register Paswoord vergeten?

Het jaar 2500

Waarom zijn de bananen krom?

Re: Het jaar 2500

Berichtdoor Didier Deluxe op za 16 okt 2010 5:44 pm

banaan schreef:
Didier Deluxe schreef:
clappie schreef:...

De mensen in de middeleeuwen hadden exact dezelfde denkkracht als ons hoor, ze hadden gewoon een ander denk-kader.
indien die boer die maar tot 10 kan tellen naar school was gegaan was hij even 'slim' als de gewone geschoolde mens van vandaag.

En dat kader zal over 500 jaar ook weer veranderd zijn alsook het onderwijs. Hersenen zullen an sich inderdaad niet veel veranderen maar hoe er geleerd en onderwezen wordt waarschijnlijk wel.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Locomotion op vr 22 okt 2010 3:30 pm

het jaar 2500 das nog zo'n eind, ik denk eerder aan de film Demolition man dan... Al dat ik zou willen dat het zoals star wars zou zijn, geloof mij :D
Afbeelding
Locomotion
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor squallix op vr 29 okt 2010 12:51 pm

De mens zal dubbel zo slim zijn door chip die in z'n hersens worden ingepland, de mens wordt dubbel zo sterk door die robotdingen die men eraan gaat kunnen hangen.
Een mooie zin om de toekomst te zien, de mens zal deels computer worden en de computer zal deels mens worden.
Never drive faster then your protection angel can follow
squallix
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -liquid- op vr 29 okt 2010 1:34 pm

Locomotion schreef:Al dat ik zou willen dat het zoals star wars zou zijn, geloof mij :D

Wie zou nu geen sci-fi leven willen hebben. Pew Pew Pew (al opteer ik voor battlestar galactica)
Afbeelding
-liquid-
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Moeroend op vr 29 okt 2010 2:22 pm

squallix schreef:De mens zal dubbel zo slim zijn door chip die in z'n hersens worden ingepland, de mens wordt dubbel zo sterk door die robotdingen die men eraan gaat kunnen hangen.
Een mooie zin om de toekomst te zien, de mens zal deels computer worden en de computer zal deels mens worden.

Kijk minder tekenfilms :roll:
Afbeelding

Grass is the solution, not the problem..
Moeroend (oude nickname: _MoErOeND_)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor BLUE_SMILEY op vr 29 okt 2010 2:40 pm

Moeroend schreef:
squallix schreef:De mens zal dubbel zo slim zijn door chip die in z'n hersens worden ingepland, de mens wordt dubbel zo sterk door die robotdingen die men eraan gaat kunnen hangen.

Kijk minder tekenfilms :roll:

Of kijk jij wat meer NGC! :mrgreen:
Als ik den tv mag geloven is er een gek met bezig, die volgens zijn zeggen nog in dit leven een chip in zijn brein laat inplanten.
Wat deze chip juist met het brein moest doen ben ik vergeten..maar ze zijn er met bezig hoor.
Hij was er rotsvast van overtuigd dat bijna heel de wereld over een chip zou beschikken over enkele decennia. lol...
Dat is wat vroeg denk ik, maar als ze er testen met blijven doen kan dit misschien ooit wel deels werkelijkheid worden.
Net zoals die uber-menselijke robots die later in ons huis het stof zullen af doen.
Ik hoop enkel dat ik dit nooit hoef mee te maken, want dit alles is een gigantische WTF waard.
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor JustWhereIWas op vr 29 okt 2010 3:44 pm

meuh, in plaats van chips in te planten, zoudenz e beter een manier vinden om onze hersenen beter te benutten, want we gebruiken er maar 20-30% van.
Dan zou ook iedereen slimmer worden, zonder de kans da ze me die chips andere dinges doen dan ze zegge.
Afbeelding

met dank aan Takai
JustWhereIWas
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op zo 31 okt 2010 1:36 pm

Ik snap gewoon niet waarom iedereen hier denkt dat er een chip in onze hersenen (of lichaam in het algemeen) zal komen. Geef eens wat voordelen dat dat zou kunnen hebben, want ik kan er niet direct veel vinden, en ze wegen dan nog niet eens op tegen de nadelen.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar volgens mij beweert iedereen dat hier maar zoals ze 50 jaar geleden beweerden dat we nu vliegende auto's zouden hebben.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Khaarnie op zo 31 okt 2010 4:04 pm

Didier Deluxe schreef:Ik snap gewoon niet waarom iedereen hier denkt dat er een chip in onze hersenen (of lichaam in het algemeen)

Check de Documentaire Technocalyps eens. er zijn nu al CPU's waarop hersen zenuwen gekweekt worden zodat deze vervangen kunnen worden un uw hoofd. ( de docu is van 2004 en 6 jaar is lang in technologie)
Khaarnie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op zo 21 nov 2010 2:06 pm

Tegen 2500 is de aarde naar de vaantjes en zitten wij met wat geluk op Mars of een andere nieuwe thuishaven. Helaas zullen de allerarmsten hiervan het slachtoffer zijn, aangezien die op geen enkele manier van de stervende aarde kunnen ontsnappen. Anderzijds is dat dan weer 'positief' voor de wereldbevolking. Mars is sowieso kleiner dan de aarde dus hebben we sowieso al minder plaats. In dat opzicht zal men waarschijnlijk niet iedereen toelaten op de vlucht naar Mars... Het is wreed, maar wacht tot het zover is. Het is natuurlijk even goed mogelijk dat tegen 2500 de hele mensheid al is uitgestorven en pinguins de nieuwe dominante soort zijn geworden...
Het wordt wel een hele uitdaging om iedereen een plaats te geven op die nieuwe thuisplaneet die Mars dan bijvoorbeeld kan zijn. Welk stuk land krijgt België? (bestaat België dan nog? Misschien is het tegen dan Vlaanderen, of juist omgekeerd: Europa) Of wordt Mars 1 groot land voor iedereen met 1 allesoverkoepelende regering? Spreken we tegen dan allemaal één of andere gemeenschappelijke taal?
Op sociaal vlak: wij zijn zulke vreemde beesten, anything is possible. :)
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Vorige

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis