register Paswoord vergeten?

Kepler 22b

Waarom zijn de bananen krom?

Kepler 22b

Berichtdoor the-skullkid op vr 09 dec 2011 10:14 pm

Afbeelding

We hebben er allemaal over gehoord. Nu was ik aan het denken, als de planeet leefbaar is, en wij daar kunnen geraken. Would you als de aarde nog maar pakweg een tien jaar te gaan heeft en daarna vernield is door onze eigen stommiteit?
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Re: Kepler 22b

Berichtdoor Takai op vr 09 dec 2011 11:03 pm

De afstand is 5.676.438.283.548.480 km tot keplar 22b => 2.3013.646 jaar vliegen met ne space shuttle
Haz fun going there :D

En waarom zouden we niet, we hebben ni echt een andere keuze dan e :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor the-skullkid op vr 09 dec 2011 11:22 pm

Ik zeg, als we daar kunnen geraken.
En omdat je hier misschien nog tien jaar 'degelijk' kunt leven terwijl we daar weer van 0 moeten beginnen. Weliswaar met de kennis van nu maar het word toch terug in grotten wonen.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Eilerdor op vr 09 dec 2011 11:41 pm

ooit moeten we hier toch weg.
(zon word supernova en onze aarde wordt dan nogal "heet" en verdwijnt na een tijd in de zon)
door overbevolking zalt ni zijn, dan maken ze wel kolonies op mars enzo (waar het mogelijk zou zijn) en dichter.

maarja, er geraken is iets anders eh :lol:
Ad Victoriam et Ferrum Aeternum
Eilerdor (oude nickname: *Anubis*)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Deo_Volente op vr 09 dec 2011 11:46 pm

Tegen dan is iedereen hier toch al dood :(
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op za 10 dec 2011 12:09 am

Ja natuurlijk zou ik naar die planeet gaan. Iedereen probeert toch te overleven.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor wizard op za 10 dec 2011 2:22 am

Takai schreef:De afstand is 5.676.438.283.548.480 km tot keplar 22b => 2.3013.646 jaar vliegen met ne space shuttle
Haz fun going there :D

En waarom zouden we niet, we hebben ni echt een andere keuze dan e :p

Ge kromt gewoon de 4D ruimte op de juiste manier en me ne wormhole-matic 2000 zijt ge daar direct.
Andere keuze is hier blijven omdat het onze eige schuld is dat de aarde kapot gaat (zie vraagstelling) en we de gevolgen dus moeten aanvaarden.

Kheb geen idee of'k zou gaan of ni.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor appeltaart op za 10 dec 2011 4:08 pm

moeten de negers ook mee? :-%
Afbeelding
appeltaart (oude nickname: u oma)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op za 10 dec 2011 4:16 pm

heel intellectuele conclusie ook in één van die artikels...
een planeet is leefbaar (voor de mens) DUS er is ZEKER leven in het heelal..
yeah right :roll: massa-sensatie en al
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op za 10 dec 2011 4:25 pm

lol terug leven in grotten? Als we het presteren om daar te geraken zullen we het ook wel kunne presteren om tijdelijke huiskes mee te nemen. Als in metalen prefab woningen, die je simpelweg met op zetten of dergelijk dingen. De truk is nie van daar te geraken de truk is van genoeg mee te kunnen nemen om 1 de reis te overleven en 2 daar terug een leven te kunnen opbouwen. Ik denk maar aan een spaceship zoals in Wall-e.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor wizard op za 10 dec 2011 7:23 pm

bjoerk schreef:lol terug leven in grotten? Als we het presteren om daar te geraken zullen we het ook wel kunne presteren om tijdelijke huiskes mee te nemen. Als in metalen prefab woningen, die je simpelweg met op zetten of dergelijk dingen. De truk is nie van daar te geraken de truk is van genoeg mee te kunnen nemen om 1 de reis te overleven en 2 daar terug een leven te kunnen opbouwen. Ik denk maar aan een spaceship zoals in Wall-e.

Die tijdelijk huisjes zijn ook gelimiteerd in hoeveelheid he. Als ge terug een populatie gaat opbouwen zult ge sowieso nieuwe huizen gaan bouwen, en da zulle geen schoon bakstenen huizekes me dubbel glas en extra isolatie zijn.

En daar geraken is toch ook een enorm probleem hoor. Ge kunt ni zomaar achter het stuur van zo'n ruimtetuig gaan zitte en naar ginder manoeuvreren eh. Vanaf da ge gelanceerd zijt kunde zo goed als alleen maar andere planeten hun gravitatieveld gebruiken om bij te sturen. Dus de baan van elke planeet die ge passeert moet bekend zijn voor da ge vertrekt en alle planeten en sterren moete juist staan zoda ge wel aankomt waar ge wilt aankome. Zo'n schip heeft ook energie nodig en die verschijnt ook ni uit het niets.

Maar idd, het grootste probleem gaat zijn da als we al aankomen we waarschijnlijk nog geen eens gaan kunne landen omdat evolutie er tegen dan wel voor gezorgd heeft da wij perfect kunne leven in zwaartekrachtloze situaties. Als ge dan ineens op een planeet komt breken hoogstwaarschijnlijk alle botten onder die kracht.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor scarrabee op za 10 dec 2011 8:32 pm

tegen dan zullen we perfect huizen kunnen maken met enkel steen,zand als grondstof en zonne energie
Denk gewoon aan 3D printers, der is nu al een die enkel zand en zonneenergie gebruikt:
http://www.nuzakelijk.nl/innovatie/2549989/3d-printer-maakt-objecten-van-glas.html

dus geef da nog 100 jaar en die printer bouwt u bouwstenen daar ter plekken en moede enkel de printer zelf meepakken.
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Didier Deluxe op za 10 dec 2011 8:58 pm

scarrabee schreef:dus geef da nog 100 jaar en die printer bouwt u bouwstenen daar ter plekken en moede enkel de printer zelf meepakken.

Bestaat nu al hoor..

Is wel nog in ontwikkelings/conceptfase maar dat zal geen 100 jaar meer duren hoor.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op za 10 dec 2011 9:19 pm

quote="wizard"]

Maar idd, het grootste probleem gaat zijn da als we al aankomen we waarschijnlijk nog geen eens gaan kunne landen omdat evolutie er tegen dan wel voor gezorgd heeft da wij perfect kunne leven in zwaartekrachtloze situaties. Als ge dan ineens op een planeet komt breken hoogstwaarschijnlijk alle botten onder die kracht.[/quote]

Tegen dan zijn we allemaal cyborgs hoor.
Afbeelding

Berichtdoor wizard op za 10 dec 2011 10:14 pm

Didier Deluxe schreef:
scarrabee schreef:dus geef da nog 100 jaar en die printer bouwt u bouwstenen daar ter plekken en moede enkel de printer zelf meepakken.

Bestaat nu al hoor..
*Filmpje*
Is wel nog in ontwikkelings/conceptfase maar dat zal geen 100 jaar meer duren hoor.

Ik weet er ni super veel over, maar aan de subtitel te zien maakt die printer enkel keramieken. Ge zult dus zeer specifiek materiaal nodig hebbe om op die manier te printen.Verder zou ik nooit een huis uit een keramiek laten bouwen. Als er nog maar iets tegen vliegt (bv ne vogel) ligt da huis in een miljard stukjes uit elkaar. Verder gaat da heel tijdrovend zijn om zo een heel huis in elkaar te stompen.

Verder wil ik wel is een schip zien me een voedselvooraad voor een paar miljoen jaar, genoeg mensen aan boord om een populatie te starten en dan nog die printers en alle zever da ge nodig hebt om daar te overleven. Zoiets krijgen wij nooit de ruimte in... En zo'n groot schip geraakt nooit zonder schade door de kuipergordel of oortwolk.
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op za 10 dec 2011 10:29 pm

wizard schreef:Ik weet er ni super veel over, maar aan de subtitel te zien maakt die printer enkel keramieken. Ge zult dus zeer specifiek materiaal nodig hebbe om op die manier te printen.Verder zou ik nooit een huis uit een keramiek laten bouwen. Als er nog maar iets tegen vliegt (bv ne vogel) ligt da huis in een miljard stukjes uit elkaar. Verder gaat da heel tijdrovend zijn om zo een heel huis in elkaar te stompen.

Ik ben er vrij van overtuigd dat gij momenteel al in een keramieken huis woont, daar baksteen ook keramiek is... ;)
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor wizard op za 10 dec 2011 10:38 pm

Didier Deluxe schreef:
wizard schreef:Ik weet er ni super veel over, maar aan de subtitel te zien maakt die printer enkel keramieken. Ge zult dus zeer specifiek materiaal nodig hebbe om op die manier te printen.Verder zou ik nooit een huis uit een keramiek laten bouwen. Als er nog maar iets tegen vliegt (bv ne vogel) ligt da huis in een miljard stukjes uit elkaar. Verder gaat da heel tijdrovend zijn om zo een heel huis in elkaar te stompen.

Ik ben er vrij van overtuigd dat gij momenteel al in een keramieken huis woont, daar baksteen ook keramiek is... ;)

Ja, kzeg het he, ik weet er ni super veel over. De enige keramieke waar ik echt me in contact kom zijn supergeleiders en daar moet ge toch ni te hard me gooie :p
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op za 10 dec 2011 11:36 pm

wizard schreef:
Didier Deluxe schreef:

Bestaat nu al hoor..
*Filmpje*

Ik weet er ni super veel over, maar aan de subtitel te zien maakt die printer enkel keramieken. Ge zult dus zeer specifiek materiaal nodig hebbe om op die manier te printen.Verder zou ik nooit een huis uit een keramiek laten bouwen. Als er nog maar iets tegen vliegt (bv ne vogel) ligt da huis in een miljard stukjes uit elkaar. Verder gaat da heel tijdrovend zijn om zo een heel huis in elkaar te stompen.

Kpeis nie dat zo'n geautomatiseerd proces veel tijdrovender gaat zijn dan met 10 man wekenlang baksteentjes te verslepen en aan elkaar te metsen eerlijk gezegd.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 12:37 am

Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?

Wie weet bestaat die niet eens en heeft die ene gast die subsidies kreeg van de overheid gewoon wat gezeverd zodat ze hem die subsidies niet ontnemen.

We weten het. Damn, mijn leven is veranderd.

Zeg aub. niet dat wij zo *cynisch stemmetje* de geschiedenis van onze planeet en heelal kunnen achterhalue-en...

Zelfs als we er zouden geraken, wat dan? Bouwen we weer een maatschappij opgebouwd door kleurlingen en slaven opdat we heel die shit kunnen volproppen met mensen en dan zagen dat het overbevolkt is? No shit Sherlock.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor bjoerk op zo 11 dec 2011 4:16 am

AMGXV schreef:Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?

Wie weet bestaat die niet eens en heeft die ene gast die subsidies kreeg van de overheid gewoon wat gezeverd zodat ze hem die subsidies niet ontnemen.

Zeg aub. niet dat wij zo *cynisch stemmetje* de geschiedenis van onze planeet en heelal kunnen achterhalue-en...

Zelfs als we er zouden geraken, wat dan? Bouwen we weer een maatschappij opgebouwd door kleurlingen en slaven opdat we heel die shit kunnen volproppen met mensen en dan zagen dat het overbevolkt is? No shit Sherlock.

JIJ BENT GEWOON EEN IRRITANTE KUT
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op zo 11 dec 2011 12:34 pm

bjoerk schreef:
AMGXV schreef:Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?

JIJ BENT GEWOON EEN IRRITANTE KUT

²
Afbeelding

Berichtdoor Jellesg op zo 11 dec 2011 1:34 pm

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 3:45 pm

*damn, hij heeft gelijk, maar wij hebben geen tegenargumenten, wat gaan we doen?*

IGNORE
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Jellesg op zo 11 dec 2011 3:49 pm

AMGXV schreef:*damn, hij heeft gelijk, maar wij hebben geen tegenargumenten, wat gaan we doen?*

IGNORE

Er vallen niet veel tegenargumenten te geven op een stukje tekst dat argumentloos is hé.. en dan nog eens compleet off-topic. Je hebt trouwens drie reacties gekregen op je onzin-tekstje, op zich al een prestatie te noemen en zeker niet te bestempelen als zijnde 'ignored'.

EDIT: en natuurlijk het feit dat iedereen snapt dat discussiëren met jou tot niets zal leiden behalve frustraties, indien men werkelijk oogt jouw mening bij te schaven. Bij deze beklaag ik me (alweer) dat ik op je zever gereageerd heb.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 3:54 pm

Goed zo.

Praat met een gevoel van superioriteit over een planeet.
Want ik heb blijkbaar niks zinnigs gezegd, ik zever maar wat hoor, allemaal verzinsels.
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Jellesg op zo 11 dec 2011 4:12 pm

AMGXV schreef:Goed zo.

Praat met een gevoel van superioriteit over een planeet.
Want ik heb blijkbaar niks zinnigs gezegd, ik zever maar wat hoor, allemaal verzinsels.

Ja, onze planeet wordt verkloot en er wordt niets aan gedaan.
Ja, er is veel verkeerd op onze wereld, op alle vlakken.
Nee, wetenschap is daar niet de oorzaak van.
Nee, dat betekent niet dat wetenschap 'ons eigenlijk geen zak kan schelen' en dat betekent ook niet dat we niet mogen filosoferen over wetenschappelijke, psychologische, theologische, filosofische en alle andere '-ische' thema's.

Het verband dat jij legt tussen een wetenschappelijke ontdekking en de vernieling van onze planeet is de reden waarom iedereen jouw tekst - terecht - als bullshit bestempelt.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 4:24 pm

Jellesg schreef:Het verband dat jij legt tussen een wetenschappelijke ontdekking en de vernieling van onze planeet is de reden waarom iedereen jouw tekst - terecht - als bullshit bestempelt.

Heb ik ooit gezegd dat wetenschap en vernieling iets met elkaar te maken heeft? Jij legt misschien het verband, ik niet.
Ik heb het verband gelegd bij het feit dat mensen vernieling veroorzaken, niet wetenschap.
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Jellesg op zo 11 dec 2011 5:50 pm

AMGXV schreef:
Jellesg schreef:Het verband dat jij legt tussen een wetenschappelijke ontdekking en de vernieling van onze planeet is de reden waarom iedereen jouw tekst - terecht - als bullshit bestempelt.

Heb ik ooit gezegd dat wetenschap en vernieling iets met elkaar te maken heeft? Jij legt misschien het verband, ik niet.
Ik heb het verband gelegd bij het feit dat mensen vernieling veroorzaken, niet wetenschap.

"Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?"

=> Wetenschap.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 6:29 pm

Jellesg schreef:"Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?"

=> Wetenschap.

Houdt verband met de andere "talrijke" planeten die onlangs (periode van 5 jaar) zijn gevonden, dus moet het nog besproken worden door mensen die er niet veel van af weten (zelfs al studeer je bepaalde astronomische wetenschappen).

Heeft geen enkele betrekking tot wetenschap of whatever.

Gliese 581g
Kepler-10b
Kepler-11f
etc..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ne ... exoplanets
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Mayo op zo 11 dec 2011 7:13 pm

Van de planeten die jij opnoemt is het bestaan nog niet bevestigd. Ofwel zijn ze gewoonweg niet bewoonbaar (o.a. Kepler-10b heeft een lekker tropische temperatuur van 1700K).

5 minuten opzoekingswerk en je komt alweer over als een idioot.
Afbeelding

Volgende

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis