afbreekt, of snel vet opstapelt? Welke zijn de 'verdikkingsgenen'? Of is er nog een andere oorzaak?
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Re: Verdikken

Berichtdoor Nielsi op do 26 aug 2010 8:30 am

Combinatie van genetische en omgevingsfactoren.

Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen! :)

Verdikken: meer eten, meer eten, meer eten. Indien 4000kcal per dag niet werkt, op naar de 5000. En uw pinten gaan niet helpen ... Want na zo'n zuipdag is de zin om te eten weg en dan neem je systematisch te weinig energie op. Uw lichaam kan niet eeuwig de energie verbranden. Ooit zal een deel opgeslagen worden als vet (spiermassa indien trainen).

Vermageren: sporten en gezonder eten, eventueel ook minder eten.
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor _maxime_ op do 26 aug 2010 9:17 am

Ik zit met hetzelfde 'probleem' ! Ik zou eigenlijk ook graag een paar kilo's bijkomen maar dat is echt niet vanzelfsprekend! Op een goeie dag weeg ik zo'n 64kg en ik ben 1m85 groot... Volgens mij helpt het zelfs niet als ik 5000kcal per dag zou eten :?
_maxime_
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op do 26 aug 2010 9:22 am

Nielsi schreef:Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen! :)

Is de schildklier dan zo belangrijk? Want mijn moeder haar schildklier is zo goed als helemaal weggeopereerd, dan zou dat toch een effect moeten hebben gehad op haar gewicht zou ik denken?
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor scarrabee op do 26 aug 2010 9:26 am

Nielsi schreef:Combinatie van genetische en omgevingsfactoren.

Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen! :)

Verdikken: meer eten, meer eten, meer eten. Indien 4000kcal per dag niet werkt, op naar de 5000. En uw pinten gaan niet helpen ... Want na zo'n zuipdag is de zin om te eten weg en dan neem je systematisch te weinig energie op. Uw lichaam kan niet eeuwig de energie verbranden. Ooit zal een deel opgeslagen worden als vet (spiermassa indien trainen).

veel eten helpt bij mij ook niet,
eet ik er 4000 per dag voel ik me goed eet ik er 6000 per dag ben ik gewoon een hyperkineet en verbrand ik energie terwijl ik stilzit.

(PS: als ik geen al ter zware kater heb heb ik de dag na veel zuipen juist veel honger (behalve na rodenbach :D )
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op do 26 aug 2010 10:22 am

Klinkt aannemelijk, maar ik eet veel, onregelmatig (en ongezond als ik op kot zit) en ik eet altijd tot ik vol zit. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan niet ergens een 'overschot' heb.

Ik vraag overigens niet naar methodes om te verdikken hé, ik vind mezelf goed zoals ik ben, maar ik ben gewoon benieuwd naar het mechanisme dat erachter zit want de verschillen tussen sommige mensen zijn wel heel groot.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op do 26 aug 2010 10:31 am

Jellesg schreef:

Klinkt aannemelijk, maar ik eet veel, onregelmatig (en ongezond als ik op kot zit) en ik eet altijd tot ik vol zit. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan niet ergens een 'overschot' heb.

Ik vraag overigens niet naar methodes om te verdikken hé, ik vind mezelf goed zoals ik ben, maar ik ben gewoon benieuwd naar het mechanisme dat erachter zit want de verschillen tussen sommige mensen zijn wel heel groot.

Jellen stop met ons twee te vergelijken ^^
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Nielsi op do 26 aug 2010 10:40 am

Eet veel = geen idee. Ik ken personen die zeggen: 'ik eet veel' en eigenlijk eten ze weinig. Veel is relatief.
Onregelmatig = slecht. Het lichaam heeft regelmaat nodig. Indien je wil verdikken, eet tot 8 keer per dag. Iedere 2 uur.
Ongezond eten = ook slecht. Uw lichaam is niet met die slechte suiker en die slechte vetten.
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor olbaat op do 26 aug 2010 10:44 am

Kdenk niet dat het genetisch bepaald is, ik mag ook zoveel eten als ik wil, op niets letten..Eten tot ge vol zit zoals ge zei en alles behalve te veel wegen..
Ook al zie ik in mijn familie dat zij wel op hun lijn en gewicht moeten letten indien ze niet te veel willen aankomen.
Ik eet ook graag 2x per dag warm, ik kan op een nuchtere maag ne warme pizza binnen krijgen en dan kijken ze thuis wel eens raar. Ik weet van mezelf dat ik er geen al te gezonde levensstijl op na hou als het op eten aan komt, maar ik probeer de laatste tijd de supervettige dingen wat te minderen, want ze durven wel eens beweren dat je aders dan toe slippen van het vet op latere leeftijd.

Ik sport wel graag en ben altijd wel in beweging, kweet niet of het daar iets mee te maken heeft...Waarom zou je de trap op stappen als je een trap op kan sprinten :D
Moest ik op een dag merken dat ik niet meer zo snel ben als vroeger omdat mijn gewicht begint toe te nemen omdat ik te ongezond eet, denk ik wel dat ik worteltje meer zou eten... Achja, dat zien we dan wel!
U jelly?
olbaat
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor SuperCury op do 26 aug 2010 11:10 am

Kan je niet echt veel aan doen ze, zoals al gezegd, sommigen verdikken geen gram en anderen dan weer veel te vlug.
Ik weet wel dat als je wil afvallen dat je je metabolisme sneller moet doen werken. Dat kan je doen door onder andere :
- sporten op een lege maag ( je vetten worden dan veel vlugger aangesproken )
- als je dan goed gesport hebt, zal je blijven meer verbranden in de periode nadat je stopt ookal zit je dan gewoon in de zetel
- zorg ervoor dat je grotere spiermassa hebt, dan verbruikt je lichaam ook meer energie ookal doe je niets

en als je wil bijkomen, ga gewoon wat fitnessen en zorg dat je ook wat meer spieren hebt, spieren wegen namelijk meer dan vet, en kveronderstel dat je liever wat meer spieren zou hebben dan gewoon wat vet? :)
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Do-it op do 26 aug 2010 11:46 am

Het mechanisme dat erachter zit is volgens mij puur het metabolisme/stofwisseling. Denk dat het (deels) toch genetisch bepaald is. De ene persoon heeft meer aanleg tot het sneller vrijmaken van energie/verwerken van afvalstoffen/opnemen van stoffen dan de ander.
Ik mag zelf ook eten hoeveel ik wil, zal geen kilo bijkomen. Wel ben ik iemand die moeilijk kan stilzitten :p Zal er ook wel iets mee te maken hebben, dat er veel energie wordt vrijgemaakt uit het voedsel en dat die moet ge-uit worden ofzo?

Alleszins, ik heb mij laten testen en in mijn geval "zit het gewoon in mijn aard", metabolisme dus. Er zijn ook wel mensen die veel/niet bijkomen omwille van problemen met de schildklier.
Afbeelding
Do-it
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op do 26 aug 2010 12:13 pm

Do-it schreef:Alleszins, ik heb mij laten testen en in mijn geval "zit het gewoon in mijn aard", metabolisme dus. Er zijn ook wel mensen die veel/niet bijkomen omwille van problemen met de schildklier.

Ik denk dat een snelle stofwisseling de grootste oorzaak is bij jonge mensen die veel kunnen eten en niet verdikken. Maar wees gerust, die kan nog veranderen, ge kunt later dus nog altijd een buikske kweken. :)
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Do-it op do 26 aug 2010 12:22 pm

Didier Deluxe schreef:
Do-it schreef:Alleszins, ik heb mij laten testen en in mijn geval "zit het gewoon in mijn aard", metabolisme dus. Er zijn ook wel mensen die veel/niet bijkomen omwille van problemen met de schildklier.

Ik denk dat een snelle stofwisseling de grootste oorzaak is bij jonge mensen die veel kunnen eten en niet verdikken. Maar wees gerust, die kan nog veranderen, ge kunt later dus nog altijd een buikske kweken. :)

Oh daar ben ik me wel van bewust :p Als vroeg of laat de kilo's er te makkelijk bijkomen zal ik wel meer gaan sporten/meer letten op wat ik eet.
Afbeelding
Do-it
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op do 26 aug 2010 1:22 pm

SuperCury schreef:Kan je niet echt veel aan doen ze, zoals al gezegd, sommigen verdikken geen gram en anderen dan weer veel te vlug.
Ik weet wel dat als je wil afvallen dat je je metabolisme sneller moet doen werken. Dat kan je doen door onder andere :
- sporten op een lege maag ( je vetten worden dan veel vlugger aangesproken )
- als je dan goed gesport hebt, zal je blijven meer verbranden in de periode nadat je stopt ookal zit je dan gewoon in de zetel
- zorg ervoor dat je grotere spiermassa hebt, dan verbruikt je lichaam ook meer energie ookal doe je niets

en als je wil bijkomen, ga gewoon wat fitnessen en zorg dat je ook wat meer spieren hebt, spieren wegen namelijk meer dan vet, en kveronderstel dat je liever wat meer spieren zou hebben dan gewoon wat vet? :)

mensen die zo een probleem hebben, hebben meestal zo goed als geen vet. dit zorgt er dus ook voor dat ze heel moeilijk spieren kunnen aanmaken aangezien ge daar vet voor nodig hebt...dus 'gewoon' wat gaan fitnessen zou zo goed als niks helpen...
zelf kom ik ook geen kilo bij, zelfs niet als ik probeer. en ik heb ook geen goesting om 8 keer per dag te eten en mijn calorieën te tellen hoor, de manier hoe uw lichaam werkt, kunt ge toch niet fundamenteel wijzigen, alleen aanpassen... (zoals mensen die terug moddervet worden van het moment ze stoppen met fitness)
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Psydo op do 26 aug 2010 3:22 pm

'k Ben zelf momenteel heel hard bezig met te proberen verdikken, ik eet 's ochtends een goed ontbijt (2 boterhammen met vlees, fruitsap en een granny ofzo)

's middags ook boterhammen, 's avonds eet ik echt veel tegenwoordig (vroeger at ik bv maar 1 pitta, nu 3 of 4)

En 's avonds als ik thuiskom eet ik ook nog altijd iets.

'k Ben dat nu een maand aan het doen, ik zie nog geen resultaat maar ik hoop dat dat niet te lang meer gaat duren, ik wil echt graag bijkomen..
Psydo (oude nickname: psydo)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor SuperCury op do 26 aug 2010 9:34 pm

Psydo schreef:'k Ben zelf momenteel heel hard bezig met te proberen verdikken, ik eet 's ochtends een goed ontbijt (2 boterhammen met vlees, fruitsap en een granny ofzo)

's middags ook boterhammen, 's avonds eet ik echt veel tegenwoordig (vroeger at ik bv maar 1 pitta, nu 3 of 4)

En 's avonds als ik thuiskom eet ik ook nog altijd iets.

'k Ben dat nu een maand aan het doen, ik zie nog geen resultaat maar ik hoop dat dat niet te lang meer gaat duren, ik wil echt graag bijkomen..

Dan stel ik voor dat ge stopt met ontbijten :)
( als je s'morgens goed en veel eet zal je gedurende de hele dag een snellere metabolisme hebben ) als je niet ontbijt zal je metabolisme trager werken (logisch ](*,) ) en zal bij de eerstvolgende maaltijd je lichaam het eten vlugger "opslaan" als vet :)
Dat laatste hebben we eigenlijk meegekregen door onze voorouders in de prehistorie. Omdat ze daar soms moeilijk aan eten raakte, loste het lichaam het zo op :)
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Psydo op do 26 aug 2010 9:37 pm

Hebt ge daar een bron van ofzo?
Want als dat helpt wil ik dat wel doen als het echt helpt..
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor SuperCury op do 26 aug 2010 10:01 pm

Psydo schreef:Hebt ge daar een bron van ofzo?
Want als dat helpt wil ik dat wel doen als het echt helpt..

Kdenk dat ge opt internet wel overal wat voorbeelden kunt vinden :

http://www.superkrediet.be/blog/2008/04 ... verdikken/
Omgekeerd verband.

Waarom een ontbijt zo belangrijk is voor het gewicht is nog niet bekend.

Mensen die 4 keer per dag eten, hebben minder kans hebben om bij te komen. Dat geeft aan dat er een omgekeerd verband bestaat tussen het aantal maaltijden per dag en de kans op overgewicht.

http://www.herba-belgie.be/blog/ontbijt ... -maakt-dik
Als je je gewicht wilt beheersen is het belangrijk dat je ontbijt. Je moet 's ochtends eten. Zo voorkom je dat je je later op de dag vol gaat proppen met ongezonde snacks omdat je honger hebt. Onderzoekers hebben nu een idee waarom dit zo gebeurt.

Men denkt dat het overslaan van het ontbijt je hersenen laat denken dat je voedsel met veel calorieën nodig hebt, voeding met veel vet, wat weer zorgt voor toename in gewicht.
Een team van het Imperial College in Londen persenteerde het nieuws op de Endocrine Society's jaarlijkse bijeenkomst in Washington.

De onderzoekers gebruikten een fMRI scan om te zien hoe voeding invloed heeft op het beloningsdeelcentrum in de hersenen, wat een rol speelt bij plezier en de lichamelijke reacties daarop. Functionele MRI laat artsen zien hoe de bloedstroom toeneemt in reactie op een bepaalde hersenactiviteit.

Aan de studie deden 20 evenwichtige, slanke personen mee. Voor het fMRI onderzoek aten de vrijwilligers geen ontbijt. Tijdens het onderzoek moesten ze willekeurige foto's met caloriearm voedsel, zoals groenten, vis en salade bekijken. Wanneer de proefpersonen calorierijk voedsel zagen werd het beloningscentrum in de hersenen meer actief en levendig, in tegenstelling tot foto's met caloriearm voedsel. De smaak en de geur van voedsel kan het beloningscentrum (de dopamines) ook activeren.

Echter, nadat de deelnamers hadden ontbeten en de test na 90 minuten werd herhaald, bleek dat het beloningscentrum in de hersenen geen significant grotere werkzaamhijd vertoonde bij het bekijken van de foto's met calorierijk voedsel.

Het ontbijt overslaan belemmert het beheersen van uw gewicht
"Onze resultaten ondersteunen het advies voor het eten van een gezond ontbijt als onderdeel van de voedingsbehoeften en preventie en hehandeling van obesitas" zei Tony Goldstone, een endocrinoloog van het MRC Clinical Sciences Centre in Londen.
"Wanneer mensen maaltijden overslaan en dan met name het ontbijt, zullen er veranderingen plaats vinden in de hersenactiviteit als reactie op voedsel. Dit kan het beheersen van uw gewicht belemmeren".

Als je wat verder zoekt zul je waarschijnelijk nog wel wat meer sites vinden erover :)
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor BLUE_SMILEY op do 26 aug 2010 10:28 pm

Ik at vroeger gezonder als nu, ik ben op zo'n 2 tal maanden zo'n 15-20 KG afgevallen.
Hoe het komt, geen enkel idee.
Heb me laten testen op ziektes, etc., niets aan de hand
Mijn moeder dacht (erhm; denkt) dat het door harddrugs is. (I only do weed, mom)

Wat eet ik;

chips, pizza, petatten met alles erop en eraan, (veel) frit, etc.

Vroeger at ik;

een heeeeel pak gezonder geloofd mij xD

Ik kom ook geen gram meer bij, ik blijf op 71 - 72 KG staan, en dit voor al zo'n 8 maanden.
Ik heb nog steeds schrik dat ik ernstig ziek ben wegens ik vroeger veel minder at en echt een DIKZAK was.
Het vet zat tot in mijn reet, nu is het heel wat anders. Kzou jullie graag willen helpen maar ik heb geen f*cking idee #-o
Laatst bijgewerkt door BLUE_SMILEY op do 26 aug 2010 10:33 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor SuperCury op do 26 aug 2010 10:33 pm

BLUE_SMILEY schreef:Ik at vroeger gezonder als nu, ik ben op enkele maanden zo'n 15-20 KG afgevallen.
Hoe het komt, geen enkel idee.
Heb me laten testen op ziektes, etc., niets aan de hand
Mijn moeder dacht (erhm; denkt) dat het door harddrugs is. (I only do weed, mom)

Wat eet ik;

chips, pizza, petatten met alles erop en eraan, (veel) frit, etc.

Vroeger at ik;

een heeeeel pak gezonder geloofd mij xD

Ik kom ook geen gram meer bij, ik blijf op 71 - 72 KG staan, en dit voor al zo'n 8 maanden.
Ik heb nog steeds schrik dat ik ernstig ziek ben wegens ik vroeger veel minder at en echt een DIKZAK was.
Het vet zat tot in mijn reet, nu is het heel wat anders. Kzou jullie graag willen helpen maar ik heb geen f*cking idee #-o

Lintworm? :lol:
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Do-it op do 26 aug 2010 10:36 pm

Misschien handig om erbij te zeggen hoe groot ge zijt. :)

En of er iets anders verandert is sinds ge zijt beginnen afvallen? Bvb beginnen of gestopt met sporten, andere levenswijze, weetikveel.
Afbeelding
Do-it
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor naga op do 26 aug 2010 11:24 pm

Het is niet de hoeveelheid dat je eet op een dag dat telt, wel hoeveel je op bepaalde tijdstippen eet. Zoals sommigen hier al het ontbijt vermelden.
naga (oude nickname: nagasy)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor dOrine op vr 27 aug 2010 7:25 am

Ik denk wel dat er een kans is dat aanleg om dik/dun te zijn in de familie zit.
Als ik nu kijk naar mijn familie bv: Mijn oma is een beetje dikker, haar 3 dochters letten alledrie enorm op hun gewicht. Alé, mijn ma DEED da, nu dus niet meer :mrgreen: & 'k denk datk daar ook aanleg voor heb :).
Kijk hoeveel mensen hier die zeggen; 'k mag zo vettig eten als ik wil, ik kom gene gram bij.
Bij mij is 't omgekeerd, 'k mag een ganse week 'normaal' eten, een of twee keer iets vettig en da is er direct bij..
Nu begin'k meer op mijn gewicht te letten, want 't moet gewoon =p, & door enkel 'gezond' te eten blijf ik pas stabiel/val ik af.
Dus zijt content met zo'n metabolisme ze ;)

& Sommige mensen zeggen dat 't aan de schildklier ook kan liggen(deels genetisch dan ook), mijn oma & tante hebben al problemen met hun schildklier, wie weet komt dat bij mij dan ook.. :)

Maar 'k ken ook een jongen, écht vel over been, geen grammeke vet aan die zijn lijf, hij zei da ook: ik kan eten wat ik wil, ik kom niets bij, mijn lijf metaboliseert gewoon enorm snel de energie die'k opneem..
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor SuperCury op vr 27 aug 2010 4:11 pm

dOrine schreef:Ik denk wel dat er een kans is dat aanleg om dik/dun te zijn in de familie zit.
Als ik nu kijk naar mijn familie bv: Mijn oma is een beetje dikker, haar 3 dochters letten alledrie enorm op hun gewicht. Alé, mijn ma DEED da, nu dus niet meer :mrgreen: & 'k denk datk daar ook aanleg voor heb :).
Kijk hoeveel mensen hier die zeggen; 'k mag zo vettig eten als ik wil, ik kom gene gram bij.
Bij mij is 't omgekeerd, 'k mag een ganse week 'normaal' eten, een of twee keer iets vettig en da is er direct bij..
Nu begin'k meer op mijn gewicht te letten, want 't moet gewoon =p, & door enkel 'gezond' te eten blijf ik pas stabiel/val ik af.
Dus zijt content met zo'n metabolisme ze ;)

& Sommige mensen zeggen dat 't aan de schildklier ook kan liggen(deels genetisch dan ook), mijn oma & tante hebben al problemen met hun schildklier, wie weet komt dat bij mij dan ook.. :)

Maar 'k ken ook een jongen, écht vel over been, geen grammeke vet aan die zijn lijf, hij zei da ook: ik kan eten wat ik wil, ik kom niets bij, mijn lijf metaboliseert gewoon enorm snel de energie die'k opneem..

ofwel rukt em non - stop als em thuis is en verbrand zo alle energie :mrgreen:
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op vr 27 aug 2010 4:25 pm

Trouwens je kan u metabolisme versnellen door beweging, pikant eten en bepaalde fruit en groente die een natuurlijk laxerend effect hebben ^^
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Vendetta op ma 30 aug 2010 3:32 pm

Het kan ook aan stress liggen dat ge niet verdikt. Zenuwachtige mensen maken meer adrenaline en glucagon aan. Die hormonen zorgen ervoor dat de suikers uit de voeding niet worden omgezet naar vetten, omdat suikers een snelle energiebron zijn en dus beter voor stressy situaties.
Vendetta
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Audioholic op ma 20 sep 2010 5:50 pm

Heeft er niemand tips om meer goesting te hebben in eten? :D
De honger is er wel, maar de goesting niet, het smaakt allemaal niet.
Dus bij mij geen excuses over schildklier-shit, ik eet weinig en weeg daarom niet veel.
Afbeelding
Audioholic (oude nickname: Hardcore)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Interfred op ma 20 sep 2010 7:52 pm

Audioholic schreef:Heeft er niemand tips om meer goesting te hebben in eten? :D
Dus bij mij geen excuses over schildklier-shit, ik eet weinig en weeg daarom niet veel.

Steekt ge u tussen de hoofdmaaltijden niet vol met snacks en andere kleinigheden?
Of leer (uw ma/pa) koken. :p
Interfred (oude nickname: InterFred)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eXistenZ op ma 20 sep 2010 8:05 pm

Audioholic schreef:Heeft er niemand tips om meer goesting te hebben in eten? :D

Wees blij, mensen zouden geld geven om in u plaats te zijn. Ooit is op canvas gezien, why are thin people not fat".Weet het niet meer voor 100%,maar de proefpersonen (allemaal normaal gewicht)werd gevraagd om hun calorie-inname te verdubbelen (of toch enorm te verhogen). En bij de meeste lukte dat niet (der was zelfs ene bij, nen aziaat peis ik, die een deel van de extra calorieën in spieren omzetten). Wat blijkt: sommige mensen voelen gewoon wanneer ze genoeg hebben, andere niet.

http://www.humo.be/tws/tv-tips/17985/wh ... t-fat.html

Kunt ook nog is zoeken, die documentaire zal wel ergens online staan.

Leuke quote over eten: "Tell me what you eat, and I will tell you what you are." :)

Ignorance is Bliss
eXistenZ

Berichtdoor Psydo op ma 20 sep 2010 9:53 pm

Ge kunt ook té mager zijn, die "wees blij" slaat dan echt nergens op.. :p
Ik zou doodgraag een pak dikker zijn, en al die mensen die zeggen "wees blij" beginnen echt te irriteren.. ^^
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Volgende

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis