Nielsi schreef:Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen!![]()
Nielsi schreef:Combinatie van genetische en omgevingsfactoren.
Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen!![]()
Verdikken: meer eten, meer eten, meer eten. Indien 4000kcal per dag niet werkt, op naar de 5000. En uw pinten gaan niet helpen ... Want na zo'n zuipdag is de zin om te eten weg en dan neem je systematisch te weinig energie op. Uw lichaam kan niet eeuwig de energie verbranden. Ooit zal een deel opgeslagen worden als vet (spiermassa indien trainen).
Vermageren: sporten en gezonder eten, eventueel ook minder eten.
Nielsi schreef:Combinatie van genetische en omgevingsfactoren.
Genetisch: grotendeels de schildklier. Deze produceert thyroxine. Bij sommige mensen werkt deze endocriene klier nu eenmaal beter. Het lichaam verbrandt dus meer energie. Sommige personen zetten ook makkelijker vet of spieren aan. Dat is genetisch .... Gelukkig kan men - door middel van hard werk of ook niet - ons lichaam veranderen!![]()
Verdikken: meer eten, meer eten, meer eten. Indien 4000kcal per dag niet werkt, op naar de 5000. En uw pinten gaan niet helpen ... Want na zo'n zuipdag is de zin om te eten weg en dan neem je systematisch te weinig energie op. Uw lichaam kan niet eeuwig de energie verbranden. Ooit zal een deel opgeslagen worden als vet (spiermassa indien trainen).
Jellesg schreef:Nielsi schreef:Combinatie van genetische en omgevingsfactoren.
Klinkt aannemelijk, maar ik eet veel, onregelmatig (en ongezond als ik op kot zit) en ik eet altijd tot ik vol zit. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan niet ergens een 'overschot' heb.
Ik vraag overigens niet naar methodes om te verdikken hé, ik vind mezelf goed zoals ik ben, maar ik ben gewoon benieuwd naar het mechanisme dat erachter zit want de verschillen tussen sommige mensen zijn wel heel groot.
Klinkt aannemelijk, maar ik eet veel, onregelmatig (en ongezond als ik op kot zit) en ik eet altijd tot ik vol zit. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan niet ergens een 'overschot' heb.
Do-it schreef:Alleszins, ik heb mij laten testen en in mijn geval "zit het gewoon in mijn aard", metabolisme dus. Er zijn ook wel mensen die veel/niet bijkomen omwille van problemen met de schildklier.
Didier Deluxe schreef:Do-it schreef:Alleszins, ik heb mij laten testen en in mijn geval "zit het gewoon in mijn aard", metabolisme dus. Er zijn ook wel mensen die veel/niet bijkomen omwille van problemen met de schildklier.
Ik denk dat een snelle stofwisseling de grootste oorzaak is bij jonge mensen die veel kunnen eten en niet verdikken. Maar wees gerust, die kan nog veranderen, ge kunt later dus nog altijd een buikske kweken.
SuperCury schreef:Kan je niet echt veel aan doen ze, zoals al gezegd, sommigen verdikken geen gram en anderen dan weer veel te vlug.
Ik weet wel dat als je wil afvallen dat je je metabolisme sneller moet doen werken. Dat kan je doen door onder andere :
- sporten op een lege maag ( je vetten worden dan veel vlugger aangesproken )
- als je dan goed gesport hebt, zal je blijven meer verbranden in de periode nadat je stopt ookal zit je dan gewoon in de zetel
- zorg ervoor dat je grotere spiermassa hebt, dan verbruikt je lichaam ook meer energie ookal doe je niets
en als je wil bijkomen, ga gewoon wat fitnessen en zorg dat je ook wat meer spieren hebt, spieren wegen namelijk meer dan vet, en kveronderstel dat je liever wat meer spieren zou hebben dan gewoon wat vet?
Psydo schreef:'k Ben zelf momenteel heel hard bezig met te proberen verdikken, ik eet 's ochtends een goed ontbijt (2 boterhammen met vlees, fruitsap en een granny ofzo)
's middags ook boterhammen, 's avonds eet ik echt veel tegenwoordig (vroeger at ik bv maar 1 pitta, nu 3 of 4)
En 's avonds als ik thuiskom eet ik ook nog altijd iets.
'k Ben dat nu een maand aan het doen, ik zie nog geen resultaat maar ik hoop dat dat niet te lang meer gaat duren, ik wil echt graag bijkomen..
Psydo schreef:Hebt ge daar een bron van ofzo?
Want als dat helpt wil ik dat wel doen als het echt helpt..
Omgekeerd verband.
Waarom een ontbijt zo belangrijk is voor het gewicht is nog niet bekend.
Mensen die 4 keer per dag eten, hebben minder kans hebben om bij te komen. Dat geeft aan dat er een omgekeerd verband bestaat tussen het aantal maaltijden per dag en de kans op overgewicht.
Als je je gewicht wilt beheersen is het belangrijk dat je ontbijt. Je moet 's ochtends eten. Zo voorkom je dat je je later op de dag vol gaat proppen met ongezonde snacks omdat je honger hebt. Onderzoekers hebben nu een idee waarom dit zo gebeurt.
Men denkt dat het overslaan van het ontbijt je hersenen laat denken dat je voedsel met veel calorieën nodig hebt, voeding met veel vet, wat weer zorgt voor toename in gewicht.
Een team van het Imperial College in Londen persenteerde het nieuws op de Endocrine Society's jaarlijkse bijeenkomst in Washington.
De onderzoekers gebruikten een fMRI scan om te zien hoe voeding invloed heeft op het beloningsdeelcentrum in de hersenen, wat een rol speelt bij plezier en de lichamelijke reacties daarop. Functionele MRI laat artsen zien hoe de bloedstroom toeneemt in reactie op een bepaalde hersenactiviteit.
Aan de studie deden 20 evenwichtige, slanke personen mee. Voor het fMRI onderzoek aten de vrijwilligers geen ontbijt. Tijdens het onderzoek moesten ze willekeurige foto's met caloriearm voedsel, zoals groenten, vis en salade bekijken. Wanneer de proefpersonen calorierijk voedsel zagen werd het beloningscentrum in de hersenen meer actief en levendig, in tegenstelling tot foto's met caloriearm voedsel. De smaak en de geur van voedsel kan het beloningscentrum (de dopamines) ook activeren.
Echter, nadat de deelnamers hadden ontbeten en de test na 90 minuten werd herhaald, bleek dat het beloningscentrum in de hersenen geen significant grotere werkzaamhijd vertoonde bij het bekijken van de foto's met calorierijk voedsel.
Het ontbijt overslaan belemmert het beheersen van uw gewicht
"Onze resultaten ondersteunen het advies voor het eten van een gezond ontbijt als onderdeel van de voedingsbehoeften en preventie en hehandeling van obesitas" zei Tony Goldstone, een endocrinoloog van het MRC Clinical Sciences Centre in Londen.
"Wanneer mensen maaltijden overslaan en dan met name het ontbijt, zullen er veranderingen plaats vinden in de hersenactiviteit als reactie op voedsel. Dit kan het beheersen van uw gewicht belemmeren".
BLUE_SMILEY schreef:Ik at vroeger gezonder als nu, ik ben op enkele maanden zo'n 15-20 KG afgevallen.
Hoe het komt, geen enkel idee.
Heb me laten testen op ziektes, etc., niets aan de hand
Mijn moeder dacht (erhm; denkt) dat het door harddrugs is. (I only do weed, mom)
Wat eet ik;
chips, pizza, petatten met alles erop en eraan, (veel) frit, etc.
Vroeger at ik;
een heeeeel pak gezonder geloofd mij xD
Ik kom ook geen gram meer bij, ik blijf op 71 - 72 KG staan, en dit voor al zo'n 8 maanden.
Ik heb nog steeds schrik dat ik ernstig ziek ben wegens ik vroeger veel minder at en echt een DIKZAK was.
Het vet zat tot in mijn reet, nu is het heel wat anders. Kzou jullie graag willen helpen maar ik heb geen f*cking idee
dOrine schreef:Ik denk wel dat er een kans is dat aanleg om dik/dun te zijn in de familie zit.
Als ik nu kijk naar mijn familie bv: Mijn oma is een beetje dikker, haar 3 dochters letten alledrie enorm op hun gewicht. Alé, mijn ma DEED da, nu dus niet meer& 'k denk datk daar ook aanleg voor heb
.
Kijk hoeveel mensen hier die zeggen; 'k mag zo vettig eten als ik wil, ik kom gene gram bij.
Bij mij is 't omgekeerd, 'k mag een ganse week 'normaal' eten, een of twee keer iets vettig en da is er direct bij..
Nu begin'k meer op mijn gewicht te letten, want 't moet gewoon =p, & door enkel 'gezond' te eten blijf ik pas stabiel/val ik af.
Dus zijt content met zo'n metabolisme ze
& Sommige mensen zeggen dat 't aan de schildklier ook kan liggen(deels genetisch dan ook), mijn oma & tante hebben al problemen met hun schildklier, wie weet komt dat bij mij dan ook..
Maar 'k ken ook een jongen, écht vel over been, geen grammeke vet aan die zijn lijf, hij zei da ook: ik kan eten wat ik wil, ik kom niets bij, mijn lijf metaboliseert gewoon enorm snel de energie die'k opneem..
Audioholic schreef:Heeft er niemand tips om meer goesting te hebben in eten?
De honger is er wel, maar de goesting niet, het smaakt allemaal niet.
Dus bij mij geen excuses over schildklier-shit, ik eet weinig en weeg daarom niet veel.
Audioholic schreef:Heeft er niemand tips om meer goesting te hebben in eten?
De honger is er wel, maar de goesting niet, het smaakt allemaal niet.
Dus bij mij geen excuses over schildklier-shit, ik eet weinig en weeg daarom niet veel.
Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast